abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197849750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:44 schreef Momo het volgende:

[..]

Wilt u een sneeuwbal gooien naar een vriend, ontsmet hem eerst of gooi hem minstens 1,5 meter naast uw vriend. Ik kijk wel uit naar een nieuwe reeks kneuterige adviezen.
Ik vraag me dan wel af of degene die dit soort dingen bedenkt zo ver van de samenleving af staat, of dat ik juist degene ben die dat is _O-
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 12:45:38 #152
5428 crew  miss_sly
pi_197849759
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En een horeca-ondernemer interpreteert het als 'zak er maar in met je kroeg, want de optie dat je nog open kan ligt niet op onze route'.
Zeker ligt die wel op de route. Die zijn namelijk open op risiconiveau 1, met een aantal restricties. En als het goed blijft gaan, zullen die restricties verdwijnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197849763
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:00 schreef Cynicio het volgende:
Je hoeft geen zorgexpert te zijn om te melden dat mensen massaal zelfmoord plegen, dat is gewoon harde data. Data die er niet is.
Harde data alleen die data is er niet.. wat zeg je nou man? :')
pi_197849773
Als je vindt dat jongeren zich aanstellen omdat ze geen nee meer horen tegenwoordig (eh, dat zeiden jou grootouders ook over jou, pretentieus sneeuwvlokje die jij bent of was maar dit terzijde) dan verandert dit nog steeds niks aan hun psychische klachten.
We moeten nu al een jaar alleen maar solidair zijn.. voor fucking wat? Alsof er maar iets van compassie is naar een groep die anders is dan waar jij je in bevindt.
Er is meer in het leven dan jouw slecht onderhouden achtertuin en als je geen enkele compassie kunt opbrengen voor een jongere, een oudere of wat dan ook dan ben jij degene met een een mentaal probleem.

Maar goed, blijf allemaal maar roepen vanaf de zijlijn hoe zij zich moeten voelen en hoe zij zich moeten gedragen. Werkt vast als een tiet.
Go hard or go home
pi_197849795
Laat die priklocaties open. Als iemand onverhoopt komt te overlijden door gladheid op de weg is dat een persoon minder die geprikt moet worden!!
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:48:11 #156
22565 asco
Los in deze tent
pi_197849801
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:38 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Nee

Nee

Dit kan niet
Die commentaren er ook onder, genot. _O-
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:48:50 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197849818
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker ligt die wel op de route. Die zijn namelijk open op risiconiveau 1, met een aantal restricties. En als het goed blijft gaan, zullen die restricties verdwijnen.
Danscafé's niet, die blijven gewoon gesloten.

En als er kennelijk een niveau is voorbij niveau 1, dan blijft de vraag waarom Rutte ervoor kiest om dat weg te laten van de routekaart. Ik geloof er niks van dat dat per ongeluk is - en dus is het bewust.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197849826
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef asco het volgende:

[..]

Dat is serieus niet van de speld?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:49:51 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197849835
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef asco het volgende:

[..]

Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daar

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_sly op 06-02-2021 12:56:13 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:50:32 #160
3542 Gia
User under construction
pi_197849852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
Nou mensen het is zover, zondag landelijk code rood.
Dus een dagje geen Coronatesten en vaccinaties.
Lage cijfers, kroegen open!
pi_197849857
Maanden moeten lezen dat ondernemers creatief moesten zijn, dat ze een buffer hadden moeten hebben, dat ze niet moesten janken want ze gaan 3x per jaar naar de Bahama's en hebben een dikke BMW, jonguh.
Daarnaast is dat het ondernemersrisico. Dit wordt gezegd door mensen die hun 2 kopjes koffie vergoed willen krijgen omdat ze nu thuiswerken en die geen cent hebben ingeleverd en het eigenlijk wel lekker vinden.

Aaargh..
Mensen lullen alleen maar vanuit hun eigen bubbel en dat is zo wereldvreemd.
Go hard or go home
pi_197849858
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:38 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Nee

Nee

Dit kan niet
Ik kan er niet eens om lachen, eerder huilen van ellende. Jezus te paard wat een ongelofelijke droeftoeters bij mekaar ook. Mijn enige hoop is dat zelfs de meest fervente 'alles op slot het hele jaar' liefhebbers nu ook wel af gaan haken.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197849864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Lage cijfers, kroegen open!
hahahaha, ja vanaf dinsdag rellen waarom er geen versoepelingen komen _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197849890
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, dat staat er niet.

Als er 100.000 jongeren zijn, en in 'normale' tijden plegen er 10 zelfmoord, dan is 20 al ongekend veel. Dat is nog steeds niet 'massaal'.

mas·saal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: massaler, overtreffende trap: massaalst)
1
in grote hoeveelheid
2
van een grote mensenmenigte: een massale opkomst
3
een groot geheel vormend

Veel meer dan normaal, check.
Ongekend veel, check.
Zorgwekkend, check.
Massaal? Nope.
Maar het zijn er waarschijnlijk wel meer dan 10 als ik het zo lees.

Maar nogmaals: het gaat er meer om wat de gemiddelde Nederlander denkt over de maatregelen en lockdown nadat hij/zij dit leest, iq 100.

Wat denk je zelf?

Veel van dit soort artikelen en experts die alarm slaan = uiteindelijk versoepeling want draagvlak weg. Nogmaals, vlak voor de verkiezingen.

"Maatregelen nodig want anders gaan er straks weer 25 ouderen dood in een verpleeghuis" krijgt steun. Maar zeg erbij dat door die maatregelen 4 jongeren voor niets zijn doodgegaan, en ik garandeer je dat veel mensen het ineens geen goede ruil meer vinden.

Bijkomend voordeel juist als het er wat minder zijn is dat ze dan ook wel een naam hebben. Het is niet meer "22 bewoners die toch al in de laatste fase van hun leven waren", het is "pietje van 16 die zo'n aardige vrolijke jongen was voor corona maar nu na een jaar door de maatregelen zijn hele leven en vrijheid kwijt te zijn geraakt dood ging aan een drugs of of uit het raam sprong". Met een mooie foto van de huilende ouders erbij die zich "afvragen wat we onze kinderen aan doen" zoals in dat andere recentelijke artikel wat ze ook heel mooi met die titel precies vanuit het midden van dit artikel doorlinken want zelfde krant.

Stalin had gelijk: pietje doet het beter. Pietje is geen statistiek.

Hoe meer aandacht hier voor, hoe sneller het draagvlak verdampt, hoe sneller ze zullen moeten verspelen als ze straks niet met een gigantische pvv en of fvd willen zitten. Dat lijkt me gewoon een feit.

Het is een strategisch politiek tussen pro en anti maatregelen/vrijheid, en dit soort artikelen zijn krachtige wapens.
#WeesGeenWhales
pi_197849894
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Maanden moeten lezen dat ondernemers creatief moesten zijn, dat ze een buffer hadden moeten hebben, dat ze niet moesten janken want ze gaan 3x per jaar naar de Bahama's en hebben een dikke BMW, jonguh.
Daarnaast is dat het ondernemersrisico. Dit wordt gezegd door mensen die hun 2 kopjes koffie vergoed willen krijgen omdat ze nu thuiswerken en die geen cent hebben ingeleverd en het eigenlijk wel lekker vinden.

Aaargh..
Maar ja jij doet toch eigenlijk precies hetzelfde, gillen hoe moeilijk ondernemers het hebben en de rest vooral niet moet zeuren?

Ik ben ondertussen wel van mening dat we mensen niet langer in onzekerheid kunnen laten. Volgens mij is er jaren bezuinigd door Rutte om juist in dit soort tijden er goed door te komen, laat dat nou maar eens echt doorstromen naar de mensen die het nodig hebben IPV KLM.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:53:57 #166
3542 Gia
User under construction
pi_197849915
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:51 schreef Predator40 het volgende:

hahahaha, ja vanaf dinsdag rellen waarom er geen versoepelingen komen _O-
Wordt de politie met sneeuwballen bekogeld.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:53:57 #167
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197849916
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daar

Waarschijnlijk ook van die opgewarmde lijken op de communicatie-afdeling.
Echt he. Kon zo een artikel van de Speld zijn.
Tics van je petten.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:53:58 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197849917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:

Aaargh..
Ambtenaren voeren het beleid uit maar maken het niet, de politiek stelt dat ondernemers zelfredzaam moet zijn, niet de ambtenarij. En een politicus heeft geen dienstverband (met een vergoeding voor thuiswerken) maar een vergoeding (maar niet voor thuiswerken).

Klein detail. En het komt voor dat ambtenaren niet achter het beleid staan maar het wel uitvoeren,
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197849928
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:52 schreef Document1 het volgende:
laat dat nou maar eens echt doorstromen naar de mensen die het nodig hebben IPV KLM.
Dus jij wil ook een staatslening die je daarna met dikke rente terug moet betalen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zaterdag 6 februari 2021 @ 12:55:51 #170
5428 crew  miss_sly
pi_197849946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Danscafé's niet, die blijven gewoon gesloten.

En als er kennelijk een niveau is voorbij niveau 1, dan blijft de vraag waarom Rutte ervoor kiest om dat weg te laten van de routekaart. Ik geloof er niks van dat dat per ongeluk is - en dus is het bewust.
Wat is daarvan volgens jou dan de achterliggende gedachte?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197849957
Dus maandag 0 positieve covic-gevallen _O-

Alle teststraten zijn morgen dicht
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:57:25 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197849984
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan denk ik dat we minstens een zomer krijgen zoals vorig jaar, maar eigenlijk zelfs dat er meer mogelijk is. En zolang die ziekenhuizen dan niet weer vol beginnn te lopen, is er ook geen enkele reden om allerlei maatregelen in stand te houden.
Juist, helemaal mee eens. En daarom is die routekaart dus veel te beperkend, want daar staan ook eisen aan het aantal besmettingen. Je hebt grote kans dat die misschien wel nooit heel laag worden de komende jaren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197849990
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar het zijn er waarschijnlijk wel meer dan 10 als ik het zo lees.

Doe gewoon niet van die domme aannames. Punt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:57:55 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197849991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is daarvan volgens jou dan de achterliggende gedachte?
Ik heb geen flauw idee, maar ik vind het een hele domme beslissing. Die het gevolg is van de keuze om het gilde gedragspsychologen buitenspel te laten staan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 12:58:30 #175
22565 asco
Los in deze tent
pi_197849997
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef josja het volgende:

[..]

Ik kan er niet eens om lachen, eerder huilen van ellende. Jezus te paard wat een ongelofelijke droeftoeters bij mekaar ook. Mijn enige hoop is dat zelfs de meest fervente 'alles op slot het hele jaar' liefhebbers nu ook wel af gaan haken.
Stel je voor je las zo´n sneeuwballen bericht 2 jaar geleden zonder context wetende dat dat daadwerkelijk stond te gebeuren over 2 jaar. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')