En je kinderen verplicht 20% korten op hun zakgeld natuurlijk. Ohja en je moet verplicht een hybride auto aanschaffen voor het milieu. Ja dat je dan minder geld kan verdienen omdat je je diesel werkbusje kwijt bent is je eigen probleem.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus jij wil ook een staatslening die je daarna met dikke rente terug moet betalen?
Ik denk zelfs dat we nooit meer binnen 1,5 meter van elkaar mogen komen. Allemaal permanent in een ruimtepak lopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:57 schreef Drekkoning het volgende:
Je hebt grote kans dat die misschien wel nooit heel laag worden de komende jaren.
Aangezien het zo'n achterlijk kleine moeite is om er een extra niveau bij te vermelden, is dit een interessante vraag. Dat het allemaal zo 'evident' is, daar koop ik niks meer voor tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is daarvan volgens jou dan de achterliggende gedachte?
En wanneer komen we op niveau 0 dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef galantis het volgende:
Aangezien het zo'n achterlijk kleine moeite is om er een extra niveau bij te vermelden, is dit een interessante vraag.
KROEGEN OPENquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dus maandag 0 positieve covic-gevallen![]()
Alle teststraten zijn morgen dicht
Ik ben het echt niet met je eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar het zijn er waarschijnlijk wel meer dan 10 als ik het zo lees.
Maar nogmaals: het gaat er meer om wat de gemiddelde Nederlander denkt over de maatregelen en lockdown nadat hij/zij dit leest, iq 100.
Wat denk je zelf?
Veel van dit soort artikelen en experts die alarm slaan = uiteindelijk versoepeling want draagvlak weg. Nogmaals, vlak voor de verkiezingen.
"Maatregelen nodig want anders gaan er straks weer 25 ouderen dood in een verpleeghuis" krijgt steun. Maar zeg erbij dat door die maatregelen 4 jongeren voor niets zijn doodgegaan, en ik garandeer je dat veel mensen het ineens geen goede ruil meer vinden.
Bijkomend voordeel juist als het er wat minder zijn is dat ze dan ook wel een naam hebben. Het is niet meer "22 bewoners die toch al in de laatste fase van hun leven waren", het is "pietje van 16 die zo'n aardige vrolijke jongen was voor corona maar nu na een jaar door de maatregelen zijn hele leven en vrijheid kwijt te zijn geraakt dood ging aan een drugs of of uit het raam sprong". Met een mooie foto van de huilende ouders erbij die zich "afvragen wat we onze kinderen aan doen" zoals in dat andere recentelijke artikel wat ze ook heel mooi met die titel precies vanuit het midden van dit artikel doorlinken want zelfde krant.
Stalin had gelijk: pietje doet het beter. Pietje is geen statistiek.
Hoe meer aandacht hier voor, hoe sneller het draagvlak verdampt, hoe sneller ze zullen moeten verspelen als ze straks niet met een gigantische pvv en of fvd willen zitten. Dat lijkt me gewoon een feit.
Het is een strategisch politiek tussen pro en anti maatregelen/vrijheid, en dit soort artikelen zijn krachtige wapens.
Wat mij betreft als de ziekenhuiscijfers stabiel in waakzaam blijven, alles open. En dan het aantal besmettingen negeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wanneer komen we op niveau 0 dan?
Je hoeft de lijken niet te laten creperen, maar zodra ze allemaal een vaccinatie hebben gehad kun je gewoon zwaar gaan versoepelen, anders dan die belachelijk conservatie routekaart doet vermoeden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het echt niet met je eens.
Maar ik ben hier geloof ik een roepende in de woestijn, tussen alle "laten we nou eindelijk die oude lijken maar eens laten creperen, want wij zijn belangrijker"-roepers hier.
Ik geef het even op, denk ik, en ga wat anders doen. Ik word niet depressief van de maatregelen (hoe durf ik, zal ik wel ontzettend privileged zijn en geen enkel nadeling effect ervan ondervinden) maar wel van de manier van posten hier. Wat een droefenis.
Boven een bepaalde vaccinatiegraad. Er vallen heus prima voorspellingen hierover te maken met de beschikbare data over de effectiviteit van vaccins en in welke verhoudingen de bevolking gaat worden ingeënt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wanneer komen we op niveau 0 dan?
Vast, als je weet hoe effectief de vaccins zijn, hoe lang de immuniteit is, welke varianten er nog ontstaan, hoe de vaccins reageren op deze varianten. Etc. etc.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Boven een bepaalde vaccinatiegraad. Er vallen heus prima voorspellingen hierover te maken met de beschikbare data over de effectiviteit van vaccins en in welke verhoudingen de bevolking gaat worden ingeënt.
Klopt, die kans bestaat. Maar als de ziekenhuizen voldoende leeg zijn en normaal kunnen functioneren, is dat geen enkele probleem. Het voert alleen wat ver om dat in de routekaart te zetten, bovendien denk ik dat een groot deel van de mensen helemaal niet met die informatie kan omgaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist, helemaal mee eens. En daarom is die routekaart dus veel te beperkend, want daar staan ook eisen aan het aantal besmettingen. Je hebt grote kans dat die misschien wel nooit heel laag worden de komende jaren.
En die dagen erna natuurlijk een stijging omdat er gecompenseerd moet worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het geeft wel enigszins de denk- en werkwijze aan. En daarin wordt belang gehecht aan absolute besmettingscijfers (dus niet eens de relatieve). Ik vind dat echt belachelijk en wijst erop dat het wellicht niet voldoende is om lege ziekenhuizen te hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:03 schreef Piles het volgende:
Dat jullie je zo druk maken om die niveau's op de routekaartDe routekaart zou houvast, duidelijkheid en perspectief moeten geven (als ..., dan ...).
Hij werd (opnieuw) aangekondigd, met de vermelding dat ie flexibel was en nog heel vaak aangepast gaat worden. Dus binnen 10 seconden na de aankondiging was dat ding al volkomen ongeloofwaardig en nutteloos.
het aantal besmettingen zeggen totaal niks.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die dagen erna natuurlijk een stijging omdat er gecompenseerd moet worden.
Echt de dikste onzin. Is al meermaals besproken, maar jeetje, ze kunnen ook eens proberen om het volk tegemoet te komen en buiten activiteiten juist te promoten. Dat enkel denken in beperkingen begint vrij irritant te worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:07 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]regels. Ga lekker fietsen met je regels, stumpers.
Alleen als ze stijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het aantal besmettingen zeggen totaal niks.
Alleen die zin al. De regels die zijn bekendgemaakt voor de winterpret.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:07 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]regels. Ga lekker fietsen met je regels, stumpers.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan kan iig op maandag de kroeg wel ff open.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die dagen erna natuurlijk een stijging omdat er gecompenseerd moet worden.
Tja als we uitgaan van de meest uiteenlopende scala aan scenario's dan kun je dit soort dingen niet gaan zeggen maar dan is on the spot versoepelen er ook niet bij, want ja, als, als.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, als je weet hoe effectief de vaccins zijn, hoe lang de immuniteit is, welke varianten er nog ontstaan, hoe de vaccins reageren op deze varianten. Etc. etc.
Ik vind het bijzonder dat je het wel een bewuste keus noemt, ook weet hoe het komt dat ze deze bewuste keus/domme beslissing nemen, maar geen flauw idee hebt waarom ze dat dan zouden doen. Dan zou het ook nog kunnen dat ze er een goede reden voor hebben die jij niet kunt bedenken, maar wanneer je die zou kennen, eigenlijk wel oke zou vinden?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar ik vind het een hele domme beslissing. Die het gevolg is van de keuze om het gilde gedragspsychologen buitenspel te laten staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |