SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.are we infinite or am I alone
Waarschijnlijk over en onderschatten we ook de seizoensinvloed in het hele verhaal. Als straks de dagen langer worden en het weer wat warmer is kan het allemaal hartstikke snel gaan. Januari is ook zonder Covid een drukke maand op de IC's en ziekenhuizen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende: [..] Niet helemaal waar. Even zonder gekheid, maar met alle maatregelen die we hebben zou de R echt veel lager moeten zijn (0,8, halvering elke 10 dagen). Inmiddels zitten we 5 weken in een strenge lockdown. Toen waren er 10.000 besmettingen per dag. Met een halvering iedere 10 dagen hadden we nu op minder dan 1000(!) besmettingen per dag moeten zitten. Dit betekent dat de maatregelen onnodig lang duren en de economische schade groter is dan nodig. Dit kan ook zijn omdat de Britse variant al flink rondgaat, maar dat lijkt nog niet eens het geval. Nee, geen goede cijfers. Ik wil niet doemdenken, ik wil zoveel mogelijk mensen hier op wijzen om hopelijk wat te motiveren om contacten te mijden! [ twitter ]
Dit denk ik dus ook jaquote:Op maandag 25 januari 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk over en onderschatten we ook de seizoensinvloed in het hele verhaal. Als straks de dagen langer worden en het weer wat warmer is kan het allemaal hartstikke snel gaan. Januari is ook zonder Covid een drukke maand op de IC's en ziekenhuizen.
Laten we het hopen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk over en onderschatten we ook de seizoensinvloed in het hele verhaal. Als straks de dagen langer worden en het weer wat warmer is kan het allemaal hartstikke snel gaan. Januari is ook zonder Covid een drukke maand op de IC's en ziekenhuizen.
Precies. Ervanuitgaande dat de regels niet strenger worden/kunnen. Dat men zich er steeds minder aan gaat houden, dat de week curve afbuigt is het zeker geen hosanna.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Even zonder gekheid, maar met alle maatregelen die we hebben zou de R echt veel lager moeten zijn (0,8, halvering elke 10 dagen).
Inmiddels zitten we 5 weken in een strenge lockdown.
Toen waren er 10.000 besmettingen per dag.
Met een halvering iedere 10 dagen hadden we nu op minder dan 1000(!) besmettingen per dag moeten zitten.
Dit betekent dat de maatregelen onnodig lang duren en de economische schade groter is dan nodig. Dit kan ook zijn omdat de Britse variant al flink rondgaat, maar dat lijkt nog niet eens het geval.
Nee, geen goede cijfers. Ik wil niet doemdenken, ik wil zoveel mogelijk mensen hier op wijzen om hopelijk wat te motiveren om contacten te mijden!
[ twitter ]
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Je opent een zaak voor de lange termijn, dat is niet iets dat je elk jaar weer opnieuw besluit.
Interessant, aangezien ik zelf student ben geweest en nu ondernemer ben.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]![]()
Je hebt geen idee hoe het leven is voor zowel ondernemers als studenten. Het zou hilarisch zijn als het niet zo triest is.
dat dachten ze in ierland ook met maar 1200 ( in verhouding ) besmettingen....quote:Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Houtenbeen het volgende:
wow 4000, dan kunnen bepaalde dingen wel weer open.
Scholen
Winkels
en andere nuttige gelegenheden
Vind ik niet zo'n hele betrouwbare bron eigenlijk, die Marino slaat regelmatig flink de plank mis. Maar zou je het kunnen parafraseren?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:34 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Podcast SignaalWaarde SignaalWaarde is een podcast over coronastatistiek en coronacijfers door Marino van Zelst en Yorick Bleijenberg, in samenwerking met Maarten van Woerkom van Marino en Yorick, waar we hier iedere dag de cijfers van zien.
In de podcast leggen ze dit helder uit. Zie ook de afbeelding in de tweet die ik toegevoegd heb.
Mee eens.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Precies. Ervanuitgaande dat de regels niet strenger worden/kunnen. Dat men zich er steeds minder aan gaat houden, dat de week curve afbuigt is het zeker geen hosanna.
Maar je kan het ook positief zien. Er is een week van daling geweest. De dagcijfers zijn goed. De UK variant zal vast stijgen in percentage maar is volgende de laatste cijfers uit Lansingerland toch niet zo besmettelijk als men dacht.
Maar ik heb eigenlijk nu alle hoop op de lente. Als dat niks brengt dan zijn we echt zeer zwaar de lul want dat vaccineren schiet niet op.
Buiten de scholen en detailhandel verwacht ik pas Versoepelingen als we in niveau Waakzaam komen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Op dit tempo komen we op de 3600 rond volgende week dinsdag en moeten ze gewoon gaan versoepelen.
https://www.bol.com/nl/p/(...)ohdOyCBoCx8sQAvD_BwEquote:Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Simmertje het volgende:
Perspectief voor de kappers aub. Ik begin echt een vies matje te krijgen.
Het ligt wel iets(je) genuanceerder volgens mij. Ten eerste heb jij het over 10.000 per dag, maar in de periode 14-16 december hadden we gemiddeld meer dan 12.000 per dag. En dan geen gemelde, maar daadwerkelijke besmettingen op die dag. Als je dat vergelijkt met de 4.000 van nu, zitten we op een daling van 67%. Daarbij kijk jij nu ook naar de gemelde cijfers. Hier zitten ook minstens honderden besmettingen bij van een week of ouder. Die 12k van 14-16 december zijn wel de ‘echte’ besmettingen van die dagen. Pas over een tijdje weten we exact welke besmettingen van vandaag zijn en dat zal nog een stukje lager liggen dan de 4k. Dan komt die 67% daling dus nog hoger uit.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende: [..] Niet helemaal waar. Even zonder gekheid, maar met alle maatregelen die we hebben zou de R echt veel lager moeten zijn (0,8, halvering elke 10 dagen). Inmiddels zitten we 5 weken in een strenge lockdown. Toen waren er 10.000 besmettingen per dag. Met een halvering iedere 10 dagen hadden we nu op minder dan 1000(!) besmettingen per dag moeten zitten. Dit betekent dat de maatregelen onnodig lang duren en de economische schade groter is dan nodig. Dit kan ook zijn omdat de Britse variant al flink rondgaat, maar dat lijkt nog niet eens het geval. Nee, geen goede cijfers. Ik wil niet doemdenken, ik wil zoveel mogelijk mensen hier op wijzen om hopelijk wat te motiveren om contacten te mijden! [ twitter ]
Niveau van 5 mei? Is dit een voorspelling of heb jij info die wij niet hebben?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Predator40 het volgende:
Niveau tijdens 5 mei: [zorgelijk]
duurt veel te lang deze bende......
Ha ha.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Op dit tempo komen we op de 3600 rond volgende week dinsdag en moeten ze gewoon gaan versoepelen.
maarja, leg maar eens uit dat de situatie 5 mei mogelijk nog steeds zorgelijk is.....dat is nog 3.5 maandquote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik denk dat de overheid dit soort afbeeldingen en uitleg beter moet uitdragen. Dat motiveert de mensen.
Mensen doen niet mee, omdat ze denken: tsja, het wordt toch verlengd. Dus men ziet geen uitweg.
Als je helder communiceert, dat, als we allemaal meedoen, we vrij snel naar Waakzaam kunnen gaan en er weer wat mee kan. Dan kan je een paar maanden met effectief BCO het virus indammen, totdat we genoeg vaccins gegeven hebben.
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef popje het volgende:
[..]
Niveau van 5 mei? Is dit een voorspelling of heb jij info die wij niet hebben?
Maar als zelfs het RIVM denkt dat het weer en vaccinatie zo een grote factor is zou het helemaal niet erg zijn als we vanaf half februari tot half maart wat stijgen, dat zou immers weer teniet gedaan worden door de vaccins en het weer.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat dachten ze in ierland ook met maar 1200 ( in verhouding ) besmettingen....
is niet heel best gegaan daar
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef popje het volgende:
[..]
Alleen geloven mensen dat niet meer omdat Hugo en zijn bende dat BCO en testen al eerder verkloot heeft.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik denk dat de overheid dit soort afbeeldingen en uitleg beter moet uitdragen. Dat motiveert de mensen.
Mensen doen niet mee, omdat ze denken: tsja, het wordt toch verlengd. Dus men ziet geen uitweg.
Als je helder communiceert, dat, als we allemaal meedoen, we vrij snel naar Waakzaam kunnen gaan en er weer wat mee kan. Dan kan je een paar maanden met effectief BCO het virus indammen, totdat we genoeg vaccins gegeven hebben.
Dat maakt het dus triester.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant, aangezien ik zelf student ben geweest en nu ondernemer ben.
dat is net gedeeld.....en een voorspelling jaquote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef popje het volgende:
[..]
Er zitten toch gewoon nog te veel haken en ogen aan om dit met een fatsoenlijk onderbouwd verhaal naar buiten te brengen? Jij post dit en binnen no time blijken er meerdere interpretaties mogelijk.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mee eens.
Nice, laten we hopen dat de andere vaccins dat ook doen. Gezien de eerste resultaten uit Israël is dat een uitweg dit jaar.quote:
in feb is het nog steeds kutweerquote:Op maandag 25 januari 2021 15:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar als zelfs het RIVM denkt dat het weer en vaccinatie zo een grote factor is zou het helemaal niet erg zijn als we vanaf half februari tot half maart wat stijgen, dat zou immers weer teniet gedaan worden door de vaccins en het weer.
Er is geen code zwart nu dus een periode van stabilisatie/kleine stijging is dus best te behappen nu.
Als ik zie hoe 'we' ons de hele zomer misdragen met feesten van honderden mensen, reizen, amper beperkingen en wat al niet. Alles zonder een centje coronapijn, en hoe snel het in het najaar weer totaal de verkeerde kant op ging moet daar toch wel iets van een sleutel in het hele verhaal liggen.quote:
Nou ja, ervaring leert dat goed nieuws posts heel snel iets anders wordenquote:
Nou echt, die mis ik ook, zie er niet uit. Netjes op afspraak, nooit veel mensen binnen, kapje. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:38 schreef Simmertje het volgende:
Perspectief voor de kappers aub. Ik begin echt een vies matje te krijgen.
Inderdaad. Ik snap het niet. Ik zie ook mensen maar veel minder dan normaal. De zomer was goed te doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik zie hoe 'we' ons de hele zomer misdragen met feesten van honderden mensen, reizen, amper beperkingen en wat al niet. Alles zonder een centje coronapijn, en hoe snel het in het najaar weer totaal de verkeerde kant op ging moet daar toch wel iets van een sleutel in het hele verhaal liggen.
Precies, morgen vast weer ergens een tweet: "Breaking! Oh nee! Ze werken toch niet!"quote:Op maandag 25 januari 2021 15:44 schreef Freudie het volgende:
[..]
Nou ja, ervaring leert dat goed nieuws posts heel snel iets anders worden, dus hou het even op een beetje.
Moderna krijgen we amper wat van.....het zou veel beter nieuws zijn als het AZ vaccin ook tegen de varianten helpt.quote:
Ik weet wel zeker dat het een hele grote rol speelt. Ik ben in oktober naar een lezing geweest die ging over de invloed van griepseizoen en de omgekeerde parabool die dat heeft met het hooikoorts/pollenseizoen. Er was in dat plaatje sprake van twee lijnen die elkaar kruisten in week 10 en week 33, waarbij in week 10 het griepseizoen zeg maar afgelopen was en de pollen de hoogte in schoten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik zie hoe 'we' ons de hele zomer misdragen met feesten van honderden mensen, reizen, amper beperkingen en wat al niet. Alles zonder een centje coronapijn, en hoe snel het in het najaar weer totaal de verkeerde kant op ging moet daar toch wel iets van een sleutel in het hele verhaal liggen.
Heb de gegeven niet voorhanden, maar toen wij vorig jaar in lockdown gingen (volgens mij 14 maart) waren de cijfers al aan het dalen. Dus dat zou dan door het weer moeten komen. Dat is nu nog zes a 7 weken. Als het weer dus echt zo'n grote rol speelt dan zou het tegen die tijd moeten verbeteren. Maar er zijn natuurlijk wel vraagtekens. Want waarom ging het in Madrid (veel mooier weer) dan veel langer zo slecht. Kortom, we kunnen er niet op gokken.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan jij nou niet 1x positief zijn?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Moderna krijgen we amper wat van.....het zou veel beter nieuws zijn als het AZ vaccin ook tegen de varianten helpt.
Ach, kijk maar in de post onder die van jou ;-)quote:Op maandag 25 januari 2021 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies, morgen vast weer ergens een tweet: "Breaking! Oh nee! Ze werken toch niet!"
Hebben we nog een bonnetje? Anders ruilen we ze gewoon.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Moderna krijgen we amper wat van.....het zou veel beter nieuws zijn als het AZ vaccin ook tegen de varianten helpt.
vanaf week 10 dan ...en hopelijk vaccineren ze dan ook al een beetje door.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:45 schreef popje het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het een hele grote rol speelt. Ik ben in oktober naar een lezing geweest die ging over de invloed van griepseizoen en de omgekeerde parabool die dat heeft met het hooikoorts/pollenseizoen. Er was in dat plaatje sprake van twee lijnen die elkaar kruisten in week 10 en week 33, waarbij in week 10 het griepseizoen zeg maar afgelopen was en de pollen de hoogte in schoten.
Mijn hoop ligt dus in week 10.
vervelend he de realiteit ?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kan jij nou niet 1x positief zijn?
dat word "iets" bijbetalen dan hehequote:Op maandag 25 januari 2021 15:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hebben we nog een bonnetje? Anders ruilen we ze gewoon.
Klopt, maar zou het zo erg zijn als we straks van half februari met versoepelingen terug schieten naar een r tussen de 0,9/1*2?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in feb is het nog steeds kutweer
we vaccineren op een slakkentempo en dat word nog niet veel beter tot maart.
Er werd hier laatst ook een onderzoek gelinkt waarin werd gesteld dat het soms kan dat minder repressieve maatregelen uiteindelijk net zo goed of beter kunnen werken dan hele repressieve. Volgens mij was een van de punten daarin dat repressie op een gegeven moment gewoon weinig effect meer heeft voor veel mensen. En hoe minder er mag, hoe meer mensen de grens opzoeken van wat nog wel mag.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik snap het niet. Ik zie ook mensen maar veel minder dan normaal. De zomer was goed te doen.
Zolang zitten de meeste consumenten nog niet in de echte shit. Ondernemers, studenten, risicogroepen, die hebben veel last. Dat is een grote groep!
Maar de kantoorpikkies (zoals ik) zouden wat minder moeten klagen en denken in oplossingen.
Zuchten, steunen en blazen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:47 schreef OProg het volgende:
Ik zit heel even Hugo zijn reactie te lezen.
Er zullen nu "scherpe keuzes" gemaakt moeten worden,
Het is een "domper" dat de fabrikant minder kan leveren.
Dat bericht kwam als een "donderslag bij heldere hemel"
...in het eerste kwartaal rekende op "forse leveranties".
Ok. Heel erg vervelend allemaal, maar wat is nu concreet het plan? Volgens mij hebben we van andere zaken een voorraad waar best een verschil mee gemaakt kan worden. Toch zeker voor zo 2 miljoen mensen.
En dan lees ik dat de GGD's hopen dat we in februari 200.000 prikken per week hopen te zetten. Dat is niet de urgentie die ik dan in deze verwacht.
Dus wat is nu concreet het plan? Wachten tot belangengroepjes voorrang vragen in de media?
Kan jij nou niet 1x negatief zijn?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kan jij nou niet 1x positief zijn?
ja.....want dan blijven we aankloten en dan is op zeker de horeca dicht tot meiquote:Op maandag 25 januari 2021 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt, maar zou het zo erg zijn als we straks van half februari met versoepelingen terug schieten naar een r tussen de 0,9/1*2?
Voordat we vervolgens weer op de aantallen van november zitten zijn we weer weken verder en daarna zouden de besmettingen als sneeuw voor de lente zon verdwijnen.
Ik neem aan dat het plan is om Bulgarije achter ons te houden in de Europese vaccinatierace. Meer ambitie dan dat heeft Hugo tot nu toe nog niet laten zien.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:47 schreef OProg het volgende:
Ok. Heel erg vervelend allemaal, maar wat is nu concreet het plan? Volgens mij hebben we van andere zaken een voorraad waar best een verschil mee gemaakt kan worden. Toch zeker voor zo 2 miljoen mensen.
En dan lees ik dat de GGD's hopen dat we in februari 200.000 prikken per week hopen te zetten. Dat is niet de urgentie die ik dan in deze verwacht.
Dus wat is nu concreet het plan? Wachten tot belangengroepjes voorrang vragen in de media?
Hij straalt gewoon betrouwbaarheid uitquote:Op maandag 25 januari 2021 15:47 schreef OProg het volgende:
als het nu het vaccin van AZ betrof of Pfizer ben ik positief, niet van een vaccin waar we zowat niks van krijgen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan jij nou niet 1x negatief zijn?![]()
Hij is vaak zat ook gewoon positief. Iedere user kijkt anders tegen dingen aan
34 prikken per week. Moet lukken. Ga daar gewoon vanuit.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij straalt gewoon betrouwbaarheid uitKan gewoon niet fout gaan.
Voor die studenten die zó ontzettend blij met hun kamer zijn dat ze 'm per se willen aanhouden, maar ook ontevreden zijn over de geboden kwaliteit van hun opleiding, kan ik me voorstellen dat je je even uitschrijft en gaat werken. Dan kun je die kamer betalen, doe je ervaring op en kun je ook nog wat sparen. Als je je studie dan later weer oppakt, sta je er beter voor dan de meeste klasgenoten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar goed, het punt blijft staan. Zomaar even weer thuis gaan wonen of een jaartje uitschrijven zijn geen oplossingen voor de problemen waar specifiek studenten mee worstelen. Zeker niet in de studentensteden waar het sowieso al belachelijk moeilijk is om überhaupt woonruimte te vinden.
Ik vind het heel zielig voor ze, hoor. Thoughts & prayers.quote:Maar ja, dat is empathie he. Is blijkbaar wat lastig soms
Je mag blij zijn als we per 1 april 1 miljoen mensen hebben gevaccineerd aan dit tempo.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het plan is om Bulgarije achter ons te houden in de Europese vaccinatierace. Meer ambitie dan dat heeft Hugo tot nu toe nog niet laten zien.
Als je voornaamste zorg is om de Ziekenhuizen niet te overbelasten dan zou een R vanaf half februari van rond de 1 prima zijn. Maar willen we de terrassen en restaurants openen dan uiteraard niet. We zullen toch echt met een laag aantal moeten aanvangen met de lente om een redelijk normaal leven te kunnen leven.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja.....want dan blijven we aankloten en dan is op zeker de horeca dicht tot mei
Huh, hoezo draag je nou oplossingen aan. Je moet alleen maar medelijden hebben man.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor die studenten die zó ontzettend blij met hun kamer zijn dat ze 'm per se willen aanhouden, maar ook ontevreden zijn over de geboden kwaliteit van hun opleiding, kan ik me voorstellen dat je je even uitschrijft en gaat werken. Dan kun je die kamer betalen, doe je ervaring op en kun je ook nog wat sparen. Als je je studie dan later weer oppakt, sta je er beter voor dan de meeste klasgenoten.
[..]
Ik vind het heel zielig voor ze, hoor. Thoughts & prayers.
Wat mij betreft gaan we hier tegen prostesteren. Dat lijkt me vele malen zinvoller dan tegen die avondklok.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
De GGD heeft tot nu toe in drie weken tijd 100.000 vaccins gezet. In Engeland doen ze dat in een ochtend. De voorraad in de diepvries is inmiddels aangegroeid tot bijna 4 weken aan levering.
Dat ze eens tempo gaan maken met opschalen. Als de overheid zijn eigen zaakjes voor elkaar heeft, dan zijn mensen misschien iets eerder geneigd om een zwaar pakket aan vrijheidsbeperkende maatregelen te accepteren.
Die overheid gaat echt geen steek veranderen. We zijn er mooi klaar mee. Zonder dat mooi denk ik dan.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
De GGD heeft tot nu toe in drie weken tijd 100.000 vaccins gezet. In Engeland doen ze dat in een ochtend. De voorraad in de diepvries is inmiddels aangegroeid tot bijna 4 weken aan levering.
Dat ze eens tempo gaan maken met opschalen. Als de overheid zijn eigen zaakjes voor elkaar heeft, dan zijn mensen misschien iets eerder geneigd om een zwaar pakket aan vrijheidsbeperkende maatregelen te accepteren.
Het vaccineren moet zeker sneller, maar in alle eerlijkheid: alle vaccins die momenteel in de opslag liggen, hebben al een bestemming. Alles is in principe ingepland om de komende weken te gaan inspuiten, het is niet zo dat het maar een beetje stof ligt te verzamelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
Je zegt nu iets vanuit logische redenering en constructieve invalshoek. Dat is natuurlijk niet de gedachte die al die klapjosti's hebben. Die willen alleen maar alles slopen en apengeluiden produceren. Veel meer dan dat zit niet in hun hersencapaciteit.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan we hier tegen prostesteren. Dat lijkt me vele malen zinvoller dan tegen die avondklok.
Hele ziekenhuizen bieden hun hulp aan. Elke persoon die je eerder een vaccin geeft is eerder beschermd. Maar dit is weer het "heilige huisjes"gebeuren. Niemand wil toegeven dat het beter is om externe hulp te gebruiken.....
Dat vraag ik me al een tijdje af eerlijk gezegd. We hebben een aantal academische ziekenhuizen welke in 2 dagen zo'n 40.000 prikken er doorheen geramd hebben, dus die kunnen het zonder al teveel moeite.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan we hier tegen prostesteren. Dat lijkt me vele malen zinvoller dan tegen die avondklok.
Hele ziekenhuizen bieden hun hulp aan. Elke persoon die je eerder een vaccin geeft is eerder beschermd. Maar dit is weer het "heilige huisjes"gebeuren. Niemand wil toegeven dat het beter is om externe hulp te gebruiken.....
Als wij hier om zouden protesteren zou dat wat mij betreft een veel geldiger reden zijn. Het is echt schandalig hoe traag wij zijn. Ongekend.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
Jawel. Want dit zijn niet allemaal 2e prikken voor mensen. Nee dit is voor de meesten nog de eerste. En waarom zou je daar mee wachten? Omdat er te weinig prikkers voor handen zijn? Onzin, dat kunnen ziekenhuizen ook doen. En elke dag eerder is ook een dag eerder (50% beschermd). Als die 2e prik maar binnen 3 a 6 weken daarna gezet kan worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vaccineren moet zeker sneller, maar in alle eerlijkheid: alle vaccins die momenteel in de opslag liggen, hebben al een bestemming. Alles is in principe ingepland om de komende weken te gaan inspuiten, het is niet zo dat het maar een beetje stof ligt te verzamelen.
Dat is niet zo toch? Er ligt voor zeker 1 tot 2 weken voorraad nu?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vaccineren moet zeker sneller, maar in alle eerlijkheid: alle vaccins die momenteel in de opslag liggen, hebben al een bestemming. Alles is in principe ingepland om de komende weken te gaan inspuiten, het is niet zo dat het maar een beetje stof ligt te verzamelen.
Ik zou zeggen google hem even dan weet je wie het is. Maar de avondklok is gebaseerd op de Britse mutant waar te weinig data over is.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Isie wel, de avondklok is niet gebaseerd op Lansingerland.
Het is ook gewoon een signaal dat je afgeeft. Dat is op dit moment gewoon heel belangrijk en zwaar onderschat.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jawel. Want dit zijn niet allemaal 2e prikken voor mensen. Nee dit is voor de meesten nog de eerste. En waarom zou je daar mee wachten? Omdat er te weinig prikkers voor handen zijn? Onzin, dat kunnen ziekenhuizen ook doen. En elke dag eerder is ook een dag eerder (50% beschermd). Als die 2e prik maar binnen 3 a 6 weken daarna gezet kan worden.
Het signaal dat nu afgegeven wordt (in mijn ogen) is: We gaan niet harder lopen dan we nu lopen, dit gaat prima. Je houdt maar even vast aan die zware maatregelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een signaal dat je afgeeft. Dat is op dit moment gewoon heel belangrijk en zwaar onderschat.
Als je iedere week 150.000 vaccins geleverd krijgt, dan moet je iedere week 150.000 spuiten zetten en dat doen we niet. Dat kunnen we via allerlei ambtelijk-procedurele flauwekul wel recht proberen te lullen, maar we staan in Europa stijf 1-na-laatste. We doen het gewoon bar slecht.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als @Janneke141 en ik het met elkaar eens zijn weet je dat het echt kut gaatquote:Op maandag 25 januari 2021 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je iedere week 150.000 vaccins geleverd krijgt, dan moet je iedere week 150.000 spuiten zetten en dat doen we niet. Dat kunnen we via allerlei ambtelijk-procedurele flauwekul wel recht proberen te lullen, maar we staan in Europa stijf 1-na-laatste. We doen het gewoon bar slecht.
Het rekensommetje is heel simpel. Als je de eerste 3 weken telkens 75.000 man inent, dan kun je vanaf daarna iedere week 75.000 tweede vaccins en 75.000 nieuwe zetten zonder dat de voorraad ooit verder oploopt dan 225.000, en je toch altijd een 2e shot op voorraad hebt liggen voor degenen die al een keer geweest zijn. Gaan de leveringen omhoog, de verhoog je de aantallen navenant.
Alles trager dan dat heeft niets te maken met zorgvuldigheid, alleen maar met incompentie. Het bovenstaande rekensommetje kan iedere brugklasser maken.
Ze hebben de GGD een heel callcenter laten optuigen om mensen te bellen om prikafspraken te maken. Dat is de afgelopen weken gebeurd en daarmee zijn nu alle beschikbare vaccins ingepland. Punt is dat sommige van die afspraken pas over een paar weken gepland staan, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen bestemming is voor de voorraad.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jawel. Want dit zijn niet allemaal 2e prikken voor mensen. Nee dit is voor de meesten nog de eerste. En waarom zou je daar mee wachten? Omdat er te weinig prikkers voor handen zijn? Onzin, dat kunnen ziekenhuizen ook doen. En elke dag eerder is ook een dag eerder (50% beschermd). Als die 2e prik maar binnen 3 a 6 weken daarna gezet kan worden.
Ongeveer een half miljoen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
Maar wat is de voorraad nu dan? Ik lees verschillende cijfers.
Dat is echt onbegrijpelijk laat.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben de GGD een heel callcenter laten optuigen om mensen te bellen om prikafspraken te maken. Dat is de afgelopen weken gebeurd en daarmee zijn nu alle beschikbare vaccins ingepland. Punt is dat sommige van die afspraken pas over een paar weken gepland staan, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen bestemming is voor de voorraad.
Ze zijn 4 januari begonnen, he?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is echt onbegrijpelijk laat.
En waarom staan die afspraken pas over een paar weken gepland? Omdat men niet sneller kan/wil vaccineren. Of denk je dat de mensen pas over een paar weken tijd hebben in hun agenda?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben de GGD een heel callcenter laten optuigen om mensen te bellen om prikafspraken te maken. Dat is de afgelopen weken gebeurd en daarmee zijn nu alle beschikbare vaccins ingepland. Punt is dat sommige van die afspraken pas over een paar weken gepland staan, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen bestemming is voor de voorraad.
Die afspraken hadden veel eerder ingepland moeten worden. Dikke faal dus.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat is dus veel te langzaam.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de GGD niet de opdracht mee heeft gekregen de afspraken zo snel mogelijk in te plannen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En waarom staan die afspraken pas over een paar weken gepland? Omdat men niet sneller kan/wil vaccineren. Of denk je dat de mensen pas over een paar weken tijd hebben in hun agenda?
Dat is de hamvraag ja.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En waarom staan die afspraken pas over een paar weken gepland? Omdat men niet sneller kan/wil vaccineren. Of denk je dat de mensen pas over een paar weken tijd hebben in hun agenda?
Ja, maar hoe lang weten we al dat er vaccins ontwikkeld worden? Ze hadden op z'n minst een half jaar geleden al knopen moeten gaan doorhakken en een infrastructuur moeten gaan optuigen. Misschien is dat ook wel gebeurd, maar hoe het nu gaat komt op de doorsnee Nederlander erg langzaam en nou allemaal niet heel erg ambitieus over. Iets wat je wel zou willen gezien de zware offers die er van iedereen gevraagd worden.quote:
En dat is dus een mega faal! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je dat zelf niet kan bedenken.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de GGD niet de opdracht mee heeft gekregen de afspraken zo snel mogelijk in te plannen.
Heb je een bron daar voor?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de GGD niet de opdracht mee heeft gekregen de afspraken zo snel mogelijk in te plannen.
Jo Hugo, hoe vind je zelf dat het gaat?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef JosMert het volgende:
Nou, mijn gegevens liggen op straat dus.
Alle mensen contact en brononderzoek plus testers is privéhandel in
https://www.rtlnieuws.nl/(...)abase-coronit-hpzone
Ik denk dat de mensen in de callcenters gewoon het belscript hebben gevolgd, ik vind niet dat hen dit echt aan te rekenen valt. Wat mij betreft had het vanuit VWS beter moeten worden aangestuurd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En dat is dus een mega faal! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je dat zelf niet kan bedenken.
Ik zou nog begrijpen als dit voor de 2de prik is omdat de leveringen onzeker zijn van de vaccins. Maar ik heb een gevoel dat dit niet het geval is.quote:
Ja, dit dus.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in de callcenters gewoon het belscript hebben gevolgd, ik vind niet dat hen dit echt aan te rekenen valt. Wat mij betreft had het vanuit VWS beter moeten worden aangestuurd.
Precies.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in de callcenters gewoon het belscript hebben gevolgd, ik vind niet dat hen dit echt aan te rekenen valt. Wat mij betreft had het vanuit VWS beter moeten worden aangestuurd.
Maar dat kan niet als er in totaal pas zo'n 170.000 mensen voor het eerst zijn geprikt. Dit is drie keer zoveel.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou nog begrijpen als dit voor de 2de prik is omdat de leveringen onzeker zijn van de vaccins. Maar ik heb een gevoel dat dit niet het geval is.
Met de huidige aantal datalekken zou het eerder raar zijn dat je gegevens niet op straat liggenquote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef JosMert het volgende:
De cijfers (besmettingen en opnames) stijgen weer. Hopen dat de strengere maatregelen effect hebben.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
België legt amateurvoetbal rest van het seizoen stil, alleen jeugd onder 13 mag blijven voetballen.
Tuurlijk, maar die discussie hebben we in december al gevoerd. Het was toen al duidelijk dat het een compleet drama was en dat er totaal niks was voorbereid.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar hoe lang weten we al dat er vaccins ontwikkeld worden? Ze hadden op z'n minst een half jaar geleden al knopen moeten gaan doorhakken en een infrastructuur moeten gaan optuigen. Misschien is dat ook wel gebeurd, maar hoe het nu gaat komt op de doorsnee Nederlander erg langzaam en nou allemaal niet heel erg ambitieus over. Iets wat je wel zou willen gezien de zware offers die er van iedereen gevraagd worden.
We moeten de noodzaak zien.......quote:
Je verwacht het niet.....quote:Op maandag 25 januari 2021 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De cijfers (besmettingen en opnames) stijgen weer. Hopen dat de strengere maatregelen effect hebben.
R=1.11
ziekenhuisopnames (7-dagen gemiddelde): 136 per dag, in de eerste week van januari was dat 130.
2050 bevestigde gevallen per dag, positivity rate 5.6%.
50 overlijdens per dag.
322 patienten in IC, 1601 in kliniek.
1.67% gevaccineerd.
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Ik denk dat de GGD gewoon uitvoert wat ze gevraagd wordt. Ik zie de oorzaak van deze problematiek meer bij de opdrachtgevers die een gebrek aan urgentie uitstralen, dan bij de uitvoerders waarvan ik denk dat ze gewoon doen wat ze kunnen binnen de mogelijkheden die ze hebben.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jeetje. Die mensen leven ook in een fantasiewereld zo te zien
Toen ik 16 jaar was en vakkenvuller was bij de HEMA heeft een bejaarde man mij helemaal verrot gescholden omdat de korting op handdoeken al af was gelopen die week ervoor. Dat deed ik volgens hem om hem te pesten. Daarom staat het ook in folderquote:Op maandag 25 januari 2021 16:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Precies.
Ooit zelf in een callcenter gewerkt voor bol.com
Je wilt niet weten hoe vaak mensen dan bellen en echt letterlijk zeggen: "Waarom heb JIJ mijn pakket nog niet bezorgd? Wat heb JIJ met mijn pakket gedaan?Ja meneer/mevrouw, ik beantwoord alle helpdeskvragen én ik verstop ook nog eens alle pakketten in het distributiecentrum. Ik heb het er maar druk mee!
Plus alle afspraken die nog staan. x2.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat kan niet als er in totaal pas zo'n 170.000 mensen voor het eerst zijn geprikt. Dit is drie keer zoveel.
Dat geloof ik best. Maar als hoofd GGD kan je toch zeggen: "hey Hugo, misschien is het beter dat we alles meteen die arm in jassen. Ipv het verspreiden over een aantal weken". Het gaat hier om mensenlevens, niet om het uitdelen van voetbalplaatjes.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de GGD gewoon uitvoert wat ze gevraagd wordt. Ik zie de oorzaak van deze problematiek meer bij de opdrachtgevers die een gebrek aan urgentie uitstralen, dan bij de uitvoerders waarvan ik denk dat ze gewoon doen wat ze kunnen binnen de mogelijkheden die ze hebben.
Uiteraard ligt het grootste deel van de problematiek bij de hogere goden, oftewel Hugo en het ministerie. Maar als je het als GGD'er je strot uitkrijgt dat je wel sneller kan maar het niet doet omdat het niet gevraagd wordt, dan heb je de Gouden Plaat Voor Je Kop wel verdiend voor op de schoorsteenmantel hoor.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de GGD gewoon uitvoert wat ze gevraagd wordt. Ik zie de oorzaak van deze problematiek meer bij de opdrachtgevers die een gebrek aan urgentie uitstralen, dan bij de uitvoerders waarvan ik denk dat ze gewoon doen wat ze kunnen binnen de mogelijkheden die ze hebben.
Dat is misschien ook wel gezegdquote:Op maandag 25 januari 2021 16:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat geloof ik best. Maar als hoofd GGD kan je toch zeggen: "hey Hugo, misschien is het beter dat we alles meteen die arm in jassen. Ipv het verspreiden over een aantal weken". Het gaat hier om mensenlevens, niet om het uitdelen van voetbalplaatjes.
Tja dat is dan behoorlijk dom. In Israël zien ze door het vaccinatie programma de ziekenhuisopnames al afnemen. Daarom moet de risicogroep vaccineren top prioriteit zijn dan kunnen we weer terug naar normaal.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat kan niet als er in totaal pas zo'n 170.000 mensen voor het eerst zijn geprikt. Dit is drie keer zoveel.
Als ze dat al zeggen, doen ze dat intern. De GGD is een uitvoeringsorganisatie.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:16 schreef aartstyle het volgende:
Maar als hoofd GGD kan je toch zeggen: "hey Hugo, misschien is het beter dat we alles meteen die arm in jassen. Ipv het verspreiden over een aantal weken".
Of je hebt het aangegeven en hugo wou het nietquote:Op maandag 25 januari 2021 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteraard ligt het grootste deel van de problematiek bij de hogere goden, oftewel Hugo en het ministerie. Maar als je het als GGD'er je strot uitkrijgt dat je wel sneller kan maar het niet doet omdat het niet gevraagd wordt, dan heb je de Gouden Plaat Voor Je Kop wel verdiend voor op de schoorsteenmantel hoor.
En in Duitsland? Daar zitten ze al bijna op 60% toch?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:17 schreef ipa84 het volgende:
In Israël zien ze door het vaccinatie programma de ziekenhuisopnames al afnemen.
Of het is opzettelijk zo in de media gebracht om een signaal af te geven in een poging op die manier de gang van zaken te beïnvloeden, omdat het via andere wegen niet lukt.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uiteraard ligt het grootste deel van de problematiek bij de hogere goden, oftewel Hugo en het ministerie. Maar als je het als GGD'er je strot uitkrijgt dat je wel sneller kan maar het niet doet omdat het niet gevraagd wordt, dan heb je de Gouden Plaat Voor Je Kop wel verdiend voor op de schoorsteenmantel hoor.
Laten we dat onder geen enkel beding willen. Nu niet, vanavond niet, nooit niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef Sfancta het volgende:
Op Social media gaat rond dat het vanavond in Roermond weer uit de hand gaat lopen. Burgemeester wil het leger oproepen.
Ongeveer 95% van de beroepsbevolking viert dat ook dagelijksquote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef Modus het volgende:
Ik ben er inmiddels ook wel flink klaar mee. Maatregelen beginnen onderhand toch wel buitenproportioneel te worden, en dan vooral de duur ervan.
Het is voor iedereen duidelijk dat er risicogroepen zijn maar specialistische maatregelen ho maar. Je mag ook blij zijn als je in deze tijd nog werk hebt.
En als je dan ook nog hoort dat er alleen tijdens fucking kantooruren gevaccineerd wordt man man man. Wie bedenkt zo iets in godsnaam.
Ik wil ook wel eens watquote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef Sfancta het volgende:
Op Social media gaat rond dat het vanavond in Roermond weer uit de hand gaat lopen. Burgemeester wil het leger oproepen.
160%.!quote:Op maandag 25 januari 2021 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En in Duitsland? Daar zitten ze al bijna op 60% toch?
Amsterdam (oost) schijnt ook een puinhoop te worden vanavond, gaan meerdere oproepen rond op social media. Sterkte aan de ondernemers in de straatquote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef Sfancta het volgende:
Duitsland geen idee. Hoeveel procent gevaccineerd is in Israël weet ik ook niet(ik dacht dat ze op 30 procent zaten). Maar ze zien er wel al effect.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is gisteren al gebeurd, toen is de marechaussee opgeroepen. Op het moment dat dat bekend werd gemaakt, waren de rellen snel afgelopen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we dat onder geen enkel beding willen. Nu niet, vanavond niet, nooit niet.
Ik wil allerlei dingen doen bij de binnenlandsr terroristen, maar dat mag helaas nietquote:
Eh waarom niet? Dit is geen vreedzame demonstratie zo te zien. Dit zijn relschoppers. Kun je niet hard genoeg aanpakken.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we dat onder geen enkel beding willen. Nu niet, vanavond niet, nooit niet.
Zonder bron doe ik dit af als speculatieve sensatie.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:19 schreef Sfancta het volgende:
Volgens mij hebben we dat de afgelopen maanden over meer dingen gezegd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/b(...)noods-leger-inzettenquote:Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder bron doe ik dit af als speculatieve sensatie.
Wat heeft het als winkelier nu zin om op je hoede te zijn....quote:Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef Sfancta het volgende:
Politie is al aan het voorbereiden, winkeleigenaren en andere zaken wordt opgeroepen zeer op hun hoede te zijn straks.
Alleen jammer dat vergelijken met Israël geen zin heeft.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Duitsland geen idee. Hoeveel procent gevaccineerd is in Israël weet ik ook niet(ik dacht dat ze op 30 procent zaten). Maar ze zien er wel al effect.
[ twitter ]
Het leger of de KMAR is toch wel wat andere hoor.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gisteren al gebeurd, toen is de marechaussee opgeroepen. Op het moment dat dat bekend werd gemaakt, waren de rellen snel afgelopen.
Volgens mij kan een burgemeester dat in het geheel niet doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder bron doe ik dit af als speculatieve sensatie.
Het leger heeft het maar druk met al die dingen waarvan mensen denken dat het legertaken zijn. Het leger moet vaccineren, het leger moet demonstraties neerknuppelen...quote:Op maandag 25 januari 2021 16:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/b(...)noods-leger-inzetten
Vind ik nogal wat anders dan 'wil het leger inzetten'.quote:Als de rellen structureel worden, moet volgens Donders maar het leger worden ingezet om de politie bij te staan tegen de oproerkraaiers.
Gelukkig inderdaadquote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij kan een burgemeester dat in het geheel niet doen.
Allemaal onderdeel van defensie, toch? Ik weet niet wat die burgemeester verder in gedachten had, maar het lijkt me niet dat-ie bedoelt dat er tanks en straaljagers moeten worden ingezetquote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het leger of de KMAR is toch wel wat andere hoor.
Het wordt uitgesproken, dat is al bizar.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn ze daar niet al helemaal klaar, met beide prikken voor iedereen?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nl heeft toch geen tanks meer?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van defensie, toch? Ik weet niet wat die burgemeester verder in gedachten had, maar het lijkt me niet dat-ie bedoelt dat er tanks en straaljagers moeten worden ingezet
Specifiek rellen bij het outlet is dan toch een eufemisme voor plunderen?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Het wordt uitgesproken, dat is al bizar.
Maar er gaan inderdaad geruchten dat er gereld gaat worden bij het outlet centrum in roermond. Dat klopt.
Bron: kennis van me heeft zaak daar.
Dat zeg ik ook niet. Alleen dat ze daar wel de effecten al zien. Alles wat op voorraad ligt wat niet voor de 2de prik bedoelt is moet zo snel mogelijk gezet worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat vergelijken met Israël geen zin heeft.
Ik zie Ferd al van "nee nooit" naar "misschien indien nodig" naar "vanaf morgen" gaan, binnen een paar weken, ergens in de nabije toekomst. Dat gebeurt nooit in 1x want het moet eerst een beetje te weken liggen in het land.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we dat de afgelopen maanden over meer dingen gezegd.
Apachesquote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van defensie, toch? Ik weet niet wat die burgemeester verder in gedachten had, maar het lijkt me niet dat-ie bedoelt dat er tanks en straaljagers moeten worden ingezet
Geen idee of toeval of niet, maar vandaag gingen hier serieus 2X straaljagers over de wijk heen. Teringherrie maken die dingen, valt nogal opquote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ze in Duitsland alweer middenin het festivalseizoen zitten.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn ze daar niet al helemaal klaar, met beide prikken voor iedereen?
En hoeveel zijn dat er precies eigenlijk?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:25 schreef ipa84 het volgende:
Alles wat op voorraad ligt wat niet voor de 2de prik bedoelt is moet zo snel mogelijk gezet worden.
Yesquote:Op maandag 25 januari 2021 16:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Specifiek rellen bij het outlet is dan toch een eufemisme voor plunderen?
De marechaussee zijn opsporingsambtenaren die ook gewoon taken en bevoegdheden hebben op dit terrein.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal wel ja.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ze in Duitsland alweer middenin het festivalseizoen zitten.
Ik las ook dat ze vaccins in Oss kopen, omdat die over datum dreigden te raken.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal wel ja.
De volgende vaccinatieronde is ook al ingepland, toch?
Dat is geen rel dan, dat is een verward persoonquote:Op maandag 25 januari 2021 16:27 schreef Sfancta het volgende:
Heb ook een watsaoo bericht uitgegooid hier,maar ben de enige aanwezige bij de rellen hier in het dorp. Ook saai, dus blijf maar lekker binnen.
Dat is al snel dan. Ik ben mei 2023 aan de beurt. Als risicopatiënt, want astma...quote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
Toch fijn dat ik me in het najaar van 2022 kan laten vaccineren.
Als ik net @Janneke141 500.000 zie posten en er maar 170.000 geprikt zijn dan kan je het denk zelf wel uitrekenen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoeveel zijn dat er precies eigenlijk?
Je act begint wat vermoeiend te worden nu, moet ik nu echt posts gaan weggooien?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las ook dat ze vaccins in Oss kopen, omdat die over datum dreigden te raken.
Ik gok; 330.000?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik net @:Janneke141 500.000 zie posten en er maar 170.000 geprikt zijn dan kan je het denk zelf wel uitrekenen.
Ik vind het nog steeds lastig, wil jij dat voor me doen?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik net @:Janneke141 500.000 zie posten en er maar 170.000 geprikt zijn dan kan je het denk zelf wel uitrekenen.
In Duitsland (voorbeeldland voor velen door het succesvolle indambeleid) hebben ze al lang het oude normaal terug, die hebben in 3 weken tijd 90 miljoen mensen gevaccineerd. Dat hele gebeuren met die FFP2-maskers en Merkel die huilend met haar vuisten op tafel beukt is allemaal toneel om te zorgen dat wij wegblijven van al hun vette feestjes. Stelletje gluiperds.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal wel ja.
De volgende vaccinatieronde is ook al ingepland, toch?
Oh, het zijn er iets minder: rond de 400.000.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://coronabeeld.nl/quote:DOSES GELEVERD: 548.280
DOSES GEPRIKT: 150.000
DOSES IN DE VRIEZER: 398.280
DOSES IN DE VUILNISBAK (SPILLAGE): 4.500
Voor rekensommetjes verwijs ik je naar post #75.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds lastig, wil jij dat voor me doen?
Hoeveel afspraken staan er de komende weken ook alweer gepland?
Dan kun je beter het hele topic sluiten.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je act begint wat vermoeiend te worden nu, moet ik nu echt posts gaan weggooien?
En jij denkt dat ik daar een tegenstander van ben?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan kun je beter het hele topic sluiten.
En waar staat daar ook alweer precies hoeveel afspraken er nu gemaakt zijn om te vaccineren?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor rekensommetjes verwijs ik je naar post #75.
Ik las een paar dagen geleden dat alle beschikbare voorraad een bestemming heeft, hetzij voor de eerste prik binnen een aantal weken, of omdat het wordt achtergehouden voor de tweede prik.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet zo toch? Er ligt voor zeker 1 tot 2 weken voorraad nu?
Yes. Winkeleigenaar die ik ken is al met houten planken de winkel aan het barricaderen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:32 schreef Sfancta het volgende:
Klopt over het Outletcenter in Roermond. Gaat goed rond op Social media.
Er staat vooral in uitgelegd waarom dat totaal niet relevant is.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En waar staat daar ook alweer precies hoeveel afspraken er nu gemaakt zijn om te vaccineren?
Oh god snel naar huis dan maar kijk liever op afstand 😅😂quote:Op maandag 25 januari 2021 16:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Amsterdam (oost) schijnt ook een puinhoop te worden vanavond, gaan meerdere oproepen rond op social media. Sterkte aan de ondernemers in de straat
Dat las ik ook. Maar er zijn hier een hoop mensen die blijkbaar betere bronnen hebben. Dus ben heel benieuwd naar die bronnen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las een paar dagen geleden dat alle beschikbare voorraad een bestemming heeft, hetzij voor de eerste prik binnen een aantal weken, of omdat het wordt achtergehouden voor de tweede prik.
De Bijstandseenheid van de KMAR is min of meer vergelijkbaar met de oproerpolitie/ME.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Winkels op Plein 1944 in Nijmegen worden momenteel ook dicht getimmerd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yes. Winkeleigenaar die ik ken is al met houten planken de winkel aan het barricaderen.
Zoals ik het begrijp, krijgt de GGD een bepaalde hoeveelheid doses ter beschikking en een bellijst. Die lijst is afgewerkt en alle doses hebben nu een bestemming.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er staat vooral in uitgelegd waarom dat totaal niet relevant is.
Volgens jouw rekenvoorbeeld moet je op voorraad houden wat er aan afspraken staat, dus ja, dat is wel relevant.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er staat vooral in uitgelegd waarom dat totaal niet relevant is.
Ik kreeg gisteren een appje van vrienden uit San Diego (zijn zo Amerikaans als het maar kan), of het goed ging bij ons.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-in-nederland.html
Nou, we hebben de internationale media gehaald met onze hersenloze hooligans hoor. Mogen we blij mee zijn...
Vele winkels al bezig daarmee nu.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yes. Winkeleigenaar die ik ken is al met houten planken de winkel aan het barricaderen.
Plein 1944 en dan gesloopt worden om de spertijd, wat ironisch!quote:Op maandag 25 januari 2021 16:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Winkels op Plein 1944 in Nijmegen worden momenteel ook dicht getimmerd.
Ach, ieder land heeft die problemen inmiddels wel gehad, geloof ikquote:Op maandag 25 januari 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, we hebben de internationale media gehaald met onze hersenloze hooligans hoor. Mogen we blij mee zijn...
Bijzonder van die datalekken inderdaad. Achteraf blij dat ik in de hele pandemie nog niet één keertje getest ben.quote:
Nee.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik daar een tegenstander van ben?
Same!quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Achteraf blij dat ik in de hele pandemie nog niet één keertje getest ben.
Maar we zijn toch zorgvuldig? Dit zou echt nooit mogenquote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef JosMert het volgende:
Nee. Je moet op voorraad houden wat er nodig is voor het 2e shot, maar dat zijn er nooit meer dan 225.000 of 3/2e deel van een weeklevering. Wat je aan eerste afspraken plant doe je op basis van de geplande leveringen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens jouw rekenvoorbeeld moet je op voorraad houden wat er aan afspraken staat, dus ja, dat is wel relevant.
Als medewerkers data stelen en verkopen dan wordt het wel lastig, he?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar we zijn toch zorgvuldig? Dit zou echt nooit mogen
Kortom, je plant alvast de eerste dosis in, voordat je überhaupt enige zekerheid hebt daat de tweede dosis ook daadwerkelijk komt?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
Wat je aan eerste afspraken plant doe je op basis van de geplande leveringen.
Als je dit zo ziet is het lek toch echt wel boven water met deze maatregelen (zonder avondklok). 9 februari is er het vast wel mogelijk dat de scholen open gaan (of toch niet...............de Britse variant komt er aan.....).quote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 4.017 nieuw gemelde positieve testen
- 169 nieuwe ziekenhuisopnames
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Je kunt je afvragen waarom ze daar toegang toe hebben zonder een case open te hebben.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als medewerkers data stelen en verkopen dan wordt het wel lastig, he?
Ik vind dit een moeilijke. Want recht op demonstreren is belangrijk. Maar er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden en dat is strafbaar op het moment. Ik zag net dit filmpje https://www.facebook.com/(...)eos/1324089644618695 en hoezeer ze hiermee aan willen tonen dat alles vredelievend was bedoeld; ze houden zich niet aan de regels. En dus begrijp ik best dat het allemaal verboden wordt.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
Burgemeesters willen alle demonstraties tijdelijk verbieden vanwege de volksgezondheid , wtf is dit voor land aan het worden joh.
Als dat het geval is dan hoor je mij niet klagen. Ik snap dat je voor de 2de prik voorraad wilt houden omdat die uitstellen ook weer gevaren met zich mee brengt.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las een paar dagen geleden dat alle beschikbare voorraad een bestemming heeft, hetzij voor de eerste prik binnen een aantal weken, of omdat het wordt achtergehouden voor de tweede prik.
Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe de systemen in kwestie werken, ik vind het vooral tragisch dat de medewerkers niet te vertrouwen zijn met privacy gevoelige gegevens.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen waarom ze daar toegang toe hebben zonder een case open te hebben.
Dat staat er wel:quote:Op maandag 25 januari 2021 16:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat staat er niet.
Als je telkens blijft reageren op dingen die er niet staan, zoek het dan lekker uit.
Geplande leveringen = geen zekerheid dat ze ook daadwerkelijk komen.quote:Wat je aan eerste afspraken plant doe je op basis van de geplande leveringen.
Maar dan kun je in de toekomst elke demonstratie altijd wel verbieden.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dit een moeilijke. Want recht op demonstreren is belangrijk. Maar er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden en dat is strafbaar op het moment. Ik zag net dit filmpje https://www.facebook.com/(...)eos/1324089644618695 en hoezeer ze hiermee aan willen tonen dat alles vredelievend was bedoeld; ze houden zich niet aan de regels. En dus begrijp ik best dat het allemaal verboden wordt.
Zolang je een anderhalve meter samenleving hebt zal dat misschien wel moeten.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan kun je in de toekomst elke demonstratie altijd wel verbieden.
Ik vind dat je die demonstraties toe moet staan, en er op moet toezien dat die anderhalve meter afstand zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. Tuurlijk is het geen halszaak als dat even niet kan, maar anderhalve meter afstand houden tijdens een demonstratie in de buitenlucht mag geen reden zijn om het demonstratierecht maar op te schorten. Dat klinkt vooral als een makkelijk excuus (van de bewindsvoerders, niet van jou).
Dat kon al, he? Al jaren.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan kun je in de toekomst elke demonstratie altijd wel verbieden.
Ik vind dat je die demonstraties toe moet staan, en er op moet toezien dat die anderhalve meter afstand zoveel mogelijk gewaarborgd wordt. Tuurlijk is het geen halszaak als dat even niet kan, maar anderhalve meter afstand houden tijdens een demonstratie in de buitenlucht mag geen reden zijn om het demonstratierecht maar op te schorten. Dat klinkt vooral als een makkelijk excuus (van de bewindsvoerders, niet van jou).
Volgens mij zijn we er dan. Voor zover ik begrijp is de volledige huidige voorraad gealloceerd voor een eerste én tweede prik van mensen die nu een afspraak hebben staan.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als dat het geval is dan hoor je mij niet klagen. Ik snap dat je voor de 2de prik voorraad wilt houden omdat die uitstellen ook weer gevaren met zich mee brengt.
Ja ik ook, maar dat is de reden dat je safeguards inbouwt en erop monitort. Dingen als: Gemiddeld genomen opent één persoon 10 cases per dag. Als diegene ineens 25 cases opent gaat er een alert af en ga je even kijken waarom dat zo is. Of hoe kan het dat iemand bij de GGD in Amsterdam probeert bij gegevens van iemand in Limburg te komen, zulk soort dingen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe de systemen in kwestie werken, ik vind het vooral tragisch dat de medewerkers niet te vertrouwen zijn met privacy gevoelige gegevens.
Mooi zo. Ik hoop dat dit doorgaat!quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
Burgemeesters willen alle demonstraties tijdelijk verbieden vanwege de volksgezondheid , wtf is dit voor land aan het worden joh.
Het is Bild natuurlijk (De B blijft de Bquote:Op maandag 25 januari 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is denk ik ironisch bedoeld maar we lopen inderdaad wel wat achter met lockdownrelletjes.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, ieder land heeft die problemen inmiddels wel gehad, geloof ik
We lopen weer eens achter
Ik vind dit helemaal geen moeilijke maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dit een moeilijke. Want recht op demonstreren is belangrijk. Maar er wordt geen anderhalve meter afstand gehouden en dat is strafbaar op het moment. Ik zag net dit filmpje https://www.facebook.com/(...)eos/1324089644618695 en hoezeer ze hiermee aan willen tonen dat alles vredelievend was bedoeld; ze houden zich niet aan de regels. En dus begrijp ik best dat het allemaal verboden wordt.
Overigens wil de politie het lees ik net en Bruls houdt het voorlopig juist tegen.
Die anderhalve meter is alleen waar het niet anders kan. In de trein bijvoorbeeld geld het niet. Misschien mondkapjesplicht dan maar tijdens het demonstrerenquote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zolang je een anderhalve meter samenleving hebt zal dat misschien wel moeten.
Er waren afgelopen zomer een aantal BLM demo's waarbij iedereen netjes op anderhalve meter stond. Prima! Maar deze mensen zijn tegen de anderhalve meter samenleving, hoe ga je die op afstand krijgen? Dat doen ze dus niet. Dan kun je twee dingen doen: of ingrijpen op het moment dat ze in overtreding zijn met alle gevolgen van dien, of je voorkomt het. En dan begrijp ik best dat voorkomen in dit geval beter is dan genezen.
Dat vind ik te makkelijk. Er is een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is, lang niet iedereen. Dat die ertussen zitten tuurlijk, maar je wil toch niet alle demonstraties verbieden omdat Willem Engel er rondloopt?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er waren afgelopen zomer een aantal BLM demo's waarbij iedereen netjes op anderhalve meter stond. Prima! Maar deze mensen zijn tegen de anderhalve meter samenleving, hoe ga je die op afstand krijgen? Dat doen ze dus niet. Dan kun je twee dingen doen: of ingrijpen op het moment dat ze in overtreding zijn met alle gevolgen van dien, of je voorkomt het. En dan begrijp ik best dat voorkomen in dit geval beter is dan genezen.
Dat is nog altijd iets anders dan een generiek demonstratieverbod.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kon al, he? Al jaren.
En burgemeesters kunnen ook voetbalwedstrijden verbieden op de grond dat het niet veilig plaats kan vinden.
Die zit aan de drugs of zo? Die ogen van hem tijdens persco zijn gewoon eng, hij knippert niet een keer.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er verschrikkelijk slecht uit trouwens.. :|
Ik niet, het zou pas zorgwekkend zijn als een samenleving dat niet deed of kon doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit helemaal geen moeilijke maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.
Ik vind dat toch een zorgwekkende constatering.
We moeten overal afstand houden, maar een demonstratie met honderden mensen op een kluitje is geen probleem?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind dit helemaal geen moeilijke maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.
Op een veld/plein kan het dus wel dus je doet het of we grijpen in. Als je van te voren weet dat men het niet gaat doen kun je beter preventief handelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die anderhalve meter is alleen waar het niet anders kan. In de trein bijvoorbeeld geld het niet. Misschien mondkapjesplicht dan maar tijdens het demonstreren.
Hugo is al twee weken non stop wakker door een combo van speed en GHBquote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zit aan de drugs of zo? Die ogen van hem tijdens persco zijn gewoon eng, hij knippert niet een keer.
Is toch in de buitenlucht, daarbij zitten de kerken ook nog wel vol er zijn dus uitzonderingen mogelijk die in de grondwet verankerd liggen . Recht om demonstreren is ook zo'n grondrecht.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We moeten overal afstand houden, maar een demonstratie met honderden mensen op een kluitje is geen probleem?
Ik zie ook niet waarom dat soort data open en bloot zichtbaar moet zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet ook niet hoe de systemen in kwestie werken, ik vind het vooral tragisch dat de medewerkers niet te vertrouwen zijn met privacy gevoelige gegevens.
Ik vind dit juist te makkelijk. Het is bij die demonstraties niet maar 'een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is', dat zijn ze allemaal. Daar protesteren ze juist tegen. Kijk dat filmpje.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik te makkelijk. Er is een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is, lang niet iedereen. Dat die ertussen zitten tuurlijk, maar je wil toch niet alle demonstraties verbieden omdat Willem Engel er rondloopt?
Daarbij, het moet niet gaan over de inhoud van een demonstratie. Het is irrelevant of ze tegen de anderhalve meter zijn, ze hebben het recht om te demonstreren. Indien je demonstraties gaat verbieden omdat het onderwerp van de demonstratie je tegenstaat bevind je je wel op een heel eind op een hellend vlak.
Het is een zorgwekkende constatering dat we daadwerkelijk een redelijk functionerende maatschappij blijken te zijn?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:
maar in crisistijd zijn we massaal bereid om onze vrijheid op te geven omwille van een groter doel.
Dat is niet wat ik zeg, probeer me aub geen woorden in de mond te leggen. Maar ons demonstratierecht opgeven omdat er rellen uitbreken is lachwekkend.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We moeten overal afstand houden, maar een demonstratie met honderden mensen op een kluitje is geen probleem?
quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef DonDruiper het volgende:
Wat ziet Hugo er verschrikkelijk slecht uit trouwens..
Ja, de intelligentie spat er weer vanaf .... mijn God zeg.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef JosMert het volgende:
Gaat weer een heet avondje worden. Dit soort telegram groepen....elkaar wat ophitsen. Triest volk
[ link | afbeelding ]
Zag die beelden uit Eindhoven die de Jumbo plunderden, bijna allemaal allochtonen uit op geld en spullen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef JosMert het volgende:
Gaat weer een heet avondje worden. Dit soort telegram groepen....elkaar wat ophitsen. Triest volk
[ link | afbeelding ]
Dan bevind je je wel op een gevaarlijk terrein hoor. Want wat je dan eigenlijk doet is zeggen dat het onderwerp van bepaalde demonstraties mogelijkerwijs gevoelig liggen, dus dat die demonstraties niet mogen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op een veld/plein kan het dus wel dus je doet het of we grijpen in. Als je van te voren weet dat men het niet gaat doen kun je beter preventief handelen.
Je zou het haast denken.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die zit aan de drugs of zo? Die ogen van hem tijdens persco zijn gewoon eng, hij knippert niet een keer.
En dan keren ze zich weer tegen de politie want ze zijn zo vredelievend.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef trein2000 het volgende:
Een generiek demonstratieverbod lijkt me niet de bedoeling. Maar er strak bovenop zitten en demo’s waarvan zelfs een blinde nog ziet aankomen dat het misgaat verbieden en direct uit elkaar halen als ze toch verzamelen lijkt me wel aangewezen.
N.a.v. dat vetgedrukte, ja zo ken ik er ook nog wel een paar. In Groningen misschien. Maar niet daar in Amsterdam waar Halsema er tussen stond. Of Rotterdam waar de gemeente de boel pas beëindigde nadat de demo toch al op z'n aangekondigde einde liep.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zei 't misschien verkeerd. Ook al zijn ze allemaal tegen de anderhalve meter, ze houden zich er wel aan. Ik ben ook tegen de anderhalve meter, wat mij betreft mag hij zo snel als mogelijk is verdwijnen. Maar tot die tijd hou ik me er wel aan.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind dit juist te makkelijk. Het is bij die demonstraties niet maar 'een groepje mensen die tegen de anderhalve meter is', dat zijn ze allemaal. Daar protesteren ze juist tegen. Kijk dat filmpje.
Je hebt het recht te demonstreren en de plicht je aan die anderhalve meter te houden. Kan dat niet gecombineerd worden hebben we een probleem.
Zo snel werkt het allemaal niet, toch? Ik dacht dat je pas twee weken na het 2e shot echt kan spreken van een effect van het vaccin?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Ik dacht dat in heel wat landen (Nederland, België, Duitsland etc) 40% of meer van de doden in woonzorgcentra vielen.
Dan zou in landen waar die groep het eerst gevaccineerd wordt, het sterftecijfer in de eerste of tweede week van februari moeten dalen. Want die groep is klein, ongeveer 1% van de totale bevolking, het grootste deel zou dus reeds de eerste prik moeten gekregen hebben.
Een overheid bepaalt altijd welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn. Niet op inhoudelijke gronden, wel op basis van het potentiële risico voor de openbare orde.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
Het moment dat de overheid gaat bepalen welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn hebben we wat mij betreft een veel groter probleem dan demonstranten die geen anderhalve meter aanhouden.
Dit, en het leger erop inzetten. Onbestaanbaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:40 schreef Elan het volgende:
Als je met paar honderd of duizend man samen komt kan dat gewoon niet. Maar het grondrecht weegt mijns inziens zwaarder dan die maatregel wat betreft afstand houden, je moet dus prioriteiten stellen. Een generiek verbod gaat veel te ver.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Op een veld/plein kan het dus wel dus je doet het of we grijpen in. Als je van te voren weet dat men het niet gaat doen kun je beter preventief handelen.
Kort maar krachtig optreden. Je moet voorkomen dat de groep zo groot wordt dat het uitloopt op rellen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan keren ze zich weer tegen de politie want ze zijn zo vredelievend.
Ja, maar het ging er hier om dat je de demonstratie moest verbieden omdat de demonstranten tegen de anderhalve meter waren. Dat vind ik niet kunnen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een overheid bepaalt altijd welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn. Niet op inhoudelijke gronden, wel op basis van het potentiële risico voor de openbare orde.
Sowieso is het immuunsysteem pas echt op toeren na 1 of 2 weken. Na de eerste prik verwacht je ook al een substantieel effect. Alleen bij de 'booster' (tweede prik) verwachten ze pas de échte hamer.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo snel werkt het allemaal niet, toch? Ik dacht dat je pas twee weken na het 2e shot echt kan spreken van een effect van het vaccin?
Ik ga forum stemmen terwijl ik mijn hele leven groenlinks heb gestemd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit, en het leger erop inzetten. Onbestaanbaar.
Ik krijg de neiging steeds meer op wilders te stemmen voor het eerst straks.
Het gaat er niet om of iets gevoelig ligt of niet, het gaat erom dat je bij voorbaat weet dat er regels overtreden gaan worden en de politie dus altijd zal moeten ingrijpen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan bevind je je wel op een gevaarlijk terrein hoor. Want wat je dan eigenlijk doet is zeggen dat het onderwerp van bepaalde demonstraties mogelijkerwijs gevoelig liggen, dus dat die demonstraties niet mogen.
Om het even door te trekken, als er vandaag een BLM demonstratie zou zijn zou die dus door moeten kunnen gaan, maar een demonstratie tegen coronamaatregelen niet, omdat ze tegen de anderhalve meter zijn.
Het moment dat de overheid gaat bepalen welke demonstraties wel of niet geoorloofd zijn hebben we wat mij betreft een veel groter probleem dan demonstranten die geen anderhalve meter aanhouden.
Nu met grote groepen bij elkaar drommen is dus een risico voor de openbare orde. Is het niet direct (rellen), dan wel indirect (want meer besmettingen). Ik vind dat volstrekt legitiem.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar het ging er hier om dat je de demonstratie moest verbieden omdat de demonstranten tegen de anderhalve meter waren. Dat vind ik niet kunnen.
massa beheersing is altijd moeilijk, het is niet voor niets dat relschoppers graag in de massa opgaan.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kort maar krachtig optreden. Je moet voorkomen dat de groep zo groot wordt dat het uitloopt op rellen.
Maar ik heb niet de illusie dat een demonstratieverbod dit tuig tegenhoudt.
En die zouden dus eigenlijk allemaal 95 euro boete moeten krijgen want ze houden zich niet aan de regels.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zei 't misschien verkeerd. Ook al zijn ze allemaal tegen de anderhalve meter, ze houden zich er wel aan. Ik ben ook tegen de anderhalve meter, wat mij betreft mag hij zo snel als mogelijk is verdwijnen. Maar tot die tijd hou ik me er wel aan.
Tijdens die demonstraties afgelopen weekend (niet de rellen, maar het vreedzame stukje) was er een klein groepje dat bij elkaar zat. Dat groepje is eigenlijk waar het over gaat. Laten we het niet groter maken dan het is.
De politieke waan van de dag samengevat in één post.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
Ik ga forum stemmen terwijl ik mijn hele leven groenlinks heb gestemd.
Omdat ik tegen de corona aanpak ben van dit moment.
Dan begrijp je toch niet waar Wilders voor staat.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit, en het leger erop inzetten. Onbestaanbaar.
Ik krijg de neiging steeds meer op wilders te stemmen voor het eerst straks.
Ten eerste vind ik een generiek verbod niet proportioneel. Er moet gewoon ruimte zijn om te kijken naar de specifieke aspecten van de demo in kwestie.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu met grote groepen bij elkaar drommen is dus een risico voor de openbare orde. Is het niet direct (rellen), dan wel indirect (want meer besmettingen). Ik vind dat volstrekt legitiem.
Anders kun je ook protesteren tegen het niet in elkaar mogen trappen van bushokjes en wanneer je dan tegengehouden wordt door de politie het argument aandragen dat dat precies is waar je tegen demonstreert.
Donald Baudet is ook de oplossing niet.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat ik tegen de corona aanpak ben van dit moment. Van al 35 jaar linkse rakker een tegenstem tegen het corona beleid van dit kabinet
Er zit geen linkse partij in dit kabinet.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat ik tegen de corona aanpak ben van dit moment. Van al 35 jaar linkse rakker een tegenstem tegen het corona beleid van dit kabinet
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De politieke waan van de dag samengevat in één post.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen ingrijpen en ingrijpen. Als je als politie tussen de demonstranten doorloopt en mensen eraan herinnert geeft dat al een heel ander beeld dan wanneer je er pas komt wanneer het uit de klauw loopt.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of iets gevoelig ligt of niet, het gaat erom dat je bij voorbaat weet dat er regels overtreden gaan worden en de politie dus altijd zal moeten ingrijpen.
De BLM demonstraties van afgelopen zomer (in ieder geval die paar die hier in de buurt waren) waren tot in de puntjes geregeld. Zelfs tot aan stippen op de grond waar de mensen mochten staan en vol was vol. Als mensen op deze manier tegen de maatregelen willen demonstreren prima lijkt me. Ik denk dat we allebei weten dat dit niet gaat gebeuren.
Ik heb het niet over een generiek verbod gehad.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik een generiek verbod niet proportioneel. Er moet gewoon ruimte zijn om te kijken naar de specifieke aspecten van de demo in kwestie.
Maar ten tweede vind ik het ook gewoon dom. Is alleen maar bevestiging voor de wappies. Olie op het vuur.
Nee, true that. Maar Groenlinks en D66 gedraai met de avondklok was de druppel om niet meer links te stemmen. SP geilt ook al zo op de lockdown maatregelen..quote:Op maandag 25 januari 2021 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zit geen linkse partij in dit kabinet.
Want de mensen die zich vanavond weer gaan mobiliseren gaan naar een aangevraagde demonstratie toequote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een generiek verbod gehad.
En wat wil je dan? Ze hun gang laten gaan? Iedere keer tegen beter weten in een demonstratie door laten gaan, wetende dat er rellen uit voortkomen?
Wat denk je dat zo’n demoverbod uithaalt? Ze komen toch wel. Politie moet gewoon scherp optreden.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een generiek verbod gehad.
En wat wil je dan? Ze hun gang laten gaan? Iedere keer tegen beter weten in een demonstratie door laten gaan, wetende dat er rellen uit voortkomen?
Beetje onnodige manier om mn punt kleiner te maken dan hij is, vind je ook niet? Het in elkaar trappen van bushokjes vergelijken met je fundamentele recht om te demonstreren, kom op?quote:Op maandag 25 januari 2021 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu met grote groepen bij elkaar drommen is dus een risico voor de openbare orde. Is het niet direct (rellen), dan wel indirect (want meer besmettingen). Ik vind dat volstrekt legitiem.
Anders kun je ook protesteren tegen het niet in elkaar mogen trappen van bushokjes en wanneer je dan tegengehouden wordt door de politie het argument aandragen dat dat precies is waar je tegen demonstreert.
D66 is niet links. En FvD was flink geil op een lockdown toen covid in Nederland landde of is dat al weer te lang geleden? En daarna was zeewind de oplossing volgens de FvD, die zou covid uit Nederland jagen.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, true that. Maar Groenlinks en D66 gedraai met de avondklok was de druppel om niet meer links te stemmen. SP geilt ook al zo op de lockdown maatregelen..
En dat zou volkomen terecht zijn. Maar dan hoef je niet de demonstratie te verbieden.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En die zouden dus eigenlijk allemaal 95 euro boete moeten krijgen want ze houden zich niet aan de regels.
ontkennen is het beste beleid?quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee, true that. Maar Groenlinks en D66 gedraai met de avondklok was de druppel om niet meer links te stemmen. SP geilt ook al zo op de lockdown maatregelen..
Vast niet maar het maakt handhaven wel weer wat makkelijker. Dat nota bene Bruls nu pleit om op te passen met verder inperken van rechten, siert hem. Had ik niet verwacht. Je frustreert er alleen maar de niet rellende demonstranten mee. En de fatsoenlijke burger die braaf thuis zit maar zich wel zorgen maakt om de democratie.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
Iets zegt me trouwens dat relschoppers die van plan zijn om winkels te plunderen en auto's in de fik te steken, zich niet echt laten tegenhouden door een demonstratieverbod.
Context: ik ben wit, man, jong, nl, en géén moslim 😉quote:Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan begrijp je toch niet waar Wilders voor staat.
Bruls is een windvaan. Geen peil op te trekken, die roept iedere week iets anders, al ben ik het in dit geval inderdaad wel met hem eens.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vast niet maar het maakt handhaven wel weer wat makkelijker. Dat nota bene Bruls nu pleit om op te passen met verder inperken van rechten, siert hem. Had ik niet verwacht. Je frustreert er alleen maar de niet rellende demonstranten mee.
Toen ik dit gisteren noemde was het 'haar eigen schuld' en 'moest ze maar niet daar zijn'quote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In ander nieuws.
Vertel me nog eens dat het volstrekt normaal is om iemand met zn kop tegen de muur op te spuiten met je waterkanon.
collateral damagequote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In ander nieuws.
Vertel me nog eens dat het volstrekt normaal is om iemand met zn kop tegen de muur op te spuiten met je waterkanon.
Die Bruls lijkt me er eentje die uitstekend aanvoelt wat er speelt en leeft. Alhoewel hij zich soms wel wat onhandig uitdrukt.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vast niet maar het maakt handhaven wel weer wat makkelijker. Dat nota bene Bruls nu pleit om op te passen met verder inperken van rechten, siert hem. Had ik niet verwacht. Je frustreert er alleen maar de niet rellende demonstranten mee. En de fatsoenlijke burger die braaf thuis zit maar zich wel zorgen maakt om de democratie.
Zodat ze over een maand weer kunnen sluiten. Deze sectoren gingen niet sluiten vanwege de Britse variant. De avondklok hebben we vanwege de Britse variant.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De Britse variant lijkt een storm in een glas water. Dat betekent dat de basisscholen open moeten evenals de onderbouw van de middelbare. Doorstroom
Ook de contactberoepen en winkels weer open en de avondklok eraf.
Vaccinatie opschalen tot maximum wat er binnen komt gelijk eruit. Dan zijn we er over een paar maanden met mooi weer erbij uit.
Ja gisteren waren wij geweld aan het goedpraten en weet ik wat meer. Dit is gewoon absurd.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toen ik dit gisteren noemde was het 'haar eigen schuld' en 'moest ze maar niet daar zijn'
Wat mij betreft een strafbaar feit voor die volslagen debiel achter het waterkanon, zware mishandeling.
Dat klopt helemaal. Ik zit ook te twijfelen tussen alle politieke partijen momenteel, behalve de religekkies. FvD viel af toen ik Thierry laatst heel overtuigd hoorde zeggen dat Trump de beste Amerikaanse president ooit was. Dan kan ik hem echt niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
D66 is niet links. En FvD was flink geil op een lockdown toen covid in Nederland landde of is dat al weer te lang geleden? En daarna was zeewind de oplossing volgens de FvD, die zou covid uit Nederland jagen.
Pas nu het opportuun is draait men om naar "vrijheid"
Precies, slopen.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hier is toch gewoon wetgeving voor? Dus lijkt me een mooie zaak voor de rechter.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In ander nieuws.
Zo'n boete is er om het tegen te gaan he, dat is wat je wil. Dat mensen niet bij elkaar komen. En als mensen dan een demonstratie aanvragen waarvan je weet dat ze bij elkaar komen dan wil je dus liever niet dat dat gebeurt in plaats van ze allemaal die boete geven.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat zou volkomen terecht zijn. Maar dan hoef je niet de demonstratie te verbieden.
Je hebt daar gewoon niks te zoeken. NIKS. Klaar. Ik heb nu ook geen hoofdletsel en geen hoofdwond. Hoe komt dat denk je?quote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In ander nieuws.
Israel meldde een robuuste immuun respons drie weken na de eerste prik.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo snel werkt het allemaal niet, toch? Ik dacht dat je pas twee weken na het 2e shot echt kan spreken van een effect van het vaccin?
Als dit logica is, dan kunnen ze ook met scherp schieten.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Je hebt daar gewoon niks te zoeken. NIKS. Klaar. Ik heb nu ook geen hoofdletsel en geen hoofdwond. Hoe komt dat denk je?
De ironie, he. Juist de PVV schreeuwt van de daken dat ze willen dat er hard opgetreden wordt. Zie pagina 21 van hun verkiezingsprogramma:quote:Op maandag 25 januari 2021 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan begrijp je toch niet waar Wilders voor staat.
Van mij mogen ze inmiddels wel.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dit logica is, dan kunnen ze ook met scherp schieten.
Er zijn nieuwe inzichten gekomen dat corona niet zo gevaarlijk is als gedacht, en de rest van de partijen weigeren dit in te zien.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
D66 is niet links. En FvD was flink geil op een lockdown toen covid in Nederland landde of is dat al weer te lang geleden? En daarna was zeewind de oplossing volgens de FvD, die zou covid uit Nederland jagen.
Pas nu het opportuun is draait men om naar "vrijheid"
Dan kiezen die mensen er dus voor om die boete te accepteren, net als mensen ervoor kiezen om om 21.10 de straat op te gaan en de boete accepteren.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo'n boete is er om het tegen te gaan he, dat is wat je wil. Dat mensen niet bij elkaar komen. En als mensen dan een demonstratie aanvragen waarvan je weet dat ze bij elkaar komen dan wil je dus liever niet dat dat gebeurt in plaats van ze allemaal die boete geven.
Nee, dat is jouw logica.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dit logica is, dan kunnen ze ook met scherp schieten.
Lastige discussie: het verhaal met dat waterkanon.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja gisteren waren wij geweld aan het goedpraten en weet ik wat meer. Dit is gewoon absurd.
Nee. Dat is gewoon pertinent onwaar. Al vanaf dag een is de prioriteit het bereikbaar houden van de zorg geweest, niet het dodental omlaag brengen van covid.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn nieuwe inzichten gekomen dat corona niet zo gevaarlijk is als gedacht, en de rest van de partijen weigeren dit in te zien.
Verstandige keuze.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Het gebruikte geweld moet proportioneel zijn. Als je vindt dat dat helemaal niet hoeft, zoals de user die ik quote, dan kun je vuurwapengeweld dus prima gelijkstellen aan een waterkanon, want als je daar niet bent dan word je ook niet doodgeschoten.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw logica.
En dat was ook gebeurd als daar aanleiding toe geweest was, de Nederlandse politie heeft vuurwapens om exact die reden. Dat was echter niet aan de orde, er is gekozen voor een aanpak waarbij geen vuurwapen inzet nodig was maar slecht niet-lethale middelen als een waterkanon.
Heb je de beelden gezien? Dit was geen ongelukje. Dit was bewust. Ik vind het buitensporig politiegeweld en niks minder.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Lastige discussie dat verhaal met dat waterkanon.
Als rellen dusdanig uit de hand lopen dat rubber kogels of een waterkanon moet worden ingezet zullen er altijd slachtoffers zijn die minder met de rellen te maken hadden.....
Iedereen die er een flinke jaap of breuk aan over houdt zal aangeven dat ze "er toevallig stonden en niets te maken hadden met de rellen". Niemand zal ooit zeggen dat ze aan het knokken waren en toen opeens werden gebeten door een politiehond.
Wees blij dat de politie niet met scherp schiet. In een hoop landen zou dat het geval zijn geweest. Of dat random betogers worden afgevoerd om vervolgens 4 jaar in de cel te mogen zitten. Deze casus is een nogal onfortuinlijke gebeurtenis.... moet zeker geevalueerd worden, maar ik vraag mij ten zeerste af wat je in de buurt van een spuitend waterkanon doet..... Met een beetje gezond verstand weet je dat je zo snel mogelijk uit de buurt moet gaan van rellen. Zeker als er charges worden uitgevoerd.
Ehm nee. Dit is wat de politie erover zegt:quote:Op maandag 25 januari 2021 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw logica.
En dat was ook gebeurd als daar aanleiding toe geweest was, de Nederlandse politie heeft vuurwapens om exact die reden. Dat was echter niet aan de orde, er is gekozen voor een aanpak waarbij geen vuurwapen inzet nodig was maar slecht niet-lethale middelen als een waterkanon.
Dit lijkt me nou niet echt een situatie van noodweer, vind jij van wel?quote:De politie is bevoegd om geweld te gebruiken om haar taak, de handhaving van de rechtsorde, uit te voeren. Het gebruikte geweld moet altijd in verhouding staan tot de situatie en het misdrijf. Dit wordt ook wel ‘proportioneel en subsidiair’ genoemd. Tijdens een gevaarlijke situatie probeert de politie te de-escaleren. Eerst gebruikt de agent zijn stem om de verdachte te vorderen iets te doen of juist niet te doen. Als dit niet lukt, schaalt hij of zij op naar het gebruik van wapens; bijvoorbeeld pepperspray, de wapenstok of inzet van de politiehond. Pas op het laatste moment pakt de agent zijn vuurwapen. Hij kan een waarschuwingsschot lossen. Wanneer er sprake is van noodweer heeft een agent vaak geen tijd om te de-escaleren. Hij is dan bevoegd om gelijk te schieten. Een agent mag ook schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt. In die situaties heeft de agent geleerd op de benen van de verdachte te richten. Wanneer er sprake van noodweer is, mag de agent op de romp van de verdachte schieten.
Precies. Die laten zich angst inpraten met grafiekjes die nooit uitkomen met een engelse variant als voorbeeld.quote:Op maandag 25 januari 2021 17:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn nieuwe inzichten gekomen dat corona niet zo gevaarlijk is als gedacht, en de rest van de partijen weigeren dit in te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |