Ach, als ik een inbraak zie bel ik wel, natuurlijk, maar ik weet niet eens of de politie mag optreden als die jongeren op een prive terrein staan zoals in een (voor) tuin. Het is een vrije kavel dus best wel een flinke voortuinquote:Op maandag 25 januari 2021 02:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik kan niet voor die ouders spreken hun pakkie aan. Maar ik ben sowieso niet snel een politie beller of er moet echt iets aan de hand zijn. Maar waar ik woon loopt het niet snel uit de hand met al die bejaarden.
Ik heb een keer politie gebeld voor een verdachte situatie om drie uur ‘s nachts. Persoon fietste langs voordeuren van met name oudere mensen. Friemelde wat aan de deur en vertrok weer. “Normaal” zou ik zelf wel even zijn gaan kijken. Maar niet om drie uur zonder iemand op straat. Dan bel ik gewoon politie.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik kan niet voor die ouders spreken hun pakkie aan. Maar ik ben sowieso niet snel een politie beller of er moet echt iets aan de hand zijn. Maar waar ik woon loopt het niet snel uit de hand met al die bejaarden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
quote:Op maandag 25 januari 2021 02:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb een keer politie gebeld voor een verdachte situatie om drie uur ‘s nachts. Persoon fietste langs voordeuren van met name oudere mensen. Friemelde wat aan de deur en vertrok weer. “Normaal” zou ik zelf wel even zijn gaan kijken. Maar niet om drie uur zonder iemand op straat. Dan bel ik gewoon politie.Twee keer hier nu in 3 jaar tijd, in 11 jaar in Rotterdam nul keren. Leuk, veilig buiten de stad wonenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een keer echt, een keer vals alarm, beide gevallen inbraken. De eerste keer die echt was stuurde de politie geen wagen en lag een buurman een uur later te rollebollen met een inbreker, dat had nog wel een staartje de volgende dag.
Inbraken enzo bel ik ook voor. Maar een paar dagen terug was er 1tje hierzo die wou perse op zijn eigen oprit tijdens de avondklok in zijn auto gaan zitten. Daar bel ik niet voor, maar dan wil ik wel demonstratief de telefoon voor het raam houden om aan te moedigen het vol te houden.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, als ik een inbraak zie bel ik wel, natuurlijk, maar ik weet niet eens of de politie mag optreden als die jongeren op een prive terrein staan zoals in een (voor) tuin. Het is een vrije kavel dus best wel een flinke voortuin
Oh lekker danquote:Op maandag 25 januari 2021 02:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Twee keer hier nu in 3 jaar tijd, in 11 jaar in Rotterdam nul keren. Leuk, veilig buiten de stad wonen![]()
Een keer echt, een keer vals alarm, beide gevallen inbraken. De eerste keer die echt was stuurde de politie geen wagen en lag een buurman een uur later te rollebollen met een inbreker, dat had nog wel een staartje de volgende dag.
Dat men veel last heeft van de maatregelen. Ik ben ook niet zo vaak buiten na 21u. Toch heb ik er aardig de pest in dat het nu wordt verboden.quote:
Ja, dat kan en mag. Niemand hoeft hier blij mee te zijn en ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die het allemaal fantastisch vind (ok, vriendin van mijn vrouw die in de stad woont en heerlijk heeft geslapen gisteren omdat het zo rustig was 's avonds en 's nachts) maar het is even niet anders.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat men veel last heeft van de maatregelen. Ik ben ook niet zo vaak buiten na 21u. Toch heb ik er aardig de pest in dat het nu wordt verboden.
Klopt het is vooral het gevoel dat je niet naar buiten mag. Hier zou ik het nu ook niet aanraden met regen en natte sneeuw.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat men veel last heeft van de maatregelen. Ik ben ook niet zo vaak buiten na 21u. Toch heb ik er aardig de pest in dat het nu wordt verboden.
Mensen werden niet boos. Niet zo stoer doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Same here. En toen ik dat postte werden er mensen boos
Ok, dat was mischien omdat ik stelde genoeg onzin voor een dag gelezen te hebben maar da's een detail
Zeker. Maar dan ga je natuurlijk niet rellen en slopen. Wat mij betreft geeft men 2 waarschuwingen en komen de rubberkogels tevoorschijn. Als ze dan nog niet willen luisteren gaat men gewoon met scherp schieten.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Isie wel, de avondklok is niet gebaseerd op Lansingerland.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hij is ook niet bepaalt oninteressant.
Ik keur rellen alles behalve goed en helaas komen er op dit soort demonstraties ook enkele onfrisse types af. Echter keur ik het ook af dat er nergens meer ruimte is voor een vreedzame demonstratie. Organiseer het dan desnoods zelf, als rijksoverheid/gemeente, bijvoorbeeld met mondkapjes. Dit wordt een soort vicieuze cirkel: demonstratie die hoofdzakelijk vreedzaam is van aard --> plek van demo leegruimen + ongure types --> geweld en frustratie, vreedzame mensen voelen zich niet gehoord --> meer frustratie.quote:Op maandag 25 januari 2021 01:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat snap ik, Zelf heb ik geen probleem met de protesten/demonstraties. Maar dan wel zonder de rellen die gebeurt zijn. Alleen je merkte al een tijdje dat er wat aan het broeien was in de samenleving dus je wist dat het er aan zat te komen. Maar we hebben in de jaren 60,70 en begin jaren 80 veel heftigere rellen gehad dus het valt tot nu toe mee.
Mooi, dan kunnen de kroegen ook wel weer open.quote:Op maandag 25 januari 2021 02:30 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hij is ook niet bepaalt oninteressant.
Waarom?quote:
Nee man. Kleine wordt altijd rond 7u wakker, heerlijk even WNL aan tijdens het flesje.quote:
Nou ik heb 't gekeken en voel niet meer onrust en angstquote:Op maandag 25 januari 2021 08:28 schreef quirina het volgende:
Wnl jaagt alleen maar meer onrust en angst aan.
Het zal vooral een emmer en druppel effect zijn geweest, het laatste zetje was de avondklok en die krijgen ze nu terug op hun neus.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:34 schreef falling_away het volgende:
De rellen zijn verschrikkelijk, maar tegelijkertijd kost het me moeite om het stemmetje weg te duwen dat denkt: dat krijg je ervan Rutte, als je zulke heftige draconische maatregelen invoert waar zeer velen het nut van betwijfelen.
dat vind ik ook wat te makkelijk, ik heb geen enkel begrip voor meer dan alleen demonstrerenquote:Op maandag 25 januari 2021 08:34 schreef falling_away het volgende:
De rellen zijn verschrikkelijk, maar tegelijkertijd kost het me moeite om het stemmetje weg te duwen dat denkt: dat krijg je ervan Rutte, als je zulke heftige draconische maatregelen invoert waar zeer velen het nut van betwijfelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |