Kan jij nou niet 1x negatief zijn?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kan jij nou niet 1x positief zijn?
ja.....want dan blijven we aankloten en dan is op zeker de horeca dicht tot meiquote:Op maandag 25 januari 2021 15:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt, maar zou het zo erg zijn als we straks van half februari met versoepelingen terug schieten naar een r tussen de 0,9/1*2?
Voordat we vervolgens weer op de aantallen van november zitten zijn we weer weken verder en daarna zouden de besmettingen als sneeuw voor de lente zon verdwijnen.
Ik neem aan dat het plan is om Bulgarije achter ons te houden in de Europese vaccinatierace. Meer ambitie dan dat heeft Hugo tot nu toe nog niet laten zien.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:47 schreef OProg het volgende:
Ik zit heel even Hugo zijn reactie te lezen.
Er zullen nu "scherpe keuzes" gemaakt moeten worden,
Het is een "domper" dat de fabrikant minder kan leveren.
Dat bericht kwam als een "donderslag bij heldere hemel"
...in het eerste kwartaal rekende op "forse leveranties".
Ok. Heel erg vervelend allemaal, maar wat is nu concreet het plan? Volgens mij hebben we van andere zaken een voorraad waar best een verschil mee gemaakt kan worden. Toch zeker voor zo 2 miljoen mensen.
En dan lees ik dat de GGD's hopen dat we in februari 200.000 prikken per week hopen te zetten. Dat is niet de urgentie die ik dan in deze verwacht.
Dus wat is nu concreet het plan? Wachten tot belangengroepjes voorrang vragen in de media?
Hij straalt gewoon betrouwbaarheid uitquote:Op maandag 25 januari 2021 15:47 schreef OProg het volgende:
Ik zit heel even Hugo zijn reactie te lezen.
Er zullen nu "scherpe keuzes" gemaakt moeten worden,
Het is een "domper" dat de fabrikant minder kan leveren.
Dat bericht kwam als een "donderslag bij heldere hemel"
...in het eerste kwartaal rekende op "forse leveranties".
Ok. Heel erg vervelend allemaal, maar wat is nu concreet het plan? Volgens mij hebben we van andere zaken een voorraad waar best een verschil mee gemaakt kan worden. Toch zeker voor zo 2 miljoen mensen.
En dan lees ik dat de GGD's hopen dat we in februari 200.000 prikken per week hopen te zetten. Dat is niet de urgentie die ik dan in deze verwacht.
Dus wat is nu concreet het plan? Wachten tot belangengroepjes voorrang vragen in de media?
als het nu het vaccin van AZ betrof of Pfizer ben ik positief, niet van een vaccin waar we zowat niks van krijgen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan jij nou niet 1x negatief zijn?![]()
Hij is vaak zat ook gewoon positief. Iedere user kijkt anders tegen dingen aan
34 prikken per week. Moet lukken. Ga daar gewoon vanuit.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij straalt gewoon betrouwbaarheid uitKan gewoon niet fout gaan.
Voor die studenten die zó ontzettend blij met hun kamer zijn dat ze 'm per se willen aanhouden, maar ook ontevreden zijn over de geboden kwaliteit van hun opleiding, kan ik me voorstellen dat je je even uitschrijft en gaat werken. Dan kun je die kamer betalen, doe je ervaring op en kun je ook nog wat sparen. Als je je studie dan later weer oppakt, sta je er beter voor dan de meeste klasgenoten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar goed, het punt blijft staan. Zomaar even weer thuis gaan wonen of een jaartje uitschrijven zijn geen oplossingen voor de problemen waar specifiek studenten mee worstelen. Zeker niet in de studentensteden waar het sowieso al belachelijk moeilijk is om überhaupt woonruimte te vinden.
Ik vind het heel zielig voor ze, hoor. Thoughts & prayers.quote:Maar ja, dat is empathie he. Is blijkbaar wat lastig soms
Je mag blij zijn als we per 1 april 1 miljoen mensen hebben gevaccineerd aan dit tempo.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het plan is om Bulgarije achter ons te houden in de Europese vaccinatierace. Meer ambitie dan dat heeft Hugo tot nu toe nog niet laten zien.
Als je voornaamste zorg is om de Ziekenhuizen niet te overbelasten dan zou een R vanaf half februari van rond de 1 prima zijn. Maar willen we de terrassen en restaurants openen dan uiteraard niet. We zullen toch echt met een laag aantal moeten aanvangen met de lente om een redelijk normaal leven te kunnen leven.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja.....want dan blijven we aankloten en dan is op zeker de horeca dicht tot mei
Huh, hoezo draag je nou oplossingen aan. Je moet alleen maar medelijden hebben man.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor die studenten die zó ontzettend blij met hun kamer zijn dat ze 'm per se willen aanhouden, maar ook ontevreden zijn over de geboden kwaliteit van hun opleiding, kan ik me voorstellen dat je je even uitschrijft en gaat werken. Dan kun je die kamer betalen, doe je ervaring op en kun je ook nog wat sparen. Als je je studie dan later weer oppakt, sta je er beter voor dan de meeste klasgenoten.
[..]
Ik vind het heel zielig voor ze, hoor. Thoughts & prayers.
Wat mij betreft gaan we hier tegen prostesteren. Dat lijkt me vele malen zinvoller dan tegen die avondklok.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
De GGD heeft tot nu toe in drie weken tijd 100.000 vaccins gezet. In Engeland doen ze dat in een ochtend. De voorraad in de diepvries is inmiddels aangegroeid tot bijna 4 weken aan levering.
Dat ze eens tempo gaan maken met opschalen. Als de overheid zijn eigen zaakjes voor elkaar heeft, dan zijn mensen misschien iets eerder geneigd om een zwaar pakket aan vrijheidsbeperkende maatregelen te accepteren.
Die overheid gaat echt geen steek veranderen. We zijn er mooi klaar mee. Zonder dat mooi denk ik dan.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
De GGD heeft tot nu toe in drie weken tijd 100.000 vaccins gezet. In Engeland doen ze dat in een ochtend. De voorraad in de diepvries is inmiddels aangegroeid tot bijna 4 weken aan levering.
Dat ze eens tempo gaan maken met opschalen. Als de overheid zijn eigen zaakjes voor elkaar heeft, dan zijn mensen misschien iets eerder geneigd om een zwaar pakket aan vrijheidsbeperkende maatregelen te accepteren.
Het vaccineren moet zeker sneller, maar in alle eerlijkheid: alle vaccins die momenteel in de opslag liggen, hebben al een bestemming. Alles is in principe ingepland om de komende weken te gaan inspuiten, het is niet zo dat het maar een beetje stof ligt te verzamelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
Je zegt nu iets vanuit logische redenering en constructieve invalshoek. Dat is natuurlijk niet de gedachte die al die klapjosti's hebben. Die willen alleen maar alles slopen en apengeluiden produceren. Veel meer dan dat zit niet in hun hersencapaciteit.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan we hier tegen prostesteren. Dat lijkt me vele malen zinvoller dan tegen die avondklok.
Hele ziekenhuizen bieden hun hulp aan. Elke persoon die je eerder een vaccin geeft is eerder beschermd. Maar dit is weer het "heilige huisjes"gebeuren. Niemand wil toegeven dat het beter is om externe hulp te gebruiken.....
Dat vraag ik me al een tijdje af eerlijk gezegd. We hebben een aantal academische ziekenhuizen welke in 2 dagen zo'n 40.000 prikken er doorheen geramd hebben, dus die kunnen het zonder al teveel moeite.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaan we hier tegen prostesteren. Dat lijkt me vele malen zinvoller dan tegen die avondklok.
Hele ziekenhuizen bieden hun hulp aan. Elke persoon die je eerder een vaccin geeft is eerder beschermd. Maar dit is weer het "heilige huisjes"gebeuren. Niemand wil toegeven dat het beter is om externe hulp te gebruiken.....
Als wij hier om zouden protesteren zou dat wat mij betreft een veel geldiger reden zijn. Het is echt schandalig hoe traag wij zijn. Ongekend.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:52 schreef Janneke141 het volgende:
Jawel. Want dit zijn niet allemaal 2e prikken voor mensen. Nee dit is voor de meesten nog de eerste. En waarom zou je daar mee wachten? Omdat er te weinig prikkers voor handen zijn? Onzin, dat kunnen ziekenhuizen ook doen. En elke dag eerder is ook een dag eerder (50% beschermd). Als die 2e prik maar binnen 3 a 6 weken daarna gezet kan worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vaccineren moet zeker sneller, maar in alle eerlijkheid: alle vaccins die momenteel in de opslag liggen, hebben al een bestemming. Alles is in principe ingepland om de komende weken te gaan inspuiten, het is niet zo dat het maar een beetje stof ligt te verzamelen.
Dat is niet zo toch? Er ligt voor zeker 1 tot 2 weken voorraad nu?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het vaccineren moet zeker sneller, maar in alle eerlijkheid: alle vaccins die momenteel in de opslag liggen, hebben al een bestemming. Alles is in principe ingepland om de komende weken te gaan inspuiten, het is niet zo dat het maar een beetje stof ligt te verzamelen.
Ik zou zeggen google hem even dan weet je wie het is. Maar de avondklok is gebaseerd op de Britse mutant waar te weinig data over is.quote:Op maandag 25 januari 2021 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Isie wel, de avondklok is niet gebaseerd op Lansingerland.
Het is ook gewoon een signaal dat je afgeeft. Dat is op dit moment gewoon heel belangrijk en zwaar onderschat.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jawel. Want dit zijn niet allemaal 2e prikken voor mensen. Nee dit is voor de meesten nog de eerste. En waarom zou je daar mee wachten? Omdat er te weinig prikkers voor handen zijn? Onzin, dat kunnen ziekenhuizen ook doen. En elke dag eerder is ook een dag eerder (50% beschermd). Als die 2e prik maar binnen 3 a 6 weken daarna gezet kan worden.
Het signaal dat nu afgegeven wordt (in mijn ogen) is: We gaan niet harder lopen dan we nu lopen, dit gaat prima. Je houdt maar even vast aan die zware maatregelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een signaal dat je afgeeft. Dat is op dit moment gewoon heel belangrijk en zwaar onderschat.
Als je iedere week 150.000 vaccins geleverd krijgt, dan moet je iedere week 150.000 spuiten zetten en dat doen we niet. Dat kunnen we via allerlei ambtelijk-procedurele flauwekul wel recht proberen te lullen, maar we staan in Europa stijf 1-na-laatste. We doen het gewoon bar slecht.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als @Janneke141 en ik het met elkaar eens zijn weet je dat het echt kut gaatquote:Op maandag 25 januari 2021 16:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je iedere week 150.000 vaccins geleverd krijgt, dan moet je iedere week 150.000 spuiten zetten en dat doen we niet. Dat kunnen we via allerlei ambtelijk-procedurele flauwekul wel recht proberen te lullen, maar we staan in Europa stijf 1-na-laatste. We doen het gewoon bar slecht.
Het rekensommetje is heel simpel. Als je de eerste 3 weken telkens 75.000 man inent, dan kun je vanaf daarna iedere week 75.000 tweede vaccins en 75.000 nieuwe zetten zonder dat de voorraad ooit verder oploopt dan 225.000, en je toch altijd een 2e shot op voorraad hebt liggen voor degenen die al een keer geweest zijn. Gaan de leveringen omhoog, de verhoog je de aantallen navenant.
Alles trager dan dat heeft niets te maken met zorgvuldigheid, alleen maar met incompentie. Het bovenstaande rekensommetje kan iedere brugklasser maken.
Ze hebben de GGD een heel callcenter laten optuigen om mensen te bellen om prikafspraken te maken. Dat is de afgelopen weken gebeurd en daarmee zijn nu alle beschikbare vaccins ingepland. Punt is dat sommige van die afspraken pas over een paar weken gepland staan, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen bestemming is voor de voorraad.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jawel. Want dit zijn niet allemaal 2e prikken voor mensen. Nee dit is voor de meesten nog de eerste. En waarom zou je daar mee wachten? Omdat er te weinig prikkers voor handen zijn? Onzin, dat kunnen ziekenhuizen ook doen. En elke dag eerder is ook een dag eerder (50% beschermd). Als die 2e prik maar binnen 3 a 6 weken daarna gezet kan worden.
Ongeveer een half miljoen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
Maar wat is de voorraad nu dan? Ik lees verschillende cijfers.
Dat is echt onbegrijpelijk laat.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben de GGD een heel callcenter laten optuigen om mensen te bellen om prikafspraken te maken. Dat is de afgelopen weken gebeurd en daarmee zijn nu alle beschikbare vaccins ingepland. Punt is dat sommige van die afspraken pas over een paar weken gepland staan, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen bestemming is voor de voorraad.
Ze zijn 4 januari begonnen, he?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is echt onbegrijpelijk laat.
En waarom staan die afspraken pas over een paar weken gepland? Omdat men niet sneller kan/wil vaccineren. Of denk je dat de mensen pas over een paar weken tijd hebben in hun agenda?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben de GGD een heel callcenter laten optuigen om mensen te bellen om prikafspraken te maken. Dat is de afgelopen weken gebeurd en daarmee zijn nu alle beschikbare vaccins ingepland. Punt is dat sommige van die afspraken pas over een paar weken gepland staan, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen bestemming is voor de voorraad.
Die afspraken hadden veel eerder ingepland moeten worden. Dikke faal dus.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat is dus veel te langzaam.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de GGD niet de opdracht mee heeft gekregen de afspraken zo snel mogelijk in te plannen.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En waarom staan die afspraken pas over een paar weken gepland? Omdat men niet sneller kan/wil vaccineren. Of denk je dat de mensen pas over een paar weken tijd hebben in hun agenda?
Dat is de hamvraag ja.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:05 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En waarom staan die afspraken pas over een paar weken gepland? Omdat men niet sneller kan/wil vaccineren. Of denk je dat de mensen pas over een paar weken tijd hebben in hun agenda?
Ja, maar hoe lang weten we al dat er vaccins ontwikkeld worden? Ze hadden op z'n minst een half jaar geleden al knopen moeten gaan doorhakken en een infrastructuur moeten gaan optuigen. Misschien is dat ook wel gebeurd, maar hoe het nu gaat komt op de doorsnee Nederlander erg langzaam en nou allemaal niet heel erg ambitieus over. Iets wat je wel zou willen gezien de zware offers die er van iedereen gevraagd worden.quote:
En dat is dus een mega faal! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je dat zelf niet kan bedenken.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de GGD niet de opdracht mee heeft gekregen de afspraken zo snel mogelijk in te plannen.
Heb je een bron daar voor?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de GGD niet de opdracht mee heeft gekregen de afspraken zo snel mogelijk in te plannen.
Jo Hugo, hoe vind je zelf dat het gaat?quote:Op maandag 25 januari 2021 16:04 schreef JosMert het volgende:
Nou, mijn gegevens liggen op straat dus.
Alle mensen contact en brononderzoek plus testers is privéhandel in
https://www.rtlnieuws.nl/(...)abase-coronit-hpzone
Ik denk dat de mensen in de callcenters gewoon het belscript hebben gevolgd, ik vind niet dat hen dit echt aan te rekenen valt. Wat mij betreft had het vanuit VWS beter moeten worden aangestuurd.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:08 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En dat is dus een mega faal! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd als je dat zelf niet kan bedenken.
Ik zou nog begrijpen als dit voor de 2de prik is omdat de leveringen onzeker zijn van de vaccins. Maar ik heb een gevoel dat dit niet het geval is.quote:
Ja, dit dus.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in de callcenters gewoon het belscript hebben gevolgd, ik vind niet dat hen dit echt aan te rekenen valt. Wat mij betreft had het vanuit VWS beter moeten worden aangestuurd.
Precies.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen in de callcenters gewoon het belscript hebben gevolgd, ik vind niet dat hen dit echt aan te rekenen valt. Wat mij betreft had het vanuit VWS beter moeten worden aangestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |