Dat zijn ze niet allemaal, puur op leeftijd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe wenselijk het kan zijn voor een 95 jarige om op de IC terecht te komen. Het is ontzettend heftig en volgens mij is het voor een jong persoon dat je 1 maand moet revalideren voor elke dag dat je op de IC terecht komt. Een oudere zal gok ik sowieso al langer op de IC terecht komen en daarnaast kun je ook nog niet eens echt revalideren. Ze zijn gewoon te oud.
Ik geniet hiervan. Dit gepolder over dertig minuten is precies waarom ik stiekem van Nederland houdquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een gezever over dat luttele verschil tussen 20.00u / 20.30u / 21.00u
Klopt. Grofweg 75+ met covid zien we niet op de IC (uitzonderingen zijn er altijd).quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als iemand van 95 de IC al overleeft dan krijg je een kasplantje terug daar komt nooit meer leven in. Maar ik denk dat iemand van 95 nooit met dit virus nog op de IC komt.
Ik heb de afgelopen 3 verkiezingen op D66 gestemd, maar dit is toch wel heel treurig hoor. Het is zo'n fundamentele keuze tussen grondrechten versus algemeen belang, dat je daar ook een fundamentele keuze in moet maken. Of je vindt de inbreuk gerechtvaardigd omdat het de gezondheid voldoende steunt. Of je betwijfelt de effectiviteit van de maatregel en vindt je het dan niet moet invoeren als overheid.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:59 schreef byah het volgende:
Dat het serieus alleen maar gaat om het tijdstip ipv de maatregel an sich.
Eens zijn met een avondklok is dat kennelijk vooral dat dus ook een ander willen opleggen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zelfs Scrummie? Ik ben vanaf het begin niet tegen een avondklok hoor.
Klopt zeker, maar we hebben het hier ook over het toch al wankele draagvlak voor deze hele maatregel. Dit helpt daar niet echt bij wat mij betreft.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik geniet hiervan. Dit gepolder over dertig minuten is precies waarom ik stiekem van Nederland houd
Ja klopt mee eens.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 3 verkiezingen op D66 gestemd, maar dit is toch wel heel treurig hoor. Het is zo'n fundamentele keuze tussen grondrechten versus algemeen belang, dat je daar ook een fundamentele keuze in moet maken. Of je vindt de inbreuk gerechtvaardigd omdat het de gezondheid voldoende steunt. Of je betwijfelt de effectiviteit van de maatregel en vindt je het dan niet moet invoeren als overheid.
Als je dan als parlementariër zegt: een avondklok vanaf 20:00 uur ben ik op tegen, maar vanaf 21:00 uur vind ik het wel ok, dan ben je gewoon beroerd in je werk.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef Scrummie het volgende:
Gommers zit niet eens in het OMT toch? Jezus christus.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt#OMT-ledenquote:OMT's COVID-19 vast uitgenodigde experts
Prof. dr. Diederik Gommers, Internist-intensivist en voorzitter Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, Erasmus MC Erasmus University Medical Center , Belangenverklaring
Er wordt stiekem al triage gedaan natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klopt. Grofweg 75+ met covid zien we niet op de IC (uitzonderingen zijn er altijd).
Echt?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik geniet hiervan. Dit gepolder over dertig minuten is precies waarom ik stiekem van Nederland houd
Oke? Wat moet ik hier nou weer mee?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eens zijn met een avondklok is dat kennelijk vooral dat dus ook een ander willen opleggen.
Als jijzelf een aviondklok wil, houd niets je tegen die voor jezelf in te voeren. Mijn zegen heb je.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef luxerobots het volgende:
Kuzu weet niet dat het 'het ei dat' en niet 'de ei die' is.
Ik heb er wel een probleem mee als de consequentie is dat er heel veel mensen door failliet gaan en heel veel mensen dood-ongelukkig.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk niet oké.
Ook een patient van 95 heeft recht op de zorg als ze die nodig heeft en als ze dat nog wil. Zou ze, omdat ze al 95 is, niet eens meer zorg moeten krijgen als ze dat wel wil, omdat ze te oud is? Dat is toch niet de maatschappij waar we in leven?
klinkt als de standaard tokkiequote:Op donderdag 21 januari 2021 13:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
9 februari de kroeg in, kinderen naar school, sportschooltje doen, vakantie naar Torremolinos boeken, life is good!
Oh oke, dan ben ik in de war met een andere arts die vaak voorbij komt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt#OMT-leden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Kan best heftig zijn, vandaar onder een spoilerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Is mantelzorg ook om bij iemand op visite te gaan die er doorheen zit of behoefte aan contac(en) ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:01 schreef Dazalbest het volgende:
Jup mantelzorg had al uitzondering..... ze heeft haar tijd weer gevuld en kan tevreden naar huis
Ik vraag mij af in hoeverre dat zou gelden voor iemand die al in een verzorgingstehuis woont. Misschien iemand die nog vrij vitaal is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet allemaal, puur op leeftijd.
Ik ken echt oudere mensen die er heel goed doorgekomen zijn. N= een stuk of 2-3, maar hoe kun je op basis van puur de leeftijd bepalen dat dat voor deze vrouw niet aan de orde is?
Overigens ging dit niet over de IC maar een ziekenhuisbed.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Vraag me af waarom je dit zo gedetailleerd in de krant zou willen hebben, maar oké.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Kan best heftig zijn, vandaar onder een spoilerVBL SC influencer
Left, right, behind
En zo gaan er vrees ik nog vele volgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Kan best heftig zijn, vandaar onder een spoilerTics van je petten.
Ja, heel apart.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me af waarom je dit zo gedetailleerd in de krant zou willen hebben, maar oké.
Om een statement te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me af waarom je dit zo gedetailleerd in de krant zou willen hebben, maar oké.
Een koolmonoxidemelder had dit kunnen voorkomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Kan best heftig zijn, vandaar onder een spoiler
eens zijn met een avondklok omdat je minder besmettingen wilt en sneller versoepelingen.....mag dat ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eens zijn met een avondklok is dat kennelijk vooral dat dus ook een ander willen opleggen.
Als jijzelf een aviondklok wil, houd niets je tegen die voor jezelf in te voeren. Mijn zegen heb je.
Ontzettend treurig hoor, maar wat de lockdown hiermee te maken heeft is nog maar zeer de vraag. Pubers doen domme (en soms fatale) dingen. Dat deden ze vroeger, dat doen ze nu, dat doen ze in de toekomst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Ook natuurlijk een manier om de pijn van het verliezen van een aan drugs verknocht kind op iets anders te steken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Kan best heftig zijn, vandaar onder een spoiler"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Als je als ouders heel boos bent en vindt dat de regering steken heeft laten vallen kan het een manier zijn om medestanders te krijgen. Oftewel, als je het gevecht aan wilt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Zodat men ziet en leest dat er mensen aan onderdoor gaan en hopen wss dat de regeering dit ook leest en er wat aan gaat doen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Tijd om illegale drugs te verbieden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef Collide het volgende:
[..]
Een koolmonoxidemelder had dit kunnen voorkomen
triest, wellicht even doorsturen naar Geertquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef nattermann het volgende:
[..]
En zo gaan er vrees ik nog vele volgen.
Ja, als iemand zelfmoord pleegt, in combinatie met drugs. Speelt er echt wel meer mee dan de coronamaatregelen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ontzettend treurig hoor, maar wat de lockdown hiermee te maken heeft is nog maar zeer de vraag. Pubers doen domme (en soms fatale) dingen. Dat deden ze vroeger, dat doen ze nu, dat doen ze in de toekomst.
Neequote:Op donderdag 21 januari 2021 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is mantelzorg ook om bij iemand op visite te gaan die er doorheen zit of behoefte aan contac(en) ?
Op basis van de post van Lenny, wat weten we over deze vrouw? Dat ze 95 is, covid heeft en opgenomen is in een ziekenhuisbed. En waarvan hij vindt dat ze er niet zou moeten liggen. Ik vind dat niet oké. Puur op menselijkheid.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik vraag mij af in hoeverre dat zou gelden voor iemand die al in een verzorgingstehuis woont. Misschien iemand die nog vrij vitaal is.
Ik gok dat de ouders van Pepijn niet alleen met de naamsgeving van hun kind alleen maar met zichzelf bezig waren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, als iemand zelfmoord pleegt, in combinatie met drugs. Speelt er echt wel meer mee dan de coronamaatregelen.
Yep net als van kinderen die je kunt laten kiezen met wat je wilt bewerkstelligen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:02 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ah, je kent de jongen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, als iemand zelfmoord pleegt, in combinatie met drugs. Speelt er echt wel meer mee dan de coronamaatregelen.
Dat is niet stiekem hoor er wordt bij elke behandeling triage gedaan of het zinvol is en wat iemands zijn levensverwachting erna is. Zou gek zijn als dat niet gebeurt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er wordt stiekem al triage gedaan natuurlijk.
een buurjongen heeft zich vorige maand opgehangen omdat het internet het niet meer deed en niet meer kon gamen.....32 jaar, hele dag blowen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef nattermann het volgende:
[..]
En zo gaan er vrees ik nog vele volgen.
Beoordeel jij dat lekker vanuit je zolderkamer. Als die ouders zeggen dat dat er invloed op heeft gehad, geloof ik dat.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ontzettend treurig hoor, maar wat de lockdown hiermee te maken heeft is nog maar zeer de vraag. Pubers doen domme (en soms fatale) dingen. Dat deden ze vroeger, dat doen ze nu, dat doen ze in de toekomst.
Ik denk dat je daar pas wat zinnigs over kan zeggen als je weet wat de normale gang van zaken is tussen verpleeghuizen en ziekenhuizen, dus ook buiten de corona-tijd. Ik kan me voorstellen dat daar wel vaker de afweging gemaakt wordt om mensen in het verpleeghuis te verzorgen en niet iedere keer richting het ziekenhuis te sturen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op basis van de post van Lenny, wat weten we over deze vrouw? Dat ze 95 is, covid heeft en opgenomen is in een ziekenhuisbed. En waarvan hij vindt dat ze er niet zou moeten liggen. Ik vind dat niet oké. Puur op menselijkheid.
Dat is niet aan Kuzu, natuurlijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:10 schreef luxerobots het volgende:
Kuzu liep in Rotterdam, en zag mensen een cluster vormen.
Nou Kuzu, spreek die mensen er dan op aan.
Waren z’n matties.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:10 schreef luxerobots het volgende:
Kuzu liep in Rotterdam, en zag mensen een cluster vormen.
Nou Kuzu, spreek die mensen er dan op aan.
Inderdaad zeg. Zo kun je aan de gang blijven.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:10 schreef Scrummie het volgende:
Over die rouw advertentie; wat simpel zeg.
Kan iemand garanderen dat deze jongen zonder corona geen andere trigger had gehad voor die drugsproblemen? Volgens mij niet.
Gaan we hier ook dagelijks rouwadvertenties bespreken van mensen die overlijden aan corona?
misschien had hij wel een OD genomen.....dat had een koolmonoxidemelder niet kunnen voorkomen danquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef Collide het volgende:
[..]
Een koolmonoxidemelder had dit kunnen voorkomen
Beoordeel jij dat lekker vanuit je zolderkamer.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beoordeel jij dat lekker vanuit je zolderkamer. Als die ouders zeggen dat dat er invloed op heeft gehad, geloof ik dat.
Omdat het in je narratief past? Want als die ouders hadden gezegd dat het totaal niet had gelegen aan de pandemie, had je dat dan hier ook als bewijs aangevoerd denk je?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beoordeel jij dat lekker vanuit je zolderkamer. Als die ouders zeggen dat dat er invloed op heeft gehad, geloof ik dat.
Ouders kunnen de werkelijkheid ook een tikkie verdraaien. Al is het maar om de schuld buiten henzelf te leggen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet. Ik reageerde op de post van Lenny waarop hij sarcastisch bedankt voor het moeten opnemen in een beschikbaar ziekenhuisbed van een vrouw an 95 met covid. Ik vind dat niet oké.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar pas wat zinnigs over kan zeggen als je weet wat de normale gang van zaken is tussen verpleeghuizen en ziekenhuizen, dus ook buiten de corona-tijd. Ik kan me voorstellen dat daar wel vaker de afweging gemaakt wordt om mensen in het verpleeghuis te verzorgen en niet iedere keer richting het ziekenhuis te sturen.
Als ik me verveel omdat ik binnen zit door de lockdown straks grijp ik ook terug op drank, drugs, hoeren, en een kapotte kachel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Mag best gezegd worden dat mensen een eind aan hun leven make omdat beleid hen daartoe aanzet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
overschat de ouders niet......quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ouders kunnen de werkelijkheid ook een tikkie verdraaien. Al is het maar om de schuld buiten henzelf te leggen.
Deze irritatie voel ik ook bij die advertentie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een buurjongen heeft zich vorige maand opgehangen omdat het internet het niet meer deed en niet meer kon gamen.....32 jaar, hele dag blowen.
je kan de corona crisis de schuld geven natuurlijk
Lekker je kind gebruiken om een politiek statement te maken, terwijl dat misschien helemaal niet de werkelijkheid was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mag best gezegd worden dat mensen een eind aan hun leven make omdat beleid hen daartoe aanzet.
Rutte is en wordt mijn zijn ingesproken avondklok wmb direct verantwoordelijk voor nog meer leed en onveiligheid achter de voordeur.
Precies, en aan het einde van het liedje, is het allemaal de schuld van de Rabobank.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik me verveel omdat ik binnen zit door de lockdown straks grijp ik ook terug op drank, drugs, hoeren, en een kapotte kachel.
Hoe zie je dat voor jequote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef zoost het volgende:
Ik denk dat we veel kunnen bereiken met het verplicht installeren van de app. Waarom wordt daar niet meer op gehamerd!
Dat mag en niets houd je tegen dat dan zelf na te leven en anderen die daar het nut niet van (in)zien hun eigen leven te laten lijden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eens zijn met een avondklok omdat je minder besmettingen wilt en sneller versoepelingen.....mag dat ?
In plaats daarvan zal het een half jaartje worden. Lachen man.quote:
en tegenwoordig is drugs/lachgas echt een mega groot probleem onder de jeugd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze irritatie voel ik ook bij die advertentie.
Vind de omschrijving ook zo specifiek dat ik mijn vraagtekens erbij zet trouwens.
Heb hier helaas ook nog een aantal grijs omrande kaarten liggen van jongeren voor de coronacrisis.
De GGZ is al jaren overbelast met de zorg voor jongeren. Wachttijd ongeveer 8 maanden een jaartje terug.
Ja lachen maar dat is het punt niet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In plaats daarvan zal het een half jaartje worden. Lachen man.
Hij zegt helemaal niet wat jij nu stelt. Echt, dit soort postsquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.
Zo werkt het natuurlijk niet hequote:Op donderdag 21 januari 2021 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat mag en niets houd je tegen dat dan zelf na te leven en anderen die daar het nut niet van (in)zien hun eigen leven te laten lijden.
Helaas ken ik er teveel die vermalen worden door overheden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:08 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/27107]chratnox[wat /url] het volgende:
[..]
Als je als ouders heel boos bent en vindt dat de regering steken heeft laten vallen kan het een manier zijn om medestanders te krijgen. Oftewel, als je het gevecht aan wilt.
Kabinet beslist maar dan moet de Tweede Kamer een verlengingswet aannemen. Vandaar. Anders vervalt de avondklok over 1 week.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is dit debat er eigenlijk? Is het een Wet? Met andere woorden, gaat hierna de Eerste Kamer er ook nog over debatteren?
Geen idee, ik vind van wel maar kun je natuurlijk op allerlei manieren interpreteren/misbruiken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is mantelzorg ook om bij iemand op visite te gaan die er doorheen zit of behoefte aan contac(en) ?
Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.
ze gaan toch stemmen ?!quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt het nou eigenlijk later vanmiddag/vanavond bekend wat het definitieve besluit is om moeten we nóg langer wachten voor ze een knoop doorhakken?
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt het nou eigenlijk later vanmiddag/vanavond bekend wat het definitieve besluit is om moeten we nóg langer wachten voor ze een knoop doorhakken?
Privacy, geen telefoon hebben, de werking is discutabel, etc.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef zoost het volgende:
Ik denk dat we veel kunnen bereiken met het verplicht installeren van de app. Waarom wordt daar niet meer op gehamerd!
Over twee weken ook weer.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.
Ik heb echt 0 hoop dat het over 2 weken over is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over twee weken ook weer.
Nou nou, poe poe.
Mooie stropop van je.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
jezus wat een volk zijn we toch ookquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.
Gisteren gemist?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Er zal voor zo'n belangrijk besluit toch ook wel een perso ingepland worden? Dit had eigenlijk ook al gebeurd kunnen zijn. Kun je de persco gewoon annuleren als het niet doorgaat.
Jazeker, die was gister.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Er zal voor zo'n belangrijk besluit toch ook wel een perso ingepland worden? Dit had eigenlijk ook al gebeurd kunnen zijn. Kun je de persco gewoon annuleren als het niet doorgaat.
Daarom zei ik gisteren al dat we volgend jaar maar eens moeten afwachten. Dan moet de rekening worden terugbetaald. Eens kijken of 'we' dan uit solidariteit bereid zijn om iets voor de jongere generaties te betekenen:quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.
quote:Volgens de Nederlandse ggz worden vooral kinderen en jongeren getroffen door de verlenging van de lockdown. "Over hen maken wij ons extra zorgen", aldus de woordvoerder. "Wij zien een significante stijging van kinderen die in crisis raken en een beroep doen op een jeugd ggz-instelling. De complexiteit van hun problemen neemt toe."
De organisatie wijst op het wegvallen van onderwijs, het gebrek aan algehele structuur en sociale contacten. Ook Arne Popma, psychiater en hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie, luidt de alarmbel. "Kinderen zijn afhankelijk van hun schoolse omgeving, terwijl jongvolwassenen meer stress ervaren en hun veiligheid in het geding kan komen."
Popma benadrukt dat hun omgeving minder hulp kan bieden. "Moeders, vaders, broers en zussen hebben zelf zorgen, terwijl opa's en oma's minder contact mogen hebben. Verenigingen kunnen door sluitingen minder doen; alles wat de jeugd helpt om overeind te blijven, is weggevallen."
De gedragswetenschapper ziet iedere groep jongeren anders geraakt worden. "Pubers missen hun tijd op de middelbare school, waar zij relaties voor het leven vormen. 22- tot 24-jarigen begonnen net hun plek te zoeken in de maatschappij, maar zien hun pogingen geblokkeerd raken", vervolgt Popma.
“Het zal twee tot drie jaar duren om de mentale gezondheid van jongeren te herstellen”
Arne Popma
Popma looft de inzet van de jeugd. "Ze vieren soms een feestje, maar het overgrote deel houdt zich gewoon aan de regels." Daarbij wijst Popma op de geringe impact die het coronavirus op de jeugd zelf heeft. "Dan vraagt het nogal wat om zo strikt de regels te volgen. We mogen best empathisch zijn naar hen."
Volgens Popma is de jeugd de afgelopen maanden steeds somberder en angstiger geworden, doordat hun toekomstperspectief is vertroebeld. Zo zou het aantal angstklachten bij zorginstellingen zijn verdubbeld, in sommige regio's steeg het aantal crisismeldingen met 60 procent. "De negatieve effecten zullen niet direct na de lockdown verdwijnen. Het zal twee tot drie jaar duren om de mentale gezondheid van jongeren weer op orde te krijgen", sluit Popma af.
Lekker naïef.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over twee weken ook weer.
Nou nou, poe poe.
Nee, maar daarin werd geen avondklok afgekondigd. Enkel plannen voor...quote:
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?quote:
Omdat het niet past in de wens dat iemand alleen mag kiezen wat de ander voorschotelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet he.
Je sarcaseradar staat uitquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Privacy, geen telefoon hebben, de werking is discutabel, etc.
Het Staatsblad.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?
De aankondiging was gister, daar was ook uitleg over.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?
Wat zijn we toch weer medelevend.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jezus wat een volk zijn we toch ookikke ikke ikke
Zo werkt het nu eenmaal. En terecht ook. Bevalt het je niet, ga je lekker naar een ander land. Zo vrij ben je.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Vallon het volgende:
Klaver heeft Rutte door, ik wil niet weten hoe je het gaat doen. De vraag is welk middel denk je te gaan inzetten om
[..]
Omdat het niet past in de wens dat iemand alleen mag kiezen wat de ander voorschotelt.
Altijd grappig hoe men laat kiezen.
De aankondiging van het debat was gisteren.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De aankondiging was gister, daar was ook uitleg over.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
Collega van mij is van mening:
Een avondklok moet je niet willen, is vooral niet eerlijk, omdat je de werkende mens en alles daarmee belast.
Doe gewoon een algemeen straat-verbod.
Dus een avond/middag/nacht/ochtendklok. en enkel met een papiertje mag je naar buiten.
2 weken binnen zitten en klaar. Iedereen heeft er last van
Hij verwacht dat daar meer draagvlak voor zou zijn.
Hoe denken jullie daarover?
Zul je veel aan hebben als straks iedereen thuis zit (echtelijke ruzies omdat Corona verzwegen is).quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef zoost het volgende:
De mensen die nu tegen een avondklok zijn zijn dat volgens mij voornamelijk vanwege 'MIJN VRIJHEID!!!111!!'. Dat zie ik eigenlijk alleen maar erger worden met zo'n voorstel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
Een avondklok moet je niet willen, is vooral niet eerlijk, omdat je de werkende mens en alles daarmee belast.
Dus een avond/middag/nacht/ochtendklok. en enkel met een papiertje mag je naar buiten.
Tja, dan wordt het eigenlijk dus nog strenger...quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
Oke, prima, wat jij wil.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De aankondiging van het debat was gisteren.
Ik had er ook niet bij stilgestaan. Kan me wel voorstellen dat zoiets pas later bekend wordt/indaalt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
Dat 'was je handen stuk' door sommige mensen letterlijk wordt genomen met alle gevolgen van dien, was al in maart bekend in Engeland: https://www.theguardian.c(...)-advice-for-patients
Rutte zal dit specifieke bericht niet hebben gelezen, maar ik vraag me echt af waarom deze beeldspraak zo lang is doorgegaan. Wat heeft deze specifieke communicatie ('stuk wassen') nu opgeleverd? Is een detail, maar ik blijf het verwonderlijk vinden.
Prima, ik zou het er best voor over hebben.....quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
voor mij betekend een uitje ook heel veel.....quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat zijn we toch weer medelevend.
Voor mij betekent die ene avond met een vriend heel veel.
Het lijkt me oprecht wel beter om het uiteindelijke besluit nogmaals toe te lichten middels een persco. Geeft ze een extra kans om het te verduidelijken en uit te leggen zodat er geen verwarring over ontstaat. Door deze hele situatie krijg je opzeker mensen die dachten dat het pas 21:30u in zou gaan = meer gesteggel en agressie jegens handhaving.quote:
Dit is geen trucje, we zien de Britse variant opkomen, en een nieuwe golf ontstaan. Dat wil niemand. Dan kun je nu ingrijpen, of straks als het weer te laat is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:24 schreef Vallon het volgende:
Klaver heeft Rutte opnieuw door: Je moet pas gaan discussieren over hoe iets moet gebeuren als er een akkoord is over de doelen als uitgangspunt.
Heeft alleen zin als in die 2 weken 2 miljoen mensen worden gevaccineerd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
En ook omdat mensen andere prioriteiten hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.
En hoe gaat een avondklok daarbij helpen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is geen trucje, we zien de Britse variant opkomen, en een nieuwe golf ontstaan. Dat wil niemand. Dan kun je nu ingrijpen, of straks als het weer te laat is.
Als het 2 weken was geweest dan was het gisteren gewoon per direct ingegaan. Ze gaan nu gewoon voor een paar maand.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Heeft alleen zin als in die 2 weken 2 miljoen mensen worden gevaccineerd.
Wees even eerlijk, hoe groot is de impact van een avondklok op jouw leven als geheel? En dan heb ik het niet over 'ik kan niet meer langs die vriend, maar dat vind ik niet erg'.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor mij betekend een uitje ook heel veel.....
het is toch echt fucking moeilijk om een pandemie te relativeren he.
Dat was idd ook mijn idee.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef Cynicio het volgende:
Heeft alleen zin als in die 2 weken 2 miljoen mensen worden gevaccineerd.
Is ie gek ofzo.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
Leuk idee, alleen jammer dat het niet zal helpen. Er duikt na die periode altijd wel weer ergens een besmetting op en dan begint het circus weer vanvoren af aan. Als het echt weg blijven na 2 weken complete isolatie door iedereen zou dat top zijn. Maar dat is niet en dat gebeurt niet. Dus heeft dat ook weinig zin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:23 schreef Cue_ het volgende:
Vrijwel nihil, zeker als het maar voor een korte periode is (zeg 1 maand).quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wees even eerlijk, hoe groot is de impact van een avondklok op jouw leven als geheel? En dan heb ik het niet over 'ik kan niet meer langs die vriend, maar dat vind ik niet erg'.
Zelfde hier. Ben zelf niet buiten 's avonds en dat bezoek kan wel even worden uitgesteld.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrijwel nihil, zeker als het maar voor een korte periode is (zeg 1 maand).
Toch hoor je ook positievere geluiden:quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is geen trucje, we zien de Britse variant opkomen, en een nieuwe golf ontstaan. Dat wil niemand. Dan kun je nu ingrijpen, of straks als het weer te laat is.
Groot, het is het laatste wat ik nog heb om geestelijk sterk genoeg te blijven.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wees even eerlijk, hoe groot is de impact van een avondklok op jouw leven als geheel? En dan heb ik het niet over 'ik kan niet meer langs die vriend, maar dat vind ik niet erg'.
ik zal de vraag even anders stellen:quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2021 wordt nog erger dan 2020...quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:30 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)definitief-gecanceld
Lowlands en pinkpop en zomer 2021 ook cancelled.
En weer een bandje minder om de pols.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:30 schreef RipCity het volgende:
Rutte speelt het slim. Constant is hij degene die verantwoording moet afdragen en loopt de oppositie te roepen dat hij het fout doet (was niet nodig) of dat hij te laat is. Nu neemt hij een beslissing en gaat er dan pas over discussieren. Nu ligt eigenlijk de verantwoording bij deze oppositie. Ik kan dat wel waarderen, want ze weten nu even helemaal niet wat ze ermee aan moeten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Linkse rommel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:30 schreef RipCity het volgende:
En het laatste word onthouden in het stemhokjequote:Op donderdag 21 januari 2021 14:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Rutte speelt het slim. Constant is hij degene die verantwoording moet afdragen en loopt de oppositie te roepen dat hij het fout doet (was niet nodig) of dat hij te laat is. Nu neemt hij een beslissing en gaat er dan pas over discussieren. Nu ligt eigenlijk de verantwoording bij deze oppositie. Ik kan dat wel waarderen, want ze weten nu even helemaal niet wat ze ermee aan moeten.
Als die avondklok er niet komt en het gaat fout zal Rutte zeggen dat het door de overigen is weggestemd en hun de schuld geven.
En om één of andere reden blijf jij van mening dat de enige manier van ingrijpen een avondklok is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet, ik heb een hond.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja en hierna is het de Italiaanse variant, de poolse variant of zelfs de congolese variant. Laat je niet bang maken johquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben al blij als het überhaupt zomer is, festival of geen festival. Terrasje misschien? Wie weet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:30 schreef RipCity het volgende:
Juist vaccineren helpt niet tegen bepaalde varianten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja en hierna is het de Italiaanse variant, de poolse variant of zelfs de congolese variant. Laat je niet bang maken joh
Enige wat helpt is vaccineren niet allemaal bullshit regels er doorheen drammen die niet werken
Rutte is een gladde aal die het spelletje beter begrijpt dan de rest.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:31 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Rutte speelt het slim. Constant is hij degene die verantwoording moet afdragen en loopt de oppositie te roepen dat hij het fout doet (was niet nodig) of dat hij te laat is. Nu neemt hij een beslissing en gaat er dan pas over discussieren. Nu ligt eigenlijk de verantwoording bij deze oppositie. Ik kan dat wel waarderen, want ze weten nu even helemaal niet wat ze ermee aan moeten.
Als die avondklok er niet komt en het gaat fout zal Rutte zeggen dat het door de overigen is weggestemd en hun de schuld geven.
Horeca bestaat tegen die tijd niet meer.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ben al blij als het überhaupt zomer is, festival of geen festival. Terrasje misschien? Wie weet.
Tuurlijk wel.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ben al blij als het überhaupt zomer is, festival of geen festival. Terrasje misschien? Wie weet.
Is dat al bewezen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Juist vaccineren helpt niet tegen bepaalde varianten.
Welnee, NOG EVEN VOLHOUDEN JONGENS!!!!quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
2021 wordt nog erger dan 2020...
Antwoord mijn vraag, draai er niet omheen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zal de vraag even anders stellen:
Hoe groot is de impact op ons leven nu we er niet meer op uitkunnen al 4 maanden ?
Die impact is best groot en zwaar. maar we zitten nu eenmaal niet in een normale tijd he.
Is dit bewezen? Want heb nergens concreet bewijs gelezenquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Juist vaccineren helpt niet tegen bepaalde varianten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |