Omdat het in je narratief past? Want als die ouders hadden gezegd dat het totaal niet had gelegen aan de pandemie, had je dat dan hier ook als bewijs aangevoerd denk je?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beoordeel jij dat lekker vanuit je zolderkamer. Als die ouders zeggen dat dat er invloed op heeft gehad, geloof ik dat.
Ouders kunnen de werkelijkheid ook een tikkie verdraaien. Al is het maar om de schuld buiten henzelf te leggen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beoordeel jij dat lekker vanuit je zolderkamer. Als die ouders zeggen dat dat er invloed op heeft gehad, geloof ik dat.
Dat is het punt ook niet. Ik reageerde op de post van Lenny waarop hij sarcastisch bedankt voor het moeten opnemen in een beschikbaar ziekenhuisbed van een vrouw an 95 met covid. Ik vind dat niet oké.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar pas wat zinnigs over kan zeggen als je weet wat de normale gang van zaken is tussen verpleeghuizen en ziekenhuizen, dus ook buiten de corona-tijd. Ik kan me voorstellen dat daar wel vaker de afweging gemaakt wordt om mensen in het verpleeghuis te verzorgen en niet iedere keer richting het ziekenhuis te sturen.
quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Als ik me verveel omdat ik binnen zit door de lockdown straks grijp ik ook terug op drank, drugs, hoeren, en een kapotte kachel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn..dit komt even binnen zeg![]()
Kan best heftig zijn, vandaar onder een spoiler
Mag best gezegd worden dat mensen een eind aan hun leven make omdat beleid hen daartoe aanzet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Vraag me af waarom je dit zo gedetailleerd in de krant zou willen hebben, maar oké.
overschat de ouders niet......quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ouders kunnen de werkelijkheid ook een tikkie verdraaien. Al is het maar om de schuld buiten henzelf te leggen.
Deze irritatie voel ik ook bij die advertentie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een buurjongen heeft zich vorige maand opgehangen omdat het internet het niet meer deed en niet meer kon gamen.....32 jaar, hele dag blowen.
je kan de corona crisis de schuld geven natuurlijk
Lekker je kind gebruiken om een politiek statement te maken, terwijl dat misschien helemaal niet de werkelijkheid was.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mag best gezegd worden dat mensen een eind aan hun leven make omdat beleid hen daartoe aanzet.
Rutte is en wordt mijn zijn ingesproken avondklok wmb direct verantwoordelijk voor nog meer leed en onveiligheid achter de voordeur.
Precies, en aan het einde van het liedje, is het allemaal de schuld van de Rabobank.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik me verveel omdat ik binnen zit door de lockdown straks grijp ik ook terug op drank, drugs, hoeren, en een kapotte kachel.
Hoe zie je dat voor jequote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef zoost het volgende:
Ik denk dat we veel kunnen bereiken met het verplicht installeren van de app. Waarom wordt daar niet meer op gehamerd!
Dat mag en niets houd je tegen dat dan zelf na te leven en anderen die daar het nut niet van (in)zien hun eigen leven te laten lijden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eens zijn met een avondklok omdat je minder besmettingen wilt en sneller versoepelingen.....mag dat ?
In plaats daarvan zal het een half jaartje worden. Lachen man.quote:
en tegenwoordig is drugs/lachgas echt een mega groot probleem onder de jeugd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze irritatie voel ik ook bij die advertentie.
Vind de omschrijving ook zo specifiek dat ik mijn vraagtekens erbij zet trouwens.
Heb hier helaas ook nog een aantal grijs omrande kaarten liggen van jongeren voor de coronacrisis.
De GGZ is al jaren overbelast met de zorg voor jongeren. Wachttijd ongeveer 8 maanden een jaartje terug.
Ja lachen maar dat is het punt niet.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In plaats daarvan zal het een half jaartje worden. Lachen man.
Hij zegt helemaal niet wat jij nu stelt. Echt, dit soort postsquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.
Zo werkt het natuurlijk niet hequote:Op donderdag 21 januari 2021 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat mag en niets houd je tegen dat dan zelf na te leven en anderen die daar het nut niet van (in)zien hun eigen leven te laten lijden.
Helaas ken ik er teveel die vermalen worden door overheden.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:08 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/27107]chratnox[wat /url] het volgende:
[..]
Als je als ouders heel boos bent en vindt dat de regering steken heeft laten vallen kan het een manier zijn om medestanders te krijgen. Oftewel, als je het gevecht aan wilt.
Kabinet beslist maar dan moet de Tweede Kamer een verlengingswet aannemen. Vandaar. Anders vervalt de avondklok over 1 week.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is dit debat er eigenlijk? Is het een Wet? Met andere woorden, gaat hierna de Eerste Kamer er ook nog over debatteren?
Geen idee, ik vind van wel maar kun je natuurlijk op allerlei manieren interpreteren/misbruiken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is mantelzorg ook om bij iemand op visite te gaan die er doorheen zit of behoefte aan contac(en) ?
Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.
ze gaan toch stemmen ?!quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt het nou eigenlijk later vanmiddag/vanavond bekend wat het definitieve besluit is om moeten we nóg langer wachten voor ze een knoop doorhakken?
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt het nou eigenlijk later vanmiddag/vanavond bekend wat het definitieve besluit is om moeten we nóg langer wachten voor ze een knoop doorhakken?
Privacy, geen telefoon hebben, de werking is discutabel, etc.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef zoost het volgende:
Ik denk dat we veel kunnen bereiken met het verplicht installeren van de app. Waarom wordt daar niet meer op gehamerd!
Over twee weken ook weer.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.
Ik heb echt 0 hoop dat het over 2 weken over is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over twee weken ook weer.
Nou nou, poe poe.
Mooie stropop van je.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
jezus wat een volk zijn we toch ookquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.
Gisteren gemist?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Er zal voor zo'n belangrijk besluit toch ook wel een perso ingepland worden? Dit had eigenlijk ook al gebeurd kunnen zijn. Kun je de persco gewoon annuleren als het niet doorgaat.
Jazeker, die was gister.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Er zal voor zo'n belangrijk besluit toch ook wel een perso ingepland worden? Dit had eigenlijk ook al gebeurd kunnen zijn. Kun je de persco gewoon annuleren als het niet doorgaat.
Daarom zei ik gisteren al dat we volgend jaar maar eens moeten afwachten. Dan moet de rekening worden terugbetaald. Eens kijken of 'we' dan uit solidariteit bereid zijn om iets voor de jongere generaties te betekenen:quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.
quote:Volgens de Nederlandse ggz worden vooral kinderen en jongeren getroffen door de verlenging van de lockdown. "Over hen maken wij ons extra zorgen", aldus de woordvoerder. "Wij zien een significante stijging van kinderen die in crisis raken en een beroep doen op een jeugd ggz-instelling. De complexiteit van hun problemen neemt toe."
De organisatie wijst op het wegvallen van onderwijs, het gebrek aan algehele structuur en sociale contacten. Ook Arne Popma, psychiater en hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie, luidt de alarmbel. "Kinderen zijn afhankelijk van hun schoolse omgeving, terwijl jongvolwassenen meer stress ervaren en hun veiligheid in het geding kan komen."
Popma benadrukt dat hun omgeving minder hulp kan bieden. "Moeders, vaders, broers en zussen hebben zelf zorgen, terwijl opa's en oma's minder contact mogen hebben. Verenigingen kunnen door sluitingen minder doen; alles wat de jeugd helpt om overeind te blijven, is weggevallen."
De gedragswetenschapper ziet iedere groep jongeren anders geraakt worden. "Pubers missen hun tijd op de middelbare school, waar zij relaties voor het leven vormen. 22- tot 24-jarigen begonnen net hun plek te zoeken in de maatschappij, maar zien hun pogingen geblokkeerd raken", vervolgt Popma.
“Het zal twee tot drie jaar duren om de mentale gezondheid van jongeren te herstellen”
Arne Popma
Popma looft de inzet van de jeugd. "Ze vieren soms een feestje, maar het overgrote deel houdt zich gewoon aan de regels." Daarbij wijst Popma op de geringe impact die het coronavirus op de jeugd zelf heeft. "Dan vraagt het nogal wat om zo strikt de regels te volgen. We mogen best empathisch zijn naar hen."
Volgens Popma is de jeugd de afgelopen maanden steeds somberder en angstiger geworden, doordat hun toekomstperspectief is vertroebeld. Zo zou het aantal angstklachten bij zorginstellingen zijn verdubbeld, in sommige regio's steeg het aantal crisismeldingen met 60 procent. "De negatieve effecten zullen niet direct na de lockdown verdwijnen. Het zal twee tot drie jaar duren om de mentale gezondheid van jongeren weer op orde te krijgen", sluit Popma af.
Lekker naïef.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over twee weken ook weer.
Nou nou, poe poe.
Nee, maar daarin werd geen avondklok afgekondigd. Enkel plannen voor...quote:
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?quote:
Omdat het niet past in de wens dat iemand alleen mag kiezen wat de ander voorschotelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet he.
Je sarcaseradar staat uitquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Privacy, geen telefoon hebben, de werking is discutabel, etc.
Het Staatsblad.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |