Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.
ze gaan toch stemmen ?!quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt het nou eigenlijk later vanmiddag/vanavond bekend wat het definitieve besluit is om moeten we nóg langer wachten voor ze een knoop doorhakken?
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt het nou eigenlijk later vanmiddag/vanavond bekend wat het definitieve besluit is om moeten we nóg langer wachten voor ze een knoop doorhakken?
Privacy, geen telefoon hebben, de werking is discutabel, etc.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef zoost het volgende:
Ik denk dat we veel kunnen bereiken met het verplicht installeren van de app. Waarom wordt daar niet meer op gehamerd!
Over twee weken ook weer.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.
Ik heb echt 0 hoop dat het over 2 weken over is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over twee weken ook weer.
Nou nou, poe poe.
Mooie stropop van je.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je eerdere reactie was al vrij onsmakelijk, maar dat je nu ook nog de schuld op de ouders wil afschuiven is te ranzig voor woorden. Gadverdamme.
jezus wat een volk zijn we toch ookquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe langer ze het uitstellen hoe beter, dan heb ik nog kans op een normale zaterdagavond.
Gisteren gemist?quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Er zal voor zo'n belangrijk besluit toch ook wel een perso ingepland worden? Dit had eigenlijk ook al gebeurd kunnen zijn. Kun je de persco gewoon annuleren als het niet doorgaat.
Jazeker, die was gister.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Er zal voor zo'n belangrijk besluit toch ook wel een perso ingepland worden? Dit had eigenlijk ook al gebeurd kunnen zijn. Kun je de persco gewoon annuleren als het niet doorgaat.
Daarom zei ik gisteren al dat we volgend jaar maar eens moeten afwachten. Dan moet de rekening worden terugbetaald. Eens kijken of 'we' dan uit solidariteit bereid zijn om iets voor de jongere generaties te betekenen:quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit is ook de reden waarom ik nooit in het woord solidariteit heb gelooft. Omdat voor veel mensen solidariteit maar 1 richtingsverkeer is hun richting namelijk.
quote:Volgens de Nederlandse ggz worden vooral kinderen en jongeren getroffen door de verlenging van de lockdown. "Over hen maken wij ons extra zorgen", aldus de woordvoerder. "Wij zien een significante stijging van kinderen die in crisis raken en een beroep doen op een jeugd ggz-instelling. De complexiteit van hun problemen neemt toe."
De organisatie wijst op het wegvallen van onderwijs, het gebrek aan algehele structuur en sociale contacten. Ook Arne Popma, psychiater en hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie, luidt de alarmbel. "Kinderen zijn afhankelijk van hun schoolse omgeving, terwijl jongvolwassenen meer stress ervaren en hun veiligheid in het geding kan komen."
Popma benadrukt dat hun omgeving minder hulp kan bieden. "Moeders, vaders, broers en zussen hebben zelf zorgen, terwijl opa's en oma's minder contact mogen hebben. Verenigingen kunnen door sluitingen minder doen; alles wat de jeugd helpt om overeind te blijven, is weggevallen."
De gedragswetenschapper ziet iedere groep jongeren anders geraakt worden. "Pubers missen hun tijd op de middelbare school, waar zij relaties voor het leven vormen. 22- tot 24-jarigen begonnen net hun plek te zoeken in de maatschappij, maar zien hun pogingen geblokkeerd raken", vervolgt Popma.
“Het zal twee tot drie jaar duren om de mentale gezondheid van jongeren te herstellen”
Arne Popma
Popma looft de inzet van de jeugd. "Ze vieren soms een feestje, maar het overgrote deel houdt zich gewoon aan de regels." Daarbij wijst Popma op de geringe impact die het coronavirus op de jeugd zelf heeft. "Dan vraagt het nogal wat om zo strikt de regels te volgen. We mogen best empathisch zijn naar hen."
Volgens Popma is de jeugd de afgelopen maanden steeds somberder en angstiger geworden, doordat hun toekomstperspectief is vertroebeld. Zo zou het aantal angstklachten bij zorginstellingen zijn verdubbeld, in sommige regio's steeg het aantal crisismeldingen met 60 procent. "De negatieve effecten zullen niet direct na de lockdown verdwijnen. Het zal twee tot drie jaar duren om de mentale gezondheid van jongeren weer op orde te krijgen", sluit Popma af.
Lekker naïef.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over twee weken ook weer.
Nou nou, poe poe.
Nee, maar daarin werd geen avondklok afgekondigd. Enkel plannen voor...quote:
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?quote:
Omdat het niet past in de wens dat iemand alleen mag kiezen wat de ander voorschotelt.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet he.
Je sarcaseradar staat uitquote:Op donderdag 21 januari 2021 14:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Privacy, geen telefoon hebben, de werking is discutabel, etc.
Het Staatsblad.quote:Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar de daadwerkelijke aankondiging wordt dus gewoon een pushmelding begrijp ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |