Vlak na het plaatsen zag ik idd dat de tijd is aangepast. Bedankt voor het aanpassen van de TTquote:
Ik neem aan dat de regering dat wel van tevoren heeft kortgesloten. Nog los van het feit dat die toestemming formeel niet nodig is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:09 schreef Harlon het volgende:
Genieten als de 2e kamer het straks alsnog afschiet. Een winst van 8% is het natuurlijk gewoon echt niet waard.
Een vermeende winst ook nog. Men kan het er beter eens over hebben waarom de bestaande maatregelen onvoldoende effect hebben. Ik hoop echt dat ze keihard uitgelachen worden bij de persco en in de Kamer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:09 schreef Harlon het volgende:
Genieten als de 2e kamer het straks alsnog afschiet. Een winst van 8% is het natuurlijk gewoon echt niet waard.
Ik vrees toch dat PvdA of Groen Links straks toch overstag gaan. Ik vind die avondklok helemaal niks, omdat er nog rek zit in de huidige maatregelen die wat strenger kunnen worden gehandhaafd (zoals verplicht thuiswerken, tenzij het niet anders kan).quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:09 schreef Harlon het volgende:
Nee, ze kunnen het inderdaad buiten de 2e kamer om doen, maar dan kan de kamer het wel terugfluiten. Daarnaast gaan ze er natuurlijk keihard voor door de mangel gehaald worden als ze dit buiten de kamer om regelen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:15 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de regering dat wel van tevoren heeft kortgesloten. Nog los van het feit dat die toestemming formeel niet nodig is.
Ik verwacht dat ze er ook wel in mee gaan, maar het zou toch echt ontzettend mooi zijn als ze het afschieten. Laat de kneuzen maar komen met een niet te handhaven visite verbod ofzo.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik vrees toch dat PvdA of Groen Links straks toch overstag gaan. Ik vind die avondklok helemaal niks, omdat er nog rek zit in de huidige maatregelen die wat strenger kunnen worden gehandhaafd (zoals verplicht thuiswerken, tenzij het niet anders kan).
Rutte heeft dan ook pauze denk ikquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:48 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De eerdere tijd viel precies in mijn pauze. Godverdomme die gasten kunnen ook niks goed doen!
Ik zal aan hem denken bij mijn boterham met kaasquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rutte heeft dan ook pauze denk ikDat schept een band
Een visitieverbod lijkt mij nuttiger dan een avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:20 schreef hjansen82 het volgende:
Ze lopen maar naar de pomp met hun avondklok. Wat een debielen. Duurt niet lang dan ook een visiteverbod. Het wordt tijd om onze vrijheid terug te pakken.
Hoe ga je dat doen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:20 schreef hjansen82 het volgende:
Ze lopen maar naar de pomp met hun avondklok. Wat een debielen. Duurt niet lang dan ook een visiteverbod. Het wordt tijd om onze vrijheid terug te pakken.
Als jij zegt hoe dan doe ik meequote:Op woensdag 20 januari 2021 13:20 schreef hjansen82 het volgende:
Zo dadelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:07 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer is het debat over de avondklok?
Morgenochtend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:07 schreef Starhopper het volgende:
Morgen 10:15quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:07 schreef Starhopper het volgende:
Dacht dat het nu juist hard ging in het Oosten, heeft weinig zin om alleen de steden dicht te gooien danquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:06 schreef Cattivo het volgende:
Doe dan een avondklok voor steden. Maar ja, de goeden moeten altijd onder de.................
En controleer op thuiswerken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Beperk nou eens dat kerkbezoek, en verbied demonstraties.
Precies.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Beperk nou eens dat kerkbezoek, en verbied demonstraties.
Dat ja. Zolang er nog files staan klopt er iets niet. dat was in de eerste coronaperiode ook niet het geval dus mensen die toen thuis konden werken kunnen dat nu ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En controleer op thuiswerken.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:09 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dacht dat het nu juist hard ging in het Oosten, heeft weinig zin om alleen de steden dicht te gooien dan
Of maandagquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:12 schreef Saekerhett het volgende:
Avondklok zou ook zomaar pas zaterdag of zondag in kunnen gaan, Rutte zei dat het een paar dagen nodig heeft na het debat, dat dus is uitgesteld tot morgenochtend.
Avondklok bepalen heeft te maken met mobilisatie, kun je niet binnen een dag voor elkaar boksen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:12 schreef Saekerhett het volgende:
Avondklok zou ook zomaar pas zaterdag of zondag in kunnen gaan, Rutte zei dat het een paar dagen nodig heeft na het debat, dat dus is uitgesteld tot morgenochtend.
Precies, maar morgenochtend is dus de definitieve beslissing, dan is vrijdagavond vrij krap als ik Rutte dan moet geloven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Avondklok bepalen heeft te maken met mobilisatie, kun je niet binnen een dag voor elkaar boksen.
Politie is al voorbereid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Avondklok bepalen heeft te maken met mobilisatie, kun je niet binnen een dag voor elkaar boksen.
In maart leek het van kortere duur, dus dan ligt uitstel van bepaalde zaken voor de hand. Maar niet alles kan maandenlang of zelfs een jaar worden uitgesteld.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat ja. Zolang er nog files staan klopt er iets niet. dat was in de eerste coronaperiode ook niet het geval dus mensen die toen thuis konden werken kunnen dat nu ook.
Je kunt op voorhand tot op bepaalde hoogte mobiliseren, je weet ook niet wat de kamer er mee gaat doen, het is tenslotte een demissionair kabinet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Precies, maar morgenochtend is dus de definitieve beslissing, dan is vrijdagavond vrij krap als ik Rutte dan moet geloven.
Beter na het weekend, heb zaterdag nog een etentje met maten. Niet dat ik niet zou gaan als die avondklok er al zou zijn maar het geeft me wat meer bewegingsvrijheid op straat zeg maar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:12 schreef Saekerhett het volgende:
Iets wat gevaarlijk is voor levens, hoe noem je dat dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:19 schreef Specularium het volgende:
Ga toch weg met je levensgevaarlijk.
Even naar Rutte geluisterd. En het vaak perspectiefloos gewauwel van Hugo vermeden inderdaad.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Precies, Hugo trekt z'n mond open, ik ben weg.
gisteren zijn er meerdere artikelen gedeeld, ze helpen enigzins.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef quirina het volgende:
Waar zijn de cijfers dan Rutte?
Waar zijn de cijfers dat avondklokken in het buitenland geholpen hebben?
komt straks gewoon op rijksoverheid.nlquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:21 schreef quirina het volgende:
Rutte zei letterlijk dat avondklokken in het buitenland gewerkt hebben. Wij willen de bewijzen zien.
Inderdaad.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:19 schreef Specularium het volgende:
Ga toch weg met je levensgevaarlijk.
Leger de straat op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:21 schreef Tinos85 het volgende:
Handhaven, daar is toch geen personeel voor![]()
FOK! ook, toch zijn we hierquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:22 schreef quirina het volgende:
Avondklok is slecht voor het psychisch welzijn.
Mwah ik kom al bijna een jaar vrijwel nergens meer. Zit al grotendeels thuis.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:22 schreef quirina het volgende:
Avondklok is slecht voor het psychisch welzijn.
Ahw, je doet je naam eer aan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:22 schreef Uizichtloos het volgende:
[..]
Mwah ik kom al bijna een jaar vrijwel nergens meer. Zit al grotendeels thuis.
Nee het is niet de virus die levensgevaarlijk is voor ons (want kijk naar de dodelijkheit), maar het is levensgevaarlijk door de kapot bezuinigde zorg waardoor we al gauw tegen grenzen van de capaciteit aanlope!!! en dan mag je het niet zo noemen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Iets wat gevaarlijk is voor levens, hoe noem je dat dan?
En je zult een getekende verklaring op zak moeten hebben specifiek waarom je op straat bent. Lekker fraude plegen, jij snapt hetquote:
ahzo, ja nee dan snap ik het #opruttequote:Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee het is niet de virus die levensgevaarlijk is voor ons (want kijk naar de dodelijkheit), maar het is levensgevaarlijk door de kapot bezuinigde zorg waardoor we al gauw tegen grenzen van de capaciteit aanlope!!! en dan mag je het niet zo noemen.
Het is een feit dat ik mantelzorger ben. Part time , maar toch.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
En je zult een getekende verklaring op zak moeten hebben specifiek waarom je op straat bent. Lekker fraude plegen, jij snapt het
Voor de overgrote meerderheid is dit virus niet gevaarlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Iets wat gevaarlijk is voor levens, hoe noem je dat dan?
Weet je nog toen Nederland het het allerslechtst deed van heel Europa qua coronacijfers? Dat kwam mede omdat veel andere landen al lang een avondklok hadden. Toen waren wij nog aan het bakkeleien of mondkapjes wel enige zin zouden hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:21 schreef quirina het volgende:
Rutte zei letterlijk dat avondklokken in het buitenland gewerkt hebben. Wij willen de bewijzen zien.
Je zal je oude moeder maar naar bed moeten brengen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:23 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
En je zult een getekende verklaring op zak moeten hebben specifiek waarom je op straat bent. Lekker fraude plegen, jij snapt het
Eens. Dit zou minimaal 540 euro moeten worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef Oostblokkert het volgende:
95 euro als je buiten loopt na achten, bizar.
Dus voor een deel wel? (En dan negeren we even voor het gemak dat als de ziekenhuizen vol liggen je nog andere slachtoffers krijgt dan alleen Corona-slachtoffers)quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor de overgrote meerderheid is dit virus niet gevaarlijk.
Als je een verklaring op zak hebt dat je onderweg naar je moeder bent is dat toch ook prima?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Je zal je oude moeder maar naar bed moeten brengen.
Neequote:Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens. Dit zou minimaal 540 euro moeten worden.
Mijn moeder heeft verzorging nodig, ze is hulpbehoevend.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Je zal je oude moeder maar naar bed moeten brengen.
Liever 450 euro. Dan is het fantastischquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als ik in de avond een rondje hardloop kom ik geen handhaving of politie tegen hier hoorquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Naar draagkracht. Dingen waar een vaste boete op staan raken alleen de arme mensen. De rijke mensen betalen de boete gewoon.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Want je sprint ze eruit wil je zeggen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:27 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Als ik in de avond een rondje hardloop kom ik geen handhaving of politie tegen hier hoor
En als je politie ziet trek je net effe sprintje.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:27 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Als ik in de avond een rondje hardloop kom ik geen handhaving of politie tegen hier hoor
Een werkgeversverklaring en dan mag je gewoon over straat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:27 schreef quirina het volgende:
Wat als je trein vertraging hebt en dat je net om 20:30 aankomt om naar huis te kunnen lopen?
Moet je dan maar op je werk gaan slapen om boetes te voorkomen?
Ze zijn achterlijk!
Denken dat die doorgaanquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:28 schreef Tinos85 het volgende:
Wel benieuwd wat dit gaan doen voor de verkiezingen. Denk dat Wilders veel extra stemmen gaat krijgen nu.
Nee ze rijden hier niet echt veel in het dorpquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:27 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Want je sprint ze eruit wil je zeggen?
Hugo kijkt wel uit natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Tinos85 het volgende:
Geef eens een update over het slechte vaccinatieprogramma dan.
Oke Willem Engel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:29 schreef Predator40 het volgende:
die Britse variant komt ze nu wel HEEL goed uit opeens........valt gewoon op in de persco
SBSquote:
Ze doen de avondklok voor de Britste variant, niet andersom natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:29 schreef Predator40 het volgende:
die Britse variant komt ze nu wel HEEL goed uit opeens........valt gewoon op in de persco
De journalisten van SBS moeten zich verlagen tot het niveau van hun kijkersquote:
Beter 450 euro. Dat is echt fantastisch.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is al zo vanwege de uitgestelde zorg, maar bij uitstel van niet-spoedeisende behandelingen is het lastig te becijferen dat dat uitstel echt de oorzaak is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:25 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Dus voor een deel wel? (En dan negeren we even voor het gemak dat als de ziekenhuizen vol liggen je nog andere slachtoffers krijgt dan alleen Corona-slachtoffers)
Levensgevaarlijk dus. Mooi.
Kan nog wel dus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:31 schreef quirina het volgende:
Hoorde jullie dat ook over de bezorgers dat Rutte die nog niet op zijn lijstje heeft staan?
Lekker dan...
Kan je niet eens Savonds je boodschappen van de ah aanemen na het werk.
Schande!
Weg met die vent!
Bezorging mag gewoon. FF dimmen aubquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:31 schreef quirina het volgende:
Hoorde jullie dat ook over de bezorgers dat Rutte die nog niet op zijn lijstje heeft staan?
Lekker dan...
Kan je niet eens Savonds je boodschappen van de ah aanemen na het werk.
Schande!
Weg met die vent!
Een strafblad zou anders een prima middel zijn om mensen te dwingen zich wel aan de corona regels te houden.quote:
Biem, ik zal 't mijn oma laten wetenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:32 schreef Chia het volgende:
De rest is namelijk sowieso al dor hout wat niet echt als verlies te beschouwen is,
De doodstraf ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een strafblad zou anders een prima middel zijn om mensen te dwingen zich wel aan de corona regels te houden.
Zou wel lekker opruimenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De doodstraf ook.
Ik ben een beetje allergisch voor dat ondoordachte populistische geneuzel.
Volgens mij was je volgens mijn definitie zelf ook dor hout.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:33 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Biem, ik zal 't mijn oma laten weten
Heb je niet goed geslapen ofzo? Manmanmanquote:
ohquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:34 schreef Chia het volgende:
[..]
Volgens mij was je volgens mijn definitie zelf ook dor hout.
Even een slokje water drinken van al dat praten!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:30 schreef Waterdrinker het volgende:
Waarom wisselt die gebarentolk elke paar minuten?
Niet dan? Met journalisten die zo'n vragenmoment aangrijpen om goedkoop punten te scoren bij hun achterban met achterlijke cynische vragen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je niet goed geslapen ofzo? Manmanman
jij zal 't wetenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:35 schreef quirina het volgende:
Dor hout= ouwe graftak op een nette manier.
Ga je gang. Het staat je vrij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:36 schreef quirina het volgende:
Zijn er al demonstraties georganiseerd?
Ik ben allergisch voor de doodstraf trouwens. En snap niet dat je daarmee komt? Los daarvan slap optreden is een van de redenen dat de maatregelen steeds harder worden denk ik. Maar ja dat is de wil van het volk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De doodstraf ook.
Ik ben een beetje allergisch voor dat ondoordachte populistische geneuzel.
We haden al Leen Bakker, dus kan dit er ook nog wel bij.quote:
Wel alleen tussen 04:30 en 20:30 aubquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ga je gang. Het staat je vrij.
Is dat zo?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:32 schreef Predator40 het volgende:
@:noek je mag gewoon werken in de avond
Jammer dat ik geen hond heb.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:37 schreef Oostblokkert het volgende:
De hondenuitlaatservice wordt een nieuwe drugshandel.
@onlogischquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:39 schreef Zorro het volgende:
Alleen deskundigen.
Dan kan VI wel ophouden.
Bouw een pijplijn voor rode wijn van Frankrijk naar Hilversumquote:
Tot dat Jan Modaal met dit argument komt dan staat het halve land op zijn kop.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:39 schreef Zero17 het volgende:
Wat zitten ze te muggenziften op een handjevol vergaderende kabinetsleden of over twee talkshowgasten zeg.
Op npo1 stond:quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:37 schreef Gutanoth het volgende:
Is het maximaal 1 persoon thuis ontvangen nou een advies of een verplichting?
Omdat er niet achter de voordeur gehandhaaft kan worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op npo1 stond:
Advies: niet meer dan 1 persoon op bezoek.
Het was het enige waar advies voor stond. Wat houdt dat in?
Volgens mij noemen ze alles wat niet te handhaven is 'advies'.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op npo1 stond:
quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:37 schreef Oostblokkert het volgende:
De hondenuitlaatservice wordt een nieuwe drugshandel.
Thanks, ik heb er meteen een besteld onder het label ''spareribs met ketjap''.quote:
En zat er dan een Hugo type achter het stuur? Dan ben je helemaal de sjaak?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:43 schreef Zorro het volgende:
Ik heb ook ooit een 3e Golf gehad die ik vaak voor me uit moest duwen.
Wat wil je nou eigenlijk? Alles open en dan alles maar echt naar de tyfus?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:36 schreef quirina het volgende:
Zijn er al demonstraties georganiseerd?
Men kan nog steeds niet handhaven achter de voordeur. En als we het daar toch over hebben: een kerkdeur is juridisch ook een voordeur, dus daar heb je je reden dat kerkdiensten nog steeds niet verboden zijn, maar alleen dringend ontraden worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op npo1 stond:
Ik ben heel erg voor vaccineren en voor maatregelen, maar man man wat word ik moe van dit soort opmerkingenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk? Alles open en dan alles naar echt naar de tyfus?
Ik neem aan van wel? Hoe moeten mensen anders naar hun werk als ze geen auto hebben?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef KNAK het volgende:
Het OV blijft voor dat handjevol mensen met verklaringen gewoon rijden? Gaan de schema's er anders uitzien nu er amper iemand gebruik zal gaan maken van het OV?
Hebben ze weer reden om de prijzen te verhogen wegens te weinig inkomsten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel? Hoe moeten mensen anders naar hun werk als ze geen auto hebben?
Ik word moe van de suggestie dat de maatregelen er zijn om 80+ers te beschermen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben heel erg voor vaccineren en voor maatregelen, maar man man wat word ik moe van dit soort opmerkingen![]()
Alsof heel de wereld kapot gaat als er de komende maanden 15% meer mensen boven de 80 dood gaan.
Niemand houdt je tegen en je kunt geen boete krijgen. Tenzij excessief.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op npo1 stond:
Ik ken 15+ mensen in mijn omgeving (collega's etc) die het gehad hebben en geen van hun is langer dan een week ziek geweest of heeft er nu nog last van.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik word moe van de suggestie dat de maatregelen er zijn om 80+ers te beschermen.
Bij mensen met het IQ van een Jort Kelder moet je blijven herhalen dat het niet gaat om het redden van dikke 80-plussers met diabetes. Zit niks anders op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik word moe van de suggestie dat de maatregelen er zijn om 80+ers te beschermen.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ergens in 2019 waren er nog gesprekken gaande door o.a. GL over het wel of niet geven van medische hulp bij 'kansloze' 70+ers. Nu moet iemand van nabij de 100 geholpen worden, deze hele groep moet beschermd wordenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik ken 15+ tachtigplussers die corona kregen en niet op de IC terecht kwamenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ken 15+ mensen in mijn omgeving (collega's etc) die het gehad hebben en geen van hun is langer dan een week ziek geweest of heeft er nu nog last van.
Ah ja, leg me eens precies uit wat dan precies zó belangrijk is dat hele volksstammen hun baan kwijtraken, depressief worden, schulden niet meer kunnen betalen, falliet gaan etc?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij mensen met het IQ van een Jort Kelder moet je blijven herhalen dat het niet gaat om het redden van dikke 80-plussers met diabetes. Zit niks anders op.
Zoiets ja...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef zoost het volgende:
Hoe lang gaat de avondklok gelden? 2 weken?
De wereld gaat wel kapot als er geen ziekenhuis meer functioneert.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben heel erg voor vaccineren en voor maatregelen, maar man man wat word ik moe van dit soort opmerkingen![]()
Alsof heel de wereld kapot gaat als er de komende maanden 15% meer mensen boven de 80 dood gaan.
Je snapt toch hoop ik wel dat de maatregelen worden getroffen voor de IC-capaciteit. Zodat ook andere ziekten buiten corona bestreden kunnen worden. Als je dit basisprincipe na een jaar nog niet begrijpt...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ken 15+ mensen in mijn omgeving (collega's etc) die het gehad hebben en geen van hun is langer dan een week ziek geweest of heeft er nu nog last van.
Als indien wanneer de volksvertegenwoordiging voor stemt, dan tot en met 9 februari.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef zoost het volgende:
Hoe lang gaat de avondklok gelden? 2 weken?
Nou dit heeft niets met de huidige tijd te maken. Dus je post slaat nergens op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Bocaj het volgende:
Net nu je denkt: "Nou, veel gekker kunnen ze het niet maken... Blijkt het toch nog gekker te kunnen..."
Nu maar hopen dat ze dit ook niet gaan verlengen... (Want je weet, eenmaal je vrijheid afgegeven niet zo makkelijk meer terug!)
Dit was een 2e wereld oorlog 'mededeling' van de burgermeester...
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat ze niet gaan schieten!
Nu snap je mogelijk ook waarom er zoveel tegenstand is... Het brengt je teveel terug naar het verleden!
Inmiddels niet alleen IC capaciteit meer, maar ook OK capaciteit. Een (groot) deel van het OK personeel is al nodig om het ziekteverzuim op de covid-afdelingen op te vangen, omdat dat het personeel is met de juiste opleidingen, kennis en ervaring.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je snapt toch hoop ik wel dat de maatregelen worden getroffen voor de IC-capaciteit. Zodat ook andere ziekten buiten corona bestreden kunnen worden. Als je dit basisprincipe na een jaar nog niet begrijpt...
Prima, ik ben zoals ik zei ook helemaal niet tegen maatregelen, maar het moet wél normaal blijven. Beetje bij beetje wordt de grens van wat men normaal vindt en accepteert heel subtiel opgerekt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik ken 15+ tachtigplussers die corona kregen en niet op de IC terecht kwamenwant dat is kansloos met oog op hun kansen op herstel. Die zijn dus ofwel zelf hersteld of overleden zonder vanwege corona een intensief beroep op de zorg te doen.
Je zou bijna denken dat er asymptomatische varianten van corona rondgaan die het denkvermogen aantasten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je snapt toch hoop ik wel dat de maatregelen worden getroffen voor de IC-capaciteit. Zodat ook andere ziekten buiten corona bestreden kunnen worden. Als je dit basisprincipe na een jaar nog niet begrijpt...
Ah, een WO2 verwijzing. Verrassendquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Bocaj het volgende:
Net nu je denkt: "Nou, veel gekker kunnen ze het niet maken... Blijkt het toch nog gekker te kunnen..."
Nu maar hopen dat ze dit ook niet gaan verlengen... (Want je weet, eenmaal je vrijheid afgegeven niet zo makkelijk meer terug!)
[ afbeelding ]
Nu snap je mogelijk ook waarom er zoveel tegenstand is... Het brengt je teveel terug naar het verleden!
Waarom is er dan zoveel tegenstand tegen een 'avondklok' ?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou dit heeft niets met de huidige tijd te maken. Dus je post slaat nergens op.
Toch wel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
De wereld gaat wel kapot als er geen ziekenhuis meer functioneert.
Ik word zo moe van die opmerkingen over bejaarden, alsof dit alles is om bejaarden in leven te houden.
Dat is prima, maar waarom verzin je dan zaken over het redden van 80+ers terwijl we het sterven daarvan eigenlijk toch al voor lief nemen en er ook geen al te intensieve zorg meer voor uittrekken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Prima, ik ben zoals ik zei ook helemaal niet tegen maatregelen, maar het moet wél normaal blijven. Beetje bij beetje wordt de grens van wat men normaal vindt en accepteert heel subtiel opgerekt.
Vooral dat schieten spreekt me wel aan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]
We willen en kunnen gewoon niet accepteren dat je niet koste van kost de best mogelijke meest intensieve zorg ter wereld kunt ontvangen bij corona complicaties. Dat is een keuze die de overheid maakt, waarschijnlijk uit ethische gronden, maar een keuze desalniettemin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
De wereld gaat wel kapot als er geen ziekenhuis meer functioneert.
Ik word zo moe van die opmerkingen over bejaarden, alsof dit alles is om bejaarden in leven te houden.
De oorzaak is het corona virus wat zich niet normaal wil gedragen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Prima, ik ben zoals ik zei ook helemaal niet tegen maatregelen, maar het moet wél normaal blijven. Beetje bij beetje wordt de grens van wat men normaal vindt en accepteert heel subtiel opgerekt.
Benieuwd waarmee ze D66 over gaan halen, een LGBTI quotum?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als indien wanneer de volksvertegenwoordiging voor stemt, dan tot en met 9 februari.
Daar wordt steeds naar verwezen omdat mensen de 'rillingen' krijgen van een avondklok!quote:
Ik zou zeggen eerder gebrek aan kennis daarover.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar wordt steeds naar verwezen omdat mensen de 'rillingen' krijgen van een avondklok!
Dat komt daar vandaan!
Kut, dus de jasjesopkopers van Marktplaats kunnen ze nog gaan gebruiken ookquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Bezorgers mogen wel over straat...
En toch komt er een avondklokquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar wordt steeds naar verwezen omdat mensen de 'rillingen' krijgen van een avondklok!
Dat komt daar vandaan!
Ja dat snap ik zeker, maar een gigantisch groot deel van de mensen die Corona krijgen hebben helemaal geen IC bed nodig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Onzin juist de ouderen hebben daardoor vaak een betere begrip juist voor de huidige maatregelen en weten dat het juist nog veel erger kan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waarom is er dan zoveel tegenstand tegen een 'avondklok' ?
Het brengt de ouderen onder ons terug naar donkere tijden in het verleden!
Ik denk dat jij te jong bent om het te begrijpen... Zoals velen... (ik ben ook veel te jong...)quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen eerder gebrek aan kennis daarover.
Kan nog worden weggestemd morgen!quote:
Dus dan is alles in orde? En zijn de ziekenhuizen en de zorg dus niet overbelast?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ja dat snap ik zeker, maar een gigantisch groot deel van de mensen die Corona krijgen hebben helemaal geen IC bed nodig.
De maatregelen zijn begrijpelijk, maar extreem buitenproportioneel .
Dat hoor je mij niet zeggen toch? Weet je wat proportie betekent?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dan is alles in orde? En zijn de ziekenhuizen en de zorg dus niet overbelast?
Ondertussen ken ik wel degelijk niet-obese gezonde sportieve personen tussen de 50-60 jaar oud die voor meerdere weken op de IC zijn beland. Dat toont ook maar weer eens aan wat voor een illusie het is om 'kwetsbare' mensen te scheiden (voor zover dat logistiek überhaupt al mogelijk zou zijn voor personen met een gezin & werk) en daarmee overbelasting te voorkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij mensen met het IQ van een Jort Kelder moet je blijven herhalen dat het niet gaat om het redden van dikke 80-plussers met diabetes. Zit niks anders op.
Gommers zegt dat het ook nog wel kan zonder avondklok...quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dan is alles in orde? En zijn de ziekenhuizen en de zorg dus niet overbelast?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ja dat snap ik zeker, maar een gigantisch groot deel van de mensen die Corona krijgen hebben helemaal geen IC bed nodig.
De maatregelen zijn begrijpelijk, maar extreem buitenproportioneel .
fixedquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Gommers zei dat het ook nog wel kan zonder avondklok...
Ik weer zeker van niet. Ik heb nog gesproken met veel veteranen uit WO2. Een kans die je nu nooit meer zal kunnen krijgen. En mijn directe familie hebben in vele oorlogen mee gevochten. Over iemand iets denken die je niet kent is ook nogal dom daarom.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik denk dat jij te jong bent om het te begrijpen... Zoals velen... (ik ben ook veel te jong...)
Ik snap je punt ook niet. Want wat zou jij proportioneel vinden dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen toch? Weet je wat proportie betekent?
jup, het land op slot tot niemand meer overlijdtquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Ondertussen ken ik wel degelijk niet-obese gezonde sportieve personen tussen de 50-60 jaar oud die voor meerdere weken op de IC zijn beland. Dat toont ook maar weer eens aan wat voor een illusie het is om 'kwetsbare' mensen te scheiden (voor zover dat logistiek überhaupt al mogelijk zou zijn voor personen met een gezin & werk) en daarmee overbelasting te voorkomen.
Woorden in monden leggenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jup, het land op slot tot niemand meer overlijdt
Precies.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik snap je punt ook niet. Want wat zou jij proportioneel vinden dan?
niet opgesloten zitten in mijn rukbunker, dat vind ik proportioneelquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Hadden we dat maar gedaan dan waren we nu corona vrij.quote:
Alleen theoretischquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef Bananenpap het volgende:
Zou het theoretisch mogelijk zijn om het virus weg te drijven door iedereen drie weken te isoleren?
welnee, als je dan de deur weer opent is het niet ineens wegquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hadden we dat maar gedaan dan waren we nu corona vrij.
Jij bent dus een uitzondering!quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik weer zeker van niet. Ik heb nog gesproken met veel veteranen uit WO2. Een kans die je nu nooit meer zal kunnen krijgen. En mijn directe familie hebben in vele oorlogen mee gevochten. Over iemand iets denken die je niet kent is ook nogal dom daarom.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef Bananenpap het volgende:
Zou het theoretisch mogelijk zijn om het virus weg te drijven door iedereen drie weken te isoleren?
Ja maar niet in de praktijkquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:18 schreef Bananenpap het volgende:
Mondkapjes: Omdat je niet weet óf iemand ook echt corona heeftquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee iemand die gewoon wat meer weet over WO2 in alle bescheidenheid. En zich ergerd aan slecht geschiedenis onderwijs hooguit.quote:
Hoeveel jaar moet je nog en wat heb je gedaan dan dat je overdag niet weg mag?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
niet opgesloten zitten in mijn rukbunker, dat vind ik proportioneel
Projecteren bedoel je. Ik stelde alleen dat die oplossing geen soelaas biedt áls je overbelasting van de IC wilt voorkomen.quote:
hoop nog een jaar of 140, ik moet dan werkenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoeveel jaar moet je nog en wat heb je gedaan dan dat je overdag niet weg mag?
Vergeet ook het begrafenis wezen niet die het dan niet aankan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Projecteren bedoel je. Ik stelde alleen dat die oplossing geen soelaas biedt áls je overbelasting van de IC wilt voorkomen.Dat is iets anders dan dat ik dat zou willen.
Van mij persoonlijk mag namelijk iedereen de coronatering krijgen, ziek worden en sterven zo lang dat dan maar niet op het bordje van het zorgpersoneel terechtkomt. Als dat georganiseerd kan worden en daarna kan het land weer open ben ik er helemaal oké mee.
Ah, ook nog mensen zorg willen ontzeggen? Leuk hoorquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Projecteren bedoel je. Ik stelde alleen dat die oplossing geen soelaas biedt áls je overbelasting van de IC wilt voorkomen.Dat is iets anders dan dat ik dat zou willen.
Van mij persoonlijk mag namelijk iedereen de coronatering krijgen, ziek worden en sterven zo lang dat dan maar niet op het bordje van het zorgpersoneel terechtkomt. Als dat georganiseerd kan worden en daarna kan het land weer open ben ik er helemaal oké mee.
Nee overdag... Je zit in de gevangenis neem ik aan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoop nog een jaar of 140, ik moet dan werken
Wat heb ik gedaan dat ik 's avonds niet weg mag?
Dit gaat helemaal niet over de druk in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:22 schreef zoost het volgende:
[ twitter ]
Genoeg overcapaciteit in ziekenhuizen
Ja ik wilde ook nog iets noemen over het voorkomen van die gore stapels lijken, maar dan wordt er weer vol ingegaan op dat sterfte voorkomen het doel zou zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vergeet ook het begrafenis wezen niet die het dan niet aankan.
huisarrest vanaf dit weekend hoorde ik vandaagquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee overdag... Je zit in de gevangenis neem ik aan?
Jaap van Dissel gaat hier helemaal niet over?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef Lurf het volgende:
Je hele bevolking 8 uur per etmaal opsluiten in zijn huis omdat het rekensommetje in het spreadsheet van Jaap van Dissel dan beter uitkomt. Ik begrijp serieus niet hoe ze het voor durven te stellen. Dit zou echt een ultimum remedium moeten zijn voor als al het andere gedaan is, zoals het handhaven van de bestaande maatregelen. En zo ver zijn we nog lang niet.
Als sommigen dan toch WO2 aanhalen zijn daar ook oplossingen voor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja ik wilde ook nog iets noemen over het voorkomen van die gore stapels lijken, maar dan wordt er weer vol ingegaan op dat sterfte voorkomen het doel zou zijn.
Wat heb je gedaan dan dat je overdag huisarest hebt?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
huisarrest vanaf dit weekend hoorde ik vandaag
ik lever dan mijn tijd in om eten te kunnen kopenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan dan dat je overdag huisarest hebt?
Op zich is er wel een praktisch probleem natuurlijk. Als je overdag veel uren met werk maakt. En je verder dan ook nog voor de avondklok je boodschappen moet doen. Maar helaas zitten er bij het RIVM en het OMT geen sociale wetenschappers die hier ook in adviseren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik lever dan mijn tijd in om eten te kunnen kopen
maar ik weet niet zo goed waarom je dit vraagt, leg eens uit?
Jij ziet het niet voorkomen van die overbelasting dus als mensen zorg ontzeggen? Wat is volgens jou dan proportioneel als je blijkbaar vindt dat maatregelen nemen om de besmetting terug te dringen te ver gaan? Of ben je gewoon heel omslachtig in het duidelijk maken dat je niet achter alle huidige maatregelen staat?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ah, ook nog mensen zorg willen ontzeggen? Leuk hoor
Hopelijk kan met de luchtwassers van tegenwoordig dan ook vrijwel alle stank van die oplossingen weer worden voorkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als sommigen dan toch WO2 aanhalen zijn daar ook oplossingen voor.
quote:
quote:
quote:
Voor degenen die de SBS journaliste die bovenstaande reacties los maakte gemist hebben:quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:30 schreef Chia het volgende:
'Dat staat er niet dus dan hoop je maar dat iedereen dat goed begrijpt, want het staat niet op Rijksoverheid.nl'
'Nou voorheen gingen maatregelen gewoon in, oké dat is een nieuwe manier'
Ik zie dat meer als voorbereid zijn op het ergste. De makers van het Oxford-AstraZeneca vaccin zijn al aan het onderzoeken of hun vaccin aangepast moet worden. Want laten we wel wezen doet men niets dan zijn bepaalde luitjes er ook weer als de kippen bij om weer te gaan roepen dat men niets deed.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:30 schreef hjansen82 het volgende:
Jaap van Dissel wil nu weer beweren dat het vaccin mogelijk niet beschermd tegen de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant. Het is echt een doomsday profeet.
Dit is toch een gebed zonder eind. Er komen continu nieuwe varianten. Dan moet je vaccin na vaccin gaan maken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie dat meer als voorbereid zijn op het ergste. De makers van het Oxford-AstraZeneca vaccin zijn al aan het onderzoeken of hun vaccin aangepast moet worden. Want laten we wel wezen doet men niets dan zijn bepaalde luitjes er ook weer als de kippen bij om weer te gaan roepen dat men niets deed.
Op zich zie ik dat probleem niet zo? Met het influenza virus doen we dat al langer voor kwetsbare groepen. En is het ook voor anderen beschikbaar die dat willen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:51 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit is toch een gebed zonder eind. Er komen continu nieuwe varianten. Dan moet je vaccin na vaccin gaan maken.
Precies. Wat ze nu doen is rechtdoor marcheren rechtstreeks naar de afgrond.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich zie ik dat probleem niet zo? Met het influenza virus doen we dat al langer voor kwetsbare groepen. En is het ook voor anderen beschikbaar die dat willen.
Wat ik meer mis is een helder doel vanuit de overheid bijvoorbeeld een duidelijk datum of maand waarin iedereen in Nederland gerevaccineerd is. En we een begin kunnen maken met weer naar een enigszins normale situatie. Dan geef je mensen hoop en een richting naar een doel. Is althans mijn mening.
Ik denk dat men meer bezig is met het beperken van de schade en ad hoc reageren op de omstandigheden. In plaatst van in een richting van een oplossing en een helder doel te werken en te denken. Tevens is er weinig aandacht voor de sociale gevolgen van maatregelen. Binnen het OMT en het RIVM ontbreken sociale wetenschappers die daarin ook een advies zouden kunnen geven. Denk ik althans.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:00 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Precies. Wat ze nu doen is rechtdoor marcheren rechtstreeks naar de afgrond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |