Wat wil je nou eigenlijk? Alles open en dan alles maar echt naar de tyfus?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:36 schreef quirina het volgende:
Zijn er al demonstraties georganiseerd?
Men kan nog steeds niet handhaven achter de voordeur. En als we het daar toch over hebben: een kerkdeur is juridisch ook een voordeur, dus daar heb je je reden dat kerkdiensten nog steeds niet verboden zijn, maar alleen dringend ontraden worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op npo1 stond:
Advies: niet meer dan 1 persoon op bezoek.
Het was het enige waar advies voor stond. Wat houdt dat in?
Ik ben heel erg voor vaccineren en voor maatregelen, maar man man wat word ik moe van dit soort opmerkingenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:48 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk? Alles open en dan alles naar echt naar de tyfus?
Ik neem aan van wel? Hoe moeten mensen anders naar hun werk als ze geen auto hebben?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:49 schreef KNAK het volgende:
Het OV blijft voor dat handjevol mensen met verklaringen gewoon rijden? Gaan de schema's er anders uitzien nu er amper iemand gebruik zal gaan maken van het OV?
Hebben ze weer reden om de prijzen te verhogen wegens te weinig inkomsten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel? Hoe moeten mensen anders naar hun werk als ze geen auto hebben?
Ik word moe van de suggestie dat de maatregelen er zijn om 80+ers te beschermen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben heel erg voor vaccineren en voor maatregelen, maar man man wat word ik moe van dit soort opmerkingen![]()
Alsof heel de wereld kapot gaat als er de komende maanden 15% meer mensen boven de 80 dood gaan.
Niemand houdt je tegen en je kunt geen boete krijgen. Tenzij excessief.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Op npo1 stond:
Advies: niet meer dan 1 persoon op bezoek.
Het was het enige waar advies voor stond. Wat houdt dat in?
Ik ken 15+ mensen in mijn omgeving (collega's etc) die het gehad hebben en geen van hun is langer dan een week ziek geweest of heeft er nu nog last van.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik word moe van de suggestie dat de maatregelen er zijn om 80+ers te beschermen.
Bij mensen met het IQ van een Jort Kelder moet je blijven herhalen dat het niet gaat om het redden van dikke 80-plussers met diabetes. Zit niks anders op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik word moe van de suggestie dat de maatregelen er zijn om 80+ers te beschermen.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ergens in 2019 waren er nog gesprekken gaande door o.a. GL over het wel of niet geven van medische hulp bij 'kansloze' 70+ers. Nu moet iemand van nabij de 100 geholpen worden, deze hele groep moet beschermd wordenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik ken 15+ tachtigplussers die corona kregen en niet op de IC terecht kwamenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ken 15+ mensen in mijn omgeving (collega's etc) die het gehad hebben en geen van hun is langer dan een week ziek geweest of heeft er nu nog last van.
Ah ja, leg me eens precies uit wat dan precies zó belangrijk is dat hele volksstammen hun baan kwijtraken, depressief worden, schulden niet meer kunnen betalen, falliet gaan etc?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij mensen met het IQ van een Jort Kelder moet je blijven herhalen dat het niet gaat om het redden van dikke 80-plussers met diabetes. Zit niks anders op.
Zoiets ja...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef zoost het volgende:
Hoe lang gaat de avondklok gelden? 2 weken?
De wereld gaat wel kapot als er geen ziekenhuis meer functioneert.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:50 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben heel erg voor vaccineren en voor maatregelen, maar man man wat word ik moe van dit soort opmerkingen![]()
Alsof heel de wereld kapot gaat als er de komende maanden 15% meer mensen boven de 80 dood gaan.
Je snapt toch hoop ik wel dat de maatregelen worden getroffen voor de IC-capaciteit. Zodat ook andere ziekten buiten corona bestreden kunnen worden. Als je dit basisprincipe na een jaar nog niet begrijpt...quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ken 15+ mensen in mijn omgeving (collega's etc) die het gehad hebben en geen van hun is langer dan een week ziek geweest of heeft er nu nog last van.
Als indien wanneer de volksvertegenwoordiging voor stemt, dan tot en met 9 februari.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef zoost het volgende:
Hoe lang gaat de avondklok gelden? 2 weken?
Nou dit heeft niets met de huidige tijd te maken. Dus je post slaat nergens op.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Bocaj het volgende:
Net nu je denkt: "Nou, veel gekker kunnen ze het niet maken... Blijkt het toch nog gekker te kunnen..."
Nu maar hopen dat ze dit ook niet gaan verlengen... (Want je weet, eenmaal je vrijheid afgegeven niet zo makkelijk meer terug!)
Dit was een 2e wereld oorlog 'mededeling' van de burgermeester...
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat ze niet gaan schieten!
Nu snap je mogelijk ook waarom er zoveel tegenstand is... Het brengt je teveel terug naar het verleden!
Inmiddels niet alleen IC capaciteit meer, maar ook OK capaciteit. Een (groot) deel van het OK personeel is al nodig om het ziekteverzuim op de covid-afdelingen op te vangen, omdat dat het personeel is met de juiste opleidingen, kennis en ervaring.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je snapt toch hoop ik wel dat de maatregelen worden getroffen voor de IC-capaciteit. Zodat ook andere ziekten buiten corona bestreden kunnen worden. Als je dit basisprincipe na een jaar nog niet begrijpt...
Prima, ik ben zoals ik zei ook helemaal niet tegen maatregelen, maar het moet wél normaal blijven. Beetje bij beetje wordt de grens van wat men normaal vindt en accepteert heel subtiel opgerekt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:58 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik ken 15+ tachtigplussers die corona kregen en niet op de IC terecht kwamenwant dat is kansloos met oog op hun kansen op herstel. Die zijn dus ofwel zelf hersteld of overleden zonder vanwege corona een intensief beroep op de zorg te doen.
Je zou bijna denken dat er asymptomatische varianten van corona rondgaan die het denkvermogen aantasten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je snapt toch hoop ik wel dat de maatregelen worden getroffen voor de IC-capaciteit. Zodat ook andere ziekten buiten corona bestreden kunnen worden. Als je dit basisprincipe na een jaar nog niet begrijpt...
Ah, een WO2 verwijzing. Verrassendquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Bocaj het volgende:
Net nu je denkt: "Nou, veel gekker kunnen ze het niet maken... Blijkt het toch nog gekker te kunnen..."
Nu maar hopen dat ze dit ook niet gaan verlengen... (Want je weet, eenmaal je vrijheid afgegeven niet zo makkelijk meer terug!)
[ afbeelding ]
Nu snap je mogelijk ook waarom er zoveel tegenstand is... Het brengt je teveel terug naar het verleden!
Waarom is er dan zoveel tegenstand tegen een 'avondklok' ?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou dit heeft niets met de huidige tijd te maken. Dus je post slaat nergens op.
Toch wel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
De wereld gaat wel kapot als er geen ziekenhuis meer functioneert.
Ik word zo moe van die opmerkingen over bejaarden, alsof dit alles is om bejaarden in leven te houden.
Dat is prima, maar waarom verzin je dan zaken over het redden van 80+ers terwijl we het sterven daarvan eigenlijk toch al voor lief nemen en er ook geen al te intensieve zorg meer voor uittrekken?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Prima, ik ben zoals ik zei ook helemaal niet tegen maatregelen, maar het moet wél normaal blijven. Beetje bij beetje wordt de grens van wat men normaal vindt en accepteert heel subtiel opgerekt.
Vooral dat schieten spreekt me wel aan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]
We willen en kunnen gewoon niet accepteren dat je niet koste van kost de best mogelijke meest intensieve zorg ter wereld kunt ontvangen bij corona complicaties. Dat is een keuze die de overheid maakt, waarschijnlijk uit ethische gronden, maar een keuze desalniettemin.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
De wereld gaat wel kapot als er geen ziekenhuis meer functioneert.
Ik word zo moe van die opmerkingen over bejaarden, alsof dit alles is om bejaarden in leven te houden.
De oorzaak is het corona virus wat zich niet normaal wil gedragen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:03 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Prima, ik ben zoals ik zei ook helemaal niet tegen maatregelen, maar het moet wél normaal blijven. Beetje bij beetje wordt de grens van wat men normaal vindt en accepteert heel subtiel opgerekt.
Benieuwd waarmee ze D66 over gaan halen, een LGBTI quotum?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als indien wanneer de volksvertegenwoordiging voor stemt, dan tot en met 9 februari.
Daar wordt steeds naar verwezen omdat mensen de 'rillingen' krijgen van een avondklok!quote:
Ik zou zeggen eerder gebrek aan kennis daarover.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar wordt steeds naar verwezen omdat mensen de 'rillingen' krijgen van een avondklok!
Dat komt daar vandaan!
Kut, dus de jasjesopkopers van Marktplaats kunnen ze nog gaan gebruiken ookquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Bezorgers mogen wel over straat...
En toch komt er een avondklokquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar wordt steeds naar verwezen omdat mensen de 'rillingen' krijgen van een avondklok!
Dat komt daar vandaan!
Ja dat snap ik zeker, maar een gigantisch groot deel van de mensen die Corona krijgen hebben helemaal geen IC bed nodig.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Onzin juist de ouderen hebben daardoor vaak een betere begrip juist voor de huidige maatregelen en weten dat het juist nog veel erger kan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waarom is er dan zoveel tegenstand tegen een 'avondklok' ?
Het brengt de ouderen onder ons terug naar donkere tijden in het verleden!
Ik denk dat jij te jong bent om het te begrijpen... Zoals velen... (ik ben ook veel te jong...)quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen eerder gebrek aan kennis daarover.
Kan nog worden weggestemd morgen!quote:
Dus dan is alles in orde? En zijn de ziekenhuizen en de zorg dus niet overbelast?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ja dat snap ik zeker, maar een gigantisch groot deel van de mensen die Corona krijgen hebben helemaal geen IC bed nodig.
De maatregelen zijn begrijpelijk, maar extreem buitenproportioneel .
Dat hoor je mij niet zeggen toch? Weet je wat proportie betekent?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dan is alles in orde? En zijn de ziekenhuizen en de zorg dus niet overbelast?
Ondertussen ken ik wel degelijk niet-obese gezonde sportieve personen tussen de 50-60 jaar oud die voor meerdere weken op de IC zijn beland. Dat toont ook maar weer eens aan wat voor een illusie het is om 'kwetsbare' mensen te scheiden (voor zover dat logistiek überhaupt al mogelijk zou zijn voor personen met een gezin & werk) en daarmee overbelasting te voorkomen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Bij mensen met het IQ van een Jort Kelder moet je blijven herhalen dat het niet gaat om het redden van dikke 80-plussers met diabetes. Zit niks anders op.
Gommers zegt dat het ook nog wel kan zonder avondklok...quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dan is alles in orde? En zijn de ziekenhuizen en de zorg dus niet overbelast?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ja dat snap ik zeker, maar een gigantisch groot deel van de mensen die Corona krijgen hebben helemaal geen IC bed nodig.
De maatregelen zijn begrijpelijk, maar extreem buitenproportioneel .
fixedquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Gommers zei dat het ook nog wel kan zonder avondklok...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |