SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Middagklok.quote:
Overigens ben ik absoluut voorstander van kijken wat er wél kan. Bv. je terras opengooien moet prima kunnen lijkt me.quote:
Yep. Alleen pvv en fvd nog tegen. Avondklok gaat dus morgen of donderdag in voor 200% zekerquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
PVDA en GL gaan de avondklok steunen in de tweede kamer.
Maar de zorg is nu al omgevallen. Allerlei operaties die worden uitgesteld door gebrek aan ruimte. Ook acute zaken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En terug bij af is nog steeds mijlenver verwijderd van het omvallen van de zorg. En als de cijfers niet stijgen dan kunnen de scholen gewoon open blijven en heb je weer flinke winst.
Iedereen probeert daar gewoon zijn eigen politieke hachje te redden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
SP en individele handhavers verwacht ik ook wel tegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yep. Alleen pvv en fvd nog tegen. Avondklok gaat dus morgen of donderdag in voor 200% zeker
Dan zou het (nog meer) een symbolische maatregel worden..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
20.00 uur dus nog allerminst een zekerheid, kan ook zomaar 24.00 uur worden.
Ik eis een uitslaapplicht tot 10.00 uur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Godverquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Dan nog is er een meerderheid voor de avondklok. Morgen/donderdag is die er.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
SP en individele handhavers verwacht ik ook wel tegen.
Polderen, dan wordt het 21.00 uur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou het (nog meer) een symbolische maatregel worden..
Truequote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens ben ik absoluut voorstander van kijken wat er wél kan. Bv. je terras opengooien moet prima kunnen lijkt me.
Maar ik voorzie ook alvast ondernemers die hele partytenten gaan optuigen met heaters (want wie wil er nou met deze temperaturen buiten dineren?) waardoor je weer allerlei discussies krijgt over wat 'buiten' precies is. Daarmee vervalt ook de facto het 'buitenvoordeel'. Eigenlijk kun je als vuistregel momenteel hanteren: als het aangenaam vertoeven is, ben je NIET buiten.
Dan heeft het bijna geen nut meer. Het wordt 20:00.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Als de handhavers het er niet mee eens zijn en er dus niet gehandhaafd wordt heb je er weinig aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan nog is er een meerderheid voor de avondklok. Morgen/donderdag is die er.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan heeft het bijna geen nut meer. Het wordt 20:00.
Als het straks echt misgaat kun je daar makkelijk 18;00 of eerder van maken. Goed dat de regering nu dit machtige wapen in bezit heeft nu, toch een geruststelling.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef _serial_ het volgende:
200.000 verpleeghuis medewerkers vaccineren gaat 3 weken duren (per dag 300/400 op 25 GGD locaties).
Israël: hold my beer.
[ afbeelding ]
NOS.nl liveblogquote:Recordaantal inentingen op één dag in Israël, maar ook voor het eerst 10.000 besmettingen
Israël heeft gisteren meer dan 186.000 mensen gevaccineerd, een record. Aan de andere kant zijn er ook voor het eerst 10.000 positieve gevallen op een dag gemeld, ook dat is een record voor het land.
Correspondent Ties Brock zegt op NPO Radio 1 dat 10 procent van alle testen gisteren positief was. "Dat is het hoogste percentage in maanden." Onder de ultraorthodoxe joden zijn er relatief veel besmettingen, zegt de correspondent. "Zij wonen vaak met grote gezinnen in kleine gebouwen bij elkaar. En ze houden zich niet altijd aan de regels van de lockdown, zo zijn sommige scholen gewoon open." Ook de Britse variant zorgt voor meer besmettingen in het land.
Israël vaccineert wereldwijd het snelst: ongeveer een kwart van de bevolking is al ingeënt. "Bijna een half miljoen mensen hebben zelfs al de tweede dosis gehad", zegt Brock. Voor de Palestijnen in de bezette gebieden moet het vaccineren daarentegen nog beginnen. "Israël zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de vaccinatiestrategie in die gebieden, maar dat stuit op veel weerstand, ook uit het buitenland."
"Aan de andere kant", zegt Brock, "heeft de Palestijnse Autoriteit Israël voor zover bekend ook nog niet officieel om hulp gevraagd." Binnenkort komen de eerste 5000 doses van het Spoetnik-vaccin uit Rusland naar de bezette gebieden, melden lokale media. "Dus de hoop is dat ze daar nu ook snel kunnen beginnen met vaccineren, al zullen er wel meer doses moeten volgen", sluit de correspondent af.
Wat, jij bent niet blij dat onze regering nu de macht heeft om ons binnenshuis op te sluiten?quote:
De meeste mensen volgen de regels of er nu zichtbare handhaving is of niet. Of dat de doelgroep van de maatregel is, dat is vers twee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de handhavers het er niet mee eens zijn en er dus niet gehandhaafd wordt heb je er weinig aan.
Ja, ligt op de broodplank.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar zullen ze hem wettelijk al klaar hebben liggen?
Machtige wapenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het straks echt misgaat kun je daar makkelijk 18;00 of eerder van maken. Goed dat de regering nu dit machtige wapen in bezit heeft nu, toch een geruststelling.
Ook in te zetten bij andere gelegenheden, altijd handig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan er wel mee leven hoor als dit voor een paar weken is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat, jij bent niet blij dat onze regering nu de macht heeft om ons binnenshuis op te sluiten?
Dat vind jij, maar dat is niet de algemene definitie. Niet-acute zorg uitstellen is geen harde drempel of iets dergelijks en moet ook gewoon gebeuren als het nodig is. Met de zorg omvallen wordt over het algemeen bedoeld dat het 'zwarte scenario' ingaat. Daar is op nog geen enkel moment enige sprake van geweest en er is niets wat er op wijst dat dat zou gebeuren als de scholen weer opengaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar de zorg is nu al omgevallen.
Zoiets. Het zal minstens 1x verlengd worden, want als de cijfers verder dalen 'dan werkt het dus' en als de cijfers niet verder dalen 'dan is het nog nodig'. Hoe dan ook wat er ook gebeurt, 'versoepelen zou niet het juiste signaal zijn'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kan er wel mee leven hoor als dit voor een paar weken is.
Maar jij en ik weten dat het gewoon minimaal tot 1 maart wordt en waarschijnlijk wel tot 15 of 20 maart of iets in de richting.
Tja, iedereen heeft eigen beweegredenen om de avondklok later in te laten gaan. En hoe later, hoe symbolischer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu de geest eenmaal uit de fles zal het lastig worden deze er weer in te krijgen inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook in te zetten bij andere gelegenheden, altijd handig.
Maar wel veilig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Noek het volgende:
Dat zie je ook bij gyms. De ene heeft mooie tenten opgesteld in rijtjes met windflappen en ik sta in de gure kut kou op een parkeerplaats.
Misschien gewoon niemand opsluiten voor een griepje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Ik wil niet opgesloten worden, dus moeten we 80 jarigen maar opsluiten!"
Tja.
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja.
Ik las trouwens dat de Palestijnen zelf ook geen hulp willen van Israël, dus snap niet waarom men daar verbolgen over zou doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
NOS.nl liveblog
Vergelijken is niet echt zinvol.
Je kan niet elke functie laten thuiswerken en het is niet te doen om een soort commissie te hebben die dat voor elke (IT)-proces in elk bedrijf kan beoordelen en handhaven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Confetti het volgende:
Wat ik alleen maar niet begrijp is waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn om thuiswerken te verplichten. Is dat een soort absoluut mensenrecht ofzo of zijn er VVD-belangen in het spel?
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja.
Pvv/fvd lijkt me toch nietquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef GemMagic het volgende:
Alle partijen voor een avondklok.. op wie kun je dan nog stemmen hè. De enige schrale hoop is dat er voldoende wappies bezig gaan om de overheid een signaal van urgentie te sturen.
Omdat alles ook vrij makkelijk geaccepteerd wordt. Bijna geen wanklank te horen. 2/3 dagen zie je wat gekkies die er tegenin gaan maar daarna is het het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef -XOR- het volgende:
We gaan rustig richting semi-dictatuur, daar maak ik me verder niet zoveel illusies over. De mindset van de bevolking is veranderd.
Gewoon blijven slapen. Dat doe ik dan ook maar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Visite in de avonduren is onmogelijk door een avondklok'. Haha grapjassen.
Omdat het helemaal niet enkel om 80 jarigen gaat, godsamme zegquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?
Dat heb ik gemist ja, ik werk nog af en toe, maar ik zie totaal de relevantie niet met mijn opmerking.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.
De media is al een week aan het pushen, dan weet je dat het er komt....media beslist beleid tegenwoordigquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Nou toch een avondklok dus. Man man man![]()
![]()
Als we daadwerkelijk in de periode zijn beland dat we dat niet meer gek vinden, vrees ik met grote vrezen voor de komende jaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?
Je kunt ook om 3 uur smiddags naar de superquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:09 schreef Dimachaerus het volgende:
avondklok 20:00 lol
als je om 20:00 naar huis loopt vanaf de supermarkt ben je dan de lul
Vond ik ook al opvallend.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Invoering op vrijdag strookt wat mij betreft niet met die gehaaste persco midden op de dag morgen..
Probleem is dat er een vertraging zit tussen oorzaak en gevolg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en dus? Veel zwaarder dan nu wordt het toch al niet. Dan gaan we weer terug naar de huidige situatie, maar die is dan gebaseerd op feiten en niet op angst.
Op moment dat zelfs acute zorg al word uitgesteld vind ik niet dat je het kan maken om een nog groter risico te nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind jij, maar dat is niet de algemene definitie. Niet-acute zorg uitstellen is geen harde drempel of iets dergelijks en moet ook gewoon gebeuren als het nodig is. Met de zorg omvallen wordt over het algemeen bedoeld dat het 'zwarte scenario' ingaat. Daar is op nog geen enkel moment enige sprake van geweest en er is niets wat er op wijst dat dat zou gebeuren als de scholen weer opengaan.
Omdat dat misschien helpt om het punt wat beter te begrijpen. Vergeet niet dat in de eerste golf verzorgingstehuizen wel op slot gingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist ja, ik werk nog af en toe, maar ik zie totaal de relevantie niet met mijn opmerking.
Dat zal nu wel moeten. Lekker veilig, de openingtijden nog verder beperkenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt ook om 3 uur smiddags naar de super
Wappies die signalen sturen zijn nu precies wat je moet vermijden als je wil dat de overheid luistert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef GemMagic het volgende:
Alle partijen voor een avondklok.. op wie kun je dan nog stemmen hè. De enige schrale hoop is dat er voldoende wappies bezig gaan om de overheid een signaal van urgentie te sturen.
Nee, dat helpt niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat dat misschien helpt om het punt wat beter te begrijpen. Vergeet niet dat in de eerste golf verzorgingstehuizen wel op slot gingen.
Men vatte ze nie!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Dat avondklokje zal ik me doordeweeks best aan houden, maar in het weekend mogen ze van mij de tering genieten wat dat betreft.
Ik zie vrienden al hooguit 1 of 2 keer per week een avondje, dat ga ik niet ook nog eens van me laten afnemen.
Ze mogen van mij sowieso de tering krijgen. Ga me er NIET aan houden. Geef die boete van 95 euro maar lekker.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Dat avondklokje zal ik me doordeweeks best aan houden, maar in het weekend mogen ze van mij de tering genieten wat dat betreft.
Ik zie vrienden al hooguit 1 of 2 keer per week een avondje, dat ga ik niet ook nog eens van me laten afnemen.
In het weekend kan je nog samen doorzakken tot 04:00quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Ik zie het juist andersom. In het weekend vind ik het niet zo'n probleem, dan reis ik maar eerder (en blijf ik slapen), doordeweeks is dat met werk natuurlijk veel lastiger.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Die vergelijking loopt compleet mank omdat daar kroegen open waren. Voor dat niveau pleit ik niet eens. Ik zeg alleen basisscholen open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat er een vertraging zit tussen oorzaak en gevolg.
Nu scholen open, over 10 dagen effect.
Kijk naar VK: een verlichting in de maatregelen in combinatie met een nieuwe variant gaven een enorme piek, die met zwaardere maatregelen dan wij nu hebben wordt afgevlakt.
Dapn nog zou iedereen zwaar egoistisch zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef GemMagic het volgende:
Eigenlijk zou er eens een echt gevaarlijk virus moeten rondgaan. Dat verenigt de mensen. Nu is het simpelweg geen rechtvaardiging voor de maatregelen, terwijl er een hoop lui moord en brand schreeuwen.
Als je binnen een week na besmetting dood valt, staan de neuzen sneller dezelfde kant op hè.
idem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
90% gaat zich er gewoon netjes aan houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die avondklok is een grote fout. Zowel voor het effect als voor get draagvlak. Hopelijk zien ze dit snel in.
Inderdaad, al die hordes mensen die na 20u nog boodschappen gaan doen. Al die miljoenen mensen moeten nu tussen 7 en 20 boodschappen gaan doen. Als dat maar past.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal nu wel moeten. Lekker veilig, de openingtijden nog verder beperken
Precies, juist wel relaxed: beetje saamhorigheid en langer doorhalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In het weekend kan je nog samen doorzakken tot 04:00
Daar ging het me niet om. Ze vaccineren als een malle en hebben ook voor het eerst kennelijk 10.000 besmettingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat de Palestijnen zelf ook geen hulp willen van Israël, dus snap niet waarom men daar verbolgen over zou doen.
Ik zie toch een groter wordende groep die dit wel effe iets te ver vindt gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
90% gaat zich er gewoon netjes aan houden.
Zoals met al die onzinmaatregelen helaas. Laf volkje zijn we.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
90% gaat zich er gewoon netjes aan houden.
True... mogelijk slaan we elkaar zelfs de hersens in terwijl we vechten om de laatste beschermingsmiddelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dapn nog zou iedereen zwaar egoistisch zijn.
Ja, dat zeiden 'ze' van de mondkapjes ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zie toch een groter wordende groep die dit wel effe iets te ver vindt gaan.
Yep, dat is het grote probleem. Het kan allemaal best, alleen is er wat aanpassingsvermogen van mensen voor nodig. Als het dan toch moet, doe het dan goed en dus rond een uur of 20. Niet later.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, iedereen heeft eigen beweegredenen om de avondklok later in te laten gaan. En hoe later, hoe symbolischer.
Ik las zelfs dat de sportbond vond dat het 23.00 uur moest zijn, "zodat mensen nog konden sporten". Het is inderdaad echt onmogelijk om eerder te sporten. Desnoods ga je voorafgaand aan je werk. Wat men eigenlijk bedoelt: "het kan wel, maar ik heb geen zin om wat anders te doen dan ik altijd doe"
Maar het risico is dus helemaal niet groot, het risico is op dit moment veel groter dat de scholen onterecht gesloten zijn. Dat heet een risicoafweging. We hebben weken gehad met 10k besmettingen per dag tot de lockdown, met alleen de basisscholen open + alle huidige maatregelen is de kans nihil dat het aantal besmettingen weer zo hoog oploopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op moment dat zelfs acute zorg al word uitgesteld vind ik niet dat je het kan maken om een nog groter risico te nemen.
Ja nou ja, ik zie in de supermarkt best veel mensen die dat kapje maar half opzetten. Tellen die ook als protestors?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden 'ze' van de mondkapjes ook.
Oh, ik citeerde jou alleen, omdat het toevallig in jouw bericht stond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ging het me niet om. Ze vaccineren als een malle en hebben ook voor het eerst kennelijk 10.000 besmettingen.
Maar zoals al vaak door verschillende mensen is gezegd is het onderling vergelijken van landen nogal ondoenlijk. Iedereen kan wel een land vinden om mee te vergelijken om NL er beter of slechter uit te laten zien.
Mondkapjes is veel minder ingrijpend op het leven, het ziet er alleen clownesk uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden 'ze' van de mondkapjes ook.
Apart, inderdaad. Zou er dan een andere maatregel wel al per morgenavond in gaan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Invoering op vrijdag strookt wat mij betreft niet met die gehaaste persco midden op de dag morgen..
Klopt, maar die groep die zich tegen alle maatregelen zal verzetten zal nooit veel groter worden dan enkele procenten van je samenleving.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
gaan ze dan express erop uit met dit pleurisweer na 20:00 terwijl ze normaal gesproken toch binnen zitten ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het louter te maken dat ze eerst willen aankondigen en daarna het debat willen doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Apart, inderdaad. Zou er dan een andere maatregel wel al per morgenavond in gaan?
Ajax wordt per direct uit competitie genomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Apart, inderdaad. Zou er dan een andere maatregel wel al per morgenavond in gaan?
ja we zijn echt laf dat sommige willen dat deze shitzooi snel over is......quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoals met al die onzinmaatregelen helaas. Laf volkje zijn we.
Ja hoor eens, ik kom graag in protest, maar wel vanaf de luie stoel, op computer en naast de kachelquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze dan express erop uit met dit pleurisweer na 20:00 terwijl ze normaal gesproken toch binnen zitten ?
Nogmaals, agree to disagreequote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar het risico is dus helemaal niet groot, het risico is op dit moment veel groter dat de scholen onterecht gesloten zijn. Dat heet een risicoafweging. We hebben weken gehad met 10k besmettingen per dag tot de lockdown, met alleen de basisscholen open + alle huidige maatregelen is de kans nihil dat het aantal besmettingen weer zo hoog oploopt.
En zelfs als dát zo is, dan weet je dus dat de zorg ook dat aankan als er daarna weer een harde lockdown komt.
bron ????quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat een bullshit die avondklok het werkt namelijk in andere landen ook niet tot nauwelijks
En zo hoort dat. Alleen een gek laat zich door een waterkanon zeiknat spuiten bij 3C, natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja hoor eens, ik kom graag in protest, maar wel vanaf de luie stoel, op computer en naast de kachel
Ah ok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh, ik citeerde jou alleen, omdat het toevallig in jouw bericht stond.
Inmiddels is toch wel duidelijk dat Israël een hele andere route gekozen heeft dan de EU? Daarmee vergelijken is zinloos. NL moet je vergelijken met andere EU-landen, als je überhaupt al wil vergelijken.
Ik reageer op wie ik wil.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat helpt niet.
Weet je wat wel helpt? Dat wij niet meer op elkaar reageren.
Met elke nieuwe maatregel wordt het draagvlak kleiner. Dus die paar procent wordt steeds groter. Zeker als ze maatregelen nemen - zoals een avondklok - die niet te verantwoorden zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar die groep die zich tegen alle maatregelen zal verzetten zal nooit veel groter worden dan enkele procenten van je samenleving.
Spaquote:
En wat hebben al die vorige maatregelen veel geholpen he? Gewoon weer normaal doen en verder gaan met ons leven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja we zijn echt laf dat sommige willen dat deze shitzooi snel over is......
Ik wil graag een wereldwijde feestdag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil serieus is een goed feestje als deze ellende echt allemaal over is. Gewoon een heel weekend straatfeesten
De huidige lockdown heeft wel degelijk een effect.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat hebben al die vorige maatregelen veel geholpen he? Gewoon weer normaal doen en verder gaan met ons leven.
ja die helpen zeker wel, kijk maar naar de cijfers.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat hebben al die vorige maatregelen veel geholpen he? Gewoon weer normaal doen en verder gaan met ons leven.
Ga eens heen met je 'bron?????' hele tijd. Zorg maar eens voor een bron dat een avondklok WEL werkt.quote:
Ik denk dat veel staat of valt met de pakkans.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef 4-elements het volgende:
Met elke nieuwe maatregel wordt het draagvlak kleiner. Dus die paar procent wordt steeds groter. Zeker als ze maatregelen nemen - zoals een avondklok - die niet te verantwoorden zijn.
Als je het gelijk zegt, krijg je: "jullie geven te weinig voorbereidingstijd".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef 4-elements het volgende:
Zeg het dan gelijk, laat mensen niet zo lang in onzekerheid. Maar ja, dat is helaas een van de kenmerken van dit kabinet: mensen in onzekerheid laten. Of het nou over de toeslagenaffaire gaat of over corona.
En in het weekend kunnen jullie niet overdag afspreken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Ik zuip een week lang mijn kop eraf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil serieus is een goed feestje als deze ellende echt allemaal over is. Gewoon een heel weekend straatfeesten
hij komt met de bewering dat het niet werkt.....niet andersomquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ga eens heen met je 'bron?????' hele tijd. Zorg maar eens voor een bron dat een avondklok WEL werkt.
Klopt, meesten hebben kinderen dus borreltijd is in de avond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En in het weekend kunnen jullie niet overdag afspreken?
Symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat een bullshit die avondklok het werkt namelijk in andere landen ook niet tot nauwelijks
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef GemMagic het volgende:
Ja ik zie nog genoeg lui die geen kapje dragen anders. Zelf schuift ie bij de deur op en de drempel weer af. Prima toch. Boete proof. Houden we geld over om die avondklok te trotseren. Ik maak wel een foto van de dienstdoende BOA om later aan de kinderen te laten zien dat die mensen die dat deden, er net zo uitzagen als jij en ik.
Dat zeg ik nou ook weer niet. Ik had gewoon oprecht wel wat meer weerstand verwacht, even ongeacht of dat terecht is of niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is net Noord-Korea hier, tenslotte
https://www.trouw.nl/buit(...)kt-protest~b044dbd2/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ga eens heen met je 'bron?????' hele tijd. Zorg maar eens voor een bron dat een avondklok WEL werkt.
quote:Volgens virologen heeft de avondklok van 20.00 uur zeer waarschijnlijk zijn nut bewezen. In de negen grootste steden daalde het aantal positief geteste personen per 100.000 inwoners tien dagen na de instelling van het uitgaansverbod. “Ook al speelden ook een schoolvakantie en het weer rol, deze daling is vrijwel zeker te danken aan de avondklok”, zei de epidemioloog Sophie Larrieu op de radio-zender France Info.
Maart 2020 belde, ze willen hun morele chantage terug.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
onzinmaatregelen gaan over Zwarte piet, of over carnaval, witvis en de moorkop.
echter gaat het hier om de belasting van de zorg. dadelijk zal er gekozen moeten worden wie er hulp krijgt en wie niet.
of wil je twee patiënten in een bed? als je een beetje opschuift kan dat best.
De vlieglobby vindt dit geen leuke post.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef GemMagic het volgende:
Als we nu eens per direct wereldwijd vliegen verbieden, fixt dat én de stikstof uitstoot én remt dat de opwarming van de aarde én beperkt het de mondiale verpsreidingsnelheid.
Niet express, maar als je er toch uit wil (om wat voor reden dan ook) hoef je het er ook niet om te laten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze dan express erop uit met dit pleurisweer na 20:00 terwijl ze normaal gesproken toch binnen zitten ?
Begrijpelijk, als het virus in een derde van de verpleeghuizen aanwezig is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.
Klopt, want de straat op gaan doen we niet....Straks weer gedwee de regels volgenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoals met al die onzinmaatregelen helaas. Laf volkje zijn we.
Weet jij toevallig hoe dat was ten tijde van de eerste golf?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Begrijpelijk, als het virus in een derde van de verpleeghuizen aanwezig is.
Ik vind dat laatste citaat niet echt overtuigend, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)kt-protest~b044dbd2/
[..]
Ja niet gek als de horeca in die tijd open was he.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Mooie afleider van het toeslagen-debat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef JosMert het volgende:
De invoering van een avondklok is aanstaande, dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Morgen wil het kabinet de aankondiging doen. In het voorstel geldt een avondklok van 20 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends. Invoering wordt verwacht op vrijdag.
Hier in ieder geval een bron dat deze niet of nauwelijks effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.13484quote:A study evaluating COVID-19 responses around the world found that mandatory lockdown orders early in the pandemic may not provide significantly more benefits to slowing the spread of the disease than other voluntary measures, such as social distancing or travel reduction.
Ja, er is voor elke maatregel wel een mits en een maar te bedenken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:22 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja niet gek als de horeca in die tijd open was he.
Nee, dat stelde je wel degelijk. Dat je het er niet eens mee bent is prima maar als vrijwel iedere partij behalve degenen die vorig jaar om het hardste om een lockdown riepen, vinden dat het verhaal ervoor goed is dan is dit allesbehalve een dictatuur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zeg ik nou ook weer niet. Ik had gewoon oprecht wel wat meer weerstand verwacht, even ongeacht of dat terecht is of niet.
Ja echt wel het blijft nu al weken ongeveer rond hetzelfde aantal zitten. Als mondkapjes en een sluiting van de horeca echt effect zouden hebben was het nu al veel beter geweest maar laten we vooral doorgaan miljoenen mensen de vernieling in te helpen lijkt me veel slimmer!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja die helpen zeker wel, kijk maar naar de cijfers.
Vooral tijd voor het beboeten van bedrijven die kantoorpersoneel nog laten komen.quote:
Tsjah. Die had je nog wel aan zien komen. Ik zie het groepjes van 6 collega's uit kantoortjes komen om te wandelen. Geen handhaving. Dat gaat zo echt meer die kant opschuiven in januari.quote:
Tja werk inderdaad.. daar is echt heel veel haalbaar m.i.quote:
Vreemde gedachtengang. Als het maar democratisch een beetje in orde lijkt is een avondklok geen vrijheidsberovende dictatoriale maatregel meer?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat stelde je wel degelijk. Dat je het er niet eens mee bent is prima maar als vrijwel iedere partij behalve degenen die vorig jaar om het hardste om een lockdown riepen, vinden dat het verhaal ervoor goed is dan is dit allesbehalve een dictatuur.
Gelukkig geldt ie dan maar voor 8 uur, zaterdagavond gewoon weer feesten!quote:
Ik was één van de grootste voorstanders van thuiswerken en doe het nu al bijna een jaar vrijwel exclusief met liefde. Omdat het sociale leven buiten werk nog doorging.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Die had je nog wel aan zien komen. Ik zie het groepjes van 6 collega's uit kantoortjes komen om te wandelen. Geen handhaving. Dat gaat zo echt meer die kant opschuiven in januari.
Dat is correct. Je begrijpt hoe een parlementaire democratie werkt. Heel goed.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vreemde gedachtengang. Als het maar democratisch een beetje in orde lijkt is een avondklok geen vrijheidsberovende dictatoriale maatregel meer?
Niet om het één of ander hoor, maar denk je niet dat die véél zichtbaarder zijn nuquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben ook meer voor een ochtendklok.
als er savonds en snachts niemand op straat mag zijn dan heeft tuig vrij spel.
je kent ze wel. muizen die dan auto's open knagen, en denken dat je navigatie tellerbak airbags gratis af te halen zijn.
Hmm, dus ook wellicht geen OV meer na 20u?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef Elan het volgende:
Maatje van me werkt bij de NS (Logistiek en ritplanning) die appt dat ze vanaf donderdag nog maar op halve bezetting gaan rijden, zou dus kunnen betekenen dat er inderdaad strenge reisbeperkingen aan gaan komen qua afstand, of alleen essentiële reizen oid.
Het is hier zeer zeker geen dictatuur en dat heb ik ook nooit geponeerd. Ik zei alleen dat een persoon die dat uiteindelijk voor ogen heeft waarschijnlijk weinig weerstand ondervindt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat stelde je wel degelijk. Dat je het er niet eens mee bent is prima maar als vrijwel iedere partij behalve degenen die vorig jaar om het hardste om een lockdown riepen, vinden dat het verhaal ervoor goed is dan is dit allesbehalve een dictatuur.
Het is vrijheidsberovend maar niet 'dictatoriaal'. De bevoegdheid staat netjes in een wet verwoord.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vreemde gedachtengang. Als het maar democratisch een beetje in orde lijkt is een avondklok geen vrijheidsberovende dictatoriale maatregel meer?
Precies. Fraai altijd die omgekeerde bewijslast...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Bepaalde besmettingen in groepen dalen en andere worden weer hoger.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Die had je nog wel aan zien komen. Ik zie het groepjes van 6 collega's uit kantoortjes komen om te wandelen. Geen handhaving. Dat gaat zo echt meer die kant opschuiven in januari.
Hou eens op met je logica en feitenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is vrijheidsberovend maar niet 'dictatoriaal'. De bevoegdheid staat netjes in een wet verwoord.
Die mogen ook niet op straat zijn hèquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben ook meer voor een ochtendklok.
als er savonds en snachts niemand op straat mag zijn dan heeft tuig vrij spel.
je kent ze wel. muizen die dan auto's open knagen, en denken dat je navigatie tellerbak airbags gratis af te halen zijn.
Ik ben oprecht wel voor een (eenmalige) extra feestdag hoor na corona, ook om de horeca misschien een extra boost te geven. Soort van vrijheidsdagquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik wil graag een wereldwijde feestdag.
Hoe het werkt is dit:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Precies. Fraai altijd die omgekeerde bewijslast...
1. maatregel wordt zonder goede argumenten (proportionaliteit) ingevoerd
2. X vraagt of waar de onderbouwing blijft
3. Y zegt: "bewijs maar dat het niet werkt!!!"
Zo werkt het niet hè
De democratie stelt hopelijk wel wat meer voor dan slechts de stem van de meerderheid die geldt. Anders zou de democratie bijv zichzelf zelfs af kunnen schaffen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De overheid beweert dat een avondklok nodig is en werkt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe het werkt is dit:
WIe beweert bewijst.
Ik heb er niet eens een lijstje voor nodig.
Weet hij natuurlijk ook niet, alleen dat de capaciteit qua materieel drastisch omlaag gaat, zeg maar gehalveerd. Ritten blijven qua tijden hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm, dus ook wellicht geen OV meer na 20u?
Vaccinaties zijn nodig en werken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
De overheid beweert dat een avondklok nodig is en werkt.
Dat is echt bullshit, en dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe het werkt is dit:
WIe beweert bewijst.
Ik heb er niet eens een lijstje voor nodig.
Juist, anders zouden ze hem niet invoeren. Laat dan maar eens zien dat dit werkt en of het proportioneel is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik had het over dit forum. Niet over de overheid, de 2e Kamer is verantwoordelijk voor het controleren van de regering.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Weet jij toevallig hoe dat was ten tijde van de eerste golf?
https://www.zorgvoorbeter.nl/corona/cijfers-zorgquote:Op 9 januari 2021 zijn er 856 corona-besmette verpleeghuislocaties (34,9%) in Nederland meldt het Coronadashboard, op basis van RIVM-cijfers. Het aantal verpleeghuizen waar een corona-besmetting is, is nu hoger dan in de eerste coronagolf.
Meer corona-besmette verpleeghuislocaties dan in eerste golf
Op 9 januari 2021 zijn er 856 corona-besmette verpleeghuislocaties (34,9%) in Nederland meldt het Coronadashboard, op basis van RIVM-cijfers. Het aantal stijgt nog steeds en is nu hoger dan in de eerste coronagolf. Ter vergelijking: tijdens de eerste golf waren er besmettingen in 828 verpleeghuislocaties. Naast de corona-bemettingen zorgen het ziekteverzuim, en de quarantaine-regels voor besmette huisgenoten voor tekort aan personeel en extra werkdruk.
Noodwet geactiveerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef zoost het volgende:
Waarom wordt deze motie niet na-geleefd?
[ afbeelding ]
Omdat het toen een andere situatie was (en het een idiote motie was, juist omdat de situatie zo'n beetje wekelijks anders is).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk, vrijwel zeker dus uiteindelijk is er niks concreets goed om te lezenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
[..]
Bewijs het eens?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit, en dat weet je zelf ook wel.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Iets met een kat in het nauw...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het over dit forum. Niet over de overheid, de 2e Kamer is verantwoordelijk voor het controleren van de regering.
Bedankt voor het opzoekenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.zorgvoorbeter.nl/corona/cijfers-zorg
mogelijk niet, en vergeleken met social distancing or travel reduction.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Wegenbouwer het volgende:
may not provide significantly more benefits to slowing the spread of the disease than other voluntary measures, such as social distancing or travel reduction.
Oh, daar hebben ze in NL geen aanmoediging voor nodig hoor. Je ziet hier alleen al genoeg mensen die niet alleen de maatregelen het liefst zo benauwd mogelijk zien, maar nog veel liever anderen de maat nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:32 schreef RipCity het volgende:
Dame Cressida, who is responsible for policing in London, said her force is receiving "hundreds of calls a day" from concerned people.
fixed !quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Precies. Fraai altijd die omgekeerde bewijslast...
1. maatregel wordt zonder goede argumenten (proportionaliteit) ingevoerd
2. X vraagt of waar de onderbouwing blijft zegt dat het niet werkt
3. Y zegt: "bewijs maar dat het niet werkt!!!"
Zo werkt het niet hè
quote:An Early Assessment of Curfew and SecondCOVID-19 Lock-down on Virus Propagationin France∗
This note provides an early assessment of the reinforced measures to curb the COVID-19pandemic in France, which include a curfew of selected areas and culminate in a second COVID-19-relatedlock-down that started on October 30, 2020 and is still ongoing. We analyse the change in virus propagationacross age groups and across départements using an acceleration index introduced in Baunez et al. (2020).We find that while the pandemic is still in the acceleration regime, acceleration decreased notably withcurfew measures and this more rapidly so for the more vulnerable population group, that is, for peopleolder than 60. Acceleration continued to decline under lock-down, but more so for the active populationunder 60 than for those above 60. For the youngest population aged 0 to 19, curfew measures did not reduce acceleration but lock-down does. This suggests that if health policies aim at protecting the elderly population generally more at risk to suffer severe consequences from COVID-19, curfew measures may be effective enough. However, looking at the departmental map of France, we find that curfews have notnecessarily been imposed in départements where acceleration was the largest.
quote:The Effect of Curfew Enforcement on Health Care Provision in COVID-19 Pandemic
The COVID-19 disease occurred in the final weeks of 2019. As part of the fight against COVID-19, countries have taken actions such as travel restrictions, suspension of border crossings and international flights, voluntary home isolation, public activities restriction, and curfews. The objective of this study is to identify the effect of curfew enforcement during the COVID-19 pandemic to determine and identify whether curfew has a positive effect on the health care workload. The number of patients admitted to Sakarya University Training and Research Hospital, their means of arrival, hospitalization-discharge, demographic characteristics were examined retrospectively for the period of curfew in April and May 2020 and the corresponding days in 2019. The significant statistical differences between the two periods were analyzed. The results of this research reveal that 24.488 patients were admitted to our emergency department. Of these patients, 12813 (52.3%) were male, 11675 (47.7%) were female. The number of emergency department admissions of the pediatric age group decreased from 1822 (8.9%) to 33 patients (0.8%). Moreover, the number of patients admitted to the emergency service in the related period of 2019 was 20548 (83.9%), while this figure decreased to 3940 individuals (16.1%) during the curfew period. It was implied that curfew could reduce the unnecessary admissions to hospitals, the number of ambulance usage, and provide a positive contribution to the reduction in traumas, car accidents, work accidents, and forensic cases during pandemic.
Als je buren een feest met 10 man geven is het bellen van de politie niet 'verlinken' maar een goede burgerdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:32 schreef RipCity het volgende:
In Engeland roepen ze al op je buren te verlinken. Zullen we hier ook wel gaan zien mbt avondklok:
Shop' your neighbours if they persistently break COVID rules - UK's top police officer
Metropolitan Police Commissioner Dame Cressida Dick said people should call police if neighbours persistently break lockdown rules.
She told LBC radio: "The last thing I'm going to say on national radio is everyone should be shopping everybody. I don't think that.
"What I do think is, if you do have concerns that somebody is persistently not complying with the restrictions, with the regulations, then, yeah, you should talk to us.
"If you feel comfortable to do so, then talk to us."
Dame Cressida, who is responsible for policing in London, said her force is receiving "hundreds of calls a day" from concerned people.
Jij dacht regels op te kunnens tellen, ik wees jou op de situatie zoals die werkelijk is op dit forum, hier zit niemand van de regering te beweren dat een noodklok noodzakelijk is. Snap je dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Iets met een kat in het nauw...
Want met een avondklok lukt dat echt!!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja we zijn echt laf dat sommige willen dat deze shitzooi snel over is......
Dat wordt ook helemaal niet gezegd. De regering beweert dat het nodig is en sommige users hier ook. Dus niet zo belerend doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
hier zit niemand van de regering te beweren dat een noodklok noodzakelijk is.
Als je er geen last van hebt is het verlinken. Wanneer je er last van hebt kun je ook opstaan en naar de buurman toe lopen met: Joh, kun je rustig aan doen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je buren een feest met 10 man geven is het bellen van de politie niet 'verlinken' maar een goede burgerdaad.
Politie bellen omdat de buurman de vuilnis buiten zet tijdens de avondklok is natuurlijk een ander verhaal.
hij had het over alle andere maatregelen....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:35 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Want met een avondklok lukt dat echt!!
Dan moet je de straat op.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je er geen last van hebt is het verlinken. Wanneer je er last van hebt kun je ook opstaan en naar de buurman toe lopen met: Joh, kun je rustig aan doen?
Op zich doet het RIVM zijn taak heel goed, ik heb veel respect voor die luiquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef Momo het volgende:
Wat mij opvalt, conclusies vanuit de wetenschap lijken allemaal een beetje voorzichtig, zou kunnen werken..
Ik weet dat het RIVM werkt met een model dat het aantal bewegingen modelleert. Idee is dat bewegingen sterk in verband staan met het aantal besmettingen. Natuurlijk reduceer met een avondklok het aantal bewegingen. Maar dat is een hele abstracte analyse met alle praktische belangen er buiten te laten.
Dat is toch precies hoe beperkt en koud het rivm denkt tot op heden? Bewegingen beperken. Meer niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef Momo het volgende:
Wat mij opvalt, conclusies vanuit de wetenschap lijken allemaal een beetje voorzichtig, zou kunnen werken..
Ik weet dat het RIVM werkt met een model dat het aantal bewegingen modelleert. Idee is dat bewegingen sterk in verband staan met het aantal besmettingen. Natuurlijk reduceer met een avondklok het aantal bewegingen. Maar dat is een hele abstracte analyse met alle praktische belangen er buiten te laten.
Dat is inderdaad een typisch Nederlandse mensensoort.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:33 schreef GemMagic het volgende:
Oh, daar hebben ze in NL geen aanmoediging voor nodig hoor. Je ziet hier alleen al genoeg mensen die niet alleen de maatregelen het liefst zo benauwd mogelijk zien, maar nog veel liever anderen de maat nemen.
Sowieso moet er handhaving worden vrijgemaakt voor de avondklok. Dus niet om boeven te vangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is s'nachts nog best wat op de been. dat is dus dadelijk niet toegestaan. geen sociale controle meer.
die avondklok, daar houden criminelen zich niet altijd aan hè.
er kan onmogelijk overal politie langsrijden.
Ja, het wordt lastiger om de drukte te spreiden als iedereen voor 20.00 uur zijn boodschappen gedaan moet hebbenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:42 schreef potjecreme het volgende:
Nu moeten ook supermarkten economische schade lijden.
best heel vervelend zo'n pandemiequote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:41 schreef JosMert het volgende:
Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.
Ik wijs jullie even op twee feiten:
• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen
Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er voor mensen met ouders bijvoorbeeld dus op neer dat ze een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.
Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
Het is nu hier allemaal voor of tegen en als je je twijfels hebt ben je geloof ik een moordenaar die het niet wil beëindigen en moet je een voorbeeld nemen aan opa in de oorlog geloof ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef Momo het volgende:
Zijn er ook andere redenen die het kunnen verklaren? Want deze strookt niet met dat als dit virus de overheersende variant is met een veel hoger besmettingscijfer dat dit haalbaar zou zijn als je ook gaat kijken naar andere landen.quote:En het positieve nieuws: het R-getal, de indicator hoe snel het virus zich verspreidt, is dankzij de strenge lockdown in de hoofdstad gezakt tot 0,6, zo rekende de universiteit van Cambridge uit. Dat zou betekenen dat het aantal besmettingen niet langer exponentieel groeit.
Ja, nogal. Ik wil naar een warm land maar ja, ga maar eens op vakantie nu. Toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best heel vervelend zo'n pandemie
Je wilt ook niet het risico lopen door de avondklok naar huis te moeten rijden/fietsen, dus voor de zekerheid nog wat extra marge, dus na werktijd tussen 18:00-19:00 zal het aardig gezellig zijn daar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, het wordt lastiger om de drukte te spreiden als iedereen voor 20.00 uur zijn boodschappen gedaan moet hebben
#Hoedanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Meer dan 10.000 besmettingen per dag en mondkapjes en avondklok waren niet nodig volgens deze fantastische regering nu heb je pak hem beet 5k per dag en we mogen nog net uit huisHad van de zomer lekker aan extra IC cappaciteit gewerkt dat had veel meer nut gehad.
Epicquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
Nederlandse systeem in een notendop![]()
[ twitter ]
Heerlijk over nagedacht tochquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Je wilt ook niet het risico lopen door de avondklok naar huis te moeten rijden/fietsen, dus voor de zekerheid nog wat extra marge, dus na werktijd tussen 18:00-19:00 zal het aardig gezellig zijn daar.
Eens hoor, echt een schandequote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:41 schreef JosMert het volgende:
Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.
Ik wijs jullie even op twee feiten:
• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen
Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er voor mensen met ouders bijvoorbeeld dus op neer dat ze een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.
Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
Uhm wat? Grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog is geen noodzaak?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Dit is een grap toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Zeker. Om excessen te voorkomen krijgen BOA's de werk-instructie om extra goed het maximaal aantal winkelwagentjes na te tellen zodat er toch nooit te veel mensen in de winkel kunnen zijn. Jammer dan die rij buiten die zonder spullen mag afdruipen.quote:
Ja, dit is dan weer een woestmakend dingetje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Zie hier de noodzaak voor de avondklok. "Hoezo moeten we versnellen? Dat is ons niet gevraagd hoor!"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit is dan weer een woestmakend dingetje.
Dat vind ik ook zeer vervelend. Zie je wat in de avondklok worden mensen meteen voor alles en nog wat uitgemaakt. Maar ook de andere kant kan er wat van om meteen anderen schuld in de schoenen te schuiven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is nu hier allemaal voor of tegen en als je je twijfels hebt ben je geloof ik een moordenaar die het niet wil beëindigen en moet je een voorbeeld nemen aan opa in de oorlog geloof ik.
Er staan in dit topicquote:Ik vraag me wel gewoon dingen echt af waar het dan - helaas - weinig over gaat. Ik snap namelijk nog steeds deze niet:
[..]
Zijn er ook andere redenen die het kunnen verklaren? Want deze strookt niet met dat als dit virus de overheersende variant is met een veel hoger besmettingscijfer dat dit haalbaar zou zijn als je ook gaat kijken naar andere landen.
En toen zat ik me af te vragen of er meer redenen kunnen zijn dat een variant overheerst, bijvoorbeeld dat het bij op besmetting op hetzelfde moment kan domineren boven een andere variant?
Ik ben alleen een beetje lost waar ik op moet/kan zoeken als ik over dit soort zaken meer wil weten en ik vrees ook dat het in dit topic hierna snel weer over gaat in een voor/tegen discussie.
Het gaat om de proportionaliteit. Dit is een enorme vrijheidsbeperking, voor hooguit een kleine reductie in een toch al dalende lijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:42 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit onderzoek van nature erbij haalt zou het vallen onder individual movement restrictions ("individual movement restrictions like curfew" ) dan is er wel een klein reductie van besmettingen.
Ik zou zeker zonder licht rijden, anders zien 'ze' je na 20h00quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:47 schreef HPoi het volgende:
Verduisteringsgevallen voor op de koplampen van mijn auto besteld.
Beetje flauw ditquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie hier de noodzaak voor de avondklok. "Hoezo moeten we versnellen? Dat is ons niet gevraagd hoor!"
Thanks. Ik ga daar eens even snuffelen. Ik vind dat soort zaken boeiender dan de voor/tegen discussie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zeer vervelend. Zie je wat in de avondklok worden mensen meteen voor alles en nog wat uitgemaakt. Maar ook de andere kant kan er wat van om meteen anderen schuld in de schoenen te schuiven.
[..]
Er staan in dit topic
COR / Nieuwe varianten/mutaties virus #2
Wel wat meer inhoudelijk over de nieuwe varianten. In Nederland en Denemarken zien we dat het aandeel van de Britse variant snel toeneemt. Aan de andere kant dalen in beide landen de totale besmetting cijfers. Als het klopt wat de Britse onderzoekers zeggen dan zullen we over een tijdje weer gaan stijgen.
En dan vinden ze het gek dat er steeds meer mensen zijn die er moeite mee hebben dat we alleen maar verzwarenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie hier de noodzaak voor de avondklok. "Hoezo moeten we versnellen? Dat is ons niet gevraagd hoor!"
Toch is het ook een probleem in de aansturing. Er is een heel callcenter opgezet voor het inplannen van de vaccinaties. Dat zijn ze netjes volgens het script aan het doen. Je kunt die mensen het moeilijk kwalijk nemen dat als ze dan een afspraak over 2,5 week inplannen omdat ze is verteld dat prikken alleen op weekdagen tussen 9 en 5 kan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Als ik puur persoonlijk kijk dan is dit voor mijn gevoel ook best heftig een avondklok. En dan kom ik in de winter nauwelijks buiten na 8 uur. Ik vermoed dat ze toch heel bang zijn voor die Britse variant, dat ze dit uit de hoge hoed toveren in Den Haag?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Het gaat om de proportionaliteit. Dit is een enorme vrijheidsbeperking, voor hooguit een kleine reductie.
Sterker nog. als ze zeggen: je moet nu 20 uur in de auto om prik te krijgen in Spanje zou ik het nog doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:51 schreef Simmertje het volgende:
Eerste reactie ook eronder:
"Beste mevrouw/mijnheer, wilt u zich om 04.00 melden op de volgende locatie. Ben benieuwd hoeveel mensen zich laten vaccineren in de nacht."
De GGD mag mij vandaag nog bellen en ik sta om 4 uur vannacht bij de RAI voor een prik.
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Nee tuurlijk, dat is ook zo. Maar als je tegen het volk zegt dat je nu een hail mary moet doen omdat het anders uit de klauwen loopt is dit niet handig, want die hail mary zou je ook aan die kant willen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het ook een probleem in de aansturing. Er is een heel callcenter opgezet voor het inplannen van de vaccinaties. Dat zijn ze netjes volgens het script aan het doen. Je kunt die mensen het moeilijk kwalijk nemen dat als ze dan een afspraak over 2,5 week inplannen omdat ze is verteld dat prikken alleen op weekdagen tussen 9 en 5 kan plaatsvinden.
Natuurlijk kunnen ze ook eerder afspraken inplannen, maar dan moet je daar de organisatie op inrichten.
Nee, al die gezonde dertigers met corona ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik weet niet meer hoe HEMA rookworst smaakt.
Ach, als we gaan flippen over een quote op Twitter uit context zonder de bron van de quote weer te geven dan liggen de IC's straks vol met hartaanvallen en beroertes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje flauw dit. Maar oke, ja. Tja. Wat moet ik zeggen.
Dat gebeurde al voor 99,9% in de rest van nederland maar je bent mooi in de beeldvorming van de media getrapt. Staphorst is niet toonaangevend voor de rest van nederland. believe me.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:10 schreef Zwansen het volgende:
Overigens denk ik dat het kerken-probleem nu bijna nergens meer speelt (hoop ik).
Omdat een motie niet bindend is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef zoost het volgende:
[ afbeelding ]
de vrouwen wel hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee, al die gezonde dertigers met corona ook niet meer.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee, al die gezonde dertigers met corona ook niet meer.
Dat is een positieve uitkomst van deze crisis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik weet niet meer hoe HEMA rookworst smaakt.
Zelfs op Urk zijn de meeste kerken dicht (alleen nog online). Alleen een paar hele zware zijn nog open, maar dan met veel minder mensen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gebeurde al voor 99,9% in de rest van nederland maar je bent mooi in de beeldvorming van de media getrapt. Staphorst is niet toonaangevend voor de rest van nederland. believe me.
Dit is een speld bericht toch? Inwoners opsluiten als criminelen maar er is geen noodzaak hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Zeker. Probleem blijft een gebrek aan urgentie vanuit het ministerie van VWS.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, dat is ook zo. Maar als je tegen het volk zegt dat je nu een hail mary moet doen omdat het anders uit de klauwen loopt is dit niet handig, want die hail mary zou je ook aan die kant willen.
Tja, ze mogen zich natuurlijk altijd bedenken. Het was in dat opzicht meer een show-motie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tot zover de democratie dames en heren
SCHUIMBEKKENquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit is dan weer een woestmakend dingetje.
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.htmlquote:Volgens de GGD zijn er twee goede redenen voor het uitsmeren van het vaccineren bij het zorgpersoneel. Bij het plannen was nog niet duidelijk of er wel genoeg vaccins zouden zijn en het spreiden is makkelijker voor de werkgevers. Het zou onhandig zijn als het verpleeghuispersoneel allemaal tegelijk naar de prikstraat moet en dan op hetzelfde moment te kampen heeft met de eventuele bijwerkingen.
"We kunnen nu niet mensen gaan bellen om te zeggen: in plaats van over 2,5 week, kunt u ook over 2,5 dag al komen. Wij moeten de noodzaak zien om te versnellen of we moeten gevraagd worden om dat te doen", zegt GGD-woordvoerder Sonja Kloppenburg.
"Wij willen wel meer prikken, maar we moeten het nu doen met vaccins die ons beschikbaar worden gesteld", zegt Kloppenburg.
Toch is de meeste gezondheidswinst volgens hoogleraar Huckriede nu juist te boeken bij een snelle vaccinatiecampagne. "We moeten ons realiseren dat het vaccineren een ingewikkelde operatie is met veel haken en ogen, maar het uitgangspunt moet zijn: als het sneller kan, dan moet je dat doen."
Maar gelukkig geven we wel een signaal af met het opsluiten van de bevolkingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Probleem blijft een gebrek aan urgentie vanuit het ministerie van VWS.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hier in ieder geval een bron dat deze niet of nauwelijks effect heeft.
[..]
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.13484
Ze vergeleken Zweden en Zuid Korea met acht andere landen. Wat mij betreft een erg dubieuze vergelijking.quote:We first estimate COVID‐19 case growth in relation to any NPI implementation in subnational regions of 10 countries: England, France, Germany, Iran, Italy, Netherlands, Spain, South Korea, Sweden, and the US. Using first‐difference models with fixed effects, we isolate the effects of mrNPIs by subtracting the combined effects of lrNPIs and epidemic dynamics from all NPIs. We use case growth in Sweden and South Korea, two countries that did not implement mandatory stay‐at‐home and business closures, as comparison countries for the other 8 countries (16 total comparisons).
VRAAG HET ZE DANquote:"We kunnen nu niet mensen gaan bellen om te zeggen: in plaats van over 2,5 week, kunt u ook over 2,5 dag al komen. Wij moeten de noodzaak zien om te versnellen of we moeten gevraagd worden om dat te doen", zegt GGD-woordvoerder Sonja Kloppenburg.
Ja, dat is ook storend. Net zoals dat het storend is dat ze gewoon weer een persconferentie op locatie geven ipv dat vanuit huis te regelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar gelukkig geven we wel een signaal af met het opsluiten van de bevolking
Lekker paniekvoetbal weer.quote:
Maar daar kun je op Twitter niet lekker mee scoren!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
Over die GGD mevrouw, dit is het volledige stukje:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.html
Ik doe 't wel even voor Hugo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit paniekvoetbal voortkomt uit dat ze weten dat ze het vaccineren niet snel op kunnen schalen oid.quote:
Hugo stond gister ook zonder mondkap bij zijn persmoment met die vaccinatie. Ja, zogenaamd stond hij achter een lijntje op afstand maar dat excuus heb ik ook niet (meer) als ik in de supermarkt ben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is ook storend. Net zoals dat het storend is dat ze gewoon weer een persconferentie op locatie geven ipv dat vanuit huis te regelen.
COVID haalt wel het slechtste in mensen naar boven zeg als ik dit soort reacties lees.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je buren een feest met 10 man geven is het bellen van de politie niet 'verlinken' maar een goede burgerdaad.
Politie bellen omdat de buurman de vuilnis buiten zet tijdens de avondklok is natuurlijk een ander verhaal.
Ik ben bang van niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:01 schreef _serial_ het volgende:
Een voordeel, we zijn straks wel in 1 klap van alle talkshows verlost.
Neen. Gaan in aangepaste vorm (iets minder gasten) gewoon door omdat het essentieel is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:01 schreef _serial_ het volgende:
(tenzij ze die gaan opnemen)
Dat is ook wat de NOS zegt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Je moet werkgeversverklaring hebben als je na 20.00 uur op straat bent, anders ¤95 boete per vrijdagavond.
Nee joh, journalistiek is een cruciaal beroepquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:01 schreef _serial_ het volgende:
(tenzij ze die gaan opnemen)
En die zeikers die ze aan tafel zetten zeker ook? Laat ze het lekker in de middag opnemen dan. En nog steeds zonder alcohol, mocht het na 20h00 worden uitgezonden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee joh, journalistiek is een cruciaal beroep
Dan komt Ab niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:04 schreef GemMagic het volgende:
En nog steeds zonder alcohol, mocht het na 20h00 worden uitgezonden.
Maar die oranje Thuisbezorgd jasjes stonden voor 100 op marktplaats; dat is dan wel een koopje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Je moet werkgeversverklaring hebben als je na 20.00 uur op straat bent, anders ¤95 boete per vrijdagavond.
Voor dat boetebedrag durf ik het minieme risico best aan eigenlijk. Liever betaal je het niet, maar je gaat er ook niet failliet aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Solidariteit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Waar ik mij wel aan stoor is dat er geen woord wordt gerept over een maatregel wat werkelijk zoden aan de dijk zet..
Een visiteverbod voor mensen in een verzorgingstehuis, bejaardentehuis en andere voorzieningen waar mensen wonen die in de risicogroep vallen.
Geen woord.
Het gaat niet om resultaten hè. Zo'n maatregel raakt te weinig mensen in hun dagelijks handelen. Dan gaat er onvoldoende 'urgentie' van uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Waar ik mij wel aan stoor is dat er geen woord wordt gerept over een maatregel wat werkelijk zoden aan de dijk zet..
Een visiteverbod voor mensen in een verzorgingstehuis, bejaardentehuis en andere voorzieningen waar mensen wonen die in de risicogroep vallen.
Geen woord.
Kan ik van m'n oma waar ik 's avonds vaak nog wat klusjes doe en help naar bed te brengen ook een werkgeversverklaring krijgen, of mag ze voortaan in haar stoel slapen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Daarmee isoleer je dus wel de risicogroep.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het gaat niet om resultaten hè. Zo'n maatregel raakt te weinig mensen in hun dagelijks handelen. Dan gaat er onvoldoende 'urgentie' van uit.
Jammer dat ze een avondklok nodig hadden om tot dit inzicht te komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef RipCity het volgende:
Talkshow Op1 op NPO 1 blijft het tv-programma uitzenden, ook als er woensdag een avondklok wordt afgekondigd, maar in sobere vorm. Dat laat WNL-hoofdredacteur Bert Huisjes desgevraagd weten. Of er daadwerkelijk een avondklok komt in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus is nog niet duidelijk, maar het kabinet heeft gezegd woensdag extra maatregelen aan te kondigen om de coronacrisis te bestrijden.
Huisjes verwacht dat Op1 in de categorie 'essentieel' valt vanwege de informatievoorziening in het programma en daarom een uitzondering krijgt. ,,Als het kan gaan we door in een sobere versie. Dat betekent dat er misschien iets minder gasten aan tafel verschijnen", zegt hij. Ook wordt gekeken naar andere maatregelen om de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen.
Of een hond 👌quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Heeft Ab Drank al gereageerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef RipCity het volgende:
Talkshow Op1 op NPO 1 blijft het tv-programma uitzenden, ook als er woensdag een avondklok wordt afgekondigd, maar in sobere vorm. Dat laat WNL-hoofdredacteur Bert Huisjes desgevraagd weten. Of er daadwerkelijk een avondklok komt in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus is nog niet duidelijk, maar het kabinet heeft gezegd woensdag extra maatregelen aan te kondigen om de coronacrisis te bestrijden.
Huisjes verwacht dat Op1 in de categorie 'essentieel' valt vanwege de informatievoorziening in het programma en daarom een uitzondering krijgt. ,,Als het kan gaan we door in een sobere versie. Dat betekent dat er misschien iets minder gasten aan tafel verschijnen", zegt hij. Ook wordt gekeken naar andere maatregelen om de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen.
Er is dus weer lekker selectief gequotequote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zal wel een uitzondering komen voor mantelzorg, kan me niet voorstellen dat ze hulpbehoevenden om 19 uur al ingestopt in bed willen hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Kan ik van m'n oma waar ik 's avonds vaak nog wat klusjes doe en help naar bed te brengen ook een werkgeversverklaring krijgen, of mag ze voortaan in haar stoel slapen?
Dit vind ik wel echt geweldig hilarisch trouwens. Mensen zijn innovatief.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maar die oranje Thuisbezorgd jasjes stonden voor 100 op marktplaats; dat is dan wel een koopje.
Een beetje. Essentie blijft wel overeind vind ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is dus weer lekker selectief gequote
Wat ik al tijden roep, tenenkrommend.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
Het is eenmalig he. Het is niet dat je elke nacht om 4 uur daar moet staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:51 schreef Simmertje het volgende:
Eerste reactie ook eronder:
"Beste mevrouw/mijnheer, wilt u zich om 04.00 melden op de volgende locatie. Ben benieuwd hoeveel mensen zich laten vaccineren in de nacht."
De GGD mag mij vandaag nog bellen en ik sta om 4 uur vannacht bij de RAI voor een prik.
Nou ja, het gevoel van urgentie spat er nou niet echt vanaf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is dus weer lekker selectief gequote
Maar die zijn ook niet mee genomen in de berekeningen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:00 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit paniekvoetbal voortkomt uit dat ze weten dat ze het vaccineren niet snel op kunnen schalen oid.
quote:Niet meegerekend
Maar is dat dan écht nodig, nu er driftig wordt gevaccineerd? “De vaccinaties kunnen de aantallen in die scenario’s halveren, dát is de bedoeling,” zegt Diederik Gommers. “Maar in de rekenmodellen is de invloed van het vaccin nog niet meegerekend.”
Dat is niet zo onlogisch als het klinkt. Het OMT kijkt vooral naar wat er de komende weken moet gebeuren. “We kijken daarbij nog niet naar de invloed van vaccinaties,” zegt arts-microbioloog en OMT-lid Jan Kluytmans. “Want die invloed is de komende twee maanden nog minimaal.”
Ik snap dat echt niet. Een heel groot deel van de overlijdens vindt plaats in verzorgingstehuizen. Even los van ziekenhuisbezetting, daar kun je een gigantisch verschil maken met relatief weinig vaccinaties. Dat heeft een grote impact op de oversterfte dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die zijn ook niet mee genomen in de berekeningen.
https://www.parool.nl/ned(...)rsoepeling~b501faa3/
[..]
Ja, wees dan ook consequent. Maar owee als alleenstaanden naar vrienden willen op zaterdagavond. Voor mij als alleenstaande even belangrijk zo niet belangrijker dan familie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
Lekker op handen en voeten laten lopen, desgevraagd laten blaffen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende:
Een uitzondering voor het uitlaten van de hond is wel echt belachelijk, nergens in Europa heb je zo'n uitzondering. Dat is toch met de beste wil niet essentieel te noemen? Niet goed voor het draagvlak. Je kinderen uitlaten mag niet maar een hond wel.
Inderdaad, dan misschien iets meer risico nemen met de Pfizer vaccins, want in Israel daalde het aantal besmettingen in de controle groep met zo'n 33% na de eerste vaccin prik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is al honderd keer gezegd, maar je moet prikken prikken prikken.
Al het andere is pleistertjes plakken.
Ja hallo, anders schijt dat beest dus de hele nacht in huis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende:
Een uitzondering voor het uitlaten van de hond is wel echt belachelijk, nergens in Europa heb je zo'n uitzondering. Dat is toch met de beste wil niet essentieel te noemen? Niet goed voor het draagvlak. Je kinderen uitlaten mag niet maar een hond wel.
Deze troll ging iets te ver. Had dan gezegd paard ofzo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |