En zo hoort dat. Alleen een gek laat zich door een waterkanon zeiknat spuiten bij 3C, natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja hoor eens, ik kom graag in protest, maar wel vanaf de luie stoel, op computer en naast de kachel
Ah ok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh, ik citeerde jou alleen, omdat het toevallig in jouw bericht stond.
Inmiddels is toch wel duidelijk dat Israël een hele andere route gekozen heeft dan de EU? Daarmee vergelijken is zinloos. NL moet je vergelijken met andere EU-landen, als je überhaupt al wil vergelijken.
Ik reageer op wie ik wil.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat helpt niet.
Weet je wat wel helpt? Dat wij niet meer op elkaar reageren.
Met elke nieuwe maatregel wordt het draagvlak kleiner. Dus die paar procent wordt steeds groter. Zeker als ze maatregelen nemen - zoals een avondklok - die niet te verantwoorden zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar die groep die zich tegen alle maatregelen zal verzetten zal nooit veel groter worden dan enkele procenten van je samenleving.
Spaquote:
En wat hebben al die vorige maatregelen veel geholpen he? Gewoon weer normaal doen en verder gaan met ons leven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja we zijn echt laf dat sommige willen dat deze shitzooi snel over is......
Ik wil graag een wereldwijde feestdag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil serieus is een goed feestje als deze ellende echt allemaal over is. Gewoon een heel weekend straatfeesten
De huidige lockdown heeft wel degelijk een effect.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat hebben al die vorige maatregelen veel geholpen he? Gewoon weer normaal doen en verder gaan met ons leven.
ja die helpen zeker wel, kijk maar naar de cijfers.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wat hebben al die vorige maatregelen veel geholpen he? Gewoon weer normaal doen en verder gaan met ons leven.
Ga eens heen met je 'bron?????' hele tijd. Zorg maar eens voor een bron dat een avondklok WEL werkt.quote:
Ik denk dat veel staat of valt met de pakkans.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef 4-elements het volgende:
Met elke nieuwe maatregel wordt het draagvlak kleiner. Dus die paar procent wordt steeds groter. Zeker als ze maatregelen nemen - zoals een avondklok - die niet te verantwoorden zijn.
Als je het gelijk zegt, krijg je: "jullie geven te weinig voorbereidingstijd".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef 4-elements het volgende:
Zeg het dan gelijk, laat mensen niet zo lang in onzekerheid. Maar ja, dat is helaas een van de kenmerken van dit kabinet: mensen in onzekerheid laten. Of het nou over de toeslagenaffaire gaat of over corona.
En in het weekend kunnen jullie niet overdag afspreken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Dat avondklokje zal ik me doordeweeks best aan houden, maar in het weekend mogen ze van mij de tering genieten wat dat betreft.
Ik zie vrienden al hooguit 1 of 2 keer per week een avondje, dat ga ik niet ook nog eens van me laten afnemen.
Ik zuip een week lang mijn kop eraf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:17 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil serieus is een goed feestje als deze ellende echt allemaal over is. Gewoon een heel weekend straatfeesten
hij komt met de bewering dat het niet werkt.....niet andersomquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ga eens heen met je 'bron?????' hele tijd. Zorg maar eens voor een bron dat een avondklok WEL werkt.
Klopt, meesten hebben kinderen dus borreltijd is in de avond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En in het weekend kunnen jullie niet overdag afspreken?
Symboolpolitiek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat een bullshit die avondklok het werkt namelijk in andere landen ook niet tot nauwelijks
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef GemMagic het volgende:
Ja ik zie nog genoeg lui die geen kapje dragen anders. Zelf schuift ie bij de deur op en de drempel weer af. Prima toch. Boete proof. Houden we geld over om die avondklok te trotseren. Ik maak wel een foto van de dienstdoende BOA om later aan de kinderen te laten zien dat die mensen die dat deden, er net zo uitzagen als jij en ik.
Dat zeg ik nou ook weer niet. Ik had gewoon oprecht wel wat meer weerstand verwacht, even ongeacht of dat terecht is of niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is net Noord-Korea hier, tenslotte
https://www.trouw.nl/buit(...)kt-protest~b044dbd2/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ga eens heen met je 'bron?????' hele tijd. Zorg maar eens voor een bron dat een avondklok WEL werkt.
quote:Volgens virologen heeft de avondklok van 20.00 uur zeer waarschijnlijk zijn nut bewezen. In de negen grootste steden daalde het aantal positief geteste personen per 100.000 inwoners tien dagen na de instelling van het uitgaansverbod. “Ook al speelden ook een schoolvakantie en het weer rol, deze daling is vrijwel zeker te danken aan de avondklok”, zei de epidemioloog Sophie Larrieu op de radio-zender France Info.
Maart 2020 belde, ze willen hun morele chantage terug.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
onzinmaatregelen gaan over Zwarte piet, of over carnaval, witvis en de moorkop.
echter gaat het hier om de belasting van de zorg. dadelijk zal er gekozen moeten worden wie er hulp krijgt en wie niet.
of wil je twee patiënten in een bed? als je een beetje opschuift kan dat best.
De vlieglobby vindt dit geen leuke post.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:20 schreef GemMagic het volgende:
Als we nu eens per direct wereldwijd vliegen verbieden, fixt dat én de stikstof uitstoot én remt dat de opwarming van de aarde én beperkt het de mondiale verpsreidingsnelheid.
Niet express, maar als je er toch uit wil (om wat voor reden dan ook) hoef je het er ook niet om te laten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze dan express erop uit met dit pleurisweer na 20:00 terwijl ze normaal gesproken toch binnen zitten ?
Begrijpelijk, als het virus in een derde van de verpleeghuizen aanwezig is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.
Klopt, want de straat op gaan doen we niet....Straks weer gedwee de regels volgenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoals met al die onzinmaatregelen helaas. Laf volkje zijn we.
Weet jij toevallig hoe dat was ten tijde van de eerste golf?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Begrijpelijk, als het virus in een derde van de verpleeghuizen aanwezig is.
Ik vind dat laatste citaat niet echt overtuigend, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)kt-protest~b044dbd2/
[..]
Ja niet gek als de horeca in die tijd open was he.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)kt-protest~b044dbd2/
[..]
Mooie afleider van het toeslagen-debat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef JosMert het volgende:
De invoering van een avondklok is aanstaande, dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Morgen wil het kabinet de aankondiging doen. In het voorstel geldt een avondklok van 20 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends. Invoering wordt verwacht op vrijdag.
Hier in ieder geval een bron dat deze niet of nauwelijks effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:19 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.13484quote:A study evaluating COVID-19 responses around the world found that mandatory lockdown orders early in the pandemic may not provide significantly more benefits to slowing the spread of the disease than other voluntary measures, such as social distancing or travel reduction.
Ja, er is voor elke maatregel wel een mits en een maar te bedenken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:22 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja niet gek als de horeca in die tijd open was he.
Nee, dat stelde je wel degelijk. Dat je het er niet eens mee bent is prima maar als vrijwel iedere partij behalve degenen die vorig jaar om het hardste om een lockdown riepen, vinden dat het verhaal ervoor goed is dan is dit allesbehalve een dictatuur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zeg ik nou ook weer niet. Ik had gewoon oprecht wel wat meer weerstand verwacht, even ongeacht of dat terecht is of niet.
Ja echt wel het blijft nu al weken ongeveer rond hetzelfde aantal zitten. Als mondkapjes en een sluiting van de horeca echt effect zouden hebben was het nu al veel beter geweest maar laten we vooral doorgaan miljoenen mensen de vernieling in te helpen lijkt me veel slimmer!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja die helpen zeker wel, kijk maar naar de cijfers.
Vooral tijd voor het beboeten van bedrijven die kantoorpersoneel nog laten komen.quote:
Tsjah. Die had je nog wel aan zien komen. Ik zie het groepjes van 6 collega's uit kantoortjes komen om te wandelen. Geen handhaving. Dat gaat zo echt meer die kant opschuiven in januari.quote:
Tja werk inderdaad.. daar is echt heel veel haalbaar m.i.quote:
Vreemde gedachtengang. Als het maar democratisch een beetje in orde lijkt is een avondklok geen vrijheidsberovende dictatoriale maatregel meer?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat stelde je wel degelijk. Dat je het er niet eens mee bent is prima maar als vrijwel iedere partij behalve degenen die vorig jaar om het hardste om een lockdown riepen, vinden dat het verhaal ervoor goed is dan is dit allesbehalve een dictatuur.
Gelukkig geldt ie dan maar voor 8 uur, zaterdagavond gewoon weer feesten!quote:
Ik was één van de grootste voorstanders van thuiswerken en doe het nu al bijna een jaar vrijwel exclusief met liefde. Omdat het sociale leven buiten werk nog doorging.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Die had je nog wel aan zien komen. Ik zie het groepjes van 6 collega's uit kantoortjes komen om te wandelen. Geen handhaving. Dat gaat zo echt meer die kant opschuiven in januari.
Dat is correct. Je begrijpt hoe een parlementaire democratie werkt. Heel goed.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vreemde gedachtengang. Als het maar democratisch een beetje in orde lijkt is een avondklok geen vrijheidsberovende dictatoriale maatregel meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |