SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Middagklok.quote:
Overigens ben ik absoluut voorstander van kijken wat er wél kan. Bv. je terras opengooien moet prima kunnen lijkt me.quote:
Yep. Alleen pvv en fvd nog tegen. Avondklok gaat dus morgen of donderdag in voor 200% zekerquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
PVDA en GL gaan de avondklok steunen in de tweede kamer.
Maar de zorg is nu al omgevallen. Allerlei operaties die worden uitgesteld door gebrek aan ruimte. Ook acute zaken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En terug bij af is nog steeds mijlenver verwijderd van het omvallen van de zorg. En als de cijfers niet stijgen dan kunnen de scholen gewoon open blijven en heb je weer flinke winst.
Iedereen probeert daar gewoon zijn eigen politieke hachje te redden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
SP en individele handhavers verwacht ik ook wel tegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yep. Alleen pvv en fvd nog tegen. Avondklok gaat dus morgen of donderdag in voor 200% zeker
Dan zou het (nog meer) een symbolische maatregel worden..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
20.00 uur dus nog allerminst een zekerheid, kan ook zomaar 24.00 uur worden.
Ik eis een uitslaapplicht tot 10.00 uur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Godverquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Dan nog is er een meerderheid voor de avondklok. Morgen/donderdag is die er.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
SP en individele handhavers verwacht ik ook wel tegen.
Polderen, dan wordt het 21.00 uur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zou het (nog meer) een symbolische maatregel worden..
Truequote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens ben ik absoluut voorstander van kijken wat er wél kan. Bv. je terras opengooien moet prima kunnen lijkt me.
Maar ik voorzie ook alvast ondernemers die hele partytenten gaan optuigen met heaters (want wie wil er nou met deze temperaturen buiten dineren?) waardoor je weer allerlei discussies krijgt over wat 'buiten' precies is. Daarmee vervalt ook de facto het 'buitenvoordeel'. Eigenlijk kun je als vuistregel momenteel hanteren: als het aangenaam vertoeven is, ben je NIET buiten.
Dan heeft het bijna geen nut meer. Het wordt 20:00.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Als de handhavers het er niet mee eens zijn en er dus niet gehandhaafd wordt heb je er weinig aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan nog is er een meerderheid voor de avondklok. Morgen/donderdag is die er.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan heeft het bijna geen nut meer. Het wordt 20:00.
Als het straks echt misgaat kun je daar makkelijk 18;00 of eerder van maken. Goed dat de regering nu dit machtige wapen in bezit heeft nu, toch een geruststelling.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:00 schreef _serial_ het volgende:
200.000 verpleeghuis medewerkers vaccineren gaat 3 weken duren (per dag 300/400 op 25 GGD locaties).
Israël: hold my beer.
[ afbeelding ]
NOS.nl liveblogquote:Recordaantal inentingen op één dag in Israël, maar ook voor het eerst 10.000 besmettingen
Israël heeft gisteren meer dan 186.000 mensen gevaccineerd, een record. Aan de andere kant zijn er ook voor het eerst 10.000 positieve gevallen op een dag gemeld, ook dat is een record voor het land.
Correspondent Ties Brock zegt op NPO Radio 1 dat 10 procent van alle testen gisteren positief was. "Dat is het hoogste percentage in maanden." Onder de ultraorthodoxe joden zijn er relatief veel besmettingen, zegt de correspondent. "Zij wonen vaak met grote gezinnen in kleine gebouwen bij elkaar. En ze houden zich niet altijd aan de regels van de lockdown, zo zijn sommige scholen gewoon open." Ook de Britse variant zorgt voor meer besmettingen in het land.
Israël vaccineert wereldwijd het snelst: ongeveer een kwart van de bevolking is al ingeënt. "Bijna een half miljoen mensen hebben zelfs al de tweede dosis gehad", zegt Brock. Voor de Palestijnen in de bezette gebieden moet het vaccineren daarentegen nog beginnen. "Israël zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de vaccinatiestrategie in die gebieden, maar dat stuit op veel weerstand, ook uit het buitenland."
"Aan de andere kant", zegt Brock, "heeft de Palestijnse Autoriteit Israël voor zover bekend ook nog niet officieel om hulp gevraagd." Binnenkort komen de eerste 5000 doses van het Spoetnik-vaccin uit Rusland naar de bezette gebieden, melden lokale media. "Dus de hoop is dat ze daar nu ook snel kunnen beginnen met vaccineren, al zullen er wel meer doses moeten volgen", sluit de correspondent af.
Wat, jij bent niet blij dat onze regering nu de macht heeft om ons binnenshuis op te sluiten?quote:
De meeste mensen volgen de regels of er nu zichtbare handhaving is of niet. Of dat de doelgroep van de maatregel is, dat is vers twee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de handhavers het er niet mee eens zijn en er dus niet gehandhaafd wordt heb je er weinig aan.
Ja, ligt op de broodplank.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar zullen ze hem wettelijk al klaar hebben liggen?
Machtige wapenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het straks echt misgaat kun je daar makkelijk 18;00 of eerder van maken. Goed dat de regering nu dit machtige wapen in bezit heeft nu, toch een geruststelling.
Ook in te zetten bij andere gelegenheden, altijd handig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan er wel mee leven hoor als dit voor een paar weken is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat, jij bent niet blij dat onze regering nu de macht heeft om ons binnenshuis op te sluiten?
Dat vind jij, maar dat is niet de algemene definitie. Niet-acute zorg uitstellen is geen harde drempel of iets dergelijks en moet ook gewoon gebeuren als het nodig is. Met de zorg omvallen wordt over het algemeen bedoeld dat het 'zwarte scenario' ingaat. Daar is op nog geen enkel moment enige sprake van geweest en er is niets wat er op wijst dat dat zou gebeuren als de scholen weer opengaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar de zorg is nu al omgevallen.
Zoiets. Het zal minstens 1x verlengd worden, want als de cijfers verder dalen 'dan werkt het dus' en als de cijfers niet verder dalen 'dan is het nog nodig'. Hoe dan ook wat er ook gebeurt, 'versoepelen zou niet het juiste signaal zijn'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kan er wel mee leven hoor als dit voor een paar weken is.
Maar jij en ik weten dat het gewoon minimaal tot 1 maart wordt en waarschijnlijk wel tot 15 of 20 maart of iets in de richting.
Tja, iedereen heeft eigen beweegredenen om de avondklok later in te laten gaan. En hoe later, hoe symbolischer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu de geest eenmaal uit de fles zal het lastig worden deze er weer in te krijgen inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook in te zetten bij andere gelegenheden, altijd handig.
Maar wel veilig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Noek het volgende:
Dat zie je ook bij gyms. De ene heeft mooie tenten opgesteld in rijtjes met windflappen en ik sta in de gure kut kou op een parkeerplaats.
Misschien gewoon niemand opsluiten voor een griepje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Ik wil niet opgesloten worden, dus moeten we 80 jarigen maar opsluiten!"
Tja.
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja.
Ik las trouwens dat de Palestijnen zelf ook geen hulp willen van Israël, dus snap niet waarom men daar verbolgen over zou doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
NOS.nl liveblog
Vergelijken is niet echt zinvol.
Je kan niet elke functie laten thuiswerken en het is niet te doen om een soort commissie te hebben die dat voor elke (IT)-proces in elk bedrijf kan beoordelen en handhaven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Confetti het volgende:
Wat ik alleen maar niet begrijp is waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn om thuiswerken te verplichten. Is dat een soort absoluut mensenrecht ofzo of zijn er VVD-belangen in het spel?
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja.
Pvv/fvd lijkt me toch nietquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef GemMagic het volgende:
Alle partijen voor een avondklok.. op wie kun je dan nog stemmen hè. De enige schrale hoop is dat er voldoende wappies bezig gaan om de overheid een signaal van urgentie te sturen.
Omdat alles ook vrij makkelijk geaccepteerd wordt. Bijna geen wanklank te horen. 2/3 dagen zie je wat gekkies die er tegenin gaan maar daarna is het het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef -XOR- het volgende:
We gaan rustig richting semi-dictatuur, daar maak ik me verder niet zoveel illusies over. De mindset van de bevolking is veranderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |