abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:02:32 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197508288
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:')
Wat, jij bent niet blij dat onze regering nu de macht heeft om ons binnenshuis op te sluiten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197508289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als de handhavers het er niet mee eens zijn en er dus niet gehandhaafd wordt heb je er weinig aan.
De meeste mensen volgen de regels of er nu zichtbare handhaving is of niet. Of dat de doelgroep van de maatregel is, dat is vers twee.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:02:43 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197508295
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar zullen ze hem wettelijk al klaar hebben liggen?
Ja, ligt op de broodplank.
pi_197508304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan heeft het bijna geen nut meer. Het wordt 20:00.

Als het straks echt misgaat kun je daar makkelijk 18;00 of eerder van maken. Goed dat de regering nu dit machtige wapen in bezit heeft nu, toch een geruststelling.
Machtige wapen :')

Is er een bnw waar we mensen zoals hierboven naar kunnen verwijzen..?? Virus-extremisten *rilt
Go hard or go home
pi_197508319
De invoering van een avondklok is aanstaande, dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Morgen wil het kabinet de aankondiging doen. In het voorstel geldt een avondklok van 20 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends. Invoering wordt verwacht op vrijdag.

De avondklok geldt voor een afgebakende periode van een paar weken, waarschijnlijk tot 9 februari, het einde van het huidige corona-pakket aan maatregelen. Er is nog geen definitieve overeenstemming, melden bronnen, dus de tijden en de duur van de avondklok kunnen nog veranderen.

Morgenvroeg komen de meest betrokken ministers bij de corona-aanpak bijeen in de ministeriele crisiscommissie. Daarna wordt aan het begin van de middag, waarschijnlijk rond 13.00 uur, een persconferentie verwacht. Het tijdstip van de persconferentie is nog niet bevestigd en kan nog veranderen, mocht er geen politieke overeenstemming zijn.

Fons Lambie: 'Grootste vrijheidsbeperking in vredestijd'

"Dit is de grootste vrijheidsbeperking in vredestijd", zegt politiek verslaggever Fons Lambie. "De invoering van een avondklok ligt zeer omstreden. Er is weerstand in de Tweede Kamer en bij burgemeesters. Maar het wordt door ministers en deskundigen gezien als een laatste redmiddel tegen de Britse variant. De laatste dagen is veel overleg en zie je dat weerstand iets minder wordt, maar het is nog niet duidelijk. Er is nog geen definitieve overeenstemming, maar wel een opmaat naar een besluit: vanavond overleg met burgemeesters, morgenochtend kabinet, 's middags aankondiging en dan daarna briefing en debat in de Kamer."
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Avondklok invoeren: hoe effectief is die zware maatregel?
Andere maatregelen

Andere opties zijn maatregelen gedacht die het contact tussen mensen verder beperken. Dat kan ook nog een verdere beperking zijn van het aantal mensen dat op bezoek mag komen. Een andere mogelijkheid, is naar Duits voorbeeld, een beperking om in de eigen regio te blijven.

Door sommige bronnen worden deze aanvullende maatregelen nog als aanvullende opties genoemd, maar andere insiders denken dan alleen een avondklok voldoende is. Een avondklok regelt namelijk al een visite- en reisverbod, omdat visite en reizen in de avond onmogelijk is door een avondklok.

Extra sneltesten met vliegen

Het kabinet overweegt ook nog beperkende maatregelen in de luchtvaart, zoals extra sneltesten en minder uitzonderingen op het inreisverbod. Het besluit over deze aanvullende maatregelen wordt morgenochtend genomen.

Zeer zorgelijk

Reden voor de aankondiging van de extra maatregelen zijn de besmettingscijfers, die zeer zorgelijk blijven, zo schrijft De Jonge op basis van uitspraken van het Outbreak Management Team.

"De nieuwe virusvarianten kunnen hier in de komende weken in sterkere mate aan gaan bijdragen. Het kabinet acht het daarom noodzakelijk op de kortst mogelijke termijn extra maatregelen te treffen."

Bron: rtlnieuws
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:03:48 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197508321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dan heeft het bijna geen nut meer. Het wordt 20:00.

Als het straks echt misgaat kun je daar makkelijk 18;00 of eerder van maken. Goed dat de regering nu dit machtige wapen in bezit heeft nu, toch een geruststelling.
Ook in te zetten bij andere gelegenheden, altijd handig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:03:56 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197508325
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat, jij bent niet blij dat onze regering nu de macht heeft om ons binnenshuis op te sluiten?
Ik kan er wel mee leven hoor als dit voor een paar weken is.

Maar jij en ik weten dat het gewoon minimaal tot 1 maart wordt en waarschijnlijk wel tot 15 of 20 maart of iets in de richting.
pi_197508329
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar de zorg is nu al omgevallen.

Dat vind jij, maar dat is niet de algemene definitie. Niet-acute zorg uitstellen is geen harde drempel of iets dergelijks en moet ook gewoon gebeuren als het nodig is. Met de zorg omvallen wordt over het algemeen bedoeld dat het 'zwarte scenario' ingaat. Daar is op nog geen enkel moment enige sprake van geweest en er is niets wat er op wijst dat dat zou gebeuren als de scholen weer opengaan.
pi_197508332
Invoering op vrijdag strookt wat mij betreft niet met die gehaaste persco midden op de dag morgen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:05:11 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197508337
JAAA mooie cijfers! Laat maar komen die avondklok!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:05:56 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197508348
Alle partijen voor een avondklok.. op wie kun je dan nog stemmen hè. De enige schrale hoop is dat er voldoende mensen bezig gaan om de overheid een signaal van urgentie te sturen.

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 19-01-2021 16:10:40 ]
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:06:15 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197508354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik kan er wel mee leven hoor als dit voor een paar weken is.

Maar jij en ik weten dat het gewoon minimaal tot 1 maart wordt en waarschijnlijk wel tot 15 of 20 maart of iets in de richting.
Zoiets. Het zal minstens 1x verlengd worden, want als de cijfers verder dalen 'dan werkt het dus' en als de cijfers niet verder dalen 'dan is het nog nodig'. Hoe dan ook wat er ook gebeurt, 'versoepelen zou niet het juiste signaal zijn'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197508363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
20.00 uur dus nog allerminst een zekerheid, kan ook zomaar 24.00 uur worden.
Tja, iedereen heeft eigen beweegredenen om de avondklok later in te laten gaan. En hoe later, hoe symbolischer.

Ik las zelfs dat de sportbond vond dat het 23.00 uur moest zijn, "zodat mensen nog konden sporten". Het is inderdaad echt onmogelijk om eerder te sporten. Desnoods ga je voorafgaand aan je werk. Wat men eigenlijk bedoelt: "het kan wel, maar ik heb geen zin om wat anders te doen dan ik altijd doe"
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197508367
Wat ik alleen maar niet begrijp is waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn om thuiswerken te verplichten. Is dat een soort absoluut mensenrecht ofzo of zijn er VVD-belangen in het spel?
pi_197508375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ook in te zetten bij andere gelegenheden, altijd handig.
Nu de geest eenmaal uit de fles zal het lastig worden deze er weer in te krijgen inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197508376
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:01 schreef Noek het volgende:
Dat zie je ook bij gyms. De ene heeft mooie tenten opgesteld in rijtjes met windflappen en ik sta in de gure kut kou op een parkeerplaats.
Maar wel veilig. O-) :P
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:07:15 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197508378
'Visite in de avonduren is onmogelijk door een avondklok'. Haha grapjassen.
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 16:07:31 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197508381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

"Ik wil niet opgesloten worden, dus moeten we 80 jarigen maar opsluiten!"

Tja.
Misschien gewoon niemand opsluiten voor een griepje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197508386
proost iedereen !

woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197508392
quote:

[..]

Tja.
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.
pi_197508395
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

NOS.nl liveblog

Vergelijken is niet echt zinvol.
Ik las trouwens dat de Palestijnen zelf ook geen hulp willen van Israël, dus snap niet waarom men daar verbolgen over zou doen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:08:21 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197508396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef Confetti het volgende:
Wat ik alleen maar niet begrijp is waarom het juridisch niet mogelijk zou zijn om thuiswerken te verplichten. Is dat een soort absoluut mensenrecht ofzo of zijn er VVD-belangen in het spel?
Je kan niet elke functie laten thuiswerken en het is niet te doen om een soort commissie te hebben die dat voor elke (IT)-proces in elk bedrijf kan beoordelen en handhaven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197508401
quote:

[..]

Tja.
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197508404
Nou toch een avondklok dus. Man man man :') :') :')
pi_197508405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef GemMagic het volgende:
Alle partijen voor een avondklok.. op wie kun je dan nog stemmen hè. De enige schrale hoop is dat er voldoende wappies bezig gaan om de overheid een signaal van urgentie te sturen.
Pvv/fvd lijkt me toch niet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')