Omdat alles ook vrij makkelijk geaccepteerd wordt. Bijna geen wanklank te horen. 2/3 dagen zie je wat gekkies die er tegenin gaan maar daarna is het het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef -XOR- het volgende:
We gaan rustig richting semi-dictatuur, daar maak ik me verder niet zoveel illusies over. De mindset van de bevolking is veranderd.
Gewoon blijven slapen. Dat doe ik dan ook maar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Visite in de avonduren is onmogelijk door een avondklok'. Haha grapjassen.
Omdat het helemaal niet enkel om 80 jarigen gaat, godsamme zegquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?
Dat heb ik gemist ja, ik werk nog af en toe, maar ik zie totaal de relevantie niet met mijn opmerking.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je hebt het grafiekje in het vorige topic gemist waar heel duidelijk wordt dat veruit de meeste besmettingen voorkomen onder de groep 90+.
De media is al een week aan het pushen, dan weet je dat het er komt....media beslist beleid tegenwoordigquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Nou toch een avondklok dus. Man man man![]()
![]()
Als we daadwerkelijk in de periode zijn beland dat we dat niet meer gek vinden, vrees ik met grote vrezen voor de komende jaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar eigenlijk zo gek aan? Waarom zouden we de hele samenleving opsluiten om 80-jarigen te redden?
Je kunt ook om 3 uur smiddags naar de superquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:09 schreef Dimachaerus het volgende:
avondklok 20:00 lol
als je om 20:00 naar huis loopt vanaf de supermarkt ben je dan de lul
Vond ik ook al opvallend.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Invoering op vrijdag strookt wat mij betreft niet met die gehaaste persco midden op de dag morgen..
Probleem is dat er een vertraging zit tussen oorzaak en gevolg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en dus? Veel zwaarder dan nu wordt het toch al niet. Dan gaan we weer terug naar de huidige situatie, maar die is dan gebaseerd op feiten en niet op angst.
Op moment dat zelfs acute zorg al word uitgesteld vind ik niet dat je het kan maken om een nog groter risico te nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind jij, maar dat is niet de algemene definitie. Niet-acute zorg uitstellen is geen harde drempel of iets dergelijks en moet ook gewoon gebeuren als het nodig is. Met de zorg omvallen wordt over het algemeen bedoeld dat het 'zwarte scenario' ingaat. Daar is op nog geen enkel moment enige sprake van geweest en er is niets wat er op wijst dat dat zou gebeuren als de scholen weer opengaan.
Omdat dat misschien helpt om het punt wat beter te begrijpen. Vergeet niet dat in de eerste golf verzorgingstehuizen wel op slot gingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist ja, ik werk nog af en toe, maar ik zie totaal de relevantie niet met mijn opmerking.
Dat zal nu wel moeten. Lekker veilig, de openingtijden nog verder beperkenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je kunt ook om 3 uur smiddags naar de super
Wappies die signalen sturen zijn nu precies wat je moet vermijden als je wil dat de overheid luistert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:05 schreef GemMagic het volgende:
Alle partijen voor een avondklok.. op wie kun je dan nog stemmen hè. De enige schrale hoop is dat er voldoende wappies bezig gaan om de overheid een signaal van urgentie te sturen.
Nee, dat helpt niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat dat misschien helpt om het punt wat beter te begrijpen. Vergeet niet dat in de eerste golf verzorgingstehuizen wel op slot gingen.
Men vatte ze nie!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Dat avondklokje zal ik me doordeweeks best aan houden, maar in het weekend mogen ze van mij de tering genieten wat dat betreft.
Ik zie vrienden al hooguit 1 of 2 keer per week een avondje, dat ga ik niet ook nog eens van me laten afnemen.
Ze mogen van mij sowieso de tering krijgen. Ga me er NIET aan houden. Geef die boete van 95 euro maar lekker.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Dat avondklokje zal ik me doordeweeks best aan houden, maar in het weekend mogen ze van mij de tering genieten wat dat betreft.
Ik zie vrienden al hooguit 1 of 2 keer per week een avondje, dat ga ik niet ook nog eens van me laten afnemen.
In het weekend kan je nog samen doorzakken tot 04:00quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Ik zie het juist andersom. In het weekend vind ik het niet zo'n probleem, dan reis ik maar eerder (en blijf ik slapen), doordeweeks is dat met werk natuurlijk veel lastiger.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
Die vergelijking loopt compleet mank omdat daar kroegen open waren. Voor dat niveau pleit ik niet eens. Ik zeg alleen basisscholen open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat er een vertraging zit tussen oorzaak en gevolg.
Nu scholen open, over 10 dagen effect.
Kijk naar VK: een verlichting in de maatregelen in combinatie met een nieuwe variant gaven een enorme piek, die met zwaardere maatregelen dan wij nu hebben wordt afgevlakt.
Dapn nog zou iedereen zwaar egoistisch zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef GemMagic het volgende:
Eigenlijk zou er eens een echt gevaarlijk virus moeten rondgaan. Dat verenigt de mensen. Nu is het simpelweg geen rechtvaardiging voor de maatregelen, terwijl er een hoop lui moord en brand schreeuwen.
Als je binnen een week na besmetting dood valt, staan de neuzen sneller dezelfde kant op hè.
idem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
90% gaat zich er gewoon netjes aan houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die avondklok is een grote fout. Zowel voor het effect als voor get draagvlak. Hopelijk zien ze dit snel in.
Inderdaad, al die hordes mensen die na 20u nog boodschappen gaan doen. Al die miljoenen mensen moeten nu tussen 7 en 20 boodschappen gaan doen. Als dat maar past.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal nu wel moeten. Lekker veilig, de openingtijden nog verder beperken
Precies, juist wel relaxed: beetje saamhorigheid en langer doorhalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In het weekend kan je nog samen doorzakken tot 04:00
Daar ging het me niet om. Ze vaccineren als een malle en hebben ook voor het eerst kennelijk 10.000 besmettingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat de Palestijnen zelf ook geen hulp willen van Israël, dus snap niet waarom men daar verbolgen over zou doen.
Ik zie toch een groter wordende groep die dit wel effe iets te ver vindt gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
90% gaat zich er gewoon netjes aan houden.
Zoals met al die onzinmaatregelen helaas. Laf volkje zijn we.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
90% gaat zich er gewoon netjes aan houden.
True... mogelijk slaan we elkaar zelfs de hersens in terwijl we vechten om de laatste beschermingsmiddelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dapn nog zou iedereen zwaar egoistisch zijn.
Ja, dat zeiden 'ze' van de mondkapjes ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zie toch een groter wordende groep die dit wel effe iets te ver vindt gaan.
Yep, dat is het grote probleem. Het kan allemaal best, alleen is er wat aanpassingsvermogen van mensen voor nodig. Als het dan toch moet, doe het dan goed en dus rond een uur of 20. Niet later.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, iedereen heeft eigen beweegredenen om de avondklok later in te laten gaan. En hoe later, hoe symbolischer.
Ik las zelfs dat de sportbond vond dat het 23.00 uur moest zijn, "zodat mensen nog konden sporten". Het is inderdaad echt onmogelijk om eerder te sporten. Desnoods ga je voorafgaand aan je werk. Wat men eigenlijk bedoelt: "het kan wel, maar ik heb geen zin om wat anders te doen dan ik altijd doe"
Maar het risico is dus helemaal niet groot, het risico is op dit moment veel groter dat de scholen onterecht gesloten zijn. Dat heet een risicoafweging. We hebben weken gehad met 10k besmettingen per dag tot de lockdown, met alleen de basisscholen open + alle huidige maatregelen is de kans nihil dat het aantal besmettingen weer zo hoog oploopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op moment dat zelfs acute zorg al word uitgesteld vind ik niet dat je het kan maken om een nog groter risico te nemen.
Ja nou ja, ik zie in de supermarkt best veel mensen die dat kapje maar half opzetten. Tellen die ook als protestors?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden 'ze' van de mondkapjes ook.
Oh, ik citeerde jou alleen, omdat het toevallig in jouw bericht stond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ging het me niet om. Ze vaccineren als een malle en hebben ook voor het eerst kennelijk 10.000 besmettingen.
Maar zoals al vaak door verschillende mensen is gezegd is het onderling vergelijken van landen nogal ondoenlijk. Iedereen kan wel een land vinden om mee te vergelijken om NL er beter of slechter uit te laten zien.
Mondkapjes is veel minder ingrijpend op het leven, het ziet er alleen clownesk uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat zeiden 'ze' van de mondkapjes ook.
Apart, inderdaad. Zou er dan een andere maatregel wel al per morgenavond in gaan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Invoering op vrijdag strookt wat mij betreft niet met die gehaaste persco midden op de dag morgen..
Klopt, maar die groep die zich tegen alle maatregelen zal verzetten zal nooit veel groter worden dan enkele procenten van je samenleving.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
gaan ze dan express erop uit met dit pleurisweer na 20:00 terwijl ze normaal gesproken toch binnen zitten ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het louter te maken dat ze eerst willen aankondigen en daarna het debat willen doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Apart, inderdaad. Zou er dan een andere maatregel wel al per morgenavond in gaan?
Ajax wordt per direct uit competitie genomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Apart, inderdaad. Zou er dan een andere maatregel wel al per morgenavond in gaan?
ja we zijn echt laf dat sommige willen dat deze shitzooi snel over is......quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoals met al die onzinmaatregelen helaas. Laf volkje zijn we.
Ja hoor eens, ik kom graag in protest, maar wel vanaf de luie stoel, op computer en naast de kachelquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaan ze dan express erop uit met dit pleurisweer na 20:00 terwijl ze normaal gesproken toch binnen zitten ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |