Het is nu hier allemaal voor of tegen en als je je twijfels hebt ben je geloof ik een moordenaar die het niet wil beëindigen en moet je een voorbeeld nemen aan opa in de oorlog geloof ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef Momo het volgende:
Wat mij opvalt, conclusies vanuit de wetenschap lijken allemaal een beetje voorzichtig, zou kunnen werken..
Ik weet dat het RIVM werkt met een model dat het aantal bewegingen modelleert. Idee is dat bewegingen sterk in verband staan met het aantal besmettingen. Natuurlijk reduceer met een avondklok het aantal bewegingen. Maar dat is een hele abstracte analyse met alle praktische belangen er buiten te laten.
Zijn er ook andere redenen die het kunnen verklaren? Want deze strookt niet met dat als dit virus de overheersende variant is met een veel hoger besmettingscijfer dat dit haalbaar zou zijn als je ook gaat kijken naar andere landen.quote:En het positieve nieuws: het R-getal, de indicator hoe snel het virus zich verspreidt, is dankzij de strenge lockdown in de hoofdstad gezakt tot 0,6, zo rekende de universiteit van Cambridge uit. Dat zou betekenen dat het aantal besmettingen niet langer exponentieel groeit.
Ja, nogal. Ik wil naar een warm land maar ja, ga maar eens op vakantie nu. Toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
best heel vervelend zo'n pandemie
Je wilt ook niet het risico lopen door de avondklok naar huis te moeten rijden/fietsen, dus voor de zekerheid nog wat extra marge, dus na werktijd tussen 18:00-19:00 zal het aardig gezellig zijn daar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:43 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, het wordt lastiger om de drukte te spreiden als iedereen voor 20.00 uur zijn boodschappen gedaan moet hebben
#Hoedanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Meer dan 10.000 besmettingen per dag en mondkapjes en avondklok waren niet nodig volgens deze fantastische regering nu heb je pak hem beet 5k per dag en we mogen nog net uit huisHad van de zomer lekker aan extra IC cappaciteit gewerkt dat had veel meer nut gehad.
Epicquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
Nederlandse systeem in een notendop![]()
[ twitter ]
Heerlijk over nagedacht tochquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Je wilt ook niet het risico lopen door de avondklok naar huis te moeten rijden/fietsen, dus voor de zekerheid nog wat extra marge, dus na werktijd tussen 18:00-19:00 zal het aardig gezellig zijn daar.
Eens hoor, echt een schandequote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:41 schreef JosMert het volgende:
Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.
Ik wijs jullie even op twee feiten:
• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen
Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er voor mensen met ouders bijvoorbeeld dus op neer dat ze een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.
Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
Uhm wat? Grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog is geen noodzaak?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Dit is een grap toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Zeker. Om excessen te voorkomen krijgen BOA's de werk-instructie om extra goed het maximaal aantal winkelwagentjes na te tellen zodat er toch nooit te veel mensen in de winkel kunnen zijn. Jammer dan die rij buiten die zonder spullen mag afdruipen.quote:
Ja, dit is dan weer een woestmakend dingetje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Zie hier de noodzaak voor de avondklok. "Hoezo moeten we versnellen? Dat is ons niet gevraagd hoor!"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit is dan weer een woestmakend dingetje.
Dat vind ik ook zeer vervelend. Zie je wat in de avondklok worden mensen meteen voor alles en nog wat uitgemaakt. Maar ook de andere kant kan er wat van om meteen anderen schuld in de schoenen te schuiven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is nu hier allemaal voor of tegen en als je je twijfels hebt ben je geloof ik een moordenaar die het niet wil beëindigen en moet je een voorbeeld nemen aan opa in de oorlog geloof ik.
Er staan in dit topicquote:Ik vraag me wel gewoon dingen echt af waar het dan - helaas - weinig over gaat. Ik snap namelijk nog steeds deze niet:
[..]
Zijn er ook andere redenen die het kunnen verklaren? Want deze strookt niet met dat als dit virus de overheersende variant is met een veel hoger besmettingscijfer dat dit haalbaar zou zijn als je ook gaat kijken naar andere landen.
En toen zat ik me af te vragen of er meer redenen kunnen zijn dat een variant overheerst, bijvoorbeeld dat het bij op besmetting op hetzelfde moment kan domineren boven een andere variant?
Ik ben alleen een beetje lost waar ik op moet/kan zoeken als ik over dit soort zaken meer wil weten en ik vrees ook dat het in dit topic hierna snel weer over gaat in een voor/tegen discussie.
Het gaat om de proportionaliteit. Dit is een enorme vrijheidsbeperking, voor hooguit een kleine reductie in een toch al dalende lijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:42 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit onderzoek van nature erbij haalt zou het vallen onder individual movement restrictions ("individual movement restrictions like curfew" ) dan is er wel een klein reductie van besmettingen.
Ik zou zeker zonder licht rijden, anders zien 'ze' je na 20h00quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:47 schreef HPoi het volgende:
Verduisteringsgevallen voor op de koplampen van mijn auto besteld.
Beetje flauw ditquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie hier de noodzaak voor de avondklok. "Hoezo moeten we versnellen? Dat is ons niet gevraagd hoor!"
Thanks. Ik ga daar eens even snuffelen. Ik vind dat soort zaken boeiender dan de voor/tegen discussie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zeer vervelend. Zie je wat in de avondklok worden mensen meteen voor alles en nog wat uitgemaakt. Maar ook de andere kant kan er wat van om meteen anderen schuld in de schoenen te schuiven.
[..]
Er staan in dit topic
COR / Nieuwe varianten/mutaties virus #2
Wel wat meer inhoudelijk over de nieuwe varianten. In Nederland en Denemarken zien we dat het aandeel van de Britse variant snel toeneemt. Aan de andere kant dalen in beide landen de totale besmetting cijfers. Als het klopt wat de Britse onderzoekers zeggen dan zullen we over een tijdje weer gaan stijgen.
En dan vinden ze het gek dat er steeds meer mensen zijn die er moeite mee hebben dat we alleen maar verzwarenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie hier de noodzaak voor de avondklok. "Hoezo moeten we versnellen? Dat is ons niet gevraagd hoor!"
Toch is het ook een probleem in de aansturing. Er is een heel callcenter opgezet voor het inplannen van de vaccinaties. Dat zijn ze netjes volgens het script aan het doen. Je kunt die mensen het moeilijk kwalijk nemen dat als ze dan een afspraak over 2,5 week inplannen omdat ze is verteld dat prikken alleen op weekdagen tussen 9 en 5 kan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Als ik puur persoonlijk kijk dan is dit voor mijn gevoel ook best heftig een avondklok. En dan kom ik in de winter nauwelijks buiten na 8 uur. Ik vermoed dat ze toch heel bang zijn voor die Britse variant, dat ze dit uit de hoge hoed toveren in Den Haag?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:50 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Het gaat om de proportionaliteit. Dit is een enorme vrijheidsbeperking, voor hooguit een kleine reductie.
Sterker nog. als ze zeggen: je moet nu 20 uur in de auto om prik te krijgen in Spanje zou ik het nog doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:51 schreef Simmertje het volgende:
Eerste reactie ook eronder:
"Beste mevrouw/mijnheer, wilt u zich om 04.00 melden op de volgende locatie. Ben benieuwd hoeveel mensen zich laten vaccineren in de nacht."
De GGD mag mij vandaag nog bellen en ik sta om 4 uur vannacht bij de RAI voor een prik.
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Nee tuurlijk, dat is ook zo. Maar als je tegen het volk zegt dat je nu een hail mary moet doen omdat het anders uit de klauwen loopt is dit niet handig, want die hail mary zou je ook aan die kant willen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het ook een probleem in de aansturing. Er is een heel callcenter opgezet voor het inplannen van de vaccinaties. Dat zijn ze netjes volgens het script aan het doen. Je kunt die mensen het moeilijk kwalijk nemen dat als ze dan een afspraak over 2,5 week inplannen omdat ze is verteld dat prikken alleen op weekdagen tussen 9 en 5 kan plaatsvinden.
Natuurlijk kunnen ze ook eerder afspraken inplannen, maar dan moet je daar de organisatie op inrichten.
Nee, al die gezonde dertigers met corona ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik weet niet meer hoe HEMA rookworst smaakt.
Ach, als we gaan flippen over een quote op Twitter uit context zonder de bron van de quote weer te geven dan liggen de IC's straks vol met hartaanvallen en beroertes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Beetje flauw dit. Maar oke, ja. Tja. Wat moet ik zeggen.
Dat gebeurde al voor 99,9% in de rest van nederland maar je bent mooi in de beeldvorming van de media getrapt. Staphorst is niet toonaangevend voor de rest van nederland. believe me.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:10 schreef Zwansen het volgende:
Overigens denk ik dat het kerken-probleem nu bijna nergens meer speelt (hoop ik).
Omdat een motie niet bindend is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef zoost het volgende:
Waarom wordt deze motie niet na-geleefd?
[ afbeelding ]
de vrouwen wel hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee, al die gezonde dertigers met corona ook niet meer.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee, al die gezonde dertigers met corona ook niet meer.
Dat is een positieve uitkomst van deze crisis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik weet niet meer hoe HEMA rookworst smaakt.
Zelfs op Urk zijn de meeste kerken dicht (alleen nog online). Alleen een paar hele zware zijn nog open, maar dan met veel minder mensen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat gebeurde al voor 99,9% in de rest van nederland maar je bent mooi in de beeldvorming van de media getrapt. Staphorst is niet toonaangevend voor de rest van nederland. believe me.
Dit is een speld bericht toch? Inwoners opsluiten als criminelen maar er is geen noodzaak hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:45 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
Zeker. Probleem blijft een gebrek aan urgentie vanuit het ministerie van VWS.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, dat is ook zo. Maar als je tegen het volk zegt dat je nu een hail mary moet doen omdat het anders uit de klauwen loopt is dit niet handig, want die hail mary zou je ook aan die kant willen.
Tja, ze mogen zich natuurlijk altijd bedenken. Het was in dat opzicht meer een show-motie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tot zover de democratie dames en heren
SCHUIMBEKKENquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dit is dan weer een woestmakend dingetje.
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.htmlquote:Volgens de GGD zijn er twee goede redenen voor het uitsmeren van het vaccineren bij het zorgpersoneel. Bij het plannen was nog niet duidelijk of er wel genoeg vaccins zouden zijn en het spreiden is makkelijker voor de werkgevers. Het zou onhandig zijn als het verpleeghuispersoneel allemaal tegelijk naar de prikstraat moet en dan op hetzelfde moment te kampen heeft met de eventuele bijwerkingen.
"We kunnen nu niet mensen gaan bellen om te zeggen: in plaats van over 2,5 week, kunt u ook over 2,5 dag al komen. Wij moeten de noodzaak zien om te versnellen of we moeten gevraagd worden om dat te doen", zegt GGD-woordvoerder Sonja Kloppenburg.
"Wij willen wel meer prikken, maar we moeten het nu doen met vaccins die ons beschikbaar worden gesteld", zegt Kloppenburg.
Toch is de meeste gezondheidswinst volgens hoogleraar Huckriede nu juist te boeken bij een snelle vaccinatiecampagne. "We moeten ons realiseren dat het vaccineren een ingewikkelde operatie is met veel haken en ogen, maar het uitgangspunt moet zijn: als het sneller kan, dan moet je dat doen."
Maar gelukkig geven we wel een signaal af met het opsluiten van de bevolkingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Probleem blijft een gebrek aan urgentie vanuit het ministerie van VWS.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hier in ieder geval een bron dat deze niet of nauwelijks effect heeft.
[..]
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.13484
Ze vergeleken Zweden en Zuid Korea met acht andere landen. Wat mij betreft een erg dubieuze vergelijking.quote:We first estimate COVID‐19 case growth in relation to any NPI implementation in subnational regions of 10 countries: England, France, Germany, Iran, Italy, Netherlands, Spain, South Korea, Sweden, and the US. Using first‐difference models with fixed effects, we isolate the effects of mrNPIs by subtracting the combined effects of lrNPIs and epidemic dynamics from all NPIs. We use case growth in Sweden and South Korea, two countries that did not implement mandatory stay‐at‐home and business closures, as comparison countries for the other 8 countries (16 total comparisons).
VRAAG HET ZE DANquote:"We kunnen nu niet mensen gaan bellen om te zeggen: in plaats van over 2,5 week, kunt u ook over 2,5 dag al komen. Wij moeten de noodzaak zien om te versnellen of we moeten gevraagd worden om dat te doen", zegt GGD-woordvoerder Sonja Kloppenburg.
Ja, dat is ook storend. Net zoals dat het storend is dat ze gewoon weer een persconferentie op locatie geven ipv dat vanuit huis te regelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar gelukkig geven we wel een signaal af met het opsluiten van de bevolking
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |