abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:31:00 #176
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197508938
quote:
Waarschijnlijk, vrijwel zeker dus uiteindelijk is er niks concreets goed om te lezen :)
pi_197508952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit, en dat weet je zelf ook wel.
Bewijs het eens?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:31:53 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197508959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik had het over dit forum. Niet over de overheid, de 2e Kamer is verantwoordelijk voor het controleren van de regering.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Iets met een kat in het nauw...
pi_197508963
In Engeland roepen ze al op je buren te verlinken. Zullen we hier ook wel gaan zien mbt avondklok:

Shop' your neighbours if they persistently break COVID rules - UK's top police officer

Metropolitan Police Commissioner Dame Cressida Dick said people should call police if neighbours persistently break lockdown rules.

She told LBC radio: "The last thing I'm going to say on national radio is everyone should be shopping everybody. I don't think that.

"What I do think is, if you do have concerns that somebody is persistently not complying with the restrictions, with the regulations, then, yeah, you should talk to us.

"If you feel comfortable to do so, then talk to us."

Dame Cressida, who is responsible for policing in London, said her force is receiving "hundreds of calls a day" from concerned people.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197508968
quote:
Bedankt voor het opzoeken :Y ^O^

Ik vraag me vooral af of die sluiting destijds een meetbaar effect had. Ik las een artikel waarin werd beweerd dat dat niet zo was en dat er daarom afgesproken was om nooit meer een landelijke sluiting te doen. Ik vind het moeilijk om die cijfers te vinden.
pi_197508969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:23 schreef Wegenbouwer het volgende:
may not provide significantly more benefits to slowing the spread of the disease than other voluntary measures, such as social distancing or travel reduction.
mogelijk niet, en vergeleken met social distancing or travel reduction.
betekend nog steeds niet dat het nauwelijk of niet werkt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:33:25 #182
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197508989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:32 schreef RipCity het volgende:

Dame Cressida, who is responsible for policing in London, said her force is receiving "hundreds of calls a day" from concerned people.
Oh, daar hebben ze in NL geen aanmoediging voor nodig hoor. Je ziet hier alleen al genoeg mensen die niet alleen de maatregelen het liefst zo benauwd mogelijk zien, maar nog veel liever anderen de maat nemen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197508995
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Precies. Fraai altijd die omgekeerde bewijslast...

1. maatregel wordt zonder goede argumenten (proportionaliteit) ingevoerd
2. X vraagt of waar de onderbouwing blijft zegt dat het niet werkt
3. Y zegt: "bewijs maar dat het niet werkt!!!"

Zo werkt het niet hè :')
fixed !
zo werkt het wel.....
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:33:59 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197509004
Omdat we nu natuurlijk druk bezig zijn over de avondklok die eraan komt, even wat wetenschappelijke artikelen die ik zo kon vinden.

Efficacy of Nationwide Curfew to Encounter Spread of COVID-19: A Case From Jordan
quote:
An Early Assessment of Curfew and SecondCOVID-19 Lock-down on Virus Propagationin France∗

This note provides an early assessment of the reinforced measures to curb the COVID-19pandemic in France, which include a curfew of selected areas and culminate in a second COVID-19-relatedlock-down that started on October 30, 2020 and is still ongoing. We analyse the change in virus propagationacross age groups and across départements using an acceleration index introduced in Baunez et al. (2020).We find that while the pandemic is still in the acceleration regime, acceleration decreased notably withcurfew measures and this more rapidly so for the more vulnerable population group, that is, for peopleolder than 60. Acceleration continued to decline under lock-down, but more so for the active populationunder 60 than for those above 60. For the youngest population aged 0 to 19, curfew measures did not reduce acceleration but lock-down does. This suggests that if health policies aim at protecting the elderly population generally more at risk to suffer severe consequences from COVID-19, curfew measures may be effective enough. However, looking at the departmental map of France, we find that curfews have notnecessarily been imposed in départements where acceleration was the largest.
quote:
The Effect of Curfew Enforcement on Health Care Provision in COVID-19 Pandemic

The COVID-19 disease occurred in the final weeks of 2019. As part of the fight against COVID-19, countries have taken actions such as travel restrictions, suspension of border crossings and international flights, voluntary home isolation, public activities restriction, and curfews. The objective of this study is to identify the effect of curfew enforcement during the COVID-19 pandemic to determine and identify whether curfew has a positive effect on the health care workload. The number of patients admitted to Sakarya University Training and Research Hospital, their means of arrival, hospitalization-discharge, demographic characteristics were examined retrospectively for the period of curfew in April and May 2020 and the corresponding days in 2019. The significant statistical differences between the two periods were analyzed. The results of this research reveal that 24.488 patients were admitted to our emergency department. Of these patients, 12813 (52.3%) were male, 11675 (47.7%) were female. The number of emergency department admissions of the pediatric age group decreased from 1822 (8.9%) to 33 patients (0.8%). Moreover, the number of patients admitted to the emergency service in the related period of 2019 was 20548 (83.9%), while this figure decreased to 3940 individuals (16.1%) during the curfew period. It was implied that curfew could reduce the unnecessary admissions to hospitals, the number of ambulance usage, and provide a positive contribution to the reduction in traumas, car accidents, work accidents, and forensic cases during pandemic.
pi_197509015
er is s'nachts nog best wat op de been. dat is dus dadelijk niet toegestaan. geen sociale controle meer.
die avondklok, daar houden criminelen zich niet altijd aan hè.
er kan onmogelijk overal politie langsrijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197509018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:32 schreef RipCity het volgende:
In Engeland roepen ze al op je buren te verlinken. Zullen we hier ook wel gaan zien mbt avondklok:

Shop' your neighbours if they persistently break COVID rules - UK's top police officer

Metropolitan Police Commissioner Dame Cressida Dick said people should call police if neighbours persistently break lockdown rules.

She told LBC radio: "The last thing I'm going to say on national radio is everyone should be shopping everybody. I don't think that.

"What I do think is, if you do have concerns that somebody is persistently not complying with the restrictions, with the regulations, then, yeah, you should talk to us.

"If you feel comfortable to do so, then talk to us."

Als je buren een feest met 10 man geven is het bellen van de politie niet 'verlinken' maar een goede burgerdaad.

Politie bellen omdat de buurman de vuilnis buiten zet tijdens de avondklok is natuurlijk een ander verhaal.
pi_197509021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er nog wel een paar. Iets met een kat in het nauw...
Jij dacht regels op te kunnens tellen, ik wees jou op de situatie zoals die werkelijk is op dit forum, hier zit niemand van de regering te beweren dat een noodklok noodzakelijk is. Snap je dat?

Dus, nogmaals, als jij de bewering doet ligt de bewijslast bij jou.
pi_197509038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja we zijn echt laf dat sommige willen dat deze shitzooi snel over is...... :{
Want met een avondklok lukt dat echt!! :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_197509074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

hier zit niemand van de regering te beweren dat een noodklok noodzakelijk is.

Dat wordt ook helemaal niet gezegd. De regering beweert dat het nodig is en sommige users hier ook. Dus niet zo belerend doen.
pi_197509078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als je buren een feest met 10 man geven is het bellen van de politie niet 'verlinken' maar een goede burgerdaad.

Politie bellen omdat de buurman de vuilnis buiten zet tijdens de avondklok is natuurlijk een ander verhaal.
Als je er geen last van hebt is het verlinken. Wanneer je er last van hebt kun je ook opstaan en naar de buurman toe lopen met: Joh, kun je rustig aan doen?
pi_197509082
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:35 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Want met een avondklok lukt dat echt!! :')
hij had het over alle andere maatregelen.... ;)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:37:24 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197509098
Wat mij opvalt, conclusies vanuit de wetenschap lijken allemaal een beetje voorzichtig, zou kunnen werken..

Ik weet dat het RIVM werkt met een model dat het aantal bewegingen modelleert. Idee is dat bewegingen sterk in verband staan met het aantal besmettingen. Natuurlijk reduceer met een avondklok het aantal bewegingen. Maar dat is een hele abstracte analyse met alle praktische belangen er buiten te laten.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:37:54 #193
14505 OProg
A Life in Music
pi_197509110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je er geen last van hebt is het verlinken. Wanneer je er last van hebt kun je ook opstaan en naar de buurman toe lopen met: Joh, kun je rustig aan doen?
Dan moet je de straat op. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197509141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef Momo het volgende:
Wat mij opvalt, conclusies vanuit de wetenschap lijken allemaal een beetje voorzichtig, zou kunnen werken..

Ik weet dat het RIVM werkt met een model dat het aantal bewegingen modelleert. Idee is dat bewegingen sterk in verband staan met het aantal besmettingen. Natuurlijk reduceer met een avondklok het aantal bewegingen. Maar dat is een hele abstracte analyse met alle praktische belangen er buiten te laten.
Op zich doet het RIVM zijn taak heel goed, ik heb veel respect voor die lui :)

Dat het kabinet soms denkt dat er alleen maar een keuze is tussen het advies opvolgen en het in de wind slaan is een ander verhaal...
pi_197509143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef Momo het volgende:

Dat is toch precies hoe beperkt en koud het rivm denkt tot op heden? Bewegingen beperken. Meer niet.
pi_197509148
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Dan moet je de straat op. :P
Da's koud, man ;)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:40:10 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197509159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:33 schreef GemMagic het volgende:

Oh, daar hebben ze in NL geen aanmoediging voor nodig hoor. Je ziet hier alleen al genoeg mensen die niet alleen de maatregelen het liefst zo benauwd mogelijk zien, maar nog veel liever anderen de maat nemen.
Dat is inderdaad een typisch Nederlandse mensensoort.

“Ik heb helemáál geen last van de lockdown, die natuurlijk helemaal geen lockdown is, in Frankrijk of Spanje waren ze nog véél strenger, hadden ze hier ook moeten doen, ik vind het héérlijk die lockdown, geen gestress geen gedoe alle dagen als een lamme zombie op de bank, dit houd ik nog járen vol. MAAR DAN MIJN BUREN ZEG, DIE LEVEN EROP LOS, LAATST HOORDE IK ZE PRATEN MET MAAR LIEFST TWEE GASTEN HET LEEK ZELFS ALSOF ZE HET GEZELLIG HADDEN, IK HEB GELIJK DE POLITIE GEBELD, KORTE METTEN, IK BEDOEL HET IS WEL EEN PANDEMIE WAAR WE IN ZITTEN MENSEN”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197509162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is s'nachts nog best wat op de been. dat is dus dadelijk niet toegestaan. geen sociale controle meer.
die avondklok, daar houden criminelen zich niet altijd aan hè.
er kan onmogelijk overal politie langsrijden.
Sowieso moet er handhaving worden vrijgemaakt voor de avondklok. Dus niet om boeven te vangen.
pi_197509196
Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.

Ik wijs jullie even op twee feiten:

• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen

Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er voor mensen met ouders bijvoorbeeld dus op neer dat ze een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.

Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 16:42:22 #200
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197509219
Als mijn buren bezig zie ga ik ze toch niet aangeven man. Dan loop ik hooguit even langs voor een praatje. Het is immers toch als zo rustig de laatste tijd.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')