Solidariteit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Waar ik mij wel aan stoor is dat er geen woord wordt gerept over een maatregel wat werkelijk zoden aan de dijk zet..
Een visiteverbod voor mensen in een verzorgingstehuis, bejaardentehuis en andere voorzieningen waar mensen wonen die in de risicogroep vallen.
Geen woord.
Het gaat niet om resultaten hè. Zo'n maatregel raakt te weinig mensen in hun dagelijks handelen. Dan gaat er onvoldoende 'urgentie' van uit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Waar ik mij wel aan stoor is dat er geen woord wordt gerept over een maatregel wat werkelijk zoden aan de dijk zet..
Een visiteverbod voor mensen in een verzorgingstehuis, bejaardentehuis en andere voorzieningen waar mensen wonen die in de risicogroep vallen.
Geen woord.
Kan ik van m'n oma waar ik 's avonds vaak nog wat klusjes doe en help naar bed te brengen ook een werkgeversverklaring krijgen, of mag ze voortaan in haar stoel slapen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Je moet werkgeversverklaring hebben als je na 20.00 uur op straat bent, anders ¤95 boete per vrijdagavond.
Daarmee isoleer je dus wel de risicogroep.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het gaat niet om resultaten hè. Zo'n maatregel raakt te weinig mensen in hun dagelijks handelen. Dan gaat er onvoldoende 'urgentie' van uit.
Jammer dat ze een avondklok nodig hadden om tot dit inzicht te komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef RipCity het volgende:
Talkshow Op1 op NPO 1 blijft het tv-programma uitzenden, ook als er woensdag een avondklok wordt afgekondigd, maar in sobere vorm. Dat laat WNL-hoofdredacteur Bert Huisjes desgevraagd weten. Of er daadwerkelijk een avondklok komt in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus is nog niet duidelijk, maar het kabinet heeft gezegd woensdag extra maatregelen aan te kondigen om de coronacrisis te bestrijden.
Huisjes verwacht dat Op1 in de categorie 'essentieel' valt vanwege de informatievoorziening in het programma en daarom een uitzondering krijgt. ,,Als het kan gaan we door in een sobere versie. Dat betekent dat er misschien iets minder gasten aan tafel verschijnen", zegt hij. Ook wordt gekeken naar andere maatregelen om de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen.
Of een hond 👌quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:02 schreef JosMert het volgende:
Net op Radio2.
Je moet werkgeversverklaring hebben als je na 20.00 uur op straat bent, anders ¤95 boete per vrijdagavond.
Heeft Ab Drank al gereageerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef RipCity het volgende:
Talkshow Op1 op NPO 1 blijft het tv-programma uitzenden, ook als er woensdag een avondklok wordt afgekondigd, maar in sobere vorm. Dat laat WNL-hoofdredacteur Bert Huisjes desgevraagd weten. Of er daadwerkelijk een avondklok komt in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus is nog niet duidelijk, maar het kabinet heeft gezegd woensdag extra maatregelen aan te kondigen om de coronacrisis te bestrijden.
Huisjes verwacht dat Op1 in de categorie 'essentieel' valt vanwege de informatievoorziening in het programma en daarom een uitzondering krijgt. ,,Als het kan gaan we door in een sobere versie. Dat betekent dat er misschien iets minder gasten aan tafel verschijnen", zegt hij. Ook wordt gekeken naar andere maatregelen om de veiligheid van gasten en medewerkers te waarborgen.
Er is dus weer lekker selectief gequotequote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:56 schreef Scrummie het volgende:
Over die GGD mevrouw, dit is het volledige stukje:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.html
Er zal wel een uitzondering komen voor mantelzorg, kan me niet voorstellen dat ze hulpbehoevenden om 19 uur al ingestopt in bed willen hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:06 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Kan ik van m'n oma waar ik 's avonds vaak nog wat klusjes doe en help naar bed te brengen ook een werkgeversverklaring krijgen, of mag ze voortaan in haar stoel slapen?
Dit vind ik wel echt geweldig hilarisch trouwens. Mensen zijn innovatief.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maar die oranje Thuisbezorgd jasjes stonden voor 100 op marktplaats; dat is dan wel een koopje.
Een beetje. Essentie blijft wel overeind vind ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is dus weer lekker selectief gequote
Wat ik al tijden roep, tenenkrommend.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
Het is eenmalig he. Het is niet dat je elke nacht om 4 uur daar moet staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:51 schreef Simmertje het volgende:
Eerste reactie ook eronder:
"Beste mevrouw/mijnheer, wilt u zich om 04.00 melden op de volgende locatie. Ben benieuwd hoeveel mensen zich laten vaccineren in de nacht."
De GGD mag mij vandaag nog bellen en ik sta om 4 uur vannacht bij de RAI voor een prik.
Nou ja, het gevoel van urgentie spat er nou niet echt vanaf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is dus weer lekker selectief gequote
Maar die zijn ook niet mee genomen in de berekeningen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:00 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit paniekvoetbal voortkomt uit dat ze weten dat ze het vaccineren niet snel op kunnen schalen oid.
quote:Niet meegerekend
Maar is dat dan écht nodig, nu er driftig wordt gevaccineerd? “De vaccinaties kunnen de aantallen in die scenario’s halveren, dát is de bedoeling,” zegt Diederik Gommers. “Maar in de rekenmodellen is de invloed van het vaccin nog niet meegerekend.”
Dat is niet zo onlogisch als het klinkt. Het OMT kijkt vooral naar wat er de komende weken moet gebeuren. “We kijken daarbij nog niet naar de invloed van vaccinaties,” zegt arts-microbioloog en OMT-lid Jan Kluytmans. “Want die invloed is de komende twee maanden nog minimaal.”
Ik snap dat echt niet. Een heel groot deel van de overlijdens vindt plaats in verzorgingstehuizen. Even los van ziekenhuisbezetting, daar kun je een gigantisch verschil maken met relatief weinig vaccinaties. Dat heeft een grote impact op de oversterfte dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die zijn ook niet mee genomen in de berekeningen.
https://www.parool.nl/ned(...)rsoepeling~b501faa3/
[..]
Ja, wees dan ook consequent. Maar owee als alleenstaanden naar vrienden willen op zaterdagavond. Voor mij als alleenstaande even belangrijk zo niet belangrijker dan familie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord.
Lekker op handen en voeten laten lopen, desgevraagd laten blaffen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende:
Een uitzondering voor het uitlaten van de hond is wel echt belachelijk, nergens in Europa heb je zo'n uitzondering. Dat is toch met de beste wil niet essentieel te noemen? Niet goed voor het draagvlak. Je kinderen uitlaten mag niet maar een hond wel.
Inderdaad, dan misschien iets meer risico nemen met de Pfizer vaccins, want in Israel daalde het aantal besmettingen in de controle groep met zo'n 33% na de eerste vaccin prik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is al honderd keer gezegd, maar je moet prikken prikken prikken.
Al het andere is pleistertjes plakken.
Ja hallo, anders schijt dat beest dus de hele nacht in huis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende:
Een uitzondering voor het uitlaten van de hond is wel echt belachelijk, nergens in Europa heb je zo'n uitzondering. Dat is toch met de beste wil niet essentieel te noemen? Niet goed voor het draagvlak. Je kinderen uitlaten mag niet maar een hond wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |