abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:04:02 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197449075


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:04:35 #2
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197449088
Ik mag de 1300e openen :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197449102
En juist omdat ze zo extreem voorzichtig zijn, geen perspectief bieden lijkt het dat een hoop mensen de regels minder gaan naleven. Want wat is er om naar uit te kijken? Als ze toch niet gaan versoepelen maakt het ook niet uit wat je doet.
pi_197449105
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet voor onszelf zeggen dat we goed de draai gevonden hebben nu. Gelukkig.
Het gaat deze periode stukken beter dan vorig jaar maart en april.

En ik verbaas me soms hoe snel het schoolwerk eigenlijk klaar is, als er gewoon netjes gewerkt wordt.

We starten rond 10.00 uur en rond 14.00 uur is het wel af. Min een fruitpauze, een lunch en buitenspelen. Dus effectief 3 uur schoolwerk, soms 4 uur als er buiten-opdrachten bij zitten.

Best goed te doen zo.
Dit dus.
pi_197449109
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan ga je maar wat minder werken, of er stopt 1 ouder met werken. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
In DL krijgen alle ouders extra 10 dagen verlof. En eenoudergezinnen 20 dagen.
Betaald.
Om de uren voor het thuisonderwijs in te zetten.

Vind ik best een strak plan.
Definitely not CIA
pi_197449111
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik moet voor onszelf zeggen dat we goed de draai gevonden hebben nu. Gelukkig.
Het gaat deze periode stukken beter dan vorig jaar maart en april.

En ik verbaas me soms hoe snel het schoolwerk eigenlijk klaar is, als er gewoon netjes gewerkt wordt.

We starten rond 10.00 uur en rond 14.00 uur is het wel af. Min een fruitpauze, een lunch en buitenspelen. Dus effectief 3 uur schoolwerk, soms 4 uur als er buiten-opdrachten bij zitten.

Best goed te doen zo.
Mooi dat het bij jouw zo goed gaat. Maar veel ouders lukt het gewoon niet. Omdat ze moeten werken, of omdat ze de discipline/kennis gewoon niet hebben.
pi_197449124
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:04 schreef DonDruiper het volgende:
Ik mag de 1300e openen :D
pi_197449127
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi dat het bij jouw zo goed gaat. Maar veel ouders lukt het gewoon niet. Omdat ze moeten werken, of omdat ze de discipline/kennis gewoon niet hebben.
Er "moet" helemaal niks en als het wel "moet" dan heb je ergens niet over nagedacht.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:07:49 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449150
Prima, verleng de boel terwijl de cijfers gewoon de goede kant op gaan.

Maar ga dan niet zeuren dat mensen gebruik maken van een twijfelachtig vitaal beroep om gewoon gebruik te maken van de noodopvang.

Dat opzoeken van de randjes ligt voor een heel groot deel in dit soort beleid keuzes. Kan me er niet druk om maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier gaat het echt heel soepel. Kind doet heel zelfstandig haar werk, juf heeft het goed ingedeeld, heeft leuke afwisselende opdrachten en gewoon schoolwerk, er zijn veel contactmomenten. Ik denk dat we ongeveer hetzelfe zitten qua tijd dat ze eraan kwijt is.

Maar er zijn hele dagen dat ze geen andere kinderen ziet, en dat vind ik toch echt niet de bedoeling. We redden het wel, hoor, ook tot de voorjaarsvakantie, maar hoe eerder ze weer naar school kan, hoe beter. Voor haar. Man en ik hebben een prima werkgever waarbij thuiswerken heel prima gaat en dochter ernaast begeleiden ook goed gaat.
Dat hebben wij ook. Dat ze geen andere kinderen ziet, niet elke dag ieg.
We doen 2 fysieke speelafspraakjes per week. En met 1 game vriendje online. Dat is het. Nu.

Maar goed. Dat is eigenlijk al meer contacten dan ik heb momenteel. :D
Definitely not CIA
pi_197449207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mooi dat het bij jouw zo goed gaat. Maar veel ouders lukt het gewoon niet. Omdat ze moeten werken, of omdat ze de discipline/kennis gewoon niet hebben.
Dat klopt.
En dat realiseer ik me ook echt wel.
Maar ik kan hier alleen even vanuit mezelf spreken. Dat het niet optimaal is, maar dat het verders prima gaat. We redden ons wel.

Sterker nog. Ik merk nu duidelijk bij welke punten ze nog wat extra aandacht nodig heeft. Keertje extra de tafels oefenen bij het eten enzo.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:12:53 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197449218
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Als ze dit al niet aandurven vraag ik me oprecht af wat de exit strategie is uit de lockdown.
Nu een R0.8 en dan met de scholen open terug naar de 1? Vervolgens maar alle winkels etc dicht houden tot het lekker weer is in maart/april en dan maar hopen op het beste?horeca ergens in juni?
De boel dichthouden tot halverwege maart (net als België) of half april (net als Duitsland), ben ik bang. Zo lang ze niet concreet gaan benoemen wat de voorwaarden zijn om scholen, winkels of wat ook te heropenen weet je dat het allemaal nog heel lang dicht blijft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 18:12:57 #13
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197449220
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:07 schreef Drekkoning het volgende:
Prima, verleng de boel terwijl de cijfers gewoon de goede kant op gaan.

Maar ga dan niet zeuren dat mensen gebruik maken van een twijfelachtig vitaal beroep om gewoon gebruik te maken van de noodopvang.

Dat opzoeken van de randjes ligt voor een heel groot deel in dit soort beleid keuzes. Kan me er niet druk om maken.
Klopt, onder dit mom gaat onze zoon vanaf volgende week ook weer af en toe naar school. Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis als voedingsassistente. Dat ze al bijna een jaar in de ziektewet zit, hoeft school echt niet te weten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197449221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er "moet" helemaal niks en als het wel "moet" dan heb je ergens niet over nagedacht.
Dit weten we nou wel. Die discussie is al uitgebreid gevoerd. Als je eenmaal in de 'moet' zit, kun je er niet zomaar, en zeker niet tijdelijk uit. Non-discussie dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:14:25 #15
408813 crew  trein2000
pi_197449241
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:05 schreef Anton91 het volgende:
En juist omdat ze zo extreem voorzichtig zijn, geen perspectief bieden lijkt het dat een hoop mensen de regels minder gaan naleven. Want wat is er om naar uit te kijken? Als ze toch niet gaan versoepelen maakt het ook niet uit wat je doet.
Ik heb het in de eerste golf een keer genoemd “de samenleving gaat versoepelen”. Ik zie dat nu minder. Maar dat gevaar ligt wel op de loer ja. Dat ben ik met je eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449249
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook. Dat ze geen andere kinderen ziet, niet elke dag ieg.
We doen 2 fysieke speelafspraakjes per week. En met 1 game vriendje online. Dat is het. Nu.

Maar goed. Dat is eigenlijk al meer contacten dan ik heb momenteel. :D
Mja, ik zie als andere volwassene in ieder geval nog mijn man. En ik heb niet per se meer mijn peers op regelmatige basis nodig voor mjin (sociale) ontwikkeling :P

Gelukkig lijkt voor dochter de voetbaltraining weer te starten maandag, dus dan ziet ze toch twee keer per week in ieder geval haar team weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:14:52 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:12 schreef Djeez het volgende:

[..]

Klopt, onder dit mom gaat onze zoon vanaf volgende week ook weer af en toe naar school. Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis als voedingsassistente. Dat ze al bijna een jaar in de ziektewet zit, hoeft school echt niet te weten
Begrijpelijk :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De boel dichthouden tot halverwege maart (net als België) of half april (net als Duitsland), ben ik bang. Zo lang ze niet concreet gaan benoemen wat de voorwaarden zijn om scholen, winkels of wat ook te heropenen weet je dat het allemaal nog heel lang dicht blijft.
Voorwaarden hebben we al heel lang niet meer gehoord. Iets met 1200 besmettingen en 3 IC opnames ofzo. Maar ja, dat was ver voor de lockdown. Geen enkel perspectief meer sinds dat moment.

En dat was nou precies mijn bezwaar tegen een zware lockdown, als je er eenmaal aan begint is er niets meer wat je nog kan doen en is het ineens de nieuwe status quo.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:15:37 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197449260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:05 schreef Anton91 het volgende:
En juist omdat ze zo extreem voorzichtig zijn, geen perspectief bieden lijkt het dat een hoop mensen de regels minder gaan naleven. Want wat is er om naar uit te kijken? Als ze toch niet gaan versoepelen maakt het ook niet uit wat je doet.
Precies. De collectieve verantwoordelijkheid werkte toch al niet, en als er dan zelfs als de cijfers de goede kant op gaan geen enkel perspectief op een normalere samenleving wordt geboden dan gaan toch wel wat mensen het bijltje erbij neergooien. Het had toch leuk geweest als ze ergens in de afgelopen tien maanden eens een gedragspsycholoog gevraagd hadden om mee te denken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197449263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, ik zie als andere volwassene in ieder geval nog mijn man. En ik heb niet per se meer mijn peers op regelmatige basis nodig voor mjin (sociale) ontwikkeling :P

Gelukkig lijkt voor dochter de voetbaltraining weer te starten maandag, dus dan ziet ze toch twee keer per week in ieder geval haar team weer.
Heerlijk voor haar! En ook gewoon buiten, vind ik ook fijn voor kinderen.
Definitely not CIA
pi_197449274
Groetjes uit Lansingerland 👋

Met 17 positieve tests op 5000+ moet dit statistisch gezien toch één van de meest veilige gemeentes van Nederland zijn 😎
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:17:20 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gelukkig lijkt voor dochter de voetbaltraining weer te starten maandag, dus dan ziet ze toch twee keer per week in ieder geval haar team weer.
Zeg dit nou niet, voor je het weet leest Gommers hier mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449288
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. De collectieve verantwoordelijkheid werkte toch al niet, en als er dan zelfs als de cijfers de goede kant op gaan geen enkel perspectief op een normalere samenleving wordt geboden dan gaan toch wel wat mensen het bijltje erbij neergooien. Het had toch leuk geweest als ze ergens in de afgelopen tien maanden eens een gedragspsycholoog gevraagd hadden om mee te denken.
Op zich hebben ze dat wel een aantal keren geprobeerd, ook met duidelijke doelstellingen en voorwaarden. Helaas waren die wat te optimistisch. Maar sinds de lockdown is alle perspectief compleet zoek. Er was sowieso al niemand die in het grapje trapte dat de lockdown maar tot 18 januari zou duren.
pi_197449292
(dubbel)
pi_197449297
kinderen mogen langer niet naar school
Ik heb het te doen met de gezinnen waar de ketel op standje kookpunt staat.
Arrr!
pi_197449306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. De collectieve verantwoordelijkheid werkte toch al niet, en als er dan zelfs als de cijfers de goede kant op gaan geen enkel perspectief op een normalere samenleving wordt geboden dan gaan toch wel wat mensen het bijltje erbij neergooien. Het had toch leuk geweest als ze ergens in de afgelopen tien maanden eens een gedragspsycholoog gevraagd hadden om mee te denken.
Als zelfs de cijfers de goede op gaan...

Maar dan moet je niet naar de cijfers van de Britse variant kijken.
pi_197449309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeg dit nou niet, voor je het weet leest Gommers hier mee.
Van mij mag hij meelezen. Ik ga er niet vanuit dat hij de voetbaltraining gaat laten stoppen om mijn kind te pesten :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197449322
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als zelfs de cijfers de goede op gaan...

Maar dan moet je niet naar de cijfers van de Britse variant kijken.
Juist wel, dat stemt zeer hoopvol ^O^
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:21:35 #29
408813 crew  trein2000
pi_197449365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:18 schreef longasleep het volgende:
kinderen mogen langer niet naar school
Ik heb het te doen met de gezinnen waar de ketel op standje kookpunt staat.
Die gezinnen. Maar ik heb het ook te doen met Mo en Luciano op drie hoog achter die de enige PC in huis moet delen met zijn thuiswerkende vader en vijf broers.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die gezinnen. Maar ik heb het ook te doen met Mo en Luciano op drie hoog achter die de enige PC in huis moet delen met zijn thuiswerkende vader en vijf broers.
die krijgen laptops van school iig klasgenoten van mijn dochter wel.
Arrr!
pi_197449388
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:18 schreef longasleep het volgende:
kinderen mogen langer niet naar school
Ik heb het te doen met de gezinnen waar de ketel op standje kookpunt staat.
Ik sta hier een beetje dubbel in. Dat leerlingen achterstanden oplopen lijkt me evident. Dat die achterstand voor leerlingen uit toch al sociaal zwakke milieus vaak nog groter zal zijn ook. De leraren die zich in allerlei bochten moeten wringen om thuisonderwijs zo goed mogelijk te faciliteren,gecombineerd met nog de fysieke ‘opvang’ in de klas benijd ik ook niet.

Anderzijds stoor ik me toch ook wel behoorlijk aan steeds maar klagende ouders. Die kiezen toch bewust voor kinderen, als ze nu wat extra moeten investeren, moet de rest er opeens medelijden mee hebben. Daar pas ik voor.
pi_197449392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. De collectieve verantwoordelijkheid werkte toch al niet, en als er dan zelfs als de cijfers de goede kant op gaan geen enkel perspectief op een normalere samenleving wordt geboden dan gaan toch wel wat mensen het bijltje erbij neergooien. Het had toch leuk geweest als ze ergens in de afgelopen tien maanden eens een gedragspsycholoog gevraagd hadden om mee te denken.
Denk dat je mensen ook eerst zult moeten overtuigen dat het uberhaupt zin heeft wat er allemaal gedaan wordt.

Die mondkapjes en die 1.5 meter in de buitenlucht / vluchtig in de supermarkt ga je de oorlog niet mee winnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449393
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die gezinnen. Maar ik heb het ook te doen met Mo en Luciano op drie hoog achter die de enige PC in huis moet delen met zijn thuiswerkende vader en vijf broers.
Nou dat.
Ik realiseer me ter dege dat wij het ontzettend getroffen hebben hier met waar we wonen, onze werkgevers en de school van onze dochter. Wat een narigheid levert deze hele toestand toch op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197449396
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. De collectieve verantwoordelijkheid werkte toch al niet, en als er dan zelfs als de cijfers de goede kant op gaan geen enkel perspectief op een normalere samenleving wordt geboden dan gaan toch wel wat mensen het bijltje erbij neergooien. Het had toch leuk geweest als ze ergens in de afgelopen tien maanden eens een gedragspsycholoog gevraagd hadden om mee te denken.
Precies en het verandert ook helemaal de strategie, want we deden dit voor de zorg en dat is prima. Maar dat verandert dus nu helemaal, want ineens gaat het niet meer om de zorg, maar om de besmetttingen langdurig extreem laag te houden omdat we bang moeten zijn voor een 'extreem' besmettelijke mutatie waarbij een R0 van onder de 1 ook mogelijk lijkt te zijn.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:23:19 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:22 schreef longasleep het volgende:

[..]

die krijgen laptops van school iig klasgenoten van mijn dochter wel.
Daar heeft echt niet elke school het budget voor ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Anderzijds stoor ik me toch ook wel behoorlijk aan steeds maar klagende ouders. Die kiezen toch bewust voor kinderen, als ze nu wat extra moeten investeren, moet de rest er opeens medelijden mee hebben. Daar pas ik voor.
_O-
pi_197449404
Oh ja, en waar komt al die haat voor baas Gommers opeens vandaan? Dacht dat hij hier wel goed lag eigenlijk (in tegenstelling tot kuipers)
pi_197449405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:22 schreef longasleep het volgende:

[..]

die krijgen laptops van school iig klasgenoten van mijn dochter wel.
Als school die heeft. Er zijn heel veel scholen waar dat niet het geval is, of waar ze zeker niet voldoende laptops hebben om alle kinderen die het nodig hebben er eentje te lenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197449414
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:

Anderzijds stoor ik me toch ook wel behoorlijk aan steeds maar klagende ouders. Die kiezen toch bewust voor kinderen, als ze nu wat extra moeten investeren, moet de rest er opeens medelijden mee hebben. Daar pas ik voor.
Het kan ook een voorvochtbaby zijn hè.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:24:20 #40
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197449416
Wat vinden jullie van het aantal doden tegenover het heftige 2014 griepseizoen? 65 duizend doden in 1 jaar in NL. Niks geen lockdown. Zijn we aan het overdrijven? Zelfs bij 10x zo veel besmettingen en doden zonder maatregelen zou dat nog maar het dubbele zijn van dat griepseizoen.
pi_197449425
Ik begrijp niet dat de ontwikkeling van de kinderen zo ondergeschikt is aan het beschermen van de ouderen.. Wie moeten straks klaar staan voor ons land?
pi_197449430
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

_O-
Wat, is toch zo? Maatschappij faciliteert die gezinnen waar beide ouders per se fulltime van willen werken al voldoende hoor. Als het nu even tegen zit, zullen ze zelf wat meer moeten investeren.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:25:36 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449440
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik sta hier een beetje dubbel in. Dat leerlingen achterstanden oplopen lijkt me evident. Dat die achterstand voor leerlingen uit toch al sociaal zwakke milieus vaak nog groter zal zijn ook. De leraren die zich in allerlei bochten moeten wringen om thuisonderwijs zo goed mogelijk te faciliteren,gecombineerd met nog de fysieke ‘opvang’ in de klas benijd ik ook niet.

Anderzijds stoor ik me toch ook wel behoorlijk aan steeds maar klagende ouders. Die kiezen toch bewust voor kinderen, als ze nu wat extra moeten investeren, moet de rest er opeens medelijden mee hebben. Daar pas ik voor.
Ga er maar aanstaan, als je beiden werkt met kinderen onder de 6.
Dat heeft niks met medelijden te maken, maar je kan toch wel begrijpen dat dat ontzettend stressvol is. En niet iedereen kan daar even goed mee omgaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449442
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik sta hier een beetje dubbel in. Dat leerlingen achterstanden oplopen lijkt me evident. Dat die achterstand voor leerlingen uit toch al sociaal zwakke milieus vaak nog groter zal zijn ook. De leraren die zich in allerlei bochten moeten wringen om thuisonderwijs zo goed mogelijk te faciliteren,gecombineerd met nog de fysieke ‘opvang’ in de klas benijd ik ook niet.

Anderzijds stoor ik me toch ook wel behoorlijk aan steeds maar klagende ouders. Die kiezen toch bewust voor kinderen, als ze nu wat extra moeten investeren, moet de rest er opeens medelijden mee hebben. Daar pas ik voor.
Ik denk dat een van de problemen is dat er zoveel mensen een mening hebben over of iets voor andere groepen wel of niet lastig mag en kan zijn. Ik denk dat alle groepen medeleven en begrip kunnen gebruiken, ongeacht in welke groep je zelf zit en of deze ook wat empathie kan gebruiken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:26:08 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197449449
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:24 schreef Draak31 het volgende:
Wat vinden jullie van het aantal doden tegenover het heftige 2014 griepseizoen?
Dat het niet zo relevant is.
pi_197449452
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat het niet zo relevant is.
Waarom is het niet relevant?
pi_197449455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Voorwaarden hebben we al heel lang niet meer gehoord. Iets met 1200 besmettingen en 3 IC opnames ofzo. Maar ja, dat was ver voor de lockdown. Geen enkel perspectief meer sinds dat moment.

En dat was nou precies mijn bezwaar tegen een zware lockdown, als je er eenmaal aan begint is er niets meer wat je nog kan doen en is het ineens de nieuwe status quo.
Dit is inderdaad precies wat er gebeurt (eerst was het nog 3600/10 IC).
Net zoals de korte horeca sluiting.

Waar er vorig jaar rond deze tijd al werd geroepen om perspectief/versoepelingen horen we nu vanuit het kabinet alleen het tegenovergestelde.

Net zoals
pi_197449464
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat het niet zo relevant is.
Hypocrisie is niet relevant?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449488
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:12 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man, simpele.
Is het anders dan er is gewoon een grote groep die denkt dat alles wel meevalt. En ja de overheid heeft zeker fouten gemaakt en kan ook nog steeds beter. Maar als je denkt dat na een paar dagen daling denkt dat de regels versoepeld worden omdat je er geen zin meer in hebt of het niet uitkomt in je leven ben je pas echt simpel. Maar het is natuurlijk heel makkelijk om naar die grote boze overheid te wijzen zodat mensen zelf geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te nemen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197449491
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ga er maar aanstaan, als je beiden werkt met kinderen onder de 6.
Dat heeft niks met medelijden te maken, maar je kan toch wel begrijpen dat dat ontzettend stressvol is. En niet iedereen kan daar even goed mee omgaan.
Natuurlijk begrijp ik dat. En ik ken ook echt ouders die hier de schouders onder zetten en er het beste van maken.

Ik ken echter ook zat ouders die alleen maar lopen janken, alsof alleen de maatschappij verantwoordelijk is voor de opvang van hun kinderen, .
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:28:13 #51
408813 crew  trein2000
pi_197449496
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:23 schreef Hamzoef het volgende:
Anderzijds stoor ik me toch ook wel behoorlijk aan steeds maar klagende ouders. Die kiezen toch bewust voor kinderen, als ze nu wat extra moeten investeren, moet de rest er opeens medelijden mee hebben. Daar pas ik voor.
Ga toch weg. Dit is een volstrekt onvoorzienbare omstandigheid. Langdurige sluiting van alles waar je zelf of je kind even kan uitrazen of even afstand kan nemen is niet iets waar je rekening mee kon houden laat staan voor gekozen hebt.

Daarnaast is “wat extra investeren” ook nogal een understatement hè. Het gaat om een langere tijd waarin je 24/7 je kind om je heen hebt, moet vermaken en ook nog onderwijzen. Niet iedereen heeft een landhuis met 5 slaapkamers om zich even terug te trekken. Dat is gewoon zwaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat, is toch zo? Maatschappij faciliteert die gezinnen waar beide ouders per se fulltime van willen werken al voldoende hoor. Als het nu even tegen zit, zullen ze zelf wat meer moeten investeren.
Ja, het valt die mensen aan te rekenen dat ze een wereldwijde pandemie niet hebben aan kunnen zien komen. En ook een pandemie van een virus dat kinderen vrijwel met rust laat en vooral gevaarlijk is voor ouderen. En ze hadden moeten inzien dat de hele maatschappij op slot gegooid wordt om die ouderen te beschermen. En dat tijdens die lockdown ook de scholen langduring gesloten worden. Oh ja en dat de jonge ouders en kinderen helemaal achteraan staan in de rij om vaccins te krijgen.

Je hebt helemaal gelijk, iedereen die dat niet zag aan komen en alsnog kinderen heeft gekregen de laatste paar jaar mag niet janken :Y
pi_197449533
gezien de discussie over kinderen ben wel heel blij dat gehandicapte kinderen nog naar school mogen.
zijn alle drie mijn kinderen namelijk.
Arrr!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:29:58 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449535
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, het valt die mensen aan te rekenen dat ze een wereldwijde pandemie niet hebben aan kunnen zien komen. En ook een pandemie van een virus dat kinderen vrijwel met rust laat en vooral gevaarlijk is voor ouderen. En ze hadden moeten inzien dat de hele maatschappij op slot gegooid wordt om die ouderen te beschermen. En dat tijdens die lockdown ook de scholen langduring gesloten worden. Oh ja en dat de jonge ouders en kinderen helemaal achteraan staan in de rij om vaccins te krijgen.

Je hebt helemaal gelijk, iedereen die dat niet zag aan komen en alsnog kinderen heeft gekregen de laatste paar jaar mag niet janken :Y
Net zoals al die zeikende ondernemers. Had je maar geen bedrijf moeten nemen hoor.
Je weet toch dat er elk moment een wereldwijde pandemie kan uitbreken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449538
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga toch weg. Dit is een volstrekt onvoorzienbare omstandigheid. Langdurige sluiting van alles waar je zelf of je kind even kan uitrazen of even afstand kan nemen is niet iets waar je rekening mee kon houden laat staan voor gekozen hebt.

Daarnaast is “wat extra investeren” ook nogal een understatement hè. Het gaat om een langere tijd waarin je 24/7 je kind om je heen hebt, moet vermaken en ook nog onderwijzen. Niet iedereen heeft een landhuis met 5 slaapkamers om zich even terug te trekken. Dat is gewoon zwaar.
Maar het is ook ontzettend zwaar voor de mensen die geen relatie hebben, geen kinderen. Mensen die nu gewoon al 4 maanden lang nauwelijks andere mensen zien. Wanneer worden zij eens gecompenseerd of wanneer wordt er eens aan hen extra aandacht besteed?
pi_197449541
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:24 schreef Draak31 het volgende:
Wat vinden jullie van het aantal doden tegenover het heftige 2014 griepseizoen? 65 duizend doden in 1 jaar in NL. Niks geen lockdown. Zijn we aan het overdrijven? Zelfs bij 10x zo veel besmettingen en doden zonder maatregelen zou dat nog maar het dubbele zijn van dat griepseizoen.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)dan-voorgaande-jaren

quote:
Tijdens de epidemie stierven er 8.600 mensen meer dan gemiddeld in dezelfde periode.
Ik vind dat je je feiten op een rijtje moet hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:30:30 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:29 schreef longasleep het volgende:
gezien de discussie over kinderen ben wel heel blij dat gehandicapte kinderen nog naar school mogen.
zijn alle drie mijn kinderen namelijk.
En ik ben erg blij met mijn (discutabel) vitaal beroep ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als zelfs de cijfers de goede op gaan...

Maar dan moet je niet naar de cijfers van de Britse variant kijken.
De "Britse variant" is wat mij betreft echt de opvolger van de "klap in het gezicht van de zorg". :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 18:30:38 #59
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197449556
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:24 schreef mir1986 het volgende:
Ik begrijp niet dat de ontwikkeling van de kinderen zo ondergeschikt is aan het beschermen van de ouderen.. Wie moeten straks klaar staan voor ons land?
Dat dus. De kinderen van nu moeten over 10, 15 jaar keihard werken om deze enorme crisis te kunnen betalen. Die oudjes zijn hopelijk tegen die tijd wel dood, en wat heeft alles dan opgeleverd? Dat kinderen nog iets langer op visite hebben kunnen gaan naar opoe
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:30:47 #60
408813 crew  trein2000
pi_197449561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Maar het is ook ontzettend zwaar voor de mensen die geen relatie hebben, geen kinderen. Mensen die nu gewoon al 4 maanden lang nauwelijks andere mensen zien. Wanneer worden zij eens gecompenseerd of wanneer wordt er eens aan hen extra aandacht besteed?
Oh eens hoor. Maar dat het zwaar of zelfs zwaarder is voor de ene groep betekent niet dat het voor de andere groep ineens minder zwaar wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:31:17 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197449574
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:26 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waarom is het niet relevant?
Waarom zou het er wel toe doen? Waren de vrije bedden in het ziekenhuis op in 2014? Is de niet-acute reguliere zorg toen volledig afgeschaald? Nee, he?

Deze pandemie is volstrekt onvergelijkbaar met wat de meeste mensen ooit hebben meegemaakt in hun leven. De schaal is ongekend. Het slaat nergens op om een druk griepjaar erbij te pakken en te impliceren dat omdat er toen geen maatregelen waren, dat nu ook niet zou hoeven.
pi_197449576
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:30 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat dus. De kinderen van nu moeten over 10, 15 jaar keihard werken om deze enorme crisis te kunnen betalen. Die oudjes zijn hopelijk tegen die tijd wel dood, en wat heeft alles dan opgeleverd? Dat kinderen nog iets langer op visite hebben kunnen gaan naar opoe
Is er zoveel achterstallig onderhoud ontstaan van deze crisis?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
. Dit is een volstrekt onvoorzienbare omstandigheid.
Uiteraard, dat doet nochtans niets af aan het gegeven dat ouders primair verantwoordelijk voor hun kinderen zouden moeten zijn, en niet de maatschappij.

Ik begrijp dat dat lastig ligt in een samenleving die het haast tot standaard verheven heeft dat beide ouders maar zoveel mogelijk full time moeten werken.


quote:
Niet iedereen heeft een landhuis met 5 slaapkamers om zich even terug te trekken. Dat is gewoon zwaar.
Dat het zwaar is bestrijd ik volgens mij ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 18:32:46 ]
pi_197449587
quote:
Zuid-Afrikaanse variant duikt ook in Denemarken op
In Denemarken is de Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus opgedoken. Deze variant lijkt net als de Britse variant besmettelijker dan de meest voorkomende variant in Europa. Het is niet zeker of hij met de bestaande vaccins bestreden kan worden.

De Britse variant is al bij 256 inwoners van Denemarken vastgesteld. De autoriteiten vrezen dat deze variant half februari de meest voorkomende zal zijn. Mede om dit te voorkomen is de lockdown met drie weken verlengd.

De Zuid-Afrikaanse variant is ook in Nederland opgedoken. Het eerst bekende geval was bij iemand uit de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant. Het is niet bekend waar deze persoon het virus heeft opgelopen. De Britse variant komt in Nederland al veel meer voor.
https://nos.nl/liveblog/2(...)eventief-getest.html

Er is ondertussen een flinke onderlinge strijd aan de gang tussen de UK en ZA variant.

Pas op mensen allemaal veilig thuis blijven!1!1
pi_197449592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat, is toch zo? Maatschappij faciliteert die gezinnen waar beide ouders per se fulltime van willen werken al voldoende hoor. Als het nu even tegen zit, zullen ze zelf wat meer moeten investeren.
Wees blij dat er straks een generatie mensen is die jouw reet komen wassen omdat je het zelf niet meer kunt. In dit systeem hebben we elkaar allemaal nodig. Jij ziet de klagende ouder als een individu die alleen aan zichzelf denkt maar omgekeerd ben jij eigenlijk nog erger.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:31:55 #66
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197449593
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/nieuw(...)dan-voorgaande-jaren
[..]

Ik vind dat je je feiten op een rijtje moet hebben.
https://www.medicalfacts.(...)m-65-000-griepdoden/

"Dit artikel ging over de griepcijfers van griepseizoen 2014. De 65.000 doden betrof de totale sterfte tijdens het griepseizoen. De griepepidemie in de winter van 2014/2015 duurde 21 weken en was daarmee de langste epidemie ooit in Nederland. Bijna twee miljoen mensen hadden last van griepachtige symptomen. Ongeveer 10.000 mensen werden in het ziekenhuis opgenomen voor complicaties als gevolg van griep, zoals longontsteking. Tijdens de griepepidemie stierven in Nederland meer dan 65.000 personen; dit is ongeveer 8.600 personen meer dan het verwachte aantal sterfgevallen in deze periode van 21 weken. "

Even goed lezen voor je met een grote waffel aan komt.
pi_197449594
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Maar het is ook ontzettend zwaar voor de mensen die geen relatie hebben, geen kinderen. Mensen die nu gewoon al 4 maanden lang nauwelijks andere mensen zien. Wanneer worden zij eens gecompenseerd of wanneer wordt er eens aan hen extra aandacht besteed?
Ben jij dat? Bedoel, voel jij dit zo voor jezelf?
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:32:04 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197449600
Vmbo-scholen hoeven in elk geval niet bang te zijn voor een tekort aan inschrijvingen voor volgend jaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197449606
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Maar het is ook ontzettend zwaar voor de mensen die geen relatie hebben, geen kinderen. Mensen die nu gewoon al 4 maanden lang nauwelijks andere mensen zien. Wanneer worden zij eens gecompenseerd of wanneer wordt er eens aan hen extra aandacht besteed?
Die mensen worden sowieso nooit gezien. Dat verandert nu in een pandemie ook niet.
pi_197449608
Zit 1Vandaag te kijken: wees blij dat wij hier in Nederland wonen want 13% van de wereldbevolking heeft inmiddels 55% van de beschikbare vaccins opgekocht. De armste delen van de wereld komen pas in 2022-2023 aan de beurt.. nee zo slecht hebben wij het dan allemaal niet denk ik zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197449625
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Net zoals al die zeikende ondernemers. Had je maar geen bedrijf moeten nemen hoor.
Je weet toch dat er elk moment een wereldwijde pandemie kan uitbreken.
Een halfjaar gesloten niet in je ondernemingsplan meegenomen? Amateurs.
I'll give you something to do
pi_197449626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Zit 1Vandaag te kijken: wees blij dat wij hier in Nederland wonen want 13% van de wereldbevolking heeft inmiddels 55% van de beschikbare vaccins opgekocht. De armste delen van de wereld komen pas in 2022-2023 aan de beurt.. nee zo slecht hebben wij het dan allemaal niet denk ik zo.
verschil moet er zijn helaas
Arrr!
pi_197449629
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben jij dat? Bedoel, voel jij dit zo voor jezelf?
Nee, ik heb een partner. Maar zie wel cliënten van mij steeds verder wegglijden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:33:25 #74
408813 crew  trein2000
pi_197449638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Uiteraard dat doet nochtans niets af aan het gegeven dat ouders primair verantwoordelijk voor hun kinderen zouden moeten zijn, en niet de maatschappij.
Wie stelt dat precies dan?
quote:
Ik begrijp dat dat lastig ligt in een samenleving die het haast tot standaard verheven heeft dat beide ouders maar zoveel mogelijk full time moeten werken.
Ah daar komt de religieuze aap uit de mouw.
quote:
[..]

Dat het zwaar is bestrijd ik volgens mij ook niet.
Nou dan lijkt het me ook niet zo raar dat mensen klagen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449648
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:07 schreef Drekkoning het volgende:
Prima, verleng de boel terwijl de cijfers gewoon de goede kant op gaan.

Maar ga dan niet zeuren dat mensen gebruik maken van een twijfelachtig vitaal beroep om gewoon gebruik te maken van de noodopvang.

Dat opzoeken van de randjes ligt voor een heel groot deel in dit soort beleid keuzes. Kan me er niet druk om maken.
Het is ronduit asociaal en belachelijk dat mensen er nog trots op zijn ook.
Kijk ons het eens voor ons zelf zo comfortabel mogelijk maken, fuck de rest.

Die hele mindset is vanaf het begin al tekenend voor het faalgedrag van Nederlanders.

Als het echt niet anders kan dan prima. Maar mensen die werkloos zijn, partner in vitaal beroep en dan kind op school dumpen zodat zij kunnen chillen. Die kunnen doodvallen wat mij betreft.

Los van het falende beleid dragen dat soort mensen bij aan waarom het langer duurt en dus de ellende voor ondernemers, kinderen met achterstanden, overspannen thuiswerkers en eenzaamheid.
Gewoon onderdeel van het probleem omdat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:34:48 #76
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_197449672
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Draak31 het volgende:

[..]

https://www.medicalfacts.(...)m-65-000-griepdoden/

"Dit artikel ging over de griepcijfers van griepseizoen 2014. De 65.000 doden betrof de totale sterfte tijdens het griepseizoen. De griepepidemie in de winter van 2014/2015 duurde 21 weken en was daarmee de langste epidemie ooit in Nederland. Bijna twee miljoen mensen hadden last van griepachtige symptomen. Ongeveer 10.000 mensen werden in het ziekenhuis opgenomen voor complicaties als gevolg van griep, zoals longontsteking. Tijdens de griepepidemie stierven in Nederland meer dan 65.000 personen; dit is ongeveer 8.600 personen meer dan het verwachte aantal sterfgevallen in deze periode van 21 weken. "

Even goed lezen voor je met een grote waffel aan komt.
Gedraag je een beetje. Wat een niveau.

Je noemt nota bene zelf dat de oversterfte 8600 is.
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_197449674
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De boel dichthouden tot halverwege maart (net als België) of half april (net als Duitsland), ben ik bang. Zo lang ze niet concreet gaan benoemen wat de voorwaarden zijn om scholen, winkels of wat ook te heropenen weet je dat het allemaal nog heel lang dicht blijft.
Kan nergens vinden dat Duitsland tot half April dicht houdt?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 18:34:54 #78
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197449675
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Maar het is ook ontzettend zwaar voor de mensen die geen relatie hebben, geen kinderen. Mensen die nu gewoon al 4 maanden lang nauwelijks andere mensen zien. Wanneer worden zij eens gecompenseerd of wanneer wordt er eens aan hen extra aandacht besteed?
Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is als je alleen woont en niemand ziet. Wat dat betreft heb ik juist veel steun aan mijn gezin.

Wat voor compensatie/aandacht had je in gedachten?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197449679
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)eventief-getest.html

Er is ondertussen een flinke onderlinge strijd aan de gang tussen de UK en ZA variant.

Pas op mensen allemaal veilig thuis blijven!1!1
Ben ik buiten niet veilig dan!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449689
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Vmbo-scholen hoeven in elk geval niet bang te zijn voor een tekort aan inschrijvingen voor volgend jaar.
Wat insinueer je?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449696
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wees blij dat er straks een generatie mensen is die jouw reet komen wassen omdat je het zelf niet meer kunt. In dit systeem hebben we elkaar allemaal nodig. Jij ziet de klagende ouder als een individu die alleen aan zichzelf denkt maar omgekeerd ben jij eigenlijk nog erger.
Ik ben meer voorstander van een systeem met wat meer sociale cohesie binnen familie verbanden. Ik verwacht dat mijn kinderen mij helpen zoals ik hen zal helpen.

Ik geef toe dat dit een misschien lastig bevatten concept is in een samenleving waar het heel normaal is om je ouders in verzorgingshuizen weg te stoppen om ze vervolgens een keer in twee weken even te bezoeken.
pi_197449706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:
De armste delen van de wereld komen pas in 2022-2023 aan de beurt.. nee zo slecht hebben wij het dan allemaal niet denk ik zo.
Ja maar das gewoon logisch, in Afrika ligt de gemiddelde leeftijd een stuk lager en net zoals in Nederland moeten die gewoon wachten totdat de ouderen gevaccineerd zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:36:18 #83
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197449707
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:34 schreef KP het volgende:

[..]

Gedraag je een beetje. Wat een niveau.

Je noemt nota bene zelf dat de oversterfte 8600 is.
Ik heb het niet over oversterfte, misschien moet je maar eens even je begrijpend leesbril opzetten. Al helemaal voor je wil gaan praten over het "niveau".
pi_197449711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Zit 1Vandaag te kijken: wees blij dat wij hier in Nederland wonen want 13% van de wereldbevolking heeft inmiddels 55% van de beschikbare vaccins opgekocht. De armste delen van de wereld komen pas in 2022-2023 aan de beurt.. nee zo slecht hebben wij het dan allemaal niet denk ik zo.
Schrale troost is dan dat die landen vaak heel anders verdeelde bevolkingspiramides kennen dus minder last hebben van het virus. Aan de andere kant ook weer slechtere medische voorzieningen. Geen idee waar het netto dan op uitkomt. Kan altijd maar moeilijk peilen hoe het nu precies gaat in bijv Afrikaanse landen.
I'll give you something to do
pi_197449712
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Zit 1Vandaag te kijken: wees blij dat wij hier in Nederland wonen want 13% van de wereldbevolking heeft inmiddels 55% van de beschikbare vaccins opgekocht. De armste delen van de wereld komen pas in 2022-2023 aan de beurt.. nee zo slecht hebben wij het dan allemaal niet denk ik zo.
Niet in elk land hebben ze ook die vaccins zo heel erg hard nodig. Als je bijvoorbeeld naar India of Bangladesh kijkt gaan de cases ook gewoon vrij stabiel omlaag en ik geloof echt niet dat ze daar allemaal hun handen stuk wassen en 1.5 meter afstand houden. Afstand houden kunnen ze daar uberhaupt niet.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/india/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/bangladesh/
pi_197449713
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Draak31 het volgende:

[..]

https://www.medicalfacts.(...)m-65-000-griepdoden/

"Dit artikel ging over de griepcijfers van griepseizoen 2014. De 65.000 doden betrof de totale sterfte tijdens het griepseizoen. De griepepidemie in de winter van 2014/2015 duurde 21 weken en was daarmee de langste epidemie ooit in Nederland. Bijna twee miljoen mensen hadden last van griepachtige symptomen. Ongeveer 10.000 mensen werden in het ziekenhuis opgenomen voor complicaties als gevolg van griep, zoals longontsteking. Tijdens de griepepidemie stierven in Nederland meer dan 65.000 personen; dit is ongeveer 8.600 personen meer dan het verwachte aantal sterfgevallen in deze periode van 21 weken. "

Even goed lezen voor je met een grote waffel aan komt.
Uit je eigen linkg:

quote:
Tijdens de griepepidemie stierven in Nederland meer dan 65.000 personen; dit is ongeveer 8.600 personen meer dan het verwachte aantal sterfgevallen in deze periode van 21 weken. Deze overmatige sterfte kan verband houden met griep
Dus nogmaals: zorg dat je je feiten op orde hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:36:38 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197449714
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat insinueer je?
Dat leerlingen in groep 8 lagere adviezen gaan krijgen dan in een normaal schooljaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197449717
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zie van jou regelmatig posts over de ouderen en hoe slecht ze zich aan de maatregelen zouden houden.
Er zijn ouderen die zich er niet aan houden en jongeren die dat niet doen. Het telkens opnieuw weer benoemen van een specifieke groep, welke dan ook, is niet constructief.
Ik kan mij voorstellen dat dit zo overkomt, alsof ik het op ouderen heb gemunt. Ik erger mij alleen groen en geel aan dat jongeren altijd wel benoemd worden en ouderen.... niks, noppes. Ook worden er maatregelen in het leven geroepen om jongeren te beteugelen en voor ouderen.... niks, noppes.

Ik kan je verzekeren dat als alleen ouderen werden genoemd en er alleen maatregelen voor ouderen zouden komen en jongeren niet genoemd werden dan zou ik mij net zo ergeren en er over klagen.

Misschien dat de grootste ergernis wel zit in dat alle maatregelen grotendeels de mensen raken die, mochten ze besmet raken, er niet zo heel veel last van zullen hebben. En dat de groep voor wie we het moeten doen buiten schot blijft, of in ieder geval ongenoemd.

(en nee ik ben geen jongere, nog een paar jaartjes en ik behoor zelf tot de "ouderen")
pi_197449718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is als je alleen woont en niemand ziet.
Leuk is het niet, maar ik ben allang blij dat ik niet meer in een studentenhuis woon. Dat lijkt me echt hel...
pi_197449733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is als je alleen woont en niemand ziet. Wat dat betreft heb ik juist veel steun aan mijn gezin.

Wat voor compensatie/aandacht had je in gedachten?
Gratis naar de Wallen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:37:37 #91
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197449735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uit je eigen linkg:
[..]

Dus nogmaals: zorg dat je je feiten op orde hebt.
Ja precies en lees het nu eens goed. 65k doden door griep. Waarvan dus 8.500 meer dan andere jaren. God zo moeilijk is het toch niet?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:37:42 #92
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197449737
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Leuk is het niet, maar ik ben allang blij dat ik niet meer in een studentenhuis woon. Dat lijkt me echt hel...
Dan heb je in elk geval nog een beetje gezelligheid, toch?
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 18:37:43 #93
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197449738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is er zoveel achterstallig onderhoud ontstaan van deze crisis?
Al die honderden miljarden om de bedrijven en horeca te redden zullen toch ergens van moeten worden betaald. Ik hoop maar dat de gepensioneerden zeer zwaar zullen worden belast en de AOW wordt versoberd om dit te kunnen betalen. Heel Nederland heeft de vrijheid moeten opgeven om de bejaarden te redden, dan mogen ze wel een keer wat terugdoen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197449752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, ik heb een partner. Maar zie wel cliënten van mij steeds verder wegglijden.
Cliënten als in mensen die het onder normale omstandigheden ook al zwaar hebben?
Ja. Kan me heel goed voorstellen dat die het zwaarder hebben. Ik denk dat dit soort omstandigheden de verschillen juist uitvergroten. Helaas.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:38:12 #95
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449753
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is ronduit asociaal en belachelijk dat mensen er nog trots op zijn ook.
Kijk ons het eens voor ons zelf zo comfortabel mogelijk maken, fuck de rest.

Die hele mindset is vanaf het begin al tekenend voor het faalgedrag van Nederlanders.

Als het echt niet anders kan dan prima. Maar mensen die werkloos zijn, partner in vitaal beroep en dan kind op school dumpen zodat zij kunnen chillen. Die kunnen doodvallen wat mij betreft.

Los van het falende beleid dragen dat soort mensen bij aan waarom het langer duurt en dus de ellende voor ondernemers, kinderen met achterstanden, overspannen thuiswerkers en eenzaamheid.
Gewoon onderdeel van het probleem omdat ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Nee, blijkbaar maakt het geen reet uit als je meewerkt want ook als er resultaten worden geboekt worden de maatregelen niet alleen verlengd maar wellicht zelfs verder verzwaard.

Dat is pas asociaal. En dan is dit het logische resultaat. En dit kan iedereen zien aankomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197449754
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat leerlingen in groep 8 lagere adviezen gaan krijgen dan in een normaal schooljaar.
Nog even zo doorgaan en de hele basisschool kan jaartje overdoen.
pi_197449756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat leerlingen in groep 8 lagere adviezen gaan krijgen dan in een normaal schooljaar.
Zal niet zo zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449767
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is als je alleen woont en niemand ziet. Wat dat betreft heb ik juist veel steun aan mijn gezin.

Wat voor compensatie/aandacht had je in gedachten?
Je hoort er gewoon bijna niets over in het nieuws en dat vind ik echt bizar.
Wat voor compensatie/aandacht weet ik niet precies. In ieder geval dat het benoemd wordt en er aandacht voor komt. En niet alleen een telefoonnummer wat je kan bellen bij klachten.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:38:47 #99
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_197449770
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over oversterfte, misschien moet je maar eens even je begrijpend leesbril opzetten. Al helemaal voor je wil gaan praten over het "niveau".
Je snapt er echt helenaal niets van. Je zegt nu dat iedereen die in Nederland in die 21 weken is overleden dood is gegaan aan de griep. Ja, dat is ook inclusief de verkeersdoden! :D
There's a #filosofie spirit in everyone.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:38:58 #100
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197449776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:37 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ja precies en lees het nu eens goed. 65k doden door griep. Waarvan dus 8.500 meer dan andere jaren. God zo moeilijk is het toch niet?
Wat is je punt? De oversterfte afgelopen jaar is bijna het dubbele en de pandemie is nog verre van voorbij.
pi_197449781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Leuk is het niet, maar ik ben allang blij dat ik niet meer in een studentenhuis woon. Dat lijkt me echt hel...
Oh daar woonde ik, dat studentehuis heeft al aardige groepsimmuniteit opgebouwd maar zijn nog steeds krampachtig aan het doen omtrent corona.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197449786
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben ik buiten niet veilig dan!?
Nee nergens niet, in Engeland had de politie zelfs mensen gewaarschuwd die met sneeuw willen spelen. Oppassen voor die UK variant.
https://www.independent.c(...)police-b1784609.html
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 18:39:21 #103
206731 Mortaxx
Doomer
pi_197449788
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:38 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Nog even zo doorgaan en de hele basisschool kan jaartje overdoen.
Zou geen slecht idee zijn iedereen een jaar over te laten doen

Maar Nederland kennende gaat juist iedereen over want zielig
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197449790
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat dit zo overkomt, alsof ik het op ouderen heb gemunt. Ik erger mij alleen groen en geel aan dat jongeren altijd wel benoemd worden en ouderen.... niks, noppes. Ook worden er maatregelen in het leven geroepen om jongeren te beteugelen en voor ouderen.... niks, noppes.

Ik kan je verzekeren dat als alleen ouderen werden genoemd en er alleen maatregelen voor ouderen zouden komen en jongeren niet genoemd werden dan zou ik mij net zo ergeren en er over klagen.

Misschien dat de grootste ergernis wel zit in dat alle maatregelen grotendeels de mensen raken die, mochten ze besmet raken, er niet zo heel veel last van zullen hebben. En dat de groep voor wie we het moeten doen buiten schot blijft, of in ieder geval ongenoemd.

(en nee ik ben geen jongere, nog een paar jaartjes en ik behoor zelf tot de "ouderen")
Helemaal mee eens.

Toen supermarkten een uurtje invoerden speciaal voor ouderen werd dat meteen in de media afgeslacht onder de noemer 'stigmatiserend'. Tja.
pi_197449794
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Cliënten als in mensen die het onder normale omstandigheden ook al zwaar hebben?
Ja. Kan me heel goed voorstellen dat die het zwaarder hebben. Ik denk dat dit soort omstandigheden de verschillen juist uitvergroten. Helaas.
Yes, inderdaad. Mensen met mentale klachten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:40:10 #106
408813 crew  trein2000
pi_197449803
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar maakt het geen reet uit als je meewerkt want ook als er resultaten worden geboekt worden de maatregelen niet alleen verlengd maar wellicht zelfs verder verzwaard.

Dat is pas asociaal. En dan is dit het logische resultaat. En dit kan iedereen zien aankomen.
Ik heb daar ook ernstige moeite mee. Steeds hameren op gedrag en eigen verantwoordelijkheid. Maar als de samenleving dan toont dat het de goede kant op beweegt komt men met nog zwaardere restricties.

Vind dat raar en het voelt oneerlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449804
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nee nergens niet, in Engeland had de politie zelfs mensen gewaarschuwd die met sneeuw willen spelen. Oppassen voor die UK variant.
https://www.independent.c(...)police-b1784609.html
Oh help, ik liep net nog in de sneeuw.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 18:40:11 #108
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197449805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:37 schreef Djeez het volgende:

[..]

Al die honderden miljarden om de bedrijven en horeca te redden zullen toch ergens van moeten worden betaald. Ik hoop maar dat de gepensioneerden zeer zwaar zullen worden belast en de AOW wordt versoberd om dit te kunnen betalen. Heel Nederland heeft de vrijheid moeten opgeven om de bejaarden te redden, dan mogen ze wel een keer wat terugdoen
Denk dat je wel weet dat dat niet gaat gebeuren, dit wordt gewoon op de lange baan geschoven voor komende generaties.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197449812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)eventief-getest.html

Er is ondertussen een flinke onderlinge strijd aan de gang tussen de UK en ZA variant.

Pas op mensen allemaal veilig thuis blijven!1!1
Kan jij geen reacties gaan posten onder de filmpjes van Jensen?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:40:29 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197449813
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zou geen slecht idee zijn iedereen een jaar over te laten doen

Maar Nederland kennende gaat juist iedereen over want zielig
Wordt een beetje druk in groep 1 dan he :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:40:32 #111
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197449816
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:38 schreef KP het volgende:

[..]

Je snapt er echt helenaal niets van. Je zegt nu dat iedereen die in Nederland in die 21 weken is overleden dood is gegaan aan de griep. Ja, dat is ook inclusief de verkeersdoden! :D
Wat begrijp jij niet aan het woord griepdoden?
pi_197449823
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Vmbo-scholen hoeven in elk geval niet bang te zijn voor een tekort aan inschrijvingen voor volgend jaar.
Gelukkig maar, daar komt mijn personeel vandaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197449828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Toen supermarkten een uurtje invoerden speciaal voor ouderen werd dat meteen in de media afgeslacht onder de noemer 'stigmatiserend'. Tja.
Als je het mij vraagt doen ze ook een uurtje "Geen mondkapjes plicht"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 18:41:21 #114
5428 crew  miss_sly
pi_197449838
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat dit zo overkomt, alsof ik het op ouderen heb gemunt. Ik erger mij alleen groen en geel aan dat jongeren altijd wel benoemd worden en ouderen.... niks, noppes. Ook worden er maatregelen in het leven geroepen om jongeren te beteugelen en voor ouderen.... niks, noppes.

Ik kan je verzekeren dat als alleen ouderen werden genoemd en er alleen maatregelen voor ouderen zouden komen en jongeren niet genoemd werden dan zou ik mij net zo ergeren en er over klagen.

Misschien dat de grootste ergernis wel zit in dat alle maatregelen grotendeels de mensen raken die, mochten ze besmet raken, er niet zo heel veel last van zullen hebben. En dat de groep voor wie we het moeten doen buiten schot blijft, of in ieder geval ongenoemd.

(en nee ik ben geen jongere, nog een paar jaartjes en ik behoor zelf tot de "ouderen")
Hoe constructief is het om dan precies dat te gaan doen wat je anderen verwijt, maar dan een andere groep aan te wijzen?

Bovendien zijn er zeker ook maatregelen geweest die de ouderen heel zwaar hebben getroffen, zoals volledig gesloten verzorginshuizen. En nu weer, in Groningen, waar verpleeghuizen en woonzorgcentra dicht gaan.

Ik denk dat we er allemaal beter van zouden worden als we wat minder hard en oordelend zouden zijn over elkaar en wat meer empathie en begrip zouden proberen op te brengen. Maar goed, ik ben dan ook een idealistisch watje ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197449839
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb daar ook ernstige moeite mee. Steeds hameren op gedrag en eigen verantwoordelijkheid. Maar als de samenleving dan toont dat het de goede kant op beweegt komt men met nog zwaardere restricties.

Vind dat raar en het voelt oneerlijk.
Het is de angst voor de Britse variant. Dat is de enige verklaring voor dit vreemde fenomeen.
pi_197449845
Bij rtl boulevard lijkt het al zeker dat de Avondklok komt.

Lekker elkaar dit aanpraten. Man, man.
pi_197449852
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja maar das gewoon logisch, in Afrika ligt de gemiddelde leeftijd een stuk lager en net zoals in Nederland moeten die gewoon wachten totdat de ouderen gevaccineerd zijn.
In Zuid Afrika denken ze zelfs dat de lockdown de verspreiding van het virus heeft versneld. Ze hebben daar gigantische schulden opgebouwd voor niks :')

https://news.sky.com/stor(...)rd-immunity-12116494

Dit was uiteraard voordat ze de nieuwe variant hadden.
pi_197449853
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar het is als je alleen woont en niemand ziet. Wat dat betreft heb ik juist veel steun aan mijn gezin.

Wat voor compensatie/aandacht had je in gedachten?
Ik wil als vrijgezel wel een betaalde girlfriend experience naar keuze 😏 niet dat ik het zwaar heb maar een 25 jarige slank speelkameraadje met tattoo's als beloning.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197449858
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:40 schreef halfway het volgende:

[..]

Gelukkig maar, daar komt mijn personeel vandaan.
Schijnt dat de loodgieter flink gaat verdienen in de toekomst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:42:18 #120
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_197449860
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:40 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan het woord griepdoden?
Dat staat alleen in de kop en klopt niet. Die 65000 doden is de totale sterfte.
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_197449862
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zou geen slecht idee zijn iedereen een jaar over te laten doen

Maar Nederland kennende gaat juist iedereen over want zielig
Kan rustig een jaartje langer, de nieuwe generatie moet toch tot 80 jaar werken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 18:42:26 #122
5428 crew  miss_sly
pi_197449865
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:37 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ja precies en lees het nu eens goed. 65k doden door griep. Waarvan dus 8.500 meer dan andere jaren. God zo moeilijk is het toch niet?
Nee, er waren in die periode van 21 weken 65.000 doden. Dat was 8.600 meer dan in andere jaren in dezelfde periode, en deze oversterfte van 8.600 kon waarschijnljik volledig worden toegeschreven aan de griep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197449866
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bovendien zijn er zeker ook maatregelen geweest die de ouderen heel zwaar hebben getroffen, zoals volledig gesloten verzorginshuizen. En nu weer, in Groningen, waar verpleeghuizen en woonzorgcentra dicht gaan.

Wat is daar 'heel zwaar' aan? Het is heel vervelend, maar doodgaan is erger. Een iemand die niet goed de handen wast en er vallen weer 20 oudjes om.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:42:52 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197449877
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:31 schreef Vliegbaard het volgende:

Wees blij dat er straks een generatie mensen is die jouw reet komen wassen omdat je het zelf niet meer kunt. In dit systeem hebben we elkaar allemaal nodig. Jij ziet de klagende ouder als een individu die alleen aan zichzelf denkt maar omgekeerd ben jij eigenlijk nog erger.
Daarom heb ik ook gewoon twee kinderen echter hebben wij destijds de bewuste keuze gemaakt dat we van tweeverdieners terug gegaan zijn naar een eenverdiener gezin zodat de kinderen altijd een plek hebben en niet opgevoed worden door de kinderopvang. Dat zouden meer mensen moeten doen ipv hun kroost te pas en te onpas te dumpen bij de opvang en in een situatie als deze van mening zijn dat de staat het maar moet oplossen want "wij moeten werken"...
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:43:25 #125
408813 crew  trein2000
pi_197449888
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is de angst voor de Britse variant. Dat is de enige verklaring voor dit vreemde fenomeen.
En die is ook wel legitiem denk ik. Maar ze hebben zichzelf klem gezet, ze hebben te vroeg gegrepen naar de zwaarste middelen zodat je nu alleen nog maar symboolmaatregelen of politiestaatmaatregelen over hebt. En daar zit Nederland terecht niet op te wachten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schijnt dat de loodgieter flink gaat verdienen in de toekomst.
En terecht, handarbeiders werken er fysiek hard genoeg voor.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197449895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:51 schreef galantis het volgende:

[..]

Serieus? Hij=het virus.
Nee, hij heeft gewoon geen goede boodschap in een tijd dat we snakken naar positief nieuws en een uitweg uit deze crisis.
Daarom zoeken velen een stok om hem mee te slaan...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:44:24 #128
408813 crew  trein2000
pi_197449910
De eenverdieners/tweeverdieners discussie voert u maar op de partijbijeenkomt van de SGP. Hier is het off-topic.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449918
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:37 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ja precies en lees het nu eens goed. 65k doden door griep. Waarvan dus 8.500 meer dan andere jaren. God zo moeilijk is het toch niet?
Nee 65.000 doden in totaal waarvan een onverklaarbare 8600 door de griep je bent vast slim op een manier die ik niet begrijp.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197449927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:41 schreef JosMert het volgende:
Bij rtl boulevard lijkt het al zeker dat de Avondklok komt.

Lekker elkaar dit aanpraten. Man, man.
Bij het afvoerputje van de Nederlandse TV buitelen ze standaard al over elkaar heen om de meest politiek correcte uit te hangen dus hier kijk ik niet van op.
I'll give you something to do
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:45:35 #131
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197449939
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:40 schreef halfway het volgende:

[..]

Gelukkig maar, daar komt mijn personeel vandaan.
Het is ook niet per definitie verkeerd, maar wel om deze reden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197449943
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:37 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ja precies en lees het nu eens goed. 65k doden door griep. Waarvan dus 8.500 meer dan andere jaren. God zo moeilijk is het toch niet?
Een artikel met de titel "In griepseizoen winter 2014/2015 ruim 65.000 griepdoden" kan ik niet serieus nemen. In de update, die ze pas 5 jaar later plaatsten, geven ze aan dat het alle doden in die periode, niet enkel griepdoden betrof.
Lijkt me een website die je beter kan mijden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_197449948
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kan jij geen reacties gaan posten onder de filmpjes van Jensen?
Kan dat? Geen idee eigenlijk, ik kijk geen filmpjes van Jensen en hij boeit mij ook helemaal niets. Daarnaast geef ik gewoon genoeg ondersteunende artikelen die jij als onzin afdoet en niet wil zien.
pi_197449952
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En die is ook wel legitiem denk ik. Maar ze hebben zichzelf klem gezet, ze hebben te vroeg gegrepen naar de zwaarste middelen zodat je nu alleen nog maar symboolmaatregelen of politiestaatmaatregelen over hebt. En daar zit Nederland terecht niet op te wachten.
Ik ben op zich er niet op tegen om even hard in te grijpen als er zoveel twijfel is. Maar nu er nog steeds geen bewijs is dat het echt zo erg is als we al een paar weken horen dan moet er gewoon weer wat gebeuren, of in ieder geval in het vooruitzicht gesteld worden.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 18:45:53 #135
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197449953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe constructief is het om dan precies dat te gaan doen wat je anderen verwijt, maar dan een andere groep aan te wijzen?

Bovendien zijn er zeker ook maatregelen geweest die de ouderen heel zwaar hebben getroffen, zoals volledig gesloten verzorginshuizen. En nu weer, in Groningen, waar verpleeghuizen en woonzorgcentra dicht gaan.

Ik denk dat we er allemaal beter van zouden worden als we wat minder hard en oordelend zouden zijn over elkaar en wat meer empathie en begrip zouden proberen op te brengen. Maar goed, ik ben dan ook een idealistisch watje ;)
Van mij mogen de verzorgingshuizen en verpleeghuizen weer direct in een volledige lockdown. Ga maar zwaaien naar oma vanaf de straat, stuk veiliger
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197449954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]De eenverdieners/tweeverdieners discussie voert u maar op de partijbijeenkomt van de SGP. Hier is het off-topic.[/modbreak]
:D
Go hard or go home
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:46:32 #137
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197449964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, er waren in die periode van 21 weken 65.000 doden. Dat was 8.600 meer dan in andere jaren in dezelfde periode, en deze oversterfte van 8.600 kon waarschijnljik volledig worden toegeschreven aan de griep.
Ah ja nu zie ik het. Ik bied mijn excuses aan. In de titel staat namelijk "In griepseizoen winter 2014/2015 ruim 65.000 griepdoden" Maar in de tekst staat "De 65.000 doden betrof de totale sterfte tijdens het griepseizoen."
Ik was nu dus diegene met een iets te grote waffel. :@

Ik druip wel even af en ga douchen misschien kan ik dan straks weer hier doen alsof ik geen modderfiguur geslagen heb en weer doen alsof ik overal alles van weet.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:46:57 #138
408813 crew  trein2000
pi_197449971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ben op zich er niet op tegen om even hard in te grijpen als er zoveel twijfel is.
Valt iets voor te zeggen. Maar dan hadden z daar een duidelijkere tijdelijkheid in moeten bouwen volgens mij.
quote:
Maar nu er nog steeds geen bewijs is dat het echt zo erg is als we al een paar weken horen dan moet er gewoon weer wat gebeuren, of in ieder geval in het vooruitzicht gesteld worden.
In een woord: verkiezingen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197449972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar maakt het geen reet uit als je meewerkt want ook als er resultaten worden geboekt worden de maatregelen niet alleen verlengd maar wellicht zelfs verder verzwaard.

Dat is pas asociaal. En dan is dit het logische resultaat. En dit kan iedereen zien aankomen.
Welke resultaten worden dan geboekt die paar vaccinaties die we gezet hebben en het begin van een daling. En dan is jouw idee om maar te gaan versoepelen. Misschien dat er meer bij komt kijken dan alleen wat ziekenhuis cijfers die we elke dag te zien krijgen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197449985
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:44 schreef galantis het volgende:

[..]

Bij het afvoerputje van de Nederlandse TV buitelen ze standaard al over elkaar heen om de meest politiek correcte uit te hangen dus hier kijk ik niet van op.
Dit ja. Snel verder gezapt. Als de media het al zo aan pushen is, zal het wel snel komen.
pi_197450000
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Kan dat? Geen idee eigenlijk, ik kijk geen filmpjes van Jensen en hij boeit mij ook helemaal niets. Daarnaast geef ik gewoon genoeg ondersteunende artikelen die jij als onzin afdoet en niet wil zien.
Ik ben het soms niet eens met de conclusies die jij uit artikelen trekt.
pi_197450016
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:44 schreef galantis het volgende:

[..]

Bij het afvoerputje van de Nederlandse TV buitelen ze standaard al over elkaar heen om de meest politiek correcte uit te hangen dus hier kijk ik niet van op.
Ja dat is een virus op zich.
pi_197450070
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die hele mindset is vanaf het begin al tekenend voor het faalgedrag van Nederlanders.

[..]
Ik wil je niet van een illusie beroven, maar dat gedrag zie je niet alleen in Nederland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:50:42 #144
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197450083
https://www.vpro.nl/argos(...)-voor-laat-ingrijpen
Zouden ze ook het weer kunnen voorspellen ? :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:51:01 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197450094
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:46 schreef vipergts het volgende:

[..]

Welke resultaten worden dan geboekt die paar vaccinaties die we gezet hebben en het begin van een daling. En dan is jouw idee om maar te gaan versoepelen. Misschien dat er meer bij komt kijken dan alleen wat ziekenhuis cijfers die we elke dag te zien krijgen.
Gooi dan de boel maar helemaal dicht tot de vaccinaties rond zijn. Weten we iig waar we aan toe zijn.

Maar als je mensen een wortel voorhoudt met tijdelijke maatregelen en die aan het einde toch gewoon weer verlengd worden dan raken mensen gefrustreerd.
Met recalcitrant gedrag tot gevolg.

Mooi dat jij daar boven staat. Helaas is er een groeiende groep die er wel klaar mee is. En dan is het huidige beleid dus niet heel slim.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197450100
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In een woord: verkiezingen.
Dat is veel te ver weg. Het lijkt wel alsof nu dan eindelijk de harde lockdown er is men compleet berust is. Alsof deze situatie een soort nieuw normaal is en dat we niet te hard van stapel moeten lopen om te versoepelen.

Over de immense schade die de maatschappij oploopt elke dag dat dit langer duurt hoor je niemand in de regering.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 18:54:00 #147
408813 crew  trein2000
pi_197450154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is veel te ver weg. Het lijkt wel alsof nu dan eindelijk de harde lockdown er is men compleet berust is. Alsof deze situatie een soort nieuw normaal is en dat we niet te hard van stapel moeten lopen om te versoepelen.

Over de immense schade die de maatschappij oploopt elke dag dat dit langer duurt hoor je niemand in de regering.
Twee maanden. Dichterbij dan je denkt. Als het mis gaat zijn de gevolgen daarvan echt nog merkbaar op dat moment. Dat wil Rutte coûte que coûte voorkomen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197450157
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:50 schreef deedeetee het volgende:
https://www.vpro.nl/argos(...)-voor-laat-ingrijpen
Zouden ze ook het weer kunnen voorspellen ? :D
Ongetwijfeld. Artikel is bijna compleet, ik mis alleen nog de aanstaande zombie-apocalyps.
I'll give you something to do
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:54:39 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197450170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is veel te ver weg. Het lijkt wel alsof nu dan eindelijk de harde lockdown er is men compleet berust is. Alsof deze situatie een soort nieuw normaal is en dat we niet te hard van stapel moeten lopen om te versoepelen.

Over de immense schade die de maatschappij oploopt elke dag dat dit langer duurt hoor je niemand in de regering.
Ben overigens benieuwd naar het nieuwe steunpakket. Zou hoger worden dan voorgaande pakketten om ondernemers naar de “eindstreep” te slepen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:55:09 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197450183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Twee maanden. Dichterbij dan je denkt. Als het mis gaat zijn de gevolgen daarvan echt nog merkbaar op dat moment. Dat wil Rutte coûte que coûte voorkomen.
Maar wat kan er misgaan? Die Britse variant is een godsgeschenk voor de regering, nu kunnen ze gewoon altijd de angst daarvoor gebruiken om de schouders op te halen en te zeggen 'sorry mensen het gaat nog niet hard genoeg naar beneden'. Geen lastige keuzes meer, laat het volgende kabinet de rommel maar oplossen.
pi_197450188
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben het soms niet eens met de conclusies die jij uit artikelen trekt.
We hoeven het ook niet eens te zijn en bij een bericht die van mij hebt gequote zei je dat je letterlijk de onzin eruit had gehaald. Was een plaatje met de restricties van Ierland in december waarbij ik ook gewoon een bron gaf. Dat heeft helemaal niks met mijn eigen conclusie te maken.
pi_197450194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe constructief is het om dan precies dat te gaan doen wat je anderen verwijt, maar dan een andere groep aan te wijzen?

Bovendien zijn er zeker ook maatregelen geweest die de ouderen heel zwaar hebben getroffen, zoals volledig gesloten verzorginshuizen. En nu weer, in Groningen, waar verpleeghuizen en woonzorgcentra dicht gaan.

Ik denk dat we er allemaal beter van zouden worden als we wat minder hard en oordelend zouden zijn over elkaar en wat meer empathie en begrip zouden proberen op te brengen. Maar goed, ik ben dan ook een idealistisch watje ;)
Soms moeten dingen gewoon gezegd worden, nu naar aanleiding van die avondklok "voor jongeren". Zolang dat soort zaken gewoon door gaan moet ook de andere kant belicht worden.

Begrip en empathie is wat er ontbreekt in de maatregelen met de one size fits all maatregelen en eenrichtingssolidariteit.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:56:10 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197450211
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Twee maanden. Dichterbij dan je denkt. Als het mis gaat zijn de gevolgen daarvan echt nog merkbaar op dat moment. Dat wil Rutte coûte que coûte voorkomen.
Op alles wat er in de komende tien jaar mis gaat zal Rutte inderdaad niet meer worden afgerekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197450224
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is veel te ver weg. Het lijkt wel alsof nu dan eindelijk de harde lockdown er is men compleet berust is. Alsof deze situatie een soort nieuw normaal is en dat we niet te hard van stapel moeten lopen om te versoepelen.

Over de immense schade die de maatschappij oploopt elke dag dat dit langer duurt hoor je niemand in de regering.
Het nieuwe referentiekader, men lijkt hier snel aan gewend te raken. Nog even en we denken dat met het beëindigen van de lockdown we terug zijn bij normaal.
I'll give you something to do
pi_197450230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben overigens benieuwd naar het nieuwe steunpakket. Zou hoger worden dan voorgaande pakketten om ondernemers naar de “eindstreep” te slepen.
Ik ook. Ik heb nog een beetje hoop dat ik eind februari weer wat kan doen met klanten maar dat lijkt elke dag minder waarschijnlijk.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:57:32 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197450251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ook. Ik heb nog een beetje hoop dat ik eind februari weer wat kan doen met klanten maar dat lijkt elke dag minder waarschijnlijk.
In welke sector zit je?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197450258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, blijkbaar maakt het geen reet uit als je meewerkt want ook als er resultaten worden geboekt worden de maatregelen niet alleen verlengd maar wellicht zelfs verder verzwaard.

Dat is pas asociaal. En dan is dit het logische resultaat. En dit kan iedereen zien aankomen.
Het werd al volop gedaan voordat de cijfers daalden. Dus staat los ervan.

Het past gewoon in de trend van het egoïsme wat we sinds maart erg zien.
Mensen zoeken met alles de grens op of mazen in het net.
Laat anderen het maar opknappen.

Kunnen we het wel rechtpraten door uitzonderingen te pakken als vb of naar het beleid te wijzen maar het is gewoon het resultaat van een bevolking die hyperindividualistisch en verwend is.
pi_197450268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Artikel is bijna compleet, ik mis alleen nog de aanstaande zombie-apocalyps.
Bijzonder ook dat er totaal niet gerept wordt over het feit dat we over een aantal weken al een flink aantal mensen gevaccineerd hebben. Schijnt geen invloed te hebben op dit geheel.
pi_197450280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar wat kan er misgaan? Die Britse variant is een godsgeschenk voor de regering, nu kunnen ze gewoon altijd de angst daarvoor gebruiken om de schouders op te halen en te zeggen 'sorry mensen het gaat nog niet hard genoeg naar beneden'. Geen lastige keuzes meer, laat het volgende kabinet de rommel maar oplossen.
Je denkt eigenlijk dat de Britse variant niet besmettelijker is, en alleen gebruikt wordt om angst aan te praten?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:59:19 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197450302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Het nieuwe referentiekader, men lijkt hier snel aan gewend te raken. Nog even en we denken dat met het beëindigen van de lockdown we terug zijn bij normaal.
Dat noem je het nieuwe normaal. Het uitgangspunt van het beleid is niet een samenleving die regulier kan functioneren, maar een waar alles gesloten is en iedere versoepeling een gunst is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 16 januari 2021 @ 18:59:27 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197450304
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het werd al volop gedaan voordat de cijfers daalden. Dus staat los ervan.

Het past gewoon in de trend van het egoïsme wat we sinds maart erg zien.
Mensen zoeken met alles de grens op of mazen in het net.
Laat anderen het maar opknappen.

Kunnen we het wel rechtpraten door uitzonderingen te pakken als vb of naar het beleid te wijzen maar het is gewoon het resultaat van een bevolking die hyperindividualistisch en verwend is.
Je overdrijft, maar al is dat zo, dan moet je dus een andere aanpak bekijken. Want met dit soort beleid zal de groep die er klaar mee is rap groeien.

Wacht maar af :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197450319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]

We hoeven het ook niet eens te zijn en bij een bericht die van mij hebt gequote zei je dat je letterlijk de onzin eruit had gehaald. Was een plaatje met de restricties van Ierland in december waarbij ik ook gewoon een bron gaf. Dat heeft helemaal niks met mijn eigen conclusie te maken.
En hoezo was dat plaatje relevant voor de discussie?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:00:06 #164
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197450321
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zal allemaal best, ik word doodmoe van al dat moeilijk moeilijk, ingewikkeld gejank. Neem je verantwoordelijkheid en ga aan de slag.
Wie zeg dat we niet onze verantwoordelijkheid nemen en dat we niet aan de slag gaan?

Ik heb zelf gewoon 2 weken thuisonderwijs gegeven, maar dat betekent toch niet dat we er geen mening over mogen geven?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:00:15 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197450325
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat dit zo overkomt, alsof ik het op ouderen heb gemunt. Ik erger mij alleen groen en geel aan dat jongeren altijd wel benoemd worden en ouderen.... niks, noppes. Ook worden er maatregelen in het leven geroepen om jongeren te beteugelen en voor ouderen.... niks, noppes.

Ik kan je verzekeren dat als alleen ouderen werden genoemd en er alleen maatregelen voor ouderen zouden komen en jongeren niet genoemd werden dan zou ik mij net zo ergeren en er over klagen.

Misschien dat de grootste ergernis wel zit in dat alle maatregelen grotendeels de mensen raken die, mochten ze besmet raken, er niet zo heel veel last van zullen hebben. En dat de groep voor wie we het moeten doen buiten schot blijft, of in ieder geval ongenoemd.

(en nee ik ben geen jongere, nog een paar jaartjes en ik behoor zelf tot de "ouderen")
Huh, de enige reden waarom ik inschikkelijk ben (behalve de boete) is omdat de zorg anders overstroomt. Als het alleen om de ouderen zou gaan zou ik deze maatregelen onzin vinden, dan hadden ze wat mij betreft pech gehad.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197450328
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In welke sector zit je?
Werkbedrijf/sociale werkplaatsen etcetera. Die kunnen ook allemaal net het hoofd boven water houden.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:01:15 #167
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197450351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Werkbedrijf/sociale werkplaatsen etcetera. Die kunnen ook allemaal net het hoofd boven water houden.
Heftig idd :{ Succes!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197450356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je denkt eigenlijk dat de Britse variant niet besmettelijker is, en alleen gebruikt wordt om angst aan te praten?
Nee. Ik denk dat de angst best terecht is maar tegelijkertijd ook misbruikt kan worden.
pi_197450365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is daar 'heel zwaar' aan? Het is heel vervelend, maar doodgaan is erger. Een iemand die niet goed de handen wast en er vallen weer 20 oudjes om.
Die bejaarden werden (en worden inmiddels alweer in enkele Groningse verpleeghuizen) in eenzame detentie gegooid en mogen niemand meer zien of spreken tijdens hun laatste levensjaren. M.a.w. ik weet niet of doodgaan dan inderdaad erger is...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197450369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En hoezo was dat plaatje relevant voor de discussie?
Omdat het ging over waarom de situatie compleet uit de hand liep en waarom de WHO een valide punt heeft.
pi_197450377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee. Ik denk dat de angst best terecht is maar tegelijkertijd ook misbruikt kan worden.
Maar dan snap ik hem nog steeds niet. Wie gaat die angst dan misbruiken? En met welk doel?
pi_197450392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het werd al volop gedaan voordat de cijfers daalden. Dus staat los ervan.

Het past gewoon in de trend van het egoïsme wat we sinds maart erg zien.
Mensen zoeken met alles de grens op of mazen in het net.
Laat anderen het maar opknappen.

Kunnen we het wel rechtpraten door uitzonderingen te pakken als vb of naar het beleid te wijzen maar het is gewoon het resultaat van een bevolking die hyperindividualistisch en verwend is.
Misschien heb je gelijk wat het individualisme betreft, maar dit zit ons ook alleen maar in de weg puur tijdens zo'n pandemie. Voor geen goud zou ik willen ruilen met China waar alles tbv the greater good één keer in de 100 jaar eens wat voordeel op kan leveren.
I'll give you something to do
pi_197450407
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Omdat het ging over waarom de situatie compleet uit de hand liep en waarom de WHO een valide punt heeft.
Gebrek aan maatregelen en de opkomst van de Britse variant. Maar het ging volgens jou alleen om het eerste?
pi_197450440
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heftig idd :{ Succes!
Ik red het wel, maar voor veel van die mensen ben ik best bang dat het niet meer goed kan komen. Die 'afstand tot de arbeidsmarkt' zoals dat zo mooi heet is nu inmiddels een kloof zo groot als de Grand Canyon geworden helaas.

Ik wil niet te veel klagen want iedereen heeft het zwaar. Het is alleen niet zo zichtbaar als angstbeelden van Bergamo en koude cijfertjes over ziekenhuisbezetting en gezellig klappen voor zorgmedewerkers.
pi_197450449
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gebrek aan maatregelen en de opkomst van de Britse variant. Maar het ging volgens jou alleen om het eerste?
Voornamelijk inderdaad.
pi_197450472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Voornamelijk inderdaad.
Maar dan moeten we toch juist niet de maatregelen afbouwen?
pi_197450488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dan moeten we toch juist niet de maatregelen afbouwen?
Of juist wel, maar niet alles tegelijk en ongecontroleerd. Of misschien niet perse nu, maar wel perspectief bieden over wanneer dat wel kan.
pi_197450499
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar dan snap ik hem nog steeds niet. Wie gaat die angst dan misbruiken? En met welk doel?
Dat zei ik al. Om verantwoordelijkheid te ontlopen en om extra druk te zetten op de samenleving als de middelen op zijn. Dat gerommel in de marge over een avondklok is het enige dat ze nog hebben qua daadwerkelijke maatregelen.
pi_197450503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik wil je niet van een illusie beroven, maar dat gedrag zie je niet alleen in Nederland.
Het is hier wel heel erg hoor. Een ik ik ik gehalte vergelijkbaar met wat je ziet in de VS of UK.
Vooral in de wannabee Amerika landen dus ook. 0,0 sociale cohesie en betrokkenheid. Enige waar je dat wel mee ziet zijn dingen waar deugpuntjes mee te scoren zijn maar verder geen concessies vereisen. Zoals bv blm protesten of klappen voor de zorg.
Echt verantwoordelijk nemen en opofferen zonder dat daar likes tegenover staan is blijkbaar te zwaar.


Dit is natuurlijk slechts 1 van de 3 grote problemen. 2e zijn de werkgevers en tot slot het overheidsbeleid.
Daar valt het gedrag van mensen in sommige gevallen mee uit te leggen maar excuseert het voor de overgrote meerderheid niet.
pi_197450541
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar wat kan er misgaan? Die Britse variant is een godsgeschenk voor de regering, nu kunnen ze gewoon altijd de angst daarvoor gebruiken om de schouders op te halen en te zeggen 'sorry mensen het gaat nog niet hard genoeg naar beneden'. Geen lastige keuzes meer, laat het volgende kabinet de rommel maar oplossen.
Zoals ik al eerder schreef; de "Britse variant" is gewoon de opvolger van de "klap in het gezicht van de zorg" waarmee iedere vorm van kritiek op de maatregelen de kop ingedrukt wordt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197450584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je overdrijft, maar al is dat zo, dan moet je dus een andere aanpak bekijken. Want met dit soort beleid zal de groep die er klaar mee is rap groeien.

Wacht maar af :)
Dat laatste geloof ik wel idd. De hele les is volgens mij vooral: reken niet erop dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Een groot deel doet dat niet. Zowel werkgevers als burgers. Dus moet je daar in je beleid rekening mee houden.
pi_197450590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Of juist wel, maar niet alles tegelijk en ongecontroleerd. Of misschien niet perse nu, maar wel perspectief bieden over wanneer dat wel kan.
Je weet het dus ook niet. Nou, heb ik daar al die discussie voor gevoerd...

Je kwam op me over als iemand die vond dat het niet strenger moest, en er eigenlijk versoepeld moest worden. En iemand met de mening dat die Britse variant ook niet zo gevaarlijk is.

Maar nu is het of juist wel, of misschien toch niet. Of niet nu...

Overigens wil niemand dingen doen die ongecontroleerd zijn, en zou iedereen wel perspectief willen hebben (behalve Wiebes, maar die zit thuis).
pi_197450629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef; de "Britse variant" is gewoon de opvolger van de "klap in het gezicht van de zorg" waarmee iedere vorm van kritiek op de maatregelen de kop ingedrukt wordt.
Ik vond die klap in het gezicht van de zorg redelijk steekhoudend. Men werkt zich daar het zweet uit de naad, terwijl anderen feestjes houden.
pi_197450635
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je weet het dus ook niet. Nou, heb ik daar al die discussie voor gevoerd...

Jij weet het ook niet, maar je doet net alsof van wel. Dat is een beetje het probleem.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:13:36 #185
5428 crew  miss_sly
pi_197450644
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:46 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ah ja nu zie ik het. Ik bied mijn excuses aan. In de titel staat namelijk "In griepseizoen winter 2014/2015 ruim 65.000 griepdoden" Maar in de tekst staat "De 65.000 doden betrof de totale sterfte tijdens het griepseizoen."
Ik was nu dus diegene met een iets te grote waffel. :@

Ik druip wel even af en ga douchen misschien kan ik dan straks weer hier doen alsof ik geen modderfiguur geslagen heb en weer doen alsof ik overal alles van weet.
Het mooiste zou zijn als je mensen niet zegt dat ze hun grote waffel koeten houden en je gesprekken met wat minder krachttermen en scheldwoorden doorspekt :)

Tot later.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197450655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond die klap in het gezicht van de zorg redelijk steekhoudend. Men werkt zich daar het zweet uit de naad, terwijl anderen feestjes houden.
In ieder geval hebben ze nog een baan die ze ook na deze crisis nog hebben.
pi_197450669
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jij weet het ook niet, maar je doet net alsof van wel. Dat is een beetje het probleem.
De Britse variant is hier in opmars. Dat lijkt me een behoorlijk feit.

En daar wil ik ook nog aan toevoegen dat ik je beter nu maatregelen kunt nemen, in plaats van, wederom, als het te laat is.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 19:15:53 #188
408813 crew  trein2000
pi_197450683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In ieder geval hebben ze nog een baan die ze ook na deze crisis nog hebben.
Bovendien, als het druk hebben al een klap in het gezicht is. Dan zal ik eens een enquête gaan houden op de Zuidas.

Ik heb dat argument nooit begrepen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197450689
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Britse variant is hier in opmars. Dat lijkt me een behoorlijk feit.
Testresultaten zeggen tot nu toe anders, evenals besmettingcijfers en ziekenhuisopnames. Dus nee, absoluut geen feit.
pi_197450694
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

In ieder geval hebben ze nog een baan die ze ook na deze crisis nog hebben.
Zal me niets verbazen als veel personeel dat overtallig wordt ook weer op straat gegooid wordt.

Het gras is heus niet altijd groener bij anderen.
pi_197450725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zal me niets verbazen als veel personeel dat overtallig wordt ook weer op straat gegooid wordt.

Het gras is heus niet altijd groener bij anderen.
Er is toch al jaren een enorm personeelstekort in de zorg? Bovendien zelfs met een goed gevaccineerde bevolking blijft corona nog wel even een probleem.
pi_197450735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bovendien, als het druk hebben al een klap in het gezicht is. Dan zal ik eens een enquête gaan houden op de Zuidas.

Ik heb dat argument nooit begrepen.
Lange dagen maken, overwerken, veel te doen hebben, het werk van anderen overnemen, en geen vakantie kunnen nemen.

Als het lang duurt, is dat behoorlijk klote.
pi_197450741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:02 schreef galantis het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk wat het individualisme betreft, maar dit zit ons ook alleen maar in de weg puur tijdens zo'n pandemie. Voor geen goud zou ik willen ruilen met China waar alles tbv the greater good één keer in de 100 jaar eens wat voordeel op kan leveren.
Ik ook niet hoor. Maar het zal vast ergens ook deels indivualistisch en vrij zijn zonder dat het doorgeslagen is.
pi_197450750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je weet het dus ook niet. Nou, heb ik daar al die discussie voor gevoerd...

Je kwam op me over als iemand die vond dat het niet strenger moest, en er eigenlijk versoepeld moest worden. En iemand met de mening dat die Britse variant ook niet zo gevaarlijk is.

Maar nu is het of juist wel, of misschien toch niet. Of niet nu...

Overigens wil niemand dingen doen die ongecontroleerd zijn, en zou iedereen wel perspectief willen hebben (behalve Wiebes, maar die zit thuis).
Het ging dan ook niet direct om versoepelen, maar meer om de Engelse variant die volgens mij inderdaad best meevalt en dat we nog maar moeten zien of de paniek echt heel erg gegrond is.

Verder ben ik inderdaad groot voorstander ervan om het niet nog strenger te maken. Het primaire punt moet zijn zorg ontlasten en niet elke besmetting te voorkomen.

Ik heb het idee dat vanwege de UK variant de paniek iets teveel toeslaat. Het enige voordeel daarvan (op korte termijn) is dat daardoor de vaccinatiebereidheid toch wel wat hoger lijkt.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:18:36 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197450752
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bovendien, als het druk hebben al een klap in het gezicht is. Dan zal ik eens een enquête gaan houden op de Zuidas.

Ik heb dat argument nooit begrepen.
Er is iig weinig essentieels aan de Zuidas dit itt de zorg.
pi_197450754
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Maar het zal vast ergens ook deels indivualistisch en vrij zijn zonder dat het doorgeslagen is.
Niet tijdens een pandemie die eens in de 100 jaar voorkomt.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:19:43 #197
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197450778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor. Maar het zal vast ergens ook deels indivualistisch en vrij zijn zonder dat het doorgeslagen is.
Mijn gok zou Scandinavië zijn, maar die verschillen ook weer niet zoveel van Nederland volgens mij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 19:19:44 #198
408813 crew  trein2000
pi_197450779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lange dagen maken, overwerken, veel te doen hebben, het werk van anderen overnemen, en geen vakantie kunnen nemen.

Als het lang duurt, is dat behoorlijk klote.
Oh zeker, maar er zijn meer bedrijfstakken gewoon standaard overgewerkt wordt. Als dat het is vind ik dat totaal niet opwegen tegen de nadelen. Ik vind dat op de emotie spelen, maar rationeel is het gewoon een zwak argument.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197450786
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond die klap in het gezicht van de zorg redelijk steekhoudend. Men werkt zich daar het zweet uit de naad, terwijl anderen feestjes houden.
Ik vond het eerlijk gezegd net zo'n jeukerig jankargument als "dat hebben we met zijn allen niet zo afgesproken in Nederland". Nee klopt, het gros van de Nederlanders is ook nergens naar gevraagd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197450809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik vond het eerlijk gezegd net zo'n jeukerig jankargument als "dat hebben we met zijn allen niet zo afgesproken in Nederland". Nee klopt, het gros van de Nederlanders is ook nergens naar gevraagd.
Nog even volhouden was ook zo'n :') argument

Of wij zijn dan wel klaar met corona, maar corona nog niet met ons.
pi_197450812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lange dagen maken, overwerken, veel te doen hebben, het werk van anderen overnemen, en geen vakantie kunnen nemen.

Als het lang duurt, is dat behoorlijk klote.
En natuurlijk al het leed van dichtbij meemaken. Dat zou ik niet kunnen :{
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:22:09 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197450837
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:19 schreef trein2000 het volgende:

Oh zeker, maar er zijn meer bedrijfstakken gewoon standaard overgewerkt wordt. Als dat het is vind ik dat totaal niet opwegen tegen de nadelen. Ik vind dat op de emotie spelen, maar rationeel is het gewoon een zwak argument.
Bij beroepen als de zorg, politie, brandweer, defensie etc. vallen gewoon doden als die hun werk niet doen he. Dat is het verschil. Dat eoa geldschuiver op de Zuidas heel erg druk doet is prima maar er vloeit verder geen bloed als hij een dag wat minder druk doet.
pi_197450847
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lange dagen maken, overwerken, veel te doen hebben, het werk van anderen overnemen, en geen vakantie kunnen nemen.

Als het lang duurt, is dat behoorlijk klote.
Maandenlang thuis opgesloten zitten is ook behoorlijk klote en al helemaal wanneer je niet eens de zekerheid hebt dat je na alle ellende überhaupt nog een baan hebt. Dat gitzwarte uitzicht hebben zorgmedewerkers niet, die hoeven echt niet om hun baan te vrezen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:23:09 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197450858
Is het al bevestigd dat scholen pas 8 feb weer open gaan?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:23:41 #205
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197450870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh zeker, maar er zijn meer bedrijfstakken gewoon standaard overgewerkt wordt. Als dat het is vind ik dat totaal niet opwegen tegen de nadelen. Ik vind dat op de emotie spelen, maar rationeel is het gewoon een zwak argument.
Mja, met verschil dat je in andere sectoren verlof op kunt nemen en de werkdruk niet constant even hoog is. Dat valt m.i. niet echt te vergelijken met de prestaties die ziekenhuispersoneel dienen neer te zetten.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:24:14 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197450881
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:23 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bevestigd dat scholen pas 8 feb weer open gaan?
Nee, wel dat ze voor 8 februari in elk geval niet open gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197450882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij beroepen als de zorg, politie, brandweer, defensie etc. vallen gewoon doden als die hun werk niet doen he. Dat is het verschil. Dat eoa geldschuiver op de Zuidas heel erg druk doet is prima maar er vloeit verder geen bloed als hij een dag wat minder druk doet.
Sterker nog; die hele financiële wereld waar alles om maximale kortetermijnwinst draait en waar over lijken gegaan wordt is mede de oorzaak ervan waarom de coronapandemie de coronapandemie is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:25:52 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197450915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, wel dat ze voor 8 februari in elk geval niet open gaan.
Dat bedoel ik idd. Maar dat staat al 100% zeker vast dus. Dat wordt weer plannen en schuiven...
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:25:52 #209
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197450917
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Sterker nog; die hele financiële wereld waar alles om maximale kortetermijnwinst draait en waar over lijken gegaan wordt is mede de oorzaak ervan waarom de coronapandemie de coronapandemie is.
Eh, wat?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:28:04 #210
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197450957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat bedoel ik idd. Maar dat staat al 100% zeker vast dus. Dat wordt weer plannen en schuiven...
Haagse boterham met schuifkaas. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197450960
Mochten de scholen t/m de voorjaarsvakantie dicht blijven, dan hebben we het al over maandag 1 maart dat ze mogelijk pas weer open gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 19:28:22 #212
408813 crew  trein2000
pi_197450966
twitter

Zwagerman heeft de oplossing :')
Wat een gek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:30:32 #213
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197451011
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Mochten de scholen t/m de voorjaarsvakantie dicht blijven, dan hebben we het al over maandag 1 maart dat ze mogelijk pas weer open gaan.
Dat is allemaal speculatie. Laten we het even bij de feiten houden. 8 feb op zijn vroegst open dus.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:31:02 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197451024
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zwagerman heeft de oplossing :')
Wat een gek.
Die spoort niet.
pi_197451025
Na 3 dagen Corona als 30’er merk ik wel hoe hysterisch je omgeving reageerd als je corona hebt.

Alsof je een doodvonnis krijgt. Toch wat mis gegaan in de voorlichting van de overheid/media ;)

Moet wel beetje gniffelen.
pi_197451069
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:31 schreef JosMert het volgende:
Na 3 dagen Corona als 30’er merk ik wel hoe hysterisch je omgeving reageerd als je corona hebt.

Alsof je een doodvonnis krijgt. Toch wat mis gegaan in de voorlichting van de overheid/media ;)

Moet wel beetje gniffelen.
Waar heb je het opgelopen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197451071
Ik vermoed dat er vele ouders extra noodopvang gaan eisen maandag.
pi_197451087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Eh, wat?
Als één of andere Chinees in één of ander klein dorpje in de rimboe een vleermuis in de wok gooit, daar ziek van wordt en sterft, kan dat op zich niet zo veel kwaad.

Het wordt een ander verhaal wanneer dat land aan de andere kant van de wereld inmiddels de fabriek van de wereld is omdat aandelenhandelaren, brokers en al dat andere financiële ongedierte (zei ik dat echt?) van mening zijn dat Europeanen bijv. geen elektronica meer mogen produceren omdat dat te weinig winst oplevert. De enige reden waarom China tot een wereldmacht verworden is (en waarom de hele wereld nu dus met corona opgescheept zit) is omdat het voor een klein groepje mensen lucratiever is om Chinezen dingen in mekaar te laten schroeven ipv Europeanen of Amerikanen. Vroeger was dat land van de rest van de wereld afgesloten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:35:08 #219
5428 crew  miss_sly
pi_197451101
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zwagerman heeft de oplossing :')
Wat een gek.
Ik hoop voor haar dat er niet een soortgelijk probleem is wanneer ze zelf dor hout is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197451106
twitter
_O_ w/ *O*
pi_197451115
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:33 schreef halfway het volgende:

[..]

Waar heb je het opgelopen?
Vriendin werkt in de zorg en 50% van bewoners had het al. Dus was wachten tot personeel het kreeg. Ik dus van vriendin.

pi_197451154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:18 schreef Anton91 het volgende:
Het ging dan ook niet direct om versoepelen, maar meer om de Engelse variant die volgens mij inderdaad best meevalt en dat we nog maar moeten zien of de paniek echt heel erg gegrond is.
Bij een ziekte waarbij vooral de exponentiele groei het probleem is (samen met het feit dat coronapatiënten veel zorg nodig hebben). Is die extra groei van die nieuwe variant iets dat echt niet meevalt.

In mijn ogen althans (en vrijwel alle medici delen dat standpunt).
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:38:24 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197451178
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:33 schreef quirina het volgende:
Ik vermoed dat er vele ouders extra noodopvang gaan eisen maandag.
Ja leuk maar je zult toch aan de regels daarvoor moeten voldoen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:38:51 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197451192
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als één of andere Chinees in één of ander klein dorpje in de rimboe een vleermuis in de wok gooit, daar ziek van wordt en sterft, kan dat op zich niet zo veel kwaad.

Het wordt een ander verhaal wanneer dat land aan de andere kant van de wereld inmiddels de fabriek van de wereld is omdat aandelenhandelaren, brokers en al dat andere financiële ongedierte (zei ik dat echt?) van mening zijn dat Europeanen bijv. geen elektronica meer mogen produceren omdat dat te weinig winst oplevert. De enige reden waarom China tot een wereldmacht verworden is (en waarom de hele wereld nu dus met corona opgescheept zit) is omdat het voor een klein groepje mensen lucratiever is om Chinezen dingen in mekaar te laten schroeven ipv Europeanen of Amerikanen. Vroeger was dat land van de rest van de wereld afgesloten...
Wat een slap gelul. Alsof het de schuld van de bankiers of - uberhaupt de financiele wereld - is dat we een groot deel van onze keten uitbesteden elders ter wereld. :D :')
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:41:41 #225
5428 crew  miss_sly
pi_197451239
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:33 schreef quirina het volgende:
Ik vermoed dat er vele ouders extra noodopvang gaan eisen maandag.
Ik vrees toch dat veel scholen er juist mee bezig zijn om het te verminderen. Als ik naar onze school kijk, hebben ze voor de komende periode een strikter beleid en een andere manier van aanvragen. Het is niet de bedoeling dat het zo druk wordt, dat leekrachten niet meer het online onderwijs kunnen verzorgen. Ik denk oprecht niet dat er veel ruimte is voor nog meer opvang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197451243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:38 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat een slap gelul. Alsof het de schuld van de bankiers of - uberhaupt de financiele wereld - is dat we een groot deel van onze keten uitbesteden elders ter wereld. :D :')
Euhm... Ja?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197451245
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja leuk maar je zult toch aan de regels daarvoor moeten voldoen.
In de praktijk wordt er amper gecontroleerd en veel over gelogen wat ik begrepen heb.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:42:51 #228
5428 crew  miss_sly
pi_197451261
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:38 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat een slap gelul. Alsof het de schuld van de bankiers of - uberhaupt de financiele wereld - is dat we een groot deel van onze keten uitbesteden elders ter wereld. :D :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Euhm... Ja?
Het is voor dit topic/subforum ook niet heel relevant, eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:42:53 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197451263
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In de praktijk wordt er amper gecontroleerd en veel over gelogen wat ik begrepen heb.
Het is voor een school ook niet of nauwelijks te controleren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197451289
https://www.google.nl/amp(...)lockdown/amp/?espv=1

🤔 een paar weken terug voorspelde hij nog dat we in augustus zeker weer als vanouds op lowlands zouden staan...

Oh wel, op lange termijn verandert het weinig, gewoon iedereen vaccineren... SPUITUH!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:44:41 #231
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197451290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Euhm... Ja?
Ehm, nee. Dat is de consument die lijdt aan een nimmer ophoudende drang naar goedkopere producten.

Maar het is wel lekker makkelijk om 'het is de schuld van de Rabobank!' te roepen natuurlijk. Tamelijk kortzichtig ook, maar soit.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:44:49 #232
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197451294
Van AD.nl

Het kabinet hoopte dit weekend te kunnen beslissen over de herstart van het fysieke basisonderwijs vanaf 25 januari, maar dat lijkt de situatie niet toe te laten


En waarom precies niet?

Besmettingen lopen terug. Ziekenhuisopnames lopen terug. IC opnames lopen terug.

Een uitzondering daar gelaten, lopen de meeste ouders op hun tandvlees.

Dus wat is er zoveel erger geworden de laatste weken dat deze zeer zware en ingrijpende maatregel nog steeds van kracht is?

En waarom bepalen mensen dat met een salaris van 15k in de maand inclusief aipair etc? Die hebben makkelijk lullen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:46:17 #233
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197451314
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:35 schreef JosMert het volgende:

[..]

Vriendin werkt in de zorg en 50% van bewoners had het al. Dus was wachten tot personeel het kreeg. Ik dus van vriendin.

[ link | afbeelding ]
En.. heb je het al verwerkt?

:D :')
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 19:46:29 #234
408813 crew  trein2000
pi_197451318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is voor een school ook niet of nauwelijks te controleren.
Ga je toch ook niet aan beginnen? Ben je leraar of politieagent? Je moet uitgaan van wat mensen je vertellen, anders is het hek van de Dam.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197451320
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Van AD.nl

Het kabinet hoopte dit weekend te kunnen beslissen over de herstart van het fysieke basisonderwijs vanaf 25 januari, maar dat lijkt de situatie niet toe te laten


En waarom precies niet?

Besmettingen lopen terug. Ziekenhuisopnames lopen terug. IC opnames lopen terug.

Een uitzondering daar gelaten, lopen de meeste ouders op hun tandvlees.

Dus wat is er zoveel erger geworden de laatste weken dat deze zeer zware en ingrijpende maatregel nog steeds van kracht is?

En waarom bepalen mensen dat met een salaris van 15k in de maand inclusief aipair etc? Die hebben makkelijk lullen.
Frau Merkel wil dat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197451330
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ehm, nee. Dat is de consument die lijdt aan een nimmer ophoudende drang naar goedkopere producten.

Maar het is wel lekker makkelijk om 'het is de schuld van de Rabobank!' te roepen natuurlijk. Tamelijk kortzichtig ook, maar soit.
Die producten zijn echter niet goedkoper geworden, de winst die er mee gemaakt wordt is verhoogd. Maar goed, dat valt inderdaad buiten de scope van dit topic.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197451334
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Van AD.nl

Het kabinet hoopte dit weekend te kunnen beslissen over de herstart van het fysieke basisonderwijs vanaf 25 januari, maar dat lijkt de situatie niet toe te laten


En waarom precies niet?

Besmettingen lopen terug. Ziekenhuisopnames lopen terug. IC opnames lopen terug.

Een uitzondering daar gelaten, lopen de meeste ouders op hun tandvlees.

''Dus wat is er zoveel erger geworden de laatste weken dat deze zeer zware en ingrijpende maatregel nog steeds van kracht is?''

En waarom bepalen mensen dat met een salaris van 15k in de maand inclusief aipair etc? Die hebben makkelijk lullen.
Van nu.nl:

Volgens het OMT zorgen de volgens hen "zorgelijke ontwikkelingen" rondom de Britse variant van het coronavirus ervoor dat het nog niet verantwoord is om de scholen op 25 januari te openen.
pi_197451346
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bij een ziekte waarbij vooral de exponentiele groei het probleem is (samen met het feit dat coronapatiënten veel zorg nodig hebben). Is die extra groei van die nieuwe variant iets dat echt niet meevalt.

In mijn ogen althans (en vrijwel alle medici delen dat standpunt).
Probleem is alleen dat die exponentiële groei helemaal niet onderbouwd of bewezen is. Dat zijn slechts vermoedens. Die vermoedens moeten we serieus nemen maar jij en veel van die medici gaan een stap te ver.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:48:19 #239
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_197451354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop voor haar dat er niet een soortgelijk probleem is wanneer ze zelf dor hout is.
Dat hoop ik voor heul veul mensen!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:48:36 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197451361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Van AD.nl

Het kabinet hoopte dit weekend te kunnen beslissen over de herstart van het fysieke basisonderwijs vanaf 25 januari, maar dat lijkt de situatie niet toe te laten


En waarom precies niet?

Besmettingen lopen terug. Ziekenhuisopnames lopen terug. IC opnames lopen terug.

Een uitzondering daar gelaten, lopen de meeste ouders op hun tandvlees.

Dus wat is er zoveel erger geworden de laatste weken dat deze zeer zware en ingrijpende maatregel nog steeds van kracht is?

En waarom bepalen mensen dat met een salaris van 15k in de maand inclusief aipair etc? Die hebben makkelijk lullen.
Omdat we inmiddels geen besluiten meer nemen op basis van de cijfers die we hebben, maar op cijfers die er mogelijk in de toekomst zouden kunnen zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197451366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Van nu.nl:

Volgens het OMT zorgen de volgens hen "zorgelijke ontwikkelingen" rondom de Britse variant van het coronavirus ervoor dat het nog niet verantwoord is om de scholen op 25 januari te openen.
Wat die zorgelijke ontwikkelingen dan zijn wordt zeker niet uitgelegd?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:52:01 #242
5428 crew  miss_sly
pi_197451448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat we inmiddels geen besluiten meer nemen op basis van de cijfers die we hebben, maar op cijfers die er mogelijk in de toekomst zouden kunnen zijn.
Op zich niet zo heel gek, toch? Als je te gemakkelijk te veel versoepelt en het gaat dan fout, dan gaat het ook goed fout. Dat wil je toch voorkomen? Dus wil je er zeker van zijn dat die B117 niet rond gaat woekeren en we hier dezelfde problemen krijgen als in Londen. Dat betekent dat je even misschien wat voorzichtiger moet zijn dan de huidige cijfers zouden impliceren. Ik vind dat niet heel gek. Wel heel rot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197451453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat we inmiddels geen besluiten meer nemen op basis van de cijfers die we hebben, maar op cijfers die er mogelijk in de toekomst zouden kunnen zijn.
De nieuwe variant is tussen de 2 en 5 procent aanwezig.

Dan kun jij wel zeggen 'mogelijk in de toekomst', maar het lijkt me een behoorlijk wiskundige wetmatigheid dat deze variant de oude variant gaat verdringen.

En als je dan ziet hoeveel moeite we nu moeten doen om de R onder de 1 te houden, ziet dat toekomstperspectief er niet bepaald rooskleurig uit. Het is dan ook makkelijker om het reproductiegetal nu omlaag te brengen, in plaats van straks te dweilen met de kraan open.
pi_197451486
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat we inmiddels geen besluiten meer nemen op basis van de cijfers die we hebben, maar op cijfers die er mogelijk in de toekomst zouden kunnen zijn.
En dan kun je wel bezig blijven. Dan kunnen we de volgende winter ook wel weggooien.
pi_197451508
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De nieuwe variant is tussen de 2 en 5 procent aanwezig.

Dan kun jij wel zeggen 'mogelijk in de toekomst', maar het lijkt me een behoorlijk wiskundige wetmatigheid dat deze variant de oude variant gaat verdringen.

En als je dan ziet hoeveel moeite we nu moeten doen om de R onder de 1 te houden, ziet dat toekomstperspectief er niet bepaald rooskleurig uit. Het is dan ook makkelijker om het reproductiegetal nu omlaag te brengen, in plaats van straks te dweilen met de kraan open.
En dat komt niet door het seizoen waarin we zitten?
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:54:29 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197451526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:52 schreef miss_sly het volgende:
Als je te gemakkelijk te veel versoepelt en het gaat dan fout, dan gaat het ook goed fout. Dat wil je toch voorkomen?
Als je dit als uitgangspunt neemt, dan geldt in mei nog steeds hetzelfde. En daar zit dus ook het probleem. Het wordt een gebed zonder einde, omdat er nooit aan de voorwaarden voldaan kan worden 'dat het wel kan'. Vooral omdat de voorwaarden eigenlijk niet bestaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 16 januari 2021 @ 19:54:49 #247
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_197451539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat we inmiddels geen besluiten meer nemen op basis van de cijfers die we hebben, maar op cijfers die er mogelijk in de toekomst zouden kunnen zijn.
Maar de cijfers die we nu hebben worden toch altijd in de toekomst geprojecteerd?
pi_197451541
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:31 schreef JosMert het volgende:
Na 3 dagen Corona als 30’er merk ik wel hoe hysterisch je omgeving reageerd als je corona hebt.

Alsof je een doodvonnis krijgt. Toch wat mis gegaan in de voorlichting van de overheid/media ;)

Moet wel beetje gniffelen.
In welke uithoek van het land woon je dan? Hier in de omgeving hebben al zoveel mensen Corona gehad, dat men weet dat het voor de gemiddelde dertiger niet zo spannend is. Ik ken hier nauwelijks families waar niet minimaal één iemand het gehad heeft.
pi_197451566
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je te gemakkelijk te veel versoepelt en het gaat dan fout, dan gaat het ook goed fout.
Leg uit.
pi_197451605
Ik zal vandaag allerlei kids bij een sportvereniging, waarom gaat dat wel door en de school niet?
- verwijderd door admin -
pi_197451619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

En.. heb je het al verwerkt?

:D :')
Ja, die reacties krijg ik veel van vrienden. Alsof ik aan het infuus al zou liggen.

Men is zo bang gemaakt door de media. Stukje logisch nadenken is er niet meer bij.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:59:04 #252
5428 crew  miss_sly
pi_197451654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je dit als uitgangspunt neemt, dan geldt in mei nog steeds hetzelfde. En daar zit dus ook het probleem. Het wordt een gebed zonder einde, omdat er nooit aan de voorwaarden voldaan kan worden 'dat het wel kan'. Vooral omdat de voorwaarden eigenlijk niet bestaan.
Dat is niet waar.
In mei is er al meer gevaccineerd.
Maar meer nog: als B117 niet gaat woekeren en er geen increase komt van de besmettingen en daaropvolgend ziekenhuis- en IC-opnames, maar in tegendeel de ziekenhuizen weer leeg zijn op een goed te managen hoeveelheid covid-patienten, is er geen enkele reden om niet te versoepelen. Ook al voor mei. Nu zit je in een onzekere periode waarin je nog niet voldoende weet over B117, de aanwezigheid in NL en de besmettelijkheid.

Het gaat de goede kant op, de ziekenhuizen lopen langzaam leeg, maar je wil nu niet een enorme toename van opnames, want dan zit je binnen de kortste keren weer met overvolle ziekenhuizen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:59:15 #253
236264 crew  capricia
pi_197451661
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:35 schreef JosMert het volgende:

[..]

Vriendin werkt in de zorg en 50% van bewoners had het al. Dus was wachten tot personeel het kreeg. Ik dus van vriendin.

[ link | afbeelding ]
Had ze geen goede PPE?
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 19:59:44 #254
5428 crew  miss_sly
pi_197451673
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Leg uit.
Zie antwoord aan Janneke141
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197451719
Nou die avondklok lijkt zo goed als zeker als je het NOS journaal hoort.. :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197451724
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:54 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Maar de cijfers die we nu hebben worden toch altijd in de toekomst geprojecteerd?
Nee, je mag alleen de direct aanwezige cijfers gebruiken. Toekomstprognoses maken is verkeerd.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:02:24 #257
236264 crew  capricia
pi_197451736
Ik vind het wel relaxed. De scholen nog een tijdje dicht.
Kunnen we lekker weg. Weekje ergens aan het strand zag ik vanmorgen als idee voorbijkomen hier. Heel goede tip!
Eens kijken voor een bungalowpark of een leuk huisje voor gezin.
Werken kan overal.

In elk geval hoeven we nu niet perse met de schoolvakanties.. :D
Maak van een nood een deugd. :+
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:02:26 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197451739
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
In mei is er al meer gevaccineerd.
Maar meer nog: als B117 niet gaat woekeren en er geen increase komt van de besmettingen en daaropvolgend ziekenhuis- en IC-opnames, maar in tegendeel de ziekenhuizen weer leeg zijn op een goed te managen hoeveelheid covid-patienten, is er geen enkele reden om niet te versoepelen. Ook al voor mei. Nu zit je in een onzekere periode waarin je nog niet voldoende weet over B117, de aanwezigheid in NL en de besmettelijkheid.

Het gaat de goede kant op, de ziekenhuizen lopen langzaam leeg, maar je wil nu niet een enorme toename van opnames, want dan zit je binnen de kortste keren weer met overvolle ziekenhuizen.
Er wordt vooral iedere keer een nieuwe reden verzonnen waarom we toch echt niet kunnen versoepelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:02:32 #259
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197451744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
In mei is er al meer gevaccineerd.
Maar meer nog: als B117 niet gaat woekeren en er geen increase komt van de besmettingen en daaropvolgend ziekenhuis- en IC-opnames, maar in tegendeel de ziekenhuizen weer leeg zijn op een goed te managen hoeveelheid covid-patienten, is er geen enkele reden om niet te versoepelen. Ook al voor mei. Nu zit je in een onzekere periode waarin je nog niet voldoende weet over B117, de aanwezigheid in NL en de besmettelijkheid.

Het gaat de goede kant op, de ziekenhuizen lopen langzaam leeg, maar je wil nu niet een enorme toename van opnames, want dan zit je binnen de kortste keren weer met overvolle ziekenhuizen.
Dat is waar, maar er is toch helemaal nog niets zeker over die opnames? Er lijkt op dit moment het bericht te ontstaan dat als we nu geen avondklok doen we in maart lijken op straat hebben, dat is een beetje wat gezegd wordt. Daar staat toch helemaal niets over vast?

Als je dan de berekening wilt maken hoe fout het kan gaan moeten we daarin ook alle variabelen meenemen. Hoeveel mensen zijn gevaccineerd, hoeveel mensen hebben het al gehad, hoeveel mensen lopen veel risico, etc.

Op dit moment wordt er over de B117 variant gesproken (in de media) alsof het gegarandeerd een bloedbad wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:03:39 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197451769
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:02 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel relaxed. De scholen nog een tijdje dicht.
Kunnen we lekker weg. Weekje ergens aan het strand zag ik vanmorgen als idee voorbijkomen hier. Heel goede tip!
Eens kijken voor een bungalowpark of een leuk huisje voor gezin.
Werken kan overal.

In elk geval hoeven we nu niet perse met de schoolvakanties.. :D
Maak van een nood een deugd. :+
Net Oostduyne geboekt voor over paar weken, aanrader :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197451790
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nu zit je in een onzekere periode waarin je nog niet voldoende weet over B117, de aanwezigheid in NL en de besmettelijkheid.

Het gaat de goede kant op, de ziekenhuizen lopen langzaam leeg, maar je wil nu niet een enorme toename van opnames, want dan zit je binnen de kortste keren weer met overvolle ziekenhuizen.
Maar hoezo dan? We weten welke besmettingscijfers ongeveer correleren met ziekenhuisopnames. Als die mutatie echt zoveel besmettelijker is en ook al flink rondgaat, zal dat cijfer hard omhoog gaan. En dan weet je dus genoeg. Het duurt veel langer voordat dat dan weer naar de ziekenhuizen doorstroomt. Het idee dat ziekenhuizen nu alweer kunnen overstromen door een lichte versoepeling als de scholen open is niet gestoeld op feiten.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:05:12 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197451806
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar hoezo dan? We weten welke besmettingscijfers ongeveer correleren met ziekenhuisopnames. Als die mutatie echt zoveel besmettelijker is en ook al flink rondgaat, zal dat cijfer hard omhoog gaan. En dan weet je dus genoeg. Het duurt veel langer voordat dat dan weer naar de ziekenhuizen doorstroomt. Het idee dat ziekenhuizen nu alweer kunnen overstromen door een lichte versoepeling als de scholen open is niet gestoeld op feiten.
Het aantal besmettingen onder kinderen en jongeren is niet eens gedaald sinds de scholen dicht zijn :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:05:23 #263
236264 crew  capricia
pi_197451809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Net Oostduyne geboekt voor over paar weken, aanrader :D
Even opzoeken.
Fokken kunnen we daar ook, toch.. :D

Serieus, dat schoolwerk is 3 max 4 uurtjes per dag. Dan zijn we klaar. Mooi buiten het seizoen op vakantie.
Definitely not CIA
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:05:39 #264
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_197451813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, je mag alleen de direct aanwezige cijfers gebruiken. Toekomstprognoses maken is verkeerd.
Sarcasme hoop ik toch?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:06:29 #265
236264 crew  capricia
pi_197451826
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar hoezo dan? We weten welke besmettingscijfers ongeveer correleren met ziekenhuisopnames. Als die mutatie echt zoveel besmettelijker is en ook al flink rondgaat, zal dat cijfer hard omhoog gaan. En dan weet je dus genoeg. Het duurt veel langer voordat dat dan weer naar de ziekenhuizen doorstroomt. Het idee dat ziekenhuizen nu alweer kunnen overstromen door een lichte versoepeling als de scholen open is niet gestoeld op feiten.
Volgens mij liggen de ziekenhuizen nog aardig vol.
Die kunnen nu echt geen Engelse variant erbij hebben.
Definitely not CIA
pi_197451829
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Even opzoeken.
Fokken kunnen we daar ook, toch.. :D

Serieus, dat schoolwerk is 3 max 4 uurtjes per dag. Dan zijn we klaar. Mooi buiten het seizoen op vakantie.
Stomme vraag misschien, maar mag dat officieel?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197451844
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:05 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Sarcasme hoop ik toch?
Ja.
pi_197451851
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij liggen de ziekenhuizen nog aardig vol.
In dit tempo liggen er volgende week minder dan 1000 mensen in het ziekenhuis.

Edit: op de kliniek in ieder geval.
pi_197451857
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het aantal besmettingen onder kinderen en jongeren is niet eens gedaald sinds de scholen dicht zijn :')
Het ging dan ook vooral om de vervoersbewegingen en dat ouders weer thuis moesten gaan werken.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:10:09 #270
236264 crew  capricia
pi_197451921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar mag dat officieel?
Ja.
Je mag je eigen gezin plus 1 buitenstaander ontvangen op CenterParcs/ Landal etc. Per huisje.

Beetje dezelfde regels als thuis.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:12:25 #271
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197451968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar mag dat officieel?
Op vakantie? Ja, je mag gewoon binnen Nederland naar een vakantiepark, haalde Rutte volgens mij in één van de persconferenties niet al te lang geleden ook aan om te doen.

Serieus, het is heerlijk. Bijna niemand op 't park, je hebt met niemand contact en bent er toch uit. Naar het strand of de duinen/bossen in en terug.

Aanrader, breekt de sleur :)

Indien je school bedoelt: Geen idee, maar lijkt me mogen :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197451972
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Je mag je eigen gezin plus 1 buitenstaander ontvangen op CenterParcs/ Landal etc. Per huisje.

Beetje dezelfde regels als thuis.
Bedoelde meer schooltechnisch gezien, niet dat de school daar bezwaar mee heeft dat je dus min of meer “vanaf je vakantieadres” inlogt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:14:04 #273
236264 crew  capricia
pi_197452001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedoelde meer schooltechnisch gezien, niet dat de school daar bezwaar mee heeft dat je dus min of meer “vanaf je vakantieadres” inlogt?
Neuh, dat lijkt me niet dat school daar iets over te zeggen heeft. Zolang er maar gewerkt wordt, waar vandaan maakt niet uit.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:14:25 #274
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197452010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het ging dan ook vooral om de vervoersbewegingen en dat ouders weer thuis moesten gaan werken.
Dat zou een maatregel zijn waar ik achter kan staan, bedrijven waar mensen thuis kunnen werken de kantoren van te sluiten. Ik zit al een maand of 10 onafgebroken thuis en het is voor mij ook 'onpraktisch', maar ik ga niet naar kantoor toe, want er is me door de overheid gevraagd thuis te blijven als het kan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197452020
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja leuk maar je zult toch aan de regels daarvoor moeten voldoen.
Gewoon scheiden lijkt al te helpen hier op school
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:15:00 #276
5428 crew  miss_sly
pi_197452022
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar, maar er is toch helemaal nog niets zeker over die opnames? Er lijkt op dit moment het bericht te ontstaan dat als we nu geen avondklok doen we in maart lijken op straat hebben, dat is een beetje wat gezegd wordt. Daar staat toch helemaal niets over vast?

Als je dan de berekening wilt maken hoe fout het kan gaan moeten we daarin ook alle variabelen meenemen. Hoeveel mensen zijn gevaccineerd, hoeveel mensen hebben het al gehad, hoeveel mensen lopen veel risico, etc.

Op dit moment wordt er over de B117 variant gesproken (in de media) alsof het gegarandeerd een bloedbad wordt.
Ik heb het niet over de avondklok. Daar heb ik ook twijfels over.

Er werd gezegd dat omdat we nu voorzichtig zijn, we dat dan dús in mei ook nog steeds zullen zijn. Dat zie ik anders. Ik vind voorzichtigheid nu begrijpelijk. Het gaat de goede kant op, maar het is nog niet top en we weten nog veel niet rond B117. Als B117 meevalt, ziekenhuizen lopen echt leeg en het aantal COVID-patiënten is goed te verwerken, er wordt lekker gevaccineerd, dan is het in mei echt heel anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197452053
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de avondklok. Daar heb ik ook twijfels over.

Er werd gezegd dat omdat we nu voorzichtig zijn, we dat dan dús in mei ook nog steeds zullen zijn. Dat zie ik anders. Ik vind voorzichtigheid nu begrijpelijk. Het gaat de goede kant op, maar het is nog niet top en we weten nog veel niet rond B117. Als B117 meevalt, ziekenhuizen lopen echt leeg en het aantal COVID-patiënten is goed te verwerken, er wordt lekker gevaccineerd, dan is het in mei echt heel anders.
Waarschijnlijk helpt het ook mee dat straks het griepseizoen weer afneemt. En dan zijn we hopelijk daarna ook goed gevaccineerd...
pi_197452072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het ging dan ook vooral om de vervoersbewegingen en dat ouders weer thuis moesten gaan werken.
Sad but true ;(
pi_197452075
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Neuh, dat lijkt me niet dat school daar iets over te zeggen heeft. Zolang er maar gewerkt wordt, waar vandaan maakt niet uit.
Helder :) have fun!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197452110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je dit als uitgangspunt neemt, dan geldt in mei nog steeds hetzelfde. En daar zit dus ook het probleem. Het wordt een gebed zonder einde, omdat er nooit aan de voorwaarden voldaan kan worden 'dat het wel kan'. Vooral omdat de voorwaarden eigenlijk niet bestaan.
Dan kun je inmiddels gerust stellen dat we nooit meer van de lockdowns af gaan komen, want er zou misschien wel eens een new and improved variant op kunnen duiken waartegen de vaccins niet bestand zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 16 januari 2021 @ 20:18:16 #281
408813 crew  trein2000
pi_197452114
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Je mag je eigen gezin plus 1 buitenstaander ontvangen op CenterParcs/ Landal etc. Per huisje.

Beetje dezelfde regels als thuis.
Zo’n centerparcs huisje is gewoon een woning in de zin van het huisrecht. Die drempel ligt niet zo heel hoog.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:19:15 #282
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197452132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de avondklok. Daar heb ik ook twijfels over.

Er werd gezegd dat omdat we nu voorzichtig zijn, we dat dan dús in mei ook nog steeds zullen zijn. Dat zie ik anders. Ik vind voorzichtigheid nu begrijpelijk. Het gaat de goede kant op, maar het is nog niet top en we weten nog veel niet rond B117. Als B117 meevalt, ziekenhuizen lopen echt leeg en het aantal COVID-patiënten is goed te verwerken, er wordt lekker gevaccineerd, dan is het in mei echt heel anders.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat er nu opgelet moet worden en indien de cijfers/ontwikkelingen (of uitkomst van Lansingerland/Drachten etc) daarop wijzen er mogelijk verzwaard moet worden.

Op dit moment zijn die resultaten er nog niet, maar wordt er door veel partijen voorgesorteerd dat er vanaf komende week een avondklok is. Dat is waar ik moeite mee heb, dat voelt heel voorbarig. Indien ze meer data hebben die ze niet delen kan dat uiteraard anders zijn, maar op basis van de data die er nu is lijkt het me twijfelachtig.

Het lijkt me dat je de komende periode een soort wedloop tussen de vaccinaties en besmettingen moet gaan krijgen. Indien het zo hard zal gaan zul je misschien na moeten denken over de groep die hele grote kans heeft om te overlijden aan dit virus te isoleren en de groep die grote kans heeft om in het ziekenhuis opgenomen te worden te vaccineren, omdat dat misschien meer kan helpen om de B117 variant tegen te gaan dan hopen dat we de R naar 0,6 ofzo krijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:19:20 #283
236264 crew  capricia
pi_197452133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het ging dan ook vooral om de vervoersbewegingen en dat ouders weer thuis moesten gaan werken.
Ja. Dan ben ik weer flink heen en weer aan het rijden. :D
Alle clubjes en dingetjes zijn er dan ook weer. Inhaal-verjaardagsfeestjes bla bla.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:19:46 #284
236264 crew  capricia
pi_197452146
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo’n centerparcs huisje is gewoon een woning in de zin van het huisrecht. Die drempel ligt niet zo heel hoog.
Het is wel spotgoedkoop nu.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:20:29 #285
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197452159
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dan ben ik weer flink heen en weer aan het rijden. :D
Alle clubjes en dingetjes zijn er dan ook weer. Inhaal-verjaardagsfeestjes bla bla.
Gaat dat nu ook niet door? Mijn kleine is nog niet in de leeftijd dat het echt speelt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197452201
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dan kun je inmiddels gerust stellen dat we nooit meer van de lockdowns af gaan komen, want er zou misschien wel eens een new and improved variant op kunnen duiken waartegen de vaccins niet bestand zijn.
Als het enigszins onder controle is, gaan we niet in een lockdown. We gingen nu toch ook pas bij paar duizend officiele besmettingen in "lockdown", in heb geen aanwijzingen om te nemen dat dit bij enkele tientallen wederom zou gaan gebeuren
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:22:56 #287
236264 crew  capricia
pi_197452210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gaat dat nu ook niet door? Mijn kleine is nog niet in de leeftijd dat het echt speelt.
Een op een spreken de kinderen wel af. Maar niet met groepen binnen.
Is wat ik hier zie.
Dus geen feestjes enzo.
Maar ja, zodra de klassen weer vol zitten gaat dat ook natuurlijk weer door. Inclusief inhaalslag.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:23:57 #288
236264 crew  capricia
pi_197452235
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dan kun je inmiddels gerust stellen dat we nooit meer van de lockdowns af gaan komen, want er zou misschien wel eens een new and improved variant op kunnen duiken waartegen de vaccins niet bestand zijn.
Als de ziekenhuizen leeg zijn, houdt niemand ons meer tegen hoor. :)
Definitely not CIA
pi_197452245
Aw, bij de NPO lijkt het ook al of de avondklok een zekerheidje is.

Hebben we niet door dat de media het steeds meer bepaald welke kant we op moeten? Rare gewaarwording.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:24:41 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197452257
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In de praktijk wordt er amper gecontroleerd en veel over gelogen wat ik begrepen heb.
Hier niet hoor. Zeer streng beleid,
  zaterdag 16 januari 2021 @ 20:24:50 #291
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197452261
Een viroloog Op1 vanavond vindt dat de avondklok onvermijdelijk is!

Onvermijdelijk nog wel... vertel mij nou eens in jip en janneke taal uit waarom het onvermijdelijk is.

Dit hele land is knettergek geworden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197452298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:24 schreef DonDruiper het volgende:
Een viroloog Op1 vanavond vindt dat de avondklok onvermijdelijk is!

Onvermijdelijk nog wel... vertel mij nou eens in jip en janneke taal uit waarom het onvermijdelijk is.

Dit hele land is knettergek geworden.
Dit ja. De media bepaald wel het beleid lijkt het. Eerst rtl 4 met boulevard vanavond en nu weer de nos/op1.
pi_197452303
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als het enigszins onder controle is, gaan we niet in een lockdown. We gingen nu toch ook pas bij paar duizend officiele besmettingen in "lockdown", in heb geen aanwijzingen om te nemen dat dit bij enkele tientallen wederom zou gaan gebeuren
'Preventieve' maatregelen, die de huidige cijfers en trends negeren, scheppen gewoon een gevaarlijk precedent.
I'll give you something to do
pi_197452316
Er werden eind vorig jaar users uitgelachen die voorspelden dat we heel 2021 in lockdown zouden zitten.

Ik lach ze niet meer uit ;)
pi_197452322
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er wordt vooral iedere keer een nieuwe reden verzonnen waarom we toch echt niet kunnen versoepelen.
Dit dus. Tot nu toe waren het vooral halvegaren als anti-vaxxers, anti-5G'ers en Bill Gates complottheorieaanhangers die tegen de maatregelen waren, maar de belachelijke verzwaring van de maatregelen m.b.v. avondklokken enz. zal daar snel verandering in gaan brengen. Dan gaan ook mensen die tot nu toe moeiteloos meegingen in de maatregelen zich er uiteindelijk tegen verzetten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197452338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:24 schreef JosMert het volgende:
Aw, bij de NPO lijkt het ook al of de avondklok een zekerheidje is.

Hebben we niet door dat de media het steeds meer bepaald welke kant we op moeten? Rare gewaarwording.
Als het bij dit opportunistisch geroep blijft, dan bepalen ze het zeker niet. Mag hopen dat de politiek zich er niet door laat beïnvloeden.
I'll give you something to do
pi_197452345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit dus. Tot nu toe waren het vooral halvegaren als anti-vaxxers, anti-5G'ers en Bill Gates complottheorieaanhangers die tegen de maatregelen waren, maar de belachelijke verzwaring van de maatregelen m.b.v. avondklokken enz. zal daar snel verandering in gaan brengen. Dan gaan ook mensen die tot nu toe moeiteloos meegingen in de maatregelen zich er uiteindelijk tegen verzetten.
Laten we het hopen. Ben er bang voor.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:29:12 #298
5428 crew  miss_sly
pi_197452351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:27 schreef JosMert het volgende:
Er werden eind vorig jaar users uitgelachen die voorspelden dat we heel 2021 in lockdown zouden zitten.

Ik lach ze niet meer uit ;)
Ik vind het nog steeds onzinnig. Het jaar is 16 dagen oud. Laten we niet nu al zo ver vooruit denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197452354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Huh, de enige reden waarom ik inschikkelijk ben (behalve de boete) is omdat de zorg anders overstroomt. Als het alleen om de ouderen zou gaan zou ik deze maatregelen onzin vinden, dan hadden ze wat mij betreft pech gehad.
Dat kun je toch niet los van elkaar zien? Ja het gaat om de zorg, maar welke groep belast deze zorg indien besmet? Juist, voornamelijk ouderen. Wie moeten er zo min mogelijk besmet raken? Ouderen. Voor wie worden de regels bedacht om ze te beteugelen en beperken? Niet de ouderen. Wie doen het allemaal fout en kun je afbranden? Jongeren. Over wie hoor je geen woord? Ouderen.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 20:29:20 #300
236264 crew  capricia
pi_197452356
Wat vinden we van DL: Ouders krijgen 10 dagen betaald verlof extra om de kinderen thuis te helpen met onderwijs. En alleenstaande ouders 20 dagen.

Lijkt me een heel mooie regeling voor mensen die moeilijk qua tijd zitten om thuis les te geven.
Definitely not CIA
pi_197452359
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:26 schreef galantis het volgende:

[..]

'Preventieve' maatregelen, die de huidige cijfers en trends negeren, scheppen gewoon een gevaarlijk precedent.
Sorry waar doel je op, de dalende trend van het aantal besmettingen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')