Of juist wel, maar niet alles tegelijk en ongecontroleerd. Of misschien niet perse nu, maar wel perspectief bieden over wanneer dat wel kan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan moeten we toch juist niet de maatregelen afbouwen?
Dat zei ik al. Om verantwoordelijkheid te ontlopen en om extra druk te zetten op de samenleving als de middelen op zijn. Dat gerommel in de marge over een avondklok is het enige dat ze nog hebben qua daadwerkelijke maatregelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dan snap ik hem nog steeds niet. Wie gaat die angst dan misbruiken? En met welk doel?
Het is hier wel heel erg hoor. Een ik ik ik gehalte vergelijkbaar met wat je ziet in de VS of UK.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik wil je niet van een illusie beroven, maar dat gedrag zie je niet alleen in Nederland.
Zoals ik al eerder schreef; de "Britse variant" is gewoon de opvolger van de "klap in het gezicht van de zorg" waarmee iedere vorm van kritiek op de maatregelen de kop ingedrukt wordt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 18:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wat kan er misgaan? Die Britse variant is een godsgeschenk voor de regering, nu kunnen ze gewoon altijd de angst daarvoor gebruiken om de schouders op te halen en te zeggen 'sorry mensen het gaat nog niet hard genoeg naar beneden'. Geen lastige keuzes meer, laat het volgende kabinet de rommel maar oplossen.
Dat laatste geloof ik wel idd. De hele les is volgens mij vooral: reken niet erop dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Een groot deel doet dat niet. Zowel werkgevers als burgers. Dus moet je daar in je beleid rekening mee houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 18:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je overdrijft, maar al is dat zo, dan moet je dus een andere aanpak bekijken. Want met dit soort beleid zal de groep die er klaar mee is rap groeien.
Wacht maar af
Je weet het dus ook niet. Nou, heb ik daar al die discussie voor gevoerd...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of juist wel, maar niet alles tegelijk en ongecontroleerd. Of misschien niet perse nu, maar wel perspectief bieden over wanneer dat wel kan.
Ik vond die klap in het gezicht van de zorg redelijk steekhoudend. Men werkt zich daar het zweet uit de naad, terwijl anderen feestjes houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef; de "Britse variant" is gewoon de opvolger van de "klap in het gezicht van de zorg" waarmee iedere vorm van kritiek op de maatregelen de kop ingedrukt wordt.
Jij weet het ook niet, maar je doet net alsof van wel. Dat is een beetje het probleem.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet het dus ook niet. Nou, heb ik daar al die discussie voor gevoerd...
Het mooiste zou zijn als je mensen niet zegt dat ze hun grote waffel koeten houden en je gesprekken met wat minder krachttermen en scheldwoorden doorspektquote:Op zaterdag 16 januari 2021 18:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ah ja nu zie ik het. Ik bied mijn excuses aan. In de titel staat namelijk "In griepseizoen winter 2014/2015 ruim 65.000 griepdoden" Maar in de tekst staat "De 65.000 doden betrof de totale sterfte tijdens het griepseizoen."
Ik was nu dus diegene met een iets te grote waffel.![]()
Ik druip wel even af en ga douchen misschien kan ik dan straks weer hier doen alsof ik geen modderfiguur geslagen heb en weer doen alsof ik overal alles van weet.
In ieder geval hebben ze nog een baan die ze ook na deze crisis nog hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond die klap in het gezicht van de zorg redelijk steekhoudend. Men werkt zich daar het zweet uit de naad, terwijl anderen feestjes houden.
De Britse variant is hier in opmars. Dat lijkt me een behoorlijk feit.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij weet het ook niet, maar je doet net alsof van wel. Dat is een beetje het probleem.
Bovendien, als het druk hebben al een klap in het gezicht is. Dan zal ik eens een enquête gaan houden op de Zuidas.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In ieder geval hebben ze nog een baan die ze ook na deze crisis nog hebben.
Testresultaten zeggen tot nu toe anders, evenals besmettingcijfers en ziekenhuisopnames. Dus nee, absoluut geen feit.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Britse variant is hier in opmars. Dat lijkt me een behoorlijk feit.
Zal me niets verbazen als veel personeel dat overtallig wordt ook weer op straat gegooid wordt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In ieder geval hebben ze nog een baan die ze ook na deze crisis nog hebben.
Er is toch al jaren een enorm personeelstekort in de zorg? Bovendien zelfs met een goed gevaccineerde bevolking blijft corona nog wel even een probleem.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zal me niets verbazen als veel personeel dat overtallig wordt ook weer op straat gegooid wordt.
Het gras is heus niet altijd groener bij anderen.
Lange dagen maken, overwerken, veel te doen hebben, het werk van anderen overnemen, en geen vakantie kunnen nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien, als het druk hebben al een klap in het gezicht is. Dan zal ik eens een enquête gaan houden op de Zuidas.
Ik heb dat argument nooit begrepen.
Ik ook niet hoor. Maar het zal vast ergens ook deels indivualistisch en vrij zijn zonder dat het doorgeslagen is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk wat het individualisme betreft, maar dit zit ons ook alleen maar in de weg puur tijdens zo'n pandemie. Voor geen goud zou ik willen ruilen met China waar alles tbv the greater good één keer in de 100 jaar eens wat voordeel op kan leveren.
Het ging dan ook niet direct om versoepelen, maar meer om de Engelse variant die volgens mij inderdaad best meevalt en dat we nog maar moeten zien of de paniek echt heel erg gegrond is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je weet het dus ook niet. Nou, heb ik daar al die discussie voor gevoerd...
Je kwam op me over als iemand die vond dat het niet strenger moest, en er eigenlijk versoepeld moest worden. En iemand met de mening dat die Britse variant ook niet zo gevaarlijk is.
Maar nu is het of juist wel, of misschien toch niet. Of niet nu...
Overigens wil niemand dingen doen die ongecontroleerd zijn, en zou iedereen wel perspectief willen hebben (behalve Wiebes, maar die zit thuis).
Er is iig weinig essentieels aan de Zuidas dit itt de zorg.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien, als het druk hebben al een klap in het gezicht is. Dan zal ik eens een enquête gaan houden op de Zuidas.
Ik heb dat argument nooit begrepen.
Niet tijdens een pandemie die eens in de 100 jaar voorkomt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Maar het zal vast ergens ook deels indivualistisch en vrij zijn zonder dat het doorgeslagen is.
Mijn gok zou Scandinavië zijn, maar die verschillen ook weer niet zoveel van Nederland volgens mij.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor. Maar het zal vast ergens ook deels indivualistisch en vrij zijn zonder dat het doorgeslagen is.
Oh zeker, maar er zijn meer bedrijfstakken gewoon standaard overgewerkt wordt. Als dat het is vind ik dat totaal niet opwegen tegen de nadelen. Ik vind dat op de emotie spelen, maar rationeel is het gewoon een zwak argument.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lange dagen maken, overwerken, veel te doen hebben, het werk van anderen overnemen, en geen vakantie kunnen nemen.
Als het lang duurt, is dat behoorlijk klote.
Ik vond het eerlijk gezegd net zo'n jeukerig jankargument als "dat hebben we met zijn allen niet zo afgesproken in Nederland". Nee klopt, het gros van de Nederlanders is ook nergens naar gevraagd.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond die klap in het gezicht van de zorg redelijk steekhoudend. Men werkt zich daar het zweet uit de naad, terwijl anderen feestjes houden.
Nog even volhouden was ook zo'nquote:Op zaterdag 16 januari 2021 19:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vond het eerlijk gezegd net zo'n jeukerig jankargument als "dat hebben we met zijn allen niet zo afgesproken in Nederland". Nee klopt, het gros van de Nederlanders is ook nergens naar gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |