SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Je vergeet de underscore.quote:
Mja, leuk voor haar. Maar wel een sigaar uit eigen doos natuurlijk.quote:
Zorgorganisaties hebben inderdaad flink misbruik gemaakt van het voorschot.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn buurmeisje van 17 heeft stage gelopen in een bejaardentehuis. 5 weken koffie inschenken. Heeft ook de zorgbonus van 1000 euro gehad.
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:04 schreef VacaLoca het volgende: [..] Gaat wel langzaam sinds vrijdag dan toen er nog 12k op 1 dag geprikt werden en we al op 27k ofzo zaten. Mag toch hopen dat we 10k per dag prikken minstens.
Redelijk kansloos inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja, leuk voor haar. Maar wel een sigaar uit eigen doos natuurlijk.
Het zal ook allemaal terug betaald moeten worden.
En terecht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zorgorganisaties hebben inderdaad flink misbruik gemaakt van het voorschot.
Helaas lijkt er niets teruggevorderd te gaan worden.
Nou precies dat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Redelijk kansloos inderdaad.
En dan te bedenken dat eindbazen als @:Lenny_Leonard geen bonus krijgen ondanks hun inspanningen.
Ah ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.
Dit ja. Deze eerste week geeft al direct aan hoe scheef het is om slechts te kijken naar hoeveel er gevaccineerd is. Met welk doel kijk je daarnaar? Voor het bereiken van groepsimmuniteit is het belangrijker wanneer je een bepaalde drempel gepasseerd bent dan waar je nu zit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.
eh nee, de emancipatie komt uit een tijd dat vrouwen nog 2de rangs burgers waren de jaren 60/70. In de tijd dat als je ging trouwen of een kind kreeg gewoon standaard werd ontslagen. In jaren 90 zijn vrouwen pas massaal gaan parttime werken wat onze economie erg goed heeft gedaan. Dat zie je in veel meer landen in Noord-Europa. Waarom je vroeger met 1 salaris een huis kon kopen was omdat er gewoon meer gebouwd werd en er veel meer aanbod was. Waarom de zorg goedkoper was alleen maar omdat we toen geen vergrijzende bevolking hadden. Vroeger was niet alles beter dat doen alleen maar wat conservatie populisten je geloven maar het is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar nu zou dat ook niet de bedoeling moeten zijn.
Maar in de toekomst ontkom je er niet aan.
Ik las een keer dat de emancipatiegolf uit de jaren 80 een verkapte truc was vrouwen vol aan het werk te krijgen zondat dat huishoudens er significant op vooruit gingen.
Beetje bnw, maar vroeger hadden we het gevoelsmatig beter met minder en waren er meer moeders op het schoolplein die allemaak niet werkte tov nu.
Toen zorg betaalbaar was, je alleen een huis kon kopen en onbezorgd op kamers kon.
Nu ontkomen we niet aan oppas/opvang om rond te komen. Daar weegt die extra iphone of stedentrip niet tegenop.
De beperking zit hem niet in de mankracht maar in de aantallen vaccins.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ah ja.
Hoe sneller we vaccineren hoe eerder terug naar normaal dus ik zou zeggen zet desnoods 't leger in of de evenementenbranche, die hebben ook aangeboden om hun expertise in te zetten voor vaccinatie locaties op te zetten.
moet je wel vaccins hebbenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ah ja.
Hoe sneller we vaccineren hoe eerder terug naar normaal dus ik zou zeggen zet desnoods 't leger in of de evenementenbranche, die hebben ook aangeboden om hun expertise in te zetten voor vaccinatie locaties op te zetten.
Is dat zo? Volgens mij loopt het vaccineren achter op de voorraad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
De beperking zit hem niet in de mankracht maar in de aantallen vaccins.
Klopt. we kunnen pas echt gas gaan geven als AstraZenica/Oxford vaccin goedgekeurd is, en we er ook voldoende van geleverd krijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb geen peer-reviewed wetenschappelijk bewijs hiervoor maar wel gezond verstand. Heb jij een bron dat het wel werkt? Indien jij denkt dat het nut heeft, waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Goh nou scherp hoor (technisch gezien niet want de zinsdelen horen bij elkaar maar je mag hier nooit dingen over taalgebruik zeggen), maar laat ik het voor je spellen: heb je een bron voor "geen alcoholverkoop na 20u doet ook helemaal niks"?
Dat is iets totaal anders. Het vaccineren loopt niet achter op voorraad, alle beschikbare vaccins zijn ingeroosterd om toegediend te worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:16 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij loopt het vaccineren achter op de voorraad.
Misschien kunnen ze desondanks het leger inzetten, maar dan om vaccins van België te stelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Puurs ligt net over de grens. Ik zou gewoon die hele fabriek bezetten en leegroven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef 297534 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze desondanks het leger inzetten, maar dan om vaccins van België te stelen.
Met terugwerkende kracht de scheidingsakte van 1830 ongedaan maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Puurs ligt net over de grens. Ik zou gewoon die hele fabriek bezetten en leegroven.
Nee maar dat claim ik dan ook nergens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb jij een bron dat het wel werkt?
Aan de andere kant, is dinsdag niet de dag dat er veel instroom is altijd in de ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. balen dat de ziekenhuisbezetting (voorlopig) niet verder wil dalen..
Dat zou kunnen inderdaad!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is dinsdag niet de dag dat er veel instroom is altijd in de ziekenhuizen?
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is dinsdag niet de dag dat er veel instroom is altijd in de ziekenhuizen?
LCPS: 2 dagen stijging (ma + di), 5 dagen daling.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:14 schreef Federer-fan het volgende:
- maandag 11 januari: 1.926 (absolute stijging 76; relatieve stijging 4,1%);
- zondag 10 januari: 1.850 (absolute daling 24; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 9 januari: 1.874 (absolute daling 62; relatieve daling 3,2%);
- vrijdag 8 januari: 1.936 (absolute daling 116; relatieve daling 5,7%);
- donderdag 7 januari: 2.052 (absolute daling 79; relatieve daling 3,7%;
- woensdag 6 januari: 2.131 (absolute daling 28; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 5 januari: 2.159 (absolute stijging 29; relatieve stijging 1,4%).
het scheelt dat het moeilijk te bewaren is maar dat Astra Zeneca zie ik criminelen nog wel een poging op wagenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Puurs ligt net over de grens. Ik zou gewoon die hele fabriek bezetten en leegroven.
Is wel tweeledig, als een gedeelte van het personeel uitvalt wegens COVID zal die uitval minder worden en daarmee de capaciteit van de zorg groter worden. Aan de andere kant wil je de druk op de zorg verminderen en daarmee dus nu de risicogroep gaan inenten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit ja. Deze eerste week geeft al direct aan hoe scheef het is om slechts te kijken naar hoeveel er gevaccineerd is. Met welk doel kijk je daarnaar? Voor het bereiken van groepsimmuniteit is het belangrijker wanneer je een bepaalde drempel gepasseerd bent dan waar je nu zit.
Voor het op korte termijn tegengaan van druk op de zorg, is het belangrijker wíe je gevaccineerd hebt dan hoeveel.
We hebben nu 30.000 ziekenhuiszorgmedewerkers gevaccineerd en dat is fijn voor die mensen, maar er gaat geen persoon minder van op de IC terecht komen (en dus ook in het vergroten van capaciteit scheelt het maar schamele procenten).
Dank voor de herinnering maat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Redelijk kansloos inderdaad.
En dan te bedenken dat eindbazen als @:Lenny_Leonard geen bonus krijgen ondanks hun inspanningen.
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb geen peer-reviewed wetenschappelijk bewijs hiervoor maar wel gezond verstand. Heb jij een bron dat het wel werkt? Indien jij denkt dat het nut heeft, waarom denk je dat?
Waarom wordt er dan niet doorgepakt en maken ze er 18u van ipv 20u? Of gewoon in de middag al stoppen met de verkoop van die verdomde alcohol!
Waar heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders. Het vaccineren loopt niet achter op voorraad, alle beschikbare vaccins zijn ingeroosterd om toegediend te worden.
Je loopt te fantaseren hier.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.
Christelijke partijen (zitten 2 in ons kabinet) hebben sowieso al een bepaald denkbeeld en standpunt bij alcohol, dus dat moet je ook aan het denken zetten.
Nah, weer helemaal passend in je straatje gemaakt! Chapeau!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.
Christelijke partijen (zitten 2 in ons kabinet) hebben sowieso al een bepaald denkbeeld en standpunt bij alcohol, dus dat moet je ook aan het denken zetten.
quote:The coronavirus hasn’t been satisfied with unleashing a serious, contagious disease that has altered everyday life around the planet. In its overachieving way, it is also responsible for increases in anxiety and depression, teeth-grinding, anger, sleeplessness, migraines and another physical ailment being noted by orthopedists and podiatrists:
“There’s a pandemic of broken toes,” said John Keeling, an orthopedic surgeon in Chevy Chase, Md. He estimates the number of broken toes seen at his office has tripled or quadrupled.
Ben Pearl, a podiatrist whose practice is Arlington Foot and Ankle, said he has “absolutely” seen an increase in broken toes, “and the short reason is that with the pandemic, people are spending more time at home.”
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.html
Er zijn 400.000 afspraken ingeroosterd ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
Ik zag dat er 400000 vaccins zijn, waarvan er 35000 zijn gebruikt. Zijn er dan nog 160000 afspraken voor de komende 2 weken?
quote:Zorgmedewerkers in Groningen en Drenthe kunnen geen afspraak meer maken voor een coronavaccinatie omdat de GGD’s vol zitten en de vaccins op raken.
Vanaf 11 januari in Drenthe en 15 januari in Groningen en Friesland worden de eerste medewerkers van verpleeg- en verzorgingshuizen in de GGD-vaccinatiecentra ingeënt tegen het coronavirus. Ze hebben daarvoor een uitnodiging gekregen van het RIVM en moeten zelf bellen voor een afspraak. Dat loopt alleen zo storm dat er vanaf vandaag, vrijdag, geen plek meer is voor nieuwe afspraken.
De landelijke GGD-organisatie GGD GHOR laat weten dat binnen vijf dagen bijna alle 408.000 tijdslots voor een vaccinatie-afspraak volgeboekt zijn. ,,Dit is natuurlijk geweldig nieuws’’, stelt de GHOR-woordvoerder in een persbericht. ,,Vanwege de schaarste aan vaccins is het op dit moment niet meer mogelijk nieuwe tijdslots open te zetten. Wanneer mensen uitgenodigd zijn en een vaccinatie-afspraak willen maken, maar de beschikbare tijdslots vol zijn, dan wordt naam en telefoonnummer genoteerd.’’
Heel interessant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe breek je tenen thuis?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Semi-ludieke noot, dankzij covid loopt het aantal voetblessures de spuigaten uit in de VS, oorzaak? De mensen zijn thuis
[..]
Ik moest lachen...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Semi-ludieke noot, dankzij covid loopt het aantal voetblessures de spuigaten uit in de VS, oorzaak? De mensen zijn thuis
[..]
Nederlanders kennende gaan we elk verloren biertje met twee biertjes inhalen hoor. En ook de politiciquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eh...dat kan ik nog wel begrijpen, hoe breek je 3 tot 4 keer zoveel tenen thuis als buitenshuis is wat ik mij afvraagquote:
Misschien moet je eens wat afstand gaan nemen van dit forum en het nieuws enzo..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hadden juist salarisverlaging moeten doorvoeren in de zorg. Omdat ze het pre-corona al niet goed deden en nu tijdens corona nog steeds niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Werkgevers vertrouwen is ook het meest domme wat je kunt doen. Die zorgbonus vroegen ze ook al aan voor de koffiejufrouw. Parasieten.
Vraag dat aan Rigoberto Urán https://www.wielerflits.n(...)ukje-in-kleine-teen/quote:
Thuis is minder voorzichtig vanwege 'bekende omgeving'..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat kan ik nog wel begrijpen, hoe breek je 3 tot 4 keer zoveel tenen thuis als buitenshuis is wat ik mij afvraag
Dat bedoel ik. Hoe dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat kan ik nog wel begrijpen, hoe breek je 3 tot 4 keer zoveel tenen thuis als buitenshuis is wat ik mij afvraag
Doordat die kut kinderen van alles op je tenen laten vallen natuurlijk.quote:
'Oh, ik wist niet dat hier een tafel stond'. Traplopen valt vast ook niet mee voor de gemiddelde gezette Amerikaanquote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Doordat die kut kinderen van alles op je tenen laten vallen natuurlijk.
Dat is gewoon crimineel, natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
En stoelen verschuiven, gvd....![]()
Een alcoholverbod na 8 uur heeft helemaal niks met corona te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat afstand gaan nemen van dit forum en het nieuws enzo..
Behalve dat corona er de aanleiding voor was dan...of dat was ook fake news?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een alcoholverbod na 8 uur heeft helemaal niks met corona te maken.
Kan jou het schelen. Ga je toch lekker om 19:00 bier halen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niets dat de meeste huizen in de USA gelijkvloers zijn hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Oh, ik wist niet dat hier een tafel stond'. Traplopen valt vast ook niet mee voor de gemiddelde gezette Amerikaan
Er is geen alcoholverbod. Er is een verkoopverbod voor alcohol na 8 uur. Als jij je iedere avond thuis een stuk in je kraag wil drinken met alcohol die je voor 20 uur hebt gekocht, is er niemand die dat verbied.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet helemaal juist, op straat geldt wel degelijk een alcoholverbod na 20.00 uur.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen alcoholverbod. Er is een verkoopverbod voor alcohol na 8 uur. Als jij je iedere avond thuis een stuk in je kraag wil drinken met alcohol die je voor 20 uur hebt gekocht, is er niemand die dat verbied.
GGD Drenthe is gisteren begonnen met 250 prikken... eind van de week zou dat 300 prikken per dag worden en daarna binnen niet al te lange tijd? 700 prikken per dag. 7 dagen in de week.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen alcoholverbod. Er is een verkoopverbod voor alcohol na 8 uur. Als jij je iedere avond thuis een stuk in je kraag wil drinken met alcohol die je voor 20 uur hebt gekocht, is er niemand die dat verbied.
Vrijheid.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat heeft vrijheid nog voor zin. Ga je toch lekker 1 dag per jaar naar buiten
Dat is waar. Maar dan nog kun je als je je boodschappen op tijd doet, zoveel alcohol in huis halen als je wil en je helemaal klem kunt zuipen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet helemaal juist, op straat geldt wel degelijk een alcoholverbod na 20.00 uur.
Nee iets toepassen zonder argumenten waarom het zou helpen is pas dom. Jij draait het om, maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee maar dat claim ik dan ook nergens.
Het zou zomaar kunnen dat het wel effect heeft. Misschien ook wel niet. Maar het zomaar af doen als 'werkt niet' zonder daar enige argumentatie voor te hebben (behalve 'gezond verstand') is wat dommig.
Het is een inperking in het leven van mensen, die geen effect teweeg brengt in het verminderen van besmettingen. En hier is het tenslotte allemaal om te doen. Ik kan er echt niet bij dat zoveel mensen dit accepteren. Het gaat namelijk steeds verder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vrijheid bestaat uberhaupt nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat heeft vrijheid nog voor zin. Ga je toch lekker 1 dag per jaar naar buiten
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee iets toepassen zonder argumenten waarom het zou helpen is pas dom. Jij draait het om, maar zo werkt het niet.
Als Rutte morgen zegt dat je hinkelend je boodschapjes moet doen om corona tegen te gaan, denk je dan ook dat dit helpt?
Hoe onderneem jij concreet actie dan? Kom in opstand zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is een inperking in het leven van mensen, die geen effect teweeg brengt in het verminderen van besmettingen. En hier is het tenslotte allemaal om te doen. Ik kan er echt niet bij dat zoveel mensen dit accepteren. Het gaat namelijk steeds verder.
quote:GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst testlocaties per kalenderweek4 week 1 week 53
Totaal aantal afgenomen testen waarvan uitslag bekend is 324.105 349.708
Aantal positieve testen 41.600 47.784
Percentage positieve testen 12,8% 13,7%
Of het geen effect teweeg brengt, weet je niet, zoals Da_Sandman al een paar keer heeft geprobeerd duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is een inperking in het leven van mensen, die geen effect teweeg brengt in het verminderen van besmettingen. En hier is het tenslotte allemaal om te doen. Ik kan er echt niet bij dat zoveel mensen dit accepteren. Het gaat namelijk steeds verder.
Ah, gaat wel iets naar benedenquote:
En dat terwijl ze het traplopen wel kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niets dat de meeste huizen in de USA gelijkvloers zijn he
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:56 schreef ondeugend het volgende:
Percentage positieve testen was 13,7% in week 53 en nu 12,8% in week 1.
Klopt. Er zijn dus ~400k afspraken in 2x3 weken vanaf 15 januari. T/m donderdag is het nog een pilot op wat kleinere schaal. Dat is vanaf vrijdag dan iets van 9k/dag. Op het moment dat Pfizer weer levert kunnen extra afspraken ingepland worden. Ik neem aan parallel aan de bestaande afspraken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
GGD Drenthe is gisteren begonnen met 250 prikken... eind van de week zou dat 300 prikken per dag worden en daarna binnen niet al te lange tijd? 700 prikken per dag. 7 dagen in de week.
Mijn idee van lopende band prikken gaat nog lang niet op.
Maar goed 4900 per week keer 25 GGD-en zou 123000 per week kunnen zijn.
Wie gaat er met dit weer überhaupt in de avond zuipen in het park, wat een onzin. Doen ze gewoon lekker thuis. Dit is machtsmisbruik, meer niet. Heeft 0 met coronabestrijding te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.
Keurig hoorquote:
In mei pas weer lijkt me.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Goh?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats
Verreweg de meeste besmettingen die te herleiden zijn tot een bron, vinden nu binnenshuis plaats. Dat blijkt uit de resultaten van het bron- en contactonderzoek. Bijna de helft van alle besmettingen liep via directe huisgenoten, 35,6 procent via bezoek. De GGD slaagde er in ruim 60 procent van de gevallen in om een bron van de besmetting te herleiden. Dat is fors meer dan gebruikelijk in de tweede golf. De reden dat het bron- en contactonderzoek effectiever is, is vermoedelijk dat mensen minder contacten buitenshuis hebben.
Het meest recente reproductiegetal (R) dat door het RIVM berekend kon worden (voor 25 december) ligt op 0,95. Dat is iets hoger dan een week eerder, toen het op 0,91 lag. Bij een R onder de 1, neemt de epidemie in omvang af
Dat lijkt mij een verzinsel. Ik heb nog nooit gezien dat de regering aantoonde op voorhand dat wetgeving zeker zou werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Toch hoort het zo te zijn dat de wetgever aantoont dat een maatregel werkt, om hem in te voeren of in stand te houden. Dat een ander maar moet aantonen dat het niet zou werken (wat in de regel überhaupt niet kan) is de omgekeerde wereld.
fixed !quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:58 schreef Noordzijde het volgende:
Percentage positieve testen zakt ook. Ziet er echt naar uit dat we een relatief kleine piek hebben gekregen van de feestdagen. Alles daalt op dit moment. Hopelijk de cijfers van zometeen ook!
Dan doorknallen met de trein. Mammoettanker
-> BNWquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Ben ik cynisch als ik zeg dat ik denk dat die avondklok een politiek middel is.
Tweede Kamer over laten stemmen, die stemmen het af. Kabinet treedt af wegens gebrek aan gevoeld vertrouwen. Kabinet hoeft niet af te treden wegens toeslagen gebeuren.
Minder contacten? zeg maar gerust 2-3 max, en altijd dezelfde.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Verreweg de meeste besmettingen die te herleiden zijn tot een bron, vinden nu binnenshuis plaats. Dat blijkt uit de resultaten van het bron- en contactonderzoek. Bijna de helft van alle besmettingen liep via directe huisgenoten, 35,6 procent via bezoek. De GGD slaagde er in ruim 60 procent van de gevallen in om een bron van de besmetting te herleiden. Dat is fors meer dan gebruikelijk in de tweede golf. De reden dat het bron- en contactonderzoek effectiever is, is vermoedelijk dat mensen minder contacten buitenshuis hebben.
Het meest recente reproductiegetal (R) dat door het RIVM berekend kon worden (voor 25 december) ligt op 0,95. Dat is iets hoger dan een week eerder, toen het op 0,91 lag. Bij een R onder de 1, neemt de epidemie in omvang af
Ik denk dat ze sowieso niet willen aftreden. Zou me niets verbazen als we na maart gewoon weer grotendeels hetzelfde kabinet gaan hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Tweede Kamer over laten stemmen, die stemmen het af. Kabinet treedt af wegens gebrek aan gevoeld vertrouwen. Kabinet hoeft niet af te treden wegens toeslagen gebeuren.
Denk jij nou echt dat dit soort maatregelen worden genomen om de burger te pesten? Dat jij bepaalde maatregelen niet begrijpt, betekent nog niet dat ze alleen worden genomen omdat de regering het leuk vindt om de bevolking te onderdrukken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wie gaat er met dit weer überhaupt in de avond zuipen in het park, wat een onzin. Doen ze gewoon lekker thuis. Dit is machtsmisbruik, meer niet. Heeft 0 met coronabestrijding te maken.
Zo cynisch ben ik zelfs niet. Maar je weet het nooit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Gezien de peilingen is dat goed mogelijk. Of iig een kabinet wat er sterk op lijkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sowieso niet willen aftreden. Zou me niets verbazen als we na maart gewoon weer grotendeels hetzelfde kabinet gaan hebben.
Zelfs achteraf kunnen ze het niet altijd uitleggen. Met als toppunt die extra maatregelen een paar weken terug waarbij enkel de bioscopen en dierentuinen (etc) dicht gingen. Er was volgens Rutte een effect, maar hij kon niet uitleggen wat voor effect die maatregelen hadden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een verzinsel. Ik heb nog nooit gezien dat de regering aantoonde op voorhand dat wetgeving zeker zou werken.
Je praat onzinquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Toch hoort het zo te zijn dat de wetgever aantoont dat een maatregel werkt, om hem in te voeren of in stand te houden. Dat een ander maar moet aantonen dat het niet zou werken (wat in de regel überhaupt niet kan) is de omgekeerde wereld.
Maar wel minder met andere mensen over de vloer (is de insteek).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef hebikweer het volgende:
Maar, tot nu toe zeggen ze toch dat het grootste risico op besmetting thuis plaatsvindt? En door zo'n lockdown en avondklok zijn we alleen maar meer thuis.......
'Hoort zo te zijn' als in 'zo zou het moeten gaan'. Ik zeg nergens dat het zo in de grondwet staat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een verzinsel. Ik heb nog nooit gezien dat de regering aantoonde op voorhand dat wetgeving zeker zou werken.
Alternatief is er ook niet idd sinds het wegvallen van FVD. En met een PVV die wordt uitgesloten door iig CDA. Linkse of centrum/links is sowieso geen meerderheid voor te vinden of er moten nog hele gekke dingen gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sowieso niet willen aftreden. Zou me niets verbazen als we na maart gewoon weer grotendeels hetzelfde kabinet gaan hebben.
Snel de terrassen buiten weer open zodat de man des huizes die gevaarlijke binnenruimte kan mijdenquote:
Regeringen vinden het geweldig om je leven te micro managen hoor. Hebben ze geen moeite mee, en de coronacrisis heeft dit wel blootgelegd. In deze 10 maanden is het wel duidelijk geworden wie onze vrienden echt zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef 297534 het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat dit soort maatregelen worden genomen om de burger te pesten? Dat jij bepaalde maatregelen niet begrijpt, betekent nog niet dat ze alleen worden genomen omdat de regering het leuk vindt om de bevolking te onderdrukken.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef hebikweer het volgende:
Maar, tot nu toe zeggen ze toch dat het grootste risico op besmetting thuis plaatsvindt? En door zo'n lockdown en avondklok zijn we alleen maar meer thuis.......
Ja ik wist bijna niet beter of ze alleen negatieve berichten konden schrijven.quote:
mijn Ma vanochtend op de app: Ik ben vandaag naar de Buurtkamer geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
West-Brabant... het beste Brabant. Alleen Altena nog even teruggeven aan Zuid-Holland. Was daar niet ook die Zuid-Afrikaanse variant opgedoken?quote:
Nou nee, dat lijkt me in het geval van de bestrijding van een pandemie niet erg handig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
En dat beseffen ze zich maar al te goed. Die maken zich echt niet druk over of ze herkozen worden of niet. Uit zichzelf aftreden gaan ze dan al helemaal niet doen - om welke reden dan ook. Ze willen denk ik ook de crisis uit gaan zingen met hetzelfde beleid/kabinet. Ik zou graag een verfrissende aanpak zien, maar dat gaat nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alternatief is er ook niet idd sinds het wegvallen van FVD. En met een PVV die wordt uitgesloten door iig CDA. Linkse of centrum/links is sowieso geen meerderheid voor te vinden of er moten nog hele gekke dingen gebeuren.
Zolang je geen onderscheid maakt tussen het risico op besmetting binnen vs buiten en je beleid niet aanpast, is volgens het huidige beleid: veel contacten voorkomen. Dan zijn het sluiten van zaken als dierentuinen en pretparken logische keuzes.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs achteraf kunnen ze het niet altijd uitleggen. Met als toppunt die extra maatregelen een paar weken terug waarbij enkel de bioscopen en dierentuinen (etc) dicht gingen. Er was volgens Rutte een effect, maar hij kon niet uitleggen wat voor effect die maatregelen hadden.
Tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Ik neem aan dat jouw vriend Baudet is. Ik vind dat de regering het wel redelijk goed doet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Regeringen vinden het geweldig om je leven te micro managen hoor. Hebben ze geen moeite mee, en de coronacrisis heeft dit wel blootgelegd. In deze 10 maanden is het wel duidelijk geworden wie onze vrienden echt zijn.
Ja," we houden toch afstand en wassen handen bij binnenkomst. Wat is het probleem dan? "quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mijn Ma vanochtend op de app: Ik ben vandaag naar de Buurtkamer geweest.
blijken er dus 8 mensen te zitten meerdere malen per week.
Dag Ma ik zie je weer na de vaccinaties![]()
en mijn ouders zijn allebei jarig in februari, scheelt me weer 2 ritjes
Dan mag je nog steeds verwachten dat ze zulke maatregelen die veel impact hebben op bepaalde sectoren wel kunnen verantwoorden. Dat ze het kunnen uitleggen. Maar dat konden ze niet. Dat zegt dan al meteen genoeg over die specifieke maatregel. Ze gaan natuurlijk echt niet zeggen dat ze bepaalde maatregelen opleggen vanwege de sier. Om over te komen alsof ze daadkrachtig zijn. Er word toch amper doorgevraagd bij persconferenties, dus ze weten donders goed dat ze maatregelen niet echt hoeven te verantwoorden. Erg jammer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zolang je geen onderscheid maakt tussen het risico op besmetting binnen vs buiten en je beleid niet aanpast, is volgens het huidige beleid: veel contacten voorkomen. Dan zijn het sluiten van zaken als dierentuinen en pretparken logische keuzes.
Doe maar niet ik heb verbouwing gepland staan. Sommige werkzaamheden mogen wettelijk gezien niet eens met één. Al is het dan maar weer de vraag of dat onder bezoek valt. Ze komen immers niet op visite.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar uhm, de avondklok komt er dus waarschijnlijk niet, maar zullen ze dan wel het aantal bezoekers terugbrengen naar max 1?
Blijkbaar is het de bedoeling dat Artis zelf uitlegt waarom het niet werkt. Oh, dat kun je niet? Nou, dan ga je dicht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dan mag je nog steeds verwachten dat ze zulke maatregelen die veel impact hebben op bepaalde sectoren wel kunnen verantwoorden. Dat ze het kunnen uitleggen.
Dan geen inspectie tijdens de werkzaamheden door opdrachtgever.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef alpeko het volgende:
r niet ik heb verbouwing gepland staan. Sommige werkzaamheden mogen wettelijk gezien niet eens met één. Al is het dan maar weer de vraag of dat onder bezoek valt.
Serieus? Hier zijn ze airco's aan het plaatsen en ik heb eigenlijk niet gedacht aan of het wel of niet volgens de corona richtlijnen mag/gaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Doe maar niet ik heb verbouwing gepland staan. Sommige werkzaamheden mogen wettelijk gezien niet eens met één. Al is het dan maar weer de vraag of dat onder bezoek valt.
ja 2m uit elkaar ....koekkoekquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja," we houden toch afstand en wassen handen bij binnenkomst. Wat is het probleem dan? "
Ik heb ook geen idee maar heb meerdere contracten lopen dus ga dat niet zelf uitstellen iig. Hoef er uiteraard ook niet mee aan de koffie te zitten. We wonen dan zelf boven dus beneden is even niet thuis.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Serieus? Hier zijn ze airco's aan het plaatsen en ik heb eigenlijk niet gedacht aan of het wel of niet volgens de corona richtlijnen mag/gaat.
Ja, ik heb sowieso een hekel aan die schijnmaatregelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan mag je nog steeds verwachten dat ze zulke maatregelen die veel impact hebben op bepaalde sectoren wel kunnen verantwoorden. Dat ze het kunnen uitleggen. Maar dat konden ze niet. Dat zegt dan al meteen genoeg over die specifieke maatregel. Ze gaan natuurlijk echt niet zeggen dat ze bepaalde maatregelen opleggen vanwege de sier. Om over te komen alsof ze daadkrachtig zijn. Er word toch amper doorgevraagd bij persconferenties, dus ze weten donders goed dat ze maatregelen niet echt hoeven te verantwoorden. Erg jammer.
Zelfs als ze het wel kunnen uitleggen zal het kabinet dat nooit aannemen als waarheid helaas.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het de bedoeling dat Artis zelf uitlegt waarom het niet werkt. Oh, dat kun je niet? Nou, dan ga je dicht.
FEESTquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 12 januari 2020
4.872 nieuwe positieve testen
267 nieuwe ziekenhuisopnames
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
overwegen betekent nog niet invoeren hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Telegraaf en AD melden weer avondklok van 20.00uur?
https://www.telegraaf.nl/(...)ondklok-in-te-voeren
https://www.ad.nl/dossier(...)zijn-tegen~af2da295/
KROEGEN OPEN NU!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Onder de 5000quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Dat zijn mooie besmettingscijfers voor een dinsdag, de lockdown laat zijn werking zien uiteindelijk!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Ziekenhuisopnames en overlijden zijn minder goed, maar aantal positieve besmettingen zijn goed aan het dalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Er staat dat het kabinet de discussie daarover gevoerd heeft, de tabloids maken daar, WEER, eens van dat er een avondklok komt. De hoeveelste keer is dat inmiddels?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Weekendeffectquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames en overlijden zijn minder goed, maar aantal positieve besmettingen zijn goed aan het dalen.
Nou, dat dus inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ik heb sowieso een hekel aan die schijnmaatregelen.
Gebrek aan kritische journalisten is ook wel een terecht punt.
Die idioten lijken ook wel geselecteerd om de meest domme vragen te stellen.
Wat je vroeger op school deed om improviserend een presentatie te halen.
Mooi verhaal ophangen en een vriend een paar simpele vragen laten stellen om de tijd vol te lullen en laten doen overkomen of je alles weet.
2020? Toen was er dus al corona? Nu wachten op de cijfers van 2021.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
eindelijk!!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Hoopvol!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
2020? Toen was er dus al corona? Nu wachten op de cijfers van 2021.
'Om de urgentie' aan te geven'.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Overlijdens kunnen zelfs nog maanden terug gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef xFriendx het volgende:
152 overlijdens is wel fors...komt dat nog voort uit wat in het weekend is blijven liggen? (no pun intended)
Over de hele week bezien is het aantal ziekenhuisopnames met 300 afgenomen van ongeveer 1800 naar 1500, dus dat ziet er ook wel positief uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames en overlijden zijn minder goed, maar aantal positieve besmettingen zijn goed aan het dalen.
De toets die Rutte steeds aanlegt (“enig effect”) is sowieso al belachelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het de bedoeling dat Artis zelf uitlegt waarom het niet werkt. Oh, dat kun je niet? Nou, dan ga je dicht.
En dat terwijl ziekenhuis en IC cijfers de belangrijkste zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wel veel ziekenhuis en overlijdens trouwens
Overlijdens zijn sowieso het laatste effect dat na-ijlt na een piek. Niet zo vreemd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef xFriendx het volgende:
152 overlijdens is wel fors...komt dat nog voort uit wat in het weekend is blijven liggen? (no pun intended)
als dat nu de trend word....1000 per week minder gemiddeld, dan zitten we onder de 1000 voordat er weer wat open gaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:17 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde nu: 7010
Weekgemiddelde vorige week: 8023
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
18 gemeentes met 0 besmettingen
11 gemeentes met 1 besmettingen
46 gemeentes met 2-4 besmettingen
98 gemeentes met 5-9 besmettingen
72 gemeentes met 10-14 besmettingen
37 gemeentes met 15-19 besmettingen
37 gemeentes met 20-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zou fijn zijn. Had een afspraak op de dag dat alles dicht ging (had afspraak al week eerder gemaakt). Kon dus niet meer gaan. Kan inmiddels staartjes maken...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Mogen in ieder geval de kappers alvast open?
Ik heb voor vrijdag maar een afspraak ingepland bij de zwarte kapper.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Mee eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Eviljane het volgende:
Nou donderdag de kroeg maar open, kan ik fijn mijn verjaardag vieren!
Diversiteit!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb voor vrijdag maar een afspraak ingepland bij de zwarte kapper.
Ik denk dat er gewoon niet veel anders zal zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef byah het volgende:
Het is wel bijzonder dat er nog niets echt duidelijk gelekt is over de persconferentie vanavond anders dan dat de lockdown wordt verlengd.
Of er is weinig te melden, of er is tweespalt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef byah het volgende:
Het is wel bijzonder dat er nog niets echt duidelijk gelekt is over de persconferentie vanavond anders dan dat de lockdown wordt verlengd.
En ondertussen wel de scholen eerder openenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
Goede cijfers! Hopen dat die daling door zet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 12 januari 2021
43 nieuwe IC-opnames
152 nieuwe overlijdens
Misschien blijft het daar bij?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef byah het volgende:
mijn vrouw wil haar haar doneren aan een goed doel ( pruiken voor kinderen )quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
In de Randstad mag wel permanent een avondklok.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
Deze dalende trend laat dus zien waarom een avondklok invoeren onzin is.
Maandag en dinsdag zijn bijna altijd de laagste cijfers van de week.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zijn mooie besmettingscijfers voor een dinsdag, de lockdown laat zijn werking zien uiteindelijk!
En al helemaal 'om de urgentie aan te geven van de situatie'. Hou op met die symbool politiekquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
Ik moest laatst een oom een lift geven na een soort bestuursvergadering.quote:
9 feb.....maximaal 20 man of buitenterras ?quote:
Denk dat we moeten kijken bij welk aantal cases per dag het mogelijk is voor de GGD om bij iedereen uitgebreid contact onderzoek te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als dat nu de trend word....1000 per week minder gemiddeld, dan zitten we onder de 1000 voordat er weer wat open gaat.
Gewoon buitenterras.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
9 feb.....maximaal 20 man of buitenterras ?
Meest verbazingwekkende vind ik nog dat ze binnen rokenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik moest laatst een oom een lift geven na een soort bestuursvergadering.
Zaten ze ook met 7 man binnen. Alles potdicht, roken. Zelfde maar we houden toch afstand logica plus dat corona niks voorstelt.
Werd keihard uitgelachen omdat ik zei dat je zo nog steeds besmet raakt en niet binnen wilde komen.
Maandag nog een makelaar. "Ik draag geen mondkapje omdat het onzin is" maar als jullie er perse één op willen moet je het zelf maar weten.
Je wordt er moedeloos van af en toe.
Ik heb afgelopen najaar veel bezichtigingen gehad met makelaars en het lag er maar net aan welke makelaar je had. Sommigen droegen wel een mondkapje, anderen vonden het ook prima als je gewoon wat afstand hield. Mogelijk ook naar wens van de verkopende partij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zaten ze ook met 7 man binnen. Alles potdicht, roken. Zelfde maar we houden toch afstand logica plus dat corona niks voorstelt.
Werd keihard uitgelachen omdat ik zei dat je zo nog steeds besmet raakt en niet binnen wilde komen.
Maandag nog een makelaar. "Ik draag geen mondkapje omdat het onzin is" maar als jullie er perse één op willen moet je het zelf maar weten.
Niet varen op dagkoersen..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, probeer met deze cijfers maar eens een avondklok in te voeren. Succes.
ik word altijd betaald voor dat soort werkquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef ondeugend het volgende:
Mijn honden zijn te huur!
Rondje met honden mag vast wel na 20.00
krijg je dan een afro kapsel ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Die mensen snappen er echt niets van, een denken alleen aan zichzelf. En dan boos zijn omdat de besmettingen stijgen, zeker? Da's natuurlijk niet hun schuld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb een tijdelijke kapper in Belgiequote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Even aangevuld met week 51 om het nog indrukwekkender te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Zwansen het volgende:
Zo, als we dit de hele week volhouden, gaan we echt significant omlaag qua weekcijfers.
Week 51: 82340
Week 52: 67388
Week 53: 56440
Week 1: 49389
Week 2: 34000 (30% minder t.o.v. week 1)
onzin of niet, gewoon niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Noek het volgende:
Zonder gifje stemmen me deze cijfers niet vrolijk.
nog 4 weken lockdown, komt goedquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Zwansen het volgende:
Zo, als we dit de hele week volhouden, gaan we echt significant omlaag qua weekcijfers.
Week 52: 67388
Week 53: 56440
Week 1: 49389
Week 2: 34000 (30% minder t.o.v. week 1)
Wij ook, ik snap het ook als je bv een bril op hebt. Maar dan nog beetje raar toe naar bezoekers vind ik om vooraf al te zeggen dat je het zelf niet wil dragen omdat je het onzin vind.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen najaar veel bezichtigingen gehad met makelaars en het lag er maar net aan welke makelaar je had. Sommigen droegen wel een mondkapje, anderen vonden het ook prima als je gewoon wat afstand hield. Mogelijk ook naar wens van de verkopende partij.
De tondeuze is je vriendquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou fijn zijn. Had een afspraak op de dag dat alles dicht ging (had afspraak al week eerder gemaakt). Kon dus niet meer gaan. Kan inmiddels staartjes maken...
In het eerder aangehaalde artikel wordt gezegd dat het gedaan zou worden om een signaal af te geven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet dat ze veel verzwaringen kunnen indienen nu, of ze moeten echt ergens het effect van wetenschappelijk bewezen hebben.
(nouja ze kunnen altijd, maar toch)
Zeker nu de daling steeds beter wordt. Verlenging van de lockdown snap ik zeker wel.
die oom had mooi een taxi kunnen bellen bij mij.....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Van die mensen van 55-70, boeit ze niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:22 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Meest verbazingwekkende vind ik nog dat ze binnen roken
Op de trend van de afgelopen twee weken dan maar?quote:
Heb je ze ook van de ziekenhuis opnamens/IC's? Dat zijn de belangrijkste cijfers die omlaag moeten. Zolang de zorg de corona zorg + de reguliere zorg niet aan kan zonder dat er oplopende wachtlijsten ontstaan verwacht ik niet dat ze heftig zullen versoepelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Even aangevuld met week 51 om het nog indrukwekkender te maken.
Ja, dat ze super daadkrachtig zijn en dat de wereld echt enkel maar om Corona draait.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In het eerder aangehaalde artikel wordt gezegd dat het gedaan zou worden om een signaal af te geven.
Ja het was ook de laatste keer gelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die oom had mooi een taxi kunnen bellen bij mij.....
Jij hebt toch kaal haar boomer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
De mensen die roepen 'kroegen open' ook, want we zijn nog altijd zeer ver verwijderd van een dergelijk scenario.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
Kunnen de avondklokfetisjsten hun mond weer even houden in ieder geval
watquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Predator40 het volgende:
alleen het kammen en vlechten is voor mij wel irritant.
Daar heb je geen kapper voor nodig, kan je gewoon opsturen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mijn vrouw wil haar haar doneren aan een goed doel ( pruiken voor kinderen )
en dat is nu iets van 75cm lang![]()
alleen het kammen en vlechten is voor mij wel irritant.
Voor sommige kapsels is dat echt geen doen hoorquote:
Men kijkt inderdaad naar weekcijfers.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op de trend van de afgelopen twee weken dan maar?
Inderdaad. Op standje 1 en dat al ruim 35 jaarquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Jij hebt toch kaal haar boomer.
Hup tondeuse erover.
Waarom zou dat niet mogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je eigenlijk thuis geknipt worden als vriendendienst oid?
En op basis van die cijfers is het niet te verkopen om strengere maatregelen in te voeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men kijkt inderdaad naar weekcijfers.
ik denk dat die boeit me niks mensen in alle leeftijdsgroepen zittenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Van die mensen van 55-70, boeit ze niks.
Krijg je die, ik blaas wel de andere kant op zinnetjes wat je vroeger hoorde.
Lastig wel als je geen vrienden hebt, lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Verstrenging om de daling te versnellen en daarmee sneller te versoepelen om economische schade te beperken is zeker te verantwoorden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet dat ze veel verzwaringen kunnen indienen nu, of ze moeten echt ergens het effect van wetenschappelijk bewezen hebben.
(nouja ze kunnen altijd, maar toch)
Zeker nu de daling steeds beter wordt. Verlenging van de lockdown snap ik zeker wel.
Ben benieuwd welk signaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In het eerder aangehaalde artikel wordt gezegd dat het gedaan zou worden om een signaal af te geven.
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En op basis van die cijfers is het niet te verkopen om strengere maatregelen in te voeren.
Ook dat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
onzin of niet, gewoon niet noodzakelijk
In november kwakkelde het niet echt, dat leek maar zo omdat er steeds meer getest werd, waardoor testachterstanden werden ingehaald. Het percentage positief daalde in november elke week bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef LTVDK het volgende:
En nu maar hopen dat het wat doorzakt en niet net als in november een beetje doorkwakkelt rond die 5 en dan weer omhoog schiet.
Misschien omdat er ook niet meer isquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef byah het volgende:
Te snel versoepelen is wat anders dan verzwaren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.
Tnxquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Verstrenging om de daling te versnellen en daarmee sneller te versoepelen om economische schade te beperken is zeker te verantwoorden.
We halveren nu per 36,5 dagen. Dan zitten we half februari nog op 2300 besmettingen per dag. Dat leidt alsnog tot te veel ziekenhuisopnames.
een signaal 3 maanden te laat.....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies, maar sommigen hier betwijfelen of striktere lockdown ook snellere daling betekend en dan ben je naast elkaar heen aan het discussieren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Verstrenging om de daling te versnellen en daarmee sneller te versoepelen om economische schade te beperken is zeker te verantwoorden.
We halveren nu per 36,5 dagen. Dan zitten we half februari nog op 2300 besmettingen per dag. Dat leidt alsnog tot te veel ziekenhuisopnames.
Met je eens en ik denk dat verzwaring zoals de afgelopen week gelekt is niets gaat doen. Ook een avondklok of dat soort praktijken werken niet, want het is niet goed te handhaven achter de voordeur. Krijg je alleen maar meer feestjes die tot na 6u door zullen gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Te snel versoepelen is wat anders dan verzwaren.
Dit, je kunt er nog mee wegkomen om de mensen te vragen nog even door te gaan zoals we nu doen maar verzwaren no way.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd welk signaal.
Er wordt gevaccineerd, de cijfers gaan omlaag.. er is 'hoop'?
Signaal om het nu nog strenger te doen.. dat kan, misschien om echt de zorg te ontlasten omdat dat op springen staat bv. Maar dat zouden ze dan eerder moeten doen en niet wachtend op de toch al ingeplande persco
Ik zou geen tegenstander zijn van het periodiek inwisselen van beperkingen om de lockdown dragelijker te maken, maar een avondklok lijkt me niet het fijnste ruilmiddel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ondertussen wel de scholen eerder openenAls die avondklok er echt komt dan. Wat ik nog wat betwijfel.
ik moet mijn vrouw haar haar kammen en vlechten.....kan ze niet zelfquote:
Geen bezoek thuis, restaurants open met eigen huishouden?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou geen tegenstander zijn van het periodiek inwisselen van beperkingen om de lockdown dragelijker te maken, maar een avondklok lijkt me niet het fijnste ruilmiddel.
Net als het vuurwerkverbod. Ben benieuwd komende jaarwisselingquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja sensatiekranten he? Maar juist omdat NOS meldt dat de avondklok er niet komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat dat het kabinet de discussie daarover gevoerd heeft, de tabloids maken daar, WEER, eens van dat er een avondklok komt. De hoeveelste keer is dat inmiddels?
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar heb je geen kapper voor nodig, kan je gewoon opsturen.
Mensen moeten zelf zo min mogelijk contact hebben. Dat is het principe. Je moet kijken met welke maatregel dat het meest gestimuleerd wordt. Een max snelheid van 50 km op de snelweg zou veel mensen misschien wel thuis laten werken bijvoorbeeld (noem maar iets belachelijks).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Precies, maar sommigen hier betwijfelen of striktere lockdown ook snellere daling betekend en dan ben je naast elkaar heen aan het discussieren.
Wat natuurlijk onzin is. Als je wil zuipen ga je zuipen, jij weet ook wel hoe het werkt toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Touché.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lastig wel als je geen vrienden hebt, lijkt mij.
Beter to ask for forgiveness than for permissionquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?![]()
Ik heb het idee dat stijgingen veel sneller kunnen gaan dan dalingen. Dus afhankelijk van wat je zou versoepelen, bijvoorbeeld alles los, dan zou je met een 2 weken losgaan het effect van 4 weken "intelligent lockdown" teniet doen. Uiteraard is het beetje natte vingerwerk en moeilijk hier concrete voorspellingen over te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.
Ja die mogen komende zomer weer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De mensen die roepen 'kroegen open' ook, want we zijn nog altijd zeer ver verwijderd van een dergelijk scenario.
Maar men gaat het niet accepteren. Zonder draagvlak heb je niets aan dergelijke maatregelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
oh sorry dat wist ik nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik moet mijn vrouw haar haar kammen en vlechten.....kan ze niet zelf![]()
net zoals aankleden, uit/in bed komen, naar het toilet gaan etc etc
Dat heb ik hier vaker gelezen, maar dat blijft natuurlijk een kleine groep binnen Nederland die de maatregelen naast zich neerlegt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar men gaat het niet accepteren. Zonder draagvlak heb je niets aan dergelijke maatregelen.
Gelukkig voor hem geen doden. Bij sommige mensen moet het zo binnen komen voordat ze hun gedrag aanpassen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef ondeugend het volgende:
Ik ken iemand die ook niet in COVID geloofde.. de klant weigerde mondkapje te dragen om deed hem demonstratief om de kin. Hij wilde geen boete natuurlijk.
Kwam ik hem net tegen bij de groenteboer. Het viel mij niet op dat hij een mondkapje op had (zo gewend ben je er al aan dat ze gedragen worden). Tot hij de opmerking naar mij deed. "Nou ik geloof het nu wel met Corona" Ik dacht nog; Is hij er dan nu helemaal klaar mee? "Ik heb mijn hele familie besmet!"En vervolgens zag ik dat hij een mondkapje droeg.
Even gevraagd hoe het nou ging met de grote familie. De meesten hadden geen of milde klachten maar er waren twee mensen die 2 weken opgenomen zijn geweest met ademnood waaronder zijn zus van 40 jaar.
Best een harde les.
Ik denk, maar ik heb het niet gechekt, dat het mag zolang het om niet is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
komende jaarwisseling is er geen verbod in de meeste gemeentes en gaat iedereen helemaal los.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als het vuurwerkverbod. Ben benieuwd komende jaarwisseling
Niet te vroeg juichen, het is veel gemeentes en burgemeesters aardig goed bevallen afgelopen jaarwisseling.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komende jaarwisseling is er geen verbod in de meeste gemeentes en gaat iedereen helemaal los.
er ligt al 8 miljoen kilo klaar ....en daar komt nog wel wat bij.
Mooi plaatje iddquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Over zicht, draagvlak en perspectief, dit vind ik een goed plaatje daarvoor en dan vooral de 'Kunnen-we-bevrijdingsdag-vieren-grafiek:
[ twitter ]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja die mogen komende zomer weer.
Dat wordt me een avond
Je gaat me niet vertellen dat ze daar het vertrouwen niet in heeft.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?![]()
Mineraalwatertje?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.
Zou raar zijn als er onderscheid wordt gemaakt o.b.v. al dan niet ontvangen van een vergoeding.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk, maar ik heb het niet gechekt, dat het mag zolang het om niet is.
Ik ben het met je eens hoor, maar dit principe is niet voor iedereen helder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mensen moeten zelf zo min mogelijk contact hebben. Dat is het principe. Je moet kijken met welke maatregel dat het meest gestimuleerd wordt. Een max snelheid van 50 km op de snelweg zou veel mensen misschien wel thuis laten werken bijvoorbeeld (noem maar iets belachelijks).
Ik ook. Maakt me weinig uit op welke dag het is. Direct naar de kroeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.
Dit halve topic, en volgens mij val jij daar ook onder, is anders continu aan het klagen dat heel Nederland de godganse tijd bij elkaar op bezoek gaat en massaal gaat wandelen op de Vaalserberg. Maar dat is nu dus ineens weer niet zo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik hier vaker gelezen, maar dat blijft natuurlijk een kleine groep binnen Nederland die de maatregelen naast zich neerlegt.
Ah weer een nieuwe Twitter held die zijn Covid fame pakt!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Over zicht, draagvlak en perspectief, dit vind ik een goed plaatje daarvoor en dan vooral de 'Kunnen-we-bevrijdingsdag-vieren-grafiek:
[ twitter ]
Ik zou dat niet raar vinden. Als je geen vergoeding krijgt, is het dan nog een “beroep”? Want dat is verboden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou raar zijn als er onderscheid wordt gemaakt o.b.v. al dan niet ontvangen van een vergoeding.
Ik heb de winter gewoon opgegeven dit jaar. Maakt het wel makkelijk voor mezelf, en daarbinnen een schema opgesteld met vrouw en kind. Vind het niet leuk maar er komen betere tijden aan, vanzelf. Geduld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar dit principe is niet voor iedereen helder.
prima, maar het gaat helemaal los, overalquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen, het is veel gemeentes en burgemeesters aardig goed bevallen afgelopen jaarwisseling.
zou wat zijn hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat je niet naar de hoeren mag wil toch niet zeggen dat je thuis niet mag wippen
In afwachting van meer gegevens over hoe die Britse variant het de komende weken gaat doen, lijkt me verlenging het enige juiste.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met je eens en ik denk dat verzwaring zoals de afgelopen week gelekt is niets gaat doen. Ook een avondklok of dat soort praktijken werken niet, want het is niet goed te handhaven achter de voordeur. Krijg je alleen maar meer feestjes die tot na 6u door zullen gaan.
Je mag dan ook bij elkaar op bezoek (max 2) en wandelen op de Vaalserberg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit halve topic, en volgens mij val jij daar ook onder, is anders continu aan het klagen dat heel Nederland de godganse tijd bij elkaar op bezoek gaat en massaal gaat wandelen op de Vaalserberg. Maar dat is nu dus ineens weer niet zo?
Het is dan in principe sowieso al zwart werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet raar vinden. Als je geen vergoeding krijgt, is het dan nog een “beroep”? Want dat is verboden.
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men thuiswerken nog verder af proberen te dwingen door eenzelfde regel als in Duitsland te overwegen (max 15km van je huis)?
Wat maakt het uit als je niet thuis kan werken?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men thuiswerken nog verder af proberen te dwingen door eenzelfde regel als in Duitsland te overwegen (max 15km van je huis)?
Whoa, kijk je wel uit?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien doe ik gek en pak ik nog wat blokjes kaas!
Ja echt volle bak rellen overal, bestorming van het Binnenhof denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
prima, maar het gaat helemaal los, overal
handhaven konden ze nu al niet en werd niet gedaan zolang iedereen normaal deed.
Daar kan je het thuiswerken niet mee afdwingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat geldt toch niet voor het werk?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga daar absoluut niet vanuit. Maar economische tegenslag, onzekerheid en onvrijheid is altijd wel een riskante cocktail geweest. Dus het is wel een kwestie van brandjes vroegtijdig uittrappen, want als je het laat sudderen kan de vlam wel eens in de pan slaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja echt volle bak rellen overal, bestorming van het Binnenhof denk ik.
je snapt het niet.....ik bedoel met vuurwerk afstekenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja echt volle bak rellen overal, bestorming van het Binnenhof denk ik.
Al zouden ze dat doen, wie gaat dat handhaven? De regels van nu worden al te weinig gehandhaafd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze kan zo op een tegeltje.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga daar absoluut niet vanuit. Maar economische tegenslag, onzekerheid en onvrijheid is altijd wel een riskante cocktail geweest. Dus het is wel een kwestie van brandjes vroegtijdig uittrappen, want als je het laat sudderen kan de vlam wel eens in de pan slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |