SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Je vergeet de underscore.quote:
Mja, leuk voor haar. Maar wel een sigaar uit eigen doos natuurlijk.quote:
Zorgorganisaties hebben inderdaad flink misbruik gemaakt van het voorschot.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn buurmeisje van 17 heeft stage gelopen in een bejaardentehuis. 5 weken koffie inschenken. Heeft ook de zorgbonus van 1000 euro gehad.
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:04 schreef VacaLoca het volgende: [..] Gaat wel langzaam sinds vrijdag dan toen er nog 12k op 1 dag geprikt werden en we al op 27k ofzo zaten. Mag toch hopen dat we 10k per dag prikken minstens.
Redelijk kansloos inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja, leuk voor haar. Maar wel een sigaar uit eigen doos natuurlijk.
Het zal ook allemaal terug betaald moeten worden.
En terecht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zorgorganisaties hebben inderdaad flink misbruik gemaakt van het voorschot.
Helaas lijkt er niets teruggevorderd te gaan worden.
Nou precies dat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Redelijk kansloos inderdaad.
En dan te bedenken dat eindbazen als @:Lenny_Leonard geen bonus krijgen ondanks hun inspanningen.
Ah ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.
Dit ja. Deze eerste week geeft al direct aan hoe scheef het is om slechts te kijken naar hoeveel er gevaccineerd is. Met welk doel kijk je daarnaar? Voor het bereiken van groepsimmuniteit is het belangrijker wanneer je een bepaalde drempel gepasseerd bent dan waar je nu zit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.
eh nee, de emancipatie komt uit een tijd dat vrouwen nog 2de rangs burgers waren de jaren 60/70. In de tijd dat als je ging trouwen of een kind kreeg gewoon standaard werd ontslagen. In jaren 90 zijn vrouwen pas massaal gaan parttime werken wat onze economie erg goed heeft gedaan. Dat zie je in veel meer landen in Noord-Europa. Waarom je vroeger met 1 salaris een huis kon kopen was omdat er gewoon meer gebouwd werd en er veel meer aanbod was. Waarom de zorg goedkoper was alleen maar omdat we toen geen vergrijzende bevolking hadden. Vroeger was niet alles beter dat doen alleen maar wat conservatie populisten je geloven maar het is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar nu zou dat ook niet de bedoeling moeten zijn.
Maar in de toekomst ontkom je er niet aan.
Ik las een keer dat de emancipatiegolf uit de jaren 80 een verkapte truc was vrouwen vol aan het werk te krijgen zondat dat huishoudens er significant op vooruit gingen.
Beetje bnw, maar vroeger hadden we het gevoelsmatig beter met minder en waren er meer moeders op het schoolplein die allemaak niet werkte tov nu.
Toen zorg betaalbaar was, je alleen een huis kon kopen en onbezorgd op kamers kon.
Nu ontkomen we niet aan oppas/opvang om rond te komen. Daar weegt die extra iphone of stedentrip niet tegenop.
De beperking zit hem niet in de mankracht maar in de aantallen vaccins.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ah ja.
Hoe sneller we vaccineren hoe eerder terug naar normaal dus ik zou zeggen zet desnoods 't leger in of de evenementenbranche, die hebben ook aangeboden om hun expertise in te zetten voor vaccinatie locaties op te zetten.
moet je wel vaccins hebbenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ah ja.
Hoe sneller we vaccineren hoe eerder terug naar normaal dus ik zou zeggen zet desnoods 't leger in of de evenementenbranche, die hebben ook aangeboden om hun expertise in te zetten voor vaccinatie locaties op te zetten.
Is dat zo? Volgens mij loopt het vaccineren achter op de voorraad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
De beperking zit hem niet in de mankracht maar in de aantallen vaccins.
Klopt. we kunnen pas echt gas gaan geven als AstraZenica/Oxford vaccin goedgekeurd is, en we er ook voldoende van geleverd krijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb geen peer-reviewed wetenschappelijk bewijs hiervoor maar wel gezond verstand. Heb jij een bron dat het wel werkt? Indien jij denkt dat het nut heeft, waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:06 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Goh nou scherp hoor (technisch gezien niet want de zinsdelen horen bij elkaar maar je mag hier nooit dingen over taalgebruik zeggen), maar laat ik het voor je spellen: heb je een bron voor "geen alcoholverkoop na 20u doet ook helemaal niks"?
Dat is iets totaal anders. Het vaccineren loopt niet achter op voorraad, alle beschikbare vaccins zijn ingeroosterd om toegediend te worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:16 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij loopt het vaccineren achter op de voorraad.
Misschien kunnen ze desondanks het leger inzetten, maar dan om vaccins van België te stelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Puurs ligt net over de grens. Ik zou gewoon die hele fabriek bezetten en leegroven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef 297534 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze desondanks het leger inzetten, maar dan om vaccins van België te stelen.
Met terugwerkende kracht de scheidingsakte van 1830 ongedaan maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Puurs ligt net over de grens. Ik zou gewoon die hele fabriek bezetten en leegroven.
Nee maar dat claim ik dan ook nergens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb jij een bron dat het wel werkt?
Aan de andere kant, is dinsdag niet de dag dat er veel instroom is altijd in de ziekenhuizen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Hmm.. balen dat de ziekenhuisbezetting (voorlopig) niet verder wil dalen..
Dat zou kunnen inderdaad!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is dinsdag niet de dag dat er veel instroom is altijd in de ziekenhuizen?
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is dinsdag niet de dag dat er veel instroom is altijd in de ziekenhuizen?
LCPS: 2 dagen stijging (ma + di), 5 dagen daling.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:14 schreef Federer-fan het volgende:
- maandag 11 januari: 1.926 (absolute stijging 76; relatieve stijging 4,1%);
- zondag 10 januari: 1.850 (absolute daling 24; relatieve daling 1,3%);
- zaterdag 9 januari: 1.874 (absolute daling 62; relatieve daling 3,2%);
- vrijdag 8 januari: 1.936 (absolute daling 116; relatieve daling 5,7%);
- donderdag 7 januari: 2.052 (absolute daling 79; relatieve daling 3,7%;
- woensdag 6 januari: 2.131 (absolute daling 28; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 5 januari: 2.159 (absolute stijging 29; relatieve stijging 1,4%).
het scheelt dat het moeilijk te bewaren is maar dat Astra Zeneca zie ik criminelen nog wel een poging op wagenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Puurs ligt net over de grens. Ik zou gewoon die hele fabriek bezetten en leegroven.
Is wel tweeledig, als een gedeelte van het personeel uitvalt wegens COVID zal die uitval minder worden en daarmee de capaciteit van de zorg groter worden. Aan de andere kant wil je de druk op de zorg verminderen en daarmee dus nu de risicogroep gaan inenten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit ja. Deze eerste week geeft al direct aan hoe scheef het is om slechts te kijken naar hoeveel er gevaccineerd is. Met welk doel kijk je daarnaar? Voor het bereiken van groepsimmuniteit is het belangrijker wanneer je een bepaalde drempel gepasseerd bent dan waar je nu zit.
Voor het op korte termijn tegengaan van druk op de zorg, is het belangrijker wíe je gevaccineerd hebt dan hoeveel.
We hebben nu 30.000 ziekenhuiszorgmedewerkers gevaccineerd en dat is fijn voor die mensen, maar er gaat geen persoon minder van op de IC terecht komen (en dus ook in het vergroten van capaciteit scheelt het maar schamele procenten).
Dank voor de herinnering maat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Redelijk kansloos inderdaad.
En dan te bedenken dat eindbazen als @:Lenny_Leonard geen bonus krijgen ondanks hun inspanningen.
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb geen peer-reviewed wetenschappelijk bewijs hiervoor maar wel gezond verstand. Heb jij een bron dat het wel werkt? Indien jij denkt dat het nut heeft, waarom denk je dat?
Waarom wordt er dan niet doorgepakt en maken ze er 18u van ipv 20u? Of gewoon in de middag al stoppen met de verkoop van die verdomde alcohol!
Waar heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders. Het vaccineren loopt niet achter op voorraad, alle beschikbare vaccins zijn ingeroosterd om toegediend te worden.
Je loopt te fantaseren hier.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.
Christelijke partijen (zitten 2 in ons kabinet) hebben sowieso al een bepaald denkbeeld en standpunt bij alcohol, dus dat moet je ook aan het denken zetten.
Nah, weer helemaal passend in je straatje gemaakt! Chapeau!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.
Christelijke partijen (zitten 2 in ons kabinet) hebben sowieso al een bepaald denkbeeld en standpunt bij alcohol, dus dat moet je ook aan het denken zetten.
quote:The coronavirus hasn’t been satisfied with unleashing a serious, contagious disease that has altered everyday life around the planet. In its overachieving way, it is also responsible for increases in anxiety and depression, teeth-grinding, anger, sleeplessness, migraines and another physical ailment being noted by orthopedists and podiatrists:
“There’s a pandemic of broken toes,” said John Keeling, an orthopedic surgeon in Chevy Chase, Md. He estimates the number of broken toes seen at his office has tripled or quadrupled.
Ben Pearl, a podiatrist whose practice is Arlington Foot and Ankle, said he has “absolutely” seen an increase in broken toes, “and the short reason is that with the pandemic, people are spending more time at home.”
https://www.washingtonpos(...)68b9772ba_story.html
Er zijn 400.000 afspraken ingeroosterd ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:30 schreef Montov het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
Ik zag dat er 400000 vaccins zijn, waarvan er 35000 zijn gebruikt. Zijn er dan nog 160000 afspraken voor de komende 2 weken?
quote:Zorgmedewerkers in Groningen en Drenthe kunnen geen afspraak meer maken voor een coronavaccinatie omdat de GGD’s vol zitten en de vaccins op raken.
Vanaf 11 januari in Drenthe en 15 januari in Groningen en Friesland worden de eerste medewerkers van verpleeg- en verzorgingshuizen in de GGD-vaccinatiecentra ingeënt tegen het coronavirus. Ze hebben daarvoor een uitnodiging gekregen van het RIVM en moeten zelf bellen voor een afspraak. Dat loopt alleen zo storm dat er vanaf vandaag, vrijdag, geen plek meer is voor nieuwe afspraken.
De landelijke GGD-organisatie GGD GHOR laat weten dat binnen vijf dagen bijna alle 408.000 tijdslots voor een vaccinatie-afspraak volgeboekt zijn. ,,Dit is natuurlijk geweldig nieuws’’, stelt de GHOR-woordvoerder in een persbericht. ,,Vanwege de schaarste aan vaccins is het op dit moment niet meer mogelijk nieuwe tijdslots open te zetten. Wanneer mensen uitgenodigd zijn en een vaccinatie-afspraak willen maken, maar de beschikbare tijdslots vol zijn, dan wordt naam en telefoonnummer genoteerd.’’
Heel interessant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoe breek je tenen thuis?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Semi-ludieke noot, dankzij covid loopt het aantal voetblessures de spuigaten uit in de VS, oorzaak? De mensen zijn thuis
[..]
Ik moest lachen...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Semi-ludieke noot, dankzij covid loopt het aantal voetblessures de spuigaten uit in de VS, oorzaak? De mensen zijn thuis
[..]
Nederlanders kennende gaan we elk verloren biertje met twee biertjes inhalen hoor. En ook de politiciquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eh...dat kan ik nog wel begrijpen, hoe breek je 3 tot 4 keer zoveel tenen thuis als buitenshuis is wat ik mij afvraagquote:
Misschien moet je eens wat afstand gaan nemen van dit forum en het nieuws enzo..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hadden juist salarisverlaging moeten doorvoeren in de zorg. Omdat ze het pre-corona al niet goed deden en nu tijdens corona nog steeds niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Werkgevers vertrouwen is ook het meest domme wat je kunt doen. Die zorgbonus vroegen ze ook al aan voor de koffiejufrouw. Parasieten.
Vraag dat aan Rigoberto Urán https://www.wielerflits.n(...)ukje-in-kleine-teen/quote:
Thuis is minder voorzichtig vanwege 'bekende omgeving'..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat kan ik nog wel begrijpen, hoe breek je 3 tot 4 keer zoveel tenen thuis als buitenshuis is wat ik mij afvraag
Dat bedoel ik. Hoe dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat kan ik nog wel begrijpen, hoe breek je 3 tot 4 keer zoveel tenen thuis als buitenshuis is wat ik mij afvraag
Doordat die kut kinderen van alles op je tenen laten vallen natuurlijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |