Net als het vuurwerkverbod. Ben benieuwd komende jaarwisselingquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.
Christelijke partijen (zitten 2 in ons kabinet) hebben sowieso al een bepaald denkbeeld en standpunt bij alcohol, dus dat moet je ook aan het denken zetten.
Ja sensatiekranten he? Maar juist omdat NOS meldt dat de avondklok er niet komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat dat het kabinet de discussie daarover gevoerd heeft, de tabloids maken daar, WEER, eens van dat er een avondklok komt. De hoeveelste keer is dat inmiddels?
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar heb je geen kapper voor nodig, kan je gewoon opsturen.
Mensen moeten zelf zo min mogelijk contact hebben. Dat is het principe. Je moet kijken met welke maatregel dat het meest gestimuleerd wordt. Een max snelheid van 50 km op de snelweg zou veel mensen misschien wel thuis laten werken bijvoorbeeld (noem maar iets belachelijks).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Precies, maar sommigen hier betwijfelen of striktere lockdown ook snellere daling betekend en dan ben je naast elkaar heen aan het discussieren.
Wat natuurlijk onzin is. Als je wil zuipen ga je zuipen, jij weet ook wel hoe het werkt toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.
Touché.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lastig wel als je geen vrienden hebt, lijkt mij.
Beter to ask for forgiveness than for permissionquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?![]()
Ik heb het idee dat stijgingen veel sneller kunnen gaan dan dalingen. Dus afhankelijk van wat je zou versoepelen, bijvoorbeeld alles los, dan zou je met een 2 weken losgaan het effect van 4 weken "intelligent lockdown" teniet doen. Uiteraard is het beetje natte vingerwerk en moeilijk hier concrete voorspellingen over te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.
Ja die mogen komende zomer weer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De mensen die roepen 'kroegen open' ook, want we zijn nog altijd zeer ver verwijderd van een dergelijk scenario.
Maar men gaat het niet accepteren. Zonder draagvlak heb je niets aan dergelijke maatregelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.
oh sorry dat wist ik nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik moet mijn vrouw haar haar kammen en vlechten.....kan ze niet zelf![]()
net zoals aankleden, uit/in bed komen, naar het toilet gaan etc etc
Dat heb ik hier vaker gelezen, maar dat blijft natuurlijk een kleine groep binnen Nederland die de maatregelen naast zich neerlegt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar men gaat het niet accepteren. Zonder draagvlak heb je niets aan dergelijke maatregelen.
Gelukkig voor hem geen doden. Bij sommige mensen moet het zo binnen komen voordat ze hun gedrag aanpassen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef ondeugend het volgende:
Ik ken iemand die ook niet in COVID geloofde.. de klant weigerde mondkapje te dragen om deed hem demonstratief om de kin. Hij wilde geen boete natuurlijk.
Kwam ik hem net tegen bij de groenteboer. Het viel mij niet op dat hij een mondkapje op had (zo gewend ben je er al aan dat ze gedragen worden). Tot hij de opmerking naar mij deed. "Nou ik geloof het nu wel met Corona" Ik dacht nog; Is hij er dan nu helemaal klaar mee? "Ik heb mijn hele familie besmet!"En vervolgens zag ik dat hij een mondkapje droeg.
Even gevraagd hoe het nou ging met de grote familie. De meesten hadden geen of milde klachten maar er waren twee mensen die 2 weken opgenomen zijn geweest met ademnood waaronder zijn zus van 40 jaar.
Best een harde les.
Ik denk, maar ik heb het niet gechekt, dat het mag zolang het om niet is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je eigenlijk thuis geknipt worden als vriendendienst oid?
komende jaarwisseling is er geen verbod in de meeste gemeentes en gaat iedereen helemaal los.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als het vuurwerkverbod. Ben benieuwd komende jaarwisseling
Niet te vroeg juichen, het is veel gemeentes en burgemeesters aardig goed bevallen afgelopen jaarwisseling.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komende jaarwisseling is er geen verbod in de meeste gemeentes en gaat iedereen helemaal los.
er ligt al 8 miljoen kilo klaar ....en daar komt nog wel wat bij.
Mooi plaatje iddquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Over zicht, draagvlak en perspectief, dit vind ik een goed plaatje daarvoor en dan vooral de 'Kunnen-we-bevrijdingsdag-vieren-grafiek:
[ twitter ]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja die mogen komende zomer weer.
Dat wordt me een avond
Je gaat me niet vertellen dat ze daar het vertrouwen niet in heeft.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |