quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Doordat die kut kinderen van alles op je tenen laten vallen natuurlijk.
Dat is gewoon crimineel, natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
En stoelen verschuiven, gvd....![]()
Een alcoholverbod na 8 uur heeft helemaal niks met corona te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat afstand gaan nemen van dit forum en het nieuws enzo..
Behalve dat corona er de aanleiding voor was dan...of dat was ook fake news?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een alcoholverbod na 8 uur heeft helemaal niks met corona te maken.
Kan jou het schelen. Ga je toch lekker om 19:00 bier halen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niets dat de meeste huizen in de USA gelijkvloers zijn hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef Celestien het volgende:
[..]
'Oh, ik wist niet dat hier een tafel stond'. Traplopen valt vast ook niet mee voor de gemiddelde gezette Amerikaan
Er is geen alcoholverbod. Er is een verkoopverbod voor alcohol na 8 uur. Als jij je iedere avond thuis een stuk in je kraag wil drinken met alcohol die je voor 20 uur hebt gekocht, is er niemand die dat verbied.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niet helemaal juist, op straat geldt wel degelijk een alcoholverbod na 20.00 uur.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen alcoholverbod. Er is een verkoopverbod voor alcohol na 8 uur. Als jij je iedere avond thuis een stuk in je kraag wil drinken met alcohol die je voor 20 uur hebt gekocht, is er niemand die dat verbied.
GGD Drenthe is gisteren begonnen met 250 prikken... eind van de week zou dat 300 prikken per dag worden en daarna binnen niet al te lange tijd? 700 prikken per dag. 7 dagen in de week.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:11 schreef freako het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ziekenhuizen vorige week ook aan het prikken waren. De meeste ziekenhuizen zijn nu wel klaar met de eerste ronde. Sinds gisteren zijn 3 GGD's begonnen met vaccineren, totaal 6 dus. Vrijdag beginnen ook de andere 22.
Dit ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is geen alcoholverbod. Er is een verkoopverbod voor alcohol na 8 uur. Als jij je iedere avond thuis een stuk in je kraag wil drinken met alcohol die je voor 20 uur hebt gekocht, is er niemand die dat verbied.
Vrijheid.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat heeft vrijheid nog voor zin. Ga je toch lekker 1 dag per jaar naar buiten
Dat is waar. Maar dan nog kun je als je je boodschappen op tijd doet, zoveel alcohol in huis halen als je wil en je helemaal klem kunt zuipen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet helemaal juist, op straat geldt wel degelijk een alcoholverbod na 20.00 uur.
Nee iets toepassen zonder argumenten waarom het zou helpen is pas dom. Jij draait het om, maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee maar dat claim ik dan ook nergens.
Het zou zomaar kunnen dat het wel effect heeft. Misschien ook wel niet. Maar het zomaar af doen als 'werkt niet' zonder daar enige argumentatie voor te hebben (behalve 'gezond verstand') is wat dommig.
Het is een inperking in het leven van mensen, die geen effect teweeg brengt in het verminderen van besmettingen. En hier is het tenslotte allemaal om te doen. Ik kan er echt niet bij dat zoveel mensen dit accepteren. Het gaat namelijk steeds verder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vrijheid bestaat uberhaupt nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat heeft vrijheid nog voor zin. Ga je toch lekker 1 dag per jaar naar buiten
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee iets toepassen zonder argumenten waarom het zou helpen is pas dom. Jij draait het om, maar zo werkt het niet.
Als Rutte morgen zegt dat je hinkelend je boodschapjes moet doen om corona tegen te gaan, denk je dan ook dat dit helpt?
Hoe onderneem jij concreet actie dan? Kom in opstand zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is een inperking in het leven van mensen, die geen effect teweeg brengt in het verminderen van besmettingen. En hier is het tenslotte allemaal om te doen. Ik kan er echt niet bij dat zoveel mensen dit accepteren. Het gaat namelijk steeds verder.
quote:GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst testlocaties per kalenderweek4 week 1 week 53
Totaal aantal afgenomen testen waarvan uitslag bekend is 324.105 349.708
Aantal positieve testen 41.600 47.784
Percentage positieve testen 12,8% 13,7%
Of het geen effect teweeg brengt, weet je niet, zoals Da_Sandman al een paar keer heeft geprobeerd duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is een inperking in het leven van mensen, die geen effect teweeg brengt in het verminderen van besmettingen. En hier is het tenslotte allemaal om te doen. Ik kan er echt niet bij dat zoveel mensen dit accepteren. Het gaat namelijk steeds verder.
Ah, gaat wel iets naar benedenquote:
En dat terwijl ze het traplopen wel kunnen gebruikenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is ook niet voor niets dat de meeste huizen in de USA gelijkvloers zijn he
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:56 schreef ondeugend het volgende:
Percentage positieve testen was 13,7% in week 53 en nu 12,8% in week 1.
Klopt. Er zijn dus ~400k afspraken in 2x3 weken vanaf 15 januari. T/m donderdag is het nog een pilot op wat kleinere schaal. Dat is vanaf vrijdag dan iets van 9k/dag. Op het moment dat Pfizer weer levert kunnen extra afspraken ingepland worden. Ik neem aan parallel aan de bestaande afspraken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
GGD Drenthe is gisteren begonnen met 250 prikken... eind van de week zou dat 300 prikken per dag worden en daarna binnen niet al te lange tijd? 700 prikken per dag. 7 dagen in de week.
Mijn idee van lopende band prikken gaat nog lang niet op.
Maar goed 4900 per week keer 25 GGD-en zou 123000 per week kunnen zijn.
Wie gaat er met dit weer überhaupt in de avond zuipen in het park, wat een onzin. Doen ze gewoon lekker thuis. Dit is machtsmisbruik, meer niet. Heeft 0 met coronabestrijding te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.
Keurig hoorquote:
In mei pas weer lijkt me.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.
Goh?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats
Verreweg de meeste besmettingen die te herleiden zijn tot een bron, vinden nu binnenshuis plaats. Dat blijkt uit de resultaten van het bron- en contactonderzoek. Bijna de helft van alle besmettingen liep via directe huisgenoten, 35,6 procent via bezoek. De GGD slaagde er in ruim 60 procent van de gevallen in om een bron van de besmetting te herleiden. Dat is fors meer dan gebruikelijk in de tweede golf. De reden dat het bron- en contactonderzoek effectiever is, is vermoedelijk dat mensen minder contacten buitenshuis hebben.
Het meest recente reproductiegetal (R) dat door het RIVM berekend kon worden (voor 25 december) ligt op 0,95. Dat is iets hoger dan een week eerder, toen het op 0,91 lag. Bij een R onder de 1, neemt de epidemie in omvang af
Dat lijkt mij een verzinsel. Ik heb nog nooit gezien dat de regering aantoonde op voorhand dat wetgeving zeker zou werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Toch hoort het zo te zijn dat de wetgever aantoont dat een maatregel werkt, om hem in te voeren of in stand te houden. Dat een ander maar moet aantonen dat het niet zou werken (wat in de regel überhaupt niet kan) is de omgekeerde wereld.
fixed !quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:58 schreef Noordzijde het volgende:
Percentage positieve testen zakt ook. Ziet er echt naar uit dat we een relatief kleine piek hebben gekregen van de feestdagen. Alles daalt op dit moment. Hopelijk de cijfers van zometeen ook!
Dan doorknallen met de trein. Mammoettanker
-> BNWquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Ben ik cynisch als ik zeg dat ik denk dat die avondklok een politiek middel is.
Tweede Kamer over laten stemmen, die stemmen het af. Kabinet treedt af wegens gebrek aan gevoeld vertrouwen. Kabinet hoeft niet af te treden wegens toeslagen gebeuren.
Minder contacten? zeg maar gerust 2-3 max, en altijd dezelfde.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats
Verreweg de meeste besmettingen die te herleiden zijn tot een bron, vinden nu binnenshuis plaats. Dat blijkt uit de resultaten van het bron- en contactonderzoek. Bijna de helft van alle besmettingen liep via directe huisgenoten, 35,6 procent via bezoek. De GGD slaagde er in ruim 60 procent van de gevallen in om een bron van de besmetting te herleiden. Dat is fors meer dan gebruikelijk in de tweede golf. De reden dat het bron- en contactonderzoek effectiever is, is vermoedelijk dat mensen minder contacten buitenshuis hebben.
Het meest recente reproductiegetal (R) dat door het RIVM berekend kon worden (voor 25 december) ligt op 0,95. Dat is iets hoger dan een week eerder, toen het op 0,91 lag. Bij een R onder de 1, neemt de epidemie in omvang af
Ik denk dat ze sowieso niet willen aftreden. Zou me niets verbazen als we na maart gewoon weer grotendeels hetzelfde kabinet gaan hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Tweede Kamer over laten stemmen, die stemmen het af. Kabinet treedt af wegens gebrek aan gevoeld vertrouwen. Kabinet hoeft niet af te treden wegens toeslagen gebeuren.
Denk jij nou echt dat dit soort maatregelen worden genomen om de burger te pesten? Dat jij bepaalde maatregelen niet begrijpt, betekent nog niet dat ze alleen worden genomen omdat de regering het leuk vindt om de bevolking te onderdrukken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wie gaat er met dit weer überhaupt in de avond zuipen in het park, wat een onzin. Doen ze gewoon lekker thuis. Dit is machtsmisbruik, meer niet. Heeft 0 met coronabestrijding te maken.
Zo cynisch ben ik zelfs niet. Maar je weet het nooit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Gezien de peilingen is dat goed mogelijk. Of iig een kabinet wat er sterk op lijkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sowieso niet willen aftreden. Zou me niets verbazen als we na maart gewoon weer grotendeels hetzelfde kabinet gaan hebben.
Zelfs achteraf kunnen ze het niet altijd uitleggen. Met als toppunt die extra maatregelen een paar weken terug waarbij enkel de bioscopen en dierentuinen (etc) dicht gingen. Er was volgens Rutte een effect, maar hij kon niet uitleggen wat voor effect die maatregelen hadden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een verzinsel. Ik heb nog nooit gezien dat de regering aantoonde op voorhand dat wetgeving zeker zou werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |