abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197362850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Toch hoort het zo te zijn dat de wetgever aantoont dat een maatregel werkt, om hem in te voeren of in stand te houden. Dat een ander maar moet aantonen dat het niet zou werken (wat in de regel überhaupt niet kan) is de omgekeerde wereld.
Je praat onzin
pi_197362851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef hebikweer het volgende:
Maar, tot nu toe zeggen ze toch dat het grootste risico op besmetting thuis plaatsvindt? En door zo'n lockdown en avondklok zijn we alleen maar meer thuis.......
Maar wel minder met andere mensen over de vloer (is de insteek).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:05:08 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197362855
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een verzinsel. Ik heb nog nooit gezien dat de regering aantoonde op voorhand dat wetgeving zeker zou werken.
'Hoort zo te zijn' als in 'zo zou het moeten gaan'. Ik zeg nergens dat het zo in de grondwet staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197362857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze sowieso niet willen aftreden. Zou me niets verbazen als we na maart gewoon weer grotendeels hetzelfde kabinet gaan hebben.
Alternatief is er ook niet idd sinds het wegvallen van FVD. En met een PVV die wordt uitgesloten door iig CDA. Linkse of centrum/links is sowieso geen meerderheid voor te vinden of er moten nog hele gekke dingen gebeuren.
pi_197362858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Goh?
Snel de terrassen buiten weer open zodat de man des huizes die gevaarlijke binnenruimte kan mijden :P
pi_197362865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:03 schreef 297534 het volgende:

[..]

Denk jij nou echt dat dit soort maatregelen worden genomen om de burger te pesten? Dat jij bepaalde maatregelen niet begrijpt, betekent nog niet dat ze alleen worden genomen omdat de regering het leuk vindt om de bevolking te onderdrukken.
Regeringen vinden het geweldig om je leven te micro managen hoor. Hebben ze geen moeite mee, en de coronacrisis heeft dit wel blootgelegd. In deze 10 maanden is het wel duidelijk geworden wie onze vrienden echt zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197362866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit afgelopen week?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:05:52 #108
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197362871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef hebikweer het volgende:
Maar, tot nu toe zeggen ze toch dat het grootste risico op besmetting thuis plaatsvindt? En door zo'n lockdown en avondklok zijn we alleen maar meer thuis.......
:D :D
pi_197362873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:02 schreef alpeko het volgende:
Een positieve pushmelding van NOS :o
Ja ik wist bijna niet beter of ze alleen negatieve berichten konden schrijven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:06:03 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197362877
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is dit afgelopen week?
Jup rapport RIVM van vandaag
pi_197362890
Beieren verplicht het dragen van medische (!) mondkapjes nu
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197362891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef Oliver23 het volgende:
Meeste besmettingen vinden binnenshuis plaats
Verreweg de meeste besmettingen die te herleiden zijn tot een bron, vinden nu binnenshuis plaats. Dat blijkt uit de resultaten van het bron- en contactonderzoek. Bijna de helft van alle besmettingen liep via directe huisgenoten, 35,6 procent via bezoek. De GGD slaagde er in ruim 60 procent van de gevallen in om een bron van de besmetting te herleiden. Dat is fors meer dan gebruikelijk in de tweede golf. De reden dat het bron- en contactonderzoek effectiever is, is vermoedelijk dat mensen minder contacten buitenshuis hebben.

Het meest recente reproductiegetal (R) dat door het RIVM berekend kon worden (voor 25 december) ligt op 0,95. Dat is iets hoger dan een week eerder, toen het op 0,91 lag. Bij een R onder de 1, neemt de epidemie in omvang af
mijn Ma vanochtend op de app: Ik ben vandaag naar de Buurtkamer geweest.
blijken er dus 8 mensen te zitten meerdere malen per week.

Dag Ma ik zie je weer na de vaccinaties :W
en mijn ouders zijn allebei jarig in februari, scheelt me weer 2 ritjes _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197362895
quote:
[ afbeelding ]
West-Brabant... het beste Brabant. Alleen Altena nog even teruggeven aan Zuid-Holland. Was daar niet ook die Zuid-Afrikaanse variant opgedoken?
pi_197362902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:00 schreef Janneke141 het volgende:
Toch hoort het zo te zijn dat de wetgever aantoont dat een maatregel werkt, om hem in te voeren of in stand te houden. Dat een ander maar moet aantonen dat het niet zou werken (wat in de regel überhaupt niet kan) is de omgekeerde wereld.
Nou nee, dat lijkt me in het geval van de bestrijding van een pandemie niet erg handig.
Ze moeten snel de besmettingen inperken. Ze weten (vanuit de theorie en soms de praktijk) dat maatregelen werken of kunnen werken. Vervolgens voeren ze een pakket maatregelen in en hopen ze dat het voldoende gaat werken.

Ze kunnen wel eerst 1 maatregel gaan testen in een klein gebied, een onderzoek uitvoeren of het werkt, vervolgens in heel Nederland etc. Maar tegen die tijd is half Nederland al besmet.
pi_197362904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Alternatief is er ook niet idd sinds het wegvallen van FVD. En met een PVV die wordt uitgesloten door iig CDA. Linkse of centrum/links is sowieso geen meerderheid voor te vinden of er moten nog hele gekke dingen gebeuren.
En dat beseffen ze zich maar al te goed. Die maken zich echt niet druk over of ze herkozen worden of niet. Uit zichzelf aftreden gaan ze dan al helemaal niet doen - om welke reden dan ook. Ze willen denk ik ook de crisis uit gaan zingen met hetzelfde beleid/kabinet. Ik zou graag een verfrissende aanpak zien, maar dat gaat nooit gebeuren.
pi_197362910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs achteraf kunnen ze het niet altijd uitleggen. Met als toppunt die extra maatregelen een paar weken terug waarbij enkel de bioscopen en dierentuinen (etc) dicht gingen. Er was volgens Rutte een effect, maar hij kon niet uitleggen wat voor effect die maatregelen hadden.
Zolang je geen onderscheid maakt tussen het risico op besmetting binnen vs buiten en je beleid niet aanpast, is volgens het huidige beleid: veel contacten voorkomen. Dan zijn het sluiten van zaken als dierentuinen en pretparken logische keuzes.
pi_197362933
Maar uhm, de avondklok komt er dus waarschijnlijk niet, maar zullen ze dan wel het aantal bezoekers terugbrengen naar max 1?
pi_197362935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:01 schreef trein2000 het volgende:
Ben ik cynisch als ik zeg dat ik denk dat die avondklok een politiek middel is.

Tweede Kamer over laten stemmen, die stemmen het af. Kabinet treedt af wegens gebrek aan gevoeld vertrouwen. Kabinet hoeft niet af te treden wegens toeslagen gebeuren.
Tuurlijk niet.
Als ze toch willen aftreden kunnen ze het beter vanwege de toeslagenaffaire doen. Dat levert ze dan nog eventuele sympathie punten op.
pi_197362944
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Regeringen vinden het geweldig om je leven te micro managen hoor. Hebben ze geen moeite mee, en de coronacrisis heeft dit wel blootgelegd. In deze 10 maanden is het wel duidelijk geworden wie onze vrienden echt zijn.
Ik neem aan dat jouw vriend Baudet is. Ik vind dat de regering het wel redelijk goed doet.
pi_197362956
quote:
[ afbeelding ]
Twente nog steeds het slechtst presterende kindje van de klas
pi_197362960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn Ma vanochtend op de app: Ik ben vandaag naar de Buurtkamer geweest.
blijken er dus 8 mensen te zitten meerdere malen per week.

Dag Ma ik zie je weer na de vaccinaties :W
en mijn ouders zijn allebei jarig in februari, scheelt me weer 2 ritjes _O-
Ja," we houden toch afstand en wassen handen bij binnenkomst. Wat is het probleem dan? "
pi_197362968
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zolang je geen onderscheid maakt tussen het risico op besmetting binnen vs buiten en je beleid niet aanpast, is volgens het huidige beleid: veel contacten voorkomen. Dan zijn het sluiten van zaken als dierentuinen en pretparken logische keuzes.
Dan mag je nog steeds verwachten dat ze zulke maatregelen die veel impact hebben op bepaalde sectoren wel kunnen verantwoorden. Dat ze het kunnen uitleggen. Maar dat konden ze niet. Dat zegt dan al meteen genoeg over die specifieke maatregel. Ze gaan natuurlijk echt niet zeggen dat ze bepaalde maatregelen opleggen vanwege de sier. Om over te komen alsof ze daadkrachtig zijn. Er word toch amper doorgevraagd bij persconferenties, dus ze weten donders goed dat ze maatregelen niet echt hoeven te verantwoorden. Erg jammer.
pi_197362970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar uhm, de avondklok komt er dus waarschijnlijk niet, maar zullen ze dan wel het aantal bezoekers terugbrengen naar max 1?
Doe maar niet ik heb verbouwing gepland staan. Sommige werkzaamheden mogen wettelijk gezien niet eens met één. Al is het dan maar weer de vraag of dat onder bezoek valt. Ze komen immers niet op visite.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:11:44 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197362988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dan mag je nog steeds verwachten dat ze zulke maatregelen die veel impact hebben op bepaalde sectoren wel kunnen verantwoorden. Dat ze het kunnen uitleggen.
Blijkbaar is het de bedoeling dat Artis zelf uitlegt waarom het niet werkt. Oh, dat kun je niet? Nou, dan ga je dicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197362994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:10 schreef alpeko het volgende:
r niet ik heb verbouwing gepland staan. Sommige werkzaamheden mogen wettelijk gezien niet eens met één. Al is het dan maar weer de vraag of dat onder bezoek valt.
Dan geen inspectie tijdens de werkzaamheden door opdrachtgever.

Hup je eigen huis uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')