Die mensen snappen er echt niets van, een denken alleen aan zichzelf. En dan boos zijn omdat de besmettingen stijgen, zeker? Da's natuurlijk niet hun schuld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik moest laatst een oom een lift geven na een soort bestuursvergadering.
Zaten ze ook met 7 man binnen. Alles potdicht, roken. Zelfde maar we houden toch afstand logica plus dat corona niks voorstelt.
Werd keihard uitgelachen omdat ik zei dat je zo nog steeds besmet raakt en niet binnen wilde komen.
Maandag nog een makelaar. "Ik draag geen mondkapje omdat het onzin is" maar als jullie er perse één op willen moet je het zelf maar weten.
Je wordt er moedeloos van af en toe.
Ik heb een tijdelijke kapper in Belgiequote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb voor vrijdag maar een afspraak ingepland bij de zwarte kapper.
Even aangevuld met week 51 om het nog indrukwekkender te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Zwansen het volgende:
Zo, als we dit de hele week volhouden, gaan we echt significant omlaag qua weekcijfers.
Week 51: 82340
Week 52: 67388
Week 53: 56440
Week 1: 49389
Week 2: 34000 (30% minder t.o.v. week 1)
onzin of niet, gewoon niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Haags het volgende:
Deze dalende trend laat dus zien waarom een avondklok invoeren onzin is.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Noek het volgende:
Zonder gifje stemmen me deze cijfers niet vrolijk.
nog 4 weken lockdown, komt goedquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Zwansen het volgende:
Zo, als we dit de hele week volhouden, gaan we echt significant omlaag qua weekcijfers.
Week 52: 67388
Week 53: 56440
Week 1: 49389
Week 2: 34000 (30% minder t.o.v. week 1)
Wij ook, ik snap het ook als je bv een bril op hebt. Maar dan nog beetje raar toe naar bezoekers vind ik om vooraf al te zeggen dat je het zelf niet wil dragen omdat je het onzin vind.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen najaar veel bezichtigingen gehad met makelaars en het lag er maar net aan welke makelaar je had. Sommigen droegen wel een mondkapje, anderen vonden het ook prima als je gewoon wat afstand hield. Mogelijk ook naar wens van de verkopende partij.
De tondeuze is je vriendquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou fijn zijn. Had een afspraak op de dag dat alles dicht ging (had afspraak al week eerder gemaakt). Kon dus niet meer gaan. Kan inmiddels staartjes maken...
In het eerder aangehaalde artikel wordt gezegd dat het gedaan zou worden om een signaal af te geven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet dat ze veel verzwaringen kunnen indienen nu, of ze moeten echt ergens het effect van wetenschappelijk bewezen hebben.
(nouja ze kunnen altijd, maar toch)
Zeker nu de daling steeds beter wordt. Verlenging van de lockdown snap ik zeker wel.
die oom had mooi een taxi kunnen bellen bij mij.....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik moest laatst een oom een lift geven na een soort bestuursvergadering.
Zaten ze ook met 7 man binnen. Alles potdicht, roken. Zelfde maar we houden toch afstand logica plus dat corona niks voorstelt.
Werd keihard uitgelachen omdat ik zei dat je zo nog steeds besmet raakt en niet binnen wilde komen.
Maandag nog een makelaar. "Ik draag geen mondkapje omdat het onzin is" maar als jullie er perse één op willen moet je het zelf maar weten.
Je wordt er moedeloos van af en toe.
Van die mensen van 55-70, boeit ze niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:22 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Meest verbazingwekkende vind ik nog dat ze binnen roken
Op de trend van de afgelopen twee weken dan maar?quote:
Heb je ze ook van de ziekenhuis opnamens/IC's? Dat zijn de belangrijkste cijfers die omlaag moeten. Zolang de zorg de corona zorg + de reguliere zorg niet aan kan zonder dat er oplopende wachtlijsten ontstaan verwacht ik niet dat ze heftig zullen versoepelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Even aangevuld met week 51 om het nog indrukwekkender te maken.
Ja, dat ze super daadkrachtig zijn en dat de wereld echt enkel maar om Corona draait.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In het eerder aangehaalde artikel wordt gezegd dat het gedaan zou worden om een signaal af te geven.
Ja het was ook de laatste keer gelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die oom had mooi een taxi kunnen bellen bij mij.....
Jij hebt toch kaal haar boomer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb voor vrijdag maar een afspraak ingepland bij de zwarte kapper.
De mensen die roepen 'kroegen open' ook, want we zijn nog altijd zeer ver verwijderd van een dergelijk scenario.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
Kunnen de avondklokfetisjsten hun mond weer even houden in ieder geval
watquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Predator40 het volgende:
alleen het kammen en vlechten is voor mij wel irritant.
Daar heb je geen kapper voor nodig, kan je gewoon opsturen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mijn vrouw wil haar haar doneren aan een goed doel ( pruiken voor kinderen )
en dat is nu iets van 75cm lang![]()
alleen het kammen en vlechten is voor mij wel irritant.
Voor sommige kapsels is dat echt geen doen hoorquote:
Men kijkt inderdaad naar weekcijfers.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op de trend van de afgelopen twee weken dan maar?
Inderdaad. Op standje 1 en dat al ruim 35 jaarquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Jij hebt toch kaal haar boomer.
Hup tondeuse erover.
Waarom zou dat niet mogen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je eigenlijk thuis geknipt worden als vriendendienst oid?
En op basis van die cijfers is het niet te verkopen om strengere maatregelen in te voeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men kijkt inderdaad naar weekcijfers.
ik denk dat die boeit me niks mensen in alle leeftijdsgroepen zittenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Van die mensen van 55-70, boeit ze niks.
Krijg je die, ik blaas wel de andere kant op zinnetjes wat je vroeger hoorde.
Lastig wel als je geen vrienden hebt, lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Verstrenging om de daling te versnellen en daarmee sneller te versoepelen om economische schade te beperken is zeker te verantwoorden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Cue_ het volgende:
Denk niet dat ze veel verzwaringen kunnen indienen nu, of ze moeten echt ergens het effect van wetenschappelijk bewezen hebben.
(nouja ze kunnen altijd, maar toch)
Zeker nu de daling steeds beter wordt. Verlenging van de lockdown snap ik zeker wel.
Ben benieuwd welk signaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In het eerder aangehaalde artikel wordt gezegd dat het gedaan zou worden om een signaal af te geven.
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En op basis van die cijfers is het niet te verkopen om strengere maatregelen in te voeren.
Ook dat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
onzin of niet, gewoon niet noodzakelijk
In november kwakkelde het niet echt, dat leek maar zo omdat er steeds meer getest werd, waardoor testachterstanden werden ingehaald. Het percentage positief daalde in november elke week bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:23 schreef LTVDK het volgende:
En nu maar hopen dat het wat doorzakt en niet net als in november een beetje doorkwakkelt rond die 5 en dan weer omhoog schiet.
Misschien omdat er ook niet meer isquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:19 schreef byah het volgende:
Het is wel bijzonder dat er nog niets echt duidelijk gelekt is over de persconferentie vanavond anders dan dat de lockdown wordt verlengd.
Te snel versoepelen is wat anders dan verzwaren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.
Tnxquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Verstrenging om de daling te versnellen en daarmee sneller te versoepelen om economische schade te beperken is zeker te verantwoorden.
We halveren nu per 36,5 dagen. Dan zitten we half februari nog op 2300 besmettingen per dag. Dat leidt alsnog tot te veel ziekenhuisopnames.
een signaal 3 maanden te laat.....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies, maar sommigen hier betwijfelen of striktere lockdown ook snellere daling betekend en dan ben je naast elkaar heen aan het discussieren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Verstrenging om de daling te versnellen en daarmee sneller te versoepelen om economische schade te beperken is zeker te verantwoorden.
We halveren nu per 36,5 dagen. Dan zitten we half februari nog op 2300 besmettingen per dag. Dat leidt alsnog tot te veel ziekenhuisopnames.
Met je eens en ik denk dat verzwaring zoals de afgelopen week gelekt is niets gaat doen. Ook een avondklok of dat soort praktijken werken niet, want het is niet goed te handhaven achter de voordeur. Krijg je alleen maar meer feestjes die tot na 6u door zullen gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Te snel versoepelen is wat anders dan verzwaren.
Dit, je kunt er nog mee wegkomen om de mensen te vragen nog even door te gaan zoals we nu doen maar verzwaren no way.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd welk signaal.
Er wordt gevaccineerd, de cijfers gaan omlaag.. er is 'hoop'?
Signaal om het nu nog strenger te doen.. dat kan, misschien om echt de zorg te ontlasten omdat dat op springen staat bv. Maar dat zouden ze dan eerder moeten doen en niet wachtend op de toch al ingeplande persco
Ik zou geen tegenstander zijn van het periodiek inwisselen van beperkingen om de lockdown dragelijker te maken, maar een avondklok lijkt me niet het fijnste ruilmiddel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En ondertussen wel de scholen eerder openenAls die avondklok er echt komt dan. Wat ik nog wat betwijfel.
ik moet mijn vrouw haar haar kammen en vlechten.....kan ze niet zelfquote:
Geen bezoek thuis, restaurants open met eigen huishouden?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou geen tegenstander zijn van het periodiek inwisselen van beperkingen om de lockdown dragelijker te maken, maar een avondklok lijkt me niet het fijnste ruilmiddel.
Net als het vuurwerkverbod. Ben benieuwd komende jaarwisselingquote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heeft ook totaal niks te maken met corona. Men loopt al jaren te koop met een ontmoedigingsbeleid, en dit was een mooi moment om dat door te voeren. Alles wat leuk en lekker is moet stapje bij stapje verboden of ingeperkt worden. Dit is ook weer een ding wat nooit teruggedraaid gaat worden, eerder nog verder aangescherpt. Men is in een klap van overmatige alcoholconsumptie af in de kroegen en clubs, en de daarbij behorende overlast en politie-inzet.
Christelijke partijen (zitten 2 in ons kabinet) hebben sowieso al een bepaald denkbeeld en standpunt bij alcohol, dus dat moet je ook aan het denken zetten.
Ja sensatiekranten he? Maar juist omdat NOS meldt dat de avondklok er niet komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat dat het kabinet de discussie daarover gevoerd heeft, de tabloids maken daar, WEER, eens van dat er een avondklok komt. De hoeveelste keer is dat inmiddels?
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar heb je geen kapper voor nodig, kan je gewoon opsturen.
Mensen moeten zelf zo min mogelijk contact hebben. Dat is het principe. Je moet kijken met welke maatregel dat het meest gestimuleerd wordt. Een max snelheid van 50 km op de snelweg zou veel mensen misschien wel thuis laten werken bijvoorbeeld (noem maar iets belachelijks).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Precies, maar sommigen hier betwijfelen of striktere lockdown ook snellere daling betekend en dan ben je naast elkaar heen aan het discussieren.
Wat natuurlijk onzin is. Als je wil zuipen ga je zuipen, jij weet ook wel hoe het werkt toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een argument is dat het park nu niet meer volhangt met zuipende jongeren.
Touché.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lastig wel als je geen vrienden hebt, lijkt mij.
Beter to ask for forgiveness than for permissionquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?![]()
Ik heb het idee dat stijgingen veel sneller kunnen gaan dan dalingen. Dus afhankelijk van wat je zou versoepelen, bijvoorbeeld alles los, dan zou je met een 2 weken losgaan het effect van 4 weken "intelligent lockdown" teniet doen. Uiteraard is het beetje natte vingerwerk en moeilijk hier concrete voorspellingen over te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist wel, omdat we na 4 weken lockdown veel te traag gaan, op alle fronten. Nu te snel versoepelen dan zit je binnen een maand weer op je oude niveau en begin je weer van voor af aan.
Ja die mogen komende zomer weer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De mensen die roepen 'kroegen open' ook, want we zijn nog altijd zeer ver verwijderd van een dergelijk scenario.
Maar men gaat het niet accepteren. Zonder draagvlak heb je niets aan dergelijke maatregelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
oh sorry dat wist ik nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik moet mijn vrouw haar haar kammen en vlechten.....kan ze niet zelf![]()
net zoals aankleden, uit/in bed komen, naar het toilet gaan etc etc
Dat heb ik hier vaker gelezen, maar dat blijft natuurlijk een kleine groep binnen Nederland die de maatregelen naast zich neerlegt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar men gaat het niet accepteren. Zonder draagvlak heb je niets aan dergelijke maatregelen.
Gelukkig voor hem geen doden. Bij sommige mensen moet het zo binnen komen voordat ze hun gedrag aanpassen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef ondeugend het volgende:
Ik ken iemand die ook niet in COVID geloofde.. de klant weigerde mondkapje te dragen om deed hem demonstratief om de kin. Hij wilde geen boete natuurlijk.
Kwam ik hem net tegen bij de groenteboer. Het viel mij niet op dat hij een mondkapje op had (zo gewend ben je er al aan dat ze gedragen worden). Tot hij de opmerking naar mij deed. "Nou ik geloof het nu wel met Corona" Ik dacht nog; Is hij er dan nu helemaal klaar mee? "Ik heb mijn hele familie besmet!"En vervolgens zag ik dat hij een mondkapje droeg.
Even gevraagd hoe het nou ging met de grote familie. De meesten hadden geen of milde klachten maar er waren twee mensen die 2 weken opgenomen zijn geweest met ademnood waaronder zijn zus van 40 jaar.
Best een harde les.
Ik denk, maar ik heb het niet gechekt, dat het mag zolang het om niet is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
komende jaarwisseling is er geen verbod in de meeste gemeentes en gaat iedereen helemaal los.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Net als het vuurwerkverbod. Ben benieuwd komende jaarwisseling
Niet te vroeg juichen, het is veel gemeentes en burgemeesters aardig goed bevallen afgelopen jaarwisseling.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komende jaarwisseling is er geen verbod in de meeste gemeentes en gaat iedereen helemaal los.
er ligt al 8 miljoen kilo klaar ....en daar komt nog wel wat bij.
Mooi plaatje iddquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Over zicht, draagvlak en perspectief, dit vind ik een goed plaatje daarvoor en dan vooral de 'Kunnen-we-bevrijdingsdag-vieren-grafiek:
[ twitter ]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja die mogen komende zomer weer.
Dat wordt me een avond
Je gaat me niet vertellen dat ze daar het vertrouwen niet in heeft.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat klopt....maar denk je nu echt dat ik het mag afknippen ?![]()
Mineraalwatertje?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.
Zou raar zijn als er onderscheid wordt gemaakt o.b.v. al dan niet ontvangen van een vergoeding.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk, maar ik heb het niet gechekt, dat het mag zolang het om niet is.
Ik ben het met je eens hoor, maar dit principe is niet voor iedereen helder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mensen moeten zelf zo min mogelijk contact hebben. Dat is het principe. Je moet kijken met welke maatregel dat het meest gestimuleerd wordt. Een max snelheid van 50 km op de snelweg zou veel mensen misschien wel thuis laten werken bijvoorbeeld (noem maar iets belachelijks).
Ik ook. Maakt me weinig uit op welke dag het is. Direct naar de kroeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Zodra alles weer opgaat ga ik mijn lokale kroeg zo goed als ik kan financieel steunen.
Dit halve topic, en volgens mij val jij daar ook onder, is anders continu aan het klagen dat heel Nederland de godganse tijd bij elkaar op bezoek gaat en massaal gaat wandelen op de Vaalserberg. Maar dat is nu dus ineens weer niet zo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heb ik hier vaker gelezen, maar dat blijft natuurlijk een kleine groep binnen Nederland die de maatregelen naast zich neerlegt.
Ah weer een nieuwe Twitter held die zijn Covid fame pakt!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Over zicht, draagvlak en perspectief, dit vind ik een goed plaatje daarvoor en dan vooral de 'Kunnen-we-bevrijdingsdag-vieren-grafiek:
[ twitter ]
Ik zou dat niet raar vinden. Als je geen vergoeding krijgt, is het dan nog een “beroep”? Want dat is verboden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Zou raar zijn als er onderscheid wordt gemaakt o.b.v. al dan niet ontvangen van een vergoeding.
Ik heb de winter gewoon opgegeven dit jaar. Maakt het wel makkelijk voor mezelf, en daarbinnen een schema opgesteld met vrouw en kind. Vind het niet leuk maar er komen betere tijden aan, vanzelf. Geduld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar dit principe is niet voor iedereen helder.
prima, maar het gaat helemaal los, overalquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen, het is veel gemeentes en burgemeesters aardig goed bevallen afgelopen jaarwisseling.
zou wat zijn hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat je niet naar de hoeren mag wil toch niet zeggen dat je thuis niet mag wippen
In afwachting van meer gegevens over hoe die Britse variant het de komende weken gaat doen, lijkt me verlenging het enige juiste.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met je eens en ik denk dat verzwaring zoals de afgelopen week gelekt is niets gaat doen. Ook een avondklok of dat soort praktijken werken niet, want het is niet goed te handhaven achter de voordeur. Krijg je alleen maar meer feestjes die tot na 6u door zullen gaan.
Je mag dan ook bij elkaar op bezoek (max 2) en wandelen op de Vaalserberg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit halve topic, en volgens mij val jij daar ook onder, is anders continu aan het klagen dat heel Nederland de godganse tijd bij elkaar op bezoek gaat en massaal gaat wandelen op de Vaalserberg. Maar dat is nu dus ineens weer niet zo?
Het is dan in principe sowieso al zwart werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou dat niet raar vinden. Als je geen vergoeding krijgt, is het dan nog een “beroep”? Want dat is verboden.
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men thuiswerken nog verder af proberen te dwingen door eenzelfde regel als in Duitsland te overwegen (max 15km van je huis)?
Wat maakt het uit als je niet thuis kan werken?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men thuiswerken nog verder af proberen te dwingen door eenzelfde regel als in Duitsland te overwegen (max 15km van je huis)?
Whoa, kijk je wel uit?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien doe ik gek en pak ik nog wat blokjes kaas!
Ja echt volle bak rellen overal, bestorming van het Binnenhof denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
prima, maar het gaat helemaal los, overal
handhaven konden ze nu al niet en werd niet gedaan zolang iedereen normaal deed.
Daar kan je het thuiswerken niet mee afdwingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat geldt toch niet voor het werk?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga daar absoluut niet vanuit. Maar economische tegenslag, onzekerheid en onvrijheid is altijd wel een riskante cocktail geweest. Dus het is wel een kwestie van brandjes vroegtijdig uittrappen, want als je het laat sudderen kan de vlam wel eens in de pan slaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja echt volle bak rellen overal, bestorming van het Binnenhof denk ik.
je snapt het niet.....ik bedoel met vuurwerk afstekenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja echt volle bak rellen overal, bestorming van het Binnenhof denk ik.
Al zouden ze dat doen, wie gaat dat handhaven? De regels van nu worden al te weinig gehandhaafd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |