SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Gelukkig ook wat goed nieuwsquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:16 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)dkeuring-vaccin.html
AZ gaat voor de laatste stap
Indien ze daarmee komen zal ik ook wat potten en pannen uit de kast pakken en bij het torentje irritant gaan doen. Dit gaat nergens meer over.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik krijg nu bijna zin om te gaan protesteren. Je laat je toch niet gevangen nemen.
Er wordt al gepleit om de verkiezingen uit te stellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Caland het volgende:
Gelukkig is het verkiezingstijd, die avondklok zie ik mede daarom niet zo snel gebeuren. Kost Rutte zo een zeteltje of 10.
Als de bevolkingen van Spanje, Italie, Frankrijk, delen van Duitsland en een hele rits aan Oost-Europese volkeren dit slikken zal die brave Nederlander echt niet de 1e zijn die in opstand komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Indien ze daarmee komen zal ik ook wat potten en pannen uit de kast pakken en bij het torentje irritant gaan doen. Dit gaat nergens meer over.
Is wel een gekke tijd nu hoor, kabinet die onpopulaire maatregelen moet nemen, toeslagenaffaire waar het kabinet eventueel bij gaat vallen en de verkiezingen voor de deur. Zet de deur open voor populisme. Gelukkig valt het Nederlandse publiek nog niet zo voor Wilders (die soms met corona wel een punt heeft, maar geen oplossing) en Baudet (lol).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Caland het volgende:
Gelukkig is het verkiezingstijd, die avondklok zie ik mede daarom niet zo snel gebeuren. Kost Rutte zo een zeteltje of 10.
Behalve als het kabinet opstapt vanwege toeslagenaffaire aanstaande vrijdag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt al gepleit om de verkiezingen uit te stellen.
Gaat ook niet gebeuren aldus Rutte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Behalve als het kabinet opstapt vanwege toeslagenaffaire aanstaande vrijdag.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de bevolkingen van Spanje, Italie, Frankrijk, delen van Duitsland en een hele rits aan Oost-Europese volkeren dit slikken zal die brave Nederlander echt niet de 1e zijn die in opstand komt.
1 dag later is het al gewend, net als de mondkapjes.
Enige doel van deze maatregel is om nogmaals te benadrukken dat het allemaal zeer serieus is. De regel zelf zal niet zoveel uithalen denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als de bevolkingen van Spanje, Italie, Frankrijk, delen van Duitsland en een hele rits aan Oost-Europese volkeren dit slikken zal die brave Nederlander echt niet de 1e zijn die in opstand komt.
Hahahaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Betekent dus dat je om 22.00 uur binnen moet zijn, dan is om 21.00/21.30 de deur uit om boodschappen te doen/te wandelen/hard te lopen geen optie meer. Enige gevolg zal zijn dat het nog drukker wordt op de normale tijden, gezien het grootste deel van Nederland nog steeds tussen 9 en 5 werkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Avondklok is in een meeste landen toch van 22:00 tot 06:00 ofzo?
Maar de verkiezingen zullen ook wel uitgesteld worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:22 schreef Caland het volgende:
We hebben maar 13.000 doses gekregen, goed voor 6500 personenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Enige doel van deze maatregel is om nogmaals te benadrukken dat het allemaal zeer serieus is. De regel zelf zal niet zoveel uithalen denk ik.
Maar nondeju als het zo erg is, waarom dan niet veel sneller dat moderna vaccin er in jassen. En gooi het verkeer naar de UK dicht. 1 op de 30 in londen is besmet, hoeveel zitten er in een vliegtuig? pffffff.
Dit valt niet uit te leggen.
Niet met enkele jaren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar de verkiezingen zullen ook wel uitgesteld worden.
Goede bron. Welke landen doel je op?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:25 schreef noodgang het volgende:
Gelukkig weet iedereen hier precies wat werkt en niet werkt en hoe het zou moeten.
In het buitenland heeft zo'n avondklok duidelijk wel effect gehad en als deze bv tussen 23:00 en 5:00 zou zijn, hoeveel last heb je er dan van?
Maar wij Nederlanders laten ons niet vertellen wat het beste voor ons is en wat we moeten doen hoor
In bepaalde delen van Frankrijk gaat de avondklok om 18.00uur in. In het overige deel vanaf 20.00uur.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:25 schreef noodgang het volgende:
Gelukkig weet iedereen hier precies wat werkt en niet werkt en hoe het zou moeten.
In het buitenland heeft zo'n avondklok duidelijk wel effect gehad en als deze bv tussen 23:00 en 5:00 zou zijn, hoeveel last heb je er dan van?
Maar wij Nederlanders laten ons niet vertellen wat het beste voor ons is en wat we moeten doen hoor
Tuurlijk, als er niet meer is dan is dat zo en is er niks aan te doen. Maar nu gaan we nog weken discussieren wie het moet krijgen en is het allemaal niet geregeld. Het gaat erom dat je geloofwaardig bent. En 6.500 mensen vaccineren uit de zwakke doelgroep kan zeker weer een paar doden schelen. Of telt dat niet?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben maar 13.000 doses gekregen, goed voor 6500 personen
ERIN JASSEN HUP... En dan?
Antwerpen bijvoorbeeld (België dus)quote:
Gaat het leger daar voedselpakketten rondbrengen of is de gemiddelde Fransman zo dik dat hij wel een paar weekjes zonder eten kan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In bepaalde delen van Frankrijk gaat de avondklok om 18.00uur in. In het overige deel vanaf 20.00uur.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)artementen-vervroegd
Toch wel een heel andere situatie. Daar waren de kroegen en restaurants nog gewoon open. Daarna moesten de mensen gewoon naar huis.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:29 schreef noodgang het volgende:
[..]
Antwerpen bijvoorbeeld (België dus)
https://www.omroepbrabant(...)ossing-van-antwerpen
(Eerste hit, vast wel meer over te vinden, maar ik ben geen beleidsmaker, ik ga ervan uit dat die ook wel gegevens hebben waarop ze beslissingen baseren)
Hij staat wel 2e.... En hij heeft eindelijk eens een partijprogramma gepresenteerd wat niet alleen maar een A4-tje is...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:24 schreef Momo het volgende:
Gelukkig valt het Nederlandse publiek nog niet zo voor Wilders (die soms met corona wel een punt heeft, maar geen oplossing)
"Maar een snel herstel blijft mogelijk."quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:32 schreef JosMert het volgende:
Goed bezig kabinet
https://www.nu.nl/economi(...)mie-in-recessie.html
Economenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
"Maar een snel herstel blijft mogelijk."
Mooi, en door!
Ja, nu heeft ie 55 pagina's onhaalbare nonsens opgeschreven in de hoop dat mensen zo gek zijn om erin te trappen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:33 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hij staat wel 2e.... En hij heeft eindelijk eens een partijprogramma gepresenteerd wat niet alleen maar een A4-tje is...
Nou, we hebben vaker gezien hoe dat gaat met dingen die de ochtend voor de persconferentie uitlekken.quote:
Volgens mij is het standaard de tactiek om een heftige maatregel uit te laten lekken om deze dan vervolgens niet door te voeren, tot opluchting van vrijwel eenieder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:38 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Nou, we hebben vaker gezien hoe dat gaat met dingen die de ochtend voor de persconferentie uitlekken.
Als er veel kritiek op komt dan wordt het plan weer ingetrokken, als dat wel meevalt dan komt het eraan. Ik denk dus dat het wel of niet invoeren van een avondklok zal afhangen van hoe hierop vandaag wordt gereageerd.
Ja het zijn gewoon honderden bullets zonder onderbouwing.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, nu heeft ie 55 pagina's onhaalbare nonsens opgeschreven in de hoop dat mensen zo gek zijn om erin te trappen.
Dat kan ook nog ja, dan valt het altijd mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volgens mij is het standaard de tactiek om een heftige maatregel uit te laten lekken om deze dan vervolgens niet door te voeren, tot opluchting van vrijwel eenieder.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:40 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens ik hoorde Breuls op de radio zeggen dat het kabinet nu echt perspectief moet gaan bieden voor na de crisis... Zo van wat wel en niet kan, en niet alleen maar verboden opleggen... En toen had hij het over de lammetjes in het voorjaar... Want als het weer wat mooier weer wordt in maart/april dan BAM gaat heel Nederland weer naar buiten...
Nouja, naar buiten lijkt mij alleen maar goed... besmetting minder!
Griepseizoen ten einde en beter weer gaan er sowieso voor zorgen dat die besmettingen weer flink naar beneden gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:40 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens ik hoorde Breuls op de radio zeggen dat het kabinet nu echt perspectief moet gaan bieden voor na de crisis... Zo van wat wel en niet kan, en niet alleen maar verboden opleggen... En toen had hij het over de lammetjes in het voorjaar... Want als het weer wat mooier weer wordt in maart/april dan BAM gaat heel Nederland weer naar buiten...
Nouja, naar buiten lijkt mij alleen maar goed... besmetting minder!
quote:
Allemaal enorm schreeuwen dus nu.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:38 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Nou, we hebben vaker gezien hoe dat gaat met dingen die de ochtend voor de persconferentie uitlekken.
Als er veel kritiek op komt dan wordt het plan weer ingetrokken, als dat wel meevalt dan komt het eraan. Ik denk dus dat het wel of niet invoeren van een avondklok zal afhangen van hoe hierop vandaag wordt gereageerd.
Ja dacht ook dat het en grapje was.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
Wait..wat....lees ik nu echt dat de overheid nog een avondklok wil?
Moet zeggen dat het hier echt wel rustiger was dan normaal hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:39 schreef Oliver23 het volgende:
Een vuurwerkverbod viel al niet te handhaven, laat staan een avondklok.
Waarschijnlijk doen ze dat ook. Nu dit nieuws 'lekken', mocht het dan over een paar weken echt nog niet de goede kant opgaan, dan zijn we al een beetje aan het idee gewend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ze kunnen toch zeggen dat ze eerst het onderzoek naar de Britse variant afwachten maar dat zodra we nog x aantal besmettingen per dag hebben de routekaart weer gaat gelden.
Dan bied je enigzins perspectief maar hou je wel een slag om de arm.
Die mag gewoon op de kattenbak/in de tuin, Rutte heeft al eerder aangegeven dat hij zo min mogelijk uitzonderingen wil bij een avondklok.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wel lekker rustig als ik dan buiten loop met de hond 's avonds.
Ja dat denk ik ook. Druk op de ketel zetten. En laten we eerlijk zijn, als we in een UK situatie terecht komen dan komt die avondklok er echt wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:49 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doen ze dat ook. Nu dit nieuws 'lekken', mocht het dan over een paar weken echt nog niet de goede kant opgaan, dan zijn we al een beetje aan het idee gewend.
Het vuurwerkverbod moest helpen tegen al verboden vuurwerkquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:39 schreef Oliver23 het volgende:
Een vuurwerkverbod viel al niet te handhaven, laat staan een avondklok.
Dat is net tastien! Hond moet in luier poepen!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wel lekker rustig als ik dan buiten loop met de hond 's avonds.
Ik denk gewoon de met de camera van de telefoon, is wel het makkelijkst.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Celestien het volgende:
Sjonge, via de app van de kleuterschool van m'n dochter komt een scala aan foto's binnen van ouders die, kennelijk, de hele dag energiek en educatief bezig zijn met hun kleuter. Ik ben het na een uur of twee al beu. Hoe doen die ouders dit?
En dan blijkt dat die Britse variant toch niet besmettelijker is en dan duikt er in een keer de Argentijnse variant op, dan de Vietnamese, vervolgens de Finse, enz.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ze kunnen toch zeggen dat ze eerst het onderzoek naar de Britse variant afwachten maar dat zodra we nog x aantal besmettingen per dag hebben de routekaart weer gaat gelden.
Dan bied je enigzins perspectief maar hou je wel een slag om de arm.
Niet, dat is voor de foto. Net als de gemiddelde Instagram/Facebook foto. Lekker hip laten zien hoe goed je het onder controle hebt, maar alle bende is gewoon uit het frame van de foto geschoven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Celestien het volgende:
Sjonge, via de app van de kleuterschool van m'n dochter komt een scala aan foto's binnen van ouders die, kennelijk, de hele dag energiek en educatief bezig zijn met hun kleuter. Ik ben het na een uur of twee al beu. Hoe doen die ouders dit?
Ja dat is wel een beetje de tactiek tot op heden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:49 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doen ze dat ook. Nu dit nieuws 'lekken', mocht het dan over een paar weken echt nog niet de goede kant opgaan, dan zijn we al een beetje aan het idee gewend.
Ja, niets is wat het lijkt...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet, dat is voor de foto. Net als de gemiddelde Instagram/Facebook foto. Lekker hip laten zien hoe goed je het onder controle hebt, maar alle bende is gewoon uit het frame van de foto geschoven.
Grappig eigenlijk.. we willen allemaal kinderen, maar we zijn ze het liefst de hele dag kwijtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Celestien het volgende:
Echt he, daarom hoop ik dat het vaccineren gewoon rap gaat. Echt versoepelen gaat sowieso niet gebeuren voor april.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En dan blijkt dat die Britse variant toch niet besmettelijker is en dan duikt er in een keer de Argentijnse variant op, dan de Vietnamese, vervolgens de Finse, enz.
Tsja, was het ook niet Wiebes die sprak over ondernemersrisico terwijl het kabinet juist de bedrijven sluit? Compleet de weg kwijt deze leugenaar.quote:
Heh, hoe wil men dat handhaven dan? Mijn gemeente heeft zegge en schrijven een BOA in dienst, die rijd gedurende de dag rond en is 's avonds gewoon vrij. Politie rijd eens in de maand door de wijk hierquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die mag gewoon op de kattenbak/in de tuin, Rutte heeft al eerder aangegeven dat hij zo min mogelijk uitzonderingen wil bij een avondklok.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-hondenbezitters
Stel de avondklok gaat om 22:00uur in. Studenten gaan dan toch gewoon om 21:45 thuis bij elkaar komenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Een avondklok voegt volgens mij niet eens zoveel toe.
Het leidt alleen maar tot meer samenkomst binnen,meer ergenis en minder draagvlak.
Nee, dat moet dalijk lekker allemaal nog snel met zijn allen een half uur voor de avondklok in gaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:55 schreef MoreDakka het volgende:
Avondklok is echt onzin. Ik ga juist graag om half 10 naar de supermarkt omdat er dan toch bijna niemand is.
Precies.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:55 schreef MoreDakka het volgende:
vondklok is echt onzin. Ik ga juist graag om half 10 naar de supermarkt omdat er dan toch bijna niemand
Ik ook maar zit ook met werk wat gedaan moet worden en af moet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Grappig eigenlijk.. we willen allemaal kinderen, maar we zijn ze het liefst de hele dag kwijt
Ik geniet echt oprecht van mijn kinderen thuis en vind het totaal niet lastig of vervelend.
Je moet ze wel blijven uitdagen en schermtijd zoveel mogelijk beperken.
Volgens mij zetten ze het vooral als dreigement in. Hou je aan de regels, want anders sluiten je op. En als je buren zich niet aan de regels houden, dan sluiten we je ook op.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
Wait..wat....lees ik nu echt dat de overheid nog een avondklok wil?
Alsof ik die paljas wat ga vragen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die mag gewoon op de kattenbak/in de tuin, Rutte heeft al eerder aangegeven dat hij zo min mogelijk uitzonderingen wil bij een avondklok.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-hondenbezitters
Ik zie hier ook genoeg mensen dan hardlopen. Ik heb de luxe dat ik dat overdag mag doen van de werkgever maar als je werkt en er daarna er ook nog voor je kinderen wilt zijn, dan snap ik dat het lekker is als je dat na 20u (en sommigen doen het zelfs na 22u) wilt doen. Doe je niemand kwaad mee. In tegendeel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:55 schreef MoreDakka het volgende:
Avondklok is echt onzin. Ik ga juist graag om half 10 naar de supermarkt omdat er dan toch bijna niemand is.
Nee, dat was de baas van de Nederlandse Bank.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tsja, was het ook niet Wiebes die sprak over ondernemersrisico terwijl het kabinet juist de bedrijven sluit? Compleet de weg kwijt deze leugenaar.
Het doel van een avondklok is denk ik vooral feestjes en andere sociale gelegenheden voorkomen in de avond.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zie hier ook genoeg mensen dan hardlopen. Ik heb de luxe dat ik dat overdag mag doen van de werkgever maar als je werkt en er daarna er ook nog voor je kinderen wilt zijn, dan snap ik dat het lekker is als je dat na 20u (en sommigen doen het zelfs na 22u) wilt doen. Doe je niemand kwaad mee. In tegendeel.
Die gaan dan hooguit wat langer door.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Het doel van een avondklok is denk ik vooral feestjes en andere sociale gelegenheden voorkomen in de avond.
Dat snap ik maar je voorkomt er ook juist spreiding van drukte mee. En wil je een feestje dan blijf je slapen. Je treft alleen maar weer de goedwillende burgers en degene die kwaad willen kunnen er prima onderuit komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Het doel van een avondklok is denk ik vooral feestjes en andere sociale gelegenheden voorkomen in de avond.
Die alsnog gewoon doorgaan of vervroegd worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zal, maar die dingen zijn al verboden en zo'n avondklok gaat daar weinig invloed op hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:56 schreef 297534 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)omt-er-nog-niet.html
Komt er dus (nog) niet.
Sinds wanneer hebben virologen verstand van gedrag?quote:De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om mensen weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
Ik geloof er niks van. Die rammen er in een kwartier wat pedagogisch verantwoorde opdrachtjes doorheen, schieten wat plaatjes voor insta en flikkeren de kleuter terug achter de tablet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Celestien het volgende:
Project X 2.0 bij DonDruiperquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef DonDruiper het volgende:
Jooo boys.
Vanavond feestje bij mij.
Jeweet avondklok dus iedereen voor 20:00 binnen!
Neem je kussen mee.
Eigen drank en jonkoooos
Gr Roderick Jan.
Hebben ze minder meegewerkt met AZ ofzo? Bij Pfizer en Moderna zaten ze bij alles aan tafel, dus was het nog een formaliteit toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
EMA gaat rustig 2,5 week de aanvraag van AstraZeneca lezen, verwachte uitspraak 29 januari. Bij Moderna werd die doelstelling niet gehaald.
Dan ga je voor de avondklok erheen en blijf je slapen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, prachtig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan ga je voor de avondklok erheen en blijf je slapen.
Lekker kopje koffie erbij en een koekje.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
EMA gaat rustig 2,5 week de aanvraag van AstraZeneca lezen, verwachte uitspraak 29 januari. Bij Moderna werd die doelstelling niet gehaald.
Volgens mij gaan mensen alleen maar recalcitranter worden als je dit soort maatregelen gaat invoeren inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Sinds wanneer hebben virologen verstand van gedrag?
Voor de foto vooral, denk ikquote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:50 schreef Celestien het volgende:
Klinkt wel gezellig ook eigenlijkquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan ga je voor de avondklok erheen en blijf je slapen.
#zorgvuldigquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
Mijn schoonzusje is er zo één, alles voor de insta. #lovelife filters enzo. Als je daar op bezoek komt is alles gepoetst en glimmend. Als je onverwachts komt is het één grote pestbende. Kind (van 3) speelt nog veel in de box, want dan kan hij weinig rommel maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:01 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Die rammen er in een kwartier wat pedagogisch verantwoorde opdrachtjes doorheen, schieten wat plaatjes voor insta en flikkeren de kleuter terug achter de tablet.
Tenminste, dat hoop ik dan. Beter voor m’n zelfbeeld
Nee dat was Wiebes. Is hij later wel op teruggekomen dacht ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat was de baas van de Nederlandse Bank.
Heb ze hier gewoon geleerd dat ze met alles mogen spelen, maar eerst opruimen voordat ze wat nieuws pakken. Heb ook nooit rommelquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje is er zo één, alles voor de insta. #lovelife filters enzo. Als je daar op bezoek komt is alles gepoetst en glimmend. Als je onverwachts komt is het één grote pestbende. Kind (van 3) speelt nog veel in de box, want dan kan hij weinig rommel maken.
Tja... Dat is ook een keuze.
Zou een oplossing kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:11 schreef _serial_ het volgende:
Zouden ook overwegen de komende schoolvakanties nu te gaan schrappen om de achterstanden weg te werken?
En terecht.quote:
Tja, ik heb er geen verstand van, maar mij lijkt eind januari alsnog heel erg snel. Normaal gesproken duurt zoiets op zijn minst maanden. Dus om nou weer allemaal te zeggen dat dat zo langzaam is...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
Hier ligt het speelgoed op de eigen kamer. De lol is er snel af als je 100 keer de trap op moet om alles terug te brengen. Hier spelen ze dus keurig met één soort speelgoed tegelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb ze hier gewoon geleerd dat ze met alles mogen spelen, maar eerst opruimen voordat ze wat nieuws pakken. Heb ook nooit rommel
Lijkt mij een heel slecht idee. Ten eerste omdat veel kinderen helemaal geen achterstanden hebben en ten tweede omdat de kinderen wel gewoon aan het werk zijn en dus ook gewoon vakantie moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de docenten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:11 schreef _serial_ het volgende:
Zouden ook overwegen de komende schoolvakanties nu te gaan schrappen om de achterstanden weg te werken?
Eind januari was sowieso het plan toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
Vraag dat maar aan de leraren hier. Die zijn het daar niet zo over eens dat er geen achterstanden zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:16 schreef 297534 het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel slecht idee. Ten eerste omdat veel kinderen helemaal geen achterstanden hebben en ten tweede omdat de kinderen wel gewoon aan het werk zijn en dus ook gewoon vakantie moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de docenten.
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de leraren hier. Die zijn het daar niet zo over eens dat er geen achterstanden zijn.
Voor AZ/Oxford wel dacht ik , jaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eind januari was sowieso het plan toch?
De zomervakantie schrappen zal sowieso niet gebeuren. Dat is echt te ingrijpend, lijkt me.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.Tot zover de scholensluiting... En vergeet niet dat 3 van de 6 weken de docenten gewoon aan het voorbereiden zijn voor het nieuwe schooljaar. Dat wordt lastig als je de zomervakantie schrapt. Is ook wel weer een oplossing voor te vinden, maar toch.
Dat ene bed is voor jezelf als je even wilt bijkomen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:momo we hadden het gisteren over hoe druk het was in het ziekenhuis.
Ik heb nu letterlijk 1 regulier bed vrij. Als er 2 patiënten nu op de SEH moeten doorstromen naar de kliniek, dan kan dat niet.
Opzich is het wel druk ja.
Maar er lagen gisteren nog maar 48 coronapatiënten tochquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb nu letterlijk 1 regulier bed vrij. Als er 2 patiënten nu op de SEH moeten doorstromen naar de kliniek, dan kan dat niet.
Ja lekker rustig aan toch. Bijna weekend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
Sterkte! Laten we hopen dat de impact van de UK variant hier mee gaat vallen. Maar niet getreurd, we gaan straks met z'n allen weer even klappen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dus als er bij jou in de buurt een auto over de kop slaat en de twee inzittenden lopen een inwendige bloeding op dan moet je kiezen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Sperrzeit!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is dat iets niet met leger en oorlog?
Daar zouden we het hier niet meer over hebben. Bezettingsgraad ziekenhuizen is in BNWquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
die docenten gaan liever dood, dan geen vakanties, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:16 schreef 297534 het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel slecht idee. Ten eerste omdat veel kinderen helemaal geen achterstanden hebben en ten tweede omdat de kinderen wel gewoon aan het werk zijn en dus ook gewoon vakantie moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de docenten.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja lekker rustig aan toch. Bijna weekend.
Heb ik jou niet ook zien roepen dat het ontwikkelen van de vaccins allemaal veel te snel gaat?
Volgens mij is de FvD campagnebus gearriveerd in dit topic zegde regering doet het precies verkeerd, het zijn de grootste prutsers bij elkaar en ze willen ons het liefste opsluiten.
Oplossingen of betere ideeën heb ik in dit deel nog maar weinig gezienstel klaagbevers.
Het is BNW om tegen alle bewijzen en feiten in te beweren dat er in de ziekenhuizen niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar zouden we het hier niet meer over hebben. Bezettingsgraad ziekenhuizen is in BNW
@:momo
Probleem is nu niet echt corona (althans niet op de kliniek). Op de kliniek kan ik nog best wat corona aan. Ik ga geen reguliere patient op de corona afdeling leggen. Lijkt me niet verstandig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar er lagen gisteren nog maar 48 coronapatiënten toch
Coronabedden maar afschalenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Probleem is nu niet echt corona (althans niet op de kliniek). Op de kliniek kan ik nog best wat corona aan. Ik ga geen reguliere patient op de corona afdeling leggen. Lijkt me niet verstandig.
Regulier is vooral het probleem. Vooral zware patienten die lang liggen en een stroeve uitstroom.
Nee. Dan blijf je wat langer op de SEH liggen. Kan goed zijn dat mensen nu 7 uur op de SEH op een kamertje liggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus als er bij jou in de buurt een auto over de kop slaat en de twee inzittenden lopen een inwendige bloeding op dan moet je kiezen?
Is gewoon hun CAO-recht. Mocht daar iets aan gedaan worden moet dat gewoon gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die docenten gaan liever dood, dan geen vakanties, heb ik het idee.
Dubbel sterkte gewenst, met de planning, maar ook met onze trots van het voetballand.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik word tegengewerkt.
Wie beweert dat dan? En je mag best aangeven dat je het wel eens zou willen zien. Zo 'wappie' is dat allemaal niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is BNW om tegen alle bewijzen en feiten in te beweren dat er in de ziekenhuizen niets aan de hand is.
Jij gaat lekker in je vakantie naar je werk toe?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die docenten gaan liever dood, dan geen vakanties, heb ik het idee.
DM me je reactie even Klaas.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach kom op, als je zulke bagger uit je toetsenbord weet te krijgen kun je rekenen op een reactie toch?
Ondankbaar tuig, die klaagbeversquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja lekker rustig aan toch. Bijna weekend.
Heb ik jou niet ook zien roepen dat het ontwikkelen van de vaccins allemaal veel te snel gaat?
Volgens mij is de FvD campagnebus gearriveerd in dit topic zegde regering doet het precies verkeerd, het zijn de grootste prutsers bij elkaar en ze willen ons het liefste opsluiten.
Oplossingen of betere ideeën heb ik in dit deel nog maar weinig gezienstel klaagbevers.
Nee sorry, ik ben bang dat de overheid daar meeleest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
DM me je reactie even Klaas.
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dus we krijgen net een berichtje van de kinderopvang dat de noodopvang echt alleen bedoeld is voor mensen uit de vitale sector die niet anders kunnen. En niet voor ouders die de kinderen even wegbrengen zodat ze kunnen klussen, poetsen of een dagje rust willen.....Hoe dom kunnen mensen zijn....
Bij ons is er wel werkgeversverklaring gevraagd, maar ja controle op de noodzaak op dagen zelf is er niet uiteraard.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).
Dat is wel een onbeschoft mailtje eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dus we krijgen net een berichtje van de kinderopvang dat de noodopvang echt alleen bedoeld is voor mensen uit de vitale sector die niet anders kunnen. En niet voor ouders die de kinderen even wegbrengen zodat ze kunnen klussen, poetsen of een dagje rust willen.....Hoe dom kunnen mensen zijn....
Dan valt het op de opvang bij ons mee. Voor de vakantie waren er echt nog redelijk wat kinderen, maar toen ik vanochtend de mijne weer heenbracht, waren er vier kindjes (normaal gesproken op beide groepen samen 24).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bij ons is er wel werkgeversverklaring gevraagd, maar ja controle op de noodzaak op dagen zelf is er niet uiteraard.
En er komt inderdaad volledige compensatie. Echter maakt het voor die compensatie niet uit hoeveel dagen je je kind toch gebracht hebt.
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.
Bij vrienden van mij leidde het zoontje thuis tot erg veel spanning en zij hebben met een werkgeversverklaring toestemming gekregen om hun kind naar de noodopvang te brengen.
Nee, gewoon volledige kosten minus toeslag die je al ontvangen hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?
Dit ja. En als je een beetje fatsoenlijk contact hebt met de opvang (wat vrij logisch is) dan weten ze ook wel wat je voor beroep hebt. Je hoeft echter niets te laten zien, of te bewijzen op welke dagen je opvang nodig hebt. Niet erg, zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.
Bij vrienden van mij leidde het zoontje thuis tot erg veel spanning en zij hebben met een werkgeversverklaring toestemming gekregen om hun kind naar de noodopvang te brengen.
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is wel een onbeschoft mailtje eigenlijk.
Misschien kunnen ze het zoontje bij de AH XL voor de deur leggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
Ja, bij ons werd ook werkgeversverklaring gevraagd. Had binnen paar minuten mailtje terug van HR met een complete brief met verklaring, blijkbaar ben ik dus niet de enige die erom gevraagd hadquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt weer iedereen alles volledig gecompenseerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?
Een hoop. Bij ons thuis geeft het ook extra spanning als de kleine 24/7 thuis is ipv lekker met z'n vriendjes op school. Waar ligt de grens? Wanneer ik mijn vrouw een paar hoeken geef of vice versa?quote:
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.quote:
Ok, dat vind ik onterecht want mijn kinderen gaan gewoon naar de opvang, maargoed dan koop ik daar wel een PS5 van.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt weer iedereen alles volledig gecompenseerd.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar het probleem is ook dat er gewoon veel vitale beroepen zijn. Het is eigenlijk geen uitzondering. Ik geloof dat ik las dat van de vrouwen 50% en van de mannen 30% een vitaal beroep hebben. Maar ook van die groep laten de meesten hun kinderen gelukkig toch thuis.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dit had onze opvang gedaan maar die zijn binnen een dag teruggefloten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Blik het volgende:
Bij onze school en kdv moet er een werkgeversverklaring aanwezig zijn om je kind te kunnen brengen. Nu nog de eis dat 1 ouder een vitaal beroep heeft maar ik hoorde op school dat ze erover denken om dat aan te passen naar 2 ouders omdat ze het te druk vinden op school.
Nee hoor. Maar waar ligt de grens en wat maakt dat de een z'n kids mag afgooien en de ander niet? Vitaal beroep is vitaal beroep.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.
Ik had het niet over de zomervakantie. Excuus dat had ik duidelijker moeten maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.Tot zover de scholensluiting... En vergeet niet dat 3 van de 6 weken zomervakantie de docenten gewoon aan het voorbereiden zijn voor het nieuwe schooljaar. Dat wordt lastig als je de zomervakantie schrapt. Is ook wel weer een oplossing voor te vinden, maar toch.
Administratief teveel gezeik denk ik. Zou wel een goede stimulans kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, dat vind ik onterecht want mijn kinderen gaan gewoon naar de opvang, maargoed dan koop ik daar wel een PS5 van.
We zijn straks een jaar verder. Mensen die nu nog geen gevoel van urgentie hebben gaan dat ook niet krijgen met een symbolische maatregel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:58 schreef Vasilevski het volgende:
Maar nu moeten we dus allemaal dankbaar zijn dat de avondklok er niet komt, terwijl daar de afgelopen dagen toch al geen sprake van was en de politie en burgemeesters het niet willen?
Gaat lekker zo, misschien kunnen ze camera's ophangen en dan kunnen we de besluitvorming live meekijken, het scheelt al niet veel op deze manier. Big Brother Catshuis Edition. Elke dag even meepakken wat er nu weer over tafel gaat en er toch niet komt.
Maar goed ik lees dat het weer zo'n gedragswetenschappelijke hersenscheet is: we weten niet of het helpt maar het is om een 'gevoel' te geven dat we onze contacten moeten beperken. En er zijn weinig andere maatregelen meer te bedenken dus hup, we gooien het er maar gewoon in. Zit Rosanne Herpesberger soms in het OMT?
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leidenquote:
Nee, sommige opvanglokaties vragen cv's van de/beide ouders op, las ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je hetquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:58 schreef Randier het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar waar ligt de grens en wat maakt dat de een z'n kids mag afgooien en de ander niet? Vitaal beroep is vitaal beroep.
Als je nu de lijn trekt van die 12,5 over 3 weken. Er is immers nog 88,5% niet ingeentquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Nia het volgende:
Israël heeft in de tweede helft van december al 12,5% van haar bevolking ingeënt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_95202358 Toch zie je daar in de worldometers dagcijfers nog geen resultaat van. Gisteren tikte het land 9754 nieuwe gevallen aan. Wanneer kan je het effect van vaccinatie zien in de cijfers?
Ze hebben daar wel als eerste alle ouderen en zwakkeren ingeënt. Dat zou je moeten gaan zien in de (ziekenhuisopname) cijfers.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je nu de lijn trekt van die 12,5 over 3 weken. Er is immers nog 88,5% niet ingeent
Boh. Het houdt niet op....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Merkel wil nog 8-10 weken harde maatregelen![]()
Daarna nog 10 weken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik zou daar vooral een vraag hebben over hoe de werkgever daarmee omgaat. Mijn werkgever is heel relax en spreekt vanaf directie-niveau uit dat er begrip moet zijn dat werken voor ouders met jonge kinderen deze weken soms wat lastiger gaat zijn. Dat haalt al een gedeelte van de druk weg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.
Vind dat soort voorspellingen een beetje loos. Niemand die weet hoe het er over 4 weken uitziet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij is Worldometer gewoon een website die geen enkel bijzondere toegang heeft tot data en ook al een aantal malen is bekritiseerd wegens hun gebrek aan transparantie waar ze hun data vandaan halen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Nia het volgende:
Israël heeft in de tweede helft van december al 12,5% van haar bevolking ingeënt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_95202358 Toch zie je daar in de worldometers dagcijfers nog geen resultaat van. Gisteren tikte het land 9754 nieuwe gevallen aan. Wanneer kan je het effect van vaccinatie zien in de cijfers?
We doen de avondklok toch niet, dus eigenlijk valt het wel mee dat we je tegelijkertijd wel verbieden je ouders te zien oid denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Wat zou de strategie zijn om werkelijk bij elke persconferentie uit te laten lekken dat de avondklok wordt overwogen maar nog niet wordt ingevoerd? Dit moet echt al de tiende keer zijn dat het precies volgens dit script gaat. Zou de regering echt zo ruggengraatloos zijn of willen ze de bevolking angst aanjagen?
Pfff, dat is wel echt weinig. Kan je een extra patiënt dan laten doorstromen naar een ander ziekenhuis? Neemt de ziekenhuisdruk nog steeds toe in Noord-Brabant?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat is wel apart. Hoe doen ze het dan als hij op kantoor zit? Hij kan zich dan toch gewoon op een kamertje opsluiten thuis met een headset op?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou daar vooral een vraag hebben over hoe de werkgever daarmee omgaat. Mijn werkgever is heel relax en spreekt vanaf directie-niveau uit dat er begrip moet zijn dat werken voor ouders met jonge kinderen deze weken soms wat lastiger gaat zijn. Dat haalt al een gedeelte van de druk weg.
Ik vind echter ook wel dat sommige ouders zich er wel makkelijk vanaf maken. Mijn buurman gaf afgelopen week aan dat hij zijn werkgever om zorgverlof ging vragen omdat het thuis niet te doen is. Mind you, zijn vrouw is vrij en full-time thuis t/m eind schooljaar en is notabene lerares en ze hebben 2 kinderen thuis waarvan 1 geen school heeft. Hoezo dan?
Of de aandacht verleggen van het aftreden van dit kabinet naar een onderwerp waar iedereen lekker overheen kan vallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Wat zou de strategie zijn om werkelijk bij elke persconferentie uit te laten lekken dat de avondklok wordt overwogen maar nog niet wordt ingevoerd? Dit moet echt al de tiende keer zijn dat het precies volgens dit script gaat. Zou de regering echt zo ruggengraatloos zijn of willen ze de bevolking angst aanjagen?
Dat lijkt me wel een moment waarop je de grens overgestoken bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Randier het volgende:
[..]
Een hoop. Bij ons thuis geeft het ook extra spanning als de kleine 24/7 thuis is ipv lekker met z'n vriendjes op school. Waar ligt de grens? Wanneer ik mijn vrouw een paar hoeken geef of vice versa?
Ze wonen op 300 m2, afsluiten zou geen enkel probleem moeten zijn. Dus dat bedoel ik, ouders maken er zelf ook wel een nodeloos drama vanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel apart. Hoe doen ze het dan als hij op kantoor zit? Hij kan zich dan toch gewoon op een kamertje opsluiten thuis met een headset op?
Ken jij het kind? Ken je de ouders? Heb je enig idee waar je over praat? Nee hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leiden
Je zal het maar horen als kind zijnde in een gezin![]()
Vroeger, toen ik nog een klein saparmurat_niyazovje was, had ik op de basisschool een lerares die bij veel rumoer steeds maar weer dreigde de hele klas na te laten blijven. Het gebeurde nooit, het was een loos dreigement dat iedereen zich collectief stilletjes moest gaan gedragen "want anders". Het steeds maar weer opduikende concept van een avondklok beschouw ik ook als dusdanig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Mijn moeder zei gewoon dat ze liever had dat ik niet geboren was.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leiden
Je zal het maar horen als kind zijnde in een gezin![]()
Ja klopt, maar stel dat je nu 12,5% gedaan hebt. Dan en je neemt nu als moment 0.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel als eerste alle ouderen en zwakkeren ingeënt. Dat zou je moeten gaan zien in de (ziekenhuisopname) cijfers.
Ik zit zelf in een situatie waarin ik niet kan thuiswerken (luchtvaart), maar dus wel gebruik kan maken van noodopvang.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Ze wonen op 300 m2, afsluiten zou geen enkel probleem moeten zijn. Dus dat bedoel ik, ouders maken er zelf ook wel een nodeloos drama van
Plus dan valt het relatief mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vroeger, toen ik nog een klein saparmurat_niyazovje was, had ik op de basisschool een lerares die bij veel rumoer steeds maar weer dreigde de hele klas na te laten blijven. Het gebeurde nooit, het was een loos dreigement dat iedereen zich collectief stilletjes moest gaan gedragen "want anders". Het steeds maar weer opduikende concept van een avondklok beschouw ik ook als dusdanig.
Constructieve kritiek wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mijn moeder zei gewoon dat ze liever had dat ik niet geboren was.
Onbeschoft van de ouders die misbruik maken van noodopvang... maar ik snap dat zo ongeveer elke werkende ouder het ineens als een noodsituatie ziet nu de kids ineens thuis zitten...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:50 schreef quirina het volgende:
[..]
maar nu je groot bent maakt het niet zoveel indruk meer toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vroeger, toen ik nog een klein saparmurat_niyazovje was, had ik op de basisschool een lerares die bij veel rumoer steeds maar weer dreigde de hele klas na te laten blijven. Het gebeurde nooit, het was een loos dreigement dat iedereen zich collectief stilletjes moest gaan gedragen "want anders". Het steeds maar weer opduikende concept van een avondklok beschouw ik ook als dusdanig.
In R&P kan je daarvoor praten, hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mijn moeder zei gewoon dat ze liever had dat ik niet geboren was.
Dat het moeite kost snap ik volledig, maar ik denk dat de lat voor sommige ouders wel heel erg laag ligt merk ik in mijn omgeving. Mensen vinden hun werk zelfs belangrijker dan zorgen voor de kids terwijl ze van hun werkgever er de ruimte voor krijgen zie ik in mijn directe omgeving gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neuh. Het gedreig van zowel de juf toen als het kabinet momenteel zie ik nu toch vooral als een uiting van onmacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar nu je groot bent maakt het niet zoveel indruk meer toch?
Waarom verwek je die krengen dan?! Daar was je toch echt zelf bij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat het moeite kost snap ik volledig, maar ik denk dat de lat voor sommige ouders wel heel erg laag ligt merk ik in mijn omgeving. Mensen vinden hun werk zelfs belangrijker dan zorgen voor de kids terwijl ze van hun werkgever er de ruimte voor krijgen zie ik in mijn directe omgeving gebeuren.
ik heb nog wel het idee dat het kabinet van goede wil is maar ten einde raadquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Neuh. Het gedreig van zowel de juf toen als het kabinet momenteel zie ik nu toch vooral als een uiting van onmacht.
Ben bang dat die voorspellingen niet zo loos zijn en ze eigenlijk al wisten (net als wij) dat dit gedoe minimaal tot het voorjaar wordt doorgetrokken. Of het dan een lockdown zoals nu is, of dat we misschien nog wel een kappertje en sportschooltje mogen pakken is dan nog de enige vraag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind dat soort voorspellingen een beetje loos. Niemand die weet hoe het er over 4 weken uitziet.
Yep. Ik krijg deze verhalen ook mee van mijn vrouw die op een BSO werkt. Sommige ouders doen niets dan praktisch "eisen" dat hun kind wordt opgevangen. Ook al hebben ze niet altijd een essentieel beroep en zijn de meesten dikke tweeverdieners met een riant huis met zat ruimte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat het moeite kost snap ik volledig, maar ik denk dat de lat voor sommige ouders wel heel erg laag ligt merk ik in mijn omgeving. Mensen vinden hun werk zelfs belangrijker dan zorgen voor de kids terwijl ze van hun werkgever er de ruimte voor krijgen zie ik in mijn directe omgeving gebeuren.
Lockdown nummer 4 al voor de Israëliërs. En niet dat de maanden tussen de lockdown in volledige vrijheid konden worden doorgebracht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Nia het volgende:
Omdat je er ook weer niet vanuit gaat dat je ze 24/7 om je heen hebt natuurlijk, behalve in de weekendenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom verwek je die krengen dan?! Daar was je toch echt zelf bij.
Mijn vrouw werkt in de zorg, dus we mogen gebruik maken van noodopvang. Maar dat doen we alleen op de dagen dat we allebei werken. Dus ze maken er maar 2 dagen gebruik van. De andere dagen ben ik of mijn vrouw thuisquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een situatie waarin ik niet kan thuiswerken (luchtvaart), maar dus wel gebruik kan maken van noodopvang.
Maar op dagen dat ik of mijn vriendin vrij zijn dan gaan ze ook niet naar de opvang. Veel meer kan ik niet doen helaas
Of dat "we" denken, o, alleen een bezoekverbod, dan valt het nog mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Door al die luxe en vangnetten hier en daar is zorgen voor een kind of 2, 3 prima te doen. Zodra ze er echt continu zelf voor moeten zorgen, komen ze er achter dat 3 kinderen toch wel een dingetje is...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Ik krijg deze verhalen ook mee van mijn vrouw die op een BSO werkt. Sommige ouders doen niets dan praktisch "eisen" dat hun kind wordt opgevangen. Ook al hebben ze niet altijd een essentieel beroep en zijn de meesten dikke tweeverdieners met een riant huis met zat ruimte.
Kweenie hoor, ik geloof inderdaad heus wel dat het uitdagingen met zich meebrengt, maar je hebt toch écht zelf (in de meeste gevallen tenminste) bewust gekozen om ouder te worden en ZORG te dragen voor je kind.
Neem dan geen kind for Christ sake.....
Ja precies. Zo doen wij het ook en zo is het ook bedoelt denk ikquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt in de zorg, dus we mogen gebruik maken van noodopvang. Maar dat doen we alleen op de dagen dat we allebei werken. Dus ze maken er maar 2 dagen gebruik van. De andere dagen ben ik of mijn vrouw thuis
Zodat we blij moeten zijn dat ze daar niet voor kiezen. Zou ook onzin zijn; je pakt er enkel de mensen mee die per ongeluk iets te laat of vroeg zijn met het uitlaten van de hond. Ook echt zo’n maatregel overwegen terwijl ze er wel sterk naar hinten dat ze de scholen eerder gaan openen. Beleid is echt niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Dat is lang geleden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In R&P kan je daarvoor praten, hoor
Israel heeft door de grote orthodoxe bevolking een nogal specifiek probleem, zie het als het probleem wat wij met de Bible Belt hebben maar dan een factor 10 groter of zo, 20% van de Israeli's identificeren zichzelf als Orthodox, 8% als Ultra Orthodox en die houden zich totaal niet aan de regels naar het schijnt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lockdown nummer 4 al voor de Israëliërs. En niet dat de maanden tussen de lockdown in volledige vrijheid konden worden doorgebracht.
"Niet te doen" en "dit kan echt niet" zijn uitspraken waarvan de kracht afhangt van degene die ze doet. Sprak ook iemand die echt beslist heus samen met haar man boodschappen moet doen (met twee karretetjes) want anders "ging het gewoon niet". Wat ging er dan niet? Nou ja, dan moest zij buiten in de auto zitten wachten en "dat ging echt niet". En toen een ander zei dat dat toch wel meeviel, toen was haar man spontaan geestelijk onvolwaardig want zelfs met boodschappenlijstje kwam hij thuis met het "verkeerde" WC-papier dus zij moest echt mee. Alleen zij kon ook niet wegens redenen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou daar vooral een vraag hebben over hoe de werkgever daarmee omgaat. Mijn werkgever is heel relax en spreekt vanaf directie-niveau uit dat er begrip moet zijn dat werken voor ouders met jonge kinderen deze weken soms wat lastiger gaat zijn. Dat haalt al een gedeelte van de druk weg.
Ik vind echter ook wel dat sommige ouders zich er wel makkelijk vanaf maken. Mijn buurman gaf afgelopen week aan dat hij zijn werkgever om zorgverlof ging vragen omdat het thuis niet te doen is. Mind you, zijn vrouw is vrij en full-time thuis t/m eind schooljaar en is notabene lerares en ze hebben 2 kinderen thuis waarvan 1 geen school heeft. Hoezo dan?
Het is voor vitale beroepen en voor kwetsbare kinderen. En kwetsbaar kan door verschillende omstandigheden. Dat kan zijn vanwege de omstandigheden thuis, of omdat het kind extra ondersteuning nodig heeft die ouders niet kunnen bieden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:58 schreef Randier het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar waar ligt de grens en wat maakt dat de een z'n kids mag afgooien en de ander niet? Vitaal beroep is vitaal beroep.
Als jij een werkgever hebt die nul ruimte geeft hierin kan het wel degelijk voor flinke stress zorgen, en dan kan een BSO je laatste redmiddel zijn. UIteraard niet de bedoeling, maar ik hoor genoeg horror-verhalen waar werkgevers dus nul flexibiliteit tonen en gewoon meetings inplannen waar aanwezigheid verplicht is. Die dikke auto en dat mooie huis moet ergens van betaald worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yep. Ik krijg deze verhalen ook mee van mijn vrouw die op een BSO werkt. Sommige ouders doen niets dan praktisch "eisen" dat hun kind wordt opgevangen. Ook al hebben ze niet altijd een essentieel beroep en zijn de meesten dikke tweeverdieners met een riant huis met zat ruimte.
Kweenie hoor, ik geloof inderdaad heus wel dat het uitdagingen met zich meebrengt, maar je hebt toch écht zelf (in de meeste gevallen tenminste) bewust gekozen om ouder te worden en ZORG te dragen voor je kind.
Dan moeten we ons verdomme eens aan de regels gaan houden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Word er ondertussen ook wel een beetje depri vanwil zo graag gewoon weer spontaan leuke dingen buiten de deur doen. Lekker uit eten, reizen, naar evenementen. Wat vaker bepaalde familie en vrienden zien. Met dit beleid gaat dat nog maanden duren. Minimaal. Ze staan er compleet niet bij stil wat dit met mensen doet.
Ja, want dat doen de meeste mensen al niet een jaar lang.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan moeten we ons verdomme eens aan de regels gaan houden.
Werkgevers ook, die hun werknemers verplichten naar kantoor te komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef aartstyle het volgende:
Helaas lukt dat niet iedereen of wil niet iedereen dat. Er zijn genoeg carriere tijgers die nog steeds hun carriere belangrijker vinden dan de gezondheid van hun medemens.
Ja, net als ik. Ik doe dat wel. Ik. Jullie niet. Waren jullie maar net zo goed bezig als mij. Ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zit nu in quarantaine, ik doe dus precies hetzelfde als ik deed toen ik niet in quarantaine zat. En ja, ik snap dondersgoed dat mensen met (kleine) kinderen daar meer moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Pas op met die nuance hoor!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Door al die luxe en vangnetten hier en daar is zorgen voor een kind of 2, 3 prima te doen. Zodra ze er echt continu zelf voor moeten zorgen, komen ze er achter dat 3 kinderen toch wel een dingetje is...
Op zich niet vreemd. Je verwacht ook niet dat je je kind ineens weken thuis moet houden natuurlijk.
Je kinderen wegbrengen naar de noodopvang tijdens een pandemie om te kunnen sporten is het onbeschofte gedeelte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Misschien werken die regels wel niet. De natuur is niet altijd maakbaar, wat tegen onze principes ingaat. Dat speelt ons nu parten, met als gevolg verwoeste levens en een economie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Aan de regels houden = geen leuke dingen doen. Het is of het één of het ander.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds excessen zoals Duindorp, feestjes in loodsen, massa demonstraties waar massaal mensen zonder mondkapjes staan (en de burgemeester die het evenement goedgekeurd heeft), mensen die pretreisjes nemen en daarna niet in thuisquarantaine gaan; dus nee, we houden ons nog steeds niet aan de regels. Jij en ik misschien, maar vele egoistische Nederlanders niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want dat doen de meeste mensen al niet een jaar lang.
Klopt. "Mooi" detail is ook dat het ministerie van Volksgezondheid in het voorjaar bestierd werd door zo'n ultra-orthodox iemand, die prompt besmet raakte door het blijven bezoeken van gebedsdiensten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel heeft door de grote orthodoxe bevolking een nogal specifiek probleem, zie het als het probleem wat wij met de Bible Belt hebben maar dan een factor 10 groter of zo, 20% van de Israeli's identificeren zichzelf als Orthodox, 8% als Ultra Orthodox en die houden zich totaal niet aan de regels naar het schijnt.
Vergeet niet dat je ook van te voren er rekening mee moet houden dat ze ADD, of wat voor omgangsproblemen dan ook kunnen hebben, helemaal buiten hun of jouw schuld om, maar dat je daar wel altijd zonder problemen 24/7 mee om moet kunnen gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Pas op met die nuance hoor!
Volgens sommigen is het heel normaal als je je levensstijl om moet gooien, met mogelijke druk die erbij komt kijken omdat je heel veel ballen tegelijk omhoog moet houden plotseling.
Nee, kinderen mag je alleen nemen als je geen opvang nodig hebt, je 24/7 met ze door wil brengen zonder tijd voor jezelf of een hobby. En ohja je moet het ook allemaal kunnen combineren met je werk, rekening houdend met een pandemie. Anders moet je ze niet verwekken!
Het heeft ook met het welvaartsniveau te maken. Heel veel mensen die aan kinderen beginnen zijn tegenwoordig tweeverdieners met een daaraan gekoppeld uitgavenpatroon. De zorg voor kids komt dan voor een deel ook neer op ouders/schoonouders en kinderopvang, naast de scholen. Nu is dat hele mechanisme natuurlijk volledig op de schop gegaan, en kunnen die ouders ook niet echt terugschakelen naar de basis, ook al geven werkgevers daar de ruimte voor (want ik geloof echt dat dat bij 85%-90% van de werkgevers zo is).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Het klinkt aantrekkelijk, maar er zitten toch nog best wat haken en ogen aan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:11 schreef _serial_ het volgende:
Wanneer bedenken we eens een keer dat het nu een ander seizoen is als eerder, en dat ook al houden we ons betrekkelijk goed aan regels, het winter is en we dus een stuk minder aan besmettingen kunnen doen dan in de zomer? Oftewel het is bijna niet doenlijk en ligt echt niet aan ons eigen gedrag dat de besmettingen niet omlaag gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, net als ik. Ik doe dat wel. Ik. Jullie niet. Waren jullie maar net zo goed bezig als mij. Ik.
Volgens mij klopt dit niet, de totale aantal doses die we van Moderna in Q1 verwachten is 400k Het lijkt alsof moderna de doses van Pfizer + Moderna moeten voorstellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:08 schreef ondeugend het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
[ twitter ]
Veel van de regels zijn ook krom en veel besmettingshaarden (zoals scholen) zijn te lang genegeerd. En het is echt niet zonder reden dat gelovige plaatsen zoals Bunschoten zo'n hoge besmettingsgraad hebben. Kerken lappen ook nog steeds maatregelen aan hun laars.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien werken die regels wel niet. De natuur is niet altijd maakbaar, wat tegen onze principes ingaat. Dat speelt ons nu parten, met als gevolg verwoeste levens en een economie.
Ja je begint er toch zelf aan!!! Vreselijk wat een slechte ouder ben je dan zeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je ook van te voren er rekening mee moet houden dat ze ADD, of wat voor omgangsproblemen dan ook kunnen hebben, helemaal buiten hun of jouw schuld om, maar dat je daar wel altijd zonder problemen 24/7 mee om moet kunnen gaan.
Dus wat hebben we nodig, nog meer regels waar diezelfde idioten zich niet aan zullen houden!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds excessen zoals Duindorp, feestje in loodsen, massa demonstraties waar massaal mensen met mondkapjes staan, mensen die pretreisjes nemen en daarna niet in thuisquarantaine gaan; dus nee, we houden ons nog steeds niet aan de regels. Jij en ik misschien, maar vele egoistische Nederlanders niet.
Dit is al een hele tijd de tendens. Het wordt alleen scherper aangezet door deze crisis. Het lijkt er ineens op dat mensen die kinderen nemen iets heel raars doen in plaats van dat ze precies doen wat sinds het ontstaan van voortplanting de standaard is, alsof het een luxe-product is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens sommigen is het heel normaal als je je levensstijl om moet gooien, met mogelijke druk die erbij komt kijken omdat je heel veel ballen tegelijk omhoog moet houden plotseling.
Nee, kinderen mag je alleen nemen als je geen opvang nodig hebt, je 24/7 met ze door wil brengen zonder tijd voor jezelf of een hobby. En ohja je moet het ook allemaal kunnen combineren met je werk, rekening houdend met een pandemie. Anders moet je ze niet verwekken!
Het probleem is ook dat je het met 1 inkomen tegenwoordig (bijna) niet meer red.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef TheVulture het volgende:
Vroeger (jaren 70/80/90) waren er vaak families waarbij maar één van de ouders werkte, of waarbij de ouders qua werktijden elkaar afwisselden. Mijn vader werkte bijvoorbeeld overdag en mijn moeder ging dan 's avonds een paar uurtjes werken...
Dit is overigens zonder waardeoordeel over welke tijd beter is/was.
Ja, het is een stapelgrafiek inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet, de totale aantal doses die we van Moderna in Q1 verwachten is 400k Het lijkt alsof moderna de doses van Pfizer + Moderna moeten voorstellen.
De eerste lading van moderna was iets van 13k doses.
Handhaving. Maar daar hebben we jarenlang op bezuinigdquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus wat hebben we nodig, nog meer regels waar diezelfde idioten zich niet aan zullen houden!
Well yeah, basically wat jij zegt ja. Behalve het punt 'rekening houden met een pandemie'quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te verwekken hč. Als je ervoor kiest dat wel te doen, vind ik het je verantwoordelijkheid om ze op de eerste plek te zetten en niet ergens lager op je prioriteitenlijst.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is al een hele tijd de tendens. Het wordt alleen scherper aangezet door deze crisis. Het lijkt er ineens op dat mensen die kinderen nemen iets heel raars doen in plaats van dat ze precies doen wat sinds het ontstaan van voortplanting de standaard is, alsof het een luxe-product is.
Dat is de trieste praktijk inderdaad. In plaats van dat het zich niet houden aan de bestaande maatregelen door de aso's wordt aangepakt snoeren we de rest van de bevolking verder in zodat de goodwill daar ook verdampt waar je bijstaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus wat hebben we nodig, nog meer regels waar diezelfde idioten zich niet aan zullen houden!
Maar nergens blijkt uit dat ze niet bovenaan de prioriteitenlijst staan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te verwekken hč. Als je ervoor kiest dat wel te doen, vind ik het een verantwoordelijkheid om ze op de eerste plek te zetten en niet ergens lager op je prioriteitenlijst.
Ik ken ze wel. Ik vond het ook bizar, maar het zijn geen luie mensen, slechte ouders of klaplopers of zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ken jij het kind? Ken je de ouders? Heb je enig idee waar je over praat? Nee he
Ik hoor zo links en rechts andere geluiden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar nergens blijkt uit dat ze niet bovenaan de prioriteitenlijst staan.
Dan is het dus onlogisch omschreven. En als ze alles maar zo snel mogelijk vol plannen. Dat ze niet meer inplannen dan wat we op dit moment hebben is op zich wel vrij logisch, als ze maar snel reageren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is een stapelgrafiek inderdaad.
Ik las dat ze 400.000 afspraken ingepland hadden, dat bevestigt op het eerste oog mijn idee dat ze willen inplannen op wat ze in huis hebben (nu 400.000), niet op wat ze verwachten. Prima idee, maar vast voer voor kritiek voor mensen die anders wel weer boos waren geweest als er chaos ontstond doordat leveringen verlaat waren.
Ahja. Nee, dan zal het wel he.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoor zo links en rechts andere geluiden.
Ik heb precies hetzelfde, over je kindalinea en ook over een hond. Ik werk 40 uur per week. Ik vind hondjes superschattig, maar ik ga het zo'n beestje niet aandoen hem niet regelmatig uit te kunnen laten en om hem heen te zijn. Dan kun je dus een hondenuitlaatservice laten komen, maar eigenlijk vind ik dat ook sneu. Ik heb er geen tijd voor, dus ik neem geen hond.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ik neem geen kinderen precies om die redenen. Ik ben dan maar een egoistische klootzak, so be it.
Ik vind het heerlijk om precies te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Gaan en staan waar ik wil, vrijheid.
Heerlijk.
Ik voel daarnaast ook geen drang om een kind te hebben, dat is natuurlijk ook per persoon anders, en dat begrijp ik.
Ter illustratie, ik vind honden echt leuk en lief en zou eigenlijk echt stiekem best wel een hond willen.
Maar. Ik weet ook dat je zo'n beest echt minimaal 2X ... beste zelfs 3X per dag moet uitlaten.
En dat als je een paar weken op vakantie wilt je rekening moet houden, kan ie wel mee? Mag ie wel mee, etc.
Plus het feit dat zo'n beestje ook je in huis veel achterna loopt, aandacht vraagt etc etc.
Omdat ik niet weet of ik op de langere termijn trek ga hebben in deze verantwoordelijkheden, en ik het niet vind kunnen om zo'n beest na enkele maanden weer ergens te dumpen, (wat sommige droeftoeters ook doen) neem ik dus voorlopig geen hond.
Niet dat ik nu een kind met een hond vergelijk heMaar ter illustratie.
Mwah, dat hangt er vanaf tegen welke standaard je het afzet. Als je ervoor kiest om kleiner te wonen met minder luxe bijvoorbeeld is één inkomen waarschijnlijk wel voldoende. Alleen kun je dan niet misschien niet in een tweekapper wonen en hooguit één keer per jaar op vakantie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat je het met 1 inkomen tegenwoordig (bijna) niet meer red.
Ik denk dat er wet- en regelgeving is waardoor je niet zomaar met niet-goedgekeurde pillen mag rondrijden in Nederland. Dat zal wel een douanedingetje zijnquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan is het dus onlogisch omschreven. En als ze alles maar zo snel mogelijk vol plannen. Dat ze niet meer inplannen dan wat we op dit moment hebben is op zich wel vrij logisch, als ze maar snel reageren.
Eigenlijk snap ik ook niet waarom de doses pas binnen kunnen komen op het moment dat de goedkeuring rond is. We hebben op dit moment genoeg ruimte in de opslag en kunnen ook daarvoor (zoals nu bijv met AZ) genoeg doses opslaan/veiligstellen en direct aan de slag als de goedkeuring er is.
Dat doen mensen ook, maar als de realiteit ineens verandert op zo'n onverwachte manier dan hoef je daar echt niet zo rechtlijnig over te doen van "zijn ze niet je prioriteit dan?".quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te verwekken hč. Als je ervoor kiest dat wel te doen, vind ik het je verantwoordelijkheid om ze op de eerste plek te zetten en niet ergens lager op je prioriteitenlijst.
3x is wel echt het minimum ja, 2x is onmogelijk tenzij je ze in je tuin laat schijten ofzo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar. Ik weet ook dat je zo'n beest echt minimaal 2X ... beste zelfs 3X per dag moet uitlaten.
-> BB (BigBrother forum)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat geblaat van Theo over hoe geweldig hij is![]()
![]()
Je bent toch niet egoistisch als je geen kinderen neemt? Vooral niet doen als je die behoefte niet hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well yeah, basically wat jij zegt ja. Behalve het punt 'rekening houden met een pandemie'Dat doet uiteraard niemand.
Maar ik neem geen kinderen precies om die redenen. Ik ben dan maar een egoistische klootzak, so be it.
Ik vind het heerlijk om precies te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Gaan en staan waar ik wil, vrijheid.
Heerlijk.
Ik voel daarnaast ook geen drang om een kind te hebben, dat is natuurlijk ook per persoon anders, en dat begrijp ik.
Ter illustratie, ik vind honden echt leuk en lief en zou eigenlijk echt stiekem best wel een hond willen.
En dat als je een paar weken op vakantie wilt je rekening moet houden, kan ie wel mee? Mag ie wel mee, etc.
Plus het feit dat zo'n beestje ook je in huis veel achterna loopt, aandacht vraagt etc etc.
Omdat ik niet weet of ik op de langere termijn trek ga hebben in deze verantwoordelijkheden, en ik het niet vind kunnen om zo'n beest na enkele maanden weer ergens te dumpen, (wat sommige droeftoeters ook doen) neem ik dus voorlopig geen hond.
Dat zou ik niet weten eigenlijk... Maar AZ schijnt wel een redelijke hoeveelheid te kunnen leveren. Die hebben een productiecapaciteit van over de 2 miljard doses per jaar en de planning is 4.5mil in Q1. Al krijgen we 3mil in Q1 is dat nog gigantisch.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk dat er wet- en regelgeving is waardoor je niet zomaar met niet-goedgekeurde pillen mag rondrijden in Nederland. Dat zal wel een douanedingetje zijn.
Levering is overigens maar een klein probleem, productie is momenteel de grootste rem op het vaccineren.
Als ik sommige geluiden hoor van thuiswerkende ouders die van hun werkgever heus wel de ruimte krijgen maar die ruimte weigeren te nemen..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat doen mensen ook, maar als de realiteit ineens verandert op zo'n onverwachte manier dan hoef je daar echt niet zo rechtlijnig over te doen van "zijn ze niet je prioriteit dan?".
Prima toch? Die keuze is hartstikke goed te onderbouwen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well yeah, basically wat jij zegt ja. Behalve het punt 'rekening houden met een pandemie'Dat doet uiteraard niemand.
Heerlijk.
En daarna weer 10 wekenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:32 schreef Nober het volgende:
Merkel: Nog 8 tot 10 weken
Wir schaffen das.
[ twitter ]
Dan offer je even tijdelijk je hobbies op en werk je 's avonds indien mogelijk. Het gaat erom dat er teveel mensen kiezen voor de makkelijke weg en weigeren een deel van hun eigen welvaart op te offeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima toch? Die keuze is hartstikke goed te onderbouwen.
Zo zullen er ook mensen zijn die volledig alles op willen geven voor hun kinderen.
Maar dat zijn de uitersten van het spectrum. Daartussen is ook ruimte voor een andere balans. Waarbij je en liefdevol zorgt voor je kinderen maar ook genoeg ruimte houdt voor werk en hobbies. Zo doen wij het ook. Dat maakt mij niet een slechte vader... daar heb ik een heel ander beeld bij
Zoals al eerder gezegd is dat ook een beetje waar Nederland als land naar toe is gemanoeuvreerd. Als 1-verdiener is een normaal huis kopen al lastig dus je zal al snel naar twee banen moeten en dan ben je afhankelijk van opvang.
Nu wordt die balans overhoop gegooid door een wereldwijde pandemie en gelijk staan er mensen klaar met hun oordeel. Het is allemaal wat grijzer dan “Neem dan geen kinderen!!”.
Wij werken hier nog met het oude model, dus slechts 1 partner werkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft ook met het welvaartsniveau te maken. Heel veel mensen die aan kinderen beginnen zijn tegenwoordig tweeverdieners met een daaraan gekoppeld uitgavenpatroon. De zorg voor kids komt dan voor een deel ook neer op ouders/schoonouders en kinderopvang, naast de scholen. Nu is dat hele mechanisme natuurlijk volledig op de schop gegaan, en kunnen die ouders ook niet echt terugschakelen naar de basis, ook al geven werkgevers daar de ruimte voor (want ik geloof echt dat dat bij 85%-90% van de werkgevers zo is).
Vroeger (jaren 70/80/90) waren er vaak families waarbij maar één van de ouders werkte, of waarbij de ouders qua werktijden elkaar afwisselden. Mijn vader werkte bijvoorbeeld overdag en mijn moeder ging dan 's avonds een paar uurtjes werken...
Dit is overigens zonder waardeoordeel over welke tijd beter is/was.
Dat ben ik zelf niet tegengekomen in mijn omgeving, alleen maar andersom...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ik sommige geluiden hoor van thuiswerkende ouders die van hun werkgever heus wel de ruimte krijgen maar die ruimte weigeren te nemen..
Ik vind het ook tragisch, ja. Maar je moet er wat voor over hebben.quote:
Wij hebben ook bewust gekozen dat de een parttime werkt. Ook hier geen extra stress, scheelt me veel reistijd dagelijks dus ik hou tijd overquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:40 schreef skrn het volgende:
[..]
Wij werken hier nog met het oude model, dus slechts 1 partner werkt.
Omdat we 3 kinderen binnen 4 jaar hebben gekregen. In dat opzicht hoef je dat eeuwige gesleep niet.
Wel relaxed zo, hier thuis niet zo veel veranderd behalve dat ik nu thuis zit in plaats van op kantoor.
8-10 weeks to flatten the curvequote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:32 schreef Nober het volgende:
Merkel: Nog 8 tot 10 weken
Wir schaffen das.
[ twitter ]
Mee eensquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan offer je even tijdelijk je hobbies op en werk je 's avonds indien mogelijk. Het gaat erom dat er teveel mensen kiezen voor de makkelijke weg en weigeren een deel van hun eigen welvaart op te offeren.
Maar geen kinderen nemen daarom is onzin natuurlijk.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:43 schreef Stoorzendert het volgende:
130 kinderen op de noodopvang vandaag bij mijn vrouw.36 in één klas.
Laat me gokken, regio randstad?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:43 schreef Stoorzendert het volgende:
130 kinderen op de noodopvang vandaag bij mijn vrouw.36 in één klas.
Ik zie alle smaken wel voorbij komen eigenlijk; ouders die écht niet anders kunnen (en dus hun kind naar de noodopvang brengen), ouders die het zelf oplossen (en de werkgever hoog en laag laten springen), ouders die echt min of meer gedwongen worden door hun werkgever en ouders die zo'n beetje vooraan stonden bij de noodopvang terwijl er écht weinig aan de hand is (ja, die ken ik goed genoeg om daar een oordeel over te vellen).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat ben ik zelf niet tegengekomen in mijn omgeving, alleen maar andersom...
Jaartje in Berlijn gewoond ooit. Was écht de snack bij uitstek om met je zatte kop om 05:00 in de ochtend na uitgaan bij een u-bahn station naar binnen te schranzen terwijl je op de metro naar huis stond te wachten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het ook tragisch, ja. Maar je moet er wat voor over hebben.
Het gaat wel iets verder dan dat. Met die hobby's sleep je er een uurtje per dag uit extra. Liggen ze er om het heilig klokje zeven in, dan heb je nog een uur of vier max dat je kunt werken. Moet je in rest van de dag nog drie uur zien te vinden waarbij je kinderen zichzelf even kunnen vermaken en dat zal nog in kleine blokjes van max een half uur zijn. Bij kleine kinderen lukt dat echt niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan offer je even tijdelijk je hobbies op en werk je 's avonds indien mogelijk. Het gaat erom dat er teveel mensen kiezen voor de makkelijke weg en weigeren een deel van hun eigen welvaart op te offeren.
Berlijnquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jaartje in Berlijn gewoond ooit. Was écht de snack bij uitstek om met je zatte kop om 05:00 in de ochtend na uitgaan bij een u-bahn station naar binnen te schranzen terwijl je op de metro naar huis stond te wachten.
Those were the days
Dan neem je vrije dagen op,of je gaat gesprek aan met je werkgever etc. Er is natuurlijk wel een grens aan, maar die grens is bij velen niet verder dan ik moet mijn eigen leven kunnen leven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het gaat wel iets verder dan dat. Met die hobby's sleep je er een uurtje per dag uit extra. Liggen ze er om het heilig klokje zeven in, dan heb je nog een uur of vier max dat je kunt werken. Moet je in rest van de dag nog drie uur zien te vinden waarbij je kinderen zichzelf even kunnen vermaken en dat zal nog in kleine blokjes van max een half uur zijn. Bij kleine kinderen lukt dat echt niet.
Nieuw, de schrik en iedereen dacht dat het heel tijdelijk was en met een paar weken voorbij zou zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan neem je vrije dagen op,of je gaat gesprek aan met je werkgever etc. Er is natuurlijk wel een grens aan, maar die grens is bij velen niet verder dan ik moet mijn eigen leven kunnen leven.
Waarom kon het in Maart dan wel? Toen waren de winkels nog open zelfs.
O.a. omdat werkgevers dus veel meer van hun werknemers vragen/eisen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dan neem je vrije dagen op,of je gaat gesprek aan met je werkgever etc. Er is natuurlijk wel een grens aan, maar die grens is bij velen niet verder dan ik moet mijn eigen leven kunnen leven.
Waarom kon het in Maart dan wel? Toen waren de winkels nog open zelfs.
Precies en toen kon het dus wel. De lockdown zou nu ook maar drie weken zijn en wellicht als we die opoffering hadden gedaan zoals in Maart hadden we vandaag misschien wel versoepelingen gekregen en konden de kids maandag weer naar school. Maarja, die opoffer bereidheid was er niet en dan zit dit erin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nieuw, de schrik en iedereen dacht dat het heel tijdelijk was en met een paar weken voorbij zou zijn.
Ook de werkgevers moeten zich opofferen idd en vertrouwen op hun werknemers. Die zijn net zo schuldig. Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:49 schreef Raveler het volgende:
[..]
O.a. omdat werkgevers dus veel meer van hun werknemers vragen/eisen.
Zelf deel ik mijn werkgever mee op welke momenten ik wel/niet kan werken en daar hebben ze het mee te doen (wat dus inhoudt dat ik tijdens scholensluiting minder uren maak). Maar het is me inmiddels wel duidelijk dat ik in m'n handjes mag knijpen geloof ik, dat dat ook gewoon geaccepteerd wordt.
Zoals van iedereen wat opoffering wordt gevraagd. En veel mensen dat ook doen. En veel mensen niet. Die gaan toch naar feestjes, naar de kerk, naar kantoor, vieren verjaardagen met teveel mensen en brengen hun kinderen naar de opvang.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |