Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dus we krijgen net een berichtje van de kinderopvang dat de noodopvang echt alleen bedoeld is voor mensen uit de vitale sector die niet anders kunnen. En niet voor ouders die de kinderen even wegbrengen zodat ze kunnen klussen, poetsen of een dagje rust willen.....Hoe dom kunnen mensen zijn....
Bij ons is er wel werkgeversverklaring gevraagd, maar ja controle op de noodzaak op dagen zelf is er niet uiteraard.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).
Dat is wel een onbeschoft mailtje eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dus we krijgen net een berichtje van de kinderopvang dat de noodopvang echt alleen bedoeld is voor mensen uit de vitale sector die niet anders kunnen. En niet voor ouders die de kinderen even wegbrengen zodat ze kunnen klussen, poetsen of een dagje rust willen.....Hoe dom kunnen mensen zijn....
Dan valt het op de opvang bij ons mee. Voor de vakantie waren er echt nog redelijk wat kinderen, maar toen ik vanochtend de mijne weer heenbracht, waren er vier kindjes (normaal gesproken op beide groepen samen 24).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bij ons is er wel werkgeversverklaring gevraagd, maar ja controle op de noodzaak op dagen zelf is er niet uiteraard.
En er komt inderdaad volledige compensatie. Echter maakt het voor die compensatie niet uit hoeveel dagen je je kind toch gebracht hebt.
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.
Bij vrienden van mij leidde het zoontje thuis tot erg veel spanning en zij hebben met een werkgeversverklaring toestemming gekregen om hun kind naar de noodopvang te brengen.
Nee, gewoon volledige kosten minus toeslag die je al ontvangen hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?
Dit ja. En als je een beetje fatsoenlijk contact hebt met de opvang (wat vrij logisch is) dan weten ze ook wel wat je voor beroep hebt. Je hoeft echter niets te laten zien, of te bewijzen op welke dagen je opvang nodig hebt. Niet erg, zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.
Bij vrienden van mij leidde het zoontje thuis tot erg veel spanning en zij hebben met een werkgeversverklaring toestemming gekregen om hun kind naar de noodopvang te brengen.
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is wel een onbeschoft mailtje eigenlijk.
Misschien kunnen ze het zoontje bij de AH XL voor de deur leggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
Ja, bij ons werd ook werkgeversverklaring gevraagd. Had binnen paar minuten mailtje terug van HR met een complete brief met verklaring, blijkbaar ben ik dus niet de enige die erom gevraagd hadquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt weer iedereen alles volledig gecompenseerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?
Een hoop. Bij ons thuis geeft het ook extra spanning als de kleine 24/7 thuis is ipv lekker met z'n vriendjes op school. Waar ligt de grens? Wanneer ik mijn vrouw een paar hoeken geef of vice versa?quote:
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.quote:
Ok, dat vind ik onterecht want mijn kinderen gaan gewoon naar de opvang, maargoed dan koop ik daar wel een PS5 van.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt weer iedereen alles volledig gecompenseerd.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar het probleem is ook dat er gewoon veel vitale beroepen zijn. Het is eigenlijk geen uitzondering. Ik geloof dat ik las dat van de vrouwen 50% en van de mannen 30% een vitaal beroep hebben. Maar ook van die groep laten de meesten hun kinderen gelukkig toch thuis.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dit had onze opvang gedaan maar die zijn binnen een dag teruggefloten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Blik het volgende:
Bij onze school en kdv moet er een werkgeversverklaring aanwezig zijn om je kind te kunnen brengen. Nu nog de eis dat 1 ouder een vitaal beroep heeft maar ik hoorde op school dat ze erover denken om dat aan te passen naar 2 ouders omdat ze het te druk vinden op school.
Nee hoor. Maar waar ligt de grens en wat maakt dat de een z'n kids mag afgooien en de ander niet? Vitaal beroep is vitaal beroep.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.
Ik had het niet over de zomervakantie. Excuus dat had ik duidelijker moeten maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.Tot zover de scholensluiting... En vergeet niet dat 3 van de 6 weken zomervakantie de docenten gewoon aan het voorbereiden zijn voor het nieuwe schooljaar. Dat wordt lastig als je de zomervakantie schrapt. Is ook wel weer een oplossing voor te vinden, maar toch.
Administratief teveel gezeik denk ik. Zou wel een goede stimulans kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, dat vind ik onterecht want mijn kinderen gaan gewoon naar de opvang, maargoed dan koop ik daar wel een PS5 van.
We zijn straks een jaar verder. Mensen die nu nog geen gevoel van urgentie hebben gaan dat ook niet krijgen met een symbolische maatregel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:58 schreef Vasilevski het volgende:
Maar nu moeten we dus allemaal dankbaar zijn dat de avondklok er niet komt, terwijl daar de afgelopen dagen toch al geen sprake van was en de politie en burgemeesters het niet willen?
Gaat lekker zo, misschien kunnen ze camera's ophangen en dan kunnen we de besluitvorming live meekijken, het scheelt al niet veel op deze manier. Big Brother Catshuis Edition. Elke dag even meepakken wat er nu weer over tafel gaat en er toch niet komt.
Maar goed ik lees dat het weer zo'n gedragswetenschappelijke hersenscheet is: we weten niet of het helpt maar het is om een 'gevoel' te geven dat we onze contacten moeten beperken. En er zijn weinig andere maatregelen meer te bedenken dus hup, we gooien het er maar gewoon in. Zit Rosanne Herpesberger soms in het OMT?
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leidenquote:
Nee, sommige opvanglokaties vragen cv's van de/beide ouders op, las ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |