Ja, het is een stapelgrafiek inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet, de totale aantal doses die we van Moderna in Q1 verwachten is 400k Het lijkt alsof moderna de doses van Pfizer + Moderna moeten voorstellen.
De eerste lading van moderna was iets van 13k doses.
Handhaving. Maar daar hebben we jarenlang op bezuinigdquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus wat hebben we nodig, nog meer regels waar diezelfde idioten zich niet aan zullen houden!
Well yeah, basically wat jij zegt ja. Behalve het punt 'rekening houden met een pandemie'quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Pas op met die nuance hoor!
Volgens sommigen is het heel normaal als je je levensstijl om moet gooien, met mogelijke druk die erbij komt kijken omdat je heel veel ballen tegelijk omhoog moet houden plotseling.
Nee, kinderen mag je alleen nemen als je geen opvang nodig hebt, je 24/7 met ze door wil brengen zonder tijd voor jezelf of een hobby. En ohja je moet het ook allemaal kunnen combineren met je werk, rekening houdend met een pandemie. Anders moet je ze niet verwekken!
Je hoeft ze niet te verwekken hè. Als je ervoor kiest dat wel te doen, vind ik het je verantwoordelijkheid om ze op de eerste plek te zetten en niet ergens lager op je prioriteitenlijst.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is al een hele tijd de tendens. Het wordt alleen scherper aangezet door deze crisis. Het lijkt er ineens op dat mensen die kinderen nemen iets heel raars doen in plaats van dat ze precies doen wat sinds het ontstaan van voortplanting de standaard is, alsof het een luxe-product is.
Dat is de trieste praktijk inderdaad. In plaats van dat het zich niet houden aan de bestaande maatregelen door de aso's wordt aangepakt snoeren we de rest van de bevolking verder in zodat de goodwill daar ook verdampt waar je bijstaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus wat hebben we nodig, nog meer regels waar diezelfde idioten zich niet aan zullen houden!
Maar nergens blijkt uit dat ze niet bovenaan de prioriteitenlijst staan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te verwekken hè. Als je ervoor kiest dat wel te doen, vind ik het een verantwoordelijkheid om ze op de eerste plek te zetten en niet ergens lager op je prioriteitenlijst.
Ik ken ze wel. Ik vond het ook bizar, maar het zijn geen luie mensen, slechte ouders of klaplopers of zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ken jij het kind? Ken je de ouders? Heb je enig idee waar je over praat? Nee he
Ik hoor zo links en rechts andere geluiden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar nergens blijkt uit dat ze niet bovenaan de prioriteitenlijst staan.
Dan is het dus onlogisch omschreven. En als ze alles maar zo snel mogelijk vol plannen. Dat ze niet meer inplannen dan wat we op dit moment hebben is op zich wel vrij logisch, als ze maar snel reageren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is een stapelgrafiek inderdaad.
Ik las dat ze 400.000 afspraken ingepland hadden, dat bevestigt op het eerste oog mijn idee dat ze willen inplannen op wat ze in huis hebben (nu 400.000), niet op wat ze verwachten. Prima idee, maar vast voer voor kritiek voor mensen die anders wel weer boos waren geweest als er chaos ontstond doordat leveringen verlaat waren.
Ahja. Nee, dan zal het wel he.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoor zo links en rechts andere geluiden.
Ik heb precies hetzelfde, over je kindalinea en ook over een hond. Ik werk 40 uur per week. Ik vind hondjes superschattig, maar ik ga het zo'n beestje niet aandoen hem niet regelmatig uit te kunnen laten en om hem heen te zijn. Dan kun je dus een hondenuitlaatservice laten komen, maar eigenlijk vind ik dat ook sneu. Ik heb er geen tijd voor, dus ik neem geen hond.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ik neem geen kinderen precies om die redenen. Ik ben dan maar een egoistische klootzak, so be it.
Ik vind het heerlijk om precies te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Gaan en staan waar ik wil, vrijheid.
Heerlijk.
Ik voel daarnaast ook geen drang om een kind te hebben, dat is natuurlijk ook per persoon anders, en dat begrijp ik.
Ter illustratie, ik vind honden echt leuk en lief en zou eigenlijk echt stiekem best wel een hond willen.
Maar. Ik weet ook dat je zo'n beest echt minimaal 2X ... beste zelfs 3X per dag moet uitlaten.
En dat als je een paar weken op vakantie wilt je rekening moet houden, kan ie wel mee? Mag ie wel mee, etc.
Plus het feit dat zo'n beestje ook je in huis veel achterna loopt, aandacht vraagt etc etc.
Omdat ik niet weet of ik op de langere termijn trek ga hebben in deze verantwoordelijkheden, en ik het niet vind kunnen om zo'n beest na enkele maanden weer ergens te dumpen, (wat sommige droeftoeters ook doen) neem ik dus voorlopig geen hond.
Niet dat ik nu een kind met een hond vergelijk heMaar ter illustratie.
Mwah, dat hangt er vanaf tegen welke standaard je het afzet. Als je ervoor kiest om kleiner te wonen met minder luxe bijvoorbeeld is één inkomen waarschijnlijk wel voldoende. Alleen kun je dan niet misschien niet in een tweekapper wonen en hooguit één keer per jaar op vakantie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat je het met 1 inkomen tegenwoordig (bijna) niet meer red.
Ik denk dat er wet- en regelgeving is waardoor je niet zomaar met niet-goedgekeurde pillen mag rondrijden in Nederland. Dat zal wel een douanedingetje zijnquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan is het dus onlogisch omschreven. En als ze alles maar zo snel mogelijk vol plannen. Dat ze niet meer inplannen dan wat we op dit moment hebben is op zich wel vrij logisch, als ze maar snel reageren.
Eigenlijk snap ik ook niet waarom de doses pas binnen kunnen komen op het moment dat de goedkeuring rond is. We hebben op dit moment genoeg ruimte in de opslag en kunnen ook daarvoor (zoals nu bijv met AZ) genoeg doses opslaan/veiligstellen en direct aan de slag als de goedkeuring er is.
Dat doen mensen ook, maar als de realiteit ineens verandert op zo'n onverwachte manier dan hoef je daar echt niet zo rechtlijnig over te doen van "zijn ze niet je prioriteit dan?".quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet te verwekken hè. Als je ervoor kiest dat wel te doen, vind ik het je verantwoordelijkheid om ze op de eerste plek te zetten en niet ergens lager op je prioriteitenlijst.
3x is wel echt het minimum ja, 2x is onmogelijk tenzij je ze in je tuin laat schijten ofzo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar. Ik weet ook dat je zo'n beest echt minimaal 2X ... beste zelfs 3X per dag moet uitlaten.
-> BB (BigBrother forum)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat geblaat van Theo over hoe geweldig hij is![]()
![]()
Je bent toch niet egoistisch als je geen kinderen neemt? Vooral niet doen als je die behoefte niet hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well yeah, basically wat jij zegt ja. Behalve het punt 'rekening houden met een pandemie'Dat doet uiteraard niemand.
Maar ik neem geen kinderen precies om die redenen. Ik ben dan maar een egoistische klootzak, so be it.
Ik vind het heerlijk om precies te doen wat ik wil, wanneer ik wil. Gaan en staan waar ik wil, vrijheid.
Heerlijk.
Ik voel daarnaast ook geen drang om een kind te hebben, dat is natuurlijk ook per persoon anders, en dat begrijp ik.
Ter illustratie, ik vind honden echt leuk en lief en zou eigenlijk echt stiekem best wel een hond willen.
En dat als je een paar weken op vakantie wilt je rekening moet houden, kan ie wel mee? Mag ie wel mee, etc.
Plus het feit dat zo'n beestje ook je in huis veel achterna loopt, aandacht vraagt etc etc.
Omdat ik niet weet of ik op de langere termijn trek ga hebben in deze verantwoordelijkheden, en ik het niet vind kunnen om zo'n beest na enkele maanden weer ergens te dumpen, (wat sommige droeftoeters ook doen) neem ik dus voorlopig geen hond.
Dat zou ik niet weten eigenlijk... Maar AZ schijnt wel een redelijke hoeveelheid te kunnen leveren. Die hebben een productiecapaciteit van over de 2 miljard doses per jaar en de planning is 4.5mil in Q1. Al krijgen we 3mil in Q1 is dat nog gigantisch.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk dat er wet- en regelgeving is waardoor je niet zomaar met niet-goedgekeurde pillen mag rondrijden in Nederland. Dat zal wel een douanedingetje zijn.
Levering is overigens maar een klein probleem, productie is momenteel de grootste rem op het vaccineren.
Als ik sommige geluiden hoor van thuiswerkende ouders die van hun werkgever heus wel de ruimte krijgen maar die ruimte weigeren te nemen..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat doen mensen ook, maar als de realiteit ineens verandert op zo'n onverwachte manier dan hoef je daar echt niet zo rechtlijnig over te doen van "zijn ze niet je prioriteit dan?".
Prima toch? Die keuze is hartstikke goed te onderbouwen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well yeah, basically wat jij zegt ja. Behalve het punt 'rekening houden met een pandemie'Dat doet uiteraard niemand.
Heerlijk.
En daarna weer 10 wekenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:32 schreef Nober het volgende:
Merkel: Nog 8 tot 10 weken
Wir schaffen das.
[ twitter ]
Dan offer je even tijdelijk je hobbies op en werk je 's avonds indien mogelijk. Het gaat erom dat er teveel mensen kiezen voor de makkelijke weg en weigeren een deel van hun eigen welvaart op te offeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Prima toch? Die keuze is hartstikke goed te onderbouwen.
Zo zullen er ook mensen zijn die volledig alles op willen geven voor hun kinderen.
Maar dat zijn de uitersten van het spectrum. Daartussen is ook ruimte voor een andere balans. Waarbij je en liefdevol zorgt voor je kinderen maar ook genoeg ruimte houdt voor werk en hobbies. Zo doen wij het ook. Dat maakt mij niet een slechte vader... daar heb ik een heel ander beeld bij
Zoals al eerder gezegd is dat ook een beetje waar Nederland als land naar toe is gemanoeuvreerd. Als 1-verdiener is een normaal huis kopen al lastig dus je zal al snel naar twee banen moeten en dan ben je afhankelijk van opvang.
Nu wordt die balans overhoop gegooid door een wereldwijde pandemie en gelijk staan er mensen klaar met hun oordeel. Het is allemaal wat grijzer dan “Neem dan geen kinderen!!”.
Wij werken hier nog met het oude model, dus slechts 1 partner werkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft ook met het welvaartsniveau te maken. Heel veel mensen die aan kinderen beginnen zijn tegenwoordig tweeverdieners met een daaraan gekoppeld uitgavenpatroon. De zorg voor kids komt dan voor een deel ook neer op ouders/schoonouders en kinderopvang, naast de scholen. Nu is dat hele mechanisme natuurlijk volledig op de schop gegaan, en kunnen die ouders ook niet echt terugschakelen naar de basis, ook al geven werkgevers daar de ruimte voor (want ik geloof echt dat dat bij 85%-90% van de werkgevers zo is).
Vroeger (jaren 70/80/90) waren er vaak families waarbij maar één van de ouders werkte, of waarbij de ouders qua werktijden elkaar afwisselden. Mijn vader werkte bijvoorbeeld overdag en mijn moeder ging dan 's avonds een paar uurtjes werken...
Dit is overigens zonder waardeoordeel over welke tijd beter is/was.
Dat ben ik zelf niet tegengekomen in mijn omgeving, alleen maar andersom...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ik sommige geluiden hoor van thuiswerkende ouders die van hun werkgever heus wel de ruimte krijgen maar die ruimte weigeren te nemen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |