Mijn schoonzusje is er zo één, alles voor de insta. #lovelife filters enzo. Als je daar op bezoek komt is alles gepoetst en glimmend. Als je onverwachts komt is het één grote pestbende. Kind (van 3) speelt nog veel in de box, want dan kan hij weinig rommel maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:01 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Die rammen er in een kwartier wat pedagogisch verantwoorde opdrachtjes doorheen, schieten wat plaatjes voor insta en flikkeren de kleuter terug achter de tablet.
Tenminste, dat hoop ik dan. Beter voor m’n zelfbeeld
Nee dat was Wiebes. Is hij later wel op teruggekomen dacht ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 09:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat was de baas van de Nederlandse Bank.
Heb ze hier gewoon geleerd dat ze met alles mogen spelen, maar eerst opruimen voordat ze wat nieuws pakken. Heb ook nooit rommelquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje is er zo één, alles voor de insta. #lovelife filters enzo. Als je daar op bezoek komt is alles gepoetst en glimmend. Als je onverwachts komt is het één grote pestbende. Kind (van 3) speelt nog veel in de box, want dan kan hij weinig rommel maken.
Tja... Dat is ook een keuze.
Zou een oplossing kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:11 schreef _serial_ het volgende:
Zouden ook overwegen de komende schoolvakanties nu te gaan schrappen om de achterstanden weg te werken?
En terecht.quote:
Tja, ik heb er geen verstand van, maar mij lijkt eind januari alsnog heel erg snel. Normaal gesproken duurt zoiets op zijn minst maanden. Dus om nou weer allemaal te zeggen dat dat zo langzaam is...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
EMA gaat rustig 2,5 week de aanvraag van AstraZeneca lezen, verwachte uitspraak 29 januari. Bij Moderna werd die doelstelling niet gehaald.
Hier ligt het speelgoed op de eigen kamer. De lol is er snel af als je 100 keer de trap op moet om alles terug te brengen. Hier spelen ze dus keurig met één soort speelgoed tegelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:10 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb ze hier gewoon geleerd dat ze met alles mogen spelen, maar eerst opruimen voordat ze wat nieuws pakken. Heb ook nooit rommel
Lijkt mij een heel slecht idee. Ten eerste omdat veel kinderen helemaal geen achterstanden hebben en ten tweede omdat de kinderen wel gewoon aan het werk zijn en dus ook gewoon vakantie moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de docenten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:11 schreef _serial_ het volgende:
Zouden ook overwegen de komende schoolvakanties nu te gaan schrappen om de achterstanden weg te werken?
Eind januari was sowieso het plan toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
EMA gaat rustig 2,5 week de aanvraag van AstraZeneca lezen, verwachte uitspraak 29 januari. Bij Moderna werd die doelstelling niet gehaald.
Vraag dat maar aan de leraren hier. Die zijn het daar niet zo over eens dat er geen achterstanden zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:16 schreef 297534 het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel slecht idee. Ten eerste omdat veel kinderen helemaal geen achterstanden hebben en ten tweede omdat de kinderen wel gewoon aan het werk zijn en dus ook gewoon vakantie moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de docenten.
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de leraren hier. Die zijn het daar niet zo over eens dat er geen achterstanden zijn.
Voor AZ/Oxford wel dacht ik , jaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eind januari was sowieso het plan toch?
De zomervakantie schrappen zal sowieso niet gebeuren. Dat is echt te ingrijpend, lijkt me.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.Tot zover de scholensluiting... En vergeet niet dat 3 van de 6 weken de docenten gewoon aan het voorbereiden zijn voor het nieuwe schooljaar. Dat wordt lastig als je de zomervakantie schrapt. Is ook wel weer een oplossing voor te vinden, maar toch.
Dat ene bed is voor jezelf als je even wilt bijkomen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:momo we hadden het gisteren over hoe druk het was in het ziekenhuis.
Ik heb nu letterlijk 1 regulier bed vrij. Als er 2 patiënten nu op de SEH moeten doorstromen naar de kliniek, dan kan dat niet.
Opzich is het wel druk ja.
Maar er lagen gisteren nog maar 48 coronapatiënten tochquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb nu letterlijk 1 regulier bed vrij. Als er 2 patiënten nu op de SEH moeten doorstromen naar de kliniek, dan kan dat niet.
Ja lekker rustig aan toch. Bijna weekend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:00 schreef groenen het volgende:
Sterkte! Laten we hopen dat de impact van de UK variant hier mee gaat vallen. Maar niet getreurd, we gaan straks met z'n allen weer even klappen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dus als er bij jou in de buurt een auto over de kop slaat en de twee inzittenden lopen een inwendige bloeding op dan moet je kiezen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Sperrzeit!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is dat iets niet met leger en oorlog?
Daar zouden we het hier niet meer over hebben. Bezettingsgraad ziekenhuizen is in BNWquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
die docenten gaan liever dood, dan geen vakanties, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:16 schreef 297534 het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel slecht idee. Ten eerste omdat veel kinderen helemaal geen achterstanden hebben en ten tweede omdat de kinderen wel gewoon aan het werk zijn en dus ook gewoon vakantie moeten hebben. Hetzelfde geldt voor de docenten.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja lekker rustig aan toch. Bijna weekend.
Heb ik jou niet ook zien roepen dat het ontwikkelen van de vaccins allemaal veel te snel gaat?
Volgens mij is de FvD campagnebus gearriveerd in dit topic zegde regering doet het precies verkeerd, het zijn de grootste prutsers bij elkaar en ze willen ons het liefste opsluiten.
Oplossingen of betere ideeën heb ik in dit deel nog maar weinig gezienstel klaagbevers.
Het is BNW om tegen alle bewijzen en feiten in te beweren dat er in de ziekenhuizen niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar zouden we het hier niet meer over hebben. Bezettingsgraad ziekenhuizen is in BNW
@:momo
Probleem is nu niet echt corona (althans niet op de kliniek). Op de kliniek kan ik nog best wat corona aan. Ik ga geen reguliere patient op de corona afdeling leggen. Lijkt me niet verstandig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar er lagen gisteren nog maar 48 coronapatiënten toch
Coronabedden maar afschalenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Probleem is nu niet echt corona (althans niet op de kliniek). Op de kliniek kan ik nog best wat corona aan. Ik ga geen reguliere patient op de corona afdeling leggen. Lijkt me niet verstandig.
Regulier is vooral het probleem. Vooral zware patienten die lang liggen en een stroeve uitstroom.
Nee. Dan blijf je wat langer op de SEH liggen. Kan goed zijn dat mensen nu 7 uur op de SEH op een kamertje liggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dus als er bij jou in de buurt een auto over de kop slaat en de twee inzittenden lopen een inwendige bloeding op dan moet je kiezen?
Is gewoon hun CAO-recht. Mocht daar iets aan gedaan worden moet dat gewoon gecompenseerd worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die docenten gaan liever dood, dan geen vakanties, heb ik het idee.
Dubbel sterkte gewenst, met de planning, maar ook met onze trots van het voetballand.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik word tegengewerkt.
Wie beweert dat dan? En je mag best aangeven dat je het wel eens zou willen zien. Zo 'wappie' is dat allemaal niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is BNW om tegen alle bewijzen en feiten in te beweren dat er in de ziekenhuizen niets aan de hand is.
Jij gaat lekker in je vakantie naar je werk toe?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die docenten gaan liever dood, dan geen vakanties, heb ik het idee.
DM me je reactie even Klaas.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ach kom op, als je zulke bagger uit je toetsenbord weet te krijgen kun je rekenen op een reactie toch?
Ondankbaar tuig, die klaagbeversquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja lekker rustig aan toch. Bijna weekend.
Heb ik jou niet ook zien roepen dat het ontwikkelen van de vaccins allemaal veel te snel gaat?
Volgens mij is de FvD campagnebus gearriveerd in dit topic zegde regering doet het precies verkeerd, het zijn de grootste prutsers bij elkaar en ze willen ons het liefste opsluiten.
Oplossingen of betere ideeën heb ik in dit deel nog maar weinig gezienstel klaagbevers.
Nee sorry, ik ben bang dat de overheid daar meeleest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
DM me je reactie even Klaas.
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dus we krijgen net een berichtje van de kinderopvang dat de noodopvang echt alleen bedoeld is voor mensen uit de vitale sector die niet anders kunnen. En niet voor ouders die de kinderen even wegbrengen zodat ze kunnen klussen, poetsen of een dagje rust willen.....Hoe dom kunnen mensen zijn....
Bij ons is er wel werkgeversverklaring gevraagd, maar ja controle op de noodzaak op dagen zelf is er niet uiteraard.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).
Dat is wel een onbeschoft mailtje eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dus we krijgen net een berichtje van de kinderopvang dat de noodopvang echt alleen bedoeld is voor mensen uit de vitale sector die niet anders kunnen. En niet voor ouders die de kinderen even wegbrengen zodat ze kunnen klussen, poetsen of een dagje rust willen.....Hoe dom kunnen mensen zijn....
Dan valt het op de opvang bij ons mee. Voor de vakantie waren er echt nog redelijk wat kinderen, maar toen ik vanochtend de mijne weer heenbracht, waren er vier kindjes (normaal gesproken op beide groepen samen 24).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bij ons is er wel werkgeversverklaring gevraagd, maar ja controle op de noodzaak op dagen zelf is er niet uiteraard.
En er komt inderdaad volledige compensatie. Echter maakt het voor die compensatie niet uit hoeveel dagen je je kind toch gebracht hebt.
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks gevraagd naar je 'vitale' beroep. En de rekeningen blijven ook gewoon doorlopen zullen mensen denken? (Die wordt later wel weer gecompenseerd verwacht ik).
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.
Bij vrienden van mij leidde het zoontje thuis tot erg veel spanning en zij hebben met een werkgeversverklaring toestemming gekregen om hun kind naar de noodopvang te brengen.
Nee, gewoon volledige kosten minus toeslag die je al ontvangen hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?
Dit ja. En als je een beetje fatsoenlijk contact hebt met de opvang (wat vrij logisch is) dan weten ze ook wel wat je voor beroep hebt. Je hoeft echter niets te laten zien, of te bewijzen op welke dagen je opvang nodig hebt. Niet erg, zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op basis van vertrouwen gaat? Ik neem aan dat de BSO of kinderopvang niet kan eisen dat de ouders aangeven waar ze werken.
Bij vrienden van mij leidde het zoontje thuis tot erg veel spanning en zij hebben met een werkgeversverklaring toestemming gekregen om hun kind naar de noodopvang te brengen.
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is wel een onbeschoft mailtje eigenlijk.
Misschien kunnen ze het zoontje bij de AH XL voor de deur leggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
Ja, bij ons werd ook werkgeversverklaring gevraagd. Had binnen paar minuten mailtje terug van HR met een complete brief met verklaring, blijkbaar ben ik dus niet de enige die erom gevraagd hadquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt weer iedereen alles volledig gecompenseerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch alleen de dagen terugbetaald die je niet gebruikt hebt?
Een hoop. Bij ons thuis geeft het ook extra spanning als de kleine 24/7 thuis is ipv lekker met z'n vriendjes op school. Waar ligt de grens? Wanneer ik mijn vrouw een paar hoeken geef of vice versa?quote:
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.quote:
Ok, dat vind ik onterecht want mijn kinderen gaan gewoon naar de opvang, maargoed dan koop ik daar wel een PS5 van.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij krijgt weer iedereen alles volledig gecompenseerd.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar het probleem is ook dat er gewoon veel vitale beroepen zijn. Het is eigenlijk geen uitzondering. Ik geloof dat ik las dat van de vrouwen 50% en van de mannen 30% een vitaal beroep hebben. Maar ook van die groep laten de meesten hun kinderen gelukkig toch thuis.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:44 schreef Questular het volgende:
Dit had onze opvang gedaan maar die zijn binnen een dag teruggefloten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Blik het volgende:
Bij onze school en kdv moet er een werkgeversverklaring aanwezig zijn om je kind te kunnen brengen. Nu nog de eis dat 1 ouder een vitaal beroep heeft maar ik hoorde op school dat ze erover denken om dat aan te passen naar 2 ouders omdat ze het te druk vinden op school.
Nee hoor. Maar waar ligt de grens en wat maakt dat de een z'n kids mag afgooien en de ander niet? Vitaal beroep is vitaal beroep.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.
Ik had het niet over de zomervakantie. Excuus dat had ik duidelijker moeten maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mijn vrouw vallen de achterstanden op het basisonderwijs nog relatief mee. De slechte thuissituatie is bij velen wel een probleem aan het worden. Mijn vrouw draait vandaag een noodklas met 36 kinderen fysiek op locatie.Tot zover de scholensluiting... En vergeet niet dat 3 van de 6 weken zomervakantie de docenten gewoon aan het voorbereiden zijn voor het nieuwe schooljaar. Dat wordt lastig als je de zomervakantie schrapt. Is ook wel weer een oplossing voor te vinden, maar toch.
Administratief teveel gezeik denk ik. Zou wel een goede stimulans kunnen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, dat vind ik onterecht want mijn kinderen gaan gewoon naar de opvang, maargoed dan koop ik daar wel een PS5 van.
We zijn straks een jaar verder. Mensen die nu nog geen gevoel van urgentie hebben gaan dat ook niet krijgen met een symbolische maatregel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:58 schreef Vasilevski het volgende:
Maar nu moeten we dus allemaal dankbaar zijn dat de avondklok er niet komt, terwijl daar de afgelopen dagen toch al geen sprake van was en de politie en burgemeesters het niet willen?
Gaat lekker zo, misschien kunnen ze camera's ophangen en dan kunnen we de besluitvorming live meekijken, het scheelt al niet veel op deze manier. Big Brother Catshuis Edition. Elke dag even meepakken wat er nu weer over tafel gaat en er toch niet komt.
Maar goed ik lees dat het weer zo'n gedragswetenschappelijke hersenscheet is: we weten niet of het helpt maar het is om een 'gevoel' te geven dat we onze contacten moeten beperken. En er zijn weinig andere maatregelen meer te bedenken dus hup, we gooien het er maar gewoon in. Zit Rosanne Herpesberger soms in het OMT?
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leidenquote:
Nee, sommige opvanglokaties vragen cv's van de/beide ouders op, las ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je hetquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:58 schreef Randier het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar waar ligt de grens en wat maakt dat de een z'n kids mag afgooien en de ander niet? Vitaal beroep is vitaal beroep.
Als je nu de lijn trekt van die 12,5 over 3 weken. Er is immers nog 88,5% niet ingeentquote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Nia het volgende:
Israël heeft in de tweede helft van december al 12,5% van haar bevolking ingeënt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_95202358 Toch zie je daar in de worldometers dagcijfers nog geen resultaat van. Gisteren tikte het land 9754 nieuwe gevallen aan. Wanneer kan je het effect van vaccinatie zien in de cijfers?
Ze hebben daar wel als eerste alle ouderen en zwakkeren ingeënt. Dat zou je moeten gaan zien in de (ziekenhuisopname) cijfers.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je nu de lijn trekt van die 12,5 over 3 weken. Er is immers nog 88,5% niet ingeent
Boh. Het houdt niet op....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Merkel wil nog 8-10 weken harde maatregelen![]()
Daarna nog 10 weken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik zou daar vooral een vraag hebben over hoe de werkgever daarmee omgaat. Mijn werkgever is heel relax en spreekt vanaf directie-niveau uit dat er begrip moet zijn dat werken voor ouders met jonge kinderen deze weken soms wat lastiger gaat zijn. Dat haalt al een gedeelte van de druk weg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens sommige users ben je een slechte ouder en geen kinderen waard als je moeite hebt om het thuiswerken te combineren met een of meerdere peuters of babies.
Vind dat soort voorspellingen een beetje loos. Niemand die weet hoe het er over 4 weken uitziet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij is Worldometer gewoon een website die geen enkel bijzondere toegang heeft tot data en ook al een aantal malen is bekritiseerd wegens hun gebrek aan transparantie waar ze hun data vandaan halen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Nia het volgende:
Israël heeft in de tweede helft van december al 12,5% van haar bevolking ingeënt. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_95202358 Toch zie je daar in de worldometers dagcijfers nog geen resultaat van. Gisteren tikte het land 9754 nieuwe gevallen aan. Wanneer kan je het effect van vaccinatie zien in de cijfers?
We doen de avondklok toch niet, dus eigenlijk valt het wel mee dat we je tegelijkertijd wel verbieden je ouders te zien oid denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Wat zou de strategie zijn om werkelijk bij elke persconferentie uit te laten lekken dat de avondklok wordt overwogen maar nog niet wordt ingevoerd? Dit moet echt al de tiende keer zijn dat het precies volgens dit script gaat. Zou de regering echt zo ruggengraatloos zijn of willen ze de bevolking angst aanjagen?
Pfff, dat is wel echt weinig. Kan je een extra patiënt dan laten doorstromen naar een ander ziekenhuis? Neemt de ziekenhuisdruk nog steeds toe in Noord-Brabant?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat is wel apart. Hoe doen ze het dan als hij op kantoor zit? Hij kan zich dan toch gewoon op een kamertje opsluiten thuis met een headset op?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou daar vooral een vraag hebben over hoe de werkgever daarmee omgaat. Mijn werkgever is heel relax en spreekt vanaf directie-niveau uit dat er begrip moet zijn dat werken voor ouders met jonge kinderen deze weken soms wat lastiger gaat zijn. Dat haalt al een gedeelte van de druk weg.
Ik vind echter ook wel dat sommige ouders zich er wel makkelijk vanaf maken. Mijn buurman gaf afgelopen week aan dat hij zijn werkgever om zorgverlof ging vragen omdat het thuis niet te doen is. Mind you, zijn vrouw is vrij en full-time thuis t/m eind schooljaar en is notabene lerares en ze hebben 2 kinderen thuis waarvan 1 geen school heeft. Hoezo dan?
Of de aandacht verleggen van het aftreden van dit kabinet naar een onderwerp waar iedereen lekker overheen kan vallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Wat zou de strategie zijn om werkelijk bij elke persconferentie uit te laten lekken dat de avondklok wordt overwogen maar nog niet wordt ingevoerd? Dit moet echt al de tiende keer zijn dat het precies volgens dit script gaat. Zou de regering echt zo ruggengraatloos zijn of willen ze de bevolking angst aanjagen?
Dat lijkt me wel een moment waarop je de grens overgestoken bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 10:55 schreef Randier het volgende:
[..]
Een hoop. Bij ons thuis geeft het ook extra spanning als de kleine 24/7 thuis is ipv lekker met z'n vriendjes op school. Waar ligt de grens? Wanneer ik mijn vrouw een paar hoeken geef of vice versa?
Ze wonen op 300 m2, afsluiten zou geen enkel probleem moeten zijn. Dus dat bedoel ik, ouders maken er zelf ook wel een nodeloos drama vanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel apart. Hoe doen ze het dan als hij op kantoor zit? Hij kan zich dan toch gewoon op een kamertje opsluiten thuis met een headset op?
Ken jij het kind? Ken je de ouders? Heb je enig idee waar je over praat? Nee hequote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leiden
Je zal het maar horen als kind zijnde in een gezin![]()
Vroeger, toen ik nog een klein saparmurat_niyazovje was, had ik op de basisschool een lerares die bij veel rumoer steeds maar weer dreigde de hele klas na te laten blijven. Het gebeurde nooit, het was een loos dreigement dat iedereen zich collectief stilletjes moest gaan gedragen "want anders". Het steeds maar weer opduikende concept van een avondklok beschouw ik ook als dusdanig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:05 schreef Confetti het volgende:
Mijn moeder zei gewoon dat ze liever had dat ik niet geboren was.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat je eigen kind thuis tot heel veel spanning kan leiden
Je zal het maar horen als kind zijnde in een gezin![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |