SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 05-01-2021 13:38:43 ]
Hij houdt angstvallig de dienstregeling in de gatenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo al onder de bus gegooid?
die bussen zullen ook wel te laat komenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
50% zal niet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Er wordt wel gedaan alsof een vaccin een end-all middel is maar hoogstwaarschijnlijk sterft het virus niet uit. Dus wat is de strategie qua versoepelen met vaccinatiegraad in acht genomen? Volstaat het als 50% gevaccineerd is en virus alsnog wel rondgaat, muteert en wellicht jaarlijks in andere vorm terugkeert zoals de griep? Als meeste kwetsbaren zijn ingeënt dan wellicht nog wel veel besmettingen bij loslaten maatregelen, maar minder druk op de zorg en minder sterfte
Fred Teeven is onderwegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
In China mikken ze op 60-70% voor groepsimmuniteit, met een vaccin dat 80% effectief zou zijn. Vraag me af waar dat soort percentages op gebaseerd worden behalve nattevingerwerk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
50% zal niet voldoende zijn.![]()
Volgens mij gaan ze uit van tussen de 70 en 90%.
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
50% zal niet voldoende zijn.![]()
Volgens mij gaan ze uit van tussen de 70 en 90%.
Hoe dan? Als onvrijwillige provincie van China?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:05 schreef luxerobots het volgende:
Henk Krol vergelijkt in de tweede zin Nederland al met Taiwan.
Omdat ze daar slechts 7 coronadoden hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe dan? Als onvrijwillige provincie van China?
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat ze daar slechts 7 coronadoden hebben.
Don't shoot the messenger, he?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.
Kerstbomen verstoppenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.
Goh, je verwacht het niet he?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
net de GGD aan de lijn wie er nu de uitnodiging moet versturen voor de vaccinatie aangezien ik op de roadmap als eerste groep sta.
je kan het eigenlijk wel raden: ze weten het niet
Oh toevallig zeg. Pinksteren valt ook op dezelfde dag dit jaar. Hebben de Maya’s toch gelijk gekregen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.
Dat is me nooit opgevallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
je kan beter het geluid uitdoen, want spreken kan ze niet
Niemand lijkt ook rekening te houden met de mensen die al besmet zijn geweest en kijken alleen maar naar de variant die wij kennen, Engelse variant en vaccinsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.
Praten mag ze met de mond volquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
je kan beter het geluid uitdoen, want spreken kan ze niet
Als een snoepje wat op een te hoge plank ligt en waar je niet bij kunt. Veel mensen die ik ken die iets ouder zijn (50+) maken zich er zorgen over om zelf ziek te worden, dat snap ik opzich welquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.
Ik hoop het. Maar met extra besmettelijke variant kant het hard gaan op de scholen en blijft het tot zomervakantie behelpen en zitten we dan al langer in lockdown dan in 2020. Verwacht ook minder vrijheid van grens over gaan in de zomer en wellicht dus extra beperkingen als je niet gevaccineerd bent.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb je mij al gebeld?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
die weten ook nog helemaal niks over de vaccins en wie ze mogen prikken
Wat is "de eerste groep"?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
net de GGD aan de lijn wie er nu de uitnodiging moet versturen voor de vaccinatie aangezien ik op de roadmap als eerste groep sta.
je kan het eigenlijk wel raden: ze weten het niet
ik bel je zo....waarschijnlijk weet je meer dan de GGD en de huisarts zelfs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je mij al gebeld?![]()
Ik heb ook hetzelfde antwoord voor je!
Waarom? Waarom iedereen afbellen? En niet gewoon wachten tot dat je die uitnodiging hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
Zorgmedewerkers van verpleeghuizenquote:
hahahahaha wat denk je zelf ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Je krijgt toch bericht wanneer je aan de beurt bent?
Tuurlijk wel joh.quote:
Dat je geduld moet hebben in plaats van in paniek stad en land nu af te gaan bellen, dat denk ik.quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
omdat ik het niet af ga wachten.....simpel zatquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Waarom iedereen afbellen? En niet gewoon wachten tot dat je die uitnodiging hebt.
Aangezien je zegt op de roadmap te staan ben je of bejaarde, en zal je verzorgingstehuis het wel regelen, of zorgmedewerker en dan zal je manager dat wel regelen.
paniekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je geduld moet hebben in plaats van in paniek stad en land nu af te gaan bellen, dat denk ik.
Zouden ze geen lijstje bijhouden met longpatiënten?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Volgens mij moet de huisarts ook de medische indicatie bepalen voor de onder 60 groep bepalen. Dat belooft nog wat.
Dat loopt in principe via de werkgever. Ben je zzp'er: https://ggdghor.nl/actuee(...)anisaties-en-zzpers/quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers van verpleeghuizen
gehandicaptenzorg
wijkverpleging
wmo-ondersteuning
Maar om al te gaan bellen voor de eerste prik gezet is....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek![]()
ik wil gewoon weten waar ik een toe ben, ik ga geen maanden wachten om dan tot de conclusie te komen dat ze het toevallig SVB vergeten zijn.
er worden genoeg fouten gemaakt he.
Je kan ook nog even wachten totdat de eerste prikken worden gezet (en dan nog een week of wat)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek![]()
ik wil gewoon weten waar ik een toe ben, ik ga geen maanden wachten om dan tot de conclusie te komen dat ze het toevallig SVB vergeten zijn.
Zelfs met 3 miljoen vaccinaties een miljoen besmettingen de zomer periode gaat het de goede kant op en zodra er voldoende vaccins zijn gaat het heel hard het heeft net als het test beleid duurt het gewoon even voordat ze het voor elkaar hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Geen maanden wachten... Er is nog geen prik gezetquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek![]()
Zullen er dan niet heel veel mensen tegelijk gaan bellen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef D_A het volgende:
[..]
Je kan ook nog even wachten totdat de eerste prikken worden gezet (en dan nog een week of wat)
jij hebt ook echt geen idee wat paniek is he.....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen maanden wachten... Er is nog geen prik gezet. Maar verder geen paniek natuurlijk.
Dat is idd een hele grote, en vooral hele brede groepquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Volgens mij moet de huisarts ook de medische indicatie bepalen voor de onder 60 groep bepalen. Dat belooft nog wat.
Fijn ook voor ggd en huisartsen als iedereen al gaat bellen, ook als ze nog geen oproep hebben gehad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen maanden wachten... Er is nog geen prik gezet. Maar verder geen paniek natuurlijk.
Jij bent echt heel positief he, ziet overal het lichtpuntje in!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar met extra besmettelijke variant kant het hard gaan op de scholen en blijft het tot zomervakantie behelpen en zitten we dan al langer in lockdown dan in 2020. Verwacht ook minder vrijheid van grens over gaan in de zomer en wellicht dus extra beperkingen als je niet gevaccineerd bent.
En geheid dat als meer mensen gevaccineerd zijn corona als antwoord daar op nog verder muteert naar of nog besmettelijke of nog dodelijker. Dat is helaas hoe virussen werken.
Twitter of Nieuwsuur. Denk dat er vanavond wel een plekje is om prio op de lijst te claimen eventueel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is idd een hele grote, en vooral hele brede groep
Ik zit daar ook in, als veertiger met een chronische auto-immuunziekte.
Waar kan ik voorrang claimen?
En dat ook nog.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Fijn ook voor ggd en huisartsen als iedereen al gaat bellen, ook als ze nog geen oproep hebben gehad.
Dan snap ik wel dat die mensen hun werk niet gedaan krijgen.
daar zitten ze gewoon voor, maar lekker oordelen johquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Fijn ook voor ggd en huisartsen als iedereen al gaat bellen, ook als ze nog geen oproep hebben gehad.
Vast wel maar kan best een gedoe opleveren als je bv een angstige astma patient moet vertellen dat hij pas in september aan de beurt is omdat het niet ernstig genoeg is. Op moment dat hij dan overlijdt wordt de verantwoordelijkheid bij de huisarts gelegd. Zulke scenario's. Dan heb ik liever bv iedereen die een griepprik krijgt wordt ook gevraagd voor ...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zouden ze geen lijstje bijhouden met longpatiënten en obesitisten?
Inderdaad lekker janken dat niemand iets weet maar vervolgens wel constant tijd innemen met onnodige telefoontjes waardoor ander werk moet wachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nu val je ook al tegen mij uit. Blijf je wel kalm?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, dat is het dus niet, en nu opflikkeren met je getrol
De officiële startdatum voor de groep waar je vrouw in valt is toch afhankelijk van goedkeuring van Moderna? Zou in elk geval daarop wachten, aangezien je dan weet wanneer Moderna beschikbaar is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar zitten ze gewoon voor, maar lekker oordelen joh
komen die niet ook al in aanmerking voor de normale griepprik?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Morgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:26 schreef 4-elements het volgende:
Zijn ze nou al begonnen met prikken in plaats van oeverloos zeveren?
Maar zelfs dan heeft het nog geen zin, aangezien we volgens mij nog niet exact weten wanneer we de vaccins van moderna geleverd zullen krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De officiële startdatum voor de groep waar je vrouw in valt is toch afhankelijk van goedkeuring van Moderna? Zou in elk geval daarop wachten, aangezien je dan weet wanneer Moderna beschikbaar is.
Het zou wel fijn zijn inderdaad als er al een indicatie van een lijst is welke 60-'ers de 'juiste' medische achtergrond hebben om in de voorrangsgroep te zitten. Ik ga er wel vanuit dat de gezondheidsraad hier wel enig inzicht over heeft, dus er zal wel iets liggen ergens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
komen die niet ook al in aanmerking voor de normale griepprik?
Dat is inderdaad de insteek, dat die mensen uitgenodigd worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
komen die niet ook al in aanmerking voor de normale griepprik?
Kan goed dezelfde lijst zijn als degenen die opgeroepen worden voor de griepprik.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zouden ze geen lijstje bijhouden met longpatiënten?
Eens, ik bedoelde de goedkeuring door CBG ermee, met bijsluiter enzo. Dat lijkt me het moment dat ze weten wanneer ze gaan starten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar zelfs dan heeft het nog geen zin, aangezien we volgens mij nog niet exact weten wanneer we de vaccins van moderna geleverd zullen krijgen.
de insteek was ook dat we er klaar voor warenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de insteek, dat die mensen uitgenodigd worden.
Jij denkt dat blijven bellen helpt? Bang dat ze je overslaan of vergeten?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de insteek was ook dat we er klaar voor waren
ik ben enigzins sceptisch en blijkbaar terecht aangezien niemand nog iets weet.
maar ik moet gewoon wachten totdat ik uitnodiging krijg, als ik die in mei nog steeds niet heb maar eens ff bellen
I see what you did there.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de insteek, dat die mensen uitgenodigd worden.
dat is wel een grote kans ja aangezien ik nogal een uitzondering ben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij denkt dat blijven bellen helpt? Bang dat ze je overslaan of vergeten?
Dat 2e en 3e kwartaal wordt wel druk trouwens, meer 13+ miljoen geplande vaccinatiesquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een schema gemaakt over wie wanneer aan de beurt zal zijn met welk vaccin:
[ afbeelding ]
Misschien ook wel wat voor de openingspost!
Goed dat je dat nu weet, toch? Snap wel dat je van die onduidelijkheid genoeg hebt, en je weet nu iets meer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de insteek was ook dat we er klaar voor waren
ik ben enigzins sceptisch en blijkbaar terecht aangezien niemand nog iets weet.
maar ik moet gewoon wachten totdat ik een uitnodiging krijg, als ik die in mei nog steeds niet heb maar eens ff bellen en dan te horen krijgen dat er wat mis is gegaan en dat ik achteraan kan aansluiten![]()
Ach, wat kan er mis gaanquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat 2e en 3e kwartaal wordt wel druk trouwens, meer 13+ miljoen geplande vaccinaties
ze zullen het vast wel aan het voorbereiden zijn hoorquote:
Wat maakt jou meer bijzonder dan een ander?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is wel een grote kans ja aangezien ik nogal een uitzondering ben.
Unieke sneeuwvlokjesquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is wel een grote kans ja aangezien ik nogal een uitzondering ben.
Ik vind die andere kaart overzichtelijker.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een schema gemaakt over wie wanneer aan de beurt zal zijn met welk vaccin:
[ afbeelding ]
Dat is ongeveer 1000 per ggd per dag (als het aantal mensen per ggd gelijk verdeeld is). dat zou toch moeten lukken, dunkt mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat 2e en 3e kwartaal wordt wel druk trouwens, meer 13+ miljoen geplande vaccinaties
Dan doet je werkgever het.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers van verpleeghuizen
gehandicaptenzorg
wijkverpleging
wmo-ondersteuning
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Die is gisteren al gedeeld vanuit het RIVMquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Alles wordt gewoon per post verstuurd. Doe-het-zelf vaccinatie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar AZ heeft wel de grootste hoeveelheid vaccins klaar liggen als ze eenmaal goedgekeurd zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?
AZ heeft voorlopig nog niets aangeleverd dus kan me bijna niet voorstellen dat halverwege Q1 al met die groep ingeënt kan worden?
Sterker nog, die is nog niet eens aangemeld voor goedkeuring bij de EMA.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?
AZ heeft voorlopig nog niets aangeleverd dus kan me bijna niet voorstellen dat halverwege Q1 al met die groep ingeënt kan worden?
Het zal ook wel via de softwareleverancier van de huisartsen lopen. Die software is blijkbaar in staat om op basis van diagnoses in het patiëntdossier de selectie voor de griepprik te maken. Dat lijkt me om te katten voor de covidprik, en dat zal ook wel gebeurd zijn omdat de vaccinatie door huisartsen al maanden in de lucht hangt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn inderdaad als er al een indicatie van een lijst is welke 60-'ers de 'juiste' medische achtergrond hebben om in de voorrangsgroep te zitten. Ik ga er wel vanuit dat de gezondheidsraad hier wel enig inzicht over heeft, dus er zal wel iets liggen ergens.
lang verhaal, en vaak weet de overheid het zelf niet eens en wijzen allemaal naar elkaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat maakt jou meer bijzonder dan een ander?
de vraag is wie mijn werkgever isquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan doet je werkgever het.
Bij ons zijn ze vandaag de deur uitgegaan. Vaccinatie brief is het bewijs dat je ook recht op een vaccinatie hebt.
Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal. Maar met voortdurend bellen en er steeds maar achteraan zitten gaan het echt niet sneller. Sterker nog, het werkt zich misschien wel tegen je.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lang verhaal, en vaak weet de overheid het zelf niet eens en wijzen allemaal naar elkaar.
UWV?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vraag is wie mijn werkgever is
Zoals het er nu naar uitziet, krijgt 18- niks.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef aartstyle het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar hoe staat het met de groep <18? Krijgen die helemaal geen vaccin? Of ligt dat nog open en kijkt men ook daarvoor naar de britse mutatie? Krijg je als je nu 16 bent dan pas een vaccin als je 18 bent etc?
ik ben niet van: ik wacht alles maar af en het komt vanzelf wel...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal. Maar met voortdurend bellen en er steeds maar achteraan zitten gaan het echt niet sneller. Sterker nog, het werkt zich misschien wel tegen je.
haha, ik zal het morgen nog eens vragenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet, krijgt 18- niks.
Maar het is gelukkig niet zo dat men nogal eens van strategie en aanpak wisselt of zo
ik krijg mijn salaris van het SVBquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
UWV?
Maar je bent ZZP'er? Mijn organisatie regelt het ook voor zelfstandigen en uitzendkrachten.
Het zou heel vreemd zijn als het tegen hem zou werken, want als iemand recht heeft op een vaccinatie op grond van zijn plaats in het schema, verandert dat niet ineens omdat hij te vaak zou vragen wanneer hij aan de beurt is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal. Maar met voortdurend bellen en er steeds maar achteraan zitten gaan het echt niet sneller. Sterker nog, het werkt zich misschien wel tegen je.
Alsof die kinderen een vaccin nodig hebbenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar het is gelukkig niet zo dat men nogal eens van strategie en aanpak wisselt of zo
Nou die kinderen (zeker in de groep vanaf 16 tot 18) zullen maar wat graag weer naar de kroeg gaan (ja mag officieel niet) of andere lichamelijke contacten uitvoeren.......quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alsof die kinderen een vaccin nodig hebbenEn mochten ze dat nodig hebben dan is ergens aan het eind van het jaar vroeg zat.
Je kunt je inderdaad beter bezig houden met het belasten van mensen die je vraag niet kunnen en zullen beantwoorden dan dat deze mensen zich op een andere wijze, wellicht in jouw voordeel, productief zouden kunnen inzetten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben niet van: ik wacht alles maar af en het komt vanzelf wel...
Er werd tot nu toe gezegd dat onder de 18 en zwangere vrouwen op dit moment niet gevaccineerd werden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef aartstyle het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar hoe staat het met de groep <18? Krijgen die helemaal geen vaccin? Of ligt dat nog open en kijkt men ook daarvoor naar de britse mutatie? Krijg je als je nu 16 bent dan pas een vaccin als je 18 bent etc?
Kan toch ook prima? 3x kuchen als ze ziek zijn en het is voorbij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou die kinderen (zeker in de groep vanaf 16 tot 18) zullen maar wat graag weer naar de kroeg gaan (ja mag officieel niet) of andere lichamelijke contacten uitvoeren.......
De vaccins zijn ook niet goedgekeurd voor 18-.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zijn er livebeelden uit het toilet?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
Hugo staat zichzelf nu op te peppen.
Volgens mij hebben ze bij AZ wel testen gedaan bij kinderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De vaccins zijn ook niet goedgekeurd voor 18-.
Moet ook gewoon kunnen als risicogroepen gevaccineerd zijn. Wat verwachten mensen dan, dat 16-jarigen nog het hele jaar thuisblijven omdat er nog 20% van de volwassenen niet gevaccineerd zijn?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou die kinderen (zeker in de groep vanaf 16 tot 18) zullen maar wat graag weer naar de kroeg gaan (ja mag officieel niet) of andere lichamelijke contacten uitvoeren.......
Nee maar je kunt het zo wel zien aan zijn ogenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn er livebeelden uit het toilet?
Zoals wel meer zaken niet geschikt zijn voor 18-quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De vaccins zijn ook niet goedgekeurd voor 18-.
Ow echt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze bij AZ wel testen gedaan bij kinderen.
Ik hou me toch ook in hier?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:56 schreef StateOfMind het volgende:
Z
[..]
Zoals wel meer zaken niet geschikt zijn voor 18-
Laten ze bij AZ nou eerst maar eens het dak testenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze bij AZ wel testen gedaan bij kinderen.
Is Dirk Scheringa ook grootaandeelhouder van die vaccins?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laten ze bij AZ nou eerst maar eens het dak testen
De aandelen koers gaat door het dakquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is Dirk Scheringa ook grootaandeelhouder van die vaccins?
Ziet er leuk uit maar je weet nu al dat we binnen een maand het complete schema moeten herzien.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Of dat ie alleen achterwaarts gelezen kan worden!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit maar je weet nu al dat we binnen een maand het complete schema moeten herzien.
Ja? Denk je dat ~1 miljoen vaccins in het eerste kwartaal en dan ~13 miljoen in het 2e en 3e kwartaal niet gaat lukken?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit maar je weet nu al dat we binnen een maand het complete schema moeten herzien.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat ~1 miljoen vaccins in het eerste kwartaal en dan ~13 miljoen in het 2e en 3e kwartaal niet gaat lukken?
We zijn er klaar voor !quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat ~1 miljoen vaccins in het eerste kwartaal en dan ~13 miljoen in het 2e en 3e kwartaal niet gaat lukken?
Zelfs op de gay pride wordt niet zoveel gespoten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, top!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dacht een groep tussen 12-15 jaar of zo.
Eens alle volwassenen de kans gekregen hebben om zich te laten vaccineren schaf je de maatregelen af.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Moet ook gewoon kunnen als risicogroepen gevaccineerd zijn. Wat verwachten mensen dan, dat 16-jarigen nog het hele jaar thuisblijven omdat er nog 20% van de volwassenen niet gevaccineerd zijn?
Ik hoop daarvoor wel al. Zolang de zorg het aankan mogen we wat mij betreft best maximaliseren wat betreft het opheffen van restricties.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eens alle volwassenen de kans gekregen hebben om zich te laten vaccineren schaf je de maatregelen af.
Winkels, kappers etc blijven echt niet volledig dicht totdat we aan 70 procent vaccinatie zitten, dat was vorig jaar toch ook niet zo. Gewoon alles gefaseerd weer openen naarmate die graad stijgt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop daarvoor wel al. Zolang de zorg het aankan mogen we wat mij betreft best maximaliseren wat betreft het opheffen van restricties.
Maar ik hoop restaurants, cafe's, theathers, contact sporten etc ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Winkels, kappers etc blijven echt niet volledig dicht totdat we aan 70 procent vaccinatie zitten, dat was vorig jaar toch ook niet zo. Gewoon alles gefaseerd weer openen naarmate die graad stijgt.
Ook al die dingen gaan gewoon weer open straks als de vaccinaties nog lopen, desnoods met nog even wat regels en richtlijnen zoals maximum per terras, 1,5 meter etc. Net als vorig jaar zeg maar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik hoop restaurants, cafe's, theathers, contact sporten etc ook niet.
Als de besmettingen dermate laag komen kunnen we best een tijd met een reproductiegetal boven de 1. En helemaal als we tegen die tijd ook een groot gedeelte gevaccineeerd hebben, dan lijkt mij yoyo'en beter dan dat we paniekerig vasthouden aan het reproductiegetal. Want als veel mensen zijn gevaccineerd kan het reproductiegetal bij een lockdown ook lager dan dat we nu hebben.
300+ opnames op een dag lijkt mij nou niet keurig. We hebben nog wel even voor iets meer ruimte in de ziekenhuizen...quote:
Zelf denk ik inderdaad ook ergens maart, zodra het beter weer gaat worden. In de zomer vorig jaar ging het ook prima.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook al die dingen gaan gewoon weer open straks als de vaccinaties nog lopen, desnoods met nog even wat regels en richtlijnen zoals maximum per terras, 1,5 meter etc. Net als vorig jaar zeg maar.
Ik verwacht eigenlijk alleen januari en februari nog even doorbijten (traditionele virusseizoen) maar dat we vanaf maart heel rap die cijfers gaan drukken.
Are you not entertained?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, de gladiatoren betreden de arena.
Ik ben ook benieuwd naar wanneer die Britse variant hier op gaat duiken. En of die zich ook makkelijker verspreidt buiten het griepseizoen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook al die dingen gaan gewoon weer open straks als de vaccinaties nog lopen, desnoods met nog even wat regels en richtlijnen zoals maximum per terras, 1,5 meter etc. Net als vorig jaar zeg maar.
Ik verwacht eigenlijk alleen januari en februari nog even doorbijten (traditionele virusseizoen) maar dat we vanaf maart heel rap die cijfers gaan drukken.
Dat is pils.quote:
Jawel hoor, want je hebt gewoon een weekpatroon en vorige week dinsdag kwamen er nog 400 bij. De afgelopen dagen waren er dan ook significant minder opnames dan je gemiddeld kon verwachten, ook weer door het weekpatroon.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
300+ opnames op een dag lijkt mij nou niet keurig. We hebben nog wel even voor iets meer ruimte in de ziekenhuizen...
Fixedquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
vaccinaties in Europa:
Germany
265,610 (Jan 3, 2021)
Italy
128,880
Canada
117,768 (Jan 3, 2021)
Spain
82,834
Bahrain
61,612
Denmark
46,975 (Jan 3, 2021)
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Estonia
2,535
France
516 (Jan 1, 2021)
Nederland
0 (Jan 6, 2021)
dat was nu juist niet de bedoeling....anders heb je hier de poppen weer aan het dansen.quote:
Canada ligt in Europa ondertussen? Naast Bahrein? Hoe zit het met de andere 40 landen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
vaccinaties in Europa:
Germany
265,610 (Jan 3, 2021)
Italy
128,880
Canada
117,768 (Jan 3, 2021)
Spain
82,834
Bahrain
61,612
Denmark
46,975 (Jan 3, 2021)
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Estonia
2,535
France
516 (Jan 1, 2021)
Bahrain in Europa?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
vaccinaties in Europa:
Germany
265,610 (Jan 3, 2021)
Italy
128,880
Canada
117,768 (Jan 3, 2021)
Spain
82,834
Bahrain
61,612
Denmark
46,975 (Jan 3, 2021)
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Estonia
2,535
France
516 (Jan 1, 2021)
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jawel hoor, want je hebt gewoon een weekpatroon en vorige week dinsdag kwamen er nog 400 bij. De afgelopen dagen waren er dan ook significant minder opnames dan je kon verwachten, ook weer door het weekpatroon.
Die landen zijn afgelopen nacht verplaatstquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Canada ligt in Europa ondertussen? Naast Bahrein? Hoe zit het met de andere 40 landen?
Ja precies. Clinic 430.............quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is vorige week dinsdag....
Ja dan heeft hij toch gelijk? Minder opnames vandaag dan vorige weekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is vorige week dinsdag....
je weet toch zelf wel welke landen er wel in europa liggen ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Canada ligt in Europa ondertussen? Naast Bahrein? Hoe zit het met de andere 40 landen?
Hoe ze er nu ook bijstaat. Ga afwassenquote:
ze zet Rutte wel voor het blokquote:
Ze zeikt wel heel erg nu hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zet Rutte wel voor het blok
maar zo moeilijk is dat niet
Gek he, als dat het advies van de gezondheidsraad is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze zeikt wel heel erg nu hoor.
Zorg wilde eerder vaccineren, dit lijkt te lukken. Nu gaat ze zeuren dat de ouderen niet als eerste gevaccineerd gaan worden.
Ja kom op zeg ....
Oeh ze zijn daar echt flink in paniek. Hopen dat we hier in Nederland wel de kalmte weten te bewaren, al denk ik niet dat we hier de lijst met vitale beroepen gaan verkleinen.quote:
288.000 vandaag en volgende week nog eens 70.000 erbijquote:
Ja, maar ondertussen is zij ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers. Zij had een punt gehad als zij hier tegen was geweest.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gek he, als dat het advies van de gezondheidsraad is.
Deze had je al kunnen geven, want straks krijg je nog meer vaccins en die had je kunnen gebruiken voor 2e prik.quote:
Nee hoor. Ik ben ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers, maar vind ook dat we in december al hadden moeten beginnen met de ouderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen is zij ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers. Zij had een punt gehad als zij hier tegen was geweest.
Ik ben bang dat onder druk van de kamer de plannen weer gaan wijzigen..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers, maar vind ook dat we in december al hadden moeten beginnen met de ouderen.
Ah zo, ja daar ben ik het mee eens, maar die debat is nu al tien keer gevoerd toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers, maar vind ook dat we in december al hadden moeten beginnen met de ouderen.
Die kans is aanwezig ja. Zou het allemaal nog een stukje bizarder maken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben bang dat onder druk van de kamer de plannen weer gaan wijzigen..
Nee, heb je het gemist dat er gevaccineerd gaat worden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:35 schreef luxerobots het volgende:
Slimme vraag van Wilders. Hoeveel vaccins liggen er nu eigenlijk?
Hebben we 164.000 stuks op de plank laten liggen...
Hm oke, point takenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah zo, ja daar ben ik het mee eens, maar die debat is nu al tien keer gevoerd toch?
Ik zag dit meer als gezeik dat wij ook niet morgen beginnen met die ouderen. Dat dat niet ging lukken was al duidelijk en die debat is al vaak gevoerd, dus dat moet je dan ook even loslaten wat mij betreft.
Nu zeuren dat zorgmedewerkers eerder gevaccineerd worden is een beetje irritant, want die worden via werkgevers gevaccineerd.
Verder natuurlijk mee eens dat het al in december had gemoeten, geen twijfel.
Oh ja, dat zie je steeds vaker.quote:
Wat niet echt relevant is voor de vraag van Wilders. Maar oke.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, heb je het gemist dat er gevaccineerd gaat worden?
Hebben we die tweede prik wel?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zorgvuldige wendbaarheidquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef OProg het volgende:
Zorgvuldigheid is heel erg 2020.
2021 is wendbaarheid.
Lodewijk Asscher wil dat we vroeger gaan vaccineren omdat dat gaat helpen tegen de nieuwe Britse variant (lol):quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen is zij ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers. Zij had een punt gehad als zij hier tegen was geweest.
Jesse Klaver vindt dat de lijst met voorrangsgroepen nog wel wat groter mag worden. Want uiteindelijk gaat het er niet om om kwetsbare mensen te redden, blijkbaar.quote:Daar is de oppositie het niet mee eens, zeker nu recent een besmettelijke nieuwe variant van het coronavirus is opgedoken. Lodewijk Asscher (PvdA): “Het kabinet heeft hier een ongelooflijke steek laten vallen, door te roepen dat een weekje later ook wel kon. We hebben een vriezer vol vaccins en er waart nu een zeer besmettelijke variant rond. Het is klaar met de smoezen; eerder beginnen is realistisch, niet symbolisch.”
Marijnissen met soortgelijke nonsens. Geen van deze mensen lijkt het idee van vaccineren echt te kunnen begrijpen.quote:Volgens Jesse Klaver (GroenLinks) heeft het kabinet gewoon niet goed nagedacht over het vaccinatiebeleid. Daarom staan ook doelgroepen zoals de politie nu logischerwijs te dringen voor een prik. “Begrijp me goed, ik ben wel blij dat de acute zorgverleners er nu bij zijn gekomen, maar we verliezen kostbare weken doordat we dit in eerste instantie niet goed hebben opgepakt. We moeten nu haast maken.”
Agile zijn en je rol pakken buiten je comfortzone.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef OProg het volgende:
Zorgvuldigheid is heel erg 2020.
2021 is wendbaarheid.
het hele land gewoon voorrang gevenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:44 schreef VoMy het volgende:
Jesse Klaver vindt dat de lijst met voorrangsgroepen nog wel wat groter mag worden. Want uiteindelijk gaat het er niet om om kwetsbare mensen te redden, blijkbaar.
Maar, rechts gaat toch voor?quote:
User stories maken, een backlog vullen en dan in de sprint slepen wie je die twee weken eens in gaat enten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Agile zijn en je rol pakken buiten je comfortzone.
Volgens de Jonge krijgt iedere volwassene voor het einde van de zomer de kans om zich te laten inenten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet LEAN aan wil pakken? Misschien kan Devops wel een rol spelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Agile zijn en je rol pakken buiten je comfortzone.
is dat die man van de beloftes?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens de Jonge krijgt iedere volwassene voor het einde van de zomer de kans om zich te laten inenten.
Heeft-ie dat serieus gezegd? Zou echt knap zijn als dat lukt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Volgens de Jonge krijgt iedere volwassene voor het einde van de zomer de kans om zich te laten inenten.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef OProg het volgende:
[..]
User stories maken, een backlog vullen en dan in de sprint slepen wie je die twee weken eens in gaat enten.
Ik zie meerdere impediments.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je niet LEAN aan wil pakken? Misschien kan Devops wel een rol spelen.
De conclusie is nu dus dat er een scrum master moet komen. Die lost dan alle shit wel op.quote:
Dit is ironie?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, heb je het gemist dat er gevaccineerd gaat worden?
dat lijkt me ook wat realistischerquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft-ie dat serieus gezegd? Zou echt knap zijn als dat lukt.
De Duitsers gaan ervan uit dat rond november de vaccinatiegraad van ~70% is gehaald bij hun.
Die het delegeert aan de persoon in kwestie. Bazinga!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:51 schreef OProg het volgende:
[..]
De conclusie is nu dus dat er een scrum master moet komen. Die lost dan alle shit wel op.
Eh ik vrees dat ze dat wel gaan doen ja. Daarom zou ik ook overwegen om de 2e prik uit te stellen en iedereen zo snel mogelijk de 1e prik te geven. Uiteraard moet dat wel met minimale gevolgen zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Moet ook gewoon kunnen als risicogroepen gevaccineerd zijn. Wat verwachten mensen dan, dat 16-jarigen nog het hele jaar thuisblijven omdat er nog 20% van de volwassenen niet gevaccineerd zijn?
Valt me nog mee dat Yasser de asielzoekers niet op de voorrangslijst wil hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lodewijk Asscher wil dat we vroeger gaan vaccineren omdat dat gaat helpen tegen de nieuwe Britse variant (lol):
[..]
Jesse Klaver vindt dat de lijst met voorrangsgroepen nog wel wat groter mag worden. Want uiteindelijk gaat het er niet om om kwetsbare mensen te redden, blijkbaar.
[..]
Marijnissen met soortgelijke nonsens. Geen van deze mensen lijkt het idee van vaccineren echt te kunnen begrijpen.
Punt is toch juist dat we die gevolgen niet weten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eh ik vrees dat ze dat wel gaan doen ja. Daarom zou ik ook overwegen om de 2e prik uit te stellen en iedereen zo snel mogelijk de 1e prik te geven. Uiteraard moet dat wel met minimale gevolgen zijn.
De Agile coach. De persoon zonder enige verantwoordelijkheid in het hele gebeuren die er alleen maar is om open deuren in te trappen. Daar zitten er genoeg van in de kamer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:57 schreef popje het volgende:
En een goede Agile coach om de wendbaarheid te vergroten, als de sprintperiode van 2 naar 3 weken moet of dat er een MT-moetje tussendoor komt, we dat aankunnen!
Ja, en als we niet uitkijken heb je ook nog een partij technical debt. Als we het agile doen is iedere groep straks een beetje gevaccineerd en wordt de strategie elke 2 weken andersquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
[..]
Ik zie meerdere impediments.
Ik vind het echt een extreem slecht idee om tegen het advies van de vaccinfabrikant in te gaan. Er is nauwelijks data beschikbaar over de werkzaamheid bij een uitgestelde tweede inenting.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Eh ik vrees dat ze dat wel gaan doen ja. Daarom zou ik ook overwegen om de 2e prik uit te stellen en iedereen zo snel mogelijk de 1e prik te geven. Uiteraard moet dat wel met minimale gevolgen zijn.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef Evenstar het volgende:
Ze doen echt zo moeilijk over transport. Dat ding mag je toch 5 dagen in een koelkast bewaren?
Je kan vanuit opslag binnen drie uur in ieder ziekenhuis zijn, dan heb je nog 5 dagen - 3 uur de tijd om het daadwerkelijk te gebruiken.
Ze doen net alsof het instant onbruikbaar is als je het 2 uur buiten de diepvries bewaart. Kom op zeg. Zo groot is Nederland niet.
Ben hier wel mee eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt een extreem slecht idee om tegen het advies van de vaccinfabrikant in te gaan. Er is nauwelijks data beschikbaar over de werkzaamheid bij een uitgestelde tweede inenting.
Het zal ook niet meehelpen om meer mensen warm te laten lopen om een prik te halen ben ik bang.
Ik vind hem mooi.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en als we niet uitkijken heb je ook nog een partij technical debt. Als we het agile doen is iedere groep straks een beetje gevaccineerd en wordt de strategie elke 2 weken anders
Beetje zoals nu dus...
Dat is ook wat Marcel Levi gisteren in Jinek zei, dat hij niet begreep dat daar hier zo ingewikkeld over werd gedaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:59 schreef Evenstar het volgende:
Ze doen echt zo moeilijk over transport. Dat ding mag je toch 5 dagen in een koelkast bewaren?
Je kan vanuit opslag binnen drie uur in ieder ziekenhuis zijn, dan heb je nog 5 dagen - 3 uur de tijd om het daadwerkelijk te gebruiken.
Ze doen net alsof het instant onbruikbaar is als je het 2 uur buiten de diepvries bewaart. Kom op zeg. Zo groot is Nederland niet.
Voorspelling voor de komende dagen, we gaan weer 10.000+quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:04 schreef Oliver23 het volgende:
Voorspelling voor vandaag:
5906 nieuwe besmettingen
Ja, als het slecht gaat, kun je net zo goed het beleid aanpassen zodat het nog slechter gaan, dat is logisch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dan kan je net zo goed de kroegen weer open gooien dus.
Out of the box denken is heel erg lastig voor bureaucratisch Nederland. Alles moet volgens bestaande (langzame) procedures gebeuren, nadat er 10x over vergaderd is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
Ik snap ook niet dat de logistiek zo moeilijk is. Juist in een klein en dichtbevolkt land als Nederland is het toch niet zo'n punt, zou je denken? Zelfs buiten de koeling kan het 6 uur bewaard worden. In die tijd kun je met een vrachtwagen heel Nederland twee keer rond.
Met zijn allen naar de action!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat het percentage positieve tests steeg, betekent mogelijk dat mensen zich de afgelopen week minder snel lieten testen. Maar het is ook mogelijk dat de lockdown wél werkt en er minder mensen met klachten zijn, redeneert het RIVM.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
echt heel ingewikkeld dit ook.......quote:
De grote fout is vooral dat ze niet meteen begonnen zijn, wat door de fabrikant ook als persmoment bedoeld was. Dan hadden we nu waarschijnlijk al 10.000 vaccinaties gedaan. Nog steeds weinig. Maar dan was de trein in ieder geval gaan rijden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
Ik snap ook niet dat de logistiek zo moeilijk is. Juist in een klein en dichtbevolkt land als Nederland is het toch niet zo'n punt, zou je denken? Zelfs buiten de koeling kan het 6 uur bewaard worden. In die tijd kun je met een vrachtwagen heel Nederland twee keer rond.
Het RIVM zegt, beduidend minder mensen hebben zich laten testen.....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat is dezelfde prik als de eerste, maar dan krijg je hem de tweede keer. Voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Hebben we die tweede prik wel?
[ afbeelding ]
Punt is ook dat je op het moment dat je gaat beginnen ongetwijfeld tegen onpraktische dingen aanloopt. Met een beperkte eerste levering heb je ook mooi de tijd om die lessen vast om te zetten in veranderingen. Nu gaan we ook dat allemaal doen half januari, als de leveringen al veel groter zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De grote fout is vooral dat ze niet meteen begonnen zijn, wat door de fabrikant ook als persmoment bedoeld was. Dan hadden we nu waarschijnlijk al 10.000 vaccinaties gezet. Nog steeds weinig. Maar dan was de trein in ieder geval gaan rijden.
Basically doet het RIVM dus gewoon heel veel van dit:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:07 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Het RIVM zegt, beduidend minder mensen hebben zich laten testen.....
Maar zegt er later dan wel bij, misschien zijn door de Lockdown er wel veel minder mensen met klachten
Dit ja.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad, hier is het toch wel een beetje teveel "computer says no" idee
Mee eens hoor. Stond ook een mits bij mijn bericht. Alleen na goed onderzoek waaruit blijkt dat de gevolgen minimaal zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt een extreem slecht idee om tegen het advies van de vaccinfabrikant in te gaan. Er is nauwelijks data beschikbaar over de werkzaamheid bij een uitgestelde tweede inenting.
Het zal ook niet meehelpen om meer mensen warm te laten lopen om een prik te halen ben ik bang.
Het begint wel een beetje zielig te worden zo langzamerhand. Het aantal dagelijkse positieve testen daalt al dagen, en nu vinden ze weer wat anders om een negatief beeld te schetsen. Vorige weken werd er nog met stijgende besmettingen in de titels gewerkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:05 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ja, is gewoon zelfde vaccin. Het is niet zo dat er een vaccin A en vaccin B is zover ik weet. Gewoon één vaccin die je twee keer moet krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is dezelfde prik als de eerste, maar dan krijg je hem de tweede keer. Voor zover ik weet.
Basically ís heel veel in deze crisis nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Basically doet het RIVM dus gewoon heel veel van dit:
[ afbeelding ]
Ja, je gaat tegen dingen aanlopen. Maar omdat je dan dingen op moet lossen, gebeurt het ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:08 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Punt is ook dat je op het moment dat je gaat beginnen ongetwijfeld tegen onpraktische dingen aanloopt. Met een beperkte eerste levering heb je ook mooi de tijd om die lessen vast om te zetten in veranderingen. Nu gaan we ook dat allemaal doen half januari, als de leveringen al veel groter zijn.
Ventilatie lijkt wel in orde gelukkig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:10 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
Gelekte serverfoto van het RIVM
Daar is hij wel meester inquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef Multatilu het volgende:
Rutte staat me toch een partij het geklungel van De Jonge weg te masseren zeg...
Het duurt wel even voordat zulk onderzoek gedaan is. Ze zijn maanden bezig geweest met de trials van de huidige vaccins. Tegen de tijd dat goed en wel bekend is hoe het werkt bij een uitgesteld boostershot, zou de pandemie al op z'n eind moeten zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Alleen na goed onderzoek waaruit blijkt dat de gevolgen minimaal zijn.
Ja hadden ze maar tijd gehad zich beter voor te bereiden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:08 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Punt is ook dat je op het moment dat je gaat beginnen ongetwijfeld tegen onpraktische dingen aanloopt. Met een beperkte eerste levering heb je ook mooi de tijd om die lessen vast om te zetten in veranderingen. Nu gaan we ook dat allemaal doen half januari, als de leveringen al veel groter zijn.
Helemaal eens. Mijn punt is vooral dat je dat liever eerder dan later hebt en het efficienter is die lessen te krijgen als je een kleine levering moet 'wegwerken' (met andere woorden, minder kans om in absolute aantallen meteen grote vertraging te krijgen terwijl grote leveringen binnen blijven komen).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, je gaat tegen dingen aanlopen. Maar omdat je dan dingen op moet lossen, gebeurt het ook.
Dat is die van vorige week. Niet deze week. We hebben een week 53quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:12 schreef popje het volgende:
GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst testlocaties per kalenderweek4 week 52 week 51
Totaal aantal afgenomen testen waarvan uitslag bekend is 409.093 479.766
Aantal positieve testen 53.147 65.560
Percentage positieve testen 13,0% 13,7%
Het aantal positieve testen is volgens de RIVM website gedaald in week 52... en niet gestegen (ik heb het niet nagerekend, anders hebben ze het omgekeerd gezet)
Iedereen shopt ook willekeurig in de cijfers. Nu de besmettingsaantallen dalen, gaan de doemdenkers weer kijken naar de positiviteitsratio - naast natuurlijk 'de feestdagen', waardoor de cijfers niet betrouwbaar zouden zijn. Net als dat Maurice de Hond, toen de besmettingscijfers stegen, weer krampachtig ging kijken naar de positiviteitsratio omdat die gelijk bleef door een deels gewijzigd testbeleid.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Basically ís heel veel in deze crisis nu eenmaal zo.
Dit is t/m 29 december, week 53 is t/m 4 januari.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:13 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat is die van vorige week. Niet deze week. We hebben een week 53
Je hebt de verkeerde week, niet de laatstequote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:12 schreef popje het volgende:
GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst testlocaties per kalenderweek4 week 52 week 51
Totaal aantal afgenomen testen waarvan uitslag bekend is 409.093 479.766
Aantal positieve testen 53.147 65.560
Percentage positieve testen 13,0% 13,7%
Het aantal positieve testen is volgens de RIVM website gedaald in week 52... en niet gestegen (ik heb het niet nagerekend, anders hebben ze het omgekeerd gezet)
Om te zien dat bijvoorbeeld de daling van het aantal positieve testen niet vooral komt omdat mensen zich minder laten testen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Questular het volgende:
Ik zal het wel niet snappen maar wat maakt het % positieve testen uit?
Goeie cijfers weer!!!!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
6.338 nieuwe positieve testen
320 nieuwe ziekenhuisopnames
46 nieuwe IC-opnames
151 nieuwe overlijdens
nog veel te hoog, ik denk dat dit het belangrijkste cijfer is van de week cijfers.quote:
Boh, die opnames en overlijdens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
151 nieuwe overlijdens
Sportscholen kunnen open!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
151 nieuwe overlijdens
Het zegt iets over hoeveel mensen "in het wild" met het virus rondlopen. Als 100% van de mensen die zich melden voor de test een positieve uitslag krijgt, is het echte probleem veel groter dan wanneer dat maar 1% is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Questular het volgende:
Dagcijfers testen ziet er goed uit, 151 overlijdensquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
151 nieuwe overlijdens
Het zegt toch meer dan de absolute aantallen? Maakt namelijk nogal uit of er een week heel veel of heel weinig is getest.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Questular het volgende:
Pff die ziekenhuis opnamens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
151 nieuwe overlijdens
Minder positief gevallen dan gisteren? De rest is hoog.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
151 nieuwe overlijdens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |