SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 05-01-2021 13:38:43 ]
Hij houdt angstvallig de dienstregeling in de gatenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo al onder de bus gegooid?
die bussen zullen ook wel te laat komenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
50% zal niet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Er wordt wel gedaan alsof een vaccin een end-all middel is maar hoogstwaarschijnlijk sterft het virus niet uit. Dus wat is de strategie qua versoepelen met vaccinatiegraad in acht genomen? Volstaat het als 50% gevaccineerd is en virus alsnog wel rondgaat, muteert en wellicht jaarlijks in andere vorm terugkeert zoals de griep? Als meeste kwetsbaren zijn ingeënt dan wellicht nog wel veel besmettingen bij loslaten maatregelen, maar minder druk op de zorg en minder sterfte
Fred Teeven is onderwegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
In China mikken ze op 60-70% voor groepsimmuniteit, met een vaccin dat 80% effectief zou zijn. Vraag me af waar dat soort percentages op gebaseerd worden behalve nattevingerwerk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
50% zal niet voldoende zijn.![]()
Volgens mij gaan ze uit van tussen de 70 en 90%.
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
50% zal niet voldoende zijn.![]()
Volgens mij gaan ze uit van tussen de 70 en 90%.
Hoe dan? Als onvrijwillige provincie van China?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:05 schreef luxerobots het volgende:
Henk Krol vergelijkt in de tweede zin Nederland al met Taiwan.
Omdat ze daar slechts 7 coronadoden hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe dan? Als onvrijwillige provincie van China?
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat ze daar slechts 7 coronadoden hebben.
Don't shoot the messenger, he?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.
Kerstbomen verstoppenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.
Goh, je verwacht het niet he?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
net de GGD aan de lijn wie er nu de uitnodiging moet versturen voor de vaccinatie aangezien ik op de roadmap als eerste groep sta.
je kan het eigenlijk wel raden: ze weten het niet
Oh toevallig zeg. Pinksteren valt ook op dezelfde dag dit jaar. Hebben de Maya’s toch gelijk gekregen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.
Dat is me nooit opgevallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
je kan beter het geluid uitdoen, want spreken kan ze niet
Niemand lijkt ook rekening te houden met de mensen die al besmet zijn geweest en kijken alleen maar naar de variant die wij kennen, Engelse variant en vaccinsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.
Praten mag ze met de mond volquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
je kan beter het geluid uitdoen, want spreken kan ze niet
Als een snoepje wat op een te hoge plank ligt en waar je niet bij kunt. Veel mensen die ik ken die iets ouder zijn (50+) maken zich er zorgen over om zelf ziek te worden, dat snap ik opzich welquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.
Ik hoop het. Maar met extra besmettelijke variant kant het hard gaan op de scholen en blijft het tot zomervakantie behelpen en zitten we dan al langer in lockdown dan in 2020. Verwacht ook minder vrijheid van grens over gaan in de zomer en wellicht dus extra beperkingen als je niet gevaccineerd bent.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb je mij al gebeld?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
die weten ook nog helemaal niks over de vaccins en wie ze mogen prikken
Wat is "de eerste groep"?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
net de GGD aan de lijn wie er nu de uitnodiging moet versturen voor de vaccinatie aangezien ik op de roadmap als eerste groep sta.
je kan het eigenlijk wel raden: ze weten het niet
ik bel je zo....waarschijnlijk weet je meer dan de GGD en de huisarts zelfs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je mij al gebeld?![]()
Ik heb ook hetzelfde antwoord voor je!
Waarom? Waarom iedereen afbellen? En niet gewoon wachten tot dat je die uitnodiging hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
Zorgmedewerkers van verpleeghuizenquote:
hahahahaha wat denk je zelf ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Je krijgt toch bericht wanneer je aan de beurt bent?
Tuurlijk wel joh.quote:
Dat je geduld moet hebben in plaats van in paniek stad en land nu af te gaan bellen, dat denk ik.quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
omdat ik het niet af ga wachten.....simpel zatquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Waarom iedereen afbellen? En niet gewoon wachten tot dat je die uitnodiging hebt.
Aangezien je zegt op de roadmap te staan ben je of bejaarde, en zal je verzorgingstehuis het wel regelen, of zorgmedewerker en dan zal je manager dat wel regelen.
paniekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je geduld moet hebben in plaats van in paniek stad en land nu af te gaan bellen, dat denk ik.
Zouden ze geen lijstje bijhouden met longpatiënten?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Volgens mij moet de huisarts ook de medische indicatie bepalen voor de onder 60 groep bepalen. Dat belooft nog wat.
Dat loopt in principe via de werkgever. Ben je zzp'er: https://ggdghor.nl/actuee(...)anisaties-en-zzpers/quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers van verpleeghuizen
gehandicaptenzorg
wijkverpleging
wmo-ondersteuning
Maar om al te gaan bellen voor de eerste prik gezet is....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek![]()
ik wil gewoon weten waar ik een toe ben, ik ga geen maanden wachten om dan tot de conclusie te komen dat ze het toevallig SVB vergeten zijn.
er worden genoeg fouten gemaakt he.
Je kan ook nog even wachten totdat de eerste prikken worden gezet (en dan nog een week of wat)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek![]()
ik wil gewoon weten waar ik een toe ben, ik ga geen maanden wachten om dan tot de conclusie te komen dat ze het toevallig SVB vergeten zijn.
Zelfs met 3 miljoen vaccinaties een miljoen besmettingen de zomer periode gaat het de goede kant op en zodra er voldoende vaccins zijn gaat het heel hard het heeft net als het test beleid duurt het gewoon even voordat ze het voor elkaar hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Geen maanden wachten... Er is nog geen prik gezetquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
paniek![]()
Zullen er dan niet heel veel mensen tegelijk gaan bellen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef D_A het volgende:
[..]
Je kan ook nog even wachten totdat de eerste prikken worden gezet (en dan nog een week of wat)
jij hebt ook echt geen idee wat paniek is he.....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen maanden wachten... Er is nog geen prik gezet. Maar verder geen paniek natuurlijk.
Dat is idd een hele grote, en vooral hele brede groepquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Volgens mij moet de huisarts ook de medische indicatie bepalen voor de onder 60 groep bepalen. Dat belooft nog wat.
Fijn ook voor ggd en huisartsen als iedereen al gaat bellen, ook als ze nog geen oproep hebben gehad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen maanden wachten... Er is nog geen prik gezet. Maar verder geen paniek natuurlijk.
Jij bent echt heel positief he, ziet overal het lichtpuntje in!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar met extra besmettelijke variant kant het hard gaan op de scholen en blijft het tot zomervakantie behelpen en zitten we dan al langer in lockdown dan in 2020. Verwacht ook minder vrijheid van grens over gaan in de zomer en wellicht dus extra beperkingen als je niet gevaccineerd bent.
En geheid dat als meer mensen gevaccineerd zijn corona als antwoord daar op nog verder muteert naar of nog besmettelijke of nog dodelijker. Dat is helaas hoe virussen werken.
Twitter of Nieuwsuur. Denk dat er vanavond wel een plekje is om prio op de lijst te claimen eventueel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is idd een hele grote, en vooral hele brede groep
Ik zit daar ook in, als veertiger met een chronische auto-immuunziekte.
Waar kan ik voorrang claimen?
En dat ook nog.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Fijn ook voor ggd en huisartsen als iedereen al gaat bellen, ook als ze nog geen oproep hebben gehad.
Dan snap ik wel dat die mensen hun werk niet gedaan krijgen.
daar zitten ze gewoon voor, maar lekker oordelen johquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Fijn ook voor ggd en huisartsen als iedereen al gaat bellen, ook als ze nog geen oproep hebben gehad.
Vast wel maar kan best een gedoe opleveren als je bv een angstige astma patient moet vertellen dat hij pas in september aan de beurt is omdat het niet ernstig genoeg is. Op moment dat hij dan overlijdt wordt de verantwoordelijkheid bij de huisarts gelegd. Zulke scenario's. Dan heb ik liever bv iedereen die een griepprik krijgt wordt ook gevraagd voor ...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zouden ze geen lijstje bijhouden met longpatiënten en obesitisten?
Inderdaad lekker janken dat niemand iets weet maar vervolgens wel constant tijd innemen met onnodige telefoontjes waardoor ander werk moet wachten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nu val je ook al tegen mij uit. Blijf je wel kalm?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, dat is het dus niet, en nu opflikkeren met je getrol
De officiële startdatum voor de groep waar je vrouw in valt is toch afhankelijk van goedkeuring van Moderna? Zou in elk geval daarop wachten, aangezien je dan weet wanneer Moderna beschikbaar is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar zitten ze gewoon voor, maar lekker oordelen joh
komen die niet ook al in aanmerking voor de normale griepprik?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Morgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:26 schreef 4-elements het volgende:
Zijn ze nou al begonnen met prikken in plaats van oeverloos zeveren?
Maar zelfs dan heeft het nog geen zin, aangezien we volgens mij nog niet exact weten wanneer we de vaccins van moderna geleverd zullen krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De officiële startdatum voor de groep waar je vrouw in valt is toch afhankelijk van goedkeuring van Moderna? Zou in elk geval daarop wachten, aangezien je dan weet wanneer Moderna beschikbaar is.
Het zou wel fijn zijn inderdaad als er al een indicatie van een lijst is welke 60-'ers de 'juiste' medische achtergrond hebben om in de voorrangsgroep te zitten. Ik ga er wel vanuit dat de gezondheidsraad hier wel enig inzicht over heeft, dus er zal wel iets liggen ergens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
komen die niet ook al in aanmerking voor de normale griepprik?
Dat is inderdaad de insteek, dat die mensen uitgenodigd worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
komen die niet ook al in aanmerking voor de normale griepprik?
Kan goed dezelfde lijst zijn als degenen die opgeroepen worden voor de griepprik.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zouden ze geen lijstje bijhouden met longpatiënten?
Eens, ik bedoelde de goedkeuring door CBG ermee, met bijsluiter enzo. Dat lijkt me het moment dat ze weten wanneer ze gaan starten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar zelfs dan heeft het nog geen zin, aangezien we volgens mij nog niet exact weten wanneer we de vaccins van moderna geleverd zullen krijgen.
de insteek was ook dat we er klaar voor warenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de insteek, dat die mensen uitgenodigd worden.
Jij denkt dat blijven bellen helpt? Bang dat ze je overslaan of vergeten?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de insteek was ook dat we er klaar voor waren
ik ben enigzins sceptisch en blijkbaar terecht aangezien niemand nog iets weet.
maar ik moet gewoon wachten totdat ik uitnodiging krijg, als ik die in mei nog steeds niet heb maar eens ff bellen
I see what you did there.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de insteek, dat die mensen uitgenodigd worden.
dat is wel een grote kans ja aangezien ik nogal een uitzondering ben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij denkt dat blijven bellen helpt? Bang dat ze je overslaan of vergeten?
Dat 2e en 3e kwartaal wordt wel druk trouwens, meer 13+ miljoen geplande vaccinatiesquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een schema gemaakt over wie wanneer aan de beurt zal zijn met welk vaccin:
[ afbeelding ]
Misschien ook wel wat voor de openingspost!
Goed dat je dat nu weet, toch? Snap wel dat je van die onduidelijkheid genoeg hebt, en je weet nu iets meer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de insteek was ook dat we er klaar voor waren
ik ben enigzins sceptisch en blijkbaar terecht aangezien niemand nog iets weet.
maar ik moet gewoon wachten totdat ik een uitnodiging krijg, als ik die in mei nog steeds niet heb maar eens ff bellen en dan te horen krijgen dat er wat mis is gegaan en dat ik achteraan kan aansluiten![]()
Ach, wat kan er mis gaanquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat 2e en 3e kwartaal wordt wel druk trouwens, meer 13+ miljoen geplande vaccinaties
ze zullen het vast wel aan het voorbereiden zijn hoorquote:
Wat maakt jou meer bijzonder dan een ander?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is wel een grote kans ja aangezien ik nogal een uitzondering ben.
Unieke sneeuwvlokjesquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is wel een grote kans ja aangezien ik nogal een uitzondering ben.
Ik vind die andere kaart overzichtelijker.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een schema gemaakt over wie wanneer aan de beurt zal zijn met welk vaccin:
[ afbeelding ]
Dat is ongeveer 1000 per ggd per dag (als het aantal mensen per ggd gelijk verdeeld is). dat zou toch moeten lukken, dunkt mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat 2e en 3e kwartaal wordt wel druk trouwens, meer 13+ miljoen geplande vaccinaties
Dan doet je werkgever het.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers van verpleeghuizen
gehandicaptenzorg
wijkverpleging
wmo-ondersteuning
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Die is gisteren al gedeeld vanuit het RIVMquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Alles wordt gewoon per post verstuurd. Doe-het-zelf vaccinatie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar AZ heeft wel de grootste hoeveelheid vaccins klaar liggen als ze eenmaal goedgekeurd zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?
AZ heeft voorlopig nog niets aangeleverd dus kan me bijna niet voorstellen dat halverwege Q1 al met die groep ingeënt kan worden?
Sterker nog, die is nog niet eens aangemeld voor goedkeuring bij de EMA.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?
AZ heeft voorlopig nog niets aangeleverd dus kan me bijna niet voorstellen dat halverwege Q1 al met die groep ingeënt kan worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |