SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 05-01-2021 13:38:43 ]
Hij houdt angstvallig de dienstregeling in de gatenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is Hugo al onder de bus gegooid?
die bussen zullen ook wel te laat komenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
50% zal niet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:58 schreef VacaLoca het volgende:
Er wordt wel gedaan alsof een vaccin een end-all middel is maar hoogstwaarschijnlijk sterft het virus niet uit. Dus wat is de strategie qua versoepelen met vaccinatiegraad in acht genomen? Volstaat het als 50% gevaccineerd is en virus alsnog wel rondgaat, muteert en wellicht jaarlijks in andere vorm terugkeert zoals de griep? Als meeste kwetsbaren zijn ingeënt dan wellicht nog wel veel besmettingen bij loslaten maatregelen, maar minder druk op de zorg en minder sterfte
Fred Teeven is onderwegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
In China mikken ze op 60-70% voor groepsimmuniteit, met een vaccin dat 80% effectief zou zijn. Vraag me af waar dat soort percentages op gebaseerd worden behalve nattevingerwerk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
50% zal niet voldoende zijn.![]()
Volgens mij gaan ze uit van tussen de 70 en 90%.
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
50% zal niet voldoende zijn.![]()
Volgens mij gaan ze uit van tussen de 70 en 90%.
Hoe dan? Als onvrijwillige provincie van China?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:05 schreef luxerobots het volgende:
Henk Krol vergelijkt in de tweede zin Nederland al met Taiwan.
Omdat ze daar slechts 7 coronadoden hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe dan? Als onvrijwillige provincie van China?
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat ze daar slechts 7 coronadoden hebben.
Don't shoot the messenger, he?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.
Kerstbomen verstoppenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.
Goh, je verwacht het niet he?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
net de GGD aan de lijn wie er nu de uitnodiging moet versturen voor de vaccinatie aangezien ik op de roadmap als eerste groep sta.
je kan het eigenlijk wel raden: ze weten het niet
Oh toevallig zeg. Pinksteren valt ook op dezelfde dag dit jaar. Hebben de Maya’s toch gelijk gekregen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoorde ook dat Pasen en Kerstmis dit jaar op dezelfde dag vallen.
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
In de zomer hebben we pas drie miljoen inentingen. 2021 wordt zo nog kutter dan 2020.
Dat is me nooit opgevallen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
je kan beter het geluid uitdoen, want spreken kan ze niet
Niemand lijkt ook rekening te houden met de mensen die al besmet zijn geweest en kijken alleen maar naar de variant die wij kennen, Engelse variant en vaccinsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.
Praten mag ze met de mond volquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:09 schreef byah het volgende:
[..]
je kan beter het geluid uitdoen, want spreken kan ze niet
Als een snoepje wat op een te hoge plank ligt en waar je niet bij kunt. Veel mensen die ik ken die iets ouder zijn (50+) maken zich er zorgen over om zelf ziek te worden, dat snap ik opzich welquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom zou het kutter moeten worden als er dan al veel kwetsbaren gevaccineerd zijn en veel mensen al corona gehad hebben? Dan is de druk op de zorg op een gegeven moment laag genoeg dat je de winkels en horeca weer onder voorwaarden kunt openen. Vergelijkbaar met vorig jaar zomer of gunstiger.
Ik hoop het. Maar met extra besmettelijke variant kant het hard gaan op de scholen en blijft het tot zomervakantie behelpen en zitten we dan al langer in lockdown dan in 2020. Verwacht ook minder vrijheid van grens over gaan in de zomer en wellicht dus extra beperkingen als je niet gevaccineerd bent.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb je mij al gebeld?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
die weten ook nog helemaal niks over de vaccins en wie ze mogen prikken
Wat is "de eerste groep"?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef Predator40 het volgende:
net de GGD aan de lijn wie er nu de uitnodiging moet versturen voor de vaccinatie aangezien ik op de roadmap als eerste groep sta.
je kan het eigenlijk wel raden: ze weten het niet
ik bel je zo....waarschijnlijk weet je meer dan de GGD en de huisarts zelfs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je mij al gebeld?![]()
Ik heb ook hetzelfde antwoord voor je!
Waarom? Waarom iedereen afbellen? En niet gewoon wachten tot dat je die uitnodiging hebt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
Zorgmedewerkers van verpleeghuizenquote:
hahahahaha wat denk je zelf ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
Je krijgt toch bericht wanneer je aan de beurt bent?
Tuurlijk wel joh.quote:
Dat je geduld moet hebben in plaats van in paniek stad en land nu af te gaan bellen, dat denk ik.quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:13 schreef Predator40 het volgende:
Huisarts net gebeld:
omdat ik het niet af ga wachten.....simpel zatquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom? Waarom iedereen afbellen? En niet gewoon wachten tot dat je die uitnodiging hebt.
Aangezien je zegt op de roadmap te staan ben je of bejaarde, en zal je verzorgingstehuis het wel regelen, of zorgmedewerker en dan zal je manager dat wel regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |