Sterker nog, die is nog niet eens aangemeld voor goedkeuring bij de EMA.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is er al iets meer bekend over de goedkeuring van de andere vaccins uit de blauwe groep?
AZ heeft voorlopig nog niets aangeleverd dus kan me bijna niet voorstellen dat halverwege Q1 al met die groep ingeënt kan worden?
Het zal ook wel via de softwareleverancier van de huisartsen lopen. Die software is blijkbaar in staat om op basis van diagnoses in het patiëntdossier de selectie voor de griepprik te maken. Dat lijkt me om te katten voor de covidprik, en dat zal ook wel gebeurd zijn omdat de vaccinatie door huisartsen al maanden in de lucht hangt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn inderdaad als er al een indicatie van een lijst is welke 60-'ers de 'juiste' medische achtergrond hebben om in de voorrangsgroep te zitten. Ik ga er wel vanuit dat de gezondheidsraad hier wel enig inzicht over heeft, dus er zal wel iets liggen ergens.
lang verhaal, en vaak weet de overheid het zelf niet eens en wijzen allemaal naar elkaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat maakt jou meer bijzonder dan een ander?
de vraag is wie mijn werkgever isquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan doet je werkgever het.
Bij ons zijn ze vandaag de deur uitgegaan. Vaccinatie brief is het bewijs dat je ook recht op een vaccinatie hebt.
Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal. Maar met voortdurend bellen en er steeds maar achteraan zitten gaan het echt niet sneller. Sterker nog, het werkt zich misschien wel tegen je.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lang verhaal, en vaak weet de overheid het zelf niet eens en wijzen allemaal naar elkaar.
UWV?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de vraag is wie mijn werkgever is
Zoals het er nu naar uitziet, krijgt 18- niks.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef aartstyle het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar hoe staat het met de groep <18? Krijgen die helemaal geen vaccin? Of ligt dat nog open en kijkt men ook daarvoor naar de britse mutatie? Krijg je als je nu 16 bent dan pas een vaccin als je 18 bent etc?
ik ben niet van: ik wacht alles maar af en het komt vanzelf wel...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal. Maar met voortdurend bellen en er steeds maar achteraan zitten gaan het echt niet sneller. Sterker nog, het werkt zich misschien wel tegen je.
haha, ik zal het morgen nog eens vragenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet, krijgt 18- niks.
Maar het is gelukkig niet zo dat men nogal eens van strategie en aanpak wisselt of zo
ik krijg mijn salaris van het SVBquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
UWV?
Maar je bent ZZP'er? Mijn organisatie regelt het ook voor zelfstandigen en uitzendkrachten.
Het zou heel vreemd zijn als het tegen hem zou werken, want als iemand recht heeft op een vaccinatie op grond van zijn plaats in het schema, verandert dat niet ineens omdat hij te vaak zou vragen wanneer hij aan de beurt is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zo heeft een ieder zijn eigen verhaal. Maar met voortdurend bellen en er steeds maar achteraan zitten gaan het echt niet sneller. Sterker nog, het werkt zich misschien wel tegen je.
Alsof die kinderen een vaccin nodig hebbenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar het is gelukkig niet zo dat men nogal eens van strategie en aanpak wisselt of zo
Nou die kinderen (zeker in de groep vanaf 16 tot 18) zullen maar wat graag weer naar de kroeg gaan (ja mag officieel niet) of andere lichamelijke contacten uitvoeren.......quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alsof die kinderen een vaccin nodig hebbenEn mochten ze dat nodig hebben dan is ergens aan het eind van het jaar vroeg zat.
Je kunt je inderdaad beter bezig houden met het belasten van mensen die je vraag niet kunnen en zullen beantwoorden dan dat deze mensen zich op een andere wijze, wellicht in jouw voordeel, productief zouden kunnen inzetten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben niet van: ik wacht alles maar af en het komt vanzelf wel...
Er werd tot nu toe gezegd dat onder de 18 en zwangere vrouwen op dit moment niet gevaccineerd werden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:48 schreef aartstyle het volgende:
Heb niet alles gelezen, maar hoe staat het met de groep <18? Krijgen die helemaal geen vaccin? Of ligt dat nog open en kijkt men ook daarvoor naar de britse mutatie? Krijg je als je nu 16 bent dan pas een vaccin als je 18 bent etc?
Kan toch ook prima? 3x kuchen als ze ziek zijn en het is voorbij.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou die kinderen (zeker in de groep vanaf 16 tot 18) zullen maar wat graag weer naar de kroeg gaan (ja mag officieel niet) of andere lichamelijke contacten uitvoeren.......
De vaccins zijn ook niet goedgekeurd voor 18-.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zijn er livebeelden uit het toilet?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
Hugo staat zichzelf nu op te peppen.
Volgens mij hebben ze bij AZ wel testen gedaan bij kinderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De vaccins zijn ook niet goedgekeurd voor 18-.
Moet ook gewoon kunnen als risicogroepen gevaccineerd zijn. Wat verwachten mensen dan, dat 16-jarigen nog het hele jaar thuisblijven omdat er nog 20% van de volwassenen niet gevaccineerd zijn?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou die kinderen (zeker in de groep vanaf 16 tot 18) zullen maar wat graag weer naar de kroeg gaan (ja mag officieel niet) of andere lichamelijke contacten uitvoeren.......
Nee maar je kunt het zo wel zien aan zijn ogenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn er livebeelden uit het toilet?
Zoals wel meer zaken niet geschikt zijn voor 18-quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De vaccins zijn ook niet goedgekeurd voor 18-.
Ow echt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze bij AZ wel testen gedaan bij kinderen.
Ik hou me toch ook in hier?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:56 schreef StateOfMind het volgende:
Z
[..]
Zoals wel meer zaken niet geschikt zijn voor 18-
Laten ze bij AZ nou eerst maar eens het dak testenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze bij AZ wel testen gedaan bij kinderen.
Is Dirk Scheringa ook grootaandeelhouder van die vaccins?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laten ze bij AZ nou eerst maar eens het dak testen
De aandelen koers gaat door het dakquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is Dirk Scheringa ook grootaandeelhouder van die vaccins?
Ziet er leuk uit maar je weet nu al dat we binnen een maand het complete schema moeten herzien.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
De NOS heeft een schema gemaakt over wie wanneer aan de beurt zal zijn met welk vaccin:
[ afbeelding ]
Misschien ook wel wat voor de openingspost!
Of dat ie alleen achterwaarts gelezen kan worden!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit maar je weet nu al dat we binnen een maand het complete schema moeten herzien.
Ja? Denk je dat ~1 miljoen vaccins in het eerste kwartaal en dan ~13 miljoen in het 2e en 3e kwartaal niet gaat lukken?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit maar je weet nu al dat we binnen een maand het complete schema moeten herzien.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat ~1 miljoen vaccins in het eerste kwartaal en dan ~13 miljoen in het 2e en 3e kwartaal niet gaat lukken?
We zijn er klaar voor !quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja? Denk je dat ~1 miljoen vaccins in het eerste kwartaal en dan ~13 miljoen in het 2e en 3e kwartaal niet gaat lukken?
Zelfs op de gay pride wordt niet zoveel gespoten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, top!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dacht een groep tussen 12-15 jaar of zo.
Eens alle volwassenen de kans gekregen hebben om zich te laten vaccineren schaf je de maatregelen af.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Moet ook gewoon kunnen als risicogroepen gevaccineerd zijn. Wat verwachten mensen dan, dat 16-jarigen nog het hele jaar thuisblijven omdat er nog 20% van de volwassenen niet gevaccineerd zijn?
Ik hoop daarvoor wel al. Zolang de zorg het aankan mogen we wat mij betreft best maximaliseren wat betreft het opheffen van restricties.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eens alle volwassenen de kans gekregen hebben om zich te laten vaccineren schaf je de maatregelen af.
Winkels, kappers etc blijven echt niet volledig dicht totdat we aan 70 procent vaccinatie zitten, dat was vorig jaar toch ook niet zo. Gewoon alles gefaseerd weer openen naarmate die graad stijgt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop daarvoor wel al. Zolang de zorg het aankan mogen we wat mij betreft best maximaliseren wat betreft het opheffen van restricties.
Maar ik hoop restaurants, cafe's, theathers, contact sporten etc ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Winkels, kappers etc blijven echt niet volledig dicht totdat we aan 70 procent vaccinatie zitten, dat was vorig jaar toch ook niet zo. Gewoon alles gefaseerd weer openen naarmate die graad stijgt.
Ook al die dingen gaan gewoon weer open straks als de vaccinaties nog lopen, desnoods met nog even wat regels en richtlijnen zoals maximum per terras, 1,5 meter etc. Net als vorig jaar zeg maar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ik hoop restaurants, cafe's, theathers, contact sporten etc ook niet.
Als de besmettingen dermate laag komen kunnen we best een tijd met een reproductiegetal boven de 1. En helemaal als we tegen die tijd ook een groot gedeelte gevaccineeerd hebben, dan lijkt mij yoyo'en beter dan dat we paniekerig vasthouden aan het reproductiegetal. Want als veel mensen zijn gevaccineerd kan het reproductiegetal bij een lockdown ook lager dan dat we nu hebben.
300+ opnames op een dag lijkt mij nou niet keurig. We hebben nog wel even voor iets meer ruimte in de ziekenhuizen...quote:
Zelf denk ik inderdaad ook ergens maart, zodra het beter weer gaat worden. In de zomer vorig jaar ging het ook prima.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook al die dingen gaan gewoon weer open straks als de vaccinaties nog lopen, desnoods met nog even wat regels en richtlijnen zoals maximum per terras, 1,5 meter etc. Net als vorig jaar zeg maar.
Ik verwacht eigenlijk alleen januari en februari nog even doorbijten (traditionele virusseizoen) maar dat we vanaf maart heel rap die cijfers gaan drukken.
Are you not entertained?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, de gladiatoren betreden de arena.
Ik ben ook benieuwd naar wanneer die Britse variant hier op gaat duiken. En of die zich ook makkelijker verspreidt buiten het griepseizoen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook al die dingen gaan gewoon weer open straks als de vaccinaties nog lopen, desnoods met nog even wat regels en richtlijnen zoals maximum per terras, 1,5 meter etc. Net als vorig jaar zeg maar.
Ik verwacht eigenlijk alleen januari en februari nog even doorbijten (traditionele virusseizoen) maar dat we vanaf maart heel rap die cijfers gaan drukken.
Dat is pils.quote:
Jawel hoor, want je hebt gewoon een weekpatroon en vorige week dinsdag kwamen er nog 400 bij. De afgelopen dagen waren er dan ook significant minder opnames dan je gemiddeld kon verwachten, ook weer door het weekpatroon.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
300+ opnames op een dag lijkt mij nou niet keurig. We hebben nog wel even voor iets meer ruimte in de ziekenhuizen...
Fixedquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
vaccinaties in Europa:
Germany
265,610 (Jan 3, 2021)
Italy
128,880
Canada
117,768 (Jan 3, 2021)
Spain
82,834
Bahrain
61,612
Denmark
46,975 (Jan 3, 2021)
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Estonia
2,535
France
516 (Jan 1, 2021)
Nederland
0 (Jan 6, 2021)
dat was nu juist niet de bedoeling....anders heb je hier de poppen weer aan het dansen.quote:
Canada ligt in Europa ondertussen? Naast Bahrein? Hoe zit het met de andere 40 landen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
vaccinaties in Europa:
Germany
265,610 (Jan 3, 2021)
Italy
128,880
Canada
117,768 (Jan 3, 2021)
Spain
82,834
Bahrain
61,612
Denmark
46,975 (Jan 3, 2021)
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Estonia
2,535
France
516 (Jan 1, 2021)
Bahrain in Europa?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Predator40 het volgende:
vaccinaties in Europa:
Germany
265,610 (Jan 3, 2021)
Italy
128,880
Canada
117,768 (Jan 3, 2021)
Spain
82,834
Bahrain
61,612
Denmark
46,975 (Jan 3, 2021)
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Estonia
2,535
France
516 (Jan 1, 2021)
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jawel hoor, want je hebt gewoon een weekpatroon en vorige week dinsdag kwamen er nog 400 bij. De afgelopen dagen waren er dan ook significant minder opnames dan je kon verwachten, ook weer door het weekpatroon.
Die landen zijn afgelopen nacht verplaatstquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Canada ligt in Europa ondertussen? Naast Bahrein? Hoe zit het met de andere 40 landen?
Ja precies. Clinic 430.............quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is vorige week dinsdag....
Ja dan heeft hij toch gelijk? Minder opnames vandaag dan vorige weekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit is vorige week dinsdag....
je weet toch zelf wel welke landen er wel in europa liggen ?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Canada ligt in Europa ondertussen? Naast Bahrein? Hoe zit het met de andere 40 landen?
Hoe ze er nu ook bijstaat. Ga afwassenquote:
ze zet Rutte wel voor het blokquote:
Ze zeikt wel heel erg nu hoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zet Rutte wel voor het blok
maar zo moeilijk is dat niet
Gek he, als dat het advies van de gezondheidsraad is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze zeikt wel heel erg nu hoor.
Zorg wilde eerder vaccineren, dit lijkt te lukken. Nu gaat ze zeuren dat de ouderen niet als eerste gevaccineerd gaan worden.
Ja kom op zeg ....
Oeh ze zijn daar echt flink in paniek. Hopen dat we hier in Nederland wel de kalmte weten te bewaren, al denk ik niet dat we hier de lijst met vitale beroepen gaan verkleinen.quote:
288.000 vandaag en volgende week nog eens 70.000 erbijquote:
Ja, maar ondertussen is zij ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers. Zij had een punt gehad als zij hier tegen was geweest.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gek he, als dat het advies van de gezondheidsraad is.
Deze had je al kunnen geven, want straks krijg je nog meer vaccins en die had je kunnen gebruiken voor 2e prik.quote:
Nee hoor. Ik ben ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers, maar vind ook dat we in december al hadden moeten beginnen met de ouderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen is zij ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers. Zij had een punt gehad als zij hier tegen was geweest.
Ik ben bang dat onder druk van de kamer de plannen weer gaan wijzigen..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers, maar vind ook dat we in december al hadden moeten beginnen met de ouderen.
Ah zo, ja daar ben ik het mee eens, maar die debat is nu al tien keer gevoerd toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ook voor het vaccineren van zorgmedewerkers, maar vind ook dat we in december al hadden moeten beginnen met de ouderen.
Die kans is aanwezig ja. Zou het allemaal nog een stukje bizarder maken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben bang dat onder druk van de kamer de plannen weer gaan wijzigen..
Nee, heb je het gemist dat er gevaccineerd gaat worden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:35 schreef luxerobots het volgende:
Slimme vraag van Wilders. Hoeveel vaccins liggen er nu eigenlijk?
Hebben we 164.000 stuks op de plank laten liggen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |