het zou toch wat zijn als het achteraf een kern van waarheid blijkt te bevattenquote:Op maandag 4 januari 2021 09:35 schreef Mike het volgende:
Zou Lin Wood geen familie hebben die hem een beetje in bescherming kunnen nemen?
[ twitter ]
[ twitter ]
Begrepen.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik wilde hem hier ook niet verder uitdiepen hoor, afgezien van het geven van mijn mening met een bron erbij, want je hebt denk ik gelijk dat dit inhoudelijk dan dreigt erg offtopic te geraken. Nochtans kan ik me moeilijk aan de indruk onttrekken dat een grote groep evangelicals hierdoor voor een politiek karretje gespannen worden, want tot zeg de jaren 70 had die groep juist het tegenovergestelde standpunt.
Ja, het zou ook wat zijn als het monster van Loch Ness echt bestond.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:30 schreef Ruse het volgende:
[..]
het zou toch wat zijn als het achteraf een kern van waarheid blijkt te bevatten
Er valt meer dan genoeg te framen aan dit hele voorval, en dat gebeurt dan ook. Ik beticht de media niet van dingen, ik constateer zaken. Maar dat schiet jou natuurlijk in het verkeerde keelgat, immers moeten in deze topicreeks alle neuzen dezelfde kant opstaan. En zo niet dan springt men er direct op. Ik was ook alweer zes keer (!) gequotequote:Op maandag 4 januari 2021 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan een ruwe opname valt weinig te framen. Dat is ook het hele punt. Je kunt media met 'anonieme bronnen' weer lekker van alles betichten, maar als de ruwe opname wordt gepubliceerd, dan kan iedereen zelf valideren wat er gezegd wordt. Dat jij vindt dat hier niets noemenswaardig te horen is, zegt vooral veel over jou. Als er hier een opname van was van zeg Rutte of Klaver die op een dergelijke wijze met een voorzitter van een kiescommissie aan het babbelen was, dan was dat met afstand het grootste politieke schandaal van de afgelopen decennia.
"Liar in Chief" "criminele gek" ... wat een haat weer. Laat het je niet zo aangrijpenquote:Op maandag 4 januari 2021 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er moeten van de Liar in Chief maar even 12.000 stemmen "gevonden" worden, anders zitten er wellicht consequenties aan voor de gesprekspartner in kwestie. Afpersing en verkiezingsmanipulatie is precies wat het is. Opsluiten deze criminele gek.
Wat is het dan wel?quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef Dejannn het volgende:
En nee, zo'n opmerking is niet oproepen tot fraude, ook geen afpersing noch verkiezingsmanipulatie.
Laten we hopen dat die enge man gauw weg isquote:Op maandag 4 januari 2021 16:28 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed aangezien populisten/alt-right altijd anderen beschuldigen van hun eigen gedrag, dan is het natuurlijk logisch dat Trump verkiezingsfraude wil plegen.
Ik hoop dat de rest van zijn leven enorm kut gaat zijn.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die enge man gauw weg is
Natuurlijk is het dat wel.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef Dejannn het volgende:
En nee, zo'n opmerking is niet oproepen tot fraude, ook geen afpersing noch verkiezingsmanipulatie.
Maar wat is er niet poging fraude aan om iemand intimiderend te vragen om 12000 stemmen erbij te verzinnen?quote:Op maandag 4 januari 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het zoveelste bizarre voorval met een man die uiterst ongeschikt is voor de politiek.
En dan moeten de stemmen worden geteld door mensen die 'answers willen' en niet door mensen die 'geen answers willen'quote:Op maandag 4 januari 2021 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is er niet poging fraude aan om iemand intimiderend te vragen om 12000 stemmen erbij te verzinnen?
Ik zie niet in mijn tekst waar ik dat stel.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Trump niet, wou je zeggen?
Ja, omdat je een beetje loopt te baiten, maar ergens inhoudelijk op ingaan ho maar. Ik geef duidelijk aan waarom juist het ruwe fragment iedere toehoorder in staat stelt om een eigen oordeel te vellen. Daar valt niets aan te framen.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er valt meer dan genoeg te framen aan dit hele voorval, en dat gebeurt dan ook. Ik beticht de media niet van dingen, ik constateer zaken. Maar dat schiet jou natuurlijk in het verkeerde keelgat, immers moeten in deze topicreeks alle neuzen dezelfde kant opstaan. En zo niet dan springt men er direct op. Ik was ook alweer zes keer (!) gequote![]()
.
Aangezien iedereen buigt en likt, want el presidente...vind ik het wel ‘knap’ om 18 x een telefoontje uit het wh te weerstaan.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:50 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
/r/conservative verwijdert alle threads over het telefoongesprek
Ja, typisch he? Was gisteravond erg trending daar en vanochtend alles weg. Net een sekte, waar kritiek of negativiteit over een van je eigen ongeoorloofd is.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:50 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
/r/conservative verwijdert alle threads over het telefoongesprek
Trump heeft letterlijk gezegd "And you can’t let it happen, and you are letting it happen. You know, I mean, I’m notifying you that you’re letting it happen. So look. All I want to do is this. I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have because we won the state."quote:
Hopelijk gaat een rechter daar op termijn heel anders over beslissen. We gaan 't meemaken.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er valt meer dan genoeg te framen aan dit hele voorval, en dat gebeurt dan ook. Ik beticht de media niet van dingen, ik constateer zaken. Maar dat schiet jou natuurlijk in het verkeerde keelgat, immers moeten in deze topicreeks alle neuzen dezelfde kant opstaan. En zo niet dan springt men er direct op. Ik was ook alweer zes keer (!) gequote![]()
.
[..]
"Liar in Chief" "criminele gek" ... wat een haat weer. Laat het je niet zo aangrijpen.
En nee, zo'n opmerking is niet oproepen tot fraude, ook geen afpersing noch verkiezingsmanipulatie. Het is wel allemaal vrij discutabel, bizar en opmerkelijk te noemen, maar dat mag toch niemand meer verbazen inmiddels na vier jaar Trump.
Dit incident gaat natuurlijk wel wat verder.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het zoveelste bizarre voorval met een man die uiterst ongeschikt is voor de politiek.
En waarom zou het publiek daar dan niet over geïnformeerd hoeven te worden?quote:Op maandag 4 januari 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Yep; deze 2 zijn in het geding.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Trump heeft letterlijk gezegd "And you can’t let it happen, and you are letting it happen. You know, I mean, I’m notifying you that you’re letting it happen. So look. All I want to do is this. I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have because we won the state."
vervolgens in het gesprek, bespreekt een advocaat van Trump dat Raffensberger een aantal mensen van trump tot deputy verheft, zodat deze direkte toegang tot de stem-registers krijgt... Trump zelf zegt daarbij dat hij verder geen namen wil horen, dat ze dat buiten hem om moeten doen (omdat het ook iets is dat behoorlijk illegaal is wat ze daar voorstellen)
en uiteindelijk, als Raffensberger en diens Juridische adviseur Ryan Germany weigeren toe te geven, dreigt Trump hen met zware gevolgen en een strafonderzoek, wat een illegale dreiging is, als hij dat zonder grond doet anders dan te pogen hen tot stembus-manipulatie aan te zetten.
Letterlijk zijn dat uitspraken waarvoor _iedereen_ in de VS in de cel zou belanden als ze dat soort dingen rondom een verkiezing doen, dat is letterlijk een pogin tot serieuze stemfraude en manipulatie van de getelde stemmen.
Een overtreding van Federal US Penal Code § 20511, waarop tot 5 jaar gevangenisstraf staat (en wat een federal Crime is, dus onder de FBI valt)
Niettemin: tot nu toe is de man met alles weggekomen. Ik vrees derhalve het ergste.quote:Op maandag 4 januari 2021 01:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
W.b. dat laatste: ik heb deze regelgeving kunnen vinden (landelijk resp. Georgia):
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/52/20511
https://law.justia.com/co(...)15/section-21-2-604/
Omdat het niet in 33000 emails staat.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En waarom zou het publiek daar dan niet over geïnformeerd hoeven te worden?
waarom moet dat in een email staan ??quote:
"Ach, zo is Trump" is het oordeel van Dejann. Andere maatstaven voor andere personen natuurlijk. En zo normaliseer je zijn gedrag. En 4 jaar later hebben hebben zijn trawanten het over kinderverkrachters en moordenaars en is dat volledig genormaliseerd. Geen gestichten, geen dagenlange ophef. Alleen gegniffel om de zoveelste tweet. En Dejann heeft het niet eens in de gaten.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, omdat je een beetje loopt te baiten, maar ergens inhoudelijk op ingaan ho maar. Ik geef duidelijk aan waarom juist het ruwe fragment iedere toehoorder in staat stelt om een eigen oordeel te vellen. Daar valt niets aan te framen.
die tweet doet het nietquote:
Je zegt dus eigenlijk: "haha ja maar zo is die gekke Trump nu eenmaal".quote:Op maandag 4 januari 2021 16:44 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het zal om een hoop haarkloverij gaan, maar in dit geval zijn de tapes duidelijker dan in het Ukraïne schandaal.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:24 schreef Nielsch het volgende:
Ze moeten puur voor de vorm nog een 2de impeachment proces starten.
Ja ik vind het vrij bizar. De vergelijking met de Nederlandse politiek werd genegeerd, maar als zoiets hier gebeurt is het land gewoon echt te klein. Ik roep al jaren dat de GOP moreel failliet is, maar het optreden van Trump en het feit dat heel veel Republikeinen daar volledig in meegaan toont dat nogmaals aan. Het scheelt dat de rechters daar nog enige beroepseer hebben en er ook lokaal nog wel wat integriteit is, maar in Washington is het bedroevend.quote:Op maandag 4 januari 2021 17:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
"Ach, zo is Trump" is het oordeel van Dejann. Andere maatstaven voor andere personen natuurlijk. En zo normaliseer je zijn gedrag. En 4 jaar later hebben hebben zijn trawanten het over kinderverkrachters en moordenaars en is dat volledig genormaliseerd. Geen gestichten, geen dagenlange ophef. Alleen gegniffel om de zoveelste tweet. En Dejann heeft het niet eens in de gaten.
Want tja, een democraat mocht eens wat aan klimaatverandering willen doen! Radicaal! Bizar!
Deze wel:quote:
Perdue waant zichzelf een hoge plek in de Trumpse onderwereld.quote:Op maandag 4 januari 2021 18:46 schreef Szura het volgende:
De prioriteiten zijn wel weer duidelijk:
[ twitter ]
Ted Lieu altijd +1, maar in dit geval kunnen ze het beter aan de staat Georgia overlaten, want de FBI is in handen van Trumpgetrouwen en valt onder het pardon.quote:
Ook dat gebeurtquote:Op maandag 4 januari 2021 19:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Perdue waant zichzelf een hoge plek in de Trumpse onderwereld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ted Lieu altijd +1, maar in dit geval kunnen ze het beter aan de staat Georgia overlaten, want de FBI is in handen van Trumpgetrouwen en valt onder het pardon.
"Alle neuzen dezelfde kant op..."quote:Op maandag 4 januari 2021 16:40 schreef Dejannn het volgende:
[..]
.
[..]
"Liar in Chief" "criminele gek" ... wat een haat weer. Laat het je niet zo aangrijpen.
En nee, zo'n opmerking is niet oproepen tot fraude, ook geen afpersing noch verkiezingsmanipulatie. Het is wel allemaal vrij discutabel, bizar en opmerkelijk te noemen, maar dat mag toch niemand meer verbazen inmiddels na vier jaar Trump.
Ja het lijkt me dat dan Double Jeopardy gaat spelen, maar goed, ben geen Amerikaanse jurist.quote:
dat heb je goed gezien.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:28 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed aangezien populisten/alt-right altijd anderen beschuldigen van hun eigen gedrag, dan is het natuurlijk logisch dat Trump verkiezingsfraude wil plegen.
die zag ik vorige week nog in mijn vijver.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, het zou ook wat zijn als het monster van Loch Ness echt bestond.
Het is vergelijkbaar met wat Trump flikte met de Oekraïense president. jeweetwel, die bijna vergeten zaak waar hij voor is impeachd.quote:
en laat hem alle trump/pvv/fvd trollen meenemen richting quanon of 4chan.quote:Op maandag 4 januari 2021 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laten we hopen dat die enge man gauw weg is
Volgens mij kan dat, maar ik ben natuurlijk geen expert. Maar zover ik weet is Dominion per staat aangetrokken om voter machines te leveren, en aangezien Trump het specifieke heeft over stemfraude bij Dominion in Georgia geeft mij het gevoel dat dit onder state law valt.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:20 schreef Bluesdude het volgende:
Maar... er is geen bericht dat Trump onder statelaw van Georgia vervolgd zal worden voor aanzetten tot fraude in dat telefoontje ? Kan het ... ? En dan is een pardonnage niet geldig.
Hoewel... hij heeft in dat gesprek niet openlijk gezegd dat Raffensperger frauduleus moet handelen.
Hij kan zich nog steeds verdedigen met dat hij passioneel aandrong op heronderzoek.
Zijn beschuldiging dat Dominion fraude pleegde en dat Raffensperger en advocaat Germany medeplichtig zijn, is wel duidelijk te horen. Kan hij daarvoor onder statelaw voor de rechter komen ?
dat zou een waardig einde zijn van zijn presidentschap!quote:Op maandag 4 januari 2021 16:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aangezien iedereen buigt en likt, want el presidente...vind ik het wel ‘knap’ om 18 x een telefoontje uit het wh te weerstaan.
Oh wacht, ‘hail the chief’ speelde op zijn mobiel tijdens de pressco met de resultaten van de verkiezingen.
En als men durft in Georgia kunnen ze trump vanavond arresteren vanwege alles en nog wat in het telefoontje.
# Dreamon 🇺🇸
dan had er bij de handtelling toch een verschil te zien moeten zijn, geen verschilquote:Op maandag 4 januari 2021 19:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat, maar ik ben natuurlijk geen expert. Maar zover ik weet is Dominion per staat aangetrokken om voter machines te leveren, en aangezien Trump het specifieke heeft over stemfraude bij Dominion in Georgia geeft mij het gevoel dat dit onder state law valt.
Er is dan ook geen sprake van grootschalige fraud, noch van enige aanwijzing daartoequote:Op maandag 4 januari 2021 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan had er bij de handtelling toch een verschil te zien moeten zijn, geen verschil
zelfs niet na twee keer een recount
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |