Het vuurwerkverbod was er inderdaad om de verspreiding van het virus mogelijk in te perken, dat is relevant voor dit topic. Hoeveel slachtoffers er door welk soort vuurwerk worden gemaakt niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dit geval heeft het te maken met corona, toch? Want het verbod dit jaar was om te proberen de druk op de zorg in zo'n nacht te verlichten. Als ik het goed heb gelezen, was er 20% minder zorgvraag. Dat is op dit moment precies wat nodig is.
Ik denk dat de meeste mensen alleen een hekel hebben aan de jongens met kleine pikkies die met grote knallen iets denken te kunnen compenseren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.
Afgelopen nacht is ondanks het verbod inderdaad behoorlijk wat afgestoken. Toch was het minder dan andere jaren en het belangrijkste: er is ongeveer 20% minder zorgvraag geweest. Dat was het doel toch: de druk op de zorg verminderen die jaarlijks in deze nacht plaatsvindt?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is een utopie om te denken dat dit gaat verdwijnen en iedereen zich netjes gaat gedragen wanneer je vuurwerk verbied. Dan vinden zulke raddraaiers wel weer wat anders, en het is nog maar de vraag of het dan niet veel erger en extremer wordt.
Afgelopen nacht is hier een goed voorbeeld van dat er rustig op los geknald wordt bij een verbod.
Mag ookquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Is dit niet NWS dan?
Maar eens hoor. Gaat alleen nog maar over vuurwerk nu. Al is de link met de zorg er wel natuurlijk.
Kan ook in COR trouwens, hè.
COR / Vuurwerkverbod. Maar houden we ons eraan?
Vind je?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:26 schreef Evenstar het volgende:
Cijfers m.b.t. ziekenhuizen zien er goed uit.
Nou dat hoeft niet, want die besmettingscijfers waren eerder nog hoger dan de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
Met de huidige besmettingscijfers van de afgelopen dagen kan het toch niet anders dat de IC- en ziekenhuiscijfers niet zo positief blijven als vandaag?
Of we moeten qua besmettingen nu ineens fors omlaag gaan, maar ik ben bang dat dit niet gebeurt.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het vuurwerkverbod was er inderdaad om de verspreiding van het virus mogelijk in te perken, dat is relevant voor dit topic. Hoeveel slachtoffers er door welk soort vuurwerk worden gemaakt niet.
Misschien is dit geen direct gevolg van het verbod maar een gevoel van urgentie en solidariteit richting de zorg. Als die druk er dit jaar rond die tijd dan (hopelijk) niet meer is, dan is het nog maar de vraag of de mensen die het nu gelaten hebben om vuurwerk af te steken het dan ook niet meer doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afgelopen nacht is ondanks het verbod inderdaad behoorlijk wat afgestoken. Toch was het minder dan andere jaren en het belangrijkste: er is ongeveer 20% minder zorgvraag geweest. Dat was het doel toch: de druk op de zorg verminderen die jaarlijks in deze nacht plaatsvindt?
Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE CORONA!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afgelopen nacht is ondanks het verbod inderdaad behoorlijk wat afgestoken. Toch was het minder dan andere jaren en het belangrijkste: er is ongeveer 20% minder zorgvraag geweest. Dat was het doel toch: de druk op de zorg verminderen die jaarlijks in deze nacht plaatsvindt?
Zeker, ik denk dat die angst best wel terecht en gegrond kan zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is waar.
Het andere is de angst van sommige mensen dat door de coronamaatregelen die nu worden ingesteld een hellend vlak ontstaat en dergelijke maatregelen dus gemeengoed worden in de toekomst.
Ja, de ic's zijn niet opeens leeg in 1 dag. Maar van forste stijgingen naar een forse daling lijkt me toch positief.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Vind je?
Denk dat ze met deze cijfers nog geen seconde extra pauze krijgen in het ziekenhuis.
Dat is nu eenmaal hoe samenlevingen werken, er gebeuren dingen waardoor andere dingen weer veranderen, en daar horen ook niet leuke dingen bijquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is waar.
Het andere is de angst van sommige mensen dat door de coronamaatregelen die nu worden ingesteld een hellend vlak ontstaat en dergelijke maatregelen dus gemeengoed worden in de toekomst.
Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien is dit geen direct gevolg van het verbod maar een gevoel van urgentie en solidariteit richting de zorg.
Fixed!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen omdat het al vol ligt VANWEGE CORONA!
Ik ben niet zo snel tevreden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef 297534 het volgende:
Ja, de ic's zijn niet opeens leeg in 1 dag. Maar van forste stijgingen naar een forse daling lijkt me toch positief.
"Never waste a good crisis" om daarmee voortaan iets anders voorgoed in te gaan regelen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:30 schreef LTVDK het volgende:
Maareh, kunnen jullie die vuurwerkdiscussie niet gewoon in een topic houden over vuurwerk? Deze bijvoorbeeld: Topicreeks: Vuurwerkverbod?
Er was nog wat weggevallen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef halfway het volgende:
Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE het negeren van CORONAmaatregelen!
Wat heeft een kerstdiner nuttigen /vreten te maken met druk op de zorg? Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken? Ik moet ook wel eens werken op dagen dat ik het niet leuk vind.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Laat me niet lachen.
Als we échte solidair waren geweest, hadden we niet massaal kerstinkopen gedaan en ons lekker volgevreten met kerst terwijl het ziekenhuispersoneel zich een slag in de rondte werkt.
Dat is het een beetje het idee van de lockdown, ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken?
Nee, hij suggereert dat we gaan moeten leven als tweederangs burgers omdat er mensen zijn die het minder hebben in deze tijd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het een beetje het idee van de lockdown, ja.
Dit. Het probleem is niet het vuurwerk, niet echt, maar dat compleet achterlijk gedrag erin geslopen is als dat het "erbij hoort" met oud en nieuw. Halve guerilla inclusief hinderlagen in sommige steden en dorpen, open en bloot brandstapels, je zooi niet opruimen, krijsend van de dronkenschap of erger over straat zwalken. Gezelluuuuug...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.
dicht tegen BNW aan....quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is waar.
Besef wel dat je tegen een geluidstechnicus praat.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik hier bedoel.
Muziek maken voor/met in een zaal is voor een muzikant iets anders dan dit te doen voor Tv-registratie. En inzake het geluid, krijg je wel de melodie thuis maar niets van de (on)afgedempte akoestiek. Het geluid van een lege zaal is een andere dan die is bezet waar spelers in het "spel" dan rekening mee moeten houden.
Muziek maken is sws meer dan een zuivere noot voortbrengen, het is als entertainer ook de verbindende interactie hebben. Anders kun je wmb net zo goed de Dvd-registratie opzetten wat mij ook al 's gebeurd en mij afvroeg waarom er geen maskers waren.
Zonder publiek is het voor de uitvoerder meer een oefen-sessie, wat ook leuk kan zijn om naar te luisteren.
Maar goed de gekunstelde beleving maakt het voor mij, wat armoedig.
Natuurlijk begrijp ik ook de maatschappelijke waarde om zoveel mogelijk gewoonten als traditie in het nieuwe normaal te laten voortbestaan. Het laat vergane structuren in stand. Ik kan zelfs "begrijpen" dat een musicus liever tenminste zo nog wel speelt met de gedachte om elders gehoord te worden.
Maar goed, het is een belevingskwestie die mij niet goed past en ik dan niet speciaal (live) ga bekijken.
Doordat mensen elkaar besmetten in de winkels tijdens het doen van de inkopen en daarna hun familieleden besmetten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat heeft een kerstdiner nuttigen /vreten te maken met druk op de zorg?
Het idee van een lockdown is dat het aantal bezette bedden door Corona patiënten afneemt zodat er ook voor jou een ziekenhuisbed is als je dat nodig hebt.quote:Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken?
het is net 2021 en het gezeik begint nu alquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Zorgwekkende ontwikkeling. Mensen in Zuid Afrika raken kennelijk aan de lopende band herbesmet als gevolg van de nieuwe variant daar.
Dan heb je het niet begrepen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee, hij suggereert dat we gaan moeten leven als tweederangs burgers omdat er mensen zijn die het minder hebben in deze tijd.
Maar we hebben wel lekker kerst kunnen vieren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:54 schreef Predator40 het volgende:
het is net 2021 en het gezeik begint nu al
Vaker dan normaal is wat anders dan 'aan de lopende band'quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Zorgwekkende ontwikkeling. Mensen in Zuid Afrika raken kennelijk aan de lopende band herbesmet als gevolg van de nieuwe variant daar.
Enige argument waar men mee kan komen. Nu aan de maatregelen houden dan kunnen we weer eerder zogenaamd ons vertrouwde leventje leiden. Terwijl het allang duidelijk is dat dat niet eerder gaat gebeuren dan wanneer iedereen een vaccin heeft ontvangen. Jammer maar dat argument van je gaat niet op.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Doordat mensen elkaar besmetten in de winkels tijdens het doen van de inkopen en daarna hun familieleden besmetten.
Van die extra komt weer een deel extra in ziekenhuis, wat zorgt voor nog meer druk op de zorg.
[..]
Het idee van een lockdown is dat het aantal bezette bedden door Corona patiënten afneemt zodat er ook voor jou een ziekenhuisbed is als je dat nodig hebt.
Dus nu dingen laten, zodat iedereen zo snel mogelijk weer kan doen en laten wat-ie wil.
Helaas is solidairiteit in dit land ver te zoeken. Egoïsme is de norm, zolang het leed zich achter een andere voordeur voordoet is er niks aan de hand.
Geen enkele reactie hierop?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:01 schreef Vallon het volgende:
Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.
's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.
Ik kan mij wat adviesjes herinneren in dit soort gevallen.![]()
Ik zou de honden sws maar binnen aan het lijntje houden met dit vuurwerk en de katten niet verder op het spek binden.
het is toch ook ongelofelijk he......quote:
Welnee.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Verklaar je nader.quote:
Dat zeg ik: de jaarlijkse druk is afgelopen nacht minder zwaar, 20%, en dat was noodzakelijk in verband met de reeds volle ziekenhuizen. Volgens mij verdraai ik niets.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE CORONA!
Mja, is het een probleem? De meeste huisdieren komen zelden met personen buiten het gezin in nauw contact. En ze zijn "laag bij de grond", misschien helpen ze een besmetting binnen het gezin te verspreiden, maar ik gok dat het effect minimaal zal zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:59 schreef Za het volgende:
[..]
Geen enkele reactie hierop?
In Covid gezinnen 28% van de honden besmet, 20% van de katten volgens de kamerbrief.
Is deze discussie elders gaande? BVD
Ik ben me er van bewust dat jij dat denktquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zeker, ik denk dat die angst best wel terecht en gegrond kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht ik iets vergeten zijn, laat het gerust weten.
Nogmaals de veste wensen voor iedereen, met veel goede gezondheid, geluk en leuks. Hopelijk weer cafébezoek, restaurantbezoek en vakanties dit jaar. Op naar een leuker jaar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ze waren bij de nertsen toch bang voor mutaties door de nertsen? Was dat omdat nertsen met tienduizenden in een hal staan of omdat het dier-mens en mens-dier besmettingen betreft?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mja, is het een probleem? De meeste huisdieren komen zelden met personen buiten het gezin in nauw contact. En ze zijn "laag bij de grond", misschien helpen ze een besmetting binnen het gezin te verspreiden, maar ik gok dat het effect minimaal zal zijn.
Topcijfers!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.
Positief getest: 8215
Totaal: 805164 (+8183 ivm -32 corr.)
Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 703 (-21)
Overleden: 98
Totaal: 11529
Ik denk dat het aantal dieren op elkaar wel veel uitmaakt in deze, ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze waren bij de nertsen toch bang voor mutaties door de nertsen? Was dat omdat nertsen met tienduizenden in een hal staan of omdat het dier-mens en mens-dier besmettingen betreft?
Gelijk weer zo negatief.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:18 schreef vuvuzela het volgende:
Zal wel weinig getest zijn, nu met alle feestdagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |