abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 15:33:27 #151
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197156192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In dit geval heeft het te maken met corona, toch? Want het verbod dit jaar was om te proberen de druk op de zorg in zo'n nacht te verlichten. Als ik het goed heb gelezen, was er 20% minder zorgvraag. Dat is op dit moment precies wat nodig is.
Het vuurwerkverbod was er inderdaad om de verspreiding van het virus mogelijk in te perken, dat is relevant voor dit topic. Hoeveel slachtoffers er door welk soort vuurwerk worden gemaakt niet.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:33:33 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.
Ik denk dat de meeste mensen alleen een hekel hebben aan de jongens met kleine pikkies die met grote knallen iets denken te kunnen compenseren.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 15:34:06 #153
5428 crew  miss_sly
pi_197156209
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is een utopie om te denken dat dit gaat verdwijnen en iedereen zich netjes gaat gedragen wanneer je vuurwerk verbied. Dan vinden zulke raddraaiers wel weer wat anders, en het is nog maar de vraag of het dan niet veel erger en extremer wordt.

Afgelopen nacht is hier een goed voorbeeld van dat er rustig op los geknald wordt bij een verbod.
Afgelopen nacht is ondanks het verbod inderdaad behoorlijk wat afgestoken. Toch was het minder dan andere jaren en het belangrijkste: er is ongeveer 20% minder zorgvraag geweest. Dat was het doel toch: de druk op de zorg verminderen die jaarlijks in deze nacht plaatsvindt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 15:34:39 #154
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197156215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:32 schreef Salina het volgende:

[..]

Is dit niet NWS dan? :P

Maar eens hoor. Gaat alleen nog maar over vuurwerk nu. Al is de link met de zorg er wel natuurlijk.

Kan ook in COR trouwens, hè.
COR / Vuurwerkverbod. Maar houden we ons eraan?
Mag ook :+
_____
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:35:43 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:26 schreef Evenstar het volgende:
Cijfers m.b.t. ziekenhuizen zien er goed uit.
Vind je?
Denk dat ze met deze cijfers nog geen seconde extra pauze krijgen in het ziekenhuis.
pi_197156248
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
Met de huidige besmettingscijfers van de afgelopen dagen kan het toch niet anders dat de IC- en ziekenhuiscijfers niet zo positief blijven als vandaag?

Of we moeten qua besmettingen nu ineens fors omlaag gaan, maar ik ben bang dat dit niet gebeurt.
Nou dat hoeft niet, want die besmettingscijfers waren eerder nog hoger dan de afgelopen dagen.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 15:36:24 #157
5428 crew  miss_sly
pi_197156250
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het vuurwerkverbod was er inderdaad om de verspreiding van het virus mogelijk in te perken, dat is relevant voor dit topic. Hoeveel slachtoffers er door welk soort vuurwerk worden gemaakt niet.
Dat is waar.
Het andere is de angst van sommige mensen dat door de coronamaatregelen die nu worden ingesteld een hellend vlak ontstaat en dergelijke maatregelen dus gemeengoed worden in de toekomst.
pi_197156286
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Afgelopen nacht is ondanks het verbod inderdaad behoorlijk wat afgestoken. Toch was het minder dan andere jaren en het belangrijkste: er is ongeveer 20% minder zorgvraag geweest. Dat was het doel toch: de druk op de zorg verminderen die jaarlijks in deze nacht plaatsvindt?
Misschien is dit geen direct gevolg van het verbod maar een gevoel van urgentie en solidariteit richting de zorg. Als die druk er dit jaar rond die tijd dan (hopelijk) niet meer is, dan is het nog maar de vraag of de mensen die het nu gelaten hebben om vuurwerk af te steken het dan ook niet meer doen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197156301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE CORONA!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197156348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is waar.
Het andere is de angst van sommige mensen dat door de coronamaatregelen die nu worden ingesteld een hellend vlak ontstaat en dergelijke maatregelen dus gemeengoed worden in de toekomst.
Zeker, ik denk dat die angst best wel terecht en gegrond kan zijn.
pi_197156349
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Fred het volgende:

[..]

Vind je?
Denk dat ze met deze cijfers nog geen seconde extra pauze krijgen in het ziekenhuis.
Ja, de ic's zijn niet opeens leeg in 1 dag. Maar van forste stijgingen naar een forse daling lijkt me toch positief.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 15:40:23 #162
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197156357
quote:

[..]

Dat is waar.
Dat is nu eenmaal hoe samenlevingen werken, er gebeuren dingen waardoor andere dingen weer veranderen, en daar horen ook niet leuke dingen bij ;)

Maar denk dat je daar dan beter een apart topic voor kunt aanmaken (als die er al niet is?) met de neveneffecten van de coronacrisis die niet direct gelinkt zijn aan het virus zelf maar wel het gevolg zijn van bepaalde randzaken zoals bijvoorbeeld nu het vuurwerkverbod. Kunnen ook positieve dingen zijn zoals dat bijvoorbeeld veel meer winkels en horeca nu aan thuislevering doen terwijl dat voorheen niet zo vanzelfsprekend was.
_____
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:40:50 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156363
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Misschien is dit geen direct gevolg van het verbod maar een gevoel van urgentie en solidariteit richting de zorg.
Laat me niet lachen.

Als we échte solidair waren geweest, hadden we niet massaal kerstinkopen gedaan en ons lekker volgevreten met kerst terwijl het ziekenhuispersoneel zich een slag in de rondte werkt.
pi_197156389
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef halfway het volgende:

[..]

Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen omdat het al vol ligt VANWEGE CORONA!
Fixed! ^O^
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:42:40 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef 297534 het volgende:
Ja, de ic's zijn niet opeens leeg in 1 dag. Maar van forste stijgingen naar een forse daling lijkt me toch positief.
Ik ben niet zo snel tevreden.
We hebben het eerder gezien in de afgelopen maanden: iedereen juichen en binnen een paar dagen nog meer zieken en doden dan we hadden kunnen denken.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:42:57 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197156419
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:30 schreef LTVDK het volgende:
Maareh, kunnen jullie die vuurwerkdiscussie niet gewoon in een topic houden over vuurwerk? Deze bijvoorbeeld: Topicreeks: Vuurwerkverbod?
"Never waste a good crisis" om daarmee voortaan iets anders voorgoed in te gaan regelen.

Wat Covid19 wel interessant maakt dat bepaalde verwachtingen in het leven nu een andere invulling krijgen.
Zoals een "collega" kreeg te horen dat de volgende leasebak - dit jaar - definitief op de helling is gezet omdat "het" thuiswerken uitstekend is bevallen. Voordeel was wel dat hij van de zaak z'n 1Gbit verbinding "krijgt" vergoed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:43:37 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156426
quote:
Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE het negeren van CORONAmaatregelen!
Er was nog wat weggevallen.
pi_197156466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.

Als we échte solidair waren geweest, hadden we niet massaal kerstinkopen gedaan en ons lekker volgevreten met kerst terwijl het ziekenhuispersoneel zich een slag in de rondte werkt.
Wat heeft een kerstdiner nuttigen /vreten te maken met druk op de zorg? Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken? Ik moet ook wel eens werken op dagen dat ik het niet leuk vind.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:47:32 #169
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197156500
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken?
Dat is het een beetje het idee van de lockdown, ja.
pi_197156519
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is het een beetje het idee van de lockdown, ja.
Nee, hij suggereert dat we gaan moeten leven als tweederangs burgers omdat er mensen zijn die het minder hebben in deze tijd.

Net zoals het kindjes in Afrika argument en dat wij onze buikjes rond eten.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:49:17 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197156531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.
Dit. Het probleem is niet het vuurwerk, niet echt, maar dat compleet achterlijk gedrag erin geslopen is als dat het "erbij hoort" met oud en nieuw. Halve guerilla inclusief hinderlagen in sommige steden en dorpen, open en bloot brandstapels, je zooi niet opruimen, krijsend van de dronkenschap of erger over straat zwalken. Gezelluuuuug... :{w
pi_197156586
quote:

[..]

Dat is waar.
dicht tegen BNW aan....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:52:55 #173
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197156628
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je snapt best wat ik hier bedoel.

Muziek maken voor/met in een zaal is voor een muzikant iets anders dan dit te doen voor Tv-registratie. En inzake het geluid, krijg je wel de melodie thuis maar niets van de (on)afgedempte akoestiek. Het geluid van een lege zaal is een andere dan die is bezet waar spelers in het "spel" dan rekening mee moeten houden.
Muziek maken is sws meer dan een zuivere noot voortbrengen, het is als entertainer ook de verbindende interactie hebben. Anders kun je wmb net zo goed de Dvd-registratie opzetten wat mij ook al 's gebeurd en mij afvroeg waarom er geen maskers waren.
Zonder publiek is het voor de uitvoerder meer een oefen-sessie, wat ook leuk kan zijn om naar te luisteren.
Maar goed de gekunstelde beleving maakt het voor mij, wat armoedig.

Natuurlijk begrijp ik ook de maatschappelijke waarde om zoveel mogelijk gewoonten als traditie in het nieuwe normaal te laten voortbestaan. Het laat vergane structuren in stand. Ik kan zelfs "begrijpen" dat een musicus liever tenminste zo nog wel speelt met de gedachte om elders gehoord te worden.

Maar goed, het is een belevingskwestie die mij niet goed past en ik dan niet speciaal (live) ga bekijken.
Besef wel dat je tegen een geluidstechnicus praat.
@Tijn dus, niet ik

[ Bericht 20% gewijzigd door Jane op 01-01-2021 16:02:29 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197156639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dicht tegen BNW aan....
Dat bedoelt miss_sly niet zo hoor
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197156649
twitter

Zorgwekkende ontwikkeling. Mensen in Zuid Afrika raken kennelijk aan de lopende band herbesmet als gevolg van de nieuwe variant daar.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:53:49 #176
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156650
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat heeft een kerstdiner nuttigen /vreten te maken met druk op de zorg?
Doordat mensen elkaar besmetten in de winkels tijdens het doen van de inkopen en daarna hun familieleden besmetten.
Van die extra komt weer een deel extra in ziekenhuis, wat zorgt voor nog meer druk op de zorg.

quote:
Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken?
Het idee van een lockdown is dat het aantal bezette bedden door Corona patiënten afneemt zodat er ook voor jou een ziekenhuisbed is als je dat nodig hebt.

Dus nu dingen laten, zodat iedereen zo snel mogelijk weer kan doen en laten wat-ie wil.

Helaas is solidairiteit in dit land ver te zoeken. Egoïsme is de norm, zolang het leed zich achter een andere voordeur voordoet is er niks aan de hand.
pi_197156669
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]

Zorgwekkende ontwikkeling. Mensen in Zuid Afrika raken kennelijk aan de lopende band herbesmet als gevolg van de nieuwe variant daar.
het is net 2021 en het gezeik begint nu al :'(
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:55:22 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156686
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee, hij suggereert dat we gaan moeten leven als tweederangs burgers omdat er mensen zijn die het minder hebben in deze tijd.
Dan heb je het niet begrepen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:56:02 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197156703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:54 schreef Predator40 het volgende:
het is net 2021 en het gezeik begint nu al :'(
Maar we hebben wel lekker kerst kunnen vieren.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 15:58:11 #180
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197156753
twitter

:') _O-
_____
pi_197156764
quote:
[ twitter ]

Vaker dan normaal is wat anders dan 'aan de lopende band'
pi_197156765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef Fred het volgende:

[..]

Doordat mensen elkaar besmetten in de winkels tijdens het doen van de inkopen en daarna hun familieleden besmetten.
Van die extra komt weer een deel extra in ziekenhuis, wat zorgt voor nog meer druk op de zorg.
[..]

Het idee van een lockdown is dat het aantal bezette bedden door Corona patiënten afneemt zodat er ook voor jou een ziekenhuisbed is als je dat nodig hebt.

Dus nu dingen laten, zodat iedereen zo snel mogelijk weer kan doen en laten wat-ie wil.

Helaas is solidairiteit in dit land ver te zoeken. Egoïsme is de norm, zolang het leed zich achter een andere voordeur voordoet is er niks aan de hand.
Enige argument waar men mee kan komen. Nu aan de maatregelen houden dan kunnen we weer eerder zogenaamd ons vertrouwde leventje leiden. Terwijl het allang duidelijk is dat dat niet eerder gaat gebeuren dan wanneer iedereen een vaccin heeft ontvangen. Jammer maar dat argument van je gaat niet op.
pi_197156768
quote:
15s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:01 schreef Vallon het volgende:

Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.

's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.
Ik kan mij wat adviesjes herinneren in dit soort gevallen. ~O>

Ik zou de honden sws maar binnen aan het lijntje houden met dit vuurwerk en de katten niet verder op het spek binden.
Geen enkele reactie hierop?
In Covid gezinnen 28% van de honden besmet, 20% van de katten volgens de kamerbrief.

Is deze discussie elders gaande? BVD
pi_197156776
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:58 schreef LTVDK het volgende:
[ twitter ]
:') _O-
het is toch ook ongelofelijk he...... :{
pi_197156913
quote:
[ twitter ]

Welnee.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:06:49 #186
1986 Jane
pi_197156954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:05 schreef Za het volgende:

[..]

Welnee.
Verklaar je nader.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 16:07:50 #187
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197156978
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.

Positief getest: 8215
Totaal: 805164 (+8183 ivm -32 corr.)

Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)

Opgenomen op IC: 37
Huidig: 703 (-21)

Overleden: 98
Totaal: 11529
https://twitter.com/mzelst/status/1345022829947977731
_____
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:08:57 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197157014
Goed dat de piek in de ziekenhuizen voor nu lijkt bereikt.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 16:10:03 #189
5428 crew  miss_sly
pi_197157042
quote:

[..]

Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE CORONA!
Dat zeg ik: de jaarlijkse druk is afgelopen nacht minder zwaar, 20%, en dat was noodzakelijk in verband met de reeds volle ziekenhuizen. Volgens mij verdraai ik niets.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:10:43 #190
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197157053
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:59 schreef Za het volgende:

[..]

Geen enkele reactie hierop?
In Covid gezinnen 28% van de honden besmet, 20% van de katten volgens de kamerbrief.

Is deze discussie elders gaande? BVD
Mja, is het een probleem? De meeste huisdieren komen zelden met personen buiten het gezin in nauw contact. En ze zijn "laag bij de grond", misschien helpen ze een besmetting binnen het gezin te verspreiden, maar ik gok dat het effect minimaal zal zijn.
are we infinite or am I alone
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 16:11:00 #191
5428 crew  miss_sly
pi_197157059
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zeker, ik denk dat die angst best wel terecht en gegrond kan zijn.
Ik ben me er van bewust dat jij dat denkt :)
pi_197157076
Cijfers van het Corona-Subforum en van deze topicreeks van 2020. *O* *O* *O*

Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 14-01-2020 t/m 31-12-2021

nr / aantal posts / gebruiker
001 7059 DireStraits7
002 6255 Jor_Dii
003 5985 Evenstar
004 5350 Predator40
005 5242 Mammietje
006 5124 WheeledWarrior
007 5105 Elan
008 4615 Vallon
009 4267 Dven
010 4070 chratnox
011 4004 Tijn
012 3984 Momo
013 3888 Scrummie
014 3808 _I
015 3734 miss_sly
016 3713 vosss
017 3616 Da_Sandman
018 3597 trein2000
019 3570 tesssssssss
020 3407 Eyjafjallajoekull
021 3264 Tarado
022 3243 THEFXR
023 3076 Fer_de_Lance
024 3066 Cesare-Borgia
025 3048 _serial_
026 3043 Tijger_m
027 2869 Zeroku
028 2825 Smack10
029 2808 capricia
030 2799 VoMy
031 2797 crystal_meth
032 2796 AlwaysHappy
033 2690 leolinedance
034 2409 Noek
035 2407 sjorsie1982
036 2323 Za
037 2312 Claudia_x
038 2248 Ven1972
039 2220 Jed1Gam
040 2198 hooibaal
041 2054 StateOfMind
042 1939 Markesh
043 1924 DeVerzamelaar
044 1859 Drekkoning
045 1851 phpmystyle
046 1818 hollandia02
047 1816 heywoodu
048 1793 Houtenbeen
049 1761 quirina
050 1748 ludovico
051 1737 F.Sinatra
052 1734 Fukushima
053 1689 Godfried_met_den_baard
054 1639 bitterbal
055 1638 Gretzl
056 1633 Jaeger85
057 1617 Toefjes
058 1603 TheVulture
059 1598 galantis
060 1555 Molo
060 1555 Benny
062 1529 raptorix
063 1492 Maver24
064 1471 Lenny_Leonard
065 1437 LTVDK
066 1417 Salina
067 1406 ToT
068 1385 DonDruiper
069 1363 Simmertje
070 1341 riazop
071 1311 Qarrad
072 1302 maily
073 1291 van_Lamehuizen
074 1256 Confetti
074 1256 Jane
076 1249 Wirelessmouse
077 1248 Gia
078 1235 Vliegbaard
079 1198 Janneke141
080 1194 Zipportal
081 1143 roos94
082 1133 Red_85
083 1125 Caland
084 1124 KingRadler
085 1123 opgebaarde
086 1104 Perrin
087 1101 Tjacka
088 1075 Tengano
089 1072 RipCity
090 1054 -river-
091 1014 kol7680
092 0997 Mr.Sandman
093 0992 ipa84
094 0986 Stoorzendert
095 0977 Anton91
096 0955 Lavenderr
097 0940 TheFreshPrince
098 0931 _-_ratjetoe_-_
099 0929 voetbalmanager2
100 0922 Doublepain

Posts per dag Sars-topicreeks

Top 500 van Corona COVID-19 forum van 01-01-2020 t/m 31-12-2021

nr / aantal posts / gebruiker
001 8347 DireStraits7
002 6546 WheeledWarrior
003 6398 Jor_Dii
004 6139 Evenstar
005 5695 Elan
006 5681 Predator40
007 5332 Mammietje
008 4902 Dven
009 4816 Vallon
010 4625 Momo
011 4356 capricia
012 4342 trein2000
013 4237 Tijger_m
014 4230 chratnox
015 4174 sjorsie1982
016 4040 Tijn
017 3950 _I
018 3888 miss_sly
019 3871 vosss
020 3820 Cesare-Borgia
021 3754 Da_Sandman
022 3572 Scrummie
023 3391 Fer_de_Lance
024 3390 Za
025 3334 THEFXR
026 3242 VoMy
027 3230 Tarado
028 3164 _serial_
029 3110 Smack10
030 3043 Jed1Gam
031 3041 Zeroku
032 3007 Ven1972
033 2919 AlwaysHappy
034 2859 leolinedance
035 2847 Eyjafjallajoekull
036 2822 crystal_meth
037 2666 Jaeger85
038 2549 DeVerzamelaar
039 2527 hooibaal
040 2521 Noek
041 2490 Drekkoning
042 2454 Claudia_x
043 2357 quirina
044 2341 galantis
045 2316 Salina
046 2314 phpmystyle
047 2187 Godfried_met_den_baard
048 2109 StateOfMind
049 2069 raptorix
050 2054 Gretzl
051 2017 tesssssssss
052 2015 Molo
053 1999 voetbalmanager2
054 1991 F.Sinatra
055 1989 GereDathan
056 1869 Lenny_Leonard
057 1860 ludovico
058 1768 hollandia02
059 1746 Fukushima
060 1717 Markesh
061 1713 maily
062 1683 eragon2890
063 1669 roos94
064 1667 Starhopper
065 1660 TheVulture
066 1628 bitterbal
067 1598 Benny
068 1592 Anton91
069 1591 Red_85
070 1544 weetjewel5
071 1513 Simmertje
072 1504 Wirelessmouse
073 1503 heywoodu
074 1480 TheFreshPrince
075 1461 DonDruiper
076 1443 Confetti
077 1431 ToT
078 1424 opgebaarde
079 1384 Megumi
080 1381 Zipportal
080 1381 Qarrad
082 1349 Gia
083 1347 riazop
084 1344 George_of_the_Jungle
085 1336 LTVDK
086 1317 Houtenbeen
087 1314 Janneke141
088 1310 Mondkapje
089 1300 Federer-fan
090 1269 Vliegbaard
091 1256 Jane
092 1231 Toefjes
093 1228 Hamzoef
094 1212 Caland
095 1208 Basp1
096 1189 Tengano
097 1186 Twinkle20
098 1185 -river-
099 1178 Gehrman
100 1173 van_Lamehuizen

Rest in spoilers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Mocht ik iets vergeten zijn, laat het gerust weten.

Nogmaals de veste wensen voor iedereen, met veel goede gezondheid, geluk en leuks. Hopelijk weer cafébezoek, restaurantbezoek en vakanties dit jaar. Op naar een leuker jaar. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:11:59 #193
1986 Jane
pi_197157082
Het enige dat ik met deze cijfers kan zeggen is dat ik echt hoop dat dit een teken is dat een daling is ingezet, maar dat ik daar over een week of 2 pas wat zekerder over durf te zijn (als dit zich voortzet).
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:12:41 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197157096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mja, is het een probleem? De meeste huisdieren komen zelden met personen buiten het gezin in nauw contact. En ze zijn "laag bij de grond", misschien helpen ze een besmetting binnen het gezin te verspreiden, maar ik gok dat het effect minimaal zal zijn.
Ze waren bij de nertsen toch bang voor mutaties door de nertsen? Was dat omdat nertsen met tienduizenden in een hal staan of omdat het dier-mens en mens-dier besmettingen betreft?
pi_197157120
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.

Positief getest: 8215
Totaal: 805164 (+8183 ivm -32 corr.)

Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)

Opgenomen op IC: 37
Huidig: 703 (-21)

Overleden: 98
Totaal: 11529
Topcijfers!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:14:52 #196
1986 Jane
pi_197157160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze waren bij de nertsen toch bang voor mutaties door de nertsen? Was dat omdat nertsen met tienduizenden in een hal staan of omdat het dier-mens en mens-dier besmettingen betreft?
Ik denk dat het aantal dieren op elkaar wel veel uitmaakt in deze, ja.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:18:15 #197
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_197157246
Zal wel weinig getest zijn, nu met alle feestdagen
pi_197157267
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:18 schreef vuvuzela het volgende:
Zal wel weinig getest zijn, nu met alle feestdagen
Gelijk weer zo negatief.
pi_197157285
pi_197157300
Ik hoop dat de daling heeft ingezet, nu.nl heeft het wel over fors minder getest...
It's better to regret something you did than something you didn't do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')