Ik praat in dit geval over een wereld waarbij corona geen probleem (meer) is voor de zorg.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is de zorg er dus wél voor mensen die onvoorzichtig met (al dan niet legaal) vuurwerk omgaan en daarom naar het ziekenhuis moeten, maar niet voor covid-9 patienten die door eigen schuld overgewicht hebben en daardoor meer risico hebben gelopen om ziek te worden? En ook niet voor mensen die de pech hebben oud te worden?
[..]
Ze mogen er voor pleiten, lijkt me. Daar is op zich niets mis mee. Bewindslieden bepleiten van alles waar zij van vinden dat het zinvol is. Dat mensen zich bewuster worden van de besmettelijkheid van ook griep en zichzelf wat meer in acht nemen dan we gewend zijn, lijkt me ook alleszins een goede ontwikkeling. Verplichtingen? Nee, die zie ik er echt niet van komen.
[..]
Ik zie het niet.
Ja inderdaad. Gelet op de standpunten van de politieke partijen en de maatschappelijke opinie, was toch al duidelijk dat vuurwerk binnen een paar jaar verboden zou worden. Ze wilden dat alleen niet in 1 keer doen. Daarom eerst voorwerkvrije zones enzo. Maar ook zonder corona zou het dit jaar of volgend jaar wel tot een verbod zijn gekomen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... de cijfers spreken dat tegen.
"Iets meer dan de helft van alle mensen met verwondingen door vuurwerk was omstander en werd dus slachtoffer van vuurwerk dat door anderen werd afgestoken."
https://nos.nl/artikel/23(...)-dan-vorig-jaar.html
De rest is ook onzin wat je zegt. Het is niet iets nieuws dat uit de lucht komt vallen.
Ze zijn hier al jaren mee bezig. Heeft dus geen ruk met corona te maken (behalve dan dat de ziekenhuizen nu echt te vol waren om er iets bij te kunnen hebben).
Van de geregistreerde letsels ontstond 81 procent door legaal vuurwerk, een toename ten opzichte van vorig jaar, toen nog 73 procent van de verwondingen het gevolg was van het afsteken van legaal vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:07 schreef Noordzijde het volgende:
Durf te wedden dat 95% van de vernielingen en gewonden komt door illegaal vuurwerk, wat al verboden is. Dus waarom dan nog een vuurwerkverbod er doorheen knallen? Ik begrijp het niet.
Je pleurt zo een hele sector gewoon weg.
daarom heb ik altijd een lading vuurwerk brillen liggen....vooral voor de kinderen in de buurt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... de cijfers spreken dat tegen.
"Iets meer dan de helft van alle mensen met verwondingen door vuurwerk was omstander en werd dus slachtoffer van vuurwerk dat door anderen werd afgestoken."
De rest is ook onzin wat je zegt. Het is niet iets nieuws dat uit de lucht komt vallen.
Ze zijn hier al jaren mee bezig. Heeft dus geen ruk met corona te maken (behalve dan dat de ziekenhuizen nu echt te vol waren om er iets bij te kunnen hebben).
Ik geloof dat oogletsel in 70% van de gevallen juist niet "eigen schuld" was.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja maar dat is de eigen schuld. En daar hebben we ziekenhuizen voor
(lol)
Ik denk dat deze reactie dan ook sarcastisch was bedoeldquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat oogletsel in 70% van de gevallen juist niet "eigen schuld" was.
Eens. Als men zich dan ook aan afsteken van 18.00 tot 02.00 houdt, en niet al dagen van tevoren. Maar dat gebeurt niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Bij auto ongelukken accepteren wij dit ook. En hoe groot is die kans nou echt dat jij geraakt wordt door een vuurpijl? Wil je dit risico niet lopen blijf je maar lekker binnen.
Ik lees het ook net. Jaar goed begonnen door het RIVM.quote:
Die weddenschap verlies je. In voorgaande jaren werd 81% van het letsel toegebracht door legaal vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:07 schreef Noordzijde het volgende:
Durf te wedden dat 95% van de vernielingen en gewonden komt door illegaal vuurwerk, wat al verboden is. Dus waarom dan nog een vuurwerkverbod er doorheen knallen? Ik begrijp het niet.
Je pleurt zo een hele sector gewoon weg.
Met andere woorden, de cijfers van vandaag komen nooit online. Ze worden uitgesmeerd over de cijfers van volgende week, waardoor er geen beeld te trekken is qua besmettingenquote:
Goed begin is het halve werk!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik lees het ook net. Jaar goed begonnen door het RIVM.
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Met andere woorden, de cijfers van vandaag komen nooit online. Ze worden uitgesmeerd over de cijfers van volgende week, waardoor er geen beeld te trekken is qua besmettingen(Alweer)
Dit is sowieso wel goed nieuws natuurlijk!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
In totaal liggen er nu 2660 coronapatiënten in het ziekenhuis, 168 minder dan gisteren. Dit meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van de patiënten liggen er 703 op de intensive care, wat er 21 minder zijn dan donderdag. Ernst Kuipers noemt de daling een 'uitstekende start van het jaar'.
Het afgelopen etmaal werden er 239 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis, wat er 55 minder zijn dan gisteren. Op de intensive care kwamen er 37 nieuwe patiënten bij, 1 minder dan donderdag. Het overgrote deel hiervan stroomde door vanaf de verpleegafdelingen.
Millenniumbugquote:
Ja, legaal vuurwerk is makkelijker aan te komen en zit dus wijdverspreid in het circuit. Dus zijn die verhoudingen met ongelukken en vernielingen ook automatisch hoger. Verbied jij legaal vuurwerk neemt het illegale toe en zijn deze dan dus ook mogelijk hoger vertegenwoordigd in de cijfers.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Van de geregistreerde letsels ontstond 81 procent door legaal vuurwerk, een toename ten opzichte van vorig jaar, toen nog 73 procent van de verwondingen het gevolg was van het afsteken van legaal vuurwerk.
Daar gaat het niet om Een van de huidige argumenten is dat in de ziekenhuizen toch alleen maar bejaarden met overgewicht liggen, dus dat het hun eigen schuld is dat ze ziek zijn geworden door corona. Kennelijk is 'eigen schuld' ineens geen argument meer als het iets is waarvan jij vindt dat het door moet gaan. Dan zijn ziekenhuizen wél bestemd voor mensen die aan zichzelf te danken hebben dat ze zorg nodig hebben. Dat is meten met twee maten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik praat in dit geval over een wereld waarbij corona geen probleem (meer) is voor de zorg.
Prima cijfers, het lek is boven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindelijk wat ademruimte:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.660 (-168)
🟢Clinic: 1.957 (-147)
🟢ICU: 703 (-21)
New:
🔴Clinic: 239 (-55)
🔴ICU: 37 (-1)
In 🇩🇪: 11
Je post hier al geruime tijd mee, dus dit soort oneliners snap ik niet echt van je.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Prima cijfers, het lek is boven.
Want we sturen op dagcijfers en niet op weekcijfers?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Met andere woorden, de cijfers van vandaag komen nooit online. Ze worden uitgesmeerd over de cijfers van volgende week, waardoor er geen beeld te trekken is qua besmettingen(Alweer)
Het zijn wel onverwacht goede cijfers. Althans voor mij.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je post hier al geruime tijd mee, dus dit soort oneliners snap ik niet echt van je.
Dat het lek boven is? Ik snap die ook niet. Klinkt wappie, moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je post hier al geruime tijd mee, dus dit soort oneliners snap ik niet echt van je.
Absoluut, ook blij mee.. maar “het lek is boven”??quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:24 schreef 297534 het volgende:
[..]
Het zijn wel onverwacht goede cijfers. Althans voor mij.
Nee dat uiteraard niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut, ook blij mee.. maar “het lek is boven”??
Je zou denken dat ze met opzet doen, zodat het kabinet de lockdown kan verlengenquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:19 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, legaal vuurwerk is makkelijker aan te komen en zit dus wijdverspreid in het circuit. Dus zijn die verhoudingen met ongelukken en vernielingen ook automatisch hoger. Verbied jij legaal vuurwerk neemt het illegale toe en zijn deze dan dus ook mogelijk hoger vertegenwoordigd in de cijfers.
Je snapt best wat ik hier bedoel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou... een klassiek orkest komt niet echt goed uit de verf in een gortdroge studio, hoor. Wat dat betreft voegt de akoestiek van een concertgebouw zeker voor iets als dit best veel toe.
Dit zijn de cijfers van voorgaande jaren. Dus niet aan de orde wat jij zegt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, legaal vuurwerk is makkelijker aan te komen en zit dus wijdverspreid in het circuit. Dus zijn die verhoudingen met ongelukken en vernielingen ook automatisch hoger. Verbied jij legaal vuurwerk neemt het illegale toe en zijn deze dan dus ook mogelijk hoger vertegenwoordigd in de cijfers.
Maar het missen van pakketen met schattige chinese game handhelds waardoor je vervolgens niet weet waar je die in godsnaam moet gaan halen omdat door de "slotbeneden" het normale afhaalpunt dicht is wordt internationaal wél als erg vervelend erkendquote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Internationaal wordt neusverkoudheid niet als symptoom van covid gezien, maar het RIVM denkt daar anders over.
Dat is toch een 'leuke running gag'quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:26 schreef Evenstar het volgende:
Cijfers m.b.t. ziekenhuizen zien er goed uit. Nu is het vooral afwachten of er geen extra piek gaat komen n.a.v. kerst en oud&nieuw. Als dat niet gebeurt dan kan de daling echt inzetten.
Nu al zeggen "het lek is boven" is wel een beetje te kort door de bocht.
Ik ben positief gestemd, dat akelige 2020 is eindelijk voorbijquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Neuh, zou ik echt niet gaan denken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze met opzet doen, zodat het kabinet de lockdown kan verlengen
Het is een utopie om te denken dat dit gaat verdwijnen en iedereen zich netjes gaat gedragen wanneer je vuurwerk verbied. Dan vinden zulke raddraaiers wel weer wat anders, en het is nog maar de vraag of het dan niet veel erger en extremer wordt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.
Ik snap ook serieus niet hoe men zoveel materiale en lichamelijke schade kan aanrichten met vuurwerk. Steek al sinds ik mij kan herinneren vuurwerk af, maar heb nog nooit één ding vernield of iemand verwond. Vroeg was het vooral "hi ha ho" en wat rotjes en vuurpijlen afsteken. Nu ga ik vooral voor grote sierpotten en je moet toch echt een complete idioot zijn om daar iets dusdanig fout te doen dat je ergens schade aanricht.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat als iedereen netjes met vuurwerk om zou gaan, het afsteken ervan beperkt zou blijven tot oudjaarsavond en -nacht en de vernielingen achterwege zouden blijven, er maar heel weinig mensen bezwaar hebben tegen vuurwerk. Het is de laatste jaren echter erger en erger geworden, en wat nu 'normaal' is, is te gek voor woorden.
Het eerste kwartaal van 2021 zal ook nog even doorbijten worden..quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben positief gestemd, dat akelige 2020 is eindelijk voorbij
In dit geval heeft het te maken met corona, toch? Want het verbod dit jaar was om te proberen de druk op de zorg in zo'n nacht te verlichten. Als ik het goed heb gelezen, was er 20% minder zorgvraag. Dat is op dit moment precies wat nodig is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:30 schreef LTVDK het volgende:
Maareh, kunnen jullie die vuurwerkdiscussie niet gewoon in een topic houden over vuurwerk? Deze bijvoorbeeld: Topicreeks: Vuurwerkverbod?
Is dit niet NWS dan?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:30 schreef LTVDK het volgende:
Maareh, kunnen jullie die vuurwerkdiscussie niet gewoon in een topic houden over vuurwerk? Deze bijvoorbeeld: Topicreeks: Vuurwerkverbod?
Het is nog maar de vraag of 2021 beter gaat worden. De variant die in Zuid-Afrika is opgedoken besmet mensen die al eerder covid hebben opgelopen aan de lopende band las ik ergens in het vaccin topic.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben positief gestemd, dat akelige 2020 is eindelijk voorbij
Zeker, maar licht aan het eind van de tunnel...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het eerste kwartaal van 2021 zal ook nog even doorbijten worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |