Maar dit is niet hoe politiek in de praktijk werkt. Partijen hebben standpunten wat hun idee vertegenwoordigd. Die standpunten moet door meerdere partijen worden gesteund voordat er überhaupt een kans is om jouw mening als volk “door te drukken”. Daarnaast bestaat een partijprogramma niet uit 1 standpunt maar uit meerdere waar je het wellicht volstrekt mee oneens bent.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:41 schreef miss_sly het volgende: Als wij het als bevolking totaal oneens zijn met bepaalde zaken, kunnen wij door middel van stemmen een en ander beinvloeden.
Jij ook de beste wensen! Post lekker mee als je daar zin in hebtquote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef vPlien het volgende:
Ik kom ook even uit lurkmodus, aan het begin van de pandemie heb ik gelijk fok weer opgezocht en sindsdien volg ik dit topic op de voetIk wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de bijdragen in dit topic het afgelopen jaar! Het is onwijs leerzaam en de nuance/uitleg/disussie over cijfers/maatregelen heeft voor mij iig ook geholpen om het een beetje in perspectief te plaatsen. De beste wensen allemaal!
Als "wij als bevolking" gewoon in meerderheid op één partij stemmen heb je dat natuurlijk wel degelijk. Dat je als individu niet exact kunt krijgen wat je wilt lijkt me niet zo'n spannende constatering. Dat is ook niet echt werkbaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit is niet hoe politiek in de praktijk werkt. Partijen hebben standpunten wat hun idee vertegenwoordigd. Die standpunten moet door meerdere partijen worden gesteund voordat er überhaupt een kans is om jouw mening als volk “door te drukken”. Daarnaast bestaat een partijprogramma niet uit 1 standpunt maar uit meerdere waar je het wellicht volstrekt mee oneens bent.
We hebben als bevolking vrij weinig te vertellen.
*boks* met je manquote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:14 schreef Celestien het volgende:
M'n man is weer naar de teststraat. Zesde keer al. Steeds loos alarm geweest. Gelukkig. Hopelijk ontspringen we de dans ook deze keer...
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Eindelijk wat ademruimte:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢2.660 (-168)
🟢Clinic: 1.957 (-147)
🟢ICU: 703 (-21)
New:
🔴Clinic: 239 (-55)
🔴ICU: 37 (-1)
In 🇩🇪: 11
Als wij als bevolking het massaal oneens zijn met wat men in de politiek van plan is, stemmen we massaal op die ene partij die dat niet wil. Kennelijk zijn we het nooit zo ontzettend oneens, of hebben we lang niet allemaal dezelfde mening.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar dit is niet hoe politiek in de praktijk werkt. Partijen hebben standpunten wat hun idee vertegenwoordigd. Die standpunten moet door meerdere partijen worden gesteund voordat er überhaupt een kans is om jouw mening als volk “door te drukken”. Daarnaast bestaat een partijprogramma niet uit 1 standpunt maar uit meerdere waar je het wellicht volstrekt mee oneens bent.
Bron ???quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij ook de beste wensen! Post lekker mee als je daar zin in hebt
Hopelijk gaan wij vanaf nu alleen nog maar de goede kant op met de cijfers en veroorzaken kerst en oud&nieuw geen extra piek.
Denk serieus dat je onderschat hoeveel invloed wij, als bevolking/burger, hebben hoor. Als individuele burgers hebben wij weinig te zeggen, maar als de bevolking echt zeker wel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoop het met je mee.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:14 schreef Celestien het volgende:
M'n man is weer naar de teststraat. Zesde keer al. Steeds loos alarm geweest. Gelukkig. Hopelijk ontspringen we de dans ook deze keer...
Ik dacht "zucht" gaan we weer .... had even niet gezien dat jij het wasquote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Bron ???
de buren en zelfs mijn vrouw die vergat even zelfs de geen kussen/afstand regel met oud en nieuw !!!
Hij heeft huisstofmijtallergie, dus snottert continu. Maar je kunt het maar beter zeker weten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
*boks* met je man
Heb ook al zes keer zo'n heerlijke wattenstaaf in mijn keel en neus gehad. Gelukkig ook alle zes keer negatief. Wel respect voor je man dat hij dit doet, want er zijn genoeg burgers die denken "het is maar een verkoudheidje" en dan lekker de boel gaan verspreiden.
Binnen twee uur.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik hoop het met je mee.
Kon hij snel terecht?
Daarom zijn wij maar binnen gebleven. Hoorde op straat ook veel mensen elkaar het beste voor het nieuwe jaar te wensen. Niet gekeken of dat volgens de regels ging.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Bron ???
de buren en zelfs mijn vrouw die vergat even zelfs de geen kussen/afstand regel met oud en nieuw !!!
2021 is vooralsnog een goed corona-jaar. Nog geen besmettingen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:30 schreef Zipportal het volgende:
Present voor de nieuwe 2021 cijfers allen.
What's in a name?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:
Bruls is wel echt de grootste engnek op dit moment hoor. Totaal geen respect voor die gast. Op 1 januari alweer van de daken schreeuwen om zijn eigen ideeën en opvattingen door te rammen.
Wees blij dat het allemaal goed is gegaan en zeg gewoon dat men hier serieus over moet gaan nadenken, maar meteen brullen er nu echt een vuurwerkverbod moet komen ....
als er volgend jaar een totaalverbod komt als corona weg is breekt de hel los......quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:
Bruls is wel echt de grootste engnek op dit moment hoor. Totaal geen respect voor die gast. Op 1 januari alweer van de daken schreeuwen om zijn eigen ideeën en opvattingen door te rammen.
Wees blij dat het allemaal goed is gegaan en zeg gewoon dat men hier serieus over moet gaan nadenken, maar meteen brullen er nu echt een vuurwerkverbod moet komen ....
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:36 schreef Zwansen het volgende:
Mensen die bang zijn voor privacy-schending, dit komt wel in de buurt:
https://www.espn.com/nba/(...)part-contact-tracing
Het is alleen tijdens activiteiten die door de teams georganiseerd worden, dus trainingen, vergaderingen etc. etc. Dit is gewoon om er voor te kunnen zorgen dat een grote competitie als de NBA door kan gaan. Ze spelen daar dagelijks wedstrijden, vliegen van de ene kant naar de andere kant van het land, komen in aanraking met veel spelers en staf etc.quote:The NBA is planning to roll out an ambitious aspect of its leaguewide contact tracing program by requiring players and many team staffers to wear sensor devices during all team-organized activities outside of games starting Jan. 7, according to a league memo obtained by ESPN.
Oh daar heb je 100% gelijk in. Maar die invloed oefenen we niet uit tijdens de verkiezingen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk serieus dat je onderschat hoeveel invloed wij, als bevolking/burger, hebben hoor. Als individuele burgers hebben wij weinig te zeggen, maar als de bevolking echt zeker wel.
Door dit soort dingen besef ik weer extra goed hoe verschillend de pandemie door iedereen beleefd wordt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:26 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hij heeft huisstofmijtallergie, dus snottert continu. Maar je kunt het maar beter zeker weten.
Internationaal wordt neusverkoudheid niet als symptoom van covid gezien, maar het RIVM denkt daar anders over.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:28 schreef eragon2890 het volgende:
Ik laat me voor eerste keer testen, bijna nergens last van maar snotter wel wat
Dit is een goede insteekquote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:47 schreef Mortaxx het volgende:
Denk dat we vandaag hoogste aantal besmettingen van het jaar gaan noteren
Ik sta daar dubbel in. Ik kan het moeilijk aanzien omdat de omstandigheden van/voor de uitvoerder(s) zelf mij te veel afleiden van het spelgebeuren en zet het dan liever uit dan dat ik ga kijken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach ja, ze moeten toch wat. Ik vind het wel leuk dat er iig publiek is via een videoverbinding.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou... een klassiek orkest komt niet echt goed uit de verf in een gortdroge studio, hoor. Wat dat betreft voegt de akoestiek van een concertgebouw zeker voor iets als dit best veel toe.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik sta daar dubbel in. Ik kan het moeilijk aanzien omdat de omstandigheden van/voor de uitvoerder(s) zelf mij te veel afleiden van het spelgebeuren en zet het dan liever uit dan dat ik ga kijken.
Dat een iemand voor TV-publiek speelt kan ik prima inkomen maar zet de entertainers niet op een fake-podium om te spelen voor een (lege) zaal met lege (of afgemaskeerde) stoelen, hoeveel kijkers er elders ook zijn. Had dan gekozen voor een intiemere (bv studio) setting.
En ook niet echt nodig. Ook voor Corona was wel duidelijk dat binnen 3 jaar al het consumentenvuurwerk zou worden verboden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:
Haha, dat was toch gewoon te voorspellen? Mensen die denken dat wij vuurwerk ooit nog terugkrijgen zijn echt ontzettend naïef. Meneer Bruls noemt het argument van de zorg, maar als Covid er niet was, was de druk op de zorg prima behapbaar. Daar zijn die ziekenhuizen voor. Dat iemand zijn oog er uit knalt heb jij geen last van en is diegene zijn eigen schuld. Nannystate Nederland in wording.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:34 schreef Evenstar het volgende:
Als ik het goed begrijp is de zorg er dus wél voor mensen die onvoorzichtig met (al dan niet legaal) vuurwerk omgaan en daarom naar het ziekenhuis moeten, maar niet voor covid-9 patienten die door eigen schuld overgewicht hebben en daardoor meer risico hebben gelopen om ziek te worden? En ook niet voor mensen die de pech hebben oud te worden?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, dat was toch gewoon te voorspellen? Mensen die denken dat wij vuurwerk ooit nog terugkrijgen zijn echt ontzettend naïef. Meneer Bruls noemt het argument van de zorg, maar als Covid er niet was, was de druk op de zorg prima behapbaar. Daar zijn die ziekenhuizen voor. Dat iemand zijn oog er uit knalt heb jij geen last van en is diegene zijn eigen schuld. Nannystate Nederland in wording.
Ze mogen er voor pleiten, lijkt me. Daar is op zich niets mis mee. Bewindslieden bepleiten van alles waar zij van vinden dat het zinvol is. Dat mensen zich bewuster worden van de besmettelijkheid van ook griep en zichzelf wat meer in acht nemen dan we gewend zijn, lijkt me ook alleszins een goede ontwikkeling. Verplichtingen? Nee, die zie ik er echt niet van komen.quote:Ook maar een kroegen en alcoholverbod tijdens oud & nieuw want dat scheelt zo veel ellende.
Hoe lang gaat het nog duren voordat de eerste bewindslieden pleiten voor mondkapjes en maatregelen tijdens de griepgolf? Het heeft immers zo geholpen om de zorg te ontlasten.
Ik zie het niet.quote:Het is jammer om te zien dat de corona crisis misbruikt wordt voor politieke doeleinden en om Nederland te hervormen tot een rubbertegelsamenleving.
Explosieven ????quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:01 schreef Mortaxx het volgende:
Prima om vuurwerk te verbieden. Heeft verder helemaal niets met corona te maken. Particulieren explosieven laten afsteken. Terwijl ze veelal dronken zijn.
Je bent niet goed als je dit een goed idee bent.
Eens. In iedere gemeente gewoon een vette vuurwerkshow. Met vuurwerk dat je zelf nooit van je leven zou kunnen betalen. Win win toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:01 schreef Mortaxx het volgende:
Prima om vuurwerk te verbieden. Heeft verder helemaal niets met corona te maken. Particulieren explosieven laten afsteken. Terwijl ze veelal dronken zijn.
Wat is het doel eigenlijk voor dat vuurwerk verbod? Gewonden voorkomen? --> dat is iemand zijn eigen schuld, en daar hoef jij niet mee te zitten. We hebben ook niet voor niets ziekenhuizen. Vernielingen voorkomen? --> blijf je houden, je werkt dit soort gedrag alleen maar meer in de hand wegens frustratie. Handhaving ontlasten? --> zie punt vernielingen. Agressie op hulpdiensten voorkomen? --> zie punt vernielingen voorkomen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:01 schreef Mortaxx het volgende:
Het merendeel van de vuurwerkslachtoffers zijn onschuldige omstanders he. Die kunnen daar zeker niet altijd wat aan doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat is het doel eigenlijk voor dat vuurwerk verbod? Gewonden voorkomen? --> dat is iemand zijn eigen schuld, en daar hoef jij niet mee te zitten. We hebben ook niet voor niets ziekenhuizen. Vernielingen voorkomen? --> blijf je houden, je werkt dit soort gedrag alleen maar meer in de hand wegens frustratie. Handhaving ontlasten? --> zie punt vernielingen. Agressie op hulpdiensten voorkomen? --> zie punt vernielingen voorkomen.
Hoe wil je het illegale vuurwerk tegenhouden dan? Als iemand een pijl afsteekt gaan analyseren of het een legale is of niet? Niet te doen met de hoeveelheid die afgestoken wordt. Bij een totaalverbod is dat probleem er niet meer.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:07 schreef Noordzijde het volgende:
Durf te wedden dat 95% van de vernielingen en gewonden komt door illegaal vuurwerk, wat al verboden is. Dus waarom dan nog een vuurwerkverbod er doorheen knallen? Ik begrijp het niet.
Je pleurt zo een hele sector gewoon weg.
in iedere gemeente een vuurwerkshow is niet haalbaar, hebben we niet genoeg professionals voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:06 schreef wpor het volgende:
[..]
Eens. In iedere gemeente gewoon een vette vuurwerkshow. Met vuurwerk dat je zelf nooit van je leven zou kunnen betalen. Win win toch?
Zal even wennen zijn, want er zijn veel mensen die het gaaf vinden zelf fe aansteeklont tegen het lontje te houden maar die groeien daar vast overheen.
Was te zien gister ja. Je kan het spul zo makkelijk halen, is gewoon feitelijk hetzelfde als de drugshandel. Kan je niet tegen handhaven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:09 schreef wpor het volgende:
[..]
Hoe wil je het illegale vuurwerk tegenhouden dan? Als iemand een pijl afsteekt gaan analyseren of het een legale is of niet? Niet te doen met de hoeveelheid die afgestoken wordt. Bij een totaalverbod is dat probleem er niet meer.
Bij auto ongelukken accepteren wij dit ook. En hoe groot is die kans nou echt dat jij geraakt wordt door een vuurpijl? Wil je dit risico niet lopen blijf je maar lekker binnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Het merendeel van de vuurwerkslachtoffers zijn onschuldige omstanders he. Die kunnen daar zeker niet altijd wat aan doen.
Nee, als ik me niet vergis komt veel letsel juist van legaal vuurwerk. Vuurpijlen in ogen enzo. Daarom zijn die babyvuurpijltjes bijv. ook verboden. Die leken ook onschuldig, maar die hebben wel heel wat ogen van kinderen gekost.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:07 schreef Noordzijde het volgende:
Durf te wedden dat 95% van de vernielingen en gewonden komt door illegaal vuurwerk, wat al verboden is. Dus waarom dan nog een vuurwerkverbod er doorheen knallen? Ik begrijp het niet.
Je pleurt zo een hele sector gewoon weg.
ook al weten ze de import ervan helemaal te blokkeren, dan gaan er lui op grote schaal zelf maken, zo moeilijk is dat niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:10 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Was te zien gister ja. Je kan het spul zo makkelijk halen, is gewoon feitelijk hetzelfde als de drugshandel. Kan je niet tegen handhaven.
Mwah... de cijfers spreken dat tegen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, dat was toch gewoon te voorspellen? Mensen die denken dat wij vuurwerk ooit nog terugkrijgen zijn echt ontzettend naïef. Meneer Bruls noemt het argument van de zorg, maar als Covid er niet was, was de druk op de zorg prima behapbaar. Daar zijn die ziekenhuizen voor. Dat iemand zijn oog er uit knalt heb jij geen last van en is diegene zijn eigen schuld. Nannystate Nederland in wording.
Ook maar een kroegen en alcoholverbod tijdens oud & nieuw want dat scheelt zo veel ellende.
Hoe lang gaat het nog duren voordat de eerste bewindslieden pleiten voor mondkapjes en maatregelen tijdens de griepgolf? Het heeft immers zo geholpen om de zorg te ontlasten.
Het is jammer om te zien dat de corona crisis misbruikt wordt voor politieke doeleinden en om Nederland te hervormen tot een rubbertegelsamenleving.
Ja maar dat is de eigen schuld. En daar hebben we ziekenhuizen voorquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:10 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, als ik me niet vergis komt veel letsel juist van legaal vuurwerk. Vuurpijlen in ogen enzo. Daarom zijn die babyvuurpijltjes bijv. ook verboden. Die leken ook onschuldig, maar die hebben wel heel wat ogen van kinderen gekost.
We hebben heel veel mensen die maar wat graag vuurwerk willen afsteken. Daar moeten we toch vast genoeg tussen zitten die dat professioneel willen doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in iedere gemeente een vuurwerkshow is niet haalbaar, hebben we niet genoeg professionals voor.
en krijg je ook niet zomaar even.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |