Doordat mensen elkaar besmetten in de winkels tijdens het doen van de inkopen en daarna hun familieleden besmetten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat heeft een kerstdiner nuttigen /vreten te maken met druk op de zorg?
Het idee van een lockdown is dat het aantal bezette bedden door Corona patiënten afneemt zodat er ook voor jou een ziekenhuisbed is als je dat nodig hebt.quote:Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken?
het is net 2021 en het gezeik begint nu alquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Zorgwekkende ontwikkeling. Mensen in Zuid Afrika raken kennelijk aan de lopende band herbesmet als gevolg van de nieuwe variant daar.
Dan heb je het niet begrepen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nee, hij suggereert dat we gaan moeten leven als tweederangs burgers omdat er mensen zijn die het minder hebben in deze tijd.
Maar we hebben wel lekker kerst kunnen vieren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:54 schreef Predator40 het volgende:
het is net 2021 en het gezeik begint nu al
Vaker dan normaal is wat anders dan 'aan de lopende band'quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Zorgwekkende ontwikkeling. Mensen in Zuid Afrika raken kennelijk aan de lopende band herbesmet als gevolg van de nieuwe variant daar.
Enige argument waar men mee kan komen. Nu aan de maatregelen houden dan kunnen we weer eerder zogenaamd ons vertrouwde leventje leiden. Terwijl het allang duidelijk is dat dat niet eerder gaat gebeuren dan wanneer iedereen een vaccin heeft ontvangen. Jammer maar dat argument van je gaat niet op.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Doordat mensen elkaar besmetten in de winkels tijdens het doen van de inkopen en daarna hun familieleden besmetten.
Van die extra komt weer een deel extra in ziekenhuis, wat zorgt voor nog meer druk op de zorg.
[..]
Het idee van een lockdown is dat het aantal bezette bedden door Corona patiënten afneemt zodat er ook voor jou een ziekenhuisbed is als je dat nodig hebt.
Dus nu dingen laten, zodat iedereen zo snel mogelijk weer kan doen en laten wat-ie wil.
Helaas is solidairiteit in dit land ver te zoeken. Egoïsme is de norm, zolang het leed zich achter een andere voordeur voordoet is er niks aan de hand.
Geen enkele reactie hierop?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:01 schreef Vallon het volgende:
Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.
's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.
Ik kan mij wat adviesjes herinneren in dit soort gevallen.![]()
Ik zou de honden sws maar binnen aan het lijntje houden met dit vuurwerk en de katten niet verder op het spek binden.
het is toch ook ongelofelijk he......quote:
Welnee.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Verklaar je nader.quote:
Dat zeg ik: de jaarlijkse druk is afgelopen nacht minder zwaar, 20%, en dat was noodzakelijk in verband met de reeds volle ziekenhuizen. Volgens mij verdraai ik niets.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee niet verdraaien, de druk op de zorg verminderen VANWEGE CORONA!
Mja, is het een probleem? De meeste huisdieren komen zelden met personen buiten het gezin in nauw contact. En ze zijn "laag bij de grond", misschien helpen ze een besmetting binnen het gezin te verspreiden, maar ik gok dat het effect minimaal zal zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:59 schreef Za het volgende:
[..]
Geen enkele reactie hierop?
In Covid gezinnen 28% van de honden besmet, 20% van de katten volgens de kamerbrief.
Is deze discussie elders gaande? BVD
Ik ben me er van bewust dat jij dat denktquote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zeker, ik denk dat die angst best wel terecht en gegrond kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht ik iets vergeten zijn, laat het gerust weten.
Nogmaals de veste wensen voor iedereen, met veel goede gezondheid, geluk en leuks. Hopelijk weer cafébezoek, restaurantbezoek en vakanties dit jaar. Op naar een leuker jaar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ze waren bij de nertsen toch bang voor mutaties door de nertsen? Was dat omdat nertsen met tienduizenden in een hal staan of omdat het dier-mens en mens-dier besmettingen betreft?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mja, is het een probleem? De meeste huisdieren komen zelden met personen buiten het gezin in nauw contact. En ze zijn "laag bij de grond", misschien helpen ze een besmetting binnen het gezin te verspreiden, maar ik gok dat het effect minimaal zal zijn.
Topcijfers!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.
Positief getest: 8215
Totaal: 805164 (+8183 ivm -32 corr.)
Opgenomen: 239
Huidig: 1957 (-147)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 703 (-21)
Overleden: 98
Totaal: 11529
Ik denk dat het aantal dieren op elkaar wel veel uitmaakt in deze, ja.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze waren bij de nertsen toch bang voor mutaties door de nertsen? Was dat omdat nertsen met tienduizenden in een hal staan of omdat het dier-mens en mens-dier besmettingen betreft?
Gelijk weer zo negatief.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:18 schreef vuvuzela het volgende:
Zal wel weinig getest zijn, nu met alle feestdagen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |