Dan is misschien het beste voor NL dat het nu anders moet, alles is nu te zakelijk en kil, weinig sociaal.quote:Op maandag 28 december 2020 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
SP heeft wel ijzersterke politici zoals Ronald van Raak of een Jasper van Dijk. Misschien stem ik wel SP hoor volgende keer.
Je bent er sowieso al redelijk vanaf als je denkt dat figuren die hulpverleners bekogelen zich iets gaan aantrekken van een avondklok.quote:Op maandag 28 december 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ex-handhaver pleit voor avondklok: "Ik ben meerdere keren bekogeld met bommen"
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-bekogeld-met-bommen
Dit gaat al lang niet meer om de zorg hoor![]()
check dat artikel, geen woord over het zorg argument. Vind je het gek als je alles gaat lopen verbieden en sluiten, ze snijden zichzelf ontzettend in de vingers.
Franco is toch niet helemaal overleden.quote:Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef JosMert het volgende:
Spanje gaat een register aanleggen met vaccinweigeraars. Deze lijst wordt gedeeld met andere Europese lidstaten. "Wat ik u vraag is als u opgeroepen wordt, u ook gaat."
NL zal ook wel volgen
Bron
https://twitter.com/omroepbrabant/status/1343598009972649986?s=21
Ja, dat zou wel goed zijn. Dan is er straks meer geld voor zorgverleners, meer persoonlijke aandacht, meer capaciteit, meer handen aan het bed. En geen vervelende kpi's bij zorgverleners en zorgverzekeraars, leidt ook alleen maar tot werkdruk.quote:Op maandag 28 december 2020 18:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, dan moeten we op SP gaan stemmen, die is echt voor de zorg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
tja dat krijg je ervan met dat ze alleen maar mogen de-escaleren tegenwoordig en amper mogen ingrijpen.quote:Op maandag 28 december 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
check dat artikel, geen woord over het zorg argument. Vind je het gek als je alles gaat lopen verbieden en sluiten, ze snijden zichzelf ontzettend in de vingers. Rutte zit lekker binnen in zijn penthouse, en de mensen op straat mogen zijn wanbeleid opknappen.
Want eerst werden mensen met kinderen ontzien? Of werden kindvrije mensen harder geraakt op de een of andere manier?quote:Op maandag 28 december 2020 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben wel blij met dat online onderwijs. Nu wordt werkelijk iedereen genaaid, ook jonge ouders met een baan.
De overheid heeft toch een online concert geregeld? Dat heeft een miljoen aan belastinggeld gekost. Dat hebben ze slim bedacht, nu blijft iedereen braaf binnen zitten met een bekertje ranja op de bank.quote:Op maandag 28 december 2020 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent er sowieso al redelijk vanaf als je denkt dat figuren die hulpverleners bekogelen zich iets gaan aantrekken van een avondklok.
Ik ben nu al angstig voor het moment dat Corona in een grijs verleden ligt. Wat zou ik met mijn leven moeten zonder de duidingen van Yorick en Marino. Hoe leeg zal mijn leven zijn als niet door een club ‘experts’ bepaald kan worden hoe laat ik nog mn huis uit mag of met hoeveel vrienden ik af mag spreken.quote:Op maandag 28 december 2020 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gras is groen, Red Team wil strengere regels.
Ach, dan kun je altijd nog het coronalied opzetten en in gedachten teruggaan naar deze tijd.quote:Op maandag 28 december 2020 18:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nu al angstig voor het moment dat Corona in een grijs verleden ligt. Wat zou ik met mijn leven moeten zonder de duidingen van Yorick en Marino. Hoe leeg zal mijn leven zijn als niet door een club ‘experts’ bepaald kan worden hoe laat ik nog mn huis uit mag of met hoeveel vrienden ik af mag spreken.
Die was ik vergeten, bedankt hè..quote:Op maandag 28 december 2020 18:40 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ach, dan kun je altijd nog het coronalied opzetten en in gedachten teruggaan naar deze tijd.
ik denk dat we ( mijn vrouw en ik ) dit heel snel weer vergeten net zoals al het negatieve in ons leventje en gewoon genieten wat we op dat moment kunnen doen en meemaken, we hebben alweer prachtige plannen klaar staan.quote:Op maandag 28 december 2020 18:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nu al angstig voor het moment dat Corona in een grijs verleden ligt. Wat zou ik met mijn leven moeten zonder de duidingen van Yorick en Marino. Hoe leeg zal mijn leven zijn als niet door een club ‘experts’ bepaald kan worden hoe laat ik nog mn huis uit mag of met hoeveel vrienden ik af mag spreken.
Twee weken terug zei Wim Schellekens nog op de radio dat dit echt heel zware maatregelen waren, en dat we er niet te lichtzinnig over moeten doen. En nu zeggen zijn collega’s: weet je wat, het kan nog zwaarder. Het erge is nog, mensen zeggen: Ja, goed idee. Die van het Red Team zijn zo dom nog niet
Spot on.quote:Op maandag 28 december 2020 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Franco is toch niet helemaal overleden.
Je bron klopt niet. De enige bron die ik vind spreekt niet over het delen van de lijst met andere landen. Het is trouwens een register van de vaccinatie status, iedereen komt er dus in.quote:Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef JosMert het volgende:
Spanje gaat een register aanleggen met vaccinweigeraars. Deze lijst wordt gedeeld met andere Europese lidstaten. "Wat ik u vraag is als u opgeroepen wordt, u ook gaat."
NL zal ook wel volgen
Bron
https://twitter.com/omroepbrabant/status/1343598009972649986?s=21
quote:https://www.thelocal.es/2(...)d-will-be-registered
Those who don’t wish to be immunised against the virus will not remain anonymous and the Ministry of Health will register the names of people who refuse to have it and their reasons why, reports 20Minutos.
The Minister of Health, Salvador Illa has assured the Spanish public that the vaccine is effective against the new strain of Covid too, of which "there is no evidence" in Spain.
This information will be included in a ‘vaccination registry’ of each citizen. This new information appeared in a report on Vaccination Strategy against Covid, which was released by the the Ministry of Health on Monday, December 21st.
The document states: "Without prejudice the duty of collaboration falls on individuals to get vaccinated against COVID-19 and will be voluntary”. Despite this, it adds that "it is considered important to register cases of rejection of the vaccination in the vaccination registry, in order to understand the possible reasons for this in different population groups”.
Those who agree to be vaccinated must first give verbal informed consent, except in certain circumstances when it may be required in writing, for example when it comes to vaccinating children in schools, when parents or guardians are not present.
Dat gaat tegenwoordig toch meestal via API's ipv bestanden uitwisselen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Ven1972 het volgende:
De servers hebben wel een goede kracht nodig om te rekenen en data verwerken. Maar echter is het lastig om 2 verschillende software met elkaar probleemloos te communiceren met bepaalde gegevens aan elkaar door te geven. Als men GGD een andere soort bestand aan het RIVM doorstuurt en moet weer in een ander soort bestand verwerkt worden, dat duurt wel uren of minuten lang afhankelijk van kracht van de server.
Ja dat ook, maar kan ook liggen aan de brandbreedte van verbindingen.quote:Op maandag 28 december 2020 18:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat gaat tegenwoordig toch meestal via API's ipv bestanden uitwisselen.
Ja, goed nieuws......op dit moment.quote:Op maandag 28 december 2020 18:56 schreef Lowkeyz het volgende:
Besmettingcijfers dalen is het goed nieuws of niet wat denken jullie
Ik vind het altijd zo raar dat men alle kanten op wijst behalve die van de idioten die hulpverleners belagen met vuurwerk. Nee, het probleem ligt bij het vuurwerkverbod, de provocerende aanwezigheid van de politie, het feit dat deze mensen net als de rest van het land niks leuks te doen hebben, de politici in hun ivoren toren...quote:Op maandag 28 december 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
check dat artikel, geen woord over het zorg argument. Vind je het gek als je alles gaat lopen verbieden en sluiten, ze snijden zichzelf ontzettend in de vingers. Rutte zit lekker binnen in zijn penthouse, en de mensen op straat mogen zijn wanbeleid opknappen.
Nee verschrikkelijk nieuws is het.quote:Op maandag 28 december 2020 18:56 schreef Lowkeyz het volgende:
Besmettingcijfers dalen is het goed nieuws of niet wat denken jullie
NOS meldt dat wel: https://nos.nl/liveblog/2(...)vaccinoverdosis.htmlquote:Op maandag 28 december 2020 18:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je bron klopt niet. De enige bron die ik vind spreekt niet over het delen van de lijst met andere landen. Het is trouwens een register van de vaccinatie status, iedereen komt er dus in.
Als ze registreren wie wel gevaccineerd is lijkt het me niet vreemd dat ze dat ook doen met degenen die het vaccin weigeren. Zo vermijden ze dat mensen weigeren "omdat ze niet in een database willen opgenomen worden".
[..]
Precies, want wat een enorme vlucht neemt het aantal contacten toch in de avond! Precies dat moet aan banden gelegd worden!quote:Op maandag 28 december 2020 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
Hypothetisch als de besmettingen niet gaan dalen in de toekomst. Het is nog ons enige middel.
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.quote:Op maandag 28 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NOS meldt dat wel: https://nos.nl/liveblog/2(...)vaccinoverdosis.html
Daarnaast vind ik een register waar de gevaccineerden in staan (en de niet#gevaccineerden dus niet) toch wel even van een andere orde dan centraal vastleggen wie waarom weigert en die lijst gaan delen. Vooral dat laatste maakt dat je volgens mij niet anders kan dan concluderen dat hier sprake is van een vorm van dreigen en dwang.
Zou mij ook niks verbazen. Ik ben ook wel zo’n type eigenlijkquote:Op maandag 28 december 2020 19:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.
Lijkt mij logischquote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Iemand een betere bron? Zal zelf ook even zoeken na het eten.
Ze zijn toch nog aan het onderzoeken? Dus dan is er idd nog geen bewijs. Ook niet van dat het niet werkt overigens.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
//--//quote:Op maandag 28 december 2020 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hypothetisch als de besmettingen niet gaan dalen in de toekomst. Het is nog ons enige middel. En ik reageerde ook deels op die tweet van het Red Team.
Mja. Okay.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef wpor het volgende:
[..]
Ze zijn toch nog aan het onderzoeken? Dus dan is er idd nog geen bewijs. Ook niet van dat het niet werkt overigens.
Rare kronkel van je, dat ze een lijst van iedereen afgaan/bijhouden om administratieve/logistieke redenen lijkt mij dan wel weer logisch maar dat deze langdurig bewaard en met andere partijen gedeeld zou moeten worden vind ik persoonlijk toch vrij bizar.quote:Op maandag 28 december 2020 18:49 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze registreren wie wel gevaccineerd is lijkt het me niet vreemd dat ze dat ook doen met degenen die het vaccin weigeren. Zo vermijden ze dat mensen weigeren "omdat ze niet in een database willen opgenomen worden".
Dat je zo iets bijhoudt snap ik ergens nog wel. Maar volgens mij kan dat ook zonder naam. Laat staan dat je dat met andere landen moet gaan delen. Ik krijg hier hele nare associaties bij.quote:Op maandag 28 december 2020 19:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Rare kronkel van je, dat ze een lijst van iedereen afgaan/bijhouden om administratieve/logistieke redenen lijkt mij dan wel weer logisch maar dat deze langdurig bewaard en met andere partijen gedeeld zou moeten worden vind ik persoonlijk toch vrij bizar.
Dus de WHO wil relevant blijvenquote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
[ Bericht 36% gewijzigd door capricia op 28-12-2020 19:10 ]
Hier geloof ik niets van. Er zijn heel, heel weinig met principes die consequenties verbinden aan hun principes. Walgelijk idee van de Franco-restanten.quote:Op maandag 28 december 2020 19:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.
Er zit een verschil tussen de besmetting met SARS-CoV-2 en het krijgen van COVID-19.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Edit. Het is nu live. De WHO.
[ twitter ]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.quote:Op maandag 28 december 2020 19:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen de besmetting met SARS-CoV-2 en het krijgen van COVID-19.
Een infectie betekent dat het virus in het lichaam zit, zich voortplant en ook weer kan ontsnappen. De ziekte betekent symptomen van de ziekte.
We weten nu dat Pfizer en Moderna in ieder geval beschermen tegen de ziekte, maar er is nog niet bekend of ze ook de infectie stoppen. Dit is het punt wat mensen van proberen te maken: "zelfs als je gevaccineerd bent kun je het nog verspreiden (dus waarom zou ik me laten inenten?)". Daar is dus gewoon nog geen onderzoek naar gedaan.
Ik meen dat bij het Oxford vaccin wél is gekeken naar infectie en niet alleen naar ziekte, maar daar kan ik naast zitten.
Als de vaccins niet beschermen tegen infectie maar alleen tegen het ontwikkelen van de ziekte is dat vooral slecht nieuws voor mensen die geen vaccin kunnen nemen of mensen die het beter weten. Normaal gesproken kunnen die meeliften op de bevolking die zich wel heeft laten inenten. Beetje mee schuilen onder dezelfde paraplu zeg maar. Er is dus nog niet bekend of dat hier ook op gaat.
Edit: en dat onderzoek is lastig gezien de asymptomatische verspreiding van het virus.
Ja, eens. En dan nog eens iets: Ik ben wel een beetje bang dat overheden nu de repressieve tools ook gaan gebruiken buiten de pandemie om het volk te controleren. Dat er dingetjes blijvend worden. Wat eerst als middel gebruikt werd tegen het bestrijden van de pandemie, wordt later een algemeenheid en normaal.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik haak FF in
Kan iemand duiden wat dat inhoudelijk voor Nederland aan effect gaat hebben ?
Ik kan nog volgen dat men de mensen op 31dec & 01jan wil pogen binnen te houden ivm hello-wish-you maar een avondklok ansich zie ik zelf bijzonder weinig toegevoegde waarde geven.
Dit nav mijn N=1 bias die ik, eerder, mocht waarnemen in Frankrijk. Het virus gaat echt niet inslapen. Overdag kun je meer dan prima het virus oppikken dat dan in alle rust een uurtje of 12 later fijn tot verdere ontwikkeling gaat komen.
In La France hebben ze sinds 15dec20 een avondklok (20-u-06) en daar haalt het hoegenaamd ook niets uit.
Sterker nog, het nieuws gonst op TV over een 3e nationale lockdown alsmede in andere media bron - dwz papiertje tonen & reisbeperking - om tot lagere ziekenhuisopnames te dwingen.
Het is verder wat repressiever geworden met boetes die van ¤135 tot ¤3750 zijn opgelopen en naar ik heb verneem, redelijk grijpgrage gendarmes.
Dit gaat nooit ophouden.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Edit. Het is nu live. De WHO.
[ twitter ]
Waarom emigreer je niet?quote:Op maandag 28 december 2020 19:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
6 maanden koekkoek. Mogen ze hier ook doen is het gauw over met de gekkies die het weigeren
quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Over het asymptomatisch, eerder vandaag postte iemand een onderzoek hier dat het bijna niet voorkwam in dat onderzoek, @:Momo weet er denk wel meer van.
Bedoel je dit?quote:Op maandag 28 december 2020 17:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Weer een positief onderzoek over natuurlijke immuniteit.
Nu versimpel je de boel wel heel erg he.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik haak FF in
Kan iemand duiden wat dat inhoudelijk voor Nederland aan effect gaat hebben ?
Ik kan nog volgen dat men de mensen op 31dec & 01jan wil pogen binnen te houden ivm hello-wish-you maar een avondklok ansich zie ik zelf bijzonder weinig toegevoegde waarde geven.
Dit nav mijn N=1 bias die ik, eerder, mocht waarnemen in Frankrijk. Het virus gaat echt niet inslapen. Overdag kun je meer dan prima het virus oppikken dat dan in alle rust een uurtje of 12 later fijn tot verdere ontwikkeling gaat komen.
In La France hebben ze sinds 15dec20 een avondklok (20-u-06) en daar haalt het hoegenaamd ook niets uit.
Sterker nog, het nieuws gonst op TV over een 3e nationale lockdown alsmede in andere media bron - dwz papiertje tonen & reisbeperking - om tot lagere ziekenhuisopnames te dwingen.
Het is verder wat repressiever geworden met boetes die van ¤135 tot ¤3750 zijn opgelopen en naar ik heb verneem, redelijk grijpgrage gendarmes.
En natuurlijk weiger je ook donororganen mocht de situatie zich voor doen?quote:Op maandag 28 december 2020 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou mij ook niks verbazen. Ik ben ook wel zo’n type eigenlijk
Ben bijvoorbeeld ook geen donor sinds die nieuwe wet.
Ik zie dit echt niet. Wanneer ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd dan kunnen alle restricties van tafel, 99% buiten die groep ontwikkeld nauwelijks klachten! Het lijkt of ze niet terug naar normaal willen, ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen langer te rekken.quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Over het asymptomatisch, eerder vandaag postte iemand een onderzoek hier dat het bijna niet voorkwam in dat onderzoek, @:Momo weet er denk wel meer van.
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.quote:Op maandag 28 december 2020 19:45 schreef Remco het volgende:
In het vaccin topic zei ik ook al dat het me opviel dat er helemaal geen spookberichten zijn over gevaccineerden die toch Corona oplopen. Dat valt mee en zegt wat betreft best al wat over hoe goed het vaccin werkt.
En de media gaat groots uitpakken.quote:Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.
Let wel, ik zeg niet dat de vaccins niet werken, maar alleen dat je niet verbaasd moet zijn als die verhalen toch komen. Geen van die vaccins garandeert ook 100% bescherming.
quote:Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.
Let wel, ik zeg niet dat de vaccins niet werken, maar alleen dat je niet verbaasd moet zijn als die verhalen toch komen. Geen van die vaccins garandeert ook 100% bescherming.
ja goed bezig om nu te reizen.....en natuurlijk gaat iedereen in quarantaine bij thuiskomst !quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef Gunner het volgende:
Lekker druk in de diverse skigebieden zie ik op het nieuws. . Eerste levensbehoefte of zijn ze gewoon eigenwijs. Of bede.
Deels wel mee eens hoor, maar er zijn ook nog mensen met langdurig klachten na corona. Ik weet niet hoe groot die groep is overigens. Maar als dat maar weinig is dan is het vind ik wel acceptabel om langzaam weer te openen. Maar dan moeten echt heel veel ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie dit echt niet. Wanneer ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd dan kunnen alle restricties van tafel, 99% buiten die groep ontwikkeld nauwelijks klachten! Het lijkt of ze niet terug naar normaal willen, ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen langer te rekken.
Het gaat om de zorg toch? Wanneer die ouderen gevaccineerd zijn is die druk gewoon weg. Dit is geen ebola dat mensen zomaar neervallen en jonge mensen massaal het loodje leggen.
Eigenwijs, maar je kan het die Oostenrijkers en Zwitsers ook niet kwalijk nemen. Toerisme is toch een belangrijke inkomstenbron in die gebieden.quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef Gunner het volgende:
Lekker druk in de diverse skigebieden zie ik op het nieuws. . Eerste levensbehoefte of zijn ze gewoon eigenwijs. Of bede.
Ik heb niemand zien skiën in het item. Zelfs geen feestende Engelsen.quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef Gunner het volgende:
Klanten in de horeca zijn ook een belangrijke inkomsten bron...quote:Op maandag 28 december 2020 19:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Eigenwijs, maar je kan het die Oostenrijkers en Zwitsers ook niet kwalijk nemen. Toerisme is toch een belangrijke inkomstenbron in die gebieden.
Oekraïne zeiden ze letterlijk dat ze niets om de pandemie gaven. Daar was het gewoon druk.quote:Op maandag 28 december 2020 19:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien skiën in het item. Zelfs geen feestende Engelsen.
Weigeren moet mogen, staat in onze grondwet.quote:Op maandag 28 december 2020 19:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
6 maanden koekkoek. Mogen ze hier ook doen is het gauw over met de gekkies die het weigeren
Die groep is vrij klein, maar wordt uiteraard erg groot uitgemeten in de sensatie media.quote:Op maandag 28 december 2020 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Deels wel mee eens hoor, maar er zijn ook nog mensen met langdurig klachten na corona. Ik weet niet hoe groot die groep is overigens. Maar als dat maar weinig is dan is het vind ik wel acceptabel om langzaam weer te openen. Maar dan moeten echt heel veel ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn.
Ja, ik weet het.quote:Op maandag 28 december 2020 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onderzoeksresultaten zien er goed uit, en dit is na 1 dosis vaccin.
Que?quote:Op maandag 28 december 2020 19:57 schreef halfway het volgende:
[..]
Weigeren moet mogen, staat in onze grondwet.
Klopt en hier heeft de regering ervoor gekozen de horeca te sluiten en te compenseren. Zolang de Zwitserse en Oostenrijkse regeringen de skigebieden niet sluiten zal je dit houden. Is gewoon een centenkwestie voor die regeringen.quote:Op maandag 28 december 2020 19:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Klanten in de horeca zijn ook een belangrijke inkomsten bron...
Ik ken niemand die ooit is gaan skiën in Oekraïne.quote:Op maandag 28 december 2020 19:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oekraïne zeiden ze letterlijk dat ze niets om de pandemie gaven. Daar was het gewoon druk.
Deels lijkt dit - men blijft meer of minder besmettelijk - technisch uitlegbaar.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
JUST IN - WHO: No evidence yet that vaccines will prevent #COVID19 infections and therefore stop the transmission of the virus.
— Disclose.tv ð¨ (@disclosetv) December 28, 2020
Het is in elk geval niet onwaar, maar ik heb wel het idee dat er nogal wat informatie ontbreekt. Het is een interview uit de Volkskrant van afgelopen zaterdag volgens mij. Of anders vanmorgen.quote:
we gaan keihard inlopen !!quote:
Ik had RTL Nieuws toevallig ook opstaan en wat Gunner zei is gewoon juist en jij praat zelf onzin.quote:Op maandag 28 december 2020 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ken niemand die ooit is gaan skiën in Oekraïne.
Echt niemand.
Dit item ging over de Alpen.. waar de media je graag wil laten geloven dat het er heel druk is, maar daar geen enkel bewijs van laat zien.
En dan kom jij melden dat het er weer lekker druk is.
Dan ben je gewoon fake news aan het verspreiden.
Ging er vanmorgen over in dit topic idd, ik vond de opmerkingen van GGD GHOR beetje misplaatst.quote:Op maandag 28 december 2020 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in elk geval niet onwaar, maar ik heb wel het idee dat er nogal wat informatie ontbreekt. Het is een interview uit de Volkskrant van afgelopen zaterdag volgens mij. Of anders vanmorgen.
Kern van het verhaal van de geïnterviewde: als we de mensen die de vaccins moeten zetten over de kop werken dan zijn we nog verder van huis. Het rekensommetje uit je tweet komt letterlijk uit de Volkskrant, maar ik heb het idee dat dat maar over een klein deel van de vaccinatiecapaciteit gaat.
Zo gaan we die Britten, met hun miljoen vaccinaties per week vanaf januari*, wel inhalen, ja.quote:
dit word een steeds grotere shitshow.......quote:Op maandag 28 december 2020 20:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Zo gaan we die Britten, met hun miljoen vaccinaties per week vanaf januari*, wel inhalen, ja.
*dat zijn ze althans van plan
Ja vaccins zetten is ontzettend moeilijk!quote:Op maandag 28 december 2020 20:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in elk geval niet onwaar, maar ik heb wel het idee dat er nogal wat informatie ontbreekt. Het is een interview uit de Volkskrant van afgelopen zaterdag volgens mij. Of anders vanmorgen.
Kern van het verhaal van de geïnterviewde: als we de mensen die de vaccins moeten zetten over de kop werken dan zijn we nog verder van huis. Het rekensommetje uit je tweet komt letterlijk uit de Volkskrant, maar ik heb het idee dat dat maar over een klein deel van de vaccinatiecapaciteit gaat.
Screenshot graag van de stampvolle skiliften en overvolle skipistes.quote:Op maandag 28 december 2020 20:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik had RTL Nieuws toevallig ook opstaan en wat Gunner zei is gewoon juist en jij praat zelf onzin.
er waren vorige week nog meer dan 10.000 britten in Zwitserland..quote:Op maandag 28 december 2020 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Screenshot graag van de stampvolle skiliften en overvolle skipistes.
Dank.
Inderdaad zeg. Dit is ook niet even in Den Haag ofzo, nee gewoon in Veen, of all placesquote:Op maandag 28 december 2020 20:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Succes met het handhaven van de avondklok de 31ste
In andere landen is de bevolking het al gewend. Voor ons zou het de eerste keer sinds de oorlog zijn en dan zullen mensen er nog best lak aan hebben. Zoiets moet inburgeren en had daarom eerder ingezet moeten worden. Sowieso een avondklok voor 1 nacht is een absurd idee.quote:Op maandag 28 december 2020 20:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 28 december 2020 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dank.
Niet eens met de laatste zin. Was best een goed idee geweest, maar niet nu ter elfde ure. Dat gaat niet werken, dat is olie op het vuur.quote:Op maandag 28 december 2020 20:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
In andere landen is de bevolking het al gewend. Voor ons zou het de eerste keer sinds de oorlog zijn en dan zullen mensen er nog best lak aan hebben. Zoiets moet inburgeren en had daarom eerder ingezet moeten worden. Sowieso een avondklok voor 1 nacht is een absurd idee.
quote:Op maandag 28 december 2020 20:19 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
lekker man
hoop dat heel nederland gaat afbranden oudjaarsdag
Nee, het was echt zo, je mag zelf op de RTL website het nieuws gaan nakijkenquote:Op maandag 28 december 2020 20:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dank.
Het is niet bekend of de groep groot of klein is. Of substantieel maar niet dusdanig dat we ons er heel erg veel zorgen om korten maken. En in de media lees en hoor je er weinig over.quote:Op maandag 28 december 2020 19:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die groep is vrij klein, maar wordt uiteraard erg groot uitgemeten in de sensatie media.
Ik snap 't effies niet: de GGD zorgt toch niet voor al die besmettingen iedere dag? Volgens mij zijn we daar zelf verantwoordelijk voor. Verder ben ik 't met je eens dat 't nogal een prutsorganisatie lijkt, op bepaalde vlakken.quote:Op maandag 28 december 2020 20:12 schreef Confetti het volgende:
De GGD houdt het om 17:00 dus voor gezien. Wat een waardeloze kutorganisatie is dat zag. Zij zijn rechtstreeks verantwoordelijk voor ontelbare doden en economische schade. Amateurisme waar ze in Afrika nog om lachen.
Tja, leuk geprobeerd, maar dit laat alleen maar zien waarom een avondklok wél effectief is. Immers, hier worden mensen alleen aangesproken en gecontroleerd. Bij een avondklok heb je helemaal niets te zoeken buiten, dus gelijk op de bon (mits je niet aan kunt tonen dat je bv. naar je werk moet).quote:Op maandag 28 december 2020 20:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Uit datzelfde bericht:quote:Op maandag 28 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NOS meldt dat wel: https://nos.nl/liveblog/2(...)vaccinoverdosis.html
Daarnaast vind ik een register waar de gevaccineerden in staan (en de niet#gevaccineerden dus niet) toch wel even van een andere orde dan centraal vastleggen wie waarom weigert en die lijst gaan delen. Vooral dat laatste maakt dat je volgens mij niet anders kan dan concluderen dat hier sprake is van een vorm van dreigen en dwang.
quote:Net zoals dat gebeurt met andere vaccins
En hoe ga je dat aantonen dan?quote:Op maandag 28 december 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, leuk geprobeerd, maar dit laat alleen maar zien waarom een avondklok wél effectief is. Immers, hier worden mensen alleen aangesproken en gecontroleerd. Bij een avondklok heb je helemaal niets te zoeken buiten, dus gelijk op de bon (mits je niet aan kunt tonen dat je bv. naar je werk moet).
Zucht, als we het zo gaan aanpakken zijn we in 2024 nog niet uitgevaccineerd...quote:
Ik weet bv. dat een aantal mensen die in de media werken al in maart een briefje verstrekt is waarmee ze op straat zouden mogen mocht het tot een echte lockdown komen.quote:Op maandag 28 december 2020 20:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En hoe ga je dat aantonen dan?
Door wie? Uit interesse hoor, niet dat ik je niet geloof.quote:Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet bv. dat een aantal mensen die in de media werken al in maart een briefje verstrekt is waarmee ze op straat zouden mogen mocht het tot een echte lockdown komen.
Toezeggingen of beloftes heeft deze Britse regering nog geen enkele keer waargemaakt.quote:Op maandag 28 december 2020 20:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Zo gaan we die Britten, met hun miljoen vaccinaties per week vanaf januari*, wel inhalen, ja.
*dat zijn ze althans van plan
Dat klinkt als een document dat net zo waardevol is als het kaartje waar op staat dat je geen mondkapje hoeft te draaien.quote:Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet bv. dat een aantal mensen die in de media werken al in maart een briefje verstrekt is waarmee ze op straat zouden mogen mocht het tot een echte lockdown komen.
Vanuit de werkgever vermoed ik.quote:Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Door wie? Uit interesse hoor, niet dat ik je niet geloof.
Je zult toch een en ander moeten vastleggen? Zoals je allerlei medische zaken vastlegt?quote:Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan zo zijn. Vind ik net zo fout.
Mooi man, maar die gasten hebben ook wel een printertje. En als je auto’s in de fik zet ben je vast niet bang voor een beetje valsheid in geschrifte.quote:Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en nee. Het is wel een stuk makkelijker handhaven, want vrijwel niemand heeft wat op straat te zoeken. Zeker niet als je aannemelijk maakt dat je op weg naar je werk bent.quote:Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maar even serieus, jij denkt toch niet echt dat groepen relschoppers zich tegen laten houden door een avondklok? Als die zich echt iets aantrokken van regels dan staken ze geen auto's in de fik en zouden ze al helemaal geen hulpverleners belagen.
Hierover afgelopen weekend nog een interessant - en onheilspellend - artikel gelezen. Dat zoomde in op de situatie buiten het rijke Westen: Azië, Zuid-Amerika, Afrika. De minder bedeelde gebieden zeg maar.quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:,,Dit is de core business van wat wij doen", zegt Laszlo. Corona gaat pas de wereld uit als de hele wereld is ingeënt. Want wij kunnen het hier wel op orde hebben, maar als de besmettingsproblemen elders in de wereld niet zijn opgelost, is uiteindelijk niemand geholpen. We staan daarom aan de vooravond van de grootste operatie uit onze geschiedenis."
Er mag ook niemand auto's in de fik steken. Is ook heel makkelijk handhaven. Of toch niet?quote:Op maandag 28 december 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en nee. Het is wel een stuk makkelijker handhaven, want vrijwel niemand heeft wat op straat te zoeken. Zeker niet als je aannemelijk maakt dat je op weg naar je werk bent.
Waarom moet je vastleggen wie iets niet krijgt? Zullen we ook even opschrijven dat ik geen antidepressiva, insuline of chemokuren gehad heb? Onzin.quote:Op maandag 28 december 2020 20:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zult toch een en ander moeten vastleggen? Zoals je allerlei medische zaken vastlegt?
Delen met andere(n) (landen) uiteraard niet.
Ja, en je kunt ook euro's printen, verzekeringsdocumenten, zelf je rijbewijs maken met een plastic pasje.quote:Op maandag 28 december 2020 20:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi man, maar die gasten hebben ook wel een printertje.
Ik had jou slimmer ingeschat.quote:Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er mag ook niemand auto's in de fik steken. Is ook heel makkelijk handhaven. Of toch niet?
We kunnen in elk geval proberen te voorkomen dat we maatregelen invoeren die geen enkel effect hebben op degenen voor wie ze eigenlijk bedoeld zijn, maar wel zeer nadelig voor mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben.quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en je kunt ook euro's printen, verzekeringsdocumenten, zelf je rijbewijs maken met een plastic pasje.
Ja, we kunnen gaan doen alsof alles onmogelijk is. Dat kunnen we doen, ja.
Ik denk dat iemand beletten een auto in de fik te steken nog een stuk gemakkelijker gaat dan iemand beletten een voet buiten de deur te zetten.quote:Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er mag ook niemand auto's in de fik steken. Is ook heel makkelijk handhaven. Of toch niet?
Staan we quitte.quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik had jou slimmer ingeschat.
Nou, ze hebben daar toch al een verbod op samenkomen met 2 of meer? Daar kan je ze allemaal al op pakken. Handvatten genoeg. Daar hoef je niet de rest voor thuis op te sluiten.quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en je kunt ook euro's printen, verzekeringsdocumenten, zelf je rijbewijs maken met een plastic pasje.
Ja, we kunnen gaan doen alsof alles onmogelijk is. Dat kunnen we doen, ja.
Tja lastig inschatten wat de waarde daar van is. Privaat initiatief vanuit de werkgever lijkt me het meest waarschijnlijk.quote:Op maandag 28 december 2020 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit de werkgever vermoed ik.
Met dat laatste leg je toch automatisch tevens vast wie de vaccinatie niet krijgt?quote:Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom moet je vastleggen wie iets niet krijgt? Zullen we ook even opschrijven dat ik geen antidepressiva, insuline of chemokuren gehad heb? Onzin.
Dat je registreert wie iets wel krijgt is volkomen logisch.
Het voordeel is wel dat je meteen kunt ingrijpen als het misgaat. Maar ja, dan kun je ook volstaan met een samenscholingsverbod denk ik.quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We kunnen in elk geval proberen te voorkomen dat we maatregelen invoeren die geen enkel effect hebben op degenen voor wie ze eigenlijk bedoeld zijn, maar wel zeer nadelig voor mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben.
Mag hopen dat je huisarts toch ook een dossier van je heeft met alle prikjes die je hebt gehad in je leven...quote:Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan zo zijn. Vind ik net zo fout.
En dat is er al. En als het er niet was kon je het maken zonder de goedwillende burger in zijn huis op te sluiten.quote:Op maandag 28 december 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat je meteen kunt ingrijpen als het misgaat. Maar ja, dan kun je ook volstaan met een samenscholingsverbod denk ik.
Ja. Maar dat is iets anders dan wanneer je dat expliciet doet met reden er bij. Dan maak je dat tot doel ipv een neveneffect.quote:Op maandag 28 december 2020 20:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met dat laatste leg je toch automatisch tevens vast wie de vaccinatie niet krijgt?
Laten we vooral blijven roepen dat maatregelen geen effect hebben, ondanks dat de halve wereld de avondklok heeft ingezet (waaronder talloze Europese landen).quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We kunnen in elk geval proberen te voorkomen dat we maatregelen invoeren die geen enkel effect hebben op degenen voor wie ze eigenlijk bedoeld zijn, maar wel zeer nadelig voor mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben.
Weet ik eigenlijk niet eens. Volgens mij ligt dat bij het RIVMquote:Op maandag 28 december 2020 20:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mag hopen dat je huisarts toch ook een dossier van je heeft met alle prikjes die je hebt gehad in je leven...
Eat shit, one billion flies can't be wrong.quote:Op maandag 28 december 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laten we vooral blijven roepen dat maatregelen geen effect hebben, ondanks dat de halve wereld de avondklok heeft ingezet (waaronder talloze Europese landen).
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Ook in Spanje zitten mensen daar niet op te wachten.quote:Op maandag 28 december 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Maar dat is iets anders dan wanneer je dat expliciet doet met reden er bij. Dan maak je dat tot doel ipv een neveneffect.
Laten we het hopen.quote:Op maandag 28 december 2020 20:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Ook in Spanje zitten mensen daar niet op te wachten.
Nou, gelukkig ben jij kritisch!quote:Op maandag 28 december 2020 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eat shit, one billion flies can't be wrong.
Dat klopt ook gewoon. Maar het is natuurlijk leuker om zonder kennis van zaken direct verbolgen te zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 20:46 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mag hopen dat je huisarts toch ook een dossier van je heeft met alle prikjes die je hebt gehad in je leven...
Lockdowns - en dan doel ik op de algehele sluiting van publieke ruimtes etc - zijn de gemene deler en dus effectief gebleken. Daar komen dan de avondklokken als m.i. onnodig sausje overheen. Lastig om hier iets over te concluderen dus vooralsnog beroep ik me op de 1e zin in je onderschrift.quote:Op maandag 28 december 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Laten we vooral blijven roepen dat maatregelen geen effect hebben, ondanks dat de halve wereld de avondklok heeft ingezet (waaronder talloze Europese landen).
Welke, de jouwe?quote:Op maandag 28 december 2020 20:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, gelukkig ben jij kritisch!
Jammer alleen dat de argumenten nog steeds niet kloppen.
Mijn dossier bij de huisarts wordt niet gedeeld met andere landenquote:Op maandag 28 december 2020 20:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat klopt ook gewoon. Maar het is natuurlijk leuker om zonder kennis van zaken direct verbolgen te zijn.
Overigens kunnen in principe alleen mensen bij je dossier die een beroepsgeheim hebben.
Weet je wat nou het leuke is van een avondklok? Je probeert preventief in te grijpen, zodat het helemaal niet meer misgaat. En een samenscholingsverbod volstaat helemaal niet, want je mag nog steeds met z'n tweeën over straat en in je eentje kun je ook een auto in de fik steken.quote:Op maandag 28 december 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat je meteen kunt ingrijpen als het misgaat. Maar ja, dan kun je ook volstaan met een samenscholingsverbod denk ik.
Zou een avondklok ook werken tegen plofkraken?quote:Op maandag 28 december 2020 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet je wat nou het leuke is van een avondklok? Je probeert preventief in te grijpen, zodat het helemaal niet meer misgaat. En een samenscholingsverbod volstaat helemaal niet, want je mag nog steeds met z'n tweeën over straat en in je eentje kun je ook een auto in de fik steken.
Er zijn genoeg landen geweest waarbij alleen een avondklok ingevoerd is.quote:Op maandag 28 december 2020 20:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Lockdowns - en dan doel ik op de algehele sluiting van publieke ruimtes etc - zijn de gemene deler en dus effectief gebleken. Daar komen dan de avondklokken als m.i. onnodig sausje overheen. Lastig om hier iets over te concluderen dus vooralsnog beroep ik me op de 1e zin in je onderschrift.
Had je plannen?quote:Op maandag 28 december 2020 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou een avondklok ook werken tegen plofkraken?
Hoe veel mensen doen dat daadwerkelijk? Volgens mij is dat het gevolg van een bepaalde groepsdynamiek.quote:Op maandag 28 december 2020 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet je wat nou het leuke is van een avondklok? Je probeert preventief in te grijpen, zodat het helemaal niet meer misgaat. En een samenscholingsverbod volstaat helemaal niet, want je mag nog steeds met z'n tweeën over straat en in je eentje kun je ook een auto in de fik steken.
En dat is in dit geval van belang, omdat?quote:Op maandag 28 december 2020 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou een avondklok ook werken tegen plofkraken?
Het lijkt wel te passen in de Roadmap on Vaccination van de Europese Commissie, die in 2018 van start ging.quote:Op maandag 28 december 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Maar dat is iets anders dan wanneer je dat expliciet doet met reden er bij. Dan maak je dat tot doel ipv een neveneffect.
Dat is toch mooi nieuws.quote:Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef crystal_meth het volgende:
Babyboom? Het Antwerpse Sint-Augustinusziekenhuisverwacht in 2021 400 tot 500 geboortes meer dan dit jaar. Ook in andere ziekenhuizen zijn er veel meer ingediende zwangerschapsdossiers.
(bron: De Standaard)
Nou, als het zo is dan moeten we zo'n avondklok gewoon voor altijd invoeren natuurlijk. Als we daarmee het grote aantal plofkraken kunnen verminderen dan lijkt me dat een uitstekende oplossing.quote:Op maandag 28 december 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is in dit geval van belang, omdat?
Totdat het jouw auto is die in de fik gaat, denk ik.quote:Op maandag 28 december 2020 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe veel mensen doen dat daadwerkelijk? Volgens mij is dat het gevolg van een bepaalde groepsdynamiek.
Ik denk dat je met effectieve handhaving van een samenscholingsverbod al een heel eind bent.
Dat er dan nog een klein restant overblijft, tja dat is de prijs van grondrechten. Die ben ik graag bereid te betalen.
Nee.quote:Op maandag 28 december 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als het zo is dan moeten we zo'n avondklok gewoon voor altijd invoeren natuurlijk. Als we daarmee het grote aantal plofkraken kunnen verminderen dan lijkt me dat een uitstekende oplossing.
Of maak ik nu een denkfout?
Ook oog hebben voor de negatieve gevolgen op persoonlijk / geestelijk gebied en daar dus af en toe wat ruimte voor bieden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:03 schreef capricia het volgende:
Italië gaat het nu wel stukken beter. Inclusief avondklok. En je mag je dorp/provincie niet verlaten. Toen zakte de cijfers wel.
Dus geven ze de mensen nu 3 dagen lockdown vrij. Waarna de lockdown gewoon weer verder gaat.![]()
Wat is dit voor logica?
Ik heb niet de illusie dat je die met een avondklok beter kunt bestrijden dan met een samenscholingsverbod.quote:Op maandag 28 december 2020 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Totdat het jouw auto is die in de fik gaat, denk ik.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik krijg buikpijn van al die vernielingen, en dan zijn het nog niet eens mijn spullen.
Behoorlijk, maar dat weet je zelf al, dus daar ga ik verder geen energie in steken.quote:Op maandag 28 december 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als het zo is dan moeten we zo'n avondklok gewoon voor altijd invoeren natuurlijk. Als we daarmee het grote aantal plofkraken kunnen verminderen dan lijkt me dat een uitstekende oplossing.
Ja. Zoiets zal het zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 21:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook oog hebben voor de negatieve gevolgen op persoonlijk / geestelijk gebied en daar dus af en toe wat ruimte voor bieden.
Heb je nou echt niet door dat wat je zegt kant noch wal raakt? Er is 0.0 aanleiding c.q. bewijs om aan te nemen dat de strengere maatregelen van Frankrijk tot een betere situatie hebben geleid.quote:Op maandag 28 december 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Idd. Gewoon alleen nog maar de deur uit voor boodschappen en werk. En dat moet je aan kunnen tonen. Zo niet de bak in.quote:Op maandag 28 december 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed, ik maak een denkfout. Maar waarom zit die denkfout er dan niet als je pleit voor een avondklok in oudjaarsnacht?quote:Op maandag 28 december 2020 21:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Behoorlijk, maar dat weet je zelf al, dus daar ga ik verder geen energie in steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |