abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197035167
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Door wie? Uit interesse hoor, niet dat ik je niet geloof.
Vanuit de werkgever vermoed ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 20:40:30 #252
5428 crew  miss_sly
pi_197035182
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan zo zijn. Vind ik net zo fout.
Je zult toch een en ander moeten vastleggen? Zoals je allerlei medische zaken vastlegt?

Delen met andere(n) (landen) uiteraard niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 december 2020 @ 20:40:45 #253
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197035193
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet bv. dat een aantal mensen die in de media werken al in maart een briefje verstrekt is waarmee ze op straat zouden mogen mocht het tot een echte lockdown komen.
Mooi man, maar die gasten hebben ook wel een printertje. En als je auto’s in de fik zet ben je vast niet bang voor een beetje valsheid in geschrifte.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197035233
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
Maar even serieus, jij denkt toch niet echt dat groepen relschoppers zich tegen laten houden door een avondklok? Als die zich echt iets aantrokken van regels dan staken ze geen auto's in de fik en zouden ze al helemaal geen hulpverleners belagen.
Ja, en nee. Het is wel een stuk makkelijker handhaven, want vrijwel niemand heeft wat op straat te zoeken. Zeker niet als je aannemelijk maakt dat je op weg naar je werk bent.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197035246
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Hierover afgelopen weekend nog een interessant - en onheilspellend - artikel gelezen. Dat zoomde in op de situatie buiten het rijke Westen: Azië, Zuid-Amerika, Afrika. De minder bedeelde gebieden zeg maar.

Kwam er op neer dat onder andere door Unicef er straks een megaoperatie gaat plaatsvinden om alles en iedereen gevaccineerd te krijgen. Juist vanwege bovenstaand probleem:

Wij kunnen hier in Nederland, of het Westen, alles netjes gevaccineerd hebben, maar als de rest van de wereld nog niet gevaccineerd is en er op allerlei manieren mensen van hot naar her kunnen reizen, vliegen, varen etc., dan kan het alsnog een dingetje worden. Verwachting is dat ergens in 2024 de armere gebieden ook gevaccineerd zijn. Wat er tot die tijd moet gebeuren, geen idee. Hopelijk zijn de meeste maatregelen dan al lang verdwenen, maar waakzaam blijven is tot die tijd nog nodig.

Edit: misschien tot die tijd van die hermetisch afgesloten landen waar je als buitenlander amper binnen komt, een beetje zoals je dat nu in Zuid-Oost Azië ziet?

Dat is ook een beetje in het verlengde van (die ophef over) dat artikel over Singapore van gisteren of eergisteren: als je zelf bijna volledig gevaccineerd bent, ben je er nog niet, zeker als je buren nog niet volledig gevaccineerd zijn. In zo'n internationale transit en travel hub als Singapore (of Nederland) ben je zo afhankelijk van de rest van de wereld, dat alleen de eigen bevolking vaccineren nog lang niet genoeg is. Immers, we weten nog niet hoe lang de vaccins werkzaam zijn om maar eens iets te noemen.

Artikel stond in PZC.
quote:
,,Dit is de core business van wat wij doen", zegt Laszlo. Corona gaat pas de wereld uit als de hele wereld is ingeënt. Want wij kunnen het hier wel op orde hebben, maar als de besmettingsproblemen elders in de wereld niet zijn opgelost, is uiteindelijk niemand geholpen. We staan daarom aan de vooravond van de grootste operatie uit onze geschiedenis."

[ Bericht 2% gewijzigd door Salina op 28-12-2020 21:00:43 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 28 december 2020 @ 20:42:30 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197035272
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, en nee. Het is wel een stuk makkelijker handhaven, want vrijwel niemand heeft wat op straat te zoeken. Zeker niet als je aannemelijk maakt dat je op weg naar je werk bent.
Er mag ook niemand auto's in de fik steken. Is ook heel makkelijk handhaven. Of toch niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197035277
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je zult toch een en ander moeten vastleggen? Zoals je allerlei medische zaken vastlegt?

Delen met andere(n) (landen) uiteraard niet.
Waarom moet je vastleggen wie iets niet krijgt? Zullen we ook even opschrijven dat ik geen antidepressiva, insuline of chemokuren gehad heb? Onzin.

Dat je registreert wie iets wel krijgt is volkomen logisch.
zie email 27 oktober
pi_197035291
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mooi man, maar die gasten hebben ook wel een printertje.
Ja, en je kunt ook euro's printen, verzekeringsdocumenten, zelf je rijbewijs maken met een plastic pasje.

Ja, we kunnen gaan doen alsof alles onmogelijk is. Dat kunnen we doen, ja.
pi_197035327
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er mag ook niemand auto's in de fik steken. Is ook heel makkelijk handhaven. Of toch niet?
Ik had jou slimmer ingeschat.
  maandag 28 december 2020 @ 20:43:53 #260
346939 Janneke141
pi_197035336
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, en je kunt ook euro's printen, verzekeringsdocumenten, zelf je rijbewijs maken met een plastic pasje.

We kunnen in elk geval proberen te voorkomen dat we maatregelen invoeren die geen enkel effect hebben op degenen voor wie ze eigenlijk bedoeld zijn, maar wel zeer nadelig voor mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben.
pi_197035345
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand beletten een auto in de fik te steken nog een stuk gemakkelijker gaat dan iemand beletten een voet buiten de deur te zetten.
I'll give you something to do
  maandag 28 december 2020 @ 20:44:09 #262
346939 Janneke141
pi_197035349
quote:

[..]

Ik had jou slimmer ingeschat.
Staan we quitte.
  maandag 28 december 2020 @ 20:44:19 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197035359
quote:

[..]

Nou, ze hebben daar toch al een verbod op samenkomen met 2 of meer? Daar kan je ze allemaal al op pakken. Handvatten genoeg. Daar hoef je niet de rest voor thuis op te sluiten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197035387
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vanuit de werkgever vermoed ik.
Tja lastig inschatten wat de waarde daar van is. Privaat initiatief vanuit de werkgever lijkt me het meest waarschijnlijk.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 20:45:30 #265
5428 crew  miss_sly
pi_197035397
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom moet je vastleggen wie iets niet krijgt? Zullen we ook even opschrijven dat ik geen antidepressiva, insuline of chemokuren gehad heb? Onzin.

Dat je registreert wie iets wel krijgt is volkomen logisch.
Met dat laatste leg je toch automatisch tevens vast wie de vaccinatie niet krijgt?
pi_197035415
Tijd om een sociaal creditscore in te voeren in Nederland
Gedraag je je niet dan geen sociale voorzieningen.
Arrr!
pi_197035423
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

We kunnen in elk geval proberen te voorkomen dat we maatregelen invoeren die geen enkel effect hebben op degenen voor wie ze eigenlijk bedoeld zijn, maar wel zeer nadelig voor mensen die er eigenlijk niks mee te maken hebben.
Het voordeel is wel dat je meteen kunt ingrijpen als het misgaat. Maar ja, dan kun je ook volstaan met een samenscholingsverbod denk ik.
zie email 27 oktober
  maandag 28 december 2020 @ 20:46:12 #268
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_197035433
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan zo zijn. Vind ik net zo fout.
Mag hopen dat je huisarts toch ook een dossier van je heeft met alle prikjes die je hebt gehad in je leven...
  maandag 28 december 2020 @ 20:46:34 #269
346939 Janneke141
pi_197035444
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het voordeel is wel dat je meteen kunt ingrijpen als het misgaat. Maar ja, dan kun je ook volstaan met een samenscholingsverbod denk ik.
En dat is er al. En als het er niet was kon je het maken zonder de goedwillende burger in zijn huis op te sluiten.
pi_197035453
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met dat laatste leg je toch automatisch tevens vast wie de vaccinatie niet krijgt?
Ja. Maar dat is iets anders dan wanneer je dat expliciet doet met reden er bij. Dan maak je dat tot doel ipv een neveneffect.
zie email 27 oktober
pi_197035490
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we vooral blijven roepen dat maatregelen geen effect hebben, ondanks dat de halve wereld de avondklok heeft ingezet (waaronder talloze Europese landen).
pi_197035495
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:46 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Mag hopen dat je huisarts toch ook een dossier van je heeft met alle prikjes die je hebt gehad in je leven...
Weet ik eigenlijk niet eens. Volgens mij ligt dat bij het RIVM :D
Maar het gaat mij er om dat je dat actief gaat registreren. Dat is toch wel iets anders dan een neveneffect.
zie email 27 oktober
  maandag 28 december 2020 @ 20:47:59 #273
346939 Janneke141
pi_197035509
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Laten we vooral blijven roepen dat maatregelen geen effect hebben, ondanks dat de halve wereld de avondklok heeft ingezet (waaronder talloze Europese landen).
Eat shit, one billion flies can't be wrong.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 20:48:54 #274
5428 crew  miss_sly
pi_197035538
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Maar dat is iets anders dan wanneer je dat expliciet doet met reden er bij. Dan maak je dat tot doel ipv een neveneffect.
Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Ook in Spanje zitten mensen daar niet op te wachten.
pi_197035587
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Ook in Spanje zitten mensen daar niet op te wachten.
Laten we het hopen.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')