Ja, maar die moeten toch ook wat? Ik weet niet hoor, ik vind het allemaal niet zo raar dat ze mensen op hoge, relevante functies vragen wat ze kunnen.quote:Op maandag 28 december 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt ook mede door de journalistiek, die hem ziet als alwetende in deze hele crisis.
Hij kan toch ook zeggen 'Daar ga ik niet over, dus geen commentaar'quote:Op maandag 28 december 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt ook mede door de journalistiek, die hem ziet als alwetende in deze hele crisis.
Truus van 19 die een hbo master doet is een andere Truus dan die op zaterdagavond in de lokale kroeg de biertjes tapt of het eten rondbrengt of de Truus die de post rondbrengt? Zijn toch allemaal van die typische tijdelijke baantjes met een dito contract man.quote:Op maandag 28 december 2020 16:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De groep in de supermarkt is een andere groep dan in de horeca.
De eerste wereldoorlog is er niets bijquote:
ik denk dat je je daar zwaar in vergist......de oorlogstijd was heel wat zwaarder.quote:Op maandag 28 december 2020 17:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De eerste wereldoorlog is er niets bij
#nietmijnvirusquote:Op maandag 28 december 2020 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens Ernst Kuipers nog “wekenlang overvolle ziekenhuizen”.
Lockdown verlenging confirmed
Ik heb het over die maskers.quote:Op maandag 28 december 2020 17:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat je je daar zwaar in vergist......de oorlogstijd was heel wat zwaarder.
En dat weet jij omdat?quote:Op maandag 28 december 2020 17:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat je je daar zwaar in vergist......de oorlogstijd was heel wat zwaarder.
Maar als Rutte het zegt dan kost hem dat stemmen, nu kan hij lekker naar de experts wijzen als er impopulaire maatregelen moeten worden aangekondigd. Het probleem is ook dat de beleidsmakers te veel van hun tijd met de verkiezingen bezig zijn in plaats van een pandemie onder controle te krijgen.quote:Op maandag 28 december 2020 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Cijfers kun je faxen. Het probleem is dat hij, net als een aantal andere vakexperts, op de beleidsstoel gaan zitten. Daar horen ze niet thuis.
Het punt is gewoon dat compensatie an sich helemaal geen betekenis heeft. Nogmaals, compensatie is geen dichotome variabele. Compensatie moet ook hoog genoeg zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 16:21 schreef Elan het volgende:
Dan krijg je over het algemeen ook gewoon de dagwaarde uitgekeerd, alhoewel de hele vergelijking natuurlijk matig is.
Wat had jij een fatsoenlijke compensatie gevonden, 100%?
Ik las het net! Handige prikker...quote:Op maandag 28 december 2020 17:19 schreef JosMert het volgende:
Oei
https://www.ad.nl/buitenl(...)ziekenhuis~a771cefb/
Het gebeurd tenminste niet in Nederlandquote:Op maandag 28 december 2020 17:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik las het net! Handige prikker...
niet jinxen aubquote:Op maandag 28 december 2020 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gebeurd tenminste niet in NederlandHad dit soort verhalen eerder gelinkt aan NL eigenlijk
Dat soort geintjes moet je niet te vaak hebben. Is een manier om de vaccinatiebereidheid heel snel omlaag te krijgen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:19 schreef JosMert het volgende:
Oei
Om te spreken met de wijze woorden van @Tijn , als je niet begint doe je het ook niet fout.quote:Op maandag 28 december 2020 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gebeurd tenminste niet in NederlandHad dit soort verhalen eerder gelinkt aan NL eigenlijk
Gelukkig waren het medewerkersquote:Op maandag 28 december 2020 17:19 schreef JosMert het volgende:
Oei
God nee, niet dat clubje weer.quote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Advies aan het red team, hef jezelf opquote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Gras is groen, Red Team wil strengere regels.quote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Ontzettend vermoeiende lui.quote:Op maandag 28 december 2020 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gras is groen, Red Team wil strengere regels.
We gaan de goede kant op, goed bezig mensen?quote:Op maandag 28 december 2020 16:47 schreef Simmertje het volgende:
Weer een hoop frustratie in dit topic vandaag zeg. Wat verwacht je dan dat Kuipers gaat zeggen? Het valt allemaal wel mee in de ziekenhuizen, we kunnen gaan versoepelen.
Vraag me af hoe ze dat voor zich zien qua capaciteit. Ik ben al blij als de politie genoeg mensen op de been heeft om overal alle hulpverleners veilig hun werk te kunnen laten doen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Thanks, ga het denk ik in artikelen topic plaatsenquote:Op maandag 28 december 2020 17:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Weer een positief onderzoek over natuurlijke immuniteit.
Het lekkerste aan post-corona is dat dit soort groepjes geen podium meer krijgen met hun chargeringen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Ik denk ook dat iedereen dan braaf om 00:01 naar bed gaat. Of zou het een complete afgang worden dat mensen toch de straat op gaan?quote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Ha ha, we hebben de jaarlijkse griep golf ook nog.quote:Op maandag 28 december 2020 18:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het lekkerste aan post-corona is dat dit soort groepjes geen podium meer krijgen met hun chargeringen.
Inderdaad, kunnen die regelgeilers daar hun lusten op botvieren. Zie het eigenlijk nog wel gebeuren ook.quote:Op maandag 28 december 2020 18:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ha ha, we hebben de jaarlijkse griep golf ook nog.
Per kerende post retour sturen die lijst als Nederlandse staat. Flikker op hé.quote:Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef JosMert het volgende:
Spanje gaat een register aanleggen met vaccinweigeraars. Deze lijst wordt gedeeld met andere Europese lidstaten. "Wat ik u vraag is als u opgeroepen wordt, u ook gaat."
NL zal ook wel volgen
Bron
https://twitter.com/omroepbrabant/status/1343598009972649986?s=21
Die bron zegt:quote:Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef JosMert het volgende:
Spanje gaat een register aanleggen met vaccinweigeraars. Deze lijst wordt gedeeld met andere Europese lidstaten. "Wat ik u vraag is als u opgeroepen wordt, u ook gaat."
NL zal ook wel volgen
Bron
Ik dacht dat we al 2 weken in een lock down zitten.quote:Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Daar hebben we het al
Advies van het Red Team
Erg veel verschil is er niet, de zorg staat tijdens de jaarlijkse griepgolven al zwaar onder druk. Natuurlijk gaat dat ook aangegrepen worden door dit soort geitenwollensokken figuren en groeperingen om maatregelen te treffen. We hebben als volk al laten zien dat we hier mee akkoord gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 18:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, kunnen die regelgeilers daar hun lusten op botvieren. Zie het eigenlijk nog wel gebeuren ook.
Daar zal ik maar niet zo zeker van zijn. Het afgelopen jaar is juist gebleken dat zo hard mogelijk schreeuwen op twitter kan leiden tot een gesprek met de premier.quote:Op maandag 28 december 2020 18:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het lekkerste aan post-corona is dat dit soort groepjes geen podium meer krijgen met hun chargeringen.
Mee eens, dan moeten we op SP gaan stemmen, die is echt voor de zorg.quote:Op maandag 28 december 2020 18:19 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me iig dat we hierna flink het zorgsysteem opnieuw moeten inrichten. Dan hoef je geen extreme maatregelen te nemen zoals een avondklok in de toekomst.
Heb je een suggestie?quote:Op maandag 28 december 2020 18:19 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me iig dat we hierna flink het zorgsysteem opnieuw moeten inrichten. Dan hoef je geen extreme maatregelen te nemen zoals een avondklok in de toekomst.
Neen, maar als een vaccin binnen zo'n bizar korte tijd kan, dan kunnen we ook een zorgsysteem met z'n allen herinrichten.quote:
Wat een mooie wereld zou dat zijn zegquote:Op maandag 28 december 2020 18:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Neen, maar als een vaccin binnen zo'n bizar korte tijd kan, dan kunnen we ook een zorgsysteem met z'n allen herinrichten.
SP heeft wel ijzersterke politici zoals Ronald van Raak of een Jasper van Dijk. Misschien stem ik wel SP hoor volgende keer.quote:Op maandag 28 december 2020 18:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, dan moeten we op SP gaan stemmen, die is echt voor de zorg.
Welke avondklok?quote:Op maandag 28 december 2020 18:19 schreef Discombobulate het volgende:
Hypothetisch als de besmettingen niet gaan dalen in de toekomst. Het is nog ons enige middel. En ik reageerde ook deels op die tweet van het Red Team.quote:
Dan is misschien het beste voor NL dat het nu anders moet, alles is nu te zakelijk en kil, weinig sociaal.quote:Op maandag 28 december 2020 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
SP heeft wel ijzersterke politici zoals Ronald van Raak of een Jasper van Dijk. Misschien stem ik wel SP hoor volgende keer.
Je bent er sowieso al redelijk vanaf als je denkt dat figuren die hulpverleners bekogelen zich iets gaan aantrekken van een avondklok.quote:Op maandag 28 december 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ex-handhaver pleit voor avondklok: "Ik ben meerdere keren bekogeld met bommen"
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-bekogeld-met-bommen
Dit gaat al lang niet meer om de zorg hoor![]()
check dat artikel, geen woord over het zorg argument. Vind je het gek als je alles gaat lopen verbieden en sluiten, ze snijden zichzelf ontzettend in de vingers.
Franco is toch niet helemaal overleden.quote:Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef JosMert het volgende:
NL zal ook wel volgen
Bron
Ja, dat zou wel goed zijn. Dan is er straks meer geld voor zorgverleners, meer persoonlijke aandacht, meer capaciteit, meer handen aan het bed. En geen vervelende kpi's bij zorgverleners en zorgverzekeraars, leidt ook alleen maar tot werkdruk.quote:Op maandag 28 december 2020 18:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, dan moeten we op SP gaan stemmen, die is echt voor de zorg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
tja dat krijg je ervan met dat ze alleen maar mogen de-escaleren tegenwoordig en amper mogen ingrijpen.quote:Op maandag 28 december 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
check dat artikel, geen woord over het zorg argument. Vind je het gek als je alles gaat lopen verbieden en sluiten, ze snijden zichzelf ontzettend in de vingers. Rutte zit lekker binnen in zijn penthouse, en de mensen op straat mogen zijn wanbeleid opknappen.
Want eerst werden mensen met kinderen ontzien? Of werden kindvrije mensen harder geraakt op de een of andere manier?quote:Op maandag 28 december 2020 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben wel blij met dat online onderwijs. Nu wordt werkelijk iedereen genaaid, ook jonge ouders met een baan.
De overheid heeft toch een online concert geregeld? Dat heeft een miljoen aan belastinggeld gekost. Dat hebben ze slim bedacht, nu blijft iedereen braaf binnen zitten met een bekertje ranja op de bank.quote:Op maandag 28 december 2020 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je bent er sowieso al redelijk vanaf als je denkt dat figuren die hulpverleners bekogelen zich iets gaan aantrekken van een avondklok.
Ik ben nu al angstig voor het moment dat Corona in een grijs verleden ligt. Wat zou ik met mijn leven moeten zonder de duidingen van Yorick en Marino. Hoe leeg zal mijn leven zijn als niet door een club ‘experts’ bepaald kan worden hoe laat ik nog mn huis uit mag of met hoeveel vrienden ik af mag spreken.quote:Op maandag 28 december 2020 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gras is groen, Red Team wil strengere regels.
Ach, dan kun je altijd nog het coronalied opzetten en in gedachten teruggaan naar deze tijd.quote:Op maandag 28 december 2020 18:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nu al angstig voor het moment dat Corona in een grijs verleden ligt. Wat zou ik met mijn leven moeten zonder de duidingen van Yorick en Marino. Hoe leeg zal mijn leven zijn als niet door een club ‘experts’ bepaald kan worden hoe laat ik nog mn huis uit mag of met hoeveel vrienden ik af mag spreken.
Die was ik vergeten, bedankt hè..quote:Op maandag 28 december 2020 18:40 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ach, dan kun je altijd nog het coronalied opzetten en in gedachten teruggaan naar deze tijd.
ik denk dat we ( mijn vrouw en ik ) dit heel snel weer vergeten net zoals al het negatieve in ons leventje en gewoon genieten wat we op dat moment kunnen doen en meemaken, we hebben alweer prachtige plannen klaar staan.quote:Op maandag 28 december 2020 18:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben nu al angstig voor het moment dat Corona in een grijs verleden ligt. Wat zou ik met mijn leven moeten zonder de duidingen van Yorick en Marino. Hoe leeg zal mijn leven zijn als niet door een club ‘experts’ bepaald kan worden hoe laat ik nog mn huis uit mag of met hoeveel vrienden ik af mag spreken.
Twee weken terug zei Wim Schellekens nog op de radio dat dit echt heel zware maatregelen waren, en dat we er niet te lichtzinnig over moeten doen. En nu zeggen zijn collega’s: weet je wat, het kan nog zwaarder. Het erge is nog, mensen zeggen: Ja, goed idee. Die van het Red Team zijn zo dom nog niet
Spot on.quote:Op maandag 28 december 2020 18:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Franco is toch niet helemaal overleden.
Je bron klopt niet. De enige bron die ik vind spreekt niet over het delen van de lijst met andere landen. Het is trouwens een register van de vaccinatie status, iedereen komt er dus in.quote:Op maandag 28 december 2020 18:09 schreef JosMert het volgende:
NL zal ook wel volgen
Bron
quote:https://www.thelocal.es/2(...)d-will-be-registered
Those who don’t wish to be immunised against the virus will not remain anonymous and the Ministry of Health will register the names of people who refuse to have it and their reasons why, reports 20Minutos.
The Minister of Health, Salvador Illa has assured the Spanish public that the vaccine is effective against the new strain of Covid too, of which "there is no evidence" in Spain.
This information will be included in a ‘vaccination registry’ of each citizen. This new information appeared in a report on Vaccination Strategy against Covid, which was released by the the Ministry of Health on Monday, December 21st.
The document states: "Without prejudice the duty of collaboration falls on individuals to get vaccinated against COVID-19 and will be voluntary”. Despite this, it adds that "it is considered important to register cases of rejection of the vaccination in the vaccination registry, in order to understand the possible reasons for this in different population groups”.
Those who agree to be vaccinated must first give verbal informed consent, except in certain circumstances when it may be required in writing, for example when it comes to vaccinating children in schools, when parents or guardians are not present.
Dat gaat tegenwoordig toch meestal via API's ipv bestanden uitwisselen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Ven1972 het volgende:
De servers hebben wel een goede kracht nodig om te rekenen en data verwerken. Maar echter is het lastig om 2 verschillende software met elkaar probleemloos te communiceren met bepaalde gegevens aan elkaar door te geven. Als men GGD een andere soort bestand aan het RIVM doorstuurt en moet weer in een ander soort bestand verwerkt worden, dat duurt wel uren of minuten lang afhankelijk van kracht van de server.
Ja dat ook, maar kan ook liggen aan de brandbreedte van verbindingen.quote:Op maandag 28 december 2020 18:55 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat gaat tegenwoordig toch meestal via API's ipv bestanden uitwisselen.
Ja, goed nieuws......op dit moment.quote:Op maandag 28 december 2020 18:56 schreef Lowkeyz het volgende:
Besmettingcijfers dalen is het goed nieuws of niet wat denken jullie
Ik vind het altijd zo raar dat men alle kanten op wijst behalve die van de idioten die hulpverleners belagen met vuurwerk. Nee, het probleem ligt bij het vuurwerkverbod, de provocerende aanwezigheid van de politie, het feit dat deze mensen net als de rest van het land niks leuks te doen hebben, de politici in hun ivoren toren...quote:Op maandag 28 december 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
check dat artikel, geen woord over het zorg argument. Vind je het gek als je alles gaat lopen verbieden en sluiten, ze snijden zichzelf ontzettend in de vingers. Rutte zit lekker binnen in zijn penthouse, en de mensen op straat mogen zijn wanbeleid opknappen.
Nee verschrikkelijk nieuws is het.quote:Op maandag 28 december 2020 18:56 schreef Lowkeyz het volgende:
Besmettingcijfers dalen is het goed nieuws of niet wat denken jullie
NOS meldt dat wel: https://nos.nl/liveblog/2(...)vaccinoverdosis.htmlquote:Op maandag 28 december 2020 18:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je bron klopt niet. De enige bron die ik vind spreekt niet over het delen van de lijst met andere landen. Het is trouwens een register van de vaccinatie status, iedereen komt er dus in.
Als ze registreren wie wel gevaccineerd is lijkt het me niet vreemd dat ze dat ook doen met degenen die het vaccin weigeren. Zo vermijden ze dat mensen weigeren "omdat ze niet in een database willen opgenomen worden".
[..]
Precies, want wat een enorme vlucht neemt het aantal contacten toch in de avond! Precies dat moet aan banden gelegd worden!quote:Op maandag 28 december 2020 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
Hypothetisch als de besmettingen niet gaan dalen in de toekomst. Het is nog ons enige middel.
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.quote:Op maandag 28 december 2020 19:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NOS meldt dat wel: https://nos.nl/liveblog/2(...)vaccinoverdosis.html
Daarnaast vind ik een register waar de gevaccineerden in staan (en de niet#gevaccineerden dus niet) toch wel even van een andere orde dan centraal vastleggen wie waarom weigert en die lijst gaan delen. Vooral dat laatste maakt dat je volgens mij niet anders kan dan concluderen dat hier sprake is van een vorm van dreigen en dwang.
Zou mij ook niks verbazen. Ik ben ook wel zo’n type eigenlijkquote:Op maandag 28 december 2020 19:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.
Lijkt mij logischquote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Iemand een betere bron? Zal zelf ook even zoeken na het eten.
Ze zijn toch nog aan het onderzoeken? Dus dan is er idd nog geen bewijs. Ook niet van dat het niet werkt overigens.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
//--//quote:Op maandag 28 december 2020 18:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hypothetisch als de besmettingen niet gaan dalen in de toekomst. Het is nog ons enige middel. En ik reageerde ook deels op die tweet van het Red Team.
Mja. Okay.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef wpor het volgende:
[..]
Ze zijn toch nog aan het onderzoeken? Dus dan is er idd nog geen bewijs. Ook niet van dat het niet werkt overigens.
Rare kronkel van je, dat ze een lijst van iedereen afgaan/bijhouden om administratieve/logistieke redenen lijkt mij dan wel weer logisch maar dat deze langdurig bewaard en met andere partijen gedeeld zou moeten worden vind ik persoonlijk toch vrij bizar.quote:Op maandag 28 december 2020 18:49 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze registreren wie wel gevaccineerd is lijkt het me niet vreemd dat ze dat ook doen met degenen die het vaccin weigeren. Zo vermijden ze dat mensen weigeren "omdat ze niet in een database willen opgenomen worden".
Dat je zo iets bijhoudt snap ik ergens nog wel. Maar volgens mij kan dat ook zonder naam. Laat staan dat je dat met andere landen moet gaan delen. Ik krijg hier hele nare associaties bij.quote:Op maandag 28 december 2020 19:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Rare kronkel van je, dat ze een lijst van iedereen afgaan/bijhouden om administratieve/logistieke redenen lijkt mij dan wel weer logisch maar dat deze langdurig bewaard en met andere partijen gedeeld zou moeten worden vind ik persoonlijk toch vrij bizar.
Dus de WHO wil relevant blijvenquote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
[ Bericht 36% gewijzigd door capricia op 28-12-2020 19:10 ]
Hier geloof ik niets van. Er zijn heel, heel weinig met principes die consequenties verbinden aan hun principes. Walgelijk idee van de Franco-restanten.quote:Op maandag 28 december 2020 19:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.
Er zit een verschil tussen de besmetting met SARS-CoV-2 en het krijgen van COVID-19.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Edit. Het is nu live. De WHO.
[ twitter ]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.quote:Op maandag 28 december 2020 19:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen de besmetting met SARS-CoV-2 en het krijgen van COVID-19.
Een infectie betekent dat het virus in het lichaam zit, zich voortplant en ook weer kan ontsnappen. De ziekte betekent symptomen van de ziekte.
We weten nu dat Pfizer en Moderna in ieder geval beschermen tegen de ziekte, maar er is nog niet bekend of ze ook de infectie stoppen. Dit is het punt wat mensen van proberen te maken: "zelfs als je gevaccineerd bent kun je het nog verspreiden (dus waarom zou ik me laten inenten?)". Daar is dus gewoon nog geen onderzoek naar gedaan.
Ik meen dat bij het Oxford vaccin wél is gekeken naar infectie en niet alleen naar ziekte, maar daar kan ik naast zitten.
Als de vaccins niet beschermen tegen infectie maar alleen tegen het ontwikkelen van de ziekte is dat vooral slecht nieuws voor mensen die geen vaccin kunnen nemen of mensen die het beter weten. Normaal gesproken kunnen die meeliften op de bevolking die zich wel heeft laten inenten. Beetje mee schuilen onder dezelfde paraplu zeg maar. Er is dus nog niet bekend of dat hier ook op gaat.
Edit: en dat onderzoek is lastig gezien de asymptomatische verspreiding van het virus.
Ja, eens. En dan nog eens iets: Ik ben wel een beetje bang dat overheden nu de repressieve tools ook gaan gebruiken buiten de pandemie om het volk te controleren. Dat er dingetjes blijvend worden. Wat eerst als middel gebruikt werd tegen het bestrijden van de pandemie, wordt later een algemeenheid en normaal.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik haak FF in
Kan iemand duiden wat dat inhoudelijk voor Nederland aan effect gaat hebben ?
Ik kan nog volgen dat men de mensen op 31dec & 01jan wil pogen binnen te houden ivm hello-wish-you maar een avondklok ansich zie ik zelf bijzonder weinig toegevoegde waarde geven.
Dit nav mijn N=1 bias die ik, eerder, mocht waarnemen in Frankrijk. Het virus gaat echt niet inslapen. Overdag kun je meer dan prima het virus oppikken dat dan in alle rust een uurtje of 12 later fijn tot verdere ontwikkeling gaat komen.
In La France hebben ze sinds 15dec20 een avondklok (20-u-06) en daar haalt het hoegenaamd ook niets uit.
Sterker nog, het nieuws gonst op TV over een 3e nationale lockdown alsmede in andere media bron - dwz papiertje tonen & reisbeperking - om tot lagere ziekenhuisopnames te dwingen.
Het is verder wat repressiever geworden met boetes die van ¤135 tot ¤3750 zijn opgelopen en naar ik heb verneem, redelijk grijpgrage gendarmes.
Dit gaat nooit ophouden.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Edit. Het is nu live. De WHO.
[ twitter ]
Waarom emigreer je niet?quote:Op maandag 28 december 2020 19:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
6 maanden koekkoek. Mogen ze hier ook doen is het gauw over met de gekkies die het weigeren
quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Over het asymptomatisch, eerder vandaag postte iemand een onderzoek hier dat het bijna niet voorkwam in dat onderzoek, @:Momo weet er denk wel meer van.
Bedoel je dit?quote:Op maandag 28 december 2020 17:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Weer een positief onderzoek over natuurlijke immuniteit.
Nu versimpel je de boel wel heel erg he.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik haak FF in
Kan iemand duiden wat dat inhoudelijk voor Nederland aan effect gaat hebben ?
Ik kan nog volgen dat men de mensen op 31dec & 01jan wil pogen binnen te houden ivm hello-wish-you maar een avondklok ansich zie ik zelf bijzonder weinig toegevoegde waarde geven.
Dit nav mijn N=1 bias die ik, eerder, mocht waarnemen in Frankrijk. Het virus gaat echt niet inslapen. Overdag kun je meer dan prima het virus oppikken dat dan in alle rust een uurtje of 12 later fijn tot verdere ontwikkeling gaat komen.
In La France hebben ze sinds 15dec20 een avondklok (20-u-06) en daar haalt het hoegenaamd ook niets uit.
Sterker nog, het nieuws gonst op TV over een 3e nationale lockdown alsmede in andere media bron - dwz papiertje tonen & reisbeperking - om tot lagere ziekenhuisopnames te dwingen.
Het is verder wat repressiever geworden met boetes die van ¤135 tot ¤3750 zijn opgelopen en naar ik heb verneem, redelijk grijpgrage gendarmes.
En natuurlijk weiger je ook donororganen mocht de situatie zich voor doen?quote:Op maandag 28 december 2020 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou mij ook niks verbazen. Ik ben ook wel zo’n type eigenlijk
Ben bijvoorbeeld ook geen donor sinds die nieuwe wet.
Ik zie dit echt niet. Wanneer ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd dan kunnen alle restricties van tafel, 99% buiten die groep ontwikkeld nauwelijks klachten! Het lijkt of ze niet terug naar normaal willen, ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen langer te rekken.quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Over het asymptomatisch, eerder vandaag postte iemand een onderzoek hier dat het bijna niet voorkwam in dat onderzoek, @:Momo weet er denk wel meer van.
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.quote:Op maandag 28 december 2020 19:45 schreef Remco het volgende:
In het vaccin topic zei ik ook al dat het me opviel dat er helemaal geen spookberichten zijn over gevaccineerden die toch Corona oplopen. Dat valt mee en zegt wat betreft best al wat over hoe goed het vaccin werkt.
En de media gaat groots uitpakken.quote:Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.
Let wel, ik zeg niet dat de vaccins niet werken, maar alleen dat je niet verbaasd moet zijn als die verhalen toch komen. Geen van die vaccins garandeert ook 100% bescherming.
quote:Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.
Let wel, ik zeg niet dat de vaccins niet werken, maar alleen dat je niet verbaasd moet zijn als die verhalen toch komen. Geen van die vaccins garandeert ook 100% bescherming.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |