abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2020 @ 16:11:57 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197025510
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:38 schreef Confetti het volgende:
Die ondernemers betalen al 8 maanden geen stuiver belasting. Alle winst in de zomer is onbelast..geen btw, geen loonheffing, geen vpb. Niks.
Ze hebben alleen maar uitstel van de btw en loonheffing, geen afstel.

Winst wordt trouwens per boekjaar belast en niet per seizoen, dus als je 3 van de 4 seizoenen negatief draait en daarmee verlies draait in je boekjaar dan betaal je inderdaad geen winstbelasting.

Al heb ik het idee dat je het verschil tussen cashflow, omzet en winst niet snapt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197025512
quote:
99s.gif Op maandag 28 december 2020 16:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Een maatregel om de vuurwerkdebieltjes een beetje in te perken zodat die rellen die nu al aan de gang zijn in bepaalde dorpjes zich niet gaan voortdoen op meer plekken tijdens oud en nieuw straks.
Ik zal je even updaten, in Veen, waardenburg, Urk Opheusden etc is dat al jaren zo. Is verder niets bijzonders.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 28 december 2020 @ 16:12:14 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197025524
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje over het volgende probleem. We weten niet wel deel van de lockdown nu precies de “werkzame stof” is. Versoepelen wordt dus een riskante operatie met veel onzekerheid.
Voor het aantal bewegingen die mensen maken is het denk ik vooral de urgentie die de overheid uitspreekt.

Niet zo zeer dat dingen dicht gaan, maar meer de urgentie die getoond wordt daarmee.
  maandag 28 december 2020 @ 16:12:14 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197025525
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Draadje over het volgende probleem. We weten niet wel deel van de lockdown nu precies de “werkzame stof” is. Versoepelen wordt dus een riskante operatie met veel onzekerheid.
Tot op heden wordt dat vooral gebruikt om maar geen maatregelen los te laten. Niet omdat iets wel of niet werkt, maar omdat de cijfers er geen aanleiding toe geven.

Maar je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat, tegen de tijd we over afschalen nadenken, de dingen die als laatste zijn gesloten als eerste weer open gaan.

Oftewel: voor discotheken en hogescholen wordt het oktober, op zijn vroegst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197025529
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toch heb ik 't vermoeden dat ie komt. Dat interview met van Dissel afgelopen weeekend. de Jonge die overal op TV te zien is de laatste tijd. Ik heb ondertussen oprecht het idee dat ze geen idee hebben wat er daadwerkelijk speelt in het land en dat ze vooral het gevoel hebben daadkrachtig op te moeten treden.
Ik weet het niet hoor. Dan heb je sowieso de Kamer woest, niet zo zeer vanwege de inhoud maar omdat ze de kans in ontnomen om er iets van te vinden. Ik denk dat je ook een hoop woede in de samenleving aanwakkert en je straalt uit dat je totaal niet meer in control bent.

Nog los van wat er dan die dag zelf gaat gebeuren, als men het massaal negeert kun je niks. Dan is het daarna ook gelijk afgelopen met de naleving vrees ik.
zie email 27 oktober
pi_197025587
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tot op heden wordt dat vooral gebruikt om maar geen maatregelen los te laten. Niet omdat iets wel of niet werkt, maar omdat de cijfers er geen aanleiding toe geven.

Maar je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat, tegen de tijd we over afschalen nadenken, de dingen die als laatste zijn gesloten als eerste weer open gaan.

Oftewel: voor discotheken en hogescholen wordt het oktober, op zijn vroegst.
Eens. We hebben tot nu toe vooral versoepeld op basis van “maatschappelijke relevatie”. Niet zo zeer op virusbestrijdingsgronden.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 16:14:01 #32
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197025592
Ik kijg de 31e wel mijn nieuwe bed geleverd van Beter Bed. Kan ik tenminste lekker slapen terwijl de wereld vergaat :)
pi_197025599
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Dan heb je sowieso de Kamer woest, niet zo zeer vanwege de inhoud maar omdat ze de kans in ontnomen om er iets van te vinden. Ik denk dat je ook een hoop woede in de samenleving aanwakkert en je straalt uit dat je totaal niet meer in control bent.

Nog los van wat er dan die dag zelf gaat gebeuren, als men het massaal negeert kun je niks. Dan is het daarna ook gelijk afgelopen met de naleving vrees ik.
Maar er zijn al zoveel beslissingen genomen waar de kamer achteraf woest over was. In een aantal gevallen zelfs andere kabinetsleden, dus ik denk niet dat ze zich daar veel van aantrekken. Ik hoop niet dat ze het doen, maar de timing van het OMT overleg etc is een beetje te toevallig.
pi_197025628
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kijg de 31e wel mijn nieuwe bed geleverd van Beter Bed. Kan ik tenminste lekker slapen terwijl de wereld vergaat :)
Moet je hem nog wel "inrijden"
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197025661
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar er zijn al zoveel beslissingen genomen waar de kamer achteraf woest over was.
Oh? Zoals? Daarnaast is dit wel van een andere orde natuurlijk.
quote:
In een aantal gevallen zelfs andere kabinetsleden, dus ik denk niet dat ze zich daar veel van aantrekken. Ik hoop niet dat ze het doen, maar de timing van het OMT overleg etc is een beetje te toevallig.
Vind ik BNWerig.
zie email 27 oktober
pi_197025663
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 16:15 schreef halfway het volgende:

[..]

Psies.... voorlopig geen goede nachtrust voor Dick... :)
pi_197025673
quote:
99s.gif Op maandag 28 december 2020 16:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Een maatregel om de vuurwerkdebieltjes een beetje in te perken zodat die rellen die nu al aan de gang zijn in bepaalde dorpjes zich niet gaan voortdoen op meer plekken tijdens oud en nieuw straks.
Dat hoorde ik politici al roepen ja. Absurd dat ze een oorlogswet willen inzetten voor jongerenoverlast.

Voor Corona ja, maar overlast..dan spoor je niet.
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 16:17:08 #38
Dick Laurent Is Dead
pi_197025698
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 16:15 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat denk je dat we nieuwjaarsnacht gaan doen ;)
pi_197025725
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat hoorde ik politici al roepen ja. Absurd dat ze een oorlogswet willen inzetten voor jongerenoverlast.

Indirect voor de ziekenhuizen.. “oorlogswet” ook echt :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197025735
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:38 schreef Confetti het volgende: Die ondernemers betalen al 8 maanden geen stuiver belasting. Alle winst in de zomer is onbelast..geen btw, geen loonheffing, geen vpb. Niks.
Al 8 maanden geen belasting betalen?
Waar heb jij het in godsnaam over?
Alle winst is onbelast? :D

En zulke bullshit krijgt nog een like ook. :')
Go hard or go home
pi_197025759
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:16 schreef Confetti het volgende:

[..]

Mwah.... het rellen, overlast en gericht hulpdiensten aanvallen tijdens oud en nieuw liep al een aantal jaren de spuigaten uit. Die vroegen niet voor niets al jaren om een vuurwerkverbod.
Ik verwacht niet dat het dit jaar spontaan beter zou zijn. :{
pi_197025772
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Vind ik BNWerig.
Als dat al BNW is...

Zo gek zou een avondklok niet zijn; dit kabinet kennende. Ik weet niet of het ook echt gebeurd, maar BNW?
pi_197025791
quote:

[..]

[..]

Vind ik BNWerig.
Dat ik me er zorgen over maken vind je BNWerig? Je kan ook gewoon zeggen: Ben ik het niet mee eens, vind ik niet. Lekkere manier om mn mening minderwaardig te maken.
pi_197025797
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wat denk je dat we nieuwjaarsnacht gaan doen ;)
Toch nog vuurwerk! *O*
pi_197025814
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
Speciaal een avondklokje voor je.
Go hard or go home
  maandag 28 december 2020 @ 16:20:10 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197025849
quote:

[..]

[..]

Vind ik BNWerig.
Tot nu toe zijn we al een heleboel grenzen over gegaan. Zo'n idioot is de gedachte dat dit er ook nog van kan komen nu ook weer niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 16:20:23 #47
Dick Laurent Is Dead
pi_197025854
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mwah.... het rellen, overlast en gericht hulpdiensten aanvallen tijdens oud en nieuw liep al een aantal jaren de spuigaten uit. Die vroegen niet voor niets al jaren om een vuurwerkverbod.
Ik verwacht niet dat het dit jaar spontaan beter zou zijn. :{
Ik ook niet. Nieuwjaar is echt al tijden niet leuk en "gezellig" meer. Het heeft eerder een vorm van die film 'The Purge' aangenomen in dit land.
pi_197025874
quote:
10s.gif Op maandag 28 december 2020 16:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Al 8 maanden geen belasting betalen?
Waar heb jij het in godsnaam over?
Alle winst is onbelast? :D

En zulke bullshit krijgt nog een like ook. :')
Ik doelde op uitstel van betaling, ook voor de facto insolvente ondernemingen. Geen risicotoets, niks. En dan ook nog 0% belastingrente en 4 jaar doen over de afbetaling.

Zulke regelingen kan de particuliere loonslaaf alleen maar over dromen.
pi_197025876
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als dat al BNW is...

Zo gek zou een avondklok niet zijn; dit kabinet kennende. Ik weet niet of het ook echt gebeurd, maar BNW?
Als ik het echt BNW zou vinden heb ik nog wel zo’n mooi knopje met een rood kruisje ;)
Maar nee, het ging mij er om dat iets “te toevallig” zou zijn. Ik zie dat op geen enkele manier zo.
zie email 27 oktober
pi_197025927
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus als ik jou auto kapot maak en je dan een tientje geef als "compensatie"... dan is dat oké?

Compensatie is geen binaire variabele, hè.
Dan krijg je over het algemeen ook gewoon de dagwaarde uitgekeerd, alhoewel de hele vergelijking natuurlijk matig is.

Wat had jij een fatsoenlijke compensatie gevonden, 100%?
Is niet juist die 20% die men niet uit keert het zogenaamde ondernemersrisico?

Dat de situatie in maart je overkwam heb ik alle begrip voor maar we zijn inmiddels ruim 9 maanden verder. Tijd genoeg om wellicht zelf ook iets te bedenken om je inkomstenverlies te compenseren of moet de staat maar alles voor je oplossen?
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')