Rare kronkel van je, dat ze een lijst van iedereen afgaan/bijhouden om administratieve/logistieke redenen lijkt mij dan wel weer logisch maar dat deze langdurig bewaard en met andere partijen gedeeld zou moeten worden vind ik persoonlijk toch vrij bizar.quote:Op maandag 28 december 2020 18:49 schreef crystal_meth het volgende:
Als ze registreren wie wel gevaccineerd is lijkt het me niet vreemd dat ze dat ook doen met degenen die het vaccin weigeren. Zo vermijden ze dat mensen weigeren "omdat ze niet in een database willen opgenomen worden".
Dat je zo iets bijhoudt snap ik ergens nog wel. Maar volgens mij kan dat ook zonder naam. Laat staan dat je dat met andere landen moet gaan delen. Ik krijg hier hele nare associaties bij.quote:Op maandag 28 december 2020 19:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Rare kronkel van je, dat ze een lijst van iedereen afgaan/bijhouden om administratieve/logistieke redenen lijkt mij dan wel weer logisch maar dat deze langdurig bewaard en met andere partijen gedeeld zou moeten worden vind ik persoonlijk toch vrij bizar.
Dus de WHO wil relevant blijvenquote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
[ Bericht 36% gewijzigd door capricia op 28-12-2020 19:10 ]
Hier geloof ik niets van. Er zijn heel, heel weinig met principes die consequenties verbinden aan hun principes. Walgelijk idee van de Franco-restanten.quote:Op maandag 28 december 2020 19:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit averechts en gaan en hoop mensen uit principe weigeren door dit soort gedoe.
Er zit een verschil tussen de besmetting met SARS-CoV-2 en het krijgen van COVID-19.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Iemand een betere bron? Zal zelf ook even zoeken na het eten.
Edit. Het is nu live. De WHO.
[ twitter ]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.quote:Op maandag 28 december 2020 19:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen de besmetting met SARS-CoV-2 en het krijgen van COVID-19.
Een infectie betekent dat het virus in het lichaam zit, zich voortplant en ook weer kan ontsnappen. De ziekte betekent symptomen van de ziekte.
We weten nu dat Pfizer en Moderna in ieder geval beschermen tegen de ziekte, maar er is nog niet bekend of ze ook de infectie stoppen. Dit is het punt wat mensen van proberen te maken: "zelfs als je gevaccineerd bent kun je het nog verspreiden (dus waarom zou ik me laten inenten?)". Daar is dus gewoon nog geen onderzoek naar gedaan.
Ik meen dat bij het Oxford vaccin wél is gekeken naar infectie en niet alleen naar ziekte, maar daar kan ik naast zitten.
Als de vaccins niet beschermen tegen infectie maar alleen tegen het ontwikkelen van de ziekte is dat vooral slecht nieuws voor mensen die geen vaccin kunnen nemen of mensen die het beter weten. Normaal gesproken kunnen die meeliften op de bevolking die zich wel heeft laten inenten. Beetje mee schuilen onder dezelfde paraplu zeg maar. Er is dus nog niet bekend of dat hier ook op gaat.
Edit: en dat onderzoek is lastig gezien de asymptomatische verspreiding van het virus.
Ja, eens. En dan nog eens iets: Ik ben wel een beetje bang dat overheden nu de repressieve tools ook gaan gebruiken buiten de pandemie om het volk te controleren. Dat er dingetjes blijvend worden. Wat eerst als middel gebruikt werd tegen het bestrijden van de pandemie, wordt later een algemeenheid en normaal.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik haak FF in
Kan iemand duiden wat dat inhoudelijk voor Nederland aan effect gaat hebben ?
Ik kan nog volgen dat men de mensen op 31dec & 01jan wil pogen binnen te houden ivm hello-wish-you maar een avondklok ansich zie ik zelf bijzonder weinig toegevoegde waarde geven.
Dit nav mijn N=1 bias die ik, eerder, mocht waarnemen in Frankrijk. Het virus gaat echt niet inslapen. Overdag kun je meer dan prima het virus oppikken dat dan in alle rust een uurtje of 12 later fijn tot verdere ontwikkeling gaat komen.
In La France hebben ze sinds 15dec20 een avondklok (20-u-06) en daar haalt het hoegenaamd ook niets uit.
Sterker nog, het nieuws gonst op TV over een 3e nationale lockdown alsmede in andere media bron - dwz papiertje tonen & reisbeperking - om tot lagere ziekenhuisopnames te dwingen.
Het is verder wat repressiever geworden met boetes die van ¤135 tot ¤3750 zijn opgelopen en naar ik heb verneem, redelijk grijpgrage gendarmes.
Dit gaat nooit ophouden.quote:Op maandag 28 december 2020 19:05 schreef capricia het volgende:
Wat is dit??
[ twitter ]
Iemand een betere bron? Zal zelf ook even zoeken na het eten.
Edit. Het is nu live. De WHO.
[ twitter ]
Waarom emigreer je niet?quote:Op maandag 28 december 2020 19:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
6 maanden koekkoek. Mogen ze hier ook doen is het gauw over met de gekkies die het weigeren
quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Over het asymptomatisch, eerder vandaag postte iemand een onderzoek hier dat het bijna niet voorkwam in dat onderzoek, @:Momo weet er denk wel meer van.
Bedoel je dit?quote:Op maandag 28 december 2020 17:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Weer een positief onderzoek over natuurlijke immuniteit.
Nu versimpel je de boel wel heel erg he.quote:Op maandag 28 december 2020 19:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Ik haak FF in
Kan iemand duiden wat dat inhoudelijk voor Nederland aan effect gaat hebben ?
Ik kan nog volgen dat men de mensen op 31dec & 01jan wil pogen binnen te houden ivm hello-wish-you maar een avondklok ansich zie ik zelf bijzonder weinig toegevoegde waarde geven.
Dit nav mijn N=1 bias die ik, eerder, mocht waarnemen in Frankrijk. Het virus gaat echt niet inslapen. Overdag kun je meer dan prima het virus oppikken dat dan in alle rust een uurtje of 12 later fijn tot verdere ontwikkeling gaat komen.
In La France hebben ze sinds 15dec20 een avondklok (20-u-06) en daar haalt het hoegenaamd ook niets uit.
Sterker nog, het nieuws gonst op TV over een 3e nationale lockdown alsmede in andere media bron - dwz papiertje tonen & reisbeperking - om tot lagere ziekenhuisopnames te dwingen.
Het is verder wat repressiever geworden met boetes die van ¤135 tot ¤3750 zijn opgelopen en naar ik heb verneem, redelijk grijpgrage gendarmes.
En natuurlijk weiger je ook donororganen mocht de situatie zich voor doen?quote:Op maandag 28 december 2020 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou mij ook niks verbazen. Ik ben ook wel zo’n type eigenlijk
Ben bijvoorbeeld ook geen donor sinds die nieuwe wet.
Ik zie dit echt niet. Wanneer ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd dan kunnen alle restricties van tafel, 99% buiten die groep ontwikkeld nauwelijks klachten! Het lijkt of ze niet terug naar normaal willen, ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen langer te rekken.quote:Op maandag 28 december 2020 19:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel heel erg als: restricties kunnen pas verdwijnen als de hele wereld gevaccineerd is. WHO heeft wel vaker van die uitspraken gedaan, dus zou ook helemaal niet vreemd klinken uit hun koker.
Over het asymptomatisch, eerder vandaag postte iemand een onderzoek hier dat het bijna niet voorkwam in dat onderzoek, @:Momo weet er denk wel meer van.
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.quote:Op maandag 28 december 2020 19:45 schreef Remco het volgende:
In het vaccin topic zei ik ook al dat het me opviel dat er helemaal geen spookberichten zijn over gevaccineerden die toch Corona oplopen. Dat valt mee en zegt wat betreft best al wat over hoe goed het vaccin werkt.
En de media gaat groots uitpakken.quote:Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.
Let wel, ik zeg niet dat de vaccins niet werken, maar alleen dat je niet verbaasd moet zijn als die verhalen toch komen. Geen van die vaccins garandeert ook 100% bescherming.
quote:Op maandag 28 december 2020 19:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Is het niet een beetje te kort om daarover al conclusies te trekken? Zelfs in de trials waren er in de placebogroepen niet HEEL veel mensen die in de observatieperiode besmet raakten.
Let wel, ik zeg niet dat de vaccins niet werken, maar alleen dat je niet verbaasd moet zijn als die verhalen toch komen. Geen van die vaccins garandeert ook 100% bescherming.
ja goed bezig om nu te reizen.....en natuurlijk gaat iedereen in quarantaine bij thuiskomst !quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef Gunner het volgende:
Lekker druk in de diverse skigebieden zie ik op het nieuws. . Eerste levensbehoefte of zijn ze gewoon eigenwijs. Of bede.
Deels wel mee eens hoor, maar er zijn ook nog mensen met langdurig klachten na corona. Ik weet niet hoe groot die groep is overigens. Maar als dat maar weinig is dan is het vind ik wel acceptabel om langzaam weer te openen. Maar dan moeten echt heel veel ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie dit echt niet. Wanneer ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd dan kunnen alle restricties van tafel, 99% buiten die groep ontwikkeld nauwelijks klachten! Het lijkt of ze niet terug naar normaal willen, ze vinden telkens wel wat nieuws om de maatregelen langer te rekken.
Het gaat om de zorg toch? Wanneer die ouderen gevaccineerd zijn is die druk gewoon weg. Dit is geen ebola dat mensen zomaar neervallen en jonge mensen massaal het loodje leggen.
Eigenwijs, maar je kan het die Oostenrijkers en Zwitsers ook niet kwalijk nemen. Toerisme is toch een belangrijke inkomstenbron in die gebieden.quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef Gunner het volgende:
Lekker druk in de diverse skigebieden zie ik op het nieuws. . Eerste levensbehoefte of zijn ze gewoon eigenwijs. Of bede.
Ik heb niemand zien skiën in het item. Zelfs geen feestende Engelsen.quote:Op maandag 28 december 2020 19:47 schreef Gunner het volgende:
Klanten in de horeca zijn ook een belangrijke inkomsten bron...quote:Op maandag 28 december 2020 19:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Eigenwijs, maar je kan het die Oostenrijkers en Zwitsers ook niet kwalijk nemen. Toerisme is toch een belangrijke inkomstenbron in die gebieden.
Oekraïne zeiden ze letterlijk dat ze niets om de pandemie gaven. Daar was het gewoon druk.quote:Op maandag 28 december 2020 19:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik heb niemand zien skiën in het item. Zelfs geen feestende Engelsen.
Weigeren moet mogen, staat in onze grondwet.quote:Op maandag 28 december 2020 19:38 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
6 maanden koekkoek. Mogen ze hier ook doen is het gauw over met de gekkies die het weigeren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |