abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2020 @ 21:12:38 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196911710

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_196911734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:08 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Stoer hoor.
Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.
pi_196911752
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:11 schreef Cesare-Borgia het volgende: Er zijn nu al redelijk wat gevaccineerden. Wanneer het vaccin niet werkt en die mutatie een probleem is zouden we het in de UK zien toch?
Nee, nog lang niet. Duurt nog zeker tot maart voordat er genoeg mensen geënt zijn om überhaupt verschil te gaan zien in de cijfers. Overigens wordt er wel getest op de effectiviteit bij de mutatie en dat zal komende weken duidelijk worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196911774
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.
Ah, nee je hebt gelijk, een kind waarvan de ouder een baan heeft hoeft niet te voldoen aan de leerplichtwet, dat was ik even vergeten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196911787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:10 schreef Evenstar het volgende:
Hmm ziekenhuizen in Twente wel echt in de shit als ze leger gaan inschakelen. Zelfs acute zorg komt in gevaar volgens het nieuws (net op de radio).

Wel fijn dat die mogelijkheid er is, maar onbegrijpelijk dat wij het weer zo ver hebben laten komen.
RTV Oost: Twentse ziekenhuizen roepen hulp in van leger
  woensdag 23 december 2020 @ 21:15:33 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196911814
quote:

[..]

Maar jouw man was nu toch werkloos thuis? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Niet dat het dan makkelijk is, maar ietsjes minder vervelend dan beide moeten werken

Kan me overigens in deze situatie niet voorstellen dat de leerplichtambtenaar heel heel strikt is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196911840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, nee je hebt gelijk, een kind waarvan de ouders een baan heeft hoeft niet te voldoen aan de leerplichtwet, dat was ik even vergeten.
Het is de theorie en praktijk, die in dit geval echt heel lastig samen gaan.

De theorie, leerplichtwet, tuurlijk snap ik dat.

Maar iedere dag tot 23 uur door om de verloren uurtjes van overdag inhalen, de praktijk, als je overdag al om 7 uur aan de gang bent, dat ga ik geen weken volhouden.

En dan zeg ik sorey beste leerplichtambtenaar,maardat gaat hem gewoon echt niet worden.
pi_196911857
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Molo het volgende:
Kan me overigens in deze situatie niet voorstellen dat de leerplichtambtenaar heel heel strikt is
Dat zijn ze ook niet. Zeker niet als de school van overheidswege dicht is gegaan. Maar zodra de scholen weer open zijn, zal er weer strikter gehandhaafd worden (en dat is nog altijd vrij losjes in deze tijd).
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196911945
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom lukt ze dat in Australië wel?

Hier laten we hordes mensen uit VK binnen, ja, we vragen ze 10 dagen in quarantaine te gaan, maar dat wordt niet afgedwongen, dus doet geen hond.
Australië en Nieuw-Zeeland hebben bijvoorbeeld al geen landgrenzen, maar zijn omringd door zee, om maar eens wat te noemen. Dat maakt in- en uitstroom een stuk makkelijker te controleren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196911957
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar jouw man was nu toch werkloos thuis? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Niet dat het dan makkelijk is, maar ietsjes minder vervelend dan beide moeten werken

Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).

Maar qua thuisonderwijs, uitleg taal, rekenen en spelling, komt het toch echt op mijn bordje terecht.

Hij is weer sterker in vakken als handvaardigheid, bewegen en zulks. Maar dat zijn niet de echt de dingen die nu gepromoot worden en waar de focus op ligt met thuisonderwijs.

Dus het is vooral het live entertainment waardoor ik nu overdag redelijk door kan stomen op momenten dat hij thuis is.
pi_196912014
quote:

[..]

Ik snap de problemen echt wel.
Maar school is (imo) geen kinderopvang.

Ik ben zelf helaas geen professionele leerkracht. Kan dus nooit het onderwijs bieden wat school kan. En zeker de sociale contacten is echt een ding voor kinderen.
Maar het vraagstuk veiligheid/kinderopvang zie ik toch net wat anders.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196912124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).

Maar qua thuisonderwijs, uitleg taal, rekenen en spelling, komt het toch echt op mijn bordje terecht.

Hij is weer sterker in vakken als handvaardigheid, bewegen en zulks. Maar dat zijn niet de echt de dingen die nu gepromoot worden en waar de focus op ligt met thuisonderwijs.

Dus het is vooral het live entertainment waardoor ik nu overdag redelijk door kan stomen op momenten dat hij thuis is.
Taal, rekenen en spelling voor de leeftijd 4, 6 en 8, is lastig voor je man die verders geen baan heeft..en dan komt het op jouw bordje, terwijl jij fulltime moet werken?

Wouw.
Heb je dit goed besproken met je man? Staan jullie hier beiden achter?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196912127
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik snap de problemen echt wel.
Maar school is (imo) geen kinderopvang.

Ik ben zelf helaas geen professionele leerkracht. Kan dus nooit het onderwijs bieden wat school kan. En zeker de sociale contacten is echt een ding voor kinderen.
Maar het vraagstuk veiligheid/kinderopvang zie ik toch net wat anders.
Ik vind het ook prima dat ze thuis zijn verder he, daar hoor je me verder niet over. Als men vindt dat dit nodig is, dan is dat zo.

Maar ouders kunnen zich in deze situatie niet in 4 stukken hakken. Dus dan gaat het toch deels ten koste van het huishouden, de werkgever, de kinderen, en op de laatste plaats jezelf.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:27:22 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja dat is dan ook wel deels nu keuzes in je eigen gezin.

Het is een ruksituatie en we moeten er maar beste van maken, allemaal
pi_196912263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vind het ook prima dat ze thuis zijn verder he, daar hoor je me verder niet over. Als men vindt dat dit nodig is, dan is dat zo.

Maar ouders kunnen zich in deze situatie niet in 4 stukken hakken. Dus dan gaat het toch deels ten koste van het huishouden, de werkgever, de kinderen, en op de laatste plaats jezelf.
Je man is fulltime thuis.
Ga aub een gesprek met hem aan.
Dit is een recept voor een burnout voor jou. Jij hoeft je niet in 4 stukken te hakken.

Je zit wsl niet op mijn waardeoordeel of advies te wachten. Dus ik stop daar nu mee.
Maar let aub ook een beetje op jezelf. O+
We willen je niet kwijt hier. :*
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196912307
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Taal, rekenen en spelling voor de leeftijd 4, 6 en 8, is lastig voor je man die verders geen baan heeft..en dan komt het op jouw bordje, terwijl jij fulltime moet werken?

Wouw.
Heb je dit goed besproken met je man? Staan jullie hier beiden achter?
Mja het is geen onwil. Mijn man is hier de handige Harrie in huis en ik de studiebol. Ik kan nog geen spijker in de muur slaan en ik ben absoluut geen Nigella Lawson. Andersom heeft hij problemen met het toepassen van de otjes 'ou' en de atjes 'au' of uitleggen rekenstrategieen.

Dus er is zeker wel een soort van ongeschreven verdeling in ons huishouden wat al 13 jaar prima voor ons werkt.

Maar het is wel degelijk zo dat die strategieen in het onderwijs om de zoveel jaar compleet op de schop gaan, door onderzoek, door ervaringen, door .. weet ik veel.

Hoe ik in 2007 in mijn afstudeerjaar staartdelingen uitlegde aan mijn leerlingen, zo gaat het anno 2020 echt niet meer. Maar vraag me niet naar de didactiek die ze anno 2020 daarvoor hanteren, want die kan ik je echt niet 1-2-3 uitleggen zonder me daar eerst goed in te hebben verdiept.

Dan geef ik mijn dochter groot gelijk dat ze mij corrigeert 'omdat de juf het anders doet'. Dat kan ik het kind niet kwalijk nemen.

Het klinkt allemaal leuk dat thuisonderwijs. Maar dat maakt van ons ouders niet ineens semi-leerkrachten.

Een leerkracht zijn is niet voor niets een beroep.

O een nog als aanvulling op je vorige post
Huishouden komt grotendeels voor zijn rekening nu hoor. Koken, wassen, poetsen, allemaal grotendeels zijn pakkie an.

Maar inderdaad, dit trek ik niet op deze manier als het nog maanden voort gaat duren. Maar eerst volgende week een weekje vrij *O*

Benieuqd hoe de verhoudingen komen te liggen per 1 februari, als hij ook weer aan het werk is. Maar dat zien we dan wel weer. Het is toch roeien met de riemen die je hebt en ee het beste van maken.

Maar die uitdaging heeft iedereen wel zo op zijn/haar manier denk ik.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:35:32 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912429
Vanmorgen door de snelteststraat geweest, nu nog geen uitslag binnen

Site crasht ook steeds

Gaat lekkah :+

Ze hadden wel allemaal gezellige kerstbomen met verlichting en ballen neergezet bij de teststraat. 'GGD, feest net u mee' O+
pi_196912529
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:35 schreef Molo het volgende:

Site crasht ook steeds

Ze hadden wel allemaal gezellige kerstbomen met verlichting en ballen neergezet bij de teststraat. 'GGD, feest net u mee' O+
Wijntje erbij en het is al snel leuk,
Go hard or go home
  woensdag 23 december 2020 @ 21:41:50 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912599
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Wijntje erbij en het is al snel leuk,
Zit aan het bier

Heb die lever niet voor niets nodig
pi_196912633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Australië en Nieuw-Zeeland hebben bijvoorbeeld al geen landgrenzen, maar zijn omringd door zee, om maar eens wat te noemen. Dat maakt in- en uitstroom een stuk makkelijker te controleren.
Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.

Dat is wat anders dan het laffe “dringende advies” van oom Rutte.
  woensdag 23 december 2020 @ 21:43:04 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196912635
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:35 schreef Molo het volgende:

Site crasht ook steeds

Ideaal voor mensen die alleen zijn. Even snel een corona test of 5 inplannen en je kan de hele avond daar rondhangen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196912640
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hoe snel kreeg je de uitslag?
Gisterochtend getest en vanavond uitslag dat ik nog een keer moet.
SpannOnd!
Go hard or go home
  woensdag 23 december 2020 @ 21:43:50 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196912661
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ideaal voor mensen die alleen zijn. Even snel een corona test of 5 inplannen en je kan de hele avond daar rondhangen.
Pandemideaal _O_
pi_196912770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.
Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.
pi_196912782
super rustig in ons winkelcentrum nu en de visboer, groenteboer en 2 supermarkten nog open, waar het ook zeer rustig was.

probeerde iemand nog bier te kopen maar dat ging niet door _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196912812
quote:

[..]

je mocht niet eens sommige staten in, werd je gewoon terug gestuurd ( met een boete )
je moest een uitzondering hebben ( werk, mantelzorger ) been there done that in april dit jaar :D
pi_196912939
Dat bier verbod is ook zo kut.
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.

Oh nee mag niet......
pi_196912991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.
Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.

https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
pi_196913073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.

https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
pi_196913121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.

Oh nee mag niet......
Zo onzinnig ook.
pi_196913144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
Ik had het over Australië.

Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:01:56 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196913157
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196913202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik had het over Australië.

Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:03:47 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196913223
CijferVragen:
1) Is er, ms van cijferaars onder ons, een grafisch inzicht over tijd met een leeftijdsverdeling. ?
Ik ben benieuw naar de leeftijdsgroepen met waar besmettingen, ziekenhuis- en IC opnames zich in tijd ontwikkelen.

Dit om een wat completer beeld te krijgen wie van de besmettingen dan in het ziekenhuis komen. de verscjillende Door plaatjes van "leeftijden" over elkaar heen leggen kan ms wat zeggen waar de bron van ziektegevallen ligt.

2) Is iets te zeggen of -en in welk mate de besmettingplaatjes zijn "vervuild" met Covid19 testen op/van mensen die reeds in het ziekenhuis liggen of lagen ?

Kortom betreffen de besmettingscijfers alleen de "nieuwe gevallen" of mogelijk "meer" vakere testen van dezelfde casus/persoon (verspreid over tijd).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196913331
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
quote:

[..]

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
pi_196913402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
pi_196913421
quote:

[..]

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?

Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 22:10:56 ]
pi_196913492
quote:

Oh nee mag niet......
Gewoon overdag inslaan en zorgen dat je genoeg hebt. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:13:22 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Chinese/Spaanse lockdown. Alles dicht voor 3 maanden. Per gezin 1 iemand die 1 keer per week boodschappen mag doen, verder alleen de straat op om je hond uit te laten of vuilnis buiten te zetten, en medische afspraken. Zoiets, maar daar is echt geen support (meer) voor in Europa. Laten we hopen dat het meevalt.
Ook de Spaanse lockdown zorgde niet voor een heel veel snellere terugloop van het virus in golf een. En dan nog moet je alle Schengenlanden dan hetzelfde laten doen, anders kan je 2 weken na het versoepelen opnieuw beginnen.
Antifa
pi_196913586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )

Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.

Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.

normaal gesproken is alles open
  woensdag 23 december 2020 @ 22:15:19 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?

Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.
Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
Antifa
  woensdag 23 december 2020 @ 22:16:53 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )

Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.

Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.

normaal gesproken is alles open
Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
Antifa
pi_196913741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk :Y
Staat hier nog op het lijstje O+
pi_196913788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
wij maken vaak wat langere reisjes dan een weekje of 3
Er was nog niet eens corona ontdekt in NL toen we op reis gingen, er waren nog niet eens regels.

Tevens konden wij toen we op reis gingen in februari om diverse redenen ( ik ben jou geen verklaring schuldig )
niet zomaar even afzeggen, toen de shit los brak in maart had dat wel gekund.

In australie moesten we naar Queensland aangezien we daar verblijf hadden en er geen vluchten meer naar NL gingen en zelfs dat was niet tegen de regels .....
pi_196913822
quote:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
pi_196913900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
Helemaal waar.

Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.

En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
pi_196913913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg :D
pi_196913972
quote:

[..]

Niet oordelen over andermans situatie; helemaal niet als je de context niet weet. In het voorjaar was het voor iedereen nieuw.
pi_196913985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg :D
Dat bedoel ik ook. Je hebt een aantal enorme stedelijke gebieden en daartussen heel veel leegte. :P
Dat maakt een containmentstrategie natuurlijk veel makkelijker dan in Nederland.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:28:44 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196914021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.

En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
Ja absoluut. En het vervelende is dat wij dat soort gedrag als Nederland niet kunnen negeren. Als de helft van de landen om ons heen niet direct in lockdown gaat met dichte grenzen (bijvoorbeeld omdat ze afhankelijk zijn van export, toerisme, of er 10.000 grensovergangen zijn) dan kunnen wij als Nederland wel stoer het Australische model kopiëren maar iedereen snapt dat dat dan geen toekomst heeft.
Antifa
pi_196914053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Je hebt een aantal enorme stedelijke gebieden en daartussen heel veel leegte. :P
Dat maakt een containmentstrategie natuurlijk veel makkelijker dan in Nederland.
makkelijk was het daar zeker niet, en vooral veel strenger.
pi_196914126
Wat denk je gaat de avondklok in met oud en nieuw?
pi_196914176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat snap ik best, maar er zijn ook gebieden met een behoorlijke bevolkings concentratie. Denk bijvoorbeeld aan de agglomeratie Sydney van meer dan 5 miljoen mensen. Toch is het daar nergens uit de hand gelopen. Dit door krachtig containment beleid, ondanks het gejammer van wat rechtse gekkies.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:34:56 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196914234
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Staat hier nog op het lijstje O+
Absolute aanrader :Y
Ontzettend leuk.
A murky, forgotten land.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:35:01 #55
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196914237
We zijn allemaal niet streng genoeg voor ons zelf, is mijn conclusie. We kennen ook geen discipline meer en zeker volhouden doen we ook niet meer. Waar ligt het aan? Respect voor de basismaatregelen zijn helaas ver te zoeken. Onze solidariteit is na voorjaar 2021 helemaal verdwenen. Ieder heeft zeker een hekel aan de maatregelen, dat snap ik wel, maar het is wel nodig om toch aan de maatregelen te blijven houden. Respect voor anderen is ook ver te zoeken.

Dus ik neem het virus erg serieus, maar ook hou ik ook aan de maatregelen! Jij dus ook! Doe dat voor anderen en zorgmedewerkers!
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 23 december 2020 @ 22:37:41 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914322
Goodbye 2020 :')

Slechts 1 miljoen subsidie door het putje... :')
  woensdag 23 december 2020 @ 22:37:47 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196914325
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:31 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat dat nog wel aangekondigd gaat worden.
Maar hoe dan ook gaat Oud en Nieuw denk ik ook een enorme shitzooi worden met veel geweld.
A murky, forgotten land.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:38:30 #58
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196914346
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook gaat Oud en Nieuw denk ik ook een enorme shitzooi worden met veel geweld.
Ze kunnen het wel aankondigen, maar dat is natuurlijk compleet zinloos. Gaat niemand zich aan houden en is niet te handhaven.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 23 december 2020 @ 22:38:36 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914349
quote:
Nee natuurlijk niet.
pi_196914390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat snap ik best, maar er zijn ook gebieden met een behoorlijke bevolkings concentratie. Denk bijvoorbeeld aan de agglomeratie Sydney van meer dan 5 miljoen mensen. Toch is het daar nergens uit de hand gelopen. Dit door krachtig containment beleid, ondanks het gejammer van wat rechtse gekkies.
Maar dat is ons hier ook vrij aardig gelukt. Maar ja, toen kwam de zomervakantie en moesten velen er toch zo nodig even tussenuit, waren veel mensen er wel weer klaar mee en ga zo maar door.

Het probleem hier is niet dat we het niet hebben terug kunnen dringen, maar toch vooral dat het weer opgelaaid is. Dat zie je overigens door heel Europa waar toch een behoorlijk divers scala aan maatregelen en strategieën is gehanteerd.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:40:35 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:35 schreef Ven1972 het volgende:
We zijn allemaal niet streng genoeg voor ons zelf, is mijn conclusie. We kennen ook geen discipline meer en zeker volhouden doen we ook niet meer. Waar ligt het aan? Respect voor de basismaatregelen zijn helaas ver te zoeken. Onze solidariteit is na voorjaar 2021 helemaal verdwenen. Ieder heeft zeker een hekel aan de maatregelen, dat snap ik wel, maar het is wel nodig om toch aan de maatregelen te blijven houden. Respect voor anderen is ook ver te zoeken.

Dus ik neem het virus erg serieus, maar ook hou ik ook aan de maatregelen! Jij dus ook! Doe dat voor anderen en zorgmedewerkers!
Hou toch een op met die zinloze bijdragen, je bent Sigrid Kaag niet
  woensdag 23 december 2020 @ 22:43:16 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914467
Dat verhaal van die steekpartij in een supermarkt gisteren ging schijnbaar niet over corona. Iets met drillrapgroepen?
pi_196914487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:38 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel aankondigen, maar dat is natuurlijk compleet zinloos. Gaat niemand zich aan houden en is niet te handhaven.
Snelrecht met minimumboete van ¤10.000
Wedden dat veel mensen het er dan niet op wagen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 22:45:09 ]
  woensdag 23 december 2020 @ 22:44:06 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914491
quote:

Oke Hugo.
pi_196914496
quote:

Ik houd me over het algemeen netjes aan de regels, maar zelfs ik krijg kriebels van dit soort teksten.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:44:43 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914507
quote:
Eerst even kerst afwachten gok ik
  woensdag 23 december 2020 @ 22:45:22 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Snelrecht met minimumboere van ¤10.000
Slecht idee. Als je een burgeroorlog wil uitlokken moet je zo iets doen.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:45:56 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:43 schreef leolinedance het volgende:
Dat verhaal van die steekpartij in een supermarkt gisteren ging schijnbaar niet over corona. Iets met drillrapgroepen?
Klopt, social media beïnvloedde pisventjes met messen en weinig hersencellen
pi_196914550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:43 schreef leolinedance het volgende:
Dat werd al heel snel ontkracht door de politie, maar dat is natuurlijk minder sensationeel.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:46:27 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914556
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Met welke handhaving?

Zoveel personeel is er niet daar
  woensdag 23 december 2020 @ 22:47:26 #71
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat werd al heel snel ontkracht door de politie, maar dat is natuurlijk minder sensationeel.
Precies.
pi_196914626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Slecht idee. Als je een burgeroorlog wil uitlokken moet je zo iets doen.
Burgeroorlog? Een paar opgeschoten tokkies veroorzaakt echt geen burgeroorlog hoor. 😂
Keyboard warrior gespot. 😆
  woensdag 23 december 2020 @ 22:49:24 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196914649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Burgeroorlog? Een paar opgeschoten tokkies veroorzaakt echt geen burgeroorlog hoor. 😂
Het idee alleen al is ridicuul.
pi_196914667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een boete van 395 euro werd al als buitenproportioneel beschouwd. Maar vooral denken dat een boete van ¤10k de oplossing is.
pi_196914699
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Met welke handhaving?

Al handhaaf je maar 10% van de vallen, daar gaat een precedent van uit. Asociale Nederland kan je maar op één manier bereiken, en dat is door ze het in hun portemonnee te laten voelen. Ook al is pakkans niet heel groot, weinig mensen zullen bereid zijn ¤10.000 boete te riskeren.
pi_196914769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een boete van 395 euro werd al als buitenproportioneel beschouwd. Maar vooral denken dat een boete van ¤10k de oplossing is.
Dat is precies de reden dat het hier zo’n shitshow is. 395 euro vond ik al weinig. 395 is peanuts , en zou mij niet beletten iets te doen als ik asociaal zou zijn. 10k voelen veel mensen wel.
pi_196914770
quote:

[..]

Waarom niet meteen boete van ¤100.000? Hoe hoger de boete, hoe groter de kans dat men zich eraan houdt? En als de boete zo hoog is dat niemand hem meer kan ophoesten dan maar iedereen in de gevangenis op elkaar?
  woensdag 23 december 2020 @ 22:53:27 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196914779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Al handhaaf je maar 10% van de vallen, daar gaat een precedent van uit. Asociale Nederland kan je maar op één manier bereiken, en dat is door ze het in hun portemonnee te laten voelen. Ook al is pakkans niet heel groot, weinig mensen zullen bereid zijn ¤10.000 boete te riskeren.
Lekker proportioneel
pi_196914817
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat het hier zo’n shitshow is. 395 euro vond ik al weinig. 395 is peanuts , en zou mij niet beletten iets te doen als ik asociaal zou zijn. 10k voelen veel mensen wel.
Gelukkig liggen de middeleeuwen al een tijdje achter ons. Inmiddels zijn we al een tijdje afgestapt van het afschrikkingsmodel.
pi_196914864
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html

Misschien na het lezen van dit bericht toch maar beter een avondklok.

Denk anders dat er alleen maar verliezers zijn.

Ik snap dat agenten niet van plan zijn om zichzelf als levende schietschijf in te zetten. Ik heb echt met ze te doen.

Maar geweld trekt geweld aan ofzoiets. Beter zijn we dat voor, voordat de pleures uitbreekt.

En dat zeg ik als pro vrijheidsstrijdster.
pi_196914885
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Lekker proportioneel
Het feit dat je dat niet vind, geeft al aan dat je niet doordrongen bent van de noodzaak.
Stay the fuck at home. Of willen jullie per se een compleet overbelaste zorg, en code zwart.

Ik zie trouwens dat Zwitserland een boete heft van ¤9200 voor mensen die zich niet aan bepaald quarantaine houden. Zo vreemd is het bedrag dus niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig liggen de middeleeuwen al een tijdje achter ons. Inmiddels zijn we al een tijdje afgestapt van het afschrikkingsmodel.
Zwitserland leeft ook in de middeleeuwen?
pi_196914956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ienstwapen-niet.html

Misschien na het lezen van dit bericht toch maar beter een avondklok.

Denk anders dat er alleen maar verliezers zijn.

Ik snap dat agenten niet van plan zijn om zichzelf als levende schietschijf in te zetten. Ik heb echt met ze te doen.

Maar geweld trekt geweld aan ofzoiets. Beter zijn we dat voor, voordat de pleures uitbreekt.

En dat zeg ik als pro vrijheidsstrijdster.
Mensen die zonder reden met explosieven naar de politie gooien verdienen een knieschot, ik hoop dat we het daar allemaal wel over eens zijn.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:00:28 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196914967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom een boete? Ik zou er gewoon een hand af hakken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 23 december 2020 @ 23:00:33 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196914970
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Met welke handhaving?

Geen enkele agent wil boetes van 10k uitdelen.
Antifa
pi_196915003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mer anekdotisch bewijs kan ik dat weerleggen hoor.
pi_196915011
Politie pleit al jaren voor een vuurwerkverbod. Ze gaan maar op de blaren zitten.
pi_196915013
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat is ons hier ook vrij aardig gelukt. Maar ja, toen kwam de zomervakantie en moesten velen er toch zo nodig even tussenuit, waren veel mensen er wel weer klaar mee en ga zo maar door.

Het probleem hier is niet dat we het niet hebben terug kunnen dringen, maar toch vooral dat het weer opgelaaid is. Dat zie je overigens door heel Europa waar toch een behoorlijk divers scala aan maatregelen en strategieën is gehanteerd.
Had ook te maken met betaalde vakanties en niet je geld terug kunnen krijgen.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:04:12 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het feit dat je dat niet vind, geeft al aan dat je niet doordrongen bent van de noodzaak.
Stay the fuck at home. Of willen jullie per se een compleet overbelaste zorg, en code zwart.

Boetes van 10k of overbelaste zorg? Probeer die zorg maar.
Antifa
  woensdag 23 december 2020 @ 23:04:17 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196915064
quote:

[..]

Het ging in maart echt heel snel allemaal. Het Formule 1-seizoen zou gewoon van start gaan in Melbourne. Mensen zaten al op de tribune. En toen opeens werd alles afgelast.
pi_196915067
Ben niet bijgelezen vandaag, waarvoor is een 10k boete?
pi_196915077
quote:
13s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom een boete? Ik zou er gewoon een hand af hakken.
Dat is nogal barbaars. Daarbij levert dat op lange termijn waarschijnlijk ook nogal wat maatschappelijke schade op.

Maar jij vindt het dus wel proportioneel om mensen die zich nu nog niet aan de regels houden , en ons richting code zwart bewegen, te bestraffen met een boete van een paar tientjes? Dat is toch niets? Zeker niet op NYE, daar jaagde ik vroeger standaard een paar barkie doorheen. Een paar tientjes boete boeien dan echt niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 23:06:51 ]
pi_196915083
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Agent Wil wel, plus als bonus nog een EMG'tje erbij.
pi_196915114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:04 schreef Sfancta het volgende:
Ben niet bijgelezen vandaag, waarvoor is een 10k boete?
Mensen die zich willens en wetens misdragen tijdens NYE, met alle gevolgen van dien.
pi_196915135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:04 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Agent Wil wel, plus als bonus nog een EMG'tje erbij.
Haha, ben jij Patrick van SBS6 😁?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:06:37 #95
346939 Janneke141
pi_196915137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is nogal barbaars. Daarbij levert dat op lange termijn waarschijnlijk ook nogal wat maatschappelijke schade op.

Maar jij vindt het dus wel proportioneel om mensen die zich nu nog niet aan de regels houden , en ons richting code zwart bewegen, te bestraffen met een boete van een paar tientjes? Dat is toch niets? Zeker niet op NYE, daar jaagde ik vroeger standaard een barkie doorheen. Een paar tientjes boete boeien dan echt niet.
Ik vind een boete van honderden of zelfs duizenden euro's voor het overtreden van een avondklok of een afstandsregel buitenproportioneel. En daarnaast maakt het het handhaafprobleem eerder groter dan kleiner.
pi_196915148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Had ook te maken met betaalde vakanties en niet je geld terug kunnen krijgen.
Ik zie niet in waarom dat relevant is.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:07:42 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915170
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie trouwens dat Zwitserland een boete heft van ¤9200 voor mensen die zich niet aan bepaald quarantaine houden. Zo vreemd is het bedrag dus niet.
[..]

Zwitserland leeft ook in de middeleeuwen?
Ik heb 21 jaar in de zorg gewerkt, ik weet echt wel wat er speelt gast :D

En ben je weleens in Zwitserland geweest? Ik kom er regelmatig, en dat is absoluut nog de middeleeuwen in veel opzichten.
pi_196915187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind een boete van honderden of zelfs duizenden euro's voor het overtreden van een avondklok of een afstandsregel buitenproportioneel. En daarnaast maakt het het handhaafprobleem eerder groter dan kleiner.
Dat laatste juist niet. Hoe dan?
Als er een afschrikwekkend effect vanuit gaat, valt er de facto minder te handhaven toch?
pi_196915198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:07 schreef Molo het volgende:
En ben je weleens in Zwitserland geweest? Ik kom er regelmatig, en dat is absoluut nog de middeleeuwen in veel opzichten.
Gewoon uit interesse, hoezo?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:09:23 #100
346939 Janneke141
pi_196915208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat laatste juist niet. Hoe dan?
Als er een afschrikwekkend effect vanuit gaat, valt er de facto minder te handhaven toch?
Dergelijke boetes uitdelen zorgt voor heel veel weerstand, en begrijpelijk ook wel. Het maakt de opstand alleen maar groter.
pi_196915212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een onzin dit, Sydney zit nu alweer in de zoveelste lockdown. De bijna barbaarse maatregelen die genomen zijn door de regering daar doen daar niets aan af.
pi_196915241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dergelijke boetes uitdelen zorgt voor heel veel weerstand, en begrijpelijk ook wel. Het maakt de opstand alleen maar groter.
Daar verschillen wij van mening over.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:12:03 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196915287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat een onzin dit, Sydney zit nu alweer in de zoveelste lockdown. De bijna barbaarse maatregelen die genomen zijn door de regering daar doen daar niets aan af.
Aan de andere kant is door hun proactieve houding de zorg nooit overstroomd in Australië. Dat is ook wat waard.
pi_196915306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bijna barbaars? Dramaqueen 🤣

En vertel me hoe de cijfers daar niet goed zijn.
In alle opzichten doen ze het cijfermatig toch héél veel beter dan ons?
pi_196915308
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je bent heel wereldvreemd als je niet denkt dat als men dit invoert de pleuris uitbreekt.
pi_196915328
GB wordt nu via een Duitse luchtbrug bevoorraad.

quote:
Lufthansa legt luchtbrug met 80 ton voedsel in naar Groot-Brittannië
De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa gaat een luchtbrug inleggen naar Groot-Brittannië. Ze levert 80 ton groenten en fruit voor de Britse supermarkten. Die dreigen de volgende dagen met tekorten te kampen, want in de Britse havens heerst chaos. Heel wat vrachtwagens staan er nog geblokkeerd, na de Franse inreisbeperkingen van eerder deze week.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)og-23-december-2020/

Laat dit even tot je doordringen.
Door een Duitse luchtbrug bevoorraad worden. Als Brit zijnde.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196915349
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Aan de andere kant is door hun proactieve houding de zorg nooit overstroomd in Australië. Dat is ook wat waard.
https://www.bloomberg.com(...)lesson-for-the-world

quote:
The city of 5 million people on Wednesday emerged from one of the world’s strictest and longest lockdowns that shuttered businesses and confined residents to their homes for more than three months.
Een gigantisch strenge lockdown voor meer dan 3 maanden met mensen opgesloten in huis :')
  woensdag 23 december 2020 @ 23:14:24 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het is niet een meningskwestie o een forum. Als jouw bespottelijke idee doorgang vindt, dan maakt het wel even uit wat de bevolking ervan vindt. Dat is niet slechts een verschil van mening maar essentieel voor de effecten van het beleid.
Antifa
  woensdag 23 december 2020 @ 23:14:40 #109
346939 Janneke141
pi_196915370
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]

Het is jammer dat ze niet meer kunnen opstijgen vanaf Tempelhof.
pi_196915386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:12 schreef CR7 het volgende:

[..]

Je bent heel wereldvreemd als je niet denkt dat als men dit invoert de pleuris uitbreekt.
Leer mij Nederlanders kennen. Altijd een grote bek, tot dat ze in hun portemonnee geraakt dreigen te worden.

De echte aso’s die niets te verliezen hebben (uitkeringstrekkers etc.) zal je niet weerhouden. De gelegenheidsterroristen wel.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:15:26 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196915399
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Een gigantisch strenge lockdown voor meer dan 3 maanden met mensen opgesloten in huis :')
Mensen kregen daar ook financiële steun van de overheid. Niet alleen bedrijven, maar gewoon particulieren die thuis moesten blijven.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:15:43 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gewoon uit interesse, hoezo?
Zeer ouderwetse conservatieve gedachten en gebruiken

Je hand wordt er bijna afgehakt als je bedenkt dat het vast ook wel lekker is om een spruitjes of een stuk broccoli in de kaasfondue te dippen

Je huis in een andere kleur dan de buurt schilderen mag je ook wel vergeten

En als man en vrouw blijven werken terwijl je een kind krijgt? Nouuuu, de vrouw blijft toch gewoon thuis?

Prachtig land en best leuke mensen, maar wel ouderwets as fuck.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:16:02 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In de opzichten van de langdurige inperking van de vrijheid van individuen doen ze het niet best. Dus niet in alle opzichten.
Antifa
pi_196915413
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

ik hoop dat er veel livestreams zijn
  woensdag 23 december 2020 @ 23:16:36 #115
346939 Janneke141
pi_196915425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Met als bonus de wetenschap dat als ze volgende week weer ergens 12 besmettingen opduiken, het hele spul opnieuw thuis wordt opgesloten. Prachtsysteem. Onbegrijpelijk dat niet de hele wereld dat zo doet, eigenlijk.
pi_196915426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is jammer dat ze niet meer kunnen opstijgen vanaf Tempelhof.
De ironie hè. :X
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2020 @ 23:16:57 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196915434
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Je huis in een andere kleur dan de buurt schilderen mag je ook wel vergeten
Dat is in Nederland natuurlijk ook zo. Behalve als je Guus Meeuwis heet :+
pi_196915435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Leer mij Nederlanders kennen. Altijd een grote bek, tot dat ze in hun portemonnee geraakt dreigen te worden.

De echte aso’s die niets te verliezen hebben (uitkeringstrekkers etc.) zal je niet weerhouden. De gelegenheidsterroristen wel.
Enige met een grote bek ben jij. Misschien had je minder aan de kapsalons moeten zitten. Had je minder druk hoeven maken om dit griepje.
pi_196915436
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mensen kregen daar ook financiële steun van de overheid. Niet alleen bedrijven, maar gewoon particulieren die thuis moesten blijven.
Leuk en aardig, maar ik zou het niet aankunnen en dan heb ik liever druk op het zorgstelsel dan zo'n strenge lockdown.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:17:04 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:15 schreef Molo het volgende:

[..]

En als man en vrouw blijven werken terwijl je een kind krijgt? Nouuuu, de vrouw blijft toch gewoon thuis?

Vrouwenkiesrecht komt daar uit 1964 ofzo toch? :P
Antifa
pi_196915466
quote:

[..]

Melbourne heeft meer dan 110 (!) dagen in een keiharde lockdown gezeten. Het heeft families verscheurd, kinderen hebben een compleet lesjaar verloren, vele levens gingen verloren aan huiselijk geweld en de mentale klappen die mensen hebben opgelopen zijn niet te kwantificeren. Ja, dat noem ik bijna barbaars.

quote:
Cijfers zijn irrelevant. Sydney zit nu ook weer in lockdown en er hoeft maar iemand raar te kuchen in Melbourne en iedereen wordt daar ook weer opgesloten.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:18:19 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915478
quote:

[..]

Niet naar en stervende geliefden toe kunnen bijvoorbeeld. Er zijn daar andere keuzes gemaakt en dat heeft ook naast voordelen veel nadelen opgeleverd
  woensdag 23 december 2020 @ 23:18:55 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915497
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met als bonus de wetenschap dat als ze volgende week weer ergens 12 besmettingen opduiken, het hele spul opnieuw thuis wordt opgesloten. Prachtsysteem. Onbegrijpelijk dat niet de hele wereld dat zo doet, eigenlijk.
Toch een fantastisch vooruitzicht. Gaan we eerst 3 maanden in absolute isolatie en als er dan 10 mensen via Duitsland of België besmet raken begint het hele feest weer opnieuw.
Antifa
pi_196915498
quote:

[..]

Geen rechter die dat gaat opleggen.
zie email 27 oktober
pi_196915508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ook de Spaanse lockdown zorgde niet voor een heel veel snellere terugloop van het virus in golf een. En dan nog moet je alle Schengenlanden dan hetzelfde laten doen, anders kan je 2 weken na het versoepelen opnieuw beginnen.
Jep, onmogelijk dus.
Dus keihard gaan vaccineren, en (mogelijk in stilte) voorbereiden op het ergste (en een echte overloop van de zorg).
En nog steeds, de grootste winst is nu te pakken door mensen op vluchten uit de VK en Afrika (Kenia en Ethiopie zijn ook hubs naar ZA) ook achteraf te testen, en niet steeksproefgewijs, maar iedereen die in NL blijft. Liever iets teveel testen dan iets te weinig. De verdubbelingstijd blijft hetzelfde, maar als je er nu 10 oppikt voor zie iemand besmetten heeft dat veel meer impact dan over een week, of twee weken.

UK nam al weer toe aan einde lockdown, en is afgelopen week bijna verdubbeld.
Ook ZA laat een scherpe groei zien. Men zegt veel verspreiding onder jongeren, veel feesten geweest aan het einde van het school/uni jaar, mogelijk veel superspreader events. Maar ook het aantal doden neemt er behoorlijk toe en de ziekenhuizen in de Kaap lopen vol, wat je niet echt verwacht als het vooral jongeren zouden zijn die besmet zijn.
Dat is wat er op de EU afkomt nu, daar moet je voor plannen, en hopen dat het meevalt.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:19:49 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915523
quote:
[..]

Pfoe
  woensdag 23 december 2020 @ 23:20:46 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915547
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is in Nederland natuurlijk ook zo. Behalve als je Guus Meeuwis heet :+
True, in zijn frigging crematorium :')
pi_196915549
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hier ook niet.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:21:33 #129
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196915562
quote:
[..]

Ik realiseer me ineens dat British Airways geen Cargo tak meer heeft, dat hebben ze jaren geleden al de deur uit gedaan.
En als gevolg nu dus afhankelijk van de Duitsers. :D

Hier hebben we gelukkig nog de 747 freighters van KLM die overal naartoe gestuurd kunnen worden als de nood aan de man is.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:22:25 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vrouwenkiesrecht komt daar uit 1964 ofzo toch? :P
Geen idee maar het is apart volk :D
pi_196915584
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:16 schreef CR7 het volgende:

[..]

Enige met een grote bek ben jij. Misschien had je minder aan de kapsalons moeten zitten. Had je minder druk hoeven maken om dit griepje.
Griepje? Maybe. Maar het ontregelt momenteel wel de hele samenleving en dreigt de zorg te doen klappen.

Ik ben het écht beu nu. Ik wil ook gewoon weer naar restaurant en met vrienden chillen. En met de halfslachtige aangemodder gaat het maar door, en door, en door.
Ik ben het beu. Hoe slechter mensen zich aan de regels houden, hoe langers deze ellende duurt.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:22:45 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196915588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Hier ook niet.
Eh? Alle reguliere geplande zorg is weer opgeschort. Er zijn weer patiënten naar Duitsland verplaatst. Het leger moet bijspringen omdat de ziekenhuizen in Twente ook de acute zorg niet meer dreigen te kunnen uitvoeren. De druk op de zorg is echt van ongekende proporties en er lijkt voorlopig nog geen einde aan te komen.
pi_196915608
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eh? Alle reguliere geplande zorg is weer opgeschort. Er zijn weer patiënten naar Duitsland verplaatst. Het leger moet bijspringen omdat de ziekenhuizen in Twente ook de acute zorg niet meer dreigen te kunnen uitvoeren. De druk op de zorg is echt van ongekende proporties en er lijkt voorlopig nog geen einde aan te komen.
Dat is nog niet overspoeld. En dat is ook de reden voor de huidige lockdown natuurlijk.
pi_196915623
Goed nieuws! Serum van mensen die 'gewone' corona hadden neutraliseert het Engelse corona net zo goed als gewone corona. Dit is een goede indicatie dat de vaccins ook net zo goed zullen werken.

twitter

Sorry voor de cross posts.
pi_196915634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Griepje? Maybe. Maar het ontregelt momenteel wel de hele samenleving en dreigt de zorg te doen klappen.

Ik ben het écht beu nu. Ik wil ook gewoon weer naar restaurant en met vrienden chillen. En met de halfslachtige aangemodder gaat het maar door, en door, en door.
Ik ben het beu. Hoe slechter mensen zich aan de regels houden, hoe langers deze ellende duurt.
Ja en dan wil je men maar financieel naar de tyfus helpen. Ja dat is de oplossing. Als de ziekenhuisbedden maar vrij blijven..
pi_196915640
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Pfoe
Op RTL-Z versprak de reporter zich en noemde het Luftwaffe. Ipv Lufthansa. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2020 @ 23:26:13 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196915687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is wat er op de EU afkomt nu, daar moet je voor plannen, en hopen dat het meevalt.
Ja, maar om midden in het vaccinatieproces alles om te gooien is ook niet haalbaar om op de achtergrond te doen. Iedereen is nu bezig met het prikken, de huidige druk op de ziekenhuizen, is er nog wel mankracht om op de achtergrond een heel noodscenario op te tuigen dat dit moet gaan weerstaan?

Het enoge geluk dat ik me nog kan voorstellen is dat we wellicht heel even wat verlichting krijgen qua besmettingen omdat het virus nog niet dominant is. Maar dat gaat dan echt van korte duur zijn.
Antifa
pi_196915694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik realiseer me ineens dat British Airways geen Cargo tak meer heeft, dat hebben ze jaren geleden al de deur uit gedaan.
En als gevolg nu dus afhankelijk van de Duitsers. :D

Hier hebben we gelukkig nog die 747 freighters van KLM die overal naartoe gestuurd kunnen worden als de nood aan de man is.
Bevoorraad worden door een luchtbrug door Duitsers. Dat moet pijn doen. Zeker voor een Brit.
Mijn god.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196915698
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja en dan wil je men maar financieel naar de tyfus helpen. Ja dat is de oplossing. Als de ziekenhuisbedden maar vrij blijven..
Wat is jouw voorstel dan?
pi_196915699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed nieuws! Serum van mensen die 'gewone' corona hadden neutraliseert het Engelse corona net zo goed als gewone corona. Dit is een goede indicatie dat de vaccins ook net zo goed zullen werken.

[ twitter ]

Dat klinkt goed, men had dat ook ongeveer verwacht toch?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:26:45 #141
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_196915703
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ twitter ]

Ik ben dol op goed nieuws! *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 23 december 2020 @ 23:30:47 #142
346939 Janneke141
pi_196915784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef wpor het volgende:

[..]

Dit blijft toch ook wel een mooie om de discussie te slopen hoor.

Stap 1: Insert kutplan
Stap 2: Iemand noemt een kutplan een kutplan
Stap 3: Ja maar hé Iemand, wat wil jij dan?
Stap 4: Iemand heeft geen alternatief voor het kutplan
Stap 5: Zie je nu wel, het is helemaal geen kutplan. We moeten het invoeren.

Dat is niet helemaal hoe het werkt, hoor.
pi_196915785
quote:

[ twitter ]

Maar die nieuwe variant is eigenlijk (grotendeels) hetzelfde als de oude variant? Alleen hij vermeerdert zich makkelijker? Of de spikes werken beter?

Want in principe kan het ziekteverloop er ook voor zorgen dat een virus zich makkelijker verspreidt. Het is gunstig voor een virus als de gastheer zo lang als mogelijk het virus kan verspreiden. In die zin heeft het virus er wat aan als de gastheer asymptomatisch of slechts lichtjes ziek is. En aan een patient die overlijdt heeft het virus natuurlijk ook niets.
pi_196915824
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef wpor het volgende:

[..]

Accepteren dat er altijd een groep zal zijn die zich niet aan de maatregelen houdt. Of gewoon eerlijk zeggen dat alleen de directe coronazorg belangrijk is. En de rest de tering mag krijgen. Depressies, zelfmoorden allemaal niet belangrijk. Baan kwijt, zaak failliet ja jammer dan. 10.000 euro boete erbovenop, eigen schuld. Als de ziekenhuizen maar niet overstromen.
pi_196915839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat klinkt goed, men had dat ook ongeveer verwacht toch?
Veel experts wel ja, maar er postten hier ook wat twijfel-verspreiders.
pi_196915892
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:32 schreef CR7 het volgende:

[..]

Accepteren dat er altijd een groep zal zijn die zich niet aan de maatregelen houdt. Of gewoon eerlijk zeggen dat alleen de directe coronazorg belangrijk is. En de rest de tering mag krijgen. Depressies, zelfmoorden allemaal niet belangrijk. Baan kwijt, zaak failliet ja jammer dan. 10.000 euro boete erbovenop, eigen schuld. Als de ziekenhuizen maar niet overstromen.
Ik denk echt dat ik de gevolgen onderschat van wat voor ontwrichtende uitwerking een code zwart i.c.m. alsmaar stijgende besmetting zou hebben. Dat beperkt zich dan echt niet alleen tot de mensen die last hebben van het ‘griepje’.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:36:00 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196915899
quote:

Oh nee mag niet......
Nee dat is super gevaarlijk, bier halen na 20u :'(
pi_196915922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo leer je de echte junks wel kennen hoor.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:39:07 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196915930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit blijft toch ook wel een mooie om de discussie te slopen hoor.

Stap 1: Insert kutplan
Stap 2: Iemand noemt een kutplan een kutplan
Stap 3: Ja maar hé Iemand, wat wil jij dan?
Stap 4: Iemand heeft geen alternatief voor het kutplan
Stap 5: Zie je nu wel, het is helemaal geen kutplan. We moeten het invoeren.

Dat is niet helemaal hoe het werkt, hoor.
Iemand: Hugo kan er geen klote van.
Reactie: Als of jij het beter zou doen!1!!!

Iemand: Het is fucking druk in het dorp hier.
Reactie: Wat deed je er zelluf dan!1!!
  woensdag 23 december 2020 @ 23:39:59 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196915943
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zo leer je de echte junks wel kennen hoor.
Die halen hun shit op random tijdstippen. En op verschillende plaatsen :P
  woensdag 23 december 2020 @ 23:40:27 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196915952
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Nooooo _O- _O- _O- _O- :D :D
pi_196915957
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, wat is de logica?

Mensen (alcoholisten en jongeren) kunnen niet plannen en zullen hierdoor minder drinken en bij elkaar komen?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:41:25 #153
346939 Janneke141
pi_196915962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, wat is de logica?

Mensen (alcoholisten en jongeren) kunnen niet plannen en zullen hierdoor minder drinken en bij elkaar komen?
Mensen die de kroeg uit komen gaan massaal bier halen in de supermarkt.
pi_196915982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mensen die de kroeg uit komen gaan massaal bier halen in de supermarkt.
Mensen die uit de dichte kroeg komen?
pi_196915993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar die nieuwe variant is eigenlijk (grotendeels) hetzelfde als de oude variant? Alleen hij vermeerdert zich makkelijker? Of de spikes werken beter?

Want in principe kan het ziekteverloop er ook voor zorgen dat een virus zich makkelijker verspreidt. Het is gunstig voor een virus als de gastheer zo lang als mogelijk het virus kan verspreiden. In die zin heeft het virus er wat aan als de gastheer asymptomatisch of slechts lichtjes ziek is. En aan een patient die overlijdt heeft het virus natuurlijk ook niets.
Het lijkt erop dat het virus beter hecht aan cellen, dus inderdaad dat de spikes beter werken.

Wat betreft het laatst; dat hoeft niet altijd waar te zijn.
Ja, een virus wat heel dodelijk is, en zijn gastheer doodt, heeft in theorie minder kans zich te verspreiden. Maar dat hangt af van een aantal factoren. Als je heel lang infectieus blijft zonder je gastheer aan te tasten, kun je je heel goed verspreiden, ook gaat uiteindelijk je gastheer dood. HIV bijvoorbeeld.

Voor een luchtwegaandoening is het erg handig als je gastheer kucht, daarmee wordt je de ruimte in geslingerd. Maar voor SARS-CoV-2 lijkt het weinig uit te maken of de gastheer overlijdt. Men heeft in een aantal studies (staan geloof ik in het peer review topc) geen 'levend' virus aangetroffen meer dan 9 dagen na infect/na eerste symptomen (even ontschoten welke 2 van de 2 precies). Dit is oa ook de reden dat de quarantaine periode verlaagd is van 14 naar 10 dagen. Als de gastheer dus na meer dan 9 dagen overlijdt, heeft dat geen enkele invloed op het virus zelf, die was immers al 'klaar' met die gastheer. Ook zijn er studies geweest die nauwelijks besmettingen aantroffen in contacten van mensen die asymptomatisch waren. Dus als je als virus 9 dagen hebt om je te verspreiden wanneer je een gastheer hebt geinfecteerd, dan kun je maar beter zorgen dat die wel symptomen heeft, zolang hij maar niet binnen 9 dagen doodgaat.
Maar het zou ook mogelijk kunnen zijn om je beter te verspreiden door je langer te kunnen verspreiden, in dat geval moet je inderdaad zorgen dat je gastheer dat ook aankan. Maar dat lijkt vooralsnog niet te gebeuren.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:44:04 #156
346939 Janneke141
pi_196915999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb het niet bedacht.
pi_196916040
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar om midden in het vaccinatieproces alles om te gooien is ook niet haalbaar om op de achtergrond te doen. Iedereen is nu bezig met het prikken, de huidige druk op de ziekenhuizen, is er nog wel mankracht om op de achtergrond een heel noodscenario op te tuigen dat dit moet gaan weerstaan?

Het enoge geluk dat ik me nog kan voorstellen is dat we wellicht heel even wat verlichting krijgen qua besmettingen omdat het virus nog niet dominant is. Maar dat gaat dan echt van korte duur zijn.
Tenzij je binnen een dag of 2 weet hoeveel virus er al is. Veel positieve samples uit Amsterdam sequencen, en een verhoogde steekproef in de rest van het land. Dan kijken of je al fucked bent, of dat eventuele maatregelen nog nut hebben om tijd te kopen.
pi_196916066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tenzij je binnen een dag of 2 weet hoeveel virus er al is. Veel positieve samples uit Amsterdam sequencen, en een verhoogde steekproef in de rest van het land. Dan kijken of je al fucked bent, of dat eventuele maatregelen nog nut hebben om tijd te kopen.
Maar uiteindelijk zwakt de groei ook wel af naar mate we meer immuniteit in de samenleving hebben. Op dit moment zitten we op een kritiek punt, als we nu de curve maar om kunnen buigen en dat de ziekenhuizen even lucht kunnen krijgen.
  woensdag 23 december 2020 @ 23:50:59 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196916090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, wat is de logica?

Het is ooit bedacht toen de kroegen om 22:00 ofzo dicht moesten. Dat de jongeren dan niet nog bier gingen halen in de supermarkt/nachtwinkel whatever om verder te zuipen.

Het was al een bullshitregel, maar sinds de kroegen dicht zijn natuurlijk helemaal.
pi_196916095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat het virus beter hecht aan cellen, dus inderdaad dat de spikes beter werken.

Wat betreft het laatst; dat hoeft niet altijd waar te zijn.
Ja, een virus wat heel dodelijk is, en zijn gastheer doodt, heeft in theorie minder kans zich te verspreiden. Maar dat hangt af van een aantal factoren. Als je heel lang infectieus blijft zonder je gastheer aan te tasten, kun je je heel goed verspreiden, ook gaat uiteindelijk je gastheer dood. HIV bijvoorbeeld.

Voor een luchtwegaandoening is het erg handig als je gastheer kucht, daarmee wordt je de ruimte in geslingerd. Maar voor SARS-CoV-2 lijkt het weinig uit te maken of de gastheer overlijdt. Men heeft in een aantal studies (staan geloof ik in het peer review topc) geen 'levend' virus aangetroffen meer dan 9 dagen na infect/na eerste symptomen (even ontschoten welke 2 van de 2 precies). Dit is oa ook de reden dat de quarantaine periode verlaagd is van 14 naar 10 dagen. Als de gastheer dus na meer dan 9 dagen overlijdt, heeft dat geen enkele invloed op het virus zelf, die was immers al 'klaar' met die gastheer. Ook zijn er studies geweest die nauwelijks besmettingen aantroffen in contacten van mensen die asymptomatisch waren. Dus als je als virus 9 dagen hebt om je te verspreiden wanneer je een gastheer hebt geinfecteerd, dan kun je maar beter zorgen dat die wel symptomen heeft, zolang hij maar niet binnen 9 dagen doodgaat.
Maar het zou ook mogelijk kunnen zijn om je beter te verspreiden door je langer te kunnen verspreiden, in dat geval moet je inderdaad zorgen dat je gastheer dat ook aankan. Maar dat lijkt vooralsnog niet te gebeuren.
Ja, ik snap het. Als de periode langer wordt dat je infectieus bent, is dat gunstig voor het virus. En als je genezen bent, is dat voor het virus hetzelfde als dat je dood bent.

Dus het coronavirus wordt vooral effectiever als mensen langer rondlopen en het virus flink verspreiden, onder andere door te hoesten. Behalve bij Maurice de Hond, die kan alleen door de kleinere deeltjes (aerosols genoemd) ziek worden.
pi_196916108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is ooit bedacht toen de kroegen om 22:00 ofzo dicht moesten. Dat de jongeren dan niet nog bier gingen halen in de supermarkt/nachtwinkel whatever om verder te zuipen.
Ja, dan heeft het toch met plannen te maken. Als je goed bent in plannen heb je op het juiste moment een voorraad.
pi_196916164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:26 schreef VoMy het volgende:
Hoe kan zo'n nieuwe variant eigenlijk zo snel dominant worden?

Zelf zou ik denken dat deze nieuwe variant lang naast de oude variant blijft bestaan, de oude variant is immers ook succesvol. Het ene virus drukt het andere virus toch niet weg?
  woensdag 23 december 2020 @ 23:56:30 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196916191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, dan heeft het toch met plannen te maken. Als je goed bent in plannen heb je op het juiste moment een voorraad.
Ja natuurlijk, echt mega naïef. Net als dat online Goodbye 2020 oud & nieuw festival voor jongeren. De figuren die dit bedenken hebben echt geen idee over jongeren.
pi_196916202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zelf zou ik denken dat deze nieuwe variant lang naast de oude variant blijft bestaan, de oude variant is immers ook succesvol. Het ene virus drukt het andere virus toch niet weg?
@George_of_the_Jungle
  woensdag 23 december 2020 @ 23:58:49 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196916214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, ik snap het. Als de periode langer wordt dat je infectieus bent, is dat gunstig voor het virus. En als je genezen bent, is dat voor het virus hetzelfde als dat je dood bent.

Dus het coronavirus wordt vooral effectiever als mensen langer rondlopen en het virus flink verspreiden, onder andere door te hoesten. Behalve bij Maurice de Hond, die kan alleen door de kleinere deeltjes (aerosols genoemd) ziek worden.
Mooi is dat he, die selectiviteit van het virus. Op (vluchten naar) Curacao hoef je er ook niet voor te vrezen :P
  donderdag 24 december 2020 @ 00:01:44 #166
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196916242
quote:

[..]

Als je maatregelen neemt om de R onder 1 te krijgen, en ze doen dat voor de oude variant maar niet voor de nieuwe variant, dan groeit enkel het aantal besmettingen met de nieuwe variant.
are we infinite or am I alone
pi_196916267
We hebben vandaag in ieder geval van het RIVM tehoren gekregen waar de meeste coronabrandhaarden zich bevinden. Dus de aanpak kan ook vrij gericht.

quote:
RIVM: negen van tien grootste coronabrandhaarden zijn christelijke gemeente

In Nederland zijn momenteel negen van de tien grootste coronabrandhaarden een christelijke gemeente, dat bevestigt het RIVM na berichtgeving door Trouw. Van de twintig gemeenten met de meeste besmettingen per honderdduizend inwoners waren er veertien christelijk.

Als definitie van een christelijke gemeente hanteert het RIVM alle gemeenten waar de laatste verkiezingen meer dan 20 procent SGP of ChristenUnie stemde. Dat zijn er in totaal 42.

Grote gezinnen
Het RIVM heeft geen verklaring gegeven waarom christelijke gemeenten oververtegenwoordigd zijn in de lijst van brandhaarden. Een mogelijke verklaring is volgens het RIVM dat de gezinnen vaak veel groter zijn en mensen in deze dorpen vaak bij hetzelfde bedrijf werken. Op die manier kan het virus zich relatief snel verspreiden.

"We weten niet hoe de besmettingen binnen een gemeente verdeeld zijn", zegt het instituut tegen Trouw. "Maar het is aannemelijk dat de christelijke gemeenschappen de verklarende factor zijn, omdat het verband anders niet zo duidelijk was."

De woordvoerder van het RIVM zegt tegen de NOS: "We willen niet stigmatiseren, maar we willen het wel benoemen. Dat hebben we eerder ook gedaan bij andere groepen met veel besmettingen, zoals jongeren en mensen die terugkwamen van vakantie."
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-49890750
pi_196916287
twitter
pi_196916302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:05 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Volgensmij toch best simpel

Mocht je in het vliegtuig alsnog besmet worden kan je negatief testen bij aankomst. Als incubatietijd is verlopen kan je binnen 10 dagen alsnog positief testen, of niet?
pi_196916310
twitter

Hoe kan het dat in Duitsland het aantal besmettingen 3x zoveel is als in Nederland, maar het aantal doden 9x zoveel? Hun testbeleid was toch altijd een voorbeeld voor andere landen? Of wordt in Nederland het aantal doden fors ondergerapporteerd?
pi_196916320
quote:
[ twitter ]
Dat is logisch. Je kan negatief testen. Maar misschien ben je 3 dagen daarvoor geïnfecteerd maar is het nog niet geïncubeerd. Daarvoor is het zinvol om in quarantaine te gaan. Maar hé het gaat wel op zijn Nederlands. Vrijblijvend, dus een wassen neus. Grenzen staan wagenwijd open voor mutaties.

Niet dat ik de illusie heb dat we het volledig buiten de deur kunnen houden, maar afremmen is nu wel essentieel. Elke week met minder besmettingen kan tellen, met het oog op de vaccins.
pi_196916322
Kennis van me ligt op sterven, hersenbloeding gehad 8 jaar geleden, was al redelijk zwak. Zorg aan huis is besmet bij hem thuis geweest... 49 jaar.
pi_196916340
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:09 schreef Sfancta het volgende:
Kennis van me ligt op sterven, hersenbloeding gehad 8 jaar geleden, was al redelijk zwak. Zorg aan huis is besmet bij hem thuis geweest... 49 jaar.
Hé wat naar zeg, sterkte.
pi_196916399
twitter

Hier word ik zwaar agressief van. Je gaat er niet over. Accepteer het, ga niet publiekelijk je gram lopen halen.
zie email 27 oktober
pi_196916502
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan het dat in Duitsland het aantal besmettingen 3x zoveel is als in Nederland, maar het aantal doden 9x zoveel? Hun testbeleid was toch altijd een voorbeeld voor andere landen? Of wordt in Nederland het aantal doden fors ondergerapporteerd?
Het kan haast niet anders dan dat zij ontzettend weinig testen. De hoeveelheid mensen die overlijden tenopzichte van de bevestigde getallen is 3%. Dat ligt heel ver van de infection fatality rate van corona.
  donderdag 24 december 2020 @ 00:36:05 #176
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196916526
quote:
Dat vrees ik dus telkens de dokter bij m'n ouders langs gaat. "Doet die wel genoeg om besmetting te vermijden, draagt ze een ffp2 masker (waarschijnlijk niet)?
Sterkte...
pi_196916535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hier word ik zwaar agressief van. Je gaat er niet over. Accepteer het, ga niet publiekelijk je gram lopen halen.
Waarom je gaat voor je baas de grens over niet voor een snoepreisje maar gewoon werk. Vervolgens is er een paniek reactie de grenzen gaan dicht en jij zit met kerst in je truc zonder eten en drinken.
pi_196916552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Waarom je gaat voor je baas de grens over niet voor een snoepreisje maar gewoon werk. Vervolgens is er een paniek reactie de grenzen gaan dicht en jij zit met kerst in je truc zonder eten en drinken.
Mooi. Dan moeten de gezamenlijke vakbonden maar in actie komen ofzo. De EU gaat er niet over.
zie email 27 oktober
pi_196916575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mooi. Dan moeten de gezamenlijke vakbonden maar in actie komen ofzo. De EU gaat er niet over.
Ik ben sowieso tegen het sluiten van grenzen omdat het bergen ellende veroorzaakt. Dat zie je nu ook weer maar goed dat maakt tegenwoordig toch niks meer uit.
pi_196916764
quote:
Damn... slecht zeg, sterkte.
pi_196916785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat vrees ik dus telkens de dokter bij m'n ouders langs gaat. "Doet die wel genoeg om besmetting te vermijden, draagt ze een ffp2 masker (waarschijnlijk niet)?
Sterkte...
Dat is ook de reden dat ik nu niet naar een dokter wilde dit jaar.
Helaas had ik vanavond geen keus meer, moest een tetanusprik halen. -O-
Ik zag enorm op tegen de volle wachtkamer en lange wachttijd die ze daar in het verleden hadden (ook dus 'savonds laat) maar tot mijn stomme verbazing was er helemaal niemand. Kon meteen doorlopen. Dokter netjes medisch mondkapje op.

Dusss... ik heb alvast geoefend voor de vaccinatie! :7
En ik mocht zelf kiezen of ik het in mijn arm of bil wilde! *O*
pi_196916798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zag enorm op tegen de volle wachtkamer en lange wachttijd die ze daar in het verleden hadden (ook dus 'savonds laat) maar tot mijn stomme verbazing was er helemaal niemand. Kon meteen doorlopen. Dokter netjes medisch mondkapje op.

Ik wil niet vervelend zijn maar het domste wat je kan doen is niet naar een dokter gaan en zeker voor dit soort dingen je bespaard je echt een hoop ellende.
  donderdag 24 december 2020 @ 01:17:47 #183
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196916801
quote:

[..]

Nou meid, het is fantastisch.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196916804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn maar het domste wat je kan doen is niet naar een dokter gaan en zeker voor dit soort dingen je bespaard je echt een hoop ellende.
Tetanus schijnt ook slecht te bevallen. :{
pi_196916820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tetanus schijnt ook slecht te bevallen. :{
Daarom ook goed dat je gegaan bent want echt het bespaart je een berg ellende.
  donderdag 24 december 2020 @ 01:26:41 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196916844
Het aantal doden in Europa is de laatste zestig dagen flink opgelopen.
Op 24 oktober, en nu (afgeronde aantallen):

Italië: 37000, nu 70000
Frankrijk: 35000, nu 62000
Duitsland: 10000, nu 29000
Polen: 4300, nu 26000
Tsjechië: 2100, nu 10600
Roemenië: 2100, nu 14700
Zwitserland: 2100, nu 7000
Portugal: 2300, nu 6300
Oostenrijk 960, nu 5600
...
  donderdag 24 december 2020 @ 01:33:46 #187
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196916877
quote:
Hmm, een boostershot is enkel dringend wanneer het meer dan 10 jaar geleden is, en je een verwonding hebt opgelopen. What happened?
pi_196916890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hmm, een boostershot is enkel dringend wanneer het meer dan 10 jaar geleden is, en je een verwonding hebt opgelopen. What happened?
Klopt.
Mijn hangoor was het na 2 weken zat om gedwongen medicatie toegediend te krijgen. }:|
Gelukkig hoeft ie nu nog maar 15 dagen meer... -O-

I will survive! ;)
  donderdag 24 december 2020 @ 01:43:07 #189
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196916910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Klopt.
Mijn hangoor was het na 2 weken zat om gedwongen medicatie toegediend te krijgen. }:|
Gelukkig hoeft ie nu nog maar 15 dagen meer... -O-

I will survive! ;)
pi_196916916
quote:
Goed plan! _O-
  donderdag 24 december 2020 @ 01:54:59 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196916955
quote:

[..]

Laat me raden wat je gekozen hebt :P
pi_196916960
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat me raden wat je gekozen hebt :P
Ik heb netjes gevraagd waar zijn voorkeur naar uitging... O+
En we waren het eens... :+
pi_196916963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een vreemde post dit zeg.
  donderdag 24 december 2020 @ 01:58:57 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196916966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb netjes gevraagd waar zijn voorkeur naar uitging... O+
En we waren het eens... :+
O, dokter, wat doet u nu? :P
pi_196916969
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

O, dokter, wat doet u nu? :P
Dokter? Bent u dat? ;)
pi_196916987
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maakt het uit wat, als iemand medisch hulp nodig heeft zeker als het klein is gewoon voor gaan. Zeker kleine dingen die vroeg verholpen kunnen worden kunnen een bak ellende later voorkomen. Plus dit geeft ook totaal geen druk op de zorg. Maar ik heb al gelezen in deze topic reeks dat mensen bijvoorbeeld de tandarts willen ontzien vanwege corona....
pi_196917001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 01:26 schreef crystal_meth het volgende:
Het aantal doden in Europa is de laatste zestig dagen flink opgelopen.
Op 24 oktober, en nu (afgeronde aantallen):

Italië: 37000, nu 70000
Frankrijk: 35000, nu 62000
Duitsland: 10000, nu 29000
Polen: 4300, nu 26000
Tsjechië: 2100, nu 10600
Roemenië: 2100, nu 14700
Zwitserland: 2100, nu 7000
Portugal: 2300, nu 6300
Oostenrijk 960, nu 5600
...
Wat een serieuze aantallen zeg. Vooral Oost-Europa en Duitsland relatief erg zwaar getroffen in deze herfstgolf? Las vanmorgen iets over 125 doden (per dag) in Bulgarije ook.

En cijfers van Spanje? UK? België? :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 24-12-2020 02:21:25 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196917017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 02:15 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat een serieuze aantallen zeg. Vooral Oost-Europa en Duitsland relatief erg zwaar getroffen in deze herfstgolf? Las vanmorgen iets over 125 doden (per dag) in Bulgarije ook.

En cijfers van Spanje? UK? België? :@
Gisteren iets van 29.000 positieve testen en zo'n 950 doden in Duitsland.
Vind het verbazingwekkend veel.
Snap ook niet goed of dat aan hun testbeleid ligt (waar altijd zo hoog over op werd gegeven) of ergens anders aan.
  donderdag 24 december 2020 @ 02:35:34 #199
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196917031
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 02:15 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat een serieuze aantallen zeg. Vooral Oost-Europa en Duitsland erg zwaar getroffen in deze herfstgolf? Las vanmorgen iets over 125 doden (per dag) in Bulgarije ook.
Ik zag op De Standaard website staan dat het aantal doden in Europa op 500.000 stond en in de laatste zestig dagen verdubbeld was, maar toen ik ernaar terugklikte was het verdwenen. Daarom enkele landen opgezocht, ik krijg de indruk dat het de laatste 60 dagen meer dan verdubbeld is.

Bulgarije van 1100 naar bijna 7000
Slovakije van 160 naar 1680.
Griekenland van 440 naar 4400
Lithouwen van 130 naar 1100
Slovenië van 130 naar 2450

Enkele uitzonderingen, in Scandinavië (Denemarken van 700 naar 1100, Zweden van 5900 naar 8200), Ierland (1880 naar 2180), Spanje (van 34700 naar 49700), UK (44700 naar 69000).

In België: van 10660 naar 18800
Nederland: van 7020 naar 10730

Bron: https://corona-scanner.com
  donderdag 24 december 2020 @ 03:01:04 #200
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196917081
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 02:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Gisteren iets van 29.000 positieve testen en zo'n 950 doden in Duitsland.
Vind het verbazingwekkend veel.
Snap ook niet goed of dat aan hun testbeleid ligt (waar altijd zo hoog over op werd gegeven) of ergens anders aan.
Hun bron en contactonderzoek werkte goed, maar gaf misschien ook een vals gevoel van veiligheid. Eens de capaciteit overschreden werd liep het volledig uit de hand...
Artikel van 28 oktober:
quote:
Germany had been considered relatively successful in its fight against the pandemic compared with many other countries in Europe, with a relatively low death rate of just over 10,000.

But in recent weeks, parts of the country’s test-and-trace system have increasingly been overwhelmed. In Berlin, which has for several weeks been considered a coronavirus hotspot, the system is said to have all but collapsed, and people who tested positive have been asked to reach out to contacts themselves.

Berlin’s mayor, Michael Müller, said the new measures marked a “hard and bitter day” for Germany.

Earlier, Merkel had said the the steps were necessary to tackle a situation that was in danger of spiralling out of control. New infections in Germany are doubling every seven to eight days, while the number of occupied intensive care beds has doubled every 10 days. “We only need the doubling another four times and then the system is finished,” she said.

Merkel told the state leaders that “every day counts”, arguing that the more they did now, “the more time we buy for the Christmas holidays”.

State leaders have often been reluctant to recognise the urgency of the situation, and last month Merkel was accused of alarmism after suggesting infections could be at more than 19,000 a day by Christmas. But that figure is likely to be reached much sooner.
https://www.theguardian.c(...)record-rise-in-cases
pi_196917113
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 03:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hun bron en contactonderzoek werkte goed, maar gaf misschien ook een vals gevoel van veiligheid. Eens de capaciteit overschreden werd liep het volledig uit de hand...
Artikel van 28 oktober:
[..]

https://www.theguardian.c(...)record-rise-in-cases
BCO is leuk maar je hebt ook met dit virus teveel asymptomatische mensen. In zuid Korea wat lang een voorbeeld land is geweest voor velen loopt het nu ook compleet uit de hand. Daar was het BCO ook een stuk privacy gevoeliger dan hier. Het was niet moeilijk om er achter te komen waar iemand besmet was of wie daar geweest was. Dus als jij besmet was in een homo discotheek was het niet moeilijk om daar achter te komen voor je vrienden en kennissen. Zelfs met die maatregelen loopt de zorg daar ook vast.

[ Bericht 0% gewijzigd door ipa84 op 24-12-2020 03:35:27 ]
pi_196917172
quote:

De logica gebiedt dat dat alleen plaatsvindt wanneer er sprake is van een minder gevaarlijke stam.
Immers wanneer mensen zich erg ziek voelen lopen ze het virus niet te verspreiden maar liggen in bed. Juist wanneer ze er amper wat van merken blijven ze mobiel, overmoedig en overtuigd dat hen niks mankeert, en zo zullen deze mensen vele malen makkelijker het virus in hun omgeving verspreiden dan bij de andere variant, die hierdoor langzaam verdwijnt. Zo is het ook gegaan met de Wuhan variant, waar mensen veel zieker van werden en ook langer ziek van bleven dan van de huidige in Europa gangbare variant.

De verwachting is dat deze mutatie ook dominant zal worden in NL.
  donderdag 24 december 2020 @ 04:11:45 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196917196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 04:06 schreef Za het volgende:

[..]

waar mensen veel zieker van werden en ook langer ziek van bleven dan van de huidige in Europa gangbare variant.

Dat is dan eigenlijk als je het zo bekijkt best wel goed nieuws.

Plus dat 'het' vaccin ook werkt tegen deze gemuteerde versies. (zoals ik het begrepen heb)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196917207
Dat is één van de redenen waarom ik nog steeds boos ben op het kabinet en het omt.
De rol van asymptomatische gevallen (samen met verspreiding via aerosolen) is compleet ondershat.

Denk logisch na, wanneer ben je voor het laast in je gezicht gehoest?
Tenzij je kleine kinderen hebt is het antwoord nooit los van die ene keer in een club.

Virus verspreidt asymptomatisch dmv o.a. praten. Je komt nooit aan die 10k+ besmettingen per dag anders als dit niet zo was.

Echter de hoeveelheid mensen die zeggen "ik hield afstand,niemand was ziek, we wassen onze handen, hoe kan ik positief? Zijn" is enorm.

Ik doe oprecht me best geen corona te krijgen (so far so good), maar het is vechten tegen de bierkaai wanneer we continue weerwoorden krijg als "maar ik heb geen symptomen" of "we houden toch afstand".

Dit kan je puur het omt/kabinet aanrekenen voor het verspreiden van misinformatie en leugens.
1,5 meter en handen stuk wassen is onterecht de heilige graal.
pi_196917217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Dus als je als virus 9 dagen hebt om je te verspreiden wanneer je een gastheer hebt geinfecteerd, dan kun je maar beter zorgen dat die wel symptomen heeft, zolang hij maar niet binnen 9 dagen doodgaat.
Dit klinkt alsof het virus een eigen wil heeft en zichzelf verspreidt, wat gewoon niet het geval is.

Het virus zelf kan niets, is voor zowel de replicatie als verspreiding volkomen afhankelijk van een host.
  donderdag 24 december 2020 @ 06:08:15 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196917595
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 04:20 schreef Za het volgende:

[..]

Dit klinkt alsof het virus een eigen wil heeft en zichzelf verspreidt, wat gewoon niet het geval is.

Het virus zelf kan niets, is voor zowel de replicatie als verspreiding volkomen afhankelijk van een host.
De incubatietijd en symptomen worden toch echt voor een groot deel bepaald door het virus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 24 december 2020 @ 06:09:38 #207
22565 asco
Los in deze tent
pi_196917603
Ondertussen in BE:

Daling aantal patiënten in ziekenhuizen

Het aantal coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen is met 3 procent afgenomen, tot 2.473. Van hen liggen er 511 op intensieve zorgen, dat is een daling met 5 procent, zo blijkt vanochtend uit de voorlopige cijfers van Sciensano.

Bron: hln.be
pi_196918450
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 06:09 schreef asco het volgende:
Ondertussen in BE:

Daling aantal patiënten in ziekenhuizen

Het aantal coronapatiënten in de Belgische ziekenhuizen is met 3 procent afgenomen, tot 2.473. Van hen liggen er 511 op intensieve zorgen, dat is een daling met 5 procent, zo blijkt vanochtend uit de voorlopige cijfers van Sciensano.

Bron: hln.be
Fijn voor België. Die zitten ook al flink lang in de ellende.
Go hard or go home
pi_196918533
Even een hersenspinsel van mijn kant over al die mutaties die nu in omloop zijn, waarvan er dus 2 echt anders zijn en ons zorgen baren. Maar is de kans ook niet groot dat er dadelijk een mutatie komt die nog besmettelijker is, maar veel minder ernstig? Wellicht zijn er wel al mutaties in omloog die minder ernstig zijn, maar ook minder besmettelijk. Ik begrijp dat ze het niet zelf aan de stam kunnen zien, maar vooral op basis van het percentage van besmette personen en de ernst van de ziekteverschijnselen.

In mijn hoopgevende gedachte is het een kwestie van tijd voordat er een mutatie komt die veel zwakker is en wel heel besmettelijk. Geef mij die maar en alle relatief gezonde mensen en dan zijn we ervanaf.

Dit is de gedachte van een leek, dus schiet maar.
  donderdag 24 december 2020 @ 07:59:40 #210
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196918534
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]

_O-
Naar verluidt zijn een hoop hoogbejaarde Britten de schuilkelders ingevlucht :7
Zou wel humor zijn als de piloten voor de landing een duikvlucht maken })
A murky, forgotten land.
  donderdag 24 december 2020 @ 08:01:21 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196918548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:59 schreef aartstyle het volgende:
Even een hersenspinsel van mijn kant over al die mutaties die nu in omloop zijn, waarvan er dus 2 echt anders zijn en ons zorgen baren. Maar is de kans ook niet groot dat er dadelijk een mutatie komt die nog besmettelijker is, maar veel minder ernstig? Wellicht zijn er wel al mutaties in omloog die minder ernstig zijn, maar ook minder besmettelijk. Ik begrijp dat ze het niet zelf aan de stam kunnen zien, maar vooral op basis van het percentage van besmette personen en de ernst van de ziekteverschijnselen.

In mijn hoopgevende gedachte is het een kwestie van tijd voordat er een mutatie komt die veel zwakker is en wel heel besmettelijk. Geef mij die maar en alle relatief gezonde mensen en dan zijn we ervanaf.

Dat kan heel goed hoor. Als er een mutatie ontstaat die heel besmettelijk is maar bijna geen symptomen heeft dan zal dat zich vrij snel verspreiden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 24 december 2020 @ 08:04:00 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196918564
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 23:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kom vrijwel dagelijks langs een buurtkroeg waar 's avonds stoelen voor de deur staan en waar licht brandt.
De hele gevel is van matglas, waardoor je niet naar binnen kan kijken, maar je ziet wel heel duidelijk licht branden.
Soms staan daar ook mensen buiten voor de deur te roken.
Kroeg staat lokaal ook bekend al drugshol.
A murky, forgotten land.
pi_196918867
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 07:59 schreef aartstyle het volgende:

Dat kan, het kan ook gebeuren dat er een besmettelijker variant komt die wel veel gevaarlijker is. En alles tussen die twee varianten in. Geef het genoeg tijd en bevattelijke mensen en alle scenario's zullen zich voor gaan doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_196919170
Fijne kerst iedereen *O*

Eerste en laatste kerst op deze manier graag.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:08:52 #215
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196919187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 02:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zag op De Standaard website staan dat het aantal doden in Europa op 500.000 stond en in de laatste zestig dagen verdubbeld was, maar toen ik ernaar terugklikte was het verdwenen. Daarom enkele landen opgezocht, ik krijg de indruk dat het de laatste 60 dagen meer dan verdubbeld is.

Bulgarije van 1100 naar bijna 7000
Slovakije van 160 naar 1680.
Griekenland van 440 naar 4400
Lithouwen van 130 naar 1100
Slovenië van 130 naar 2450

Enkele uitzonderingen, in Scandinavië (Denemarken van 700 naar 1100, Zweden van 5900 naar 8200), Ierland (1880 naar 2180), Spanje (van 34700 naar 49700), UK (44700 naar 69000).

In België: van 10660 naar 18800
Nederland: van 7020 naar 10730

Bron: https://corona-scanner.com
Deze tweede golf heeft meer slachtoffers dan de eerste in Europa.
Antifa
pi_196919197
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat kan, het kan ook gebeuren dat er een besmettelijker variant komt die wel veel gevaarlijker is. En alles tussen die twee varianten in. Geef het genoeg tijd en bevattelijke mensen en alle scenario's zullen zich voor gaan doen.
Maar kunnen we dat niet sturen? Met andere woorden: Zodra er een "geschikte"variant rond gaat die heel besmettelijk is en minder gevaarlijk elkaar expres zoveel mogelijk besmetten zodat we allemaal immuun zijn.
pi_196919212
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bij de eerste golf zijn ze misschien wel later begonnen met tellen.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:18:44 #218
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196919326
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:04 schreef Anton91 het volgende:
We hebben vandaag in ieder geval van het RIVM tehoren gekregen waar de meeste coronabrandhaarden zich bevinden. Dus de aanpak kan ook vrij gericht.
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-49890750
Jezus, bedankt!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_196919377
Beter bidden ze zich helemaal van God los in die haarden voor de rest vd samenleving.
Stel gehersenspoelde fuckers.
Go hard or go home
pi_196919417
Waar is die user die moslimgezinnen eng vond ivm Suikerfeest?
pi_196919418
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 02:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dokter? Bent u dat? ;)
Doet u dat ene onderzoekje ook nog?
pi_196919441
Het is echt een grof schandaal die kerken. Helemaal van de pot gerukt die mensen. Hek eromheen en geen energie meer aan besteden.
pi_196919445
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:25 schreef potjecreme het volgende:
Heb sowieso het idee dat moskeeën veel bewuster bezig zijn met het corona probleem. Al zullen de meeste kerken dit ook wel doen. We hebben nou eenmaal een aantal hele enge streken in Nederland, niet voor niets wordt het de bible belt genoemd.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:28:07 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196919447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:10 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar kunnen we dat niet sturen? Met andere woorden: Zodra er een "geschikte"variant rond gaat die heel besmettelijk is en minder gevaarlijk elkaar expres zoveel mogelijk besmetten zodat we allemaal immuun zijn.
met een vaccin gaat dat wel lukken
pi_196919454
Kerken sluiten! Onmiddellijk.
pi_196919473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat alles potdicht gooien niet helpt.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:33:40 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196919526
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat alles potdicht gooien niet helpt.
ik weet niet of dat de juiste conclusie is
pi_196919529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

"in actie"? Je hebt het over één tweet. Als zelfs dat al niet meer mag kunnen we net zo goed hier ook alleen maar 'ja en amen' knikken richting VWS.

Sowieso zou de EU groot gelijk hebben als ze Frankrijk op hun vingers tikken voor het stilleggen van essentiële vervoersstromen.
pi_196919643
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:28 schreef HPoi het volgende:
Kerken sluiten! Onmiddellijk.
Mooi, dan kunnen de kroegen wel weer open.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:49:58 #230
346939 Janneke141
pi_196919689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik weet niet of dat de juiste conclusie is
De conclusie 'lockdowns zijn een goede oplossing' lijkt me ook geen stand te houden.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:51:10 #231
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196919704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb sowieso het idee dat moskeeën veel bewuster bezig zijn met het corona probleem. Al zullen de meeste kerken dit ook wel doen. We hebben nou eenmaal een aantal hele enge streken in Nederland, niet voor niets wordt het de bible belt genoemd.
Bible Belt is het probleem. De rest houdt zich prima aan de regels. M'n eigen kerk is weer helemaal online gegaan, maar die extremisten verpesten het wel in de beeldvorming ja :N
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 24 december 2020 @ 09:52:15 #232
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196919714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De conclusie 'lockdowns zijn een goede oplossing' lijkt me ook geen stand te houden.
Zeker niet goed, eerder een noodzakelijk kwaad maar stellen dat het niet werkt tegen de verspreiding van het virus is onzin.
pi_196919726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook wel deels, omdat nu iets van zes maanden iedereen zouden moeten opsluiten om op een heel laag punt uit te komen.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:01:15 #234
3542 Gia
User under construction
pi_196919835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:10 schreef aartstyle het volgende:

De andere varianten zijn nog niet verdwenen.
pi_196919886
quote:
Rode Kruis Hulplijn zet extra mensen en jongerencoaches in tijdens de feestdagen
De hulplijn van het Rode Kruis gaat tijdens de feestdagen extra mensen inzetten. Juist op deze dagen kunnen veel mensen die door het coronavirus aan huis gebonden zijn een gesprekspartner gebruiken, aldus de hulporganisatie. Speciaal voor jongeren met mentale klachten worden coaches ingezet, bij wie de jongeren steun kunnen vinden en waarmee ze kunnen praten.
https://www.nu.nl/coronav(...)s-de-feestdagen.html
pi_196919909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik kom vrijwel dagelijks langs een buurtkroeg waar 's avonds stoelen voor de deur staan en waar licht brandt.
De hele gevel is van matglas, waardoor je niet naar binnen kan kijken, maar je ziet wel heel duidelijk licht branden.
Ik haat het om een klikspaan te zijn, maar ik zou als het er weer eens vol uitziet toch maar de politie bellen. Het gaat nu wel om de volksgezondheid.
pi_196919916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

"in actie"? Je hebt het over één tweet. Als zelfs dat al niet meer mag kunnen we net zo goed hier ook alleen maar 'ja en amen' knikken richting VWS.

Sowieso zou de EU groot gelijk hebben als ze Frankrijk op hun vingers tikken voor het stilleggen van essentiële vervoersstromen.
Ik zou als UK ook flink boos zijn op Frankrijk. Er werd eerder in dit topic schande gesproken dat UK een luchtbrug nodig heeft vanuit Duitsland om noodzakelijke goederen geleverd te krijgen. Dat is direct te wijten aan het ondoordachte handelen van (vooral) Frankrijk om alle goederenstromen gewoon dicht te gooien. Prima dat de EU de vakantiestromen e.d. aan banden wil leggen, maar het leveren van noodzakelijke goederen gooi je niet zomaar op slot zonder dat even goed te overleggen.
pi_196919946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zeker niet goed, eerder een noodzakelijk kwaad maar stellen dat het niet werkt tegen de verspreiding van het virus is onzin.
Rare conclusie. Ik heb het over de doden. Sommigen keken verlekkerd naar de landen met strengere maatregelen en wezen erop dat daar minder doden vielen.Landen die vanaf het begin met mondkapjes liepen. Punt is dat zij nu een hogere sterftecijfer hebben dan de wat meer gematigde landen.

Misschien moeten wij wat trotser zijn op onze aanpak. Het gras is kennelijk niet groener.
pi_196919962
Maak er een mooie Kerst van allemaal, ondanks alle beperkingen 🎅🏻
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196919982
Ga vandaag weer proberen om maandag een regulier OK programma er doorheen te duwen.

Men vatte ze nie :s)
  donderdag 24 december 2020 @ 10:12:21 #241
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196919986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik haat het om een klikspaan te zijn, maar ik zou als het er weer eens vol uitziet toch maar de politie bellen. Het gaat nu wel om de volksgezondheid.
Ik heb daar wel aan zitten denken ja, ondanks dat ik er ook totaal niet van hou om te klikken.
Maar het is idd zeer asociaal. Voor de volksgezondheid én voor alle kroegen die wél dicht zijn.

Maar zou ik dat dan bij de politie moeten melden, o de gemeente?
A murky, forgotten land.
pi_196920010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb daar wel aan zitten denken ja, ondanks dat ik er ook totaal niet van hou om te klikken.
Maar het is idd zeer asociaal. Voor de volksgezondheid én voor alle kroegen die wél dicht zijn.

Politie, en gewoon doen.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:14:03 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196920019
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Rare conclusie. Ik heb het over de doden. Sommigen keken verlekkerd naar de landen met strengere maatregelen en wezen erop dat daar minder doden vielen.Landen die vanaf het begin met mondkapjes liepen. Punt is dat zij nu een hogere sterftecijfer hebben dan de wat meer gematigde landen.

Misschien moeten wij wat trotser zijn op onze aanpak. Het gras is kennelijk niet groener.
Ik vind het sowieso veel te vroeg voor dat soort conclusies, als het virus eenmaal onder controle is (hopelijk binnen afzienbare tijd) kan je pas zien welk land het goed of slecht heeft gedaan en doden relateren aan lockdown alleen slaat ook nergens op, komt wel wat meer bij kijken.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:14:07 #244
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196920021
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Maak er een mooie Kerst van allemaal, ondanks alle beperkingen 🎅🏻
Vanochtend nog een kalkoen geschoten voor de kerst 8-)

Kort daarop werd ik door de supermarkt manager verzocht het pand te verlaten -O-
A murky, forgotten land.
pi_196920044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De politie heeft een algemeen nummer voor de dingen die niet meteen spoed hebben.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:16:17 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196920048
quote:
11s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vanochtend nog een kalkoen geschoten voor de kerst 8-)

Kort daarop werd ik door de supermarkt manager verzocht het pand te verlaten -O-
Ik sloeg vanochtend een pak vissticks aan de haak.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:18:58 #247
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196920094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De politie heeft een algemeen nummer voor de dingen die niet meteen spoed hebben.
Wellicht dat ik vanavond wel een melding ga doen.
A murky, forgotten land.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:23:58 #248
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196920159
quote:
[ twitter ]
Mensen die dit niet snappen hebben er echt niets van begrepen....
Die mogen van mij weer terug naar Maart worden geteleporteert en opnieuw beginnen......

De negative uitslag is leuk voor het moment zelf. Maar je kunt prima in de dagen daarvoor besmet zijn geraakt zonder dat je PCR test positief is. Incubatietijd. ;)
pi_196920171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso veel te vroeg voor dat soort conclusies, als het virus eenmaal onder controle is (hopelijk binnen afzienbare tijd) kan je pas zien welk land het goed of slecht heeft gedaan en doden relateren aan lockdown alleen slaat ook nergens op, komt wel wat meer bij kijken.
Dat doden tellen alleen nergens op slaat heb ik al eerder gezegd. Toch lijkt dat de graadmeter of een land succesvol is ja of nee. Daar is het volk het meest gevoelig voor.
pi_196920178
Elke keer als ik berichten lees over mensen die weten dat ze besmet zijn en toch gewoon op pad gaan vechten woede en verdriet eigenlijk om voorrang, wat een egoïstische schoft ben je dan :r :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196920190
Sommigen hier hebben weinig chill. Mensen worden agressief en vies mad.
Chill, mensen. This too shall pass.
Go hard or go home
  donderdag 24 december 2020 @ 10:26:49 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196920194
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat doden tellen alleen nergens op slaat heb ik al eerder gezegd. Toch lijkt dat de graadmeter of een land succesvol is ja of nee. Daar is het volk het meest gevoelig voor.
welk volk?
pi_196920199
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 09:25 schreef potjecreme het volgende:
Die is de kersttafel voor 8 man aan het dekken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_196920375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Misschien is het de eigenaar met zijn gezin. Er is hier iemand in het topic die ook bezoek kreeg van de politie. Als eigenaar mag je gewoon je pand in.
pi_196920400
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:26 schreef Noek het volgende:
Dat moet wel, Gandalf is gevaccineerd.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:50:35 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196920481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

GandalfGod
pi_196920504
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:26 schreef Noek het volgende:
Ja, over anderhalf jaar.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:53:19 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196920532
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.
Antifa
  donderdag 24 december 2020 @ 10:54:56 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196920552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

True :D _O_
pi_196920558
Alvast present voor de nieuwe cijfers.
pi_196920586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:55 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de nieuwe cijfers.
honderdmiljoenmiljard!
pi_196920587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.
Er zijn (nog) heel veel variabelen die onbekend zijn. Eigenlijk kun je pas na de pandemie echt vergelijken, er vanuit gaande dat zaken als toekomstige oversterfte ook nog bijgehouden worden, of vermijdbare sterfte (als dat mogelijk is). Dat zijn zaken die allemaal meespelen. Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
pi_196920596
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Je zou naar het aantal gevallen een paar weken geleden moeten kijken, maar dat lag toen ook rond de 20k.
Er zijn in meer landen cijfers die moeilijk te begrijpen zijn. In de UK is het ook zo, relatief minder cases, en meer doden. Ook is de Case Fatality Rate het dubbele van de meeste andere Europese landen (3.4% vs <2%). Ook wordt er in de UK meer getest en is het percentage positieve tests ongeveer gelijk of zelfs lager (tenminste tot vorige week). Dus het ligt niet aan het aantal testen, of de mensen die getest worden. Mogelijk heeft het te maken met de mensen die niet getest worden, misschien is er een deel van de bevolking die zich niet laat testen. In Engeland zou je ook kunnen denken dat het te maken heeft met alcoholisme, overgewicht en algeheel slechte gezondheid.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:03:19 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196920676
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef Benny het volgende:

[..]

honderdmiljoenmiljard!
Amai -O-
A murky, forgotten land.
pi_196920680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Je zou naar het aantal gevallen een paar weken geleden moeten kijken, maar dat lag toen ook rond de 20k.
Er zijn in meer landen cijfers die moeilijk te begrijpen zijn. In de UK is het ook zo, relatief minder cases, en meer doden. Ook is de Case Fatality Rate het dubbele van de meeste andere Europese landen (3.4% vs <2%). Ook wordt er in de UK meer getest en is het percentage positieve tests ongeveer gelijk of zelfs lager (tenminste tot vorige week). Dus het ligt niet aan het aantal testen, of de mensen die getest worden. Mogelijk heeft het te maken met de mensen die niet getest worden, misschien is er een deel van de bevolking die zich niet laat testen. In Engeland zou je ook kunnen denken dat het te maken heeft met alcoholisme, overgewicht en algeheel slechte gezondheid.
Ik heb me er wel 's over verbaasd hoe slecht de gezondheid op veel plaatsen in Engeland is. Weet niet of het mijn beperkte visie erop is, maar de tijd die ik in Engeland doorgebracht heb ben ik ontzettend weinig mensen zonder (veel) overgewicht tegengekomen, met daarbij vaak slechte tanden. Dat geeft me altijd het gevoel dat het met de rest v/d gezondheid ook niet zo goed gesteld is.

Veel meer dan in andere landen waar ik geweest ben in elk geval.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:03:31 #266
346939 Janneke141
pi_196920682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:
Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
De doden op de langere termijn zijn denk ik maar moeilijk herkenbaar, dus ik denk niet dat we daar ooit een realistisch beeld van krijgen.
pi_196920686
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef Benny het volgende:

[..]

honderdmiljoenmiljard!
Dan kunnen we stoppen met alle maatregelen wereldwijd, want dan hebben we per vandaag groepsimmuniteit *O*
  donderdag 24 december 2020 @ 11:18:45 #268
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196920900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het hangt ook af van hoe geteld wordt. Zo is het officiële aantal covid-19 doden in België 9.5% hoger dan de "oversterfte"*. In Nederland is het aantal covid-19 doden 20% lager dan de oversterfte*.

*oversterfte gedefinieerd als : aantal extra doden tov dezelfde periode in 2019.
pi_196920919
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Misschien dat het niet meer hoeft?

https://www.ad.nl/binnenl(...)kdownfeest~a2790692/
quote:
Wijkagenten in Tiel hebben woensdagnacht een feestje beëindigd in een Tiels café. Er werd geklaagd over geluidsoverlast en feestende personen.

De politie ging een kijkje nemen en troffen inderdaad negen personen aan. ‘Wat we hoorden en zagen was absoluut niet volgens de tijdelijk wet Covid’, schrijft een wijkagent op Instagram.

Alle negen aanwezigen kregen een bekeuring. ‘Toch vond één hen ons optreden allemaal maar flauwekul. Hij wilde op zijn scooter naar huis’, schrijft een wijkagent. De agenten waarschuwden hem dat niet te doen, maar hij probeerde het toch. Volgens de politie zit hij nu ‘op de bekende blaren’. Hij had veel te veel alcohol gedronken, maar zijn rijbewijs kon niet worden ingevorderd, want die had hij niet.
pi_196920923
Nog iets wat ik mij afvraag over de nieuwe mutatie: de Britten zeiden dat de mutatie naar schatting tot wel 70% meer besmettelijk is. Maar ik vraag mij wel af hoe dat dan in zijn werk gaat.

Gaat dat ook op als je zoals nu bepaalde maatregelen hebt ingevoerd? Voorbeeld: als het je zou lukken om constant 1,5 meter afstand te houden van je medemens, zou het virus dan nog steeds 70% makkelijker kunnen overspringen? Uiteindelijk biedt je het virus dan toch gewoon geen kans om over te springen?

Of zit het verschil in situaties waarbij slechts een hele kleine virusload is overgesprongen, wat bij de oude variant misschien te weinig was om succesvol het kopie-proces in gang te zetten in de gastheer maar dat het met de mutatie wel lukt omdat het voor de mutatie makkelijker is om een cel binnen te dringen?
pi_196920931
quote:
Hij had veel te veel alcohol gedronken, maar zijn rijbewijs kon niet worden ingevorderd, want die had hij niet.
Is dat probleem gelijk getackled.
Go hard or go home
  donderdag 24 december 2020 @ 11:24:45 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196920975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef Breekfast het volgende:
Nog iets wat ik mij afvraag over de nieuwe mutatie: de Britten zeiden dat de mutatie naar schatting tot wel 70% meer besmettelijk is. Maar ik vraag mij wel af hoe dat dan in zijn werk gaat.

Gaat dat ook op als je zoals nu bepaalde maatregelen hebt ingevoerd? Voorbeeld: als het je zou lukken om constant 1,5 meter afstand te houden van je medemens, zou het virus dan nog steeds 70% makkelijker kunnen overspringen? Uiteindelijk biedt je het virus dan toch gewoon geen kans om over te springen?

Of zit het verschil in situaties waarbij slechts een hele kleine virusload is overgesprongen, wat bij de oude variant misschien te weinig was om succesvol het kopie-proces in gang te zetten in de gastheer maar dat het met de mutatie wel lukt omdat het voor de mutatie makkelijker is om een cel binnen te dringen?
zoals ik het begrepen heb dat laatste
pi_196921013
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
  donderdag 24 december 2020 @ 11:27:40 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196921033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

zoals ik het begrepen heb dat laatste
Ik dacht dat men (in Z Afrika) ook een hogere viral load in neus en keel had vastgesteld bij besmette personen, dus misschien verspreiden besmette personen ook meer virussen.
pi_196921036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
Dank je Sfancta.
Jij ook een heel goede kerst. En heel veel sterkte. :*
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 december 2020 @ 11:28:14 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196921048
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn (nog) heel veel variabelen die onbekend zijn. Eigenlijk kun je pas na de pandemie echt vergelijken, er vanuit gaande dat zaken als toekomstige oversterfte ook nog bijgehouden worden, of vermijdbare sterfte (als dat mogelijk is). Dat zijn zaken die allemaal meespelen. Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
Enerzijds overlijden veel mensen die anders wel door de griep geveld zouden worden deze winter of misschien volgend jaar, anderzijds overlijden er vast en zeker ook velen die kerngezond waren, maar doodongelukkig zijn geworden door al dit gedoe.

De maatregelen zorgen er dan ook weer voor dat er geen griepgolf is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196921063
quote:

Blijf thuis
Och arme, sterkte!
Go hard or go home
pi_196921083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik dacht dat men (in Z Afrika) ook een hogere viral load in neus en keel had vastgesteld bij besmette personen, dus misschien verspreiden besmette personen ook meer virussen.
Dat zou ook kunnen inderdaad. Als de mutatie makkelijker een cel binnendringt dan zou het kunnen dat de gemuteerde versie zich sneller kan kopiëren en dat daardoor de gemiddelde viral load van besmette personen hoger ligt.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:32:01 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196921101
quote:

Blijf thuis
Veel sterkte gewenst, Sfancta.
pi_196921178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Misschien dat het niet meer hoeft?

https://www.ad.nl/binnenl(...)kdownfeest~a2790692/
[..]

Een boete van een paar tientjes, dat zal dit soort aso’s wel afschrikken het nog een keer te doen zeker.
pi_196921283
quote:

Blijf thuis
Heftig. Sterkte ermee!
En toch ook een fijne Kerst :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196921327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een boete van een paar tientjes, dat zal dit soort aso’s wel afschrikken het nog een keer te doen zeker.
En wat wil jij dan? Iedereen berechten alsof het oorlogsmidadigers zijn?
pi_196921415
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat wil jij dan? Iedereen berechten alsof het oorlogsmidadigers zijn?
Ik heb wel 's het idee dat Hamzoef van mening is dat iemand die de coronamaatregelen overtreedt een ergere misdadiger is dan iemand die een ander tot 't randje van zn leven trapt. Eerder noemde hij een geldboete van 10.000 euro als 'dan moeten ze maar voelen'.

Dat staat dus gelijk aan 85 dagen gevangenisstraf, bij vervangende hechtenis (als je het niet kunt betalen enzo). Ik kan niet anders dan denken dat dit next-level trollen is.
pi_196921504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb wel 's het idee dat Hamzoef van mening is dat iemand die de coronamaatregelen overtreedt een ergere misdadiger is dan iemand die een ander tot 't randje van zn leven trapt. Eerder noemde hij een geldboete van 10.000 euro als 'dan moeten ze maar voelen'.

Dat staat dus gelijk aan 85 dagen gevangenisstraf, bij vervangende hechtenis (als je het niet kunt betalen enzo). Ik kan niet anders dan denken dat dit next-level trollen is.
Er is ook nog ergens een "midden" tussen de vrijblijvende amper bestrafte maatregelen die niet gehandhaafd (kunnen) worden en 10.000 euro boete.

Het helpt nu niet echt mee dat we van die softe maatregelen hebben.
tevens, als je je aan de maatregelen houd ( en zo moeilijk is dat nou ook weer niet ) is er nog steeds niks aan de hand.
pi_196921554
Hamzoef is echt onwijs extreem. Zo'n omgekeerde wappie maar een wappie moet naar BNW en Hamzoef blijft gewoon hier met zn wapenstok en taser.
Go hard or go home
  donderdag 24 december 2020 @ 11:59:56 #286
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_196921610
quote:

Blijf thuis
Sterkte
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_196921621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Er is ook nog ergens een "midden" tussen de vrijblijvende amper bestrafte maatregelen die niet gehandhaafd (kunnen) worden en 10.000 euro boete.

tevens, als je je aan de maatregelen houd ( en zo moeilijk is dat nou ook weer niet ) is er nog steeds niks aan de hand.
Ik ben het helemaal met je eens dat er een midden is, ik reageerde erop dat Hamzoef in ongeveer elke post aangeeft dat iemand die de verkeerde kant op hoest een nekschot moet krijgen (even net zo uitvergroot als hij regelmatig doet). Dat kan ie willen, maar dan zou ik 'm adviseren te verhuizen naar Noord-Korea.

De regels die er nu zijn zijn op risico van interpretatie van een BOA/politieagent. Als je irritant op straat bent maar niets fout doet, kan het zijn dat ineens gebruikt wordt dat je 'maar' 1.40 meter afstand van iemand hebt gehouden, en dus een boete van 10.000 euro kan krijgen. 95,- is voor veel mensen nog steeds veel geld, en het is zonde van het geld. Mensen willen dat echt wel voorkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 12:01:54 ]
pi_196921669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ja goed, ik woon niet in een grote stad ofzo. En buiten af en toe een wandelingetje met mijn 14-jarige hond (dus die doet nog 100 meter ofzo) en 1 a 2 keer per week naar de buurtsuper kom ik echt nergens. O ja, en afgelopen maandag sinds weeeeeeeken even een half uurtje naar kantoor. Maar ik zie echt niemand iets verkeerds doen :@ ...of ik zie het niet ofzo,ik heb er geen oog voor.

Wat doen 'die mensen' dan verkeerd vraag ik me dan af. Heb je dat echt zelf gezien/gevonstateerd of is dat je bevinding o.b.v. de hoge cijfers?

Zal wel wereldvreemd zijn :@
pi_196921694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat er een midden is, ik reageerde erop dat Hamzoef in ongeveer elke post aangeeft dat iemand die de verkeerde kant op hoest een nekschot moet krijgen (even net zo uitvergroot als hij regelmatig doet). Dat kan ie willen, maar dan zou ik 'm adviseren te verhuizen naar Noord-Korea.

De regels die er nu zijn zijn op risico van interpretatie van een BOA/politieagent. Als je irritant op straat bent maar niets fout doet, kan het zijn dat ineens gebruikt wordt dat je 'maar' 1.40 meter afstand van iemand hebt gehouden, en dus een boete van 10.000 euro kan krijgen. 95,- is voor veel mensen nog steeds veel geld, en het is zonde van het geld. Mensen willen dat echt wel voorkomen.
en heel veel mensen nemen voor 95 euro ook gewoon de gok, vooral met die slappe handhaving hier.
zelfde met het vuurwerk verbod, heel veel gasten ( uit de vuurwerk wereld ) die ik ken rekenen de boete er al gewoon bij in.

Hamzoef is wat extreem, maar dat wat we nu hebben slaat totaal nergens op.
pi_196921726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja goed, ik woon niet in een grote stad ofzo. En buiten af en toe een wandelingetje met mijn 14-jarige hond (dus die doet nog 100 meter ofzo) en 1 a 2 keer per week naar de buurtsuper kom ik echt nergens. O ja, en afgelopen maandag sinds weeeeeeeken even een half uurtje naar kantoor. Maar ik zie echt niemand iets verkeerds doen :@ ...of ik zie het niet ofzo,ik heb er geen oog voor.

Wat doen 'die mensen' dan verkeerd vraag ik me dan af. Heb je dat echt zelf gezien/gevonstateerd of is dat je bevinding o.b.v. de hoge cijfers?

Zal wel wereldvreemd zijn :@
zat feestjes die beëindigd worden, elke avond word er vuurwerk afgestoken, sinterklaas nog lekker vieren met families etc etc, ik kom zelf ook nergens maar zelfs familie en vrienden hadden er schijt aan met sinterklaas bijvoorbeeld.

nog steeds gewoon naar kantoor terwijl het niet hoeft.
vrienden die toch vuurwerk afsteken en zeker met oud en nieuw dat ook doen.

en dan is mijn vrienden/kennissenkring niet eens zo heel groot kun je nagaan.
pi_196921824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en heel veel mensen nemen voor 95 euro ook gewoon de gok, vooral met die slappe handhaving hier.
zelfde met het vuurwerk verbod, heel veel gasten ( uit de vuurwerk wereld ) die ik ken rekenen de boete er al gewoon bij in.

Hamzoef is wat extreem, maar dat wat we nu hebben slaat totaal nergens op.
Nouja, 'heel veel mensen' is natuurlijk maar de vraag. Als je kijkt naar de hoeveelheid boetes die uitgedeeld zijn is dat nog heel beperkt, dat zal ook met een reden zijn. Wellicht houden mensen zich er wel gewoon vrij goed aan.
pi_196921851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, 'heel veel mensen' is natuurlijk maar de vraag. Als je kijkt naar de hoeveelheid boetes die uitgedeeld zijn is dat nog heel beperkt, dat zal ook met een reden zijn. Wellicht houden mensen zich er wel gewoon vrij goed aan.
of is de handhaving gewoon erg matig ? ;)
feit is dat er veel teveel mensen nog de regels overtreden je krijgt alleen een boete als het ontdekt word, en dan vaak nog alleen een waarschuwing dus het aantal boetes zegt helemaal niks.
pi_196921868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

of is de handhaving gewoon erg matig ? ;)
feit is dat er veel teveel mensen nog de regels overtreden
Dat is een glas halfvol/halfleeg discussie ;)

Die regels overtreden is maar de vraag. Ik gok dat je die "25% gaat toch naar buiten na positieve test" aanhaalt. We weten daar de vraagstelling niet van om daadwerkelijk antwoord te geven.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 12:17:21 ]
pi_196921887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

je krijgt alleen een boete als het ontdekt word, en dan vaak nog alleen een waarschuwing dus het aantal boetes zegt helemaal niks.
pi_196921902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je krijgt alleen een boete als het ontdekt word, en dan vaak nog alleen een waarschuwing dus het aantal boetes zegt helemaal niks.
Het zegt net zoveel als jouw anekdotische bewijs over mensen in de vuurwerkwereld die die boete incalculeren. Ik denk persoonlijk meer, omdat het een meetbaar iets is :)
pi_196921917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die regels overtreden is maar de vraag. Ik gok dat je die "25% gaat toch naar buiten na positieve test" aanhaalt. We weten daar de vraagstelling niet van om daadwerkelijk antwoord te geven.
nee daar doel ik niet op, maar als ik al zie hoe vaak de regels worden overtreden door familie en kennissen terwijl dat er echt niet zoveel zijn weet ik al genoeg.
pi_196921996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee daar doel ik niet op, maar als ik al zie hoe vaak de regels worden overtreden door familie en kennissen terwijl dat er echt niet zoveel zijn weet ik al genoeg.
Welke regel doel je dan specifiek op? Afstandsregels? Teveel mensen bij elkaar op bezoek?
pi_196922078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Welke regel doel je dan specifiek op? Afstandsregels? Teveel mensen bij elkaar op bezoek?
onder andere ja.
alle regels eigenlijk
95 euro boete met amper handhaving zet echt zoden aan de dijk.

De ziekenhuizen liggen ook vol doordat mensen zich perfect aan alle regels ( vrijblijvende adviezen )
hebben gehouden, het virus komt gewoon aanwaaien en besmet iedereen :D
  donderdag 24 december 2020 @ 12:27:49 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196922092
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:56 schreef Noek het volgende:
Hamzoef is echt onwijs extreem. Zo'n omgekeerde wappie maar een wappie moet naar BNW en Hamzoef blijft gewoon hier met zn wapenstok en taser.
Als je voorstander bent van draconische en onredelijke maatregelen blijf je hier meer dan welkom, blijkt al maanden.
Antifa
pi_196922161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onder andere ja.
alle regels eigenlijk
95 euro boete met amper handhaving zet echt zoden aan de dijk.

De ziekenhuizen liggen ook vol doordat mensen zich perfect aan alle regels ( vrijblijvende adviezen )
hebben gehouden, het virus komt gewoon aanwaaien en besmet iedereen :D
Of misschien hebben we met zijn allen minder invloed op de besmettingen dan we denken. Bijna 20% van de mensen in Nederland werkt in de vitale infrastructuur. Dan kun je die andere 80% van de mensen wel thuis opsluiten en beboeten als ze iets doen wat niet mag, maar die 80% wordt dan nog steeds potentieel besmet door die 20% die wel moet blijven werken.

Je kan de verspreiding vertragen, maar dat is 't. Maargoed, we trekken je analogie eens door. De verzorgingstehuizen liggen vol met coronapatiënten, een groot deel van de verzorgingstehuizen zijn wel mensen die besmet zijn. Hebben al die mensen of de medewerkers die daar werken zich dan niet aan de regels gehouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')