abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2020 @ 10:50:35 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196920481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat moet wel, Gandalf is gevaccineerd.
GandalfGod
pi_196920504
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:26 schreef Noek het volgende:
Sommigen hier hebben weinig chill. Mensen worden agressief en vies mad.
Chill, mensen. This too shall pass.
Ja, over anderhalf jaar.
  donderdag 24 december 2020 @ 10:53:19 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196920532
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat doden tellen alleen nergens op slaat heb ik al eerder gezegd. Toch lijkt dat de graadmeter of een land succesvol is ja of nee. Daar is het volk het meest gevoelig voor.
Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.
Antifa
  donderdag 24 december 2020 @ 10:54:56 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196920552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat moet wel, Gandalf is gevaccineerd.
True :D _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196920558
Alvast present voor de nieuwe cijfers.
pi_196920586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:55 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de nieuwe cijfers.
honderdmiljoenmiljard!
pi_196920587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.
Er zijn (nog) heel veel variabelen die onbekend zijn. Eigenlijk kun je pas na de pandemie echt vergelijken, er vanuit gaande dat zaken als toekomstige oversterfte ook nog bijgehouden worden, of vermijdbare sterfte (als dat mogelijk is). Dat zijn zaken die allemaal meespelen. Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
pi_196920596
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 00:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan het dat in Duitsland het aantal besmettingen 3x zoveel is als in Nederland, maar het aantal doden 9x zoveel? Hun testbeleid was toch altijd een voorbeeld voor andere landen? Of wordt in Nederland het aantal doden fors ondergerapporteerd?
Je zou naar het aantal gevallen een paar weken geleden moeten kijken, maar dat lag toen ook rond de 20k.
Er zijn in meer landen cijfers die moeilijk te begrijpen zijn. In de UK is het ook zo, relatief minder cases, en meer doden. Ook is de Case Fatality Rate het dubbele van de meeste andere Europese landen (3.4% vs <2%). Ook wordt er in de UK meer getest en is het percentage positieve tests ongeveer gelijk of zelfs lager (tenminste tot vorige week). Dus het ligt niet aan het aantal testen, of de mensen die getest worden. Mogelijk heeft het te maken met de mensen die niet getest worden, misschien is er een deel van de bevolking die zich niet laat testen. In Engeland zou je ook kunnen denken dat het te maken heeft met alcoholisme, overgewicht en algeheel slechte gezondheid.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:03:19 #264
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196920676
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef Benny het volgende:

[..]

honderdmiljoenmiljard!
Amai -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196920680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Je zou naar het aantal gevallen een paar weken geleden moeten kijken, maar dat lag toen ook rond de 20k.
Er zijn in meer landen cijfers die moeilijk te begrijpen zijn. In de UK is het ook zo, relatief minder cases, en meer doden. Ook is de Case Fatality Rate het dubbele van de meeste andere Europese landen (3.4% vs <2%). Ook wordt er in de UK meer getest en is het percentage positieve tests ongeveer gelijk of zelfs lager (tenminste tot vorige week). Dus het ligt niet aan het aantal testen, of de mensen die getest worden. Mogelijk heeft het te maken met de mensen die niet getest worden, misschien is er een deel van de bevolking die zich niet laat testen. In Engeland zou je ook kunnen denken dat het te maken heeft met alcoholisme, overgewicht en algeheel slechte gezondheid.
Ik heb me er wel 's over verbaasd hoe slecht de gezondheid op veel plaatsen in Engeland is. Weet niet of het mijn beperkte visie erop is, maar de tijd die ik in Engeland doorgebracht heb ben ik ontzettend weinig mensen zonder (veel) overgewicht tegengekomen, met daarbij vaak slechte tanden. Dat geeft me altijd het gevoel dat het met de rest v/d gezondheid ook niet zo goed gesteld is.

Veel meer dan in andere landen waar ik geweest ben in elk geval.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:03:31 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196920682
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:
Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
De doden op de langere termijn zijn denk ik maar moeilijk herkenbaar, dus ik denk niet dat we daar ooit een realistisch beeld van krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196920686
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef Benny het volgende:

[..]

honderdmiljoenmiljard!
Dan kunnen we stoppen met alle maatregelen wereldwijd, want dan hebben we per vandaag groepsimmuniteit *O*
  donderdag 24 december 2020 @ 11:18:45 #268
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196920900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het hangt ook af van hoe geteld wordt. Zo is het officiële aantal covid-19 doden in België 9.5% hoger dan de "oversterfte"*. In Nederland is het aantal covid-19 doden 20% lager dan de oversterfte*.

*oversterfte gedefinieerd als : aantal extra doden tov dezelfde periode in 2019.
are we infinite or am I alone
pi_196920919
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 08:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik kom vrijwel dagelijks langs een buurtkroeg waar 's avonds stoelen voor de deur staan en waar licht brandt.
De hele gevel is van matglas, waardoor je niet naar binnen kan kijken, maar je ziet wel heel duidelijk licht branden.
Soms staan daar ook mensen buiten voor de deur te roken.
Kroeg staat lokaal ook bekend al drugshol.
Misschien dat het niet meer hoeft?

https://www.ad.nl/binnenl(...)kdownfeest~a2790692/
quote:
Wijkagenten in Tiel hebben woensdagnacht een feestje beëindigd in een Tiels café. Er werd geklaagd over geluidsoverlast en feestende personen.

De politie ging een kijkje nemen en troffen inderdaad negen personen aan. ‘Wat we hoorden en zagen was absoluut niet volgens de tijdelijk wet Covid’, schrijft een wijkagent op Instagram.

Alle negen aanwezigen kregen een bekeuring. ‘Toch vond één hen ons optreden allemaal maar flauwekul. Hij wilde op zijn scooter naar huis’, schrijft een wijkagent. De agenten waarschuwden hem dat niet te doen, maar hij probeerde het toch. Volgens de politie zit hij nu ‘op de bekende blaren’. Hij had veel te veel alcohol gedronken, maar zijn rijbewijs kon niet worden ingevorderd, want die had hij niet.
pi_196920923
Nog iets wat ik mij afvraag over de nieuwe mutatie: de Britten zeiden dat de mutatie naar schatting tot wel 70% meer besmettelijk is. Maar ik vraag mij wel af hoe dat dan in zijn werk gaat.

Gaat dat ook op als je zoals nu bepaalde maatregelen hebt ingevoerd? Voorbeeld: als het je zou lukken om constant 1,5 meter afstand te houden van je medemens, zou het virus dan nog steeds 70% makkelijker kunnen overspringen? Uiteindelijk biedt je het virus dan toch gewoon geen kans om over te springen?

Of zit het verschil in situaties waarbij slechts een hele kleine virusload is overgesprongen, wat bij de oude variant misschien te weinig was om succesvol het kopie-proces in gang te zetten in de gastheer maar dat het met de mutatie wel lukt omdat het voor de mutatie makkelijker is om een cel binnen te dringen?
pi_196920931
quote:
Hij had veel te veel alcohol gedronken, maar zijn rijbewijs kon niet worden ingevorderd, want die had hij niet.
Is dat probleem gelijk getackled.
Go hard or go home
  donderdag 24 december 2020 @ 11:24:45 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196920975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef Breekfast het volgende:
Nog iets wat ik mij afvraag over de nieuwe mutatie: de Britten zeiden dat de mutatie naar schatting tot wel 70% meer besmettelijk is. Maar ik vraag mij wel af hoe dat dan in zijn werk gaat.

Gaat dat ook op als je zoals nu bepaalde maatregelen hebt ingevoerd? Voorbeeld: als het je zou lukken om constant 1,5 meter afstand te houden van je medemens, zou het virus dan nog steeds 70% makkelijker kunnen overspringen? Uiteindelijk biedt je het virus dan toch gewoon geen kans om over te springen?

Of zit het verschil in situaties waarbij slechts een hele kleine virusload is overgesprongen, wat bij de oude variant misschien te weinig was om succesvol het kopie-proces in gang te zetten in de gastheer maar dat het met de mutatie wel lukt omdat het voor de mutatie makkelijker is om een cel binnen te dringen?
zoals ik het begrepen heb dat laatste
pi_196921013
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
  donderdag 24 december 2020 @ 11:27:40 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196921033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

zoals ik het begrepen heb dat laatste
Ik dacht dat men (in Z Afrika) ook een hogere viral load in neus en keel had vastgesteld bij besmette personen, dus misschien verspreiden besmette personen ook meer virussen.
pi_196921036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.

Blijf thuis
Dank je Sfancta.
Jij ook een heel goede kerst. En heel veel sterkte. :*
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 december 2020 @ 11:28:14 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_196921048
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn (nog) heel veel variabelen die onbekend zijn. Eigenlijk kun je pas na de pandemie echt vergelijken, er vanuit gaande dat zaken als toekomstige oversterfte ook nog bijgehouden worden, of vermijdbare sterfte (als dat mogelijk is). Dat zijn zaken die allemaal meespelen. Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
Enerzijds overlijden veel mensen die anders wel door de griep geveld zouden worden deze winter of misschien volgend jaar, anderzijds overlijden er vast en zeker ook velen die kerngezond waren, maar doodongelukkig zijn geworden door al dit gedoe.

De maatregelen zorgen er dan ook weer voor dat er geen griepgolf is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_196921063
quote:

Blijf thuis
Och arme, sterkte!
Go hard or go home
pi_196921083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik dacht dat men (in Z Afrika) ook een hogere viral load in neus en keel had vastgesteld bij besmette personen, dus misschien verspreiden besmette personen ook meer virussen.
Dat zou ook kunnen inderdaad. Als de mutatie makkelijker een cel binnendringt dan zou het kunnen dat de gemuteerde versie zich sneller kan kopiëren en dat daardoor de gemiddelde viral load van besmette personen hoger ligt.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:32:01 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196921101
quote:

Blijf thuis
Veel sterkte gewenst, Sfancta.
pi_196921178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Misschien dat het niet meer hoeft?

https://www.ad.nl/binnenl(...)kdownfeest~a2790692/
[..]

Een boete van een paar tientjes, dat zal dit soort aso’s wel afschrikken het nog een keer te doen zeker.
pi_196921283
quote:

Blijf thuis
Heftig. Sterkte ermee!
En toch ook een fijne Kerst :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196921327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Een boete van een paar tientjes, dat zal dit soort aso’s wel afschrikken het nog een keer te doen zeker.
En wat wil jij dan? Iedereen berechten alsof het oorlogsmidadigers zijn?
pi_196921415
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En wat wil jij dan? Iedereen berechten alsof het oorlogsmidadigers zijn?
Ik heb wel 's het idee dat Hamzoef van mening is dat iemand die de coronamaatregelen overtreedt een ergere misdadiger is dan iemand die een ander tot 't randje van zn leven trapt. Eerder noemde hij een geldboete van 10.000 euro als 'dan moeten ze maar voelen'.

Dat staat dus gelijk aan 85 dagen gevangenisstraf, bij vervangende hechtenis (als je het niet kunt betalen enzo). Ik kan niet anders dan denken dat dit next-level trollen is.
pi_196921504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb wel 's het idee dat Hamzoef van mening is dat iemand die de coronamaatregelen overtreedt een ergere misdadiger is dan iemand die een ander tot 't randje van zn leven trapt. Eerder noemde hij een geldboete van 10.000 euro als 'dan moeten ze maar voelen'.

Dat staat dus gelijk aan 85 dagen gevangenisstraf, bij vervangende hechtenis (als je het niet kunt betalen enzo). Ik kan niet anders dan denken dat dit next-level trollen is.
Er is ook nog ergens een "midden" tussen de vrijblijvende amper bestrafte maatregelen die niet gehandhaafd (kunnen) worden en 10.000 euro boete.

Het helpt nu niet echt mee dat we van die softe maatregelen hebben.
tevens, als je je aan de maatregelen houd ( en zo moeilijk is dat nou ook weer niet ) is er nog steeds niks aan de hand.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196921554
Hamzoef is echt onwijs extreem. Zo'n omgekeerde wappie maar een wappie moet naar BNW en Hamzoef blijft gewoon hier met zn wapenstok en taser.
Go hard or go home
  donderdag 24 december 2020 @ 11:59:56 #286
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_196921610
quote:

Blijf thuis
Sterkte
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_196921621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Er is ook nog ergens een "midden" tussen de vrijblijvende amper bestrafte maatregelen die niet gehandhaafd (kunnen) worden en 10.000 euro boete.

tevens, als je je aan de maatregelen houd ( en zo moeilijk is dat nou ook weer niet ) is er nog steeds niks aan de hand.
Ik ben het helemaal met je eens dat er een midden is, ik reageerde erop dat Hamzoef in ongeveer elke post aangeeft dat iemand die de verkeerde kant op hoest een nekschot moet krijgen (even net zo uitvergroot als hij regelmatig doet). Dat kan ie willen, maar dan zou ik 'm adviseren te verhuizen naar Noord-Korea.

De regels die er nu zijn zijn op risico van interpretatie van een BOA/politieagent. Als je irritant op straat bent maar niets fout doet, kan het zijn dat ineens gebruikt wordt dat je 'maar' 1.40 meter afstand van iemand hebt gehouden, en dus een boete van 10.000 euro kan krijgen. 95,- is voor veel mensen nog steeds veel geld, en het is zonde van het geld. Mensen willen dat echt wel voorkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 12:01:54 ]
pi_196921669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ja goed, ik woon niet in een grote stad ofzo. En buiten af en toe een wandelingetje met mijn 14-jarige hond (dus die doet nog 100 meter ofzo) en 1 a 2 keer per week naar de buurtsuper kom ik echt nergens. O ja, en afgelopen maandag sinds weeeeeeeken even een half uurtje naar kantoor. Maar ik zie echt niemand iets verkeerds doen :@ ...of ik zie het niet ofzo,ik heb er geen oog voor.

Wat doen 'die mensen' dan verkeerd vraag ik me dan af. Heb je dat echt zelf gezien/gevonstateerd of is dat je bevinding o.b.v. de hoge cijfers?

Zal wel wereldvreemd zijn :@
pi_196921694
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat er een midden is, ik reageerde erop dat Hamzoef in ongeveer elke post aangeeft dat iemand die de verkeerde kant op hoest een nekschot moet krijgen (even net zo uitvergroot als hij regelmatig doet). Dat kan ie willen, maar dan zou ik 'm adviseren te verhuizen naar Noord-Korea.

De regels die er nu zijn zijn op risico van interpretatie van een BOA/politieagent. Als je irritant op straat bent maar niets fout doet, kan het zijn dat ineens gebruikt wordt dat je 'maar' 1.40 meter afstand van iemand hebt gehouden, en dus een boete van 10.000 euro kan krijgen. 95,- is voor veel mensen nog steeds veel geld, en het is zonde van het geld. Mensen willen dat echt wel voorkomen.
en heel veel mensen nemen voor 95 euro ook gewoon de gok, vooral met die slappe handhaving hier.
zelfde met het vuurwerk verbod, heel veel gasten ( uit de vuurwerk wereld ) die ik ken rekenen de boete er al gewoon bij in.

Hamzoef is wat extreem, maar dat wat we nu hebben slaat totaal nergens op.
pi_196921726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:03 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja goed, ik woon niet in een grote stad ofzo. En buiten af en toe een wandelingetje met mijn 14-jarige hond (dus die doet nog 100 meter ofzo) en 1 a 2 keer per week naar de buurtsuper kom ik echt nergens. O ja, en afgelopen maandag sinds weeeeeeeken even een half uurtje naar kantoor. Maar ik zie echt niemand iets verkeerds doen :@ ...of ik zie het niet ofzo,ik heb er geen oog voor.

Wat doen 'die mensen' dan verkeerd vraag ik me dan af. Heb je dat echt zelf gezien/gevonstateerd of is dat je bevinding o.b.v. de hoge cijfers?

Zal wel wereldvreemd zijn :@
zat feestjes die beëindigd worden, elke avond word er vuurwerk afgestoken, sinterklaas nog lekker vieren met families etc etc, ik kom zelf ook nergens maar zelfs familie en vrienden hadden er schijt aan met sinterklaas bijvoorbeeld.

nog steeds gewoon naar kantoor terwijl het niet hoeft.
vrienden die toch vuurwerk afsteken en zeker met oud en nieuw dat ook doen.

en dan is mijn vrienden/kennissenkring niet eens zo heel groot kun je nagaan.
pi_196921824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en heel veel mensen nemen voor 95 euro ook gewoon de gok, vooral met die slappe handhaving hier.
zelfde met het vuurwerk verbod, heel veel gasten ( uit de vuurwerk wereld ) die ik ken rekenen de boete er al gewoon bij in.

Hamzoef is wat extreem, maar dat wat we nu hebben slaat totaal nergens op.
Nouja, 'heel veel mensen' is natuurlijk maar de vraag. Als je kijkt naar de hoeveelheid boetes die uitgedeeld zijn is dat nog heel beperkt, dat zal ook met een reden zijn. Wellicht houden mensen zich er wel gewoon vrij goed aan.
pi_196921851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, 'heel veel mensen' is natuurlijk maar de vraag. Als je kijkt naar de hoeveelheid boetes die uitgedeeld zijn is dat nog heel beperkt, dat zal ook met een reden zijn. Wellicht houden mensen zich er wel gewoon vrij goed aan.
of is de handhaving gewoon erg matig ? ;)
feit is dat er veel teveel mensen nog de regels overtreden je krijgt alleen een boete als het ontdekt word, en dan vaak nog alleen een waarschuwing dus het aantal boetes zegt helemaal niks.
pi_196921868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

of is de handhaving gewoon erg matig ? ;)
feit is dat er veel teveel mensen nog de regels overtreden
Dat is een glas halfvol/halfleeg discussie ;)

Die regels overtreden is maar de vraag. Ik gok dat je die "25% gaat toch naar buiten na positieve test" aanhaalt. We weten daar de vraagstelling niet van om daadwerkelijk antwoord te geven.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2020 12:17:21 ]
pi_196921887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

je krijgt alleen een boete als het ontdekt word, en dan vaak nog alleen een waarschuwing dus het aantal boetes zegt helemaal niks.
pi_196921902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je krijgt alleen een boete als het ontdekt word, en dan vaak nog alleen een waarschuwing dus het aantal boetes zegt helemaal niks.
Het zegt net zoveel als jouw anekdotische bewijs over mensen in de vuurwerkwereld die die boete incalculeren. Ik denk persoonlijk meer, omdat het een meetbaar iets is :)
pi_196921917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die regels overtreden is maar de vraag. Ik gok dat je die "25% gaat toch naar buiten na positieve test" aanhaalt. We weten daar de vraagstelling niet van om daadwerkelijk antwoord te geven.
nee daar doel ik niet op, maar als ik al zie hoe vaak de regels worden overtreden door familie en kennissen terwijl dat er echt niet zoveel zijn weet ik al genoeg.
pi_196921996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee daar doel ik niet op, maar als ik al zie hoe vaak de regels worden overtreden door familie en kennissen terwijl dat er echt niet zoveel zijn weet ik al genoeg.
Welke regel doel je dan specifiek op? Afstandsregels? Teveel mensen bij elkaar op bezoek?
pi_196922078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Welke regel doel je dan specifiek op? Afstandsregels? Teveel mensen bij elkaar op bezoek?
onder andere ja.
alle regels eigenlijk
95 euro boete met amper handhaving zet echt zoden aan de dijk.

De ziekenhuizen liggen ook vol doordat mensen zich perfect aan alle regels ( vrijblijvende adviezen )
hebben gehouden, het virus komt gewoon aanwaaien en besmet iedereen :D
  donderdag 24 december 2020 @ 12:27:49 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196922092
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:56 schreef Noek het volgende:
Hamzoef is echt onwijs extreem. Zo'n omgekeerde wappie maar een wappie moet naar BNW en Hamzoef blijft gewoon hier met zn wapenstok en taser.
Als je voorstander bent van draconische en onredelijke maatregelen blijf je hier meer dan welkom, blijkt al maanden.
Antifa
pi_196922161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 12:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onder andere ja.
alle regels eigenlijk
95 euro boete met amper handhaving zet echt zoden aan de dijk.

De ziekenhuizen liggen ook vol doordat mensen zich perfect aan alle regels ( vrijblijvende adviezen )
hebben gehouden, het virus komt gewoon aanwaaien en besmet iedereen :D
Of misschien hebben we met zijn allen minder invloed op de besmettingen dan we denken. Bijna 20% van de mensen in Nederland werkt in de vitale infrastructuur. Dan kun je die andere 80% van de mensen wel thuis opsluiten en beboeten als ze iets doen wat niet mag, maar die 80% wordt dan nog steeds potentieel besmet door die 20% die wel moet blijven werken.

Je kan de verspreiding vertragen, maar dat is 't. Maargoed, we trekken je analogie eens door. De verzorgingstehuizen liggen vol met coronapatiënten, een groot deel van de verzorgingstehuizen zijn wel mensen die besmet zijn. Hebben al die mensen of de medewerkers die daar werken zich dan niet aan de regels gehouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')