welk volk?quote:Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat doden tellen alleen nergens op slaat heb ik al eerder gezegd. Toch lijkt dat de graadmeter of een land succesvol is ja of nee. Daar is het volk het meest gevoelig voor.
Die is de kersttafel voor 8 man aan het dekken.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:25 schreef potjecreme het volgende:
Waar is die user die moslimgezinnen eng vond ivm Suikerfeest?
Misschien is het de eigenaar met zijn gezin. Er is hier iemand in het topic die ook bezoek kreeg van de politie. Als eigenaar mag je gewoon je pand in.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik haat het om een klikspaan te zijn, maar ik zou als het er weer eens vol uitziet toch maar de politie bellen. Het gaat nu wel om de volksgezondheid.
Dat moet wel, Gandalf is gevaccineerd.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:26 schreef Noek het volgende:
Sommigen hier hebben weinig chill. Mensen worden agressief en vies mad.
Chill, mensen. This too shall pass.
GandalfGodquote:Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat moet wel, Gandalf is gevaccineerd.
Ja, over anderhalf jaar.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:26 schreef Noek het volgende:
Sommigen hier hebben weinig chill. Mensen worden agressief en vies mad.
Chill, mensen. This too shall pass.
Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat doden tellen alleen nergens op slaat heb ik al eerder gezegd. Toch lijkt dat de graadmeter of een land succesvol is ja of nee. Daar is het volk het meest gevoelig voor.
Truequote:Op donderdag 24 december 2020 10:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat moet wel, Gandalf is gevaccineerd.
honderdmiljoenmiljard!quote:Op donderdag 24 december 2020 10:55 schreef Zipportal het volgende:
Alvast present voor de nieuwe cijfers.
Er zijn (nog) heel veel variabelen die onbekend zijn. Eigenlijk kun je pas na de pandemie echt vergelijken, er vanuit gaande dat zaken als toekomstige oversterfte ook nog bijgehouden worden, of vermijdbare sterfte (als dat mogelijk is). Dat zijn zaken die allemaal meespelen. Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.
Je zou naar het aantal gevallen een paar weken geleden moeten kijken, maar dat lag toen ook rond de 20k.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Hoe kan het dat in Duitsland het aantal besmettingen 3x zoveel is als in Nederland, maar het aantal doden 9x zoveel? Hun testbeleid was toch altijd een voorbeeld voor andere landen? Of wordt in Nederland het aantal doden fors ondergerapporteerd?
Ik heb me er wel 's over verbaasd hoe slecht de gezondheid op veel plaatsen in Engeland is. Weet niet of het mijn beperkte visie erop is, maar de tijd die ik in Engeland doorgebracht heb ben ik ontzettend weinig mensen zonder (veel) overgewicht tegengekomen, met daarbij vaak slechte tanden. Dat geeft me altijd het gevoel dat het met de rest v/d gezondheid ook niet zo goed gesteld is.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Je zou naar het aantal gevallen een paar weken geleden moeten kijken, maar dat lag toen ook rond de 20k.
Er zijn in meer landen cijfers die moeilijk te begrijpen zijn. In de UK is het ook zo, relatief minder cases, en meer doden. Ook is de Case Fatality Rate het dubbele van de meeste andere Europese landen (3.4% vs <2%). Ook wordt er in de UK meer getest en is het percentage positieve tests ongeveer gelijk of zelfs lager (tenminste tot vorige week). Dus het ligt niet aan het aantal testen, of de mensen die getest worden. Mogelijk heeft het te maken met de mensen die niet getest worden, misschien is er een deel van de bevolking die zich niet laat testen. In Engeland zou je ook kunnen denken dat het te maken heeft met alcoholisme, overgewicht en algeheel slechte gezondheid.
De doden op de langere termijn zijn denk ik maar moeilijk herkenbaar, dus ik denk niet dat we daar ooit een realistisch beeld van krijgen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:56 schreef chratnox het volgende:
Als we nu 1000 doden voorkomen met draconische maatregelen, maar op lange termijn veroorzaakt het 3000 doden hebben we het op lange termijn niet goed gedaan.
Dan kunnen we stoppen met alle maatregelen wereldwijd, want dan hebben we per vandaag groepsimmuniteitquote:
Maar het hangt ook af van hoe geteld wordt. Zo is het officiële aantal covid-19 doden in België 9.5% hoger dan de "oversterfte"*. In Nederland is het aantal covid-19 doden 20% lager dan de oversterfte*.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je moet alles altijd afzetten tegen het doel, de nevenschade, etcetera. Maar het is in ieder geval wel een parameter die tussen landen in enige mate vergelijkbaar is, en dat is een zeldzaamheid.
Misschien dat het niet meer hoeft?quote:Op donderdag 24 december 2020 08:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kom vrijwel dagelijks langs een buurtkroeg waar 's avonds stoelen voor de deur staan en waar licht brandt.
De hele gevel is van matglas, waardoor je niet naar binnen kan kijken, maar je ziet wel heel duidelijk licht branden.
Soms staan daar ook mensen buiten voor de deur te roken.
Kroeg staat lokaal ook bekend al drugshol.
quote:Wijkagenten in Tiel hebben woensdagnacht een feestje beëindigd in een Tiels café. Er werd geklaagd over geluidsoverlast en feestende personen.
De politie ging een kijkje nemen en troffen inderdaad negen personen aan. ‘Wat we hoorden en zagen was absoluut niet volgens de tijdelijk wet Covid’, schrijft een wijkagent op Instagram.
Alle negen aanwezigen kregen een bekeuring. ‘Toch vond één hen ons optreden allemaal maar flauwekul. Hij wilde op zijn scooter naar huis’, schrijft een wijkagent. De agenten waarschuwden hem dat niet te doen, maar hij probeerde het toch. Volgens de politie zit hij nu ‘op de bekende blaren’. Hij had veel te veel alcohol gedronken, maar zijn rijbewijs kon niet worden ingevorderd, want die had hij niet.
Is dat probleem gelijk getackled.quote:Hij had veel te veel alcohol gedronken, maar zijn rijbewijs kon niet worden ingevorderd, want die had hij niet.
zoals ik het begrepen heb dat laatstequote:Op donderdag 24 december 2020 11:20 schreef Breekfast het volgende:
Nog iets wat ik mij afvraag over de nieuwe mutatie: de Britten zeiden dat de mutatie naar schatting tot wel 70% meer besmettelijk is. Maar ik vraag mij wel af hoe dat dan in zijn werk gaat.
Gaat dat ook op als je zoals nu bepaalde maatregelen hebt ingevoerd? Voorbeeld: als het je zou lukken om constant 1,5 meter afstand te houden van je medemens, zou het virus dan nog steeds 70% makkelijker kunnen overspringen? Uiteindelijk biedt je het virus dan toch gewoon geen kans om over te springen?
Of zit het verschil in situaties waarbij slechts een hele kleine virusload is overgesprongen, wat bij de oude variant misschien te weinig was om succesvol het kopie-proces in gang te zetten in de gastheer maar dat het met de mutatie wel lukt omdat het voor de mutatie makkelijker is om een cel binnen te dringen?
Ik dacht dat men (in Z Afrika) ook een hogere viral load in neus en keel had vastgesteld bij besmette personen, dus misschien verspreiden besmette personen ook meer virussen.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoals ik het begrepen heb dat laatste
Dank je Sfancta.quote:Op donderdag 24 december 2020 11:26 schreef Sfancta het volgende:
Wens jullie allemaal een goede aankomende Kerst. Heb hier vaak getrolld, maar ben op dit moment 2 familieleden verloren en een goede kennis ligt op sterven.
Blijf thuis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |