SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.quote:
Nee, nog lang niet. Duurt nog zeker tot maart voordat er genoeg mensen geënt zijn om überhaupt verschil te gaan zien in de cijfers. Overigens wordt er wel getest op de effectiviteit bij de mutatie en dat zal komende weken duidelijk worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:11 schreef Cesare-Borgia het volgende: Er zijn nu al redelijk wat gevaccineerden. Wanneer het vaccin niet werkt en die mutatie een probleem is zouden we het in de UK zien toch?
Ah, nee je hebt gelijk, een kind waarvan de ouder een baan heeft hoeft niet te voldoen aan de leerplichtwet, dat was ik even vergeten.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.
RTV Oost: Twentse ziekenhuizen roepen hulp in van legerquote:Op woensdag 23 december 2020 21:10 schreef Evenstar het volgende:
Hmm ziekenhuizen in Twente wel echt in de shit als ze leger gaan inschakelen. Zelfs acute zorg komt in gevaar volgens het nieuws (net op de radio).
Wel fijn dat die mogelijkheid er is, maar onbegrijpelijk dat wij het weer zo ver hebben laten komen.
Maar jouw man was nu toch werkloos thuis? Of had ik dat verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 23 december 2020 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Heb jij zelf 3 kinderen in de leeftijdscategorie 4/6/8 en een fulltime kantoorbaan? Of iets wat daar in de buurt komt? Anders heb je echt geen idee waar je over praat denk ik.
Het is de theorie en praktijk, die in dit geval echt heel lastig samen gaan.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, nee je hebt gelijk, een kind waarvan de ouders een baan heeft hoeft niet te voldoen aan de leerplichtwet, dat was ik even vergeten.
Dat zijn ze ook niet. Zeker niet als de school van overheidswege dicht is gegaan. Maar zodra de scholen weer open zijn, zal er weer strikter gehandhaafd worden (en dat is nog altijd vrij losjes in deze tijd).quote:Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Molo het volgende:
Kan me overigens in deze situatie niet voorstellen dat de leerplichtambtenaar heel heel strikt is
Australië en Nieuw-Zeeland hebben bijvoorbeeld al geen landgrenzen, maar zijn omringd door zee, om maar eens wat te noemen. Dat maakt in- en uitstroom een stuk makkelijker te controleren.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom lukt ze dat in Australië wel?
Hier laten we hordes mensen uit VK binnen, ja, we vragen ze 10 dagen in quarantaine te gaan, maar dat wordt niet afgedwongen, dus doet geen hond.
Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).quote:Op woensdag 23 december 2020 21:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar jouw man was nu toch werkloos thuis? Of had ik dat verkeerd begrepen?
Niet dat het dan makkelijk is, maar ietsjes minder vervelend dan beide moeten werken
Kan me overigens in deze situatie niet voorstellen dat de leerplichtambtenaar heel heel strikt is
Ik snap de problemen echt wel.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Taal, rekenen en spelling voor de leeftijd 4, 6 en 8, is lastig voor je man die verders geen baan heeft..en dan komt het op jouw bordje, terwijl jij fulltime moet werken?quote:Op woensdag 23 december 2020 21:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).
Maar qua thuisonderwijs, uitleg taal, rekenen en spelling, komt het toch echt op mijn bordje terecht.
Hij is weer sterker in vakken als handvaardigheid, bewegen en zulks. Maar dat zijn niet de echt de dingen die nu gepromoot worden en waar de focus op ligt met thuisonderwijs.
Dus het is vooral het live entertainment waardoor ik nu overdag redelijk door kan stomen op momenten dat hij thuis is.
Ik vind het ook prima dat ze thuis zijn verder he, daar hoor je me verder niet over. Als men vindt dat dit nodig is, dan is dat zo.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap de problemen echt wel.
Maar school is (imo) geen kinderopvang.
Ik ben zelf helaas geen professionele leerkracht. Kan dus nooit het onderwijs bieden wat school kan. En zeker de sociale contacten is echt een ding voor kinderen.
Maar het vraagstuk veiligheid/kinderopvang zie ik toch net wat anders.
Mja dat is dan ook wel deels nu keuzes in je eigen gezin.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Klopt, dat 'geluk' heb ik. Live entertainment (al kan ie nu met vlagen her en der al een dag werken en per 1 februari weer 'netjes' fulltime).
Maar qua thuisonderwijs, uitleg taal, rekenen en spelling, komt het toch echt op mijn bordje terecht.
Hij is weer sterker in vakken als handvaardigheid, bewegen en zulks. Maar dat zijn niet de echt de dingen die nu gepromoot worden en waar de focus op ligt met thuisonderwijs.
Dus het is vooral het live entertainment waardoor ik nu overdag redelijk door kan stomen op momenten dat hij thuis is.
Je man is fulltime thuis.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind het ook prima dat ze thuis zijn verder he, daar hoor je me verder niet over. Als men vindt dat dit nodig is, dan is dat zo.
Maar ouders kunnen zich in deze situatie niet in 4 stukken hakken. Dus dan gaat het toch deels ten koste van het huishouden, de werkgever, de kinderen, en op de laatste plaats jezelf.
Mja het is geen onwil. Mijn man is hier de handige Harrie in huis en ik de studiebol. Ik kan nog geen spijker in de muur slaan en ik ben absoluut geen Nigella Lawson. Andersom heeft hij problemen met het toepassen van de otjes 'ou' en de atjes 'au' of uitleggen rekenstrategieen.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Taal, rekenen en spelling voor de leeftijd 4, 6 en 8, is lastig voor je man die verders geen baan heeft..en dan komt het op jouw bordje, terwijl jij fulltime moet werken?
Wouw.
Heb je dit goed besproken met je man? Staan jullie hier beiden achter?
Wijntje erbij en het is al snel leuk,quote:Op woensdag 23 december 2020 21:35 schreef Molo het volgende:
Vanmorgen door de snelteststraat geweest, nu nog geen uitslag binnen
Site crasht ook steeds
Gaat lekkah
Ze hadden wel allemaal gezellige kerstbomen met verlichting en ballen neergezet bij de teststraat. 'GGD, feest net u mee'
Zit aan het bierquote:Op woensdag 23 december 2020 21:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Wijntje erbij en het is al snel leuk,
Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland hebben bijvoorbeeld al geen landgrenzen, maar zijn omringd door zee, om maar eens wat te noemen. Dat maakt in- en uitstroom een stuk makkelijker te controleren.
Ideaal voor mensen die alleen zijn. Even snel een corona test of 5 inplannen en je kan de hele avond daar rondhangen.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:35 schreef Molo het volgende:
Vanmorgen door de snelteststraat geweest, nu nog geen uitslag binnen
Site crasht ook steeds
Gaat lekkah
Ze hadden wel allemaal gezellige kerstbomen met verlichting en ballen neergezet bij de teststraat. 'GGD, feest net u mee'
Gisterochtend getest en vanavond uitslag dat ik nog een keer moet.quote:
Pandemideaalquote:Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ideaal voor mensen die alleen zijn. Even snel een corona test of 5 inplannen en je kan de hele avond daar rondhangen.
Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.
je mocht niet eens sommige staten in, werd je gewoon terug gestuurd ( met een boete )quote:Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.
Dat is wat anders dan het laffe “dringende advies” van oom Rutte.
Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.
Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?quote:Op woensdag 23 december 2020 21:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.
https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
Zo onzinnig ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat bier verbod is ook zo kut.
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.
Oh nee mag niet......
Ik had het over Australië.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?quote:Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik had het over Australië.
Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
quote:Op woensdag 23 december 2020 22:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?
Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?
Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?quote:Op woensdag 23 december 2020 22:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
Gewoon overdag inslaan en zorgen dat je genoeg hebt.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat bier verbod is ook zo kut.
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.
Oh nee mag niet......
Ook de Spaanse lockdown zorgde niet voor een heel veel snellere terugloop van het virus in golf een. En dan nog moet je alle Schengenlanden dan hetzelfde laten doen, anders kan je 2 weken na het versoepelen opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Chinese/Spaanse lockdown. Alles dicht voor 3 maanden. Per gezin 1 iemand die 1 keer per week boodschappen mag doen, verder alleen de straat op om je hond uit te laten of vuilnis buiten te zetten, en medische afspraken. Zoiets, maar daar is echt geen support (meer) voor in Europa. Laten we hopen dat het meevalt.
Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )quote:Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?
Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.
Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )
Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.
Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.
normaal gesproken is alles open
Staat hier nog op het lijstjequote:Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk
wij maken vaak wat langere reisjes dan een weekje of 3quote:Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan het laffe “dringende advies” van oom Rutte.
Helemaal waar.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leegquote:Op woensdag 23 december 2020 22:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
Niet oordelen over andermans situatie; helemaal niet als je de context niet weet. In het voorjaar was het voor iedereen nieuw.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
Dat bedoel ik ook. Je hebt een aantal enorme stedelijke gebieden en daartussen heel veel leegte.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg
Ja absoluut. En het vervelende is dat wij dat soort gedrag als Nederland niet kunnen negeren. Als de helft van de landen om ons heen niet direct in lockdown gaat met dichte grenzen (bijvoorbeeld omdat ze afhankelijk zijn van export, toerisme, of er 10.000 grensovergangen zijn) dan kunnen wij als Nederland wel stoer het Australische model kopiëren maar iedereen snapt dat dat dan geen toekomst heeft.quote:Op woensdag 23 december 2020 22:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.
En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |