Prima. Dit opent weer deuren naar het langzaam opschalen van de luchtvaart op een veilige manierquote:Op woensdag 23 december 2020 20:58 schreef JosMert het volgende:
Goed nieuws:
Met ingang van 29 december 2020, 00.01 uur geldt voor alle passagiers, dus ook Nederlanders, de extra verplichting dat zij een recente negatieve PCR-testverklaring moeten hebben om op een vliegtuig naar Nederland te kunnen stappen. Bij terugkomst in Nederland geldt het dringende advies voor een thuisquarantiane van 10 dagen; de test voor boarding vervangt deze quarantaine niet. Het kabinet heeft daar vandaag toe besloten.
Bron: AD
De leerplicht geldt ook gewoon. Dus je bent als ouder verplicht (adequaat) thuisonderwijs te geven dan.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat dat was ingetrokken en dat nu de leerplicht weer gewoon geldt.
quote:Op woensdag 23 december 2020 20:52 schreef Noek het volgende:
Moet opnieuw testen omdat ze niet konden zien of ik corona had of niet. Had me gisteren laten testen vanwege een positief persoon in de omgeving,
Ik heb vast de Engelse Zuid Afrikaanse variant en nu gaan ze me opofferen voor de wetenschap.
Is het ook.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok, maakt wel verschil, maar dan nog vind ik het heel erg veel.
Mja het voelt dubbel. Aan de ene kant bood het toentertijd op de een of andere manier ook wel een beetje houvast voor de kindjes, ook voor die andere 2. We hebben er wel altijd bij gezegd, dat het aan het einde van de rit zo kon zijn dat we er nog wat weken bij moesten plakken (wat ook gebeurde).quote:Op woensdag 23 december 2020 20:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezien de onzekere stand van zaken lijkt die kalender me geen handig plan
Waarom lukt ze dat in Australië wel?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, die "echte lockdown en dan BCO" is vrijwel overal een utopie gebleken helaas.
Mijn werkgever is zo verstandig om de kantoren echt dicht te gooien. Voor mensen die thuis echt in de knel komen kan er gezocht worden naar oplossingen, maar verder ben je gewoon echt niet welkom op kantoor.
Hoe snel kreeg je de uitslag?quote:Op woensdag 23 december 2020 20:52 schreef Noek het volgende:
Moet opnieuw testen omdat ze niet konden zien of ik corona had of niet. Had me gisteren laten testen vanwege een positief persoon in de omgeving,
Ik heb vast de Engelse Zuid Afrikaanse variant en nu gaan ze me opofferen voor de wetenschap.
Je zal gemist worden.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:52 schreef Noek het volgende:
Enkele? Dat zullen er veel meer zijn. Hoe veel doden per jaar door griep? Corrigeer dat voor de IFR van corona en je hebt het getal. Ik denk wel 500 per jaar hoor uiteindelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn voorlopig te weinig vaccins. Maar inderdaad, de toekomst is vrijwel iedereen vaccineren en daarbij dan waarschijnlijk enkele doden per jaar accepteren.
Ik ben van de lijn om eerlijk te zijn, hoe klein ook. Ik weet het ook niet, wanneer school weer kan.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja het voelt dubbel. Aan de ene kant bood het toentertijd op de een of andere manier ook wel een beetje houvast voor de kindjes, ook voor die andere 2. We hebben er wel altijd bij gezegd, dat het aan het einde van de rit zo kon zijn dat we er nog wat weken bij moesten plakken (wat ook gebeurde).
Dus mja.. is het pedagogisch verantwoord? De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
19 januari iedere keer als datum blijven benoemen dat we meer gaan horen, is in ieder geval veel te abstract voor ze.
Ja doei met je leerplicht.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De leerplicht geldt ook gewoon. Dus je bent als ouder verplicht (adequaat) thuisonderwijs te geven dan.
De kans dat een leerplichtambtenaar al te zwaar zal oordelen in coronatijd is overigens vrij klein. Maar dat betekent niet dat de leerplicht niet meer geldt.
Het is toch belachelijk dat wij nog lang niet zo ver zijn.quote:
Ik kan wel een nieuwe lever gebruiken na al de alcoholproducten van afgelopen wekenquote:Op woensdag 23 december 2020 20:52 schreef Noek het volgende:
Stoer hoor.quote:
Volgens Hugo is dit nog symbolischquote:Op woensdag 23 december 2020 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat wij nog lang niet zo ver zijn.
quote:Op woensdag 23 december 2020 21:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan wel een nieuwe lever gebruiken na al de alcoholproducten van afgelopen weken
Dank!
Het coronavaccin haalt natuurlijk wel een erg mooie score van 95%. Dat doen maar weinig griepvaccins. En het is ook een beetje de vraag hoeveel wappies zich niet willen laten vaccineren.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Enkele? Dat zullen er veel meer zijn. Hoe veel doden per jaar door griep? Corrigeer dat voor de IFR van corona en je hebt het getal. Ik denk wel 500 per jaar hoor uiteindelijk.
Sterker nog, het vaccin was er al in mei. We hadden zelfs al klaar kunnen zijn met vaccineren.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk dat wij nog lang niet zo ver zijn.
ff geduld nog joh, we beginnen 18 januari al !quote:Op woensdag 23 december 2020 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, het vaccin was er al in mei. We hadden zelfs al klaar kunnen zijn met vaccineren.
Ja als je nul qualitychecks en trials had gehouden. Lijkt me niet bepaald een realistische optiequote:Op woensdag 23 december 2020 21:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, het vaccin was er al in mei. We hadden zelfs al klaar kunnen zijn met vaccineren.
Nah, valt nog weinig over te zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Er zijn nu al redelijk wat gevaccineerden. Wanneer het vaccin niet werkt en die mutatie een probleem is zouden we het in de UK zien toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |