abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196912812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.

Dat is wat anders dan het laffe “dringende advies” van oom Rutte.
je mocht niet eens sommige staten in, werd je gewoon terug gestuurd ( met een boete )
je moest een uitzondering hebben ( werk, mantelzorger ) been there done that in april dit jaar :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196912939
Dat bier verbod is ook zo kut.
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.

Oh nee mag niet......
pi_196912991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van? In Australië hebben ze wel (deel)staten, in Nieuw-Zeeland niet eens.
Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.

https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
pi_196913073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja hoor. Hieronder bijvoorbeeld een achtergrondsartikel uit de Volkskrant waar er sprake is van een bewaakte hotelquarantaine van 2 weken.
Dat is wat anders dan mensen die hier positief testen en gewoon naar hun werk gaan.

https://www.volkskrant.nl(...)ck-and-awe~ba826158/
Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
pi_196913121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Mijn vriendin wilde gisteravond na het werk nog dropjes halen, dacht ik heb "vakantie" en neem biertje mee.

Oh nee mag niet......
Zo onzinnig ook.
pi_196913144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Okay, het verhaal van de gesloten deelstaatgrenzen uit Nieuw-Zeeland is dus onzin?
Ik had het over Australië.

Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:01:56 #32
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196913157
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196913202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik had het over Australië.

Wat zij daar tussen de deelstaten toen, hadden wij ook tussen landen kunnen doen.
Keihard optreden bij meer dan 10 besmettingen. Het resultaat mag er zijn, ze kunnen zich nu redelijk vrij bewegen, en wij zitten diep in de shit.
De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:03:47 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196913223
CijferVragen:
1) Is er, ms van cijferaars onder ons, een grafisch inzicht over tijd met een leeftijdsverdeling. ?
Ik ben benieuw naar de leeftijdsgroepen met waar besmettingen, ziekenhuis- en IC opnames zich in tijd ontwikkelen.

Dit om een wat completer beeld te krijgen wie van de besmettingen dan in het ziekenhuis komen. de verscjillende Door plaatjes van "leeftijden" over elkaar heen leggen kan ms wat zeggen waar de bron van ziektegevallen ligt.

2) Is iets te zeggen of -en in welk mate de besmettingplaatjes zijn "vervuild" met Covid19 testen op/van mensen die reeds in het ziekenhuis liggen of lagen ?

Kortom betreffen de besmettingscijfers alleen de "nieuwe gevallen" of mogelijk "meer" vakere testen van dezelfde casus/persoon (verspreid over tijd).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196913331
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De post waar jij op reageerde ging over Australië en Nieuw-Zeeland. En aangezien jij geen landen noemde, ging ik er vanuit dat jij het ook over die landen had. Want hoe kan ik nu weten dat jij Nieuw-Zeeland opeens weglaat?

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
quote:

[..]

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft is krijg je niet dezelfde uitkomst als je hetzelfde hier doet als wat men daar deed.
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
pi_196913402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:06 schreef Predator40 het volgende:
maar je rijd wel zo even een deelstaat binnen.....oh nee, de A wegen werden gecontroleerd en ze hadden de B-wegen afgesloten, toch proberen ? aardig dikke boetes.
De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
pi_196913421
quote:

[..]

Maar goed, Australië en Nieuw-Zeeland zijn eilanden, je rijdt niet even via de buurlanden het land binnen. Wat dat betreft krijg je niet dezelfde uitkomst als je de maatregelen van daar naar hier kopieert.
Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?

Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2020 22:10:56 ]
pi_196913492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:

Oh nee mag niet......
Gewoon overdag inslaan en zorgen dat je genoeg hebt. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 23 december 2020 @ 22:13:22 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 20:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Chinese/Spaanse lockdown. Alles dicht voor 3 maanden. Per gezin 1 iemand die 1 keer per week boodschappen mag doen, verder alleen de straat op om je hond uit te laten of vuilnis buiten te zetten, en medische afspraken. Zoiets, maar daar is echt geen support (meer) voor in Europa. Laten we hopen dat het meevalt.
Ook de Spaanse lockdown zorgde niet voor een heel veel snellere terugloop van het virus in golf een. En dan nog moet je alle Schengenlanden dan hetzelfde laten doen, anders kan je 2 weken na het versoepelen opnieuw beginnen.
Antifa
pi_196913586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De maatregelen werden zwaarder als er veel coronagevallen waren. Maar het is zeker niet zo dat ze het land in deelgebieden opgedeeld hadden om iedereen te controleren. En zeker niet permanent.
Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )

Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.

Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.

normaal gesproken is alles open
  woensdag 23 december 2020 @ 22:15:19 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het blijft appels met peren vergelijken. Maar het eiland lijkt me niet het essentiële verschil. Australië is echt groot met binnenlandse grenzen. Waar het om gaat is dat ze daar keihard inzetten op containment. Dit in plaats van laffe aanmodderen wat die clowns hier doen. Pas versoepelen bij maximaal 5 besmettingen per dag, zie je dat hier gebeuren?

Oh ja, over eiland gesproken. Wist je dat het VK ook een eiland is? En daar is het een grote shit show, o.a. omdat ze daar iedereen gewoon binnen lieten vliegen alsof er niets aan de hand is.
Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
Antifa
  woensdag 23 december 2020 @ 22:16:53 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196913674
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Elke staat kreeg opeens zijn eigen regels tijdens corona ( ik wist ook niet dat dat kon )

Western Australia, Northern Territories en Queensland kwam je helemaal niet meer binnen en inwoners van die staten alleen met een verklaring en verplichte quarantaine, en dat werd zeker wel gecontroleerd, de grenzen waren dicht, B-wegen afgesloten, A-wegen werden gecontroleerd.

Ik was er toen, en ik moest van Adelaide naar Brisbane, Queensland, op het vliegveld werd ik gewoon opgewacht met de vraag wat ik kwam doen.

normaal gesproken is alles open
Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
Antifa
pi_196913741
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke game voor tijdens deze binnen zit dagen: Immortals Fenyx Rising is erg leuk :Y
Staat hier nog op het lijstje O+
pi_196913788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet verbaasd dat jij tegen de geest van de maatregelen in gewoon op reis trok om corona te verspreiden.
wij maken vaak wat langere reisjes dan een weekje of 3
Er was nog niet eens corona ontdekt in NL toen we op reis gingen, er waren nog niet eens regels.

Tevens konden wij toen we op reis gingen in februari om diverse redenen ( ik ben jou geen verklaring schuldig )
niet zomaar even afzeggen, toen de shit los brak in maart had dat wel gekund.

In australie moesten we naar Queensland aangezien we daar verblijf hadden en er geen vluchten meer naar NL gingen en zelfs dat was niet tegen de regels .....
pi_196913822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 21:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch waren er uitbraken, maar die bleven tot deelstaten beperkt. Wou je de grens van deelstaat over, moest je 2 weken in quarantaine. Dit werd bewaakt op speciale locatie.

Dat is wat anders dan het laffe “dringende advies” van oom Rutte.
Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196913900
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Australië is een eiland, dunbevolkt, en ver weg van andere landen die bezoeken. Engeland kan je vanaf de belangrijkste handelslanden heen zwemmen en is dichterbevolkt dan Nederland. Niet vergelijkbaar.
Helemaal waar.

Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.

En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
pi_196913913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe groot en leeg Australië is vergeleken met Nederland / Europa.
het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg :D
pi_196913972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet oordelen over andermans situatie; helemaal niet als je de context niet weet. In het voorjaar was het voor iedereen nieuw.
pi_196913985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is best vol in Melbourne/Sydney/Brisbane.....het midden is compleet leeg :D
Dat bedoel ik ook. Je hebt een aantal enorme stedelijke gebieden en daartussen heel veel leegte. :P
Dat maakt een containmentstrategie natuurlijk veel makkelijker dan in Nederland.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 december 2020 @ 22:28:44 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196914021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 22:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Helemaal waar.

Al was de Britse aanpak ook dom. Toen wij hier al in lockdown zaten (en wij waren al niet de snelste), renden ze daar nog de marathon van Bath.

En Johnson zelf gaf ook niet bepaald een goed voorbeeld door handen te blijven schudden.
Ja absoluut. En het vervelende is dat wij dat soort gedrag als Nederland niet kunnen negeren. Als de helft van de landen om ons heen niet direct in lockdown gaat met dichte grenzen (bijvoorbeeld omdat ze afhankelijk zijn van export, toerisme, of er 10.000 grensovergangen zijn) dan kunnen wij als Nederland wel stoer het Australische model kopiëren maar iedereen snapt dat dat dan geen toekomst heeft.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')